Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Gamescom: Dead Space 2 komt op 28 januari uit

EA heeft tijdens Gamescom 2010 bekendgemaakt dat Dead Space 2 eind januari in Europa zal verschijnen. De PlayStation 3-versie krijgt bovendien een limited edition waarbij een hd-versie van Dead Space: Extraction wordt meegeleverd.

Tijdens de persconferentie die EA voorafgaand aan Gamescom 2010 in Keulen gaf, werd duidelijk dat Dead Space 2 op 28 januari in de Europese schappen zal liggen. De action/horrorgame speelt zich af in de ruimte en voor het eerst heeft hoofdpersonage Isaac Clarke een stem. Hij praatte in de demo via een futuristisch apparaat met een vrouwelijk personage. Dead Space 2 komt uit voor de PlayStation 3, de Xbox 360 en de pc.

Tijdens dezelfde presentatie onthulde EA dat de limited edition van de PlayStation 3-versie van Dead Space 2 ook in Europa wordt uitgebracht, inclusief de hd-versie van Dead Space: Extraction. Die game, die oorspronkelijk voor de Wii verscheen, zal bovendien voorzien zijn van ondersteuning voor de Move-bewegingscontroller van Sony. Voor zover bekend wordt de limited edition van Dead Space 2 niet voor de Xbox 360 of de pc uitgebracht.

Dead Space 2 Dead Space 2 Dead Space 2 Dead Space 2

Door Jan Laros

Freelance redacteur

18-08-2010 • 09:11

34 Linkedin Google+

Lees meer

'Dead Space 2 engste game op Xbox 360' Nieuws van 12 september 2011
Dead Space 2 Review van 28 januari 2011
Dead Space 2 Video van 25 januari 2011
Dead Space 2 Video van 25 januari 2011
Dead Space 2 Video van 13 januari 2011
Dead Space 2 Review van 6 januari 2011
Dead Space 2 Video van 23 december 2010
EA Winter Showcase Review van 18 december 2010
Dead Space 2 Video van 9 december 2010
Dead Space 2 Video van 9 december 2010
Dead Space 2 Video van 9 december 2010
Dead Space 2 Video van 15 september 2010
Dead Space 2 Video van 9 september 2010
Dead Space 2 Video van 17 augustus 2010
In beweging met PlayStation Move Review van 16 augustus 2010
Dead Space 2 Review van 10 juni 2010
Video: Dead Space 2 - Dementia Nieuws van 29 april 2010
EA kondigt Dead Space 2 aan Nieuws van 7 december 2009

Reacties (34)

Wijzig sortering
Ziet er vet uit! Nog steeds jammer dat deel 1 niet zo goed verkocht. Hopelijk gaat deel 2 wel gewoon knallen. :)
Waarschijnlijk niet goed verkocht op pc vanwege console port met achterlijke savepoints en het feit dat helft van het keyboard (waaronder de numerieke toetsen) niet geconfigureerd konden worden onder Controls.
Om die reden heb ik hem na 1 1/2 uur spelen eraf gegooid.
Als deel 2 identiek is is dit voor mij ook een no go

[Reactie gewijzigd door LURHESCH op 18 augustus 2010 11:25]

En vergeet niet de muis problemen waarbij wanneer je de muis langzaam over je mat beweegt er niets op het scherm gebeurd. Was nog duidelijker wanneer je was ingezoomd. Heb het na 10 uur eraf gegooid, maar dat was na 9 uur zoeken naar een oplossing. Af en toe nog wel gekeken in de maanden erna of er een fix was, maar alleen maar forumposts met problemen zonder oplossing.

Duidelijk geval van eerst 'proberen' en dan aanschaffen voor mijn persoon. Ik trap er niet nog een keer in!
Ik heb het spel volledig probleemloos kunnen uitspelen op de pc met heel veel plezier. Kennelijk is er toch iets met je hardware, hardwareinstelling of compatibiliteit met je pc.
Nope. Is een design flaw. Alleen mensen met een high-end rig hebben er last van.

Hier wordt het goed samengevat: http://techreport.com/discussions.x/16061
schijnbaar voldoende voor een 2e deel. Als EA geen brood ziet, zullen ze ook niet besluiten een sequel uit te brengen.

@tweakers.net; krijgen we meer GamesCom nieuws?
offtopic:
Je vraag is net beantwoord: Gamescom: Insomniac onthult Re...

[Reactie gewijzigd door ThePope90 op 18 augustus 2010 10:34]

Haha, dit filmpje doet mij direct denken aan eerste level van MDK :D Daar dook je ook van boven af een level in waarbij je allerlei capriolen om door allemaal ringen te vliegen.
Dat was ook het eerste waar ik aan dacht toen ik dit zag! :) Ik moest het weer nog eens zien (in mijn hoofd waren de graphics niet zo veel verschillend :') )
http://www.youtube.com/watch?v=Ha5cXH621Cs
Super, ondanks dat Dead Space eigenlijk een redelijk simpel lineair spel was, heb ik er toch echt van genoten. Goed gepolijst en speelde lekker weg. Daarbij is het ook nog een eens een spel dat redelijk goed spanning op je over kan brengen.

De ideeen zijn allemaal niet echt nieuw, maar wel op een erg goede manier uitgewerkt!

[Reactie gewijzigd door OriginalFlyingdutchman op 18 augustus 2010 09:36]

Lol sommige tweakers hebben totaal geen verstand en fantasie. 1. Dit is een 3rd-person shooter dus nee het draait niet eens om vliegen 2. Dit is gameplay van de show en geen trailer. Dat kan je toch ook zelf wel achterhalen?
Deel I was een super spel, heb zelden met zoveel spanning op het puntje van mijn bank gespeeld. De ingame cut scenes (vooral de eerste wanneer jouw schip in het moeder schip knalt is net een film). De wapens waren ook zeer divers en anders dan in alle andere fps games.
Ben zeer benieuwd naar dit deel.
Jammer dat de PS3 "Voorgetrokken" word maar kan toch echt niet wachten tot deze game in de schappen ligt. ik heb me uren vermaakt met deel 1. Goede sfeer. Redelijk verhaal. Wat verassingen hier en daar. goede graphics....als ze dit doorzetten naar deel 2 word ook dit weer een knaller.
Deel 1 was echt geweldig. Op de PC vooral zag het er voortreffelijk uit en de sfeer was ongekend. De game deed de oude Resident Evil games meer eer aan dan de Resident Evil 5 dat deed (niet dat de game slecht was, maar het was gewoon een shooter).
YES! Deel 1 vond ik zo ongelofelijk bruut! Ben blij om te zien dat deze op korte termijn uit komt! :D

Die lineariteit (ken dat? :P ) vond ik helemaal niet erg, als je niet zo hoeft te zoeken waar je heen moet kan je tenminste lekker genieten van de sfeer en het verhaal en wat er om je heen gebeurd. Lineair in een shooter mag van mij best!

Vond deel 1 een heerlijk atmosferisch spel en deel 2 ziet er uit als meer van het zelfde... Ja hier ga ik me zeker wel weer een paar uurtjes mee vermaken! :D

(oh en zo vet hoe het klinkt als je in zero G zit..!! )

[Reactie gewijzigd door dartbord op 18 augustus 2010 10:25]

Ik snap ook niet waarom lineariteit tegenwoordig meteen betekend dat het een slecht spel is. Sommige spellen werken gewoon lekker lineair.

Dat speel barstte van de sfeer, helemaal als je het 's avonds laat in het donker speelde, het gebruik van (3D) geluid was even goed als in System Shock 2 , en zeker het beste van alle spellen die ikin de afgelopen jaren heb gespeeld (flink SS2 kloon gehalte trouwens, maar dat was absoluut niet erg). En daarnaast waren de gameplay, graphics en controls gewoon goed in orde.

Het grootste probleem met de PC versie was de gigantische mouse-lag als vsync werd aangezet (je moest vsync dus gewoon niet aanzetten).

[Reactie gewijzigd door knirfie244 op 18 augustus 2010 12:32]

Elk spel is lineair. Alleen de máte waarin het lineair is en hoe goed de illusie van vrijheid van handelen gewekt wordt, verschillen per game.

edit: typo

[Reactie gewijzigd door Squash.Cryeth op 18 augustus 2010 14:25]

Ja deel 1 in het donker met surround op goed volume... Moest het wel altijd doen als mijn vriendin niet thuis was maar was echt heerlijk creepy. De verhaallijn van het universum erachter is ook echt goed gedaan. Ik ben erg benieuwd hoe het met de Marker dingen verder zal gaan. Dead Space: Martyr las ook heerlijk weg.

Ik ben benieuwd of er nog een trailer komt die 'Twinkle twinkle little star' gaat overtreffen.. dat was zo'n ongeloofelijk brute trailer

[Reactie gewijzigd door THAiSi op 18 augustus 2010 10:51]

Wat een enorm slechte trailer zeg! Lijkt nu net een flightsim ;)
Het is ook niet echt een trailers zoals bij films, het is een gameplay fragment. Er zijn er al veel meer van te vinden, zoals dat Isaac door een unitology church loopt en in gevecht is met een soort mechanische robot.
ziet er een beetje saai uit? gaat dat vliegen het hele spel door?
super cool maar ik vind het te eng :P ( echt )