Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 30 reacties

De Nederlandse publisher en ontwikkelaar Playlogic gaat Fairytale Fights alsnog in AziŽ uitbrengen. Begin deze maand werd het bedrijf uit Amsterdam nog failliet verklaard, maar de curator denkt dat een doorstart kans van slagen heeft.

Playlogic zal het spel in een aantal afleveringen via PlayStation Network uitbrengen. Het eerste deel zal donderdag verschijnen, zo meldt het bedrijf; de overige afleveringen komen alle voor eind september uit. Ook zal er een dlc-pack worden vrijgegeven. In Europa en Noord-Amerika is het spel wel als één geheel verschenen, en was het bovendien in de winkel te koop.

Dat Playlogic met Fairytale Fights een doorstart probeert te maken, is opvallend, aangezien het beperkte succes van dat spel vermoedelijk een van de oorzaken voor het failleren van het bedrijf was. Begin deze maand vroeg Playlogic faillissement aan. In 2009 leed Playlogic een verlies van 16 miljoen euro.

Eerder werd al bekend dat curator Marc van Zanten hoopte op een doorstart. Van Zanten kreeg zes weken de tijd om het bedrijf er weer bovenop te helpen. Als de doorstart slaagt, is het de tweede keer dat Playlogic financiële problemen overleeft: eerder gebeurde dat al in 2006. Vorig jaar moest ook de Nederlandse gamesontwikkelaar Streamline Studios de deuren al sluiten.

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (30)

Het zou zomaar hun redding kunnen zijn hoor! Maar het wordt ff afwachten wat het gaat doen daar, ik hoop wel dat het lukt.
Ik wilde de game niet in de winkel kopen.
Te duur voor een titel die eigenlijk in de PS store hoort.
Nu hij daar uit gaat komen, ga ik zeker het eerste deel proberen.
Jij woont in Azie? Want daar gaat 'ie uitkomen in de PS store...

Sony staat het niet toe dat een disk-titel nogmaals in dezelfde regio in de store komt.
Volgens mij is dat onzin. LittleBigPlanet was namelijk ook alleen disc versie in het begin. Maar hij is nu ook al geruime tijd te krijgen in de PS store. Burnout Paradise is hier nog een voorbeeld van.
Dat Playlogic met Fairytale Fights een doorstart probeert te maken, is opvallend, aangezien het beperkte succes van dat spel vermoedelijk een van de oorzaken voor het failleren van het bedrijf was.

Het grootste deel van de kosten van het spel (de ontwikkelingsfase) heb je al gehad. Dus het is niet meer dan logisch dat zij dit spel nu nog zoveel mogelijk proberen te verkopen.
Mwah 16 miljoen verlies is nogal wat, doorstart is leuk maar 't zou wel mooi zijn als de opbrengsten van de verkoop in AziŽ dan ook ten goede komen van de eventuele schuldeisers.
Als er nog opbrengsten zijn dan komen ze zeker ten goede van de schuldeisers (die zijn er niet eventueel, anders was er geen faillissement). Voor een schuldeiser is het een no-brainer, volharden in het faillissement betekend totaal niets, een doorstart kan nog wat geld opleveren.
Ik hoop voor ze dat ze het redden maar ik betwijfel het. En dan moeten ze hierna wel met een goeie titel komen willen ze niet weer terugvallen.
Ze hadden het eerst moeten uitbrengen in Azie(japan), en dan pas in europa.
dit lykt meer op een stereotiep game uit japan IMO
nu maar hopen dat het daar wel een beetje wil aanslaan, ik zelf denk dat het niks wordt aangezien ze die sprookjes daar niet kennen.
Zover ik de beelden van het spel heb gezien, ga ik ervan uit dat het in AziŽ meer aan zal slaan dan in Europa. Het heeft niks met herkenbaarheid van de sprookjes te maken maar wat populair is op dat moment in een regio. In japan en Korea zijn anime en manga karakters veel populairder als hier. Het is zelfs zo dat fans uit Europa eerder als kleuters worden afgeschilderd dan dat ze de fans in hun waarde laten.

Ik ben trouwens geen fan van anime maar laat de mensen wel in hun waarde als ze fan zijn.
Fairytales fights is toch gebaseerd op de westerse sprookjes, hoe zou zoiets kunnen werken in azie waar ze opgegroeid zijn met hele andere sprookjes en symboliek.
Westerse klassieke muziek is ook populair in AziŽ en Anima en Manga etc. is hier ook aangeslagen, dus waarom zou het geen kans van slagen kķnnen hebben?

Op zich is dit natuurlijk zonder meer het proberen waard, want vrijwel alle kosten zijn al gemaakt.

[Reactie gewijzigd door DeTinuxNL op 17 augustus 2010 23:38]

Ik heb nog een heel klein beetje hoop op de PC-versie die in 2010 uit zou komen...
Echt jammer, fairytale fights was geen absolute topgame maar het was toch zeker niet slecht, de humor was geweldig en overall was het gewoon een leuke game. Hopelijk komen ze d'r alsnog bovenop.
inderdaad hopelijk komen er ze boven op. Snap niet dat ze de andere rechtzaak niet door gezet hebben
Andere rechtszaak? Welke andere rechtszaak? Ik kan niks over een andere rechtszaak vinden in het artikel...

[Reactie gewijzigd door crizyz op 17 augustus 2010 21:17]

Fairytale fights is best vermakelijk als afwisseling. Wel jammer dat hun site offline is, je kreeg gratis dlc bij registratie (extra characters en nog wat), maar toen ik de game kocht was de site reeds offline (en dus byebye dlc).
Als ze die pc versie zouden hebben moeten ze hem gewoon op steam gooien. Maar ik vrees voor vader en zoon dat ze het niet gaan redden. Ik denk dat het niet lukt om het verlies te kunnen dekken door azie.

Toch zou ik het jammer vinden, het vervelende is dat het een enorme klap is die ze moeten verduren. Als je kijkt naar bijvoorbeeld ubisoft, als die een slechte game uitbrengen overleven ze het wel maar dit bedrijf is nog niet zo groot.

[Reactie gewijzigd door LightPhoenixNL op 17 augustus 2010 23:59]

Een firma als ubisoft heeft zijn hoofzit in Canada... Daar worden door de regering daar miljoenen ingepompt ( vorig jaar geloof ik 100 miljoen ). Logisch dat zo'n firma als playlogic daarmee geen concurrentie kan aangaan.
Kansloos. Fairytale fights was een waardeloze game die je hoogstens een uur kan vermaken.

Ik heb het een aantal keren met mensen geco-oped maar zelfs dat was niet langer dan een uur vermakelijk.
Fairytale fights was een waardeloze game die je hoogstens een uur kan vermaken.
Dat mag jij vinden; de gemiddelde gamer In AziŽ krijgt geen genoeg van dit soort spellen; alles wat Anime is kan daar scoren. Kan me voorstellen dat dit in combinatie met gevechten helemaal interesant is voor die gekke Japanners & Co. :D
ik heb hem anders meerdere keren van begin tot het einde uitgespeeld co-op.
dat jij hem niet leuk vind betekent niet dat de hele wereld hem neit leuk/waardeloos vind.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True