ExoPC-tablet krijgt snellere hardware, maar komt pas na de zomer

De tablet van het Franse ExoPC die eigenlijk in maart had moeten uitkomen, wordt pas in september op de markt gebracht. De oorspronkelijke specificaties zijn wel flink op de schop genomen. Onder andere het scherm en de cpu zijn aangepast.

Begin dit jaar liet het Franse ExoPC zijn eerste tablet zien. Het ging om een 8,9"-apparaat met multitouch, draaiend op Windows 7, met als hart een Atom N270 van Intel. Gebruikers zouden de tablet in maart kunnen bemachtigen. Die releasedatum werd niet gehaald; het bedrijf schoof de tablet door naar de zomer en beloofde ook een hardwareupgrade door te voeren. In april werd duidelijk dat de tablet op een nieuwe generatie Atom-chip zou draaien en dat het scherm zou worden aangepast.

ExoPC heeft nu de definitieve specificaties van het apparaat online gezet en die tonen flink wat verschillen met wat bij de introductie werd bekendgemaakt. De ExoPC Slate krijgt een 11,6"-scherm met een resolutie van 1366x768 pixels met multitouch-ondersteuning. Het apparaat herbergt een Atom N450-cpu, bijgestaan door een Broadcom Crystal HD-chip voor het decoderen van hd-video, aldus Blogue de Geek. Verder heeft de tablet 2GB werkgeheugen en een 32GB- of 64GB-ssd voor opslag. Aan de buitenkant zijn usb 2-poorten, audioaansluitingen, een kaartlezer, speakers, een mini-hdmi-poort en een 1,3 megapixel-webcam terug te vinden. Op draadloos gebied ondersteunt de Slate wifi b/g/n en bluetooth 2.1+edr. De accu zou goed moeten zijn voor vijf uur gebruik.

ExoPC besteedt ook veel aandacht aan de softwarekant van het apparaat. Zo draait er een aparte schil bovenop Windows 7 en is het bedrijf van plan om bij de release een appstore online te hebben. De ExoPC Slate moet vanaf 7 september vanaf 549 euro leverbaar zijn.

ExoPC Slate ExoPC Slate ExoPC Slate ExoPC Slate ExoPC Slate ExoPC Slate

Door Wout Funnekotter

Hoofdredacteur

07-05-2010 • 17:41

82 Linkedin

Reacties (82)

82
80
49
3
0
1
Wijzig sortering
dit gaat de ipad killer worden alleen nog 3g erbij en dan is ie af
Ik ben benieuwd, het zou niet de eerste gedoodverfde iPad killer zijn die niet uitkomt of hopeloos faalt.

Ik ben sceptisch over de batterij duur van zo'n Atom tablet, de snelheid van Windows 7 op zulke hardware, en het aanbod van daadwerkelijk speciaal voor touch-bediening geschreven applicaties. Als dit een netbook zonder toetsenbord wordt met slechts een handjevol goede touch-based applicaties, dan zal ie waarschijnlijk weer netjes aansluiten in het rijtje 'PC op tablet formaat'-failures uit het verleden. Dit is niet wat de grote massa wil, een PC in een tablet behuizing.

Verder grappig om te zien dat 3 van de artistic impressions in de afbeeldingen een rechtstreekse imitatie proberen te zijn van de eBook reader, de Marvel comics, en het interactieve Alice in Wonderland boek op de iPad, maar dan net ff iets minder slick uitgewerkt. Ze leggen het er wel heel erg dik op dat dit een alternatieve iPad zou moeten zijn, ben benieuwd of ze daar geen spijt van krijgen als ze het niet waar kunnen maken.
Moesten alle Next-Gen telefoons en dergelijk (dus ook tabloids?) niet via USB op te laden zijn? Want dan denk ik dat straks alle tafeltjes in restaurants enzo van USBaansluiting voorzien zullen worden om ze op te laden.

Volgende stap, draadloos oplaadbare tablets en generators onder de tafel.
Nee, Dit was alleen een initiatief voor telefoons waar de meeste fabrikanten achter zijn gaan staan. De EU wil het wel wettelijk gaan vaststellen. Maar die machine beweegt niet zo snel :O
De EU kwam op dat fantastische idee, omdat ze zelf in de problemen kwamen

een paar van die clowns kwamen er achter dat ze hun lader vergeten waren van hun Blackberry, en niemand kon ze helpen aan een (gratis) lader

Dus moest het maar eenduidig worden, als er dan weer zo'n leegloper iets vergat, konden ze het opeisen van de buurman
De EU is in mijn ogen nog steeds een schijninstelling

( onderzoek na onderzoek, om te onderzoeken .... |:( )
laatst nog zo'n onderzoek, toonen aan euro's om er achter te komen dat Nederland het braafste jongetje uit de klas is, en alle regeltjes héél netjes opvolgt

terwijl de fransen, met hun nationalisme ( goed ding ) gewoon het lak hebben aan veel onderwerpen, omdat ze niet overeenkomen met "hun identiteit"
Anoniem: 178707
@FreshMaker8 mei 2010 11:41
In de eerste plaats heeft blackberry in elk geval al sinds de 6210 (een van de eerste, nog monochrome blackberries) een mini-usb charger. Maar gelukkig is je (niet kloppende) argument een goede onderbouwing voor het idee dat de EU een schijninstelling is.

En als je zegt 'laatst nog zo'n onderzoek' zul je een bronvermelding moeten geven, want no way dat ik alleen op de navertelling van zo'n prutser een stelling ga accepteren.
ook goed om te lezen dat windows 7 op het tablet met opgeschroefde hardware specificaties kennelijk niet genoeg is; er moest ook nog een "aparte schil" over windows 7 (geschikt voor multitouch!) heengeschreven worden :)
Windows 7 is al geschikt voor multitouch.
Ik denk dat BreezahBoy het sarcastisch bedoelde dat je blijkbaar toch nog een extra UI laag nodig hebt om goede touch bediening te hebben met W7.

Op zich helemaal geen probleem, maar het geeft wel aan wat ik zelf ook vind mbt W7 op een tablet: het kan best zo zijn dat W7 schitterende multitouch API's heeft, maar dat maakt de Windows UI nog niet geschikt voor touch bediening, als in: handig en prettig in het gebruik.
die schil is totaal niet nodig op een win7 tablet. Maar blijkbaar vond de fabrikant het al nodig zich te onderscheiden van de rest :)
Anoniem: 155787
@SunnieNL9 mei 2010 15:16
Welke rest?
dit gaat de ipad killer worden alleen nog 3g erbij en dan is ie af
The Kiss of Death voor elk product: "Dit wordt de <product van Apple> Killer" garandeert min of meer dat het een flop wordt.
Anoniem: 181786
@Ionathan7 mei 2010 17:48
Nee, dat gaat het niet worden. Door gebrek aan content.
Klopt. Windows draaien is geen heilige graal. Je gaat hier geen Microsoft Office op gebruiken of Unreal op spelen. Settlers zou dan weer wel leuk zijn, maar die besturing is net niet geschikt, en vooral, de hardware zal dat niet trekken. Dus kans dat je beter af bent als je hier Meego op zet (met App store), dan geld neerlegt voor Windows.

@jkommeren
MS Onenote had ik niet meegerekend, daar zul je een punt hebben. Verder ga ik niet in op je reactie:
Sttelers had ik al beantwoord. Zou leuk zijn geweest, maar daar is het niet voor geschikt/bedoeld.
Niemand weerhoudt je ervan om een mooie app te schrijven voor windows met grote knoppen.
Zoals je zegt: Windows heeft geen enkele meerwaarde zolang de software niet bestaat.
Want owjee er zit geen apple/google/etc logootje op, kopen mensen het dan wel?
Voor de mensen die het gemist hebben: een decenium geleden had Microsoft al Tablet plannen. Toen is het nooit een groot succes geworden. De enige reden dat het nu weer hip is om tablets op Windows te maken, is dat men verwacht dat dat ding van Apple een succes wordt. De angst van producenten dat consumenten niet op een tablet zonder Apple log zitten te wachten is dus niet ongegrond.
De fout die toen gemaakt werd lijkt nu door mensen als jij weer gemaakt te worden. We willen niet een nieuw hip apparaat dat nieuwe mogelijkheden biedt, we willen een apparaat dat we al kennen, met extra mogelijkheden. Dus geen tablet, maar een tablet met toetsenbord, zware processor en desktop besturingssysteem. Om er vervolgens achter te koen dat het ding zwaar is, de batterij kort meegaat en de programma's die er op kunnen draaien ongeschikt zijn. Gelukkig zijn er nog fabrikanten die wel uit het doosje durven te denken.

[Reactie gewijzigd door 84hannes op 8 mei 2010 15:58]

En jij hebt duidelijk ervaring met het complete officepakket en alle software die uit gaat komen. Alle reacties hierboven gingen nog, maar dit slaat echt alles.

Van wat jij hebt gepost klopt 1 ding: dat je er geen unreal op gaat spelen.

1. MS Office Onenote is geschreven voor tablets / slates, en werkt erg goed. De reden waarom je er niet van hebt gehoord is dat tablets schijnbaar buiten jouw pricerange liggen
2. Settlers? hier ga ik niet eens op in. Ik ga ook geen rally's rijden met mijn mini cooper
3. Voor Meego zijn nog minder nuttige apps uit op dit moment dan voor w7, laat staan hoe het met de stuurprogramma's gesteld is

Niemand weerhoudt je ervan om een mooie app te schrijven voor windows met grote knoppen. Dat is echt het enige wat je hoeft te doen, en guess what: dat kan ook nog eens op 10 verschillende manieren.
Maarja je moet het wel zelf doen, Microsoft heeft duidelijk geen zin zijn naam op het spel te zetten door wat geld te pompen in bedrijfjes of een app store op te richten. Kun je het ze kwalijk nemen? 1 verkeerde zet en heel de EU gaat los.

Door mensen zoals jij durven de bedrijven ook geen stap te zetten. Want owjee er zit geen apple/google/etc logootje op, kopen mensen het dan wel?

Kromme wereld leven we in.. Toen het door nerds gerund werd was het nog logisch: Sneller en/of stabieler = beter. Nu lijkt het dat het enige wat van belang hoe jouw naam in de media wordt uitgesproken. (Instabieler? Minder features? okay, is het wel van merk X?)

Maargoed on topic: Dit ziet eruit als een goede slate, als nu ook de niet-gedocumenteerde eigenschappen goed zijn (leesbaarheid / bruikbaarheid scherm / beschikbaarheid / prijs) zal ik dr wel eentje kopen denk ik :)

[Reactie gewijzigd door jkommeren op 7 mei 2010 21:51]

Geen rally's voor de Mini Cooper? :+

"Deze authentieke wagen uit de jaren 70 is perfect geschikt voor een klassieke rally over de Veluwe. " http://www.feestadres.nl/bedrijfsuitje-mini-classic-tour.php
Waarschijnlijk bedoelt hij eerder rally's als de exotic green ( hoge snelheid, en bijbehorende KP's )

en niet de "oude lullen" versie van gezien worden in een al dan niet te dure oldtimer
Gebrek aan content? Met W7?
Anoniem: 181786
@Dreamvoid7 mei 2010 17:57
Gebrek aan geschikte content voor een tablet bedoel ik dan natuurlijk. Voor Windows 7 is op zich meer dan voldoende software beschikbaar natuurlijk.
Met een 11" scherm is het zaakje groot zat, dat alle software prima met touchscreen werkt.
Anoniem: 181786
@AHBdV7 mei 2010 18:37
Met die gedachtengang zijn alle vorige tablets die Windows draaide ook ten onder gegaan of iig niet succesvol gebleken. Met content bedoel ik applicaties/programma's (gratis of betaald) die geschreven zijn om met de vingers te bedienen.

Er is heel veel software voor Windows (7) en dat is allemaal prima voor computers met toetsenbord en muis, maar een tablet is toch wel wezenlijk wat anders. Maar zo te zien aan de reacties kunnen maar weinig tweakers daarover doordenken. A fijn, laat ze maar weer lekker aanklooien dan met een stukje software wat net zo vinger vriendelijk is als Windows Mobile 6.1.
Daar zijn er duizenden van. En dat gaat de functionaliteit van de IPad ver te boven.
Anoniem: 181786
@Seth_Chaos8 mei 2010 15:47
Natuurlijk, ik geloof je gelijk. Vandaar ook dat tablets met Windows een doorslaand succes zijn en in elke huiskamer terug te vinden zijn.
Is niet helemaal hetzelfde. WP7 is ontworpen volgens het (naampje van MS) "three-panel" principe: je PC panel, je TV panel en je telefoon panel. Het idee is dat applicaties relatief transparant vna het ene naar het andere panel verplaatst kunnen worden. Dat is ook waarom ze zo'n rare brede interface in WP7 gebruikt hebben. Een .NET applicatie zou dus zonder veel problemen van je PC of telefoon naar je tablet verschoven kunnen worden.
Het enige waar dan nog een beetje op gelet moet worden is de GUI, maak de knopjes niet te klein voor een (touch)tablet. Maar daar heeft MS visual studio mooie interface hints voor ingebouwd zitten.
Ik denk dat het nog best iets zou kunnen worden, als tenminste het OS deel flink naar de achtergrond gaat: de boel moet user oriented zijn en applicaties of documenten als uitgangspunt hebben.
Ik ben het eens met AHBdV hoor. Zelf heb ik al een tijdje een Asus T91 tablet met Win7 er op. Zelfs op dat scherm werkt Win7 nog aangenaam. Voor het fijnere werk heb je inderdaad de stylus nodig maar surfen e.d. gaan prima met je vinger en het grote on screen toetsenbord.
Anoniem: 268741
@johnkeates7 mei 2010 21:46
Zo jammer dit.

heb gelijke ervaring als ahbdv, met 11(.3) inch werkt voorzover ik getest heb alles via touch ipv muis.
Tuurlijk joh... Ik werk al een jaar lang op een 13.3" tablet pc. Hoeveel tablet ervaring heb jij?
Wat, er zijn niet genoeg internetsite's? Of niet genoeg programma's voor Windows 7? Of nee, er zijn natuurlijk niet genoeg films om te kijken...
of genoeg flash-filmpjes op youtube..
Eerder door het gebrek aan rekenkracht.

De N450 mag dan sneller zijn dan de N270 het is en blijft niet krachtig genoeg om films op te kijken vloeiend.

Waarom o waarom niet gewoon een C2D ULV :'(
Daarom is hij ook voorzien van een Crystal HD chip, om films vloeiend in HD af te spelen (ok, fullscreen op de pad zelf en full-hd via de HDMI-out).
Dan zijn films op normale snelheid af te spelen, mits je favo player de door je strot geduwde decoder-software kan ondersteunen (VLC kun je dus vergeten).

Maargoed, daarmee is al het andere dus nog steeds traag.
gebrek aan content? Ik zie zo veel mensen klagen dat dingen "alleen maar voor windows" worden uitgebracht en dan denk jij dat dit apparaat, dat op windows 7 draait, een gebrek aan applicaties gaat krijgen? Ik mis die logica even.....

Ik denk dat de upgrade met de betere hardware een goede zet is, alleen ben ik het met john hieronder eens dat de batterijduur wel eens een probleem voor deze tablet zou kunnen gaan worden.
Nee, dat gaat het niet worden. Door gebrek aan content.
Ik snap wat je bedoelt maar ik denk dat onder Windows 7 dit geen probleem zal vormen. Sterker nog: Ik denk dat er juist een hele grote groep zit te wachten op zo'n tablet. Er zijn nog zat mensen die geen Apple producten hebben. Met Windows 7 weten ze precies wat ze in huis halen...

* Anoniem: 217535 heeft een tablet met Windows 7 en daar is niets mis mee. Alleen het loopt niet zo vloeiend als een iPhone. Daar kan ik mee leven. Ik heb wel gewoon een complete pc in tablet-formaat bij me...
gebrek aan content? Het is Windows 7! Dus bijna alle windows programma's draaien erop? Of zie ik dat nu verkeerd?
Miljarden inderdaad, maar... Hoeveel zijn er speciaal voor touch gemaakt? Zelfs Firefox heeft addons nodig om beetje touchie te werken (gestures). En dan heb je nog niet eens over de rechtermuisklikopties...
Vinger lang op de tablet drukken = rechtermuis klik (standaard instelling van Windows).
Niet hoeven te gebruiken is beter. En jouw tip voor mouseovers?
2 usb poorten = muis aansluiting de i pad heeft dat niet
Anoniem: 181786
@Nienix8 mei 2010 00:33
Jij wil serieus een muis gaan aansluiten op een tablet? Dan begrijp je het hele concept niet waarschijnlijk.
Dat het apparaat multitouch etc. ondersteund wil niet zeggen dat je meteen andere mogelijkheden niet meer moet gebruiken? Het lijkt mij juist wel chill in de trein, met een buetooth muisje op je schoot, en dat ding op 't tafeltje. Hoef je ook niet naar voren te bukken om het ding te bedienen. :)

Multitouch is mooi spul, heb je heel veel aan. Maar de muis gaat niet voor niets al dik 20 jaar mee, dat werkt eigenlijk ook best wel chill ;)
Niet alleen een muis, maar gewoon de mogelijkheid hebben

voor mouseover, met de vinger de cursor op de locatie laten rusten, en vinger weg

hoe doet een iPad dat dan ?
hoe doet een iPad dat dan ?
Als een button (op een website) een roll-over state heeft, zal dit een extra klik vereisen.
Anoniem: 296748
@Nienix8 mei 2010 11:18
handig! en dan ook een usb toetsenbord eraan... maar die slingert dan weer zo rond :( He! als we het toetsenbord er dan gewoon aan vast maken, en dan zo dat het "dicht kan klappen" om minder ruimte in te nemen. Geweldig idee! ik noem het een iLaptop!


slimmerd, een tablet gebruik je juist om geen muis te hebben.
Hiervan worden inderdaad ook een miljoen stuks binnen een maand verkocht natuurlijk, met een miljard dollar aan omzet...
Gaat het niet, heb je de iPad wel eens aangeraakt? Apple touchscreens hebben echt een ongekende nauwkeurigheid en design.
Anoniem: 34095
@Ionathan7 mei 2010 18:20
specs killen niks.
Anoniem: 306698
@Ionathan7 mei 2010 18:53
Er wordt nu elke week wel een tablet aangekondigd die de iPad killer moet zijn. Dit was indertijd met de iPod ook zo en met iPhone ook zo.

Misschien is de houding "Eerst zien en dan geloven" ook in dit geval meer gerechtvaardigd.
Anoniem: 354878
7 mei 2010 17:57
pffff, weer zelfde gezeur over (betaalde content), miss niet gelezen maar hij werkt met win7 , dus programmas en content genoeg, ik meen zelfs veel meer dan apple.

ipad killer of niet maakt niet uit, deze heeft bvb office ondersteuning en uitgangen voor bvb een beamer.

laten we geen bash starten maar bekijk het zo :

elk toestel uitvinding heeft zen voor en nadelen, wat voor de een goed is is dat daarvoor voor de andere niet.

en design is een smaak die verschillend is.

Ontopic : ziet mij er een zeer net toestel uit met nette specs maar komt spijtig genoeg veel te laat op de markt. Zou wel tof zijn moest je hem kunnen hebben of uitbreiden met 3G
ipad killer of niet maakt niet uit, deze heeft bvb office ondersteuning en uitgangen voor bvb een beamer.
Beiden heeft de iPad ook, waarvan 'office' dan ook nog eens geoptimaliseerd is voor een tablet.
ik heb nog nergens gelezen dat de iPad een beamer ondersteunt?
heb je een bron ervoor?

En office2007 is ook geoptimaliseerd voor tablets, zeker met win7 erbij als ondersteunend os. Office 2010 versterkt het alleen nog maar.

En met OneNote kan ik tenminste ook geschreven teksten en snelle schetsen opslaan, wat de iPad helaas niet kan.
Ja dat kan de ipad zeker. Met het vga connection kabeltje. (waar natuurlijk extra voor moet worden betaald)
de manier waarop iworks voor de ipad gemaakt is, is toch wel een factor 10 beter dan met office 2007 op een tablet. Die is toevallig 'ook' geschikt voor touch.
Office werkt prima met muis, maar of het touch goed werkt...

Uiteraard ben ik erg benieuwd. Ik ben een behoorlijke gadgetfreak. Ik had het liefst windows op een tablet gezien vanwege de compatabiliteit. Dit is ook zijn grootste minpunt: het moet geschikt zijn voor muis én touch. En daardoor zal het met touch nooit perfect werken omdat vingerwerk hele andere werking van functies nodig heeft.

Nog even over de prijs
€550. Niet slecht, maar hebben we niet een heleboel mensen horen zeuren over de prijs van de ipad?? Toch wel een beetje vreemd, aangezien de 32gb van apple 599 kost. Het gat is dus maar €50. Dus roepen dat de ipad te duur is, lijkt toch een foute consratering.
Je hoeft geen bash te starten ....

zet in een artikel "tablet" "3G" of alleen maar "OS" en de fanboys van alle kampen komen samen om elkaar af te maken met (schijn)argumenten

Het enige verschil met de voetbal hooligans is dat 75% van de fanboys geen 'durf' heeft om elkaar fysiek te lijf te gaan
ziet er goed uit al is de hdd wat klein al is dat waarschijnlijk wel te veranderen nu nog hopen dat je ook het gewone win7 desktop kan gebruiken door de ''schil'' uit te zetten en alle programmas kan instaleren.
Die kleine hd, oftewel ssd, zal er juist voor zorgen dat het ding nog redelijk soepel draait. Met een traag laptop schijfje zou het geheel veel logger worden en aangezien je makkelijk een portable schijfje met 500 GB voor je films mee kan nemen lijkt me dat de goede keus. De interne ssd is dan alleen voor apps en misschien je favoriete muziek of zo.
Gezien het gewicht en de omvang ben ik benieuwd of deze tablet wel 3 uur is te gebruiken op de accu, zonder op te laden. Hoop echt op 5 uur surfen over wifi, maar ik denk dat er een TE? kleine 3 cel accu inzit. 5 uur idle zullen ze waarschijnlijk bedoelen.

Mijn TabletPC (Asus T91MT) weegt 1 kilo en is maar 9", en kan 4.5 uur surfen over wifi. Dus 12" en 800 gram, dan moet de accu denk ik kleiner zijn, helaas.

[Reactie gewijzigd door tHe_BiNk op 7 mei 2010 18:07]

Vergis je niet in het gewicht van het gedeelte waar je toetsenbord in je TabletPC in is verpakt. Dat gedeelte heb je bij een slate natuurlijk niet, waardoor je die 200 gram makkelijk kunt besparen.
Ben ik nu de enige die op de WeTab (voorheen WePad) aan het wachten is?
Ik had er nog nooit van gehoord... Maar die WeTab ziet er qua specs eigenlijk exact hetzelfde uit als de exopc tablet. Alleen dan uitgerust met Linux als ik het zo zie. Lijkt er op dat er momenteel gewoon bepaalde hardware aanwezig is, en iedereen min of meer dezelfde dingen bouwt. Denk echter dat qua interface the exopc het zaakje beter voor elkaar heeft voor de typische consument...

Gek genoeg lijken deze tablets helemaal geen stylus ondersteuning te hebben... Dat is toch wel een groot gemis, want daarmee gaat een heel groot stuk flexibiliteit en interactiviteit verloren.
En Flash ;-) En 3G
Dit ziet er toch veel mooier uit dan de Ipad :o
Anoniem: 34095
@germania7 mei 2010 18:24
huh wat is er anders dan ? dat het home knopje ergens anders zit ?
heb je uberhaupt wel eens een ipad in je handen gehad - kan je nu al verklappen dat je het een stuk fijner vind werken dan welk tablet/pad dan ook - zeker fijner dan dit ding met W7 erop - word natuurlijk helemaal niks - niks is geoptimaliseerd voor het scherm/touch etc. - je applicaties draaien - dat was het wel.

het gaat er niet om wat zo'n ding kan draaien - maar hoe ie het draait en hoe de interactie met jou als gebruiker is.
Je hebt zeker absoluut veel gewerkt met allemaal tablets, want op het moment zijn er zoveel op de markt!

In andere woorden, op de iPad na zijn er amper tablets op de markt. Voordat je je mening die je met de paplepel was ingevoerd brengt als feit, moet je eens kijken naar andere opties.
Amper tablets op de markt? Voordat je zoiets zegt moet je eerst onderzoek doen ;).
Er zijn al zat tablets op de markt. Toen Windows XP uit kwam kwamen er meer tablets, want in Windows XP kwam de 'echte' tablet support (omdat Bill Gaatjes dat zo graag wilde ;)). Met echte tablet support bedoel ik trouwens dat je met een pennetje kan schrijven op het scherm en dat een programma dat vertaald naar tekst.
je applicaties draaien - dat was het wel.
ROFL HAHA LOL
"There's an app for that"
:P
srry kon me niet inhouden

[Reactie gewijzigd door Anoniem: 332175 op 7 mei 2010 21:48]

Als hij nu uit zo komen zijn het aardige specs. Maar in september wil je geen apparaat met een Atom 450 meer kopen, dan moet het een 6XX serie zijn.
Dat isbijna even groot als mijn m11x, alleen 1 cm dunner O-)

iPad killer wordt het sowieso niet, het is altijd het ding dat de iPad nadoet, kijk maar naar iPod kloons.

E:W7 als OS is inderdaad niet slim. Ze moeten gewoon iets totaal nieuws ontwerpen, dus geen uitvergroot mobiele telefoon OS, zoals de iPad.

[Reactie gewijzigd door Thomas op 7 mei 2010 23:52]

Wat valt er na te doen? Alleen het model voor zover ik weet. Maar dat gebeurt met allerlei merken die alleen maar hun naam verkopen. Kijk naar schoenen en auto's.
Zoiezo, het zegt iets over een product als het door anderen nagemaakt wordt. Alleen al het feit dat het door onbekende merken nagemaakt kan worden maakt de waarde bij mij nogal twijfelachtig.
zeker een mooi ding en niet al te duur vind ik.
En met win 7 heel wat mogelijkheden
Een tablet met Windows 7: ik blijf het nog steeds een goede ontwikkeling vinden. Zo'n Ipad zal best prjma werken maar om nu 500 euro voor nog een speeltje te gaan dokken? Nog een apparaat naast mijn HTPC, mijn smartphone en mijn laptop, daar zit ik totaal niet op te wachten.
Een tablet waar ik op de bank wat mee kan surfen maar waar ik ook een keyboard en een scherm aan kan hangen als ik wat voor mijn werk moet doen thuis: het lijkt me ideaazl!

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

    Relevantere advertenties

    Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

    Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

    Ingesloten content van derden

    Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

    janee