Activision kondigt Transformers: War for Cybertron aan

Activision brengt in 2010 Transformers: War for Cybertron uit. Het spel vindt plaats op Cybertron, de thuisplaneet van de Transformers. De strijd tussen Autobots en Decepticons vindt plaats vóór hun vertrek naar Aarde.

Dat er een nieuwe Transformers-game in de maak is, bleek een week geleden al uit informatie waar het tijdschrift Game Informer de hand op wist te leggen. Nu heeft uitgever Activision ook officieel bekendgemaakt dat het Transformers: War for Cybertron in 2010 op de markt zal brengen. Het spel wordt gemaakt door High Moon Studios, bekend van Darkwatch en The Bourne Conspiracy en verschijnt in 2010 voor pc, Xbox 360, PlayStation 3, Wii en DS.

Transformers: War for Cybertron wordt een prequel: het speelt zich af voordat de Transformers naar Aarde vertrekken. Het spel krijgt twee campagnes: een voor de Autobots en een voor de Decepticons. Activision maakte verder bekend dat het spel in co-op te spelen is, waarbij de spelers kunnen samenwerken of juist tegen elkaar kunnen strijden.

Helaas!
De video die je probeert te bekijken is niet langer beschikbaar op Tweakers.net.

Wat vind je van dit artikel?

Geef je mening in het Geachte Redactie-forum.

Door Paul Hulsebosch

Redacteur

17-12-2009 • 12:13

32 Linkedin

Lees meer

Transformers the game: alles kan kapot Review van 13 augustus 2007
Transformers: War for Cybertron Video van 8 september 2010
Transformers: War for Cybertron Video van 8 april 2010
Video Transformers: War for Cybertron Nieuws van 18 januari 2010

Reacties (32)

Wijzig sortering
Geen enkele softwarestudio durft te investeren in een G1 spel, simpelweg omdat de huidige generatie jongeren er veel minder mee heeft. Het zijn de oude "kinderen" (zoals ik ;) ) die daar speciale gevoelens bij hebben. En dat is een te klein marktaandeel helaas.

[Reactie gewijzigd door HellBeast op 17 december 2009 14:34]

Je argument heeft maar beperkte waarde. Het klopt dat de huidige jeugd minder sentiment zal hebben met de oude Transformers. Al hebben ze met de nieuwe reeksen ook minder binding. Transformers zijn nooit zo populair geweest als tijdens G1.
Een goede licentie belooft daarnaast geen goede of goed verkopende game. Echt succesvolle games zijn vaak niet gebaseerd op licenties van succesvolle franchises.
Batman Arkham Asylum daargelaten, en die was weer niet gebaseerd op Batman zoals hij in de film is.
Een goede game kan gerust gaan over een thema of iteratie van een thema gaan die los staat van een succesvolle franchise. De potentie van een G1 Transformers game is immens, het ligt eerder aan de studio die je er op zet en de visie die je er op projecteert. Die visie is bij bijna elke licentie game tot nu toe helemaal fout geweest.
Daarnaast is de gemiddelde gamer tussen de 29 en 36 jaar, dus dat de jeugd er minder mee heeft is leidt niet per definitie tot slechte verkopen.

[Reactie gewijzigd door Anoniem: 335608 op 17 december 2009 22:36]

Nou ben benieuwd.. de games van die studio zijn niet echt "topnotch" en ook de vorige Transformer games waren gewoon niet leuk..
Ik vind QuakeWars toch wel helemaal geweldig... dus dat mag je vinden maar ik vind van niet iig.

Een transformers game spreek mij niet erg aan maar de beelden zien er wel goed uit moet ik zeggen, mits ze niet gerenderd zijn.
En Quakewars heeft wat met High Moon Studios te maken?
Uitgever en studio zijn niet hetzelfde, Activision is uitgever van zowel Quakewars als dit spel.

Deze studio heeft niet Quakewars gemaakt, zodoende dat Quakewars wel goed werd bevonden ;)

Quakewars is van Splashdamage die nu (als het goed is) bezig is met Brink.

[Reactie gewijzigd door Sm0k3r op 17 december 2009 16:36]

Het filmpje ziet er anders best aardig uit :o
Ga waarschijnlijk deze game wel aanschaffen, heb de vorige delen nog niet gespeeld though.. Die Sp dat je kan kiezen voor 'The good guys' & 'The bad guys' vind ik ook wel een leuke optie ;)


/me iPims hoopt ook op een vervolg film van Transformers
Vind de transformersgames beetje matig. good guy & bad guy optie is wel leuk idd!

En het vervolg komt eraan ;)
Tjsa...games gebaseerd op movies of tv zijn doorgaans altijd crap.
gewaagde uitspraak ... ik vond 'James Bond golden-eye' een van de beste shooters. Daarlangs zijn de pokemon games ook bagger, evenals de recente badman.
inderdaal altijd allemaal crap O-)
Nouja, de Pokémon serie en films zijn eigenlijk spinoffs van de Game as far as I know.
Dan noem je ook wel een uitzondering he ;)
.....Die eerste paar pokemon games waren de shit! :'( Choose your words carefully, son
.. nu heb ik niet de gehele serie bekeken vroeger.. maar waren de transformers neit gewoon robots op hun thuis planeet, en 'verstopte' ze zich hier op aarde door te 'transformen' als auto's ?

.. correct me if i am wrong :X
Ze verstopten zich niet op aarde. De reden dat ze naar aarde kwamen is dat ze op zoek waren naar energon en onderweg (in space) aangevallen werden door decepticons en crashten op aarde. Miljarden jaren geleden. Toen ontwaakte Teletran 1 (boordcomputer) door een vulkaanuitbarsting in 1984. Teletran 1 repareerde de robots en zorgde ervoor dat ze een gedaante uit de omgeving aangemeten kregen.
Klopt.. een beetje. Op Cybertron hadden ze ook wel een vehicle-mode, alleen dan meer naar 'Cybertronian'-begrippen (Starscream en consorten hadden meer een piramide-achtige vorm, bijvoorbeeld). Op aarde werden ze, door Teletran 1, gerepareerd en vermaakt (in vehicle-mode) naar de op aarde aanwezige voertuigen. Maar goed.. dat terzijde.. ;)

[Reactie gewijzigd door Frituurman op 17 december 2009 12:51]

+1Anoniem: 329083
17 december 2009 12:23
Toch moet je deze game een kans geven. Activision maakt ver het algemeen prima games (mijn mening) en de transformers vond ik altijd wel vet.
Eerst maar even ingame shots of meer filmpjes zien.
Activision maakt geen games, die geven ze alleen maar uit. Ter info. Dat er Activision op prijkt betekent niet dat het een goede game wordt.
+1Anoniem: 335608
17 december 2009 12:25
Enige reden voor mij om nog een Transformers game te spelen zou zijn een game gebaseerd op G1. De karakters uit de G! tekenfilm serie hebben meer karakter en diepgang. Daar zou je heel mooi een game op kunnen baseren met infiltratie missies, gevechten en een RPG element. Veel interactie tussen de transformers onderling. Dat zou een vette game zijn, ook wanneer het nog op Cybertron zou spelen en niet op aarde. De rantsoenen energon waar hard voor gevochten moest worden, dat was een prachtige sfeer. Wheeljack die met een paar miezerige staafjes tevoorschijn komt uit een kruipruimte, samen met Bumblebee.

Zie hier:
http://www.youtube.com/watch?v=F-9OWmRpDyY
Dat zou echt geweldig zijn. Ik krijg ook helemaal nostalgische kriebels als ik er aan denk. Bijv. de afleveringen dat Bruticus werd gemaakt. Oef.. geweldig. Woord voor woord mee te praten nu. Ik denk dat ik de dvd-box maar weer eens tevoorschijn ga toveren.
Ow man nostalgie, wat was dat toch geweldig. :D
dit hoop ik al sinds de NES :( zucht....
Dan zal er ook wel een nieuwe Transformers-film uitkomen tegelijk met de game in 2010 :)
Nee, de film (deel 3 van de trilogie) komt pas in 2011.
Deze game staat totaal los van welke film of serie dan ook.
Wel komt er een toyline gebaseerd op de game (de eerste fotos van de mold van O.P. staan al op inet) en misschien ook wel een tv-serie (maar daar is helemaal nog niets over bekend)

[Reactie gewijzigd door Edd op 17 december 2009 22:32]

Niet zo moeilijk aangezien verwende barbie al voor Transformers 3 en 4 heeft getekend :)
+1Anoniem: 332739
17 december 2009 12:22
Ziet er goed uit. hopelijk word het zoals de oude transformer games van voor de film. movie games zijn 9/10 keer slecht door korte ontwikkelings tijd.
Ziet er gaaf uit maar of ik hem ook ga kopen.
Denk het niet:p
+1Anoniem: 108298
17 december 2009 13:26
Prime als bot zag er iig uit als de Animated versie. Als alternate had ie meer de war within mode.

Maareh, naaaaaiz :)
nooit fan geweest van transformers (omdat het te amerikaans is vind ik :p ) als dat filmpje ingame is ziet de omgeving wel mooi uit, de transformers zien er minder uit.