Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 55 reacties

Uitgever LucasArts heeft Star Wars: The Force Unleashed II aangekondigd. Tijdens de Video Game Awards van SpikeTV toonde de uitgever een eerste trailer van het spel, waaruit blijkt dat Galen Malek terugkeert als hoofdpersoon.

Hoewel de trailer geen informatie onthult over op welke platforms The Force Unleashed II zal verschijnen, blijkt wel dat het spel zich afspeelt na de gebeurtenissen uit Star Wars: The Force Unleashed. In het filmpje is te zien hoe Galen Malek, de leerling van Darth Vader, worstelt met de strijd tussen de Dark Side en de Light Side. De stemmen van Darth Vader en Master Yoda zijn hoorbaar, terwijl Malek lijkt af te wegen welk advies hij ter harte moet nemen. Het filmpje eindigt echter met de boodschap van Yoda dat Malek op zoek moet naar zichzelf en dat zijn toekomst onduidelijk is. Star Wars: The Force Unleashed II verschijnt in 2010 op de markt.

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (55)

En komt deze nu ook weer een jaar later op de pc uit? Of kan dit spel ook zogenaamd niet op pc's draaien, waar ze dan weer op terugkomen...
Als ze het ook deze keer even slecht porten naar PC, alsof het echt met immense tegenzin gedaan werd, kan ik goed geloven dat de meeste PCs het neit trekken...


De bewering "PCgaming is dead" is echt een self-fulfilling prophecy die de gaming-sector zichzelf aandoet...
Inderdaad.

Door alle DRM rotzooi ben ik helemaal overgestapt naar console gaming.

Toen ging er een hele wereld voor me open. Geen gezeur met stuurprogramma's, het werkt altijd, niet meer wachten op booten en lekker op de bank hangen :)
Snap niet dat mensen altijd zo'n problemen hebben met de PC.

Voor mij is het jaren lang al niet anders als, CD erin (installeren is het enige wat irritant is maarja) en spelen maar.

Heb zo'n beetje nooit last van crashes, en heb nooit de behoefte me drivers te updaten of iets dergelijks.

De bestuuring met Muis en Tobo zal me toch altijd bij de pc houden (+ ik heb geen eigen TV waar op een console tot zijn recht komt, en de TV beneden is als ik tijd heb om te gamen altijd bezet)
Dan snap je waarschijnlijk de hoofd reden waarom veel mensen consoles beter vinden ook niet :P
Ik ben namelijk super blij dat ik nooit meer iets hoef te installeren en ook nooit meer instellingen hoeft te veranderen... Ook hoef ik niet meer van te voren te checken of me game gaat werken op mijn systeem

Nee ik plaats de dvd erin en hoef alleen maar de game te spelen (als er data naar de hd moet gaat dat automatisch) de game en het systeem worden automatisch geupdate en ik hoef mij alleen maar bezig te houden met het belangrijkste en dat is het gamen zelf :D

Daarnaast blijft besturing een persoonlijke kwestie waar je niks aan kan veranderen

[Reactie gewijzigd door Mellow Jack op 14 december 2009 12:31]

Dat maakt mij niet uit, wat me wel uitmaakt is dat de meeste pc's veel betere graphics op het scherm kunnen toveren dan de consoles, zeker twee jaar na release van die consoles (misschien uitgezonderd de ps3) maar de ports vaak zo slecht zijn gedaan dat de speler de grapics omlaag moet zetten. Dit terwijl de hardware superieur is aan die van de console.

Slechte ports maken het moeilijk voor de game fabrikanten om spellen te verkopen, dan kunnen ze wel zeuren over downloaden. Maar ze roepen het door het maken van te veel slechte ports van goede spelen wel een beetje over zich af.
Ach ik zal wel een echte tweaker zijn :z want ik vind het juist leuk om met instellingen te kloten, kijken tot hoever me pc het aan kan, kan het vol open geeft dat juist een kick.

De enige reden dat je echt naar een console wil overstappen, vind ik het aanbod aan spellen, verder vind ik alles aan de pc beter.
Ja en 60 a 65 euro per spel dat vind je niet erg zeker 8)7

Ja ik hou het lekker bij mijn PC, die mensen die overstappen naar Consoles, zijn nooit
echte PC tweakers geweest, anders zou je niet naar een console gaan.

Wat een onzin met geshit met drivers, heb NOOIT problemen gehad daar mee op mijn pc.

En ik heb all heel wat PC's gehad.

Ik kan zo veel meer met mijn PC dan dat ik op een Console kan.

En op de PC kommen elk jaar ook heel veel spellen uit.

[Reactie gewijzigd door AmigaWolf op 14 december 2009 20:54]

Ja 60 euro als je het bij de grote winkels koopt. 45 euro vind ik echt de max voor een nieuwe xbox/ps3 game, maar ik doe dan ook niet zo moeilijk als ik wat langer moet wachten omdat hij uit hong kong moet komen (sinds een vriend van me bij de media markt werkt heb ik dat probleem ook niet meer). Maar meestal kun je ze voor die prijs al bij de kleinere webshops krijgen.

[Reactie gewijzigd door tehsojiro op 15 december 2009 03:07]

Ja, en op die consoles heb je geen DRM rotzooi? Tot nu toe misschien niet, maar ik denk dat het niet lang zal duren voor daar ook false positives (onrechtmatige bans, wat dan ook) op voor gaan komen. En daarnaast ben je vrij beperkt met wat je met je console doet, terwijl je er toch aardig voor betaalt.
Loop toch niet zo te mekkeren. Al dat gezeik over consoles en pc's altijd weer. Get a life zou ik zeggen!

Speel al tijden niet meer op de pc, omdat pc gamen gewoon te duur is! Een console heb je voor 300 euro, daarnaast je TV, die iedereen toch al in huis heeft. Maar dan ben je voor de komende 8 jaar, give or take, ook wel helemaal klaar.
Een pc moet je bijna jaarlijks upgraden als je de games op fatsoendelijk detail wilt kunnen spelen. Voor een beetje pc ben je al snel 800+ euro kwijt, wil je er op kunnen gamen. Daar komen echter nog je accessoires bij zoals muis, keyboard en scherm. De console is dan echt goedkoper en dus voordeliger.

Nee hoor, geef mij maar een console, voor mij persoonlijk is dat de PS3. En ze hebben nog lang niet alle mogelijke kracht van de PS3 benut, de games worden er steeds mooier op!

Ik vind het niets gek dat ontwikkelaars consoles verkiezen boven de pc, alleen het ontwikkelen is al een stuk eenvoudiger, wat de kosten drukt. Daarnaast heb je nog de piraterij op pc's. Dat ligt bij console stukken lager, wat voor ontwikkelaars alleen maar een win win situatie oplevert.
Loop toch niet zo te mekkeren. Al dat gezeik over consoles en pc's altijd weer. Get a life zou ik zeggen!
En dan zelf hieronder een Pro-Console comment plaatsen? Hypocrite much?
Speel al tijden niet meer op de pc, omdat pc gamen gewoon te duur is! Een console heb je voor 300 euro, daarnaast je TV, die iedereen toch al in huis heeft. Maar dan ben je voor de komende 8 jaar, give or take, ook wel helemaal klaar.
Een pc moet je bijna jaarlijks upgraden als je de games op fatsoendelijk detail wilt kunnen spelen. Voor een beetje pc ben je al snel 800+ euro kwijt, wil je er op kunnen gamen. Daar komen echter nog je accessoires bij zoals muis, keyboard en scherm. De console is dan echt goedkoper en dus voordeliger.
Je vergelijking is alles behalve eerlijk:

1) Je TV vergelijking gaat ook op voor een PC. Iedereen heeft immers wel een PC met monitor.

2) Een console gaat rond de 6 jaar mee voordat er een vervanger is, niet 8 jaar.

3) Net als die TV heeft iedereen waar deze discussie op van toepassing is ook wel een PC staan voor internet ed. De kosten van zo'n basis systeem moet je dus van de kosten van je game-PC afhalen aangezien je die ook hebt als je een console koopt.

Zie hier een budget game PC voor €1190 met scherm, OS ed. inbegrepen.

En hier een instap PC voor €630.

Het verschil is dus €560.
Dit is dus de werkelijke prijs van een game-PC die een instap-PC vervangt.

4) Dat je een PC jaarlijks moet upgraden is de grootste onzin. Het duurt gemiddeld zo rond de 4 á 5 jaar voordat games echt onspeelbaar worden. Eerder upgraden dan dat is niet eerlijk in deze vergelijking aangezien dat een graphics update is die de console nooit krijgt.

Zo'n upgrade na 4 jaar omvat meestal alleen de videokaart en kost rond de €100 en geeft vanaf dat moment dus betere graphics dan de console waarmee we vergelijken.
Wat het totaal van de kosten op €560 + €100 = €660 brengt.

5) Hetgeen wat je totaal niet noemt zijn de extra kosten van console spellen. Die zijn zo tussen de €10-20 per game. Laten we hier een conservatieve €12,50 per game nemen.

De goedkoopste PS3 Slim die ik kon vinden is €280. Het verschil tussen de game-PC en de PS3 is dus €660 - €280 = €380

Dit betekent dat je goedkoper uit bent met een PS3 als je minder dan:
€380 / €12,50 = 31 games koopt in 6 jaar tijd.
Oftewel niet meer dan 5 games per jaar.

In het geval de XBOX360 valt de vergelijking voor de meesten nog ongunstiger uit aangezien XBOX Live GOLD zo'n €30 per jaar kost.

Ook moet je niet vergeten dat de PC uit noodzaak na 4 jaar dus een videokaart upgrade heeft gekregen die de console niet heeft gekregen en dus betere graphics levert vanaf dat moment. En dat je de extra kracht van de game-PC t.o.v. de instap-PC niet alleen voor games kan gebruiken.

Conclusie:

Al met al is de PC voor de meeste gamers helemaal niet duurder en voor de meeste hardcore gamers zelfs een stuk goedkoper. Dit terwijl het platform zelf veel meer mogelijkheden bied.

Ik zie het dus ook als een gelijkwaardig platform aan de consoles. In mijn opzicht moet de keuze dan ook niet op basis van geld, maar op basis van voorkeur worden gemaakt.
Ik vind het niets gek dat ontwikkelaars consoles verkiezen boven de pc, alleen het ontwikkelen is al een stuk eenvoudiger, wat de kosten drukt. Daarnaast heb je nog de piraterij op pc's. Dat ligt bij console stukken lager, wat voor ontwikkelaars alleen maar een win win situatie oplevert.
1) Dat het ontwikkelen voor een console eenvoudiger is, is echt een mythe. Zie bijvoorbeeld artikels als deze en het feit dat veel ontwikkelaars klaagden over het ontwikkelen voor de PS3 de eerste paar jaar. De kosten zijn ook flink hoger doordat de console fabrikanten naast dev-consoles ed. ook nog een deel van de omzet eisen. Bij de Wii maken de meeste third party ontwikkelaars dan ook helemaal geen winst.

2) Naast het feit dat de link tussen verkopen en piraterij (op de PC) nog steeds niet bewezen is, is piraterij op de XBOX360 ook volop aanwezig. Je hoeft maar naar de torrent downloads te kijken van XBOX360 games om dat te bepalen.
Sja, als een dikke 90% van de spellen op de PC gedownload worden zonder ervoor te betalen zou ik als ontwikkelaar ook zoiets hebben van 'laat maar hangen'. Beetje makkelijk om na decennia van massaal kopieeren nu de schuld bij ontwikkelaars te leggen dat ze het platform links laten liggen.
Precies wat ik dacht. Hoop dat ze dit keer verstandiger zijn. Want je fanbase zo in het gezicht trappen werkt niet goed voor de verkoop cijfers.
Games op de PC zijn al een tijdje aardig hun marktaandeel aan het verliezen. Cijfers die bekend gemaakt werden voor modern warfare 2 lieten zien dat slechts 5% van alle spelers de game op de PC speelt, waar Xbox en PS3 de rest verdelen.
Het is natuurlijk jammer dat zoiets gebeurt, maar er zijn natuurlijk wel redenen te geven; Gebruiksgemak is daar eentje van, piraterij ook.
Ja vind je gek in het geval van MW2, als dat niet meer dan een console port is speel ik het ook liever op een console.
Je neemt wel het allerslechtste voorbeeld om een punt mee te maken. Namelijk:

1) MW2 is een directe port van de XBOX360(er zit zelfs nog XBOX Live code in).
2) MW2 heeft veel dingen niet die in de PC versie van MW1 wel zaten. Waarbij dedicated server ondersteuning als belangrijkste punt mag worden genoemd.
3) Toen de PC community hierover begon te klagen werden ze door Infinity Ward bijna in het gezicht uitgelachen met uitspraken als:
"Ignoring IW.net, is the PC version a direct port of the console version?"

02:54 Moriarte

"No, PC has custom stuff like mouse control, text chat in game, and graphics settings."

02:55 Mackey-IW (Mackey-Infinity Ward staff, November 2009)
Modern Warfare 2 laat precies de rede zien waarom de PC op dit moment marktaandeel lijkt te verliezen. Het heeft niets met de gamers te maken, maar met de games. Als producenten games maken die directe ports zijn en de PC crowd wil die meuk niet hebben, dan lijkt het alsof de PC marktaandeel verliest. De schuld dan op piraterij schuiven is heel gemakkelijk en wordt ook vaak gedaan, terwijl de schuld daar helemaal niet ligt.
Wat maakt het uit, de meeste spellen zijn gedrochten. Terwijl ze zo veel potentie hebben.
Zoals het in de scherm staat, het is niet duidelijk op welke platform(s) het uitkomt.
Ik hoop op een wat langere gameplay. Mijn zoontje van destijds 7 of 8 had 'm in een weekend uitgespeeld op de Wii. Later voor de PS3 gekocht en daar was hij nog sneller klaar volgens mij. De andere Star Wars spellen, daar ben je toch wel een paar dagen zoet mee.
Misschien een beetje offtopic, maar het spel heeft een ESRB rating T. Met andere woorden: "Contains content that might be considered unsuitable for children under 13 years of age." Mijn inziens een beetje onverantwoord om dan je zoontje van 7 dit spel te laten spelen.
Kijkwijzers zijn voor mensen die hun kinderen niet opvoeden. Uitzonderingen daargelaten uiteraard pr0n bv... Mijn zoon scheldt niet, slaat niet, luistert goed en doet zijn best op school. Hij martelt geen dieren en ook geen insecten. Dus wanneer hij als Homer Simpson mensen in elkaar wilt stompen, of als een Jedi of Sith of de Hulk of wie dan ook, mag hij gerust zijn gang gaan. En daar hebben we General Chat voor, denk SG maar zou zomaar W&L kunnen zijn ;)
Het zijn maar adviezen voor minimum leeftijden voor ouders die niet weten wat de spellen inhouden of hoeveel geweld erbij komt kijken. Als je als ouder zelf gamet weet je beter wat je je kind voorschotelt dan welke adviescommissie dan maar ook, die gelijk flauwvallen van een beetje bloed. Ik word trouwens nog steeds knettergek van die mensen die geloven dat gamen mensen blijvend agressief maakt. Het is bewezen dat je er door de adrenaline die bij gaming vrijkomt tijdelijk opgefokt van raakt, maar ja dat doe ik ook als ik m'n portemonnee of zo weer eens kwijt ben }:O. Gezien het aantal gamers dat onze huidige maatschappij heeft, zou je dan op z'n minst ook een flinke toename aan (serie)moordenaars verwachten in vergelijking tot de pre-gaming tijdperken. Dat dit niet gebeurt is voor mij bewijs genoeg dat agressieaanwakkering door games de grootste bs is.

[Reactie gewijzigd door Poffertjesporem op 14 december 2009 11:58]

Klopt, hij was inderdaad binnen 10 uur uitgespeelt, dat vond ik ook wel jammer want ik had nog de volle €65 er voor betaald.
De achievements daarentegen ben je wel 30+ uur mee bezig op de xbox 360.

Ik kijk hier erg naar uit :)
Mjah deel 1 crasht bij mij op windows 7 64bit en een ati 4890 telkens... al is het wel een leuk spel. Maar ik hoop dat ze t meer compatible maken voor de pc.
Is het spel dan wel geschikt voor windows 7? Je kan moeilijk de software de schuld geven als dit niet het geval is.
Je brengt iets uit voor de pc... op de pc staat linux, mac of windows. Ten tijde dat je het uitbrengt ondersteun je maar 1 OS type. Windows, waarvan XP en Vista. Binnen een jaar na uitgave komt windows 7, wat ze niet gaan ondersteunen met een patch.

Dus ik geef inderdaad de gamedevelopers de schuld :P

Om op passkes te reageren:
Het moederbord en de videokaart zijn 2 maanden nieuw, maar zijn al 7 maanden te koop. Beide zijn van Republic of Gamers serie van Asus, wat ik alleen maar koop vanwege het door en doorgetest door gamers op games.
ASUS Crosshair III Formula en de ASUS EAH4890/HTDI/1GD5. Geheugen al door en door getest met de bekende progjes. Voeding is 30% boven de aangeraden hoeveelheid watt. Een Antec EarthWatts 750.

Heb alles door en door getest vanwege het feit dat een hoop games het niet doen, of pas na allerlei omweggetjes. En vind het jammer dat game developers nu al 6 maanden te tijd hebben gehad hun games Windows 7 ready te maken, en slecht een handje vol hebben dat gedaan. Natuurlijk hebben ze hun redenen hiervoor, ben ook niet boos ofzo. Als ik een game uitbreng met een beperkt budget, en het loopt slecht, ga ik niet 5.000 euro uitgeven aan kosten om hem te testen en klaar te maken voor windows 7.
Want dit spel verkocht slecht op de pc.
Je gaat toch sowieso niet je al eerder uitgegeven games omzetten naar windows 7 tenzei hier een ontzettend vette multiplayer gameplay aan vast zit?

Tis gewoon een kwestie van kosten en baten en daarnaast vind ik het raar dat jij bij veel spellen problemen hebt aangezien mijn vader bergen games speelt op windows 7 zonder problemen!!!
een goed geschreven spel, wat op vista werkt moet zonder problemen op win7 draaien. Tenzij je vista specifieke truckjes uit hebt gehaald (en dus ook xp specifiek) om iets te laten werken.

in mijn ogen zijn dat de dingen die een programmeur niet hoort te doen.
Ik heb op dit moment 22 geinstalleerde spellen op windows 7 die goed werken ja :) en 5 spelletjes die ik persé wil spelen, die speel ik op me windows xp bakkie ;)

En ik ben geen gamedeveloper, maar als je in windows 7 met een druk op de knop een spel wel kan laten werken door "windows xp compatible modus" aan te vinken voor een hoop spellen...kan het omgekeerd dan niet ook net zo makkelijk (lees: 5 man er een week aan laten werken). Maarja idd, kosten baten hè.
Het kan ook gewoon aan zijn PC in het geheel liggen.
Drivers, wat voor mobo, geheugen, voeding sterk genoeg etc..
Vond deel 1 tegenvallen maar misschien had ik wel te hoge verwachtingen.
Alles leek een beetje op elkaar.
Ik vond het wel een meevaller maar dat was eerder omdat ik van Star Wars games geen grote verwachtingen meer durf te hebben.

De game opzich was inderdaad wel erg lineair en veel van hetzelfde, Raxus Prime, Felucia en dan daarna Imperial Raxus Prime en Imperial Felucia bijv. wat voor veel dezelfde setting en herhaling zorgde.

Ik zou het leuk vinden als je meer op KOTOR achtige wijze zelf beslissingen kon gaan maken wat uiteindelijk tot een light of dark side einde leidt (en bijv. Force Lightning die zwakker wordt naarmate je lighter wordt, en speciale Jedi krachten die zwakker worden als je richting Sith gaat), dat vergroot de herspeelbaarheid van de game en daarnaast is het nog leuker ook :).

Daarnaast hoop ik dat ze de besturing voor de PC wat verbeteren (geen idee of dit op de consoles ook speelde), sommige holocrons werden in plain sight neergezet en vervolgens waren ze (bijna) onmogelijk te bereiken of moest je er 30 pogingen voor ondernemen. Daarnaast was het gooien van objecten soms lastig, ze vlogen dan een compleet verkeerde kant uit dan wat de bedoeling was.
Star Wars: The Force Unleashed II verschijnt in 2010 op de markt.
Welk kwartaal staat dit gepland ?
Ik ben deel 1 nu aan het spelen op de PC
ben vollop aan het genieten en er verschijnt ook regelmatig een lachje op me gezicht na weer iemand kilomters ver gegooid te hebben of te electrocuteren :D
kortom ik kan niet wachten tot deel 2 en hoop dat die net zo goed wordt
...als ze voor de Wii rekening houden met Motion+, dan kan het wel eens een prettig spel worden... mits de rest ook in orde is uiteraard.
Want dat moet toch eens gaan gebeuren... lightsaberen met goed 1-op-1 (Moption+) gevoel :9~
In deel 1 ontbrak het echt aan de multiplayer, de gameplay was gaaf en was een perfecte basis voor multiplayer! Alleen lieten ze deze weg op de PS3 en Xbox (en PC) versie. De Wii versie had wel multiplayer maar had lang niet de gameplay van de PS3 en Xbox. :) Hopelijk wordt het nu wel geïntegreerd! :)
Deel 1 vond ik persoonlijk zeer goed en vermakelijk (en een beetje beperkt) ondanks de matige reviews. Ik ben benieuwd hoe ze deel 2 gaan aanpakken; ook qua verhaal aangezien er weinig ruimte over is gebleven tussen STFU 1 en Star Wars Ep IV. De force powers mogen wat mij betreft nog meer over te the top; gewoon Dragonball Z style haha! :+ Het filmpje ziet er in ieder geval veel belovend uit! :9~

(Leuk he STFU: Star Wars The Force Unleashed of Shut The F*** Up 8)7 )

Edit: typo's

[Reactie gewijzigd door Roorensu op 14 december 2009 10:41]

Deel 1 was verplichte kost voor SW fans. Game was wel aardig, niets bijzonders, maar het verhaal en de tussenfilmpjes waren zeer de moeite waard wat mij betreft. Vulde mooi een paar gaten in het verhaal op. Heb zelfs nadat ik hem uitgespeeld had met een vriend alle tussenfilmpjes zitten kijken zodat hij ook op de hoogte was.

Hoop dat ze zoiets dergelijks ook met deel 2 gaan doen.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True