×

Star Wars: The Force Unleashed II

Door , 64 reacties

Starkiller de Tweede

Iedereen met een kleine of grotere 'inner geek' heeft een zwak voor Star Wars. Of je nu bent opgegroeid met de eerste of met de tweede trilogie, de charme van de franchise is onmiskenbaar en het succes van de meeste Star Wars-producten al net zo. Het huwelijk tussen de game-industrie en Star Wars is door de jaren heen zeer succesvol gebleken, met als meest positieve uitschieter de Knights of the Old Republic-serie. De 'next-gen' Star Wars, oftewel Star Wars: The Force Unleashed, deed het aardig, we beloonden het spel in de herfst van 2008 met een 7,5.

Getest op: Xbox 360
Ook verkrijgbaar voor: PC, PlayStation 3, Wii

Voor wie Star Wars: The Force Unleashed nog niet heeft gespeeld maar dat nog wel van plan is, is elke review van The Force Unleashed II gevaarlijk gebied. Aangezien het spel doorgaat waar het eerste deel ophield, is elk stukje informatie in feite een spoiler als je het eerste deel nog moet spelen. Aan het einde van het eerste deel komt Galen Marek alias Starkiller, de geheime leerling van Darth Vader, ogenschijnlijk aan zijn einde. Het tweede deel begint dan ook in de kamer van een kloon van Starkiller, die op dat moment dertien dagen oud is. Vader haalt de kloon uit zijn hok en begint aan een serie tests, om te zien of deze nieuwe Starkiller wel geschikt is om de Dark Side te dienen. Dat blijkt niet zo te zijn; de kloon heeft de herinneringen en emoties van Starkiller meegekregen en dat weerhoudt hem ervan om aan de zijde van Vader te kunnen staan. De kloon ontsnapt en begint aan een zoektocht naar antwoorden op vragen over zichzelf en over zijn geliefde.

*Vallen

Het avontuur begint met een spectaculaire ontsnapping uit de cloning facility op Kamino. Hierbij dien je met Starkiller - hoewel het een kloon is, zullen we hem toch maar zo noemen - objecten te ontwijken terwijl je naar beneden valt. Het concept kennen we van andere games, maar dat maakt het niet minder spannend. Enigszins jammer is wel dat een dergelijk level nog een paar keer terugkomt in het spel. Hoewel dat telkens in een andere setting is, getuigt het niet van al teveel fantasie. De rest van dat eerste level staat in het teken van het leren omgaan met je krachten en je lightsaber, wat uiteraard gepaard gaat met het afmaken van de nodige Stormtroopers.

*