Star Wars: The Force Unleashed 2, Windows

Specificaties PC • Actie, Vecht • 16 jaar - Bekijk alle specificaties

Star Wars: The Force Unleashed 2, Windows Review

Gert Pronk 12 september 2011, 548 views

Star Wars: The Force Unleashed 2, Windows

Pluspunten

• Physics zijn mooi uitgewerkt
  • De toffe Star Wars moves

Minpunten

• Weinig verhaal
  • Replaywaarde is laag
  • Niet te spelen zonder CD

Gameplay Score: 3
Beeld Score: 3
Geluid Score: 3
Besturing Score: 3
Replaywaarde Score: 2
Stabiliteit Score: 3
Voor mij weer is iets vernieuwend, een Star Wars game. Het vervolg op The Force Unleashed, heel origineel genoemd The Force Unleashed 2. Ik vond dit toch een keer het proberen waard. Het is al een wat ouder spel, het kwam op 29 oktober 2010 uit. De meeste mensen zullen er dan ook niet opkijken als ik jullie vertel dat het uit de budget afdeling kwam.

Gameplay
Het spel is vrij recht toe, recht aan. Het gaat om het afmaken van Imperial forces. Deze komen in weinig verschillende soorten voor. De gameplay is vrij simpel, ren door dit level maak alle tegenstanders af. Aan het einde van het level kom je dan weer een eindbaas tegen. Iets te veel herhaling naar mijn smaak.

Tijdens het spel bouw je force powers op. Maar een echt groot verschil na het upgraden van een power is er niet. Verder kun je je verschillende light sabers gebruiken, deze brengen elk hun eigen voordeel. Maar ik vond het verschil niet erg groot. Verder had geen enkele saber een nadeel. Het bracht alleen maar verbetering. Best wel een beetje raar, maar geeft je wel de vrijheid om de handigste te kiezen.

Verhaal
Spoiler Om het verhaal kort samen te vatten: Je ontsnapt (als jedi Starkiller) uit je gevangenis bij Darth Vader en begint daarna op een tocht naar je geliefde, Juno. Deze wordt ontvoerd door de handlanger van Darth Vader. Wat weer tot de confrontatie leidt tussen jouw en Darth Vader. Niet echt bijzonder dus. Een aantal karakters uit de films komen wel voorbij, maar deze zijn niet zodanig van invloed dat dit iets toevoegt.

Besturing
De besturing was goed, al waren sommige quick-time events even goed opletten. Maar na een beetje oefenen waren deze snel onder de knie. Het besturen van Starkiller was ook goed te doen, soms was het alleen lastig om een aanval goed te richten. Elke aanval die je indrukt wordt ook uitgevoerd zonder tegenstand. Wat soms het uitrazen even liet duren.

Replaywaarde
Deze vind ik erg laag. Hem op een andere moeilijkheidsgraad te spelen is misschien nog een reden, maar dat doe ik niet vaak. Daarom krijgt het ook de beoordeling "Slecht". Het verhaal was niet om naar huis te schrijven en dat maakt de Replaywaarde toch een stuk minder, naar mijn mening.

Het spel is al een jaar oud en het is dan ook al in het budget afdeling te vinden. Toch vond ik de prijs van een tientje niet veel.

En dat brengt ons?
Door de lage prijs en de mooie moves van het Star Wars universum krijgt het een voldoende. Het verhaal is er niet en het geluid is wel erg droog op sommige momenten. Daarom een aanrader als je hem uit de budgetbak kan halen, maar voor €50 euro hoef je hem niet van Steam te halen.

Heb jij ook een Star Wars: The Force Unleashed 2, Windows?