×

Gamescom Preview: Star Wars The Force Unleashed II

Door , 48 reacties

Starkiller is terug

Ruim vier jaar geleden, op de E3 van 2006, ontstond een halve hype rond LucasArts. De ontwikkelaar had net nieuwe technieken in gebruik genomen en beloofde die te gebruiken in de eerste Star Wars-game die voor de nieuwe generatie consoles zou worden ontwikkeld. Deze 'next gen Star Wars' bleef echter lang in nevelen gehuld. In 2008 verscheen dan toch Star Wars: The Force Unleashed op de markt. In het spel was je een jonge Sith Apprentice, genaamd Starkiller, die was belast met alles wat zijn meester, Darth Vader, hem opdroeg. Het spel eindigde echter in mineur voor de jongeling; Vader bracht Starkiller aan het einde van The Force Unleashed om.

Excuses voor de spoiler aan die vijf mensen die het spel wellicht nog hadden willen doorspelen, maar het einde van The Force Unleashed is noodzakelijke voorkennis voordat we het hebben over Star Wars: The Force Unleashed II. Wie schetst namelijk onze verbazing, ook in The Force Unleashed II is Starkiller het hoofdpersonage. Voor Star Wars-fans zal het echter heel wat minder verrassend zijn dat de game uitgerekend begint op Kamino, de planeet waarop in Episode II: Attack of the Clones het leger van klonen werd ontwikkeld. Hoe het precies zit, weet Starkiller zelf niet, maar voor ons is duidelijk dat er klonen van Starkiller bestaan. Wakker worden als kloon klinkt echter wat vaag en dat is precies waar TFU II zijn karakterontwikkeling vandaan haalt.

*Master Yoda

Waar Star Wars: The Force Unleashed een spel was dat draaide om het volgen van orders, is deel twee veel meer een verhaal dat door Starkiller zelf wordt aangedreven. Hij is op zoek naar wie of wat hij is en dat brengt hem op diverse bekende plaatsen in het Star Wars-universum. Zo verscheen onlangs een trailer waarin is te zien hoe Starkiller Meester Yoda op Dagobah ontmoet en waarin hij dezelfde mysterieuze grot betreedt die Luke Skywalker in Episode IV: A New Hope betreedt. Overigens kan LucasArts wat ons betreft daar al stoppen met de presentatie en promotie van The Force Unleashed II. Als we Yoda zien en horen, en als op de achtergrond de herkenbare Star Wars-muziek aanzwelt, zijn we allang verkocht.

*