Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 18 reacties

Ontwikkelstudio The Creative Assembly lanceert maandag 7 december de multiplayer-bta van Empire: Total War. Hierdoor kunnen spelers het voor het eerst op de campagnemap tegen elkaar opnemen.

Empire: Total WarHet is in de Total War-serie al langer mogelijk om online veldslagen uit te vechten, maar tot nu ging het daarbij altijd om losse gevechten. De campagnemap, waarop spelers een soort geavanceerde versie van Risk spelen, was echter altijd voorbehouden aan het singleplayer-gedeelte van het spel. Met de multiplayer-bèta wordt het voor het eerst mogelijk om samen te spelen op één campagnemap, waarbij alle gebieden in Empire: Total War te gebruiken zijn, zo maakte de ontwikkelaar maandag bekend. Er geldt echter wel een beperking van maximaal twee spelers in een multiplayer-spel. Om deel te nemen aan de multiplayer-bèta moeten spelers niet alleen Empire: Total War in bezit hebben, ook is het noodzakelijk zich te registreren op totalwar.com, in de nog te lanceren bèta-sectie van de site.

The Creative Assembly wil de bèta als leermiddel gebruiken voor toekomstige Total War-games, waarin het multiplayer-aspect een prominentere rol in zal nemen dan in voorgaande Total War-games het geval was. Het eerste spel waarbij deze verlegde focus zichtbaar zou kunnen worden is Napoleon: Total War, dat in 2010 op de markt komt. Het is niet bekend of The Creative Assembly de feedback op de bèta al voor dat spel wil gebruiken. Navraag van Tweakers.net bij uitgever Sega leert dat The Creative Assembly over multiplayer-ondersteuning in dat spel nog niets bekend wil maken.

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (18)

Je zou het ook out-of sync kunnen doen, er is een grote kans dat je niet elke beurt tegen (of bij) elkaar gaat vechten. Dan kan je die beurten op je eentje spelen, dus zonder dat de andere speler ook in het spel moet zitten.
Een beetje zoals schaken werd gespeeld via briefwisseling, of zoals Massive Assault Network werkt. Je werkt je beurt af, het spel verwittigd de andere speler, die kan zijn beurt dan doen wanneer hij tijd heeft. En als ze vechten tegen (of bij) elkaar moeten ze uiteraard samen online zijn (of kan de AI ingesteld worden ofzo).

Er zijn dus verschillende manieren om dit op te lossen, want een Total War campaign speel je niet uit als je een heel weekend non-stopt speelt. Ik zie alvast uit naar deze feauture, maar de kans dat ik ze ooit ga spelen is zeer klein nu met mijn studies, maar dit zou perfect zijn voor een vakantie :)
Dus als je niet met hem vecht kun je (in jouw plan) alvast een aantal beurten vooruitspelen? Kijk je een uurtje niet omdat je gaat eten, heeft een of andere hardcore gamechinees alle gebieden voor je neus weggekaapt.
nenee, gewoon per beurt telkens

een beurtje kan rap (zeker op het einde) een tijdje innemen

het zou dan soms handig zijn moest de andere speler niet aanwezig zijn terwijl je jouw beurt speelt, op het eind van je beurt gaat het spel hem verwittigen en kan hij het opstarten en zien wat er allemaal gebeurd is

zo kan je meerdere campaigns tegelijk spelen zelfs, telkens rond je een beurt van een bepaald spel af
Een multiplayer potje van 12 uur :P Altijd leuk.
Of langer.
Hopelijk kan je gewoon tussendoor pauzeren.
En dan na 11 uur zwoegen een melding krijgen: CONNECTION INTERRUPTED ;)
Hoog tijd dat ze ermee komen, dit werd al veel langer beloofd.
En nu maar hopen dat het minder buggy zal zijn als het spel zelf toen het uitkwam.
Een beta van een totaal nieuw product voor hun en het is gratis door gewoon es in te loggen. Zal vast geen enkele bug hebben...
Ik ben wel benieuwd hoe dit dan gedaan wordt.. een potje tegen elkaar kan dan wel heeeel lang gaan duren.. Ik neem aan dat iedereen natuurlijk wel gaat voor world domination }>

Zou je later verder kunnen, door allebei een savegame te laden?
in anno 1602 werd dit gedaan door 1 speler die een savegame maakt. als je dan het spel stopt dan word de speler met de savegame de "host" en joined de andere speler de save-game van de host, waarna je weer verder kon spelen.
Ja.. maar dan heb je nog steeds het probleem dat het turn based is.. Als ik al klaar ben en mijn tegenstander niet.. wat dan? Gaat de een dan wachten totdat de ander met zijn veldslag klaar is?
Ik vind het goed om te zien dat The Creative Assembly luistert naar de polls die ingevuld zijn door gamers (deze kreeg je bijvoorbeeld te zien bij Medieval II Kingdoms). Zelf lijkt het me heel leuk om eens een bondgenoot te hebben in een total war game waar je van op aan kan en die je niet aanvalt om een onverklaarbare reden.

Aan de andere kant lijkt het me niet handig om de multiplayer te doen op een map ter grootte van de singleplayer campaign map, tenzij je tussentijds kunt saven en later verder kunt gaan natuurlijk.
dit kon al met MTW kingdoms, alleen speelde je dan met savegames van de ander of via :"hotseat"
Als ze dit echt multiplayer gaan maken waarom dan die beperking van twee spelers?
Als je wat verder doordenkt over de gameplay, features etc is het echt niet moeilijk om een paar redens te vinden waarom de beperking voor 2 spelers erin zit.

-technisch gezien al moeilijk genoeg (om het te programmeren)
-de ai moet misschien een aantal mogelijkeden van de spelers voorcalculeren om wat opties mogelijk of onmogelijk te maken, dit neemt kwadratisch toe met het aantal spelers
-misschien al zwaar genoeg om te draaien op huidige systemen
-diplomatie wordt ook nog eens ingewikkelder...
hmmm klinkt goed :) aangezien ook al veel mensen hier op zitten en hebben gewacht.

*gaat op zoek of die aan beta kan mee doen*
oh my god! hier wacht ik al zo lang op!

dit lijkt me dus echt ge-WEL-dig!
Ik wacht hier al op sinds Rome: Total War

Hopelijk komt er nog een Rome: Total War uit. Is naar mijn mening de leukste tijd in de geschiedenis.

Hopelijk besteden ze veel aandacht aan het niet saai maken van de campaign (zoals de spelers een beperkte tijd geven om hun beurten te doen.) en natuurlijk goeie manieren om de game op te slaan en internet connection problemen oplossen
Omdat het realtime is en je ook echt de battles tegen elkaar kan uitspelen, en niet alleen tegen de AI.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True