×

Empire - Total War

Door , 37 reacties

Introductie

Tijdens mijn rijke carrière als veldheer heb ik duizenden samurai's aangevoerd in het oude Japan. Vanuit Rome heb ik het Romeinse Rijk uitgebreid in de richting van Lugdunum en Constantinopel. Burchten en kastelen waar verzet werd gepleegd tegen de macht van mijn legers werden tot op de laatste steen gesloopt. Tijdens al mijn rooftochten heb ik flink wat goud, afgedwongen verdragen en slaven in de wacht gesleept. En dat allemaal dankzij de Total War-serie.

Getest op: pc (exclusieve titel)

Empire Total War

Sinds de aftrap van de serie, die begin deze eeuw plaatsvond met Shogun: Total War, hoort Total War tot de belangrijkste en beste strategieseries. De reeks voerde zijn fans van het oude Japan in Shogun naar het Romeinse tijdperk in Rome: Total War, en naar de middeleeuwen in Medieval: Total War en het vervolg daarop. In al deze games bleef ontwikkelaar The Creative Assembly trouw aan de elementen die de serie succes hebben gebracht: gigantische veldslagen met duizenden soldaten, en randzaken die beurtelings op een wereldmap worden geregeld.

*Nieuw tijdperk

Met elke versie werd de serie stapje voor stapje verbeterd. Zo introduceerde Rome: Total War 3d bij de real-time gevechten, en dat werd in Medieval II: Total War verder uitgebouwd. Empire: Total War moet opnieuw voor een stap vooruit zorgen, en als The Creative Assembly alle beloofde features goed weet te implementeren lijkt dat geen enkel probleem te worden. Met als grootste nieuwe feature de introductie van real-time zeeslagen, lijkt de Total War-serie meer dan klaar voor een nieuw tijdperk: de 'gouden' achttiende eeuw.

*