Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 22 reacties

In het komende nummer van het Amerikaanse tijdschrift Game Informer staat nieuwe informatie over Crackdown 2. De game verschijnt in 2010, exclusief voor de Xbox 360, en biedt onder meer een co÷p-modus met vier spelers.

Crackdown 2 werd voor het eerst getoond op de E3 in juni 2009. De game, die in 2010 exclusief voor de Xbox 360 verschijnt, wordt nader toegelicht in het nieuwe nummer van Game Informer. Belangrijke veranderingen zijn onder andere een uitgebreider verhaal rondom een oorlog tussen drie partijen, een coöp-modus met maximaal vier spelers, een competetieve multiplayermodus met maximaal zestien personen en de introductie van nieuwe voertuigen. De online multiplayermodus krijgt een progressiesysteem dat vergelijkbaar is met dat van Call of Duty 4.

Het verhaal van Crackdown 2 gaat verder waar het eerste deel eindigde. Pacific City is na de overname door The Agency getroffen door een virus waardoor overal zombies rondlopen. De bevolking vindt dat The Agency de zombies niet goed bestrijdt, en dat heeft een oorlog tussen drie partijen tot gevolg. The Agency moet deze keer dus zowel met menselijke bendes als met zombies afrekenen.

Crackdown 2 wordt ontwikkeld door Ruffian Games. Deze studio werd opgericht door ex-medewerkers van Realtime Worlds, de studio die de eerste Crackdown in 2007 uitbracht onder de vlag van uitgever Microsoft. Toen Microsoft na het succes van Crackdown niet meteen een vervolg bestelde, besloot die studio aan een andere project te beginnen.

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (22)

Een game om in de gaten te houden, 1 was super en als 2 maar net zo goed wordt, wordt het een game om U tegen te zeggen :D
Crackdown super? Ik vond het maar een zwakke game, die ik door het hersenloze geknal, het zwakke verhaal en de repetitieve gameplay niet eens heb uitgespeeld...
De features zijn sowieso INSTANT WIN!
4 speler co-op en tot 16 speler competitive in de missies. Vooral de co-op maakte deel 1 al tot een unieke ervaring. Dat is toch wel iets dat je niet ziet in andere sandbox games.

Wat wel erg lijkt op [PROTOTYPE] is het verhaal. Maar goed, dan kun je net zo goed elke zombie shooter afstrepen. Dit keer is er voor mij geen Halo beta code nodig om de game aan te schaffen. INSTANT BUY!

[Reactie gewijzigd door Thief op 11 september 2009 18:41]

Crackdown is mijn ZOE1. Je kocht het spel voor de (MGS2/Halo3) demo, maar toen je daarmee klaar was bleek het spel dat gratis bij je MGS2/Halo3 demo zat best vermakelijk te zijn.

Ik betwijfel echter ten zeerste dat Crackdown2, Zone of the Enders 2 gaat zijn.
Het wordt door een hele andere studio gemaakt en het oorspronkelijke concept is ook niet meer echt van deze tijd; mensen hebben het wel een beetje gehad met 'sandbox'-games (god ik haat die term).

Voor ge´nteresseerden, de originele makers en developer van Crackdown1 werken aan APB.
Gaaf weten we dat ook weer, nu ga ik APB zeker in de gaten houden, thanks...

Ik vindt die "sandbox"-games juist heerlijk, niet gebonden aan alleen maar missies doen...
Realtime Worlds was inderdaad klaar voor de ontwikkeling van Crackdown 2. Maar toen Microsoft niet direct een sequel bestelde bij Realtime, begonnen ze aan APB. Microsoft had echter de rechten van Crackdown en liep doodleuk bij de ex-medewerkers naar binnen en zodoende is Crackdown 2 bij Ruffian in ontwikkeling.
Mensen hebben het gehad met sandbox games? Ik heb het juist gehad met lineaire gameplay waar je zelf geen invloed op hebt. De tijd van Duke Nukem 3D is ondertussen wel eens voorbij. Ieder spel waarbij je 1 voorgedefinieerde richting in wordt geduwd laat ik links liggen tegenwoordig.
Tuurlijk, in ieder spel heb je een uiteindelijk doel. In GTA kon je per keer een beperkt aantal missies spelen, waardoor je alsnog een bepaalde kant op moet, maar je hebt meer een idee van vrijheid. Games als half-life 2 vervelen me te snel omdat ik het idee heb dat ik geen invloed heb op wat ik doe.
Mensen zoals mij hebben het gehad met (de meeste) sandbox games :P Ik vind het wel leuk maar kan nooit lang mijn aandacht erbij houden (op Prototype na)
Voor mij is de tijd van Duke Nukem niet voorbij, ik wil gewoon een rechttoe rechtaan shooter waar ik vrijwel nooit de weg kwijt kan raken :P voor Sandbox heb ik gewoon te weinig tijd om moeite voor in te steken....

Mensen zoals jou vinden dat juist andersom
Ik ben bang dat deel 2 na release tegenvallende verkoop cijfers heeft. Crackdown was, zeker in het begin, een populaire game omdat je er een code bij kreeg om de Halo 3 Beta te spelen. Ik weet dat ik, samen met zeker 3 vrienden, enkel en alleen daarom de game heeft gekocht. :)
Na een paar weken ben ik Crackdown zelf eens gaan spelen, opzich niet verkeerd, maar niet een game die ik zelf zou kopen. ;)

Ben bang dat veel mensen er zo over denken :)

[Reactie gewijzigd door etalien op 11 september 2009 10:06]

Denk het niet hoor, het spel kreeg veel lovende recensies en de meerderheid van de kopers waren zeer aangenaam verrast. Ja, de meeste mensen kochten het voor de beta maar een groot gedeelte zei daarna dat ze het spel ook zonder de beta zouden hebben gekocht n.a.v. de demo (die heel lang de populairste demo op Xbox Live is geweest).
Absoluut. Ook ik kocht Crackdown voor de Halo 3 code. Crackdown bleek echter voor mij 1 van de grooste verrassingen op welke console dan ook. Het een origineel spel (mensen die het een GTA ripoff noemen hebben het spel nooit gespeeld), zag er totaal anders uit dan we gewend zijn, en was totaal over de top met alles. Ik vond het geweldig om te spelen, of gewoon door de stad te lopen en dingen op te blazen. De explosies en bijbehorende schokgolf waren prachtig.

Erg vermakkelijk spel, en het staat zeker in mijn top-10 allertijden (ik game nu 25 jaar) wat plezier betreft. Als je een 360 hebt, en je hebt het spel nooit gespeeld, koop het dan nu direct voor een euro of 15,- :)
Beetje een vreemd verhaal trouwens... Als ik het goed begrijp is "The Agency" evenals de bevolking een vijand van de zombies. Alleen de bevolking is het niet eens met de manier waarop "The Agency" de zombies bestrijdt. Dus gaan ze The Agency maar aanvallen? Lijkt mij nogal een vreemde wereld en een (imho) slap verhaal. Logischer zou zijn als de bevolking zelf een bestrijdingsbeweging opricht.
Of mis ik nog iets in het verhaal waardoor het wel ineens logisch wordt? Het klinkt voor mij iig niet als een verhaal dat me gaat boeien, terwijl ik dat in games toch wel belangrijk vind.

Zou je in de echte wereld moeten hebben, heb je een gezamenlijke vijand, maar ben je het niet eens met de manier waarop die bestreden wordt, dus ga je het elkaar maar lastig maken en zo alleen maar de gezamenlijke vijand sterker maken.. Yeah right... :S
Als je deel 1 uitspeelt snap je dat er meer is dan de manier van het bestrijden van de zombies waarom de mensen The Agency aanvallen.
Misschien hebben ze het wel gedaan omdat je in deel 1 niet burgers mocht doden/pijn doen (kost je exp punten) nu kan je dan waarschijnlijk alles en iedereen aanvallen.

Dat vond ik zelf het grote minpunt van deel 1 niet dat ik iedereen dood wil maken maar het gebeurde vaak dat als je van een gebouw afsprong of met je auto aan het crossen was (of met je auto tegen een gebouw op reed ;) ) dat je per ongeluk burgers raakte en dus punten kwijt raakt.

Heb veel lol met het spel gehad met de online co-op maar ik hoop dat ze de missies deze keer wel wat gevarieerder maken, deel 1 was dat niet het geval bijna altijd ga daar naartoe en schiet alle criminelen dood missies.
Ik vind het jammer. Crackdown 1 was leuk maar toentertijd nog aardig uniek.
Nu zijn er veel betere spelen naar mijn mening (zoals Prototype ook een overdreven sandbox)
Ze moeten echte verbeteringen gaan maken om ervoor te zorgen dat Crackdown 2 net zo goed scoort bij mij als Crackdown 1

Keep my fingers crossed!

Edit: Deeltje 1 heb ik ook alleen geleend van iemand vind de game niet goed genoeg om te kopen

[Reactie gewijzigd door Mellow Jack op 11 september 2009 10:10]

Ik heb de game ook alleen gekocht om de demo van HALO3 maar was achteraf toch blij dat ik de game gekocht had om de game. Vele uren lol aan gehad, je kon echt knotsgekke dingen doen in multiplayer.
Crackdown, zeker mooi spel, heb deel 1 gehad, kan niet wachten op deel 2!
Ik vrees ook dat het meer van hetzelfde wordt. Ik had graag gezien dat je instaat zou zijn zelf de agency van de grond af op te bouwen. En daadwerkelijk wat interactie zou hebben met de agency. Mensen vinden het leuk iets uit te bouwen/ op te bouwen. Inplaats van enkel jezelf te upgraden tot je niet meer verder kunt en dan de paar missies maar uit te spelen.
Mensen vinden het ook leuk om zichzelf op te graden, kijk maar naar het succes van mmog's :+
Wat ik erg jammer vind is dat het nou weer zo nodig de 8412e zombie game moet worden terwijl de eerste Crackdown juist een hele eigen look en feel had.
Crackdown 2, ik kijk er naar uit! Heb me onverwacht goed vermaakt met deel ÚÚn, terwijl ik spellen die SF trekjes hebben totaal niet zie zitten.

En inderdaad, nu ik ook inFamous en Prototype heb liggen, kan Crackdown 2 goed z'n best doen om hier ook wat potten te breken. Ben benieuwd :)
Ik heb Crackdown als een van de eerste games op mijn 360 gespeeld. Ik was verkocht. Wat een mooie en vooral gave game was dat voor zijn tijd. Het had al de graphics die nu in games pas weer worden gebruikt. Cartoony.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True