×

Help Tweakers weer winnen!

Tweakers is dit jaar weer genomineerd voor beste nieuwssite, beste prijsvergelijker en beste community! Laten we ervoor zorgen dat heel Nederland weet dat Tweakers de beste website is. Stem op Tweakers en maak kans op mooie prijzen!

Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Crackdown 3 komt op 7 november uit voor Xbox One en pc

Door , 33 reacties

Microsoft heeft bekendgemaakt dat Crackdown 3 op 7 november uitkomt voor de Xbox One en Windows 10. De game was oorspronkelijk al in 2014 aangekondigd, maar Microsoft stelde de release in 2016 uit.

In de game, waarvan de eerste versie in 2007 uitkwam, kruipen spelers in de huid van een agent, die met uiteenlopende wapens de strijd aangaat met criminelen. Tijdens de aankondiging in 2014 was er sprake van een co-opmodus en een vernieuwde multiplayermodus. De game ondersteunt 4k-weergave en hdr, en volgens TechRadar is Crackdown 3 samen met Gears of War 4 de eerste Xbox-game die Dolby Atmos ondersteunt.

Microsoft voegde deze mogelijkheid in 2016 aan de Xbox One toe door middel van een update. Crackdown 3 liet enige tijd op zich wachten en zou eigenlijk vorig jaar uitkomen. Toen maakte Microsoft bekend dat de game was uitgesteld, omdat de multiplayer nog niet volledig af was. De game is onderdeel van het Play Anywhere-programma, dat Microsoft vorig jaar introduceerde. Daarmee zijn Xbox One-games ook op Windows 10, en andersom, te spelen zonder dat een nieuwe aanschaf nodig is.

Door Sander van Voorst

Nieuwsredacteur

12-06-2017 • 11:02

33 Linkedin Google+

Reacties (33)

Wijzig sortering
Wat een teleurstelling. Heel dat cloud gedoe was weeral maar eens een grove leugen van MS.
Dat zit er nog steeds in. Alleen niet in de campaign maar in de multiplayer. En ze lieten een stukje Campaign zien tijdens de E3 show van MS.

https://twitter.com/shannonloftis/status/874042517557202945
For those asking.... Destruction is still part of Crackdown 3 Multiplayer. Today you saw campaign, for the 1st time ever. More on MP soon!!
Was het verhaal niet dat heel internet moord en brand schreeuwde omdat voor de cloud technieken de XBO always connected moest zijn en dat Microsoft daarna maar het hele cloud gedeelte heeft geschrapt?
Ik dacht dat het verplicht online en cloud inderdaad geschrapt was, maar dat Crackdown zowat het spel zou zijn dat ging tonen dat het wel werkte. Er was zelfs al een demonstratie van geweest die erg indrukwekkend was.
Lijkt me dat het nu nog een fractie is van wat beloofd werd. De gemiddelde internetsnelheid globaal gezien zal er wel iets mee te maken hebben en de infrastructuurkosten.
+ stel MS / Crackdown had het op die manier gedaan, dan schreeuwde iedereen brand en hel want cloud is zo fout..
Sommige mensen vinden het gewoon leuk om te klagen (helaas)..
een grove leugen van MS.
Nou, nou niet overdrijven he, een leugen is dit: http://www.vandale.nl/opzoeken?pattern=leugen&lang=nn

"leu·gen (de; v(m); meervoud: leugens)
1
onware mededeling met het doel om te misleiden"


Als het een leugen zou zijn zou microsoft willens en weten dit hebben gezegd terwijl ze zouden weten dat het niet waar zou zijn. Er zijn trailers/tech demos te zien waarop het gewoon werkte.

Het hele cloud computing verhaal van de Xbox One is gewoon niet helemaal geworden wat ze ervan verwacht/gehoopt hadden. Daarvoor had in ieder geval de "always online" functionaliteit moeten werken zodat devs er zeker van waren dat spelers altijd online zouden zijn. Dat verhaal pakte niet goed uit, dus het cloud computing verhaal is daarmee een beetje mee ten onder gegaan.
Crackdown 3 zou Microsoft's showcase voor cloudcomputing moeten zijn. "The Power of the Cloud" zou ervoor moeten zorgen dat de Xbox One betere graphics zou moeten hebben dan de op papier veel sterkere Playstation 4.

Nou, in deze video is er geen wolkje aan de lucht en da's geen goed teken. Er is geen insortende wolkenkrabber te zien. En wat zijn de graphics verslechterd tov de pre-alpha gameplay video die MS oorspronkelijk liet zien. Het lijkt alsof de ontwikkelaars helemaal opnieuw begonnen zijn. Ik ben heel benieuwd naar het verhaal hierachter.
Het hele idee van de cloud was niet de graphics maar de physics. Daar hebben ze nog wel meer van laten zien buiten crackdown. Misschien zit het er nog in, maar de trailer was er meh.
Campaign heeft sowieso geen destructible buildings. Dit zou het verhaal in de weg zitten. In multiplayer zitten al die toeters en bellen wel.

Wat we nu zagen was niet meer dan een "announcement". Meer info volgt: https://twitter.com/crackdown/status/874039116626657280
17 Minutes of Explosive Crackdown 3 Gameplay - Gamescom 2015
https://www.youtube.com/watch?v=EWANLy9TjRc

Grafisch is het toch niet echt mooi. Tenzij ze het niveau nog opkrikken tegen de uiteindelijke release datum? :/
Dat filmpje is twee jaar oud, he.
Ik weet dat wel, maar het was enkel om aan te tonen dat ze in die 2 jaar tijd toch wel gezorgd kunnen hebben voor betere graphics. Helaas hebben ze in die 2jaar niet veel verbeterd.

[Reactie gewijzigd door MISTERAMD op 13 juni 2017 22:45]

Waar zijn de destructieve omgevingen gebleven, zoals instortende wolkenkrabbers? Dat was toch de grote selling point uit die trailer enkele jaren terug.

Kan zijn dat het er nog in zit natuurlijk, maar ik vind het dan vreemd dat ze het niet meer naar voor brengen in deze trailer...

Edit:
Ik had het over dit materiaal: https://youtu.be/Ge3PQ2nQM4Q?t=1m29s

[Reactie gewijzigd door FreVDP op 12 juni 2017 11:13]

Hij refereert er zelfs in de trailer nog naar, en toen verwachte ik het ook wel te zien. Vond de trailer daar door ook wel een beetje tegen vallen. Er werd niet super veel getoond wat ook daadwerkelijk indrukwekkend was.
Zou zonde zijn als het hele physics gebeuren beperkt is tot het meest minimale, ik kan spellen wel waarderen die er (deels) gebruik van maken. Atmos ondersteuning is dan wel weer erg tof, er zijn te weinig games die meer gebruiken dan het stokoude DD5.1 of DTS.
Grafisch vind ik het erg beneden niveau, ze hadden eigenlijk moeten knallen met deze voor de XoneX

[Reactie gewijzigd door Mooyal op 12 juni 2017 11:11]

Smaken verschillen denk ik.
Ik vind dit grafische stijltje namelijk wel heel gaaf.

plus.... Terry Crews!!
Ik vond dat hele stuk met Terry Crews juist echt enorm cringe... zo slecht...
En hij zegt you droppin' buildings... Ja, dat is wat ze eerder zeiden dat ze met de cloud gingen doen, maar daar is nu helemaal niks meer van te zien en wordt met geen woord meer over gerept. Dus... what gives?

Verder vind ik de artstyle ook wel ok, maar technisch gezien is het niks bijzonders en zeker geen game die de capaciteiten van de One X gaat demonstreren zo te zien. Sterker nog, buiten de resolutie zie ik eigenlijk weinig wat niet gewoon op de 360 had kunnen draaien volgens mij.
Sterker nog, buiten de resolutie zie ik eigenlijk weinig wat niet gewoon op de 360 had kunnen draaien volgens mij.
Ik vraag me af of de X360 al die physics berekeningen aan had gekund, bijv. in multiplayer (lokaal/online).
Welke physics berekeningen? Ik zie weinig destruction in deze trailer...
Een trailer zegt niet alles over wat er voor komt natuurlijk.
Maar ze hadden dus al sinds 2015 die destructie getoond in een pre-alpha:
https://www.youtube.com/watch?v=EWANLy9TjRc
https://www.youtube.com/watch?v=Ge3PQ2nQM4Q&t=1m29s
Lijkt me sterk dat dat aspect nu compleet van tafel is geveegd. Het was notabene de nieuwigheid van het spel .
Ja, dat klopt inderdaad. Maar het lijkt mij eigenlijk nog vreemder als ze in hun grote E3 reveal trailer er niks van laten zien terwijl het er wel in zit. Ik ben bang dat het allemaal gewoon niet gelukt is met de cloud zoals ze wilden en dan is het de vraag of het er uberhaupt nog in zit of dat ze het maar er uit gehaald hebben om het toch nog te kunnen releasen.

Daarnaast gaat het er hierboven natuurlijk ook niet om of de game letterlijk op de 360 had kunnen draaien, maar om een waardeoordeel over de graphics die er gewoon niet heel imposant uit zien (wat iets heel anders is dan of je het mooi vindt of niet).
Een vriend in Engeland werkt toevallig voor ze, speelt het veel tussendoor.

Schijnbaar draait die cloud-assisted destructie alleen in multiplayer en niet als je een lokaal spel speelt, dan is de destructie ook minder als ik het goed heb.
Maar indien de cloud-assisted destructie actief is kan echt letterlijk alles kapot tot de grond toe af.

Qua performance op de huidige Xbox One console is het spel schijnbaar qua performance nog om te huilen.
Dan moet je denken aan 20-30fps met cloud-assisted destructie en drops naar de single-digit fps zonder.

Denk ook niet dat de nieuwe console dit veel zal veranderen, want de processors zijn hetzelfde/lichtelijk overklokt... en 10x raden waar dat soort dingen op berekent worden.
Er is een verschil tussen grafische stijl en slechte graphics.
Dit zijn gewoon zeer matige graphics, ook al is de stijl misschien wel goed/gaaf. Naar mijn mening had dit volstaan op een Xbox 360 of wellicht als 1 van de eerste Xbox One games. Niet een paar jaar naar release van een console en zeker niet net na de aankondiging van een nieuwere console.
Dit is gewoon de Crackdown stijl, niets mis mee.
Jammer, Dat is het enige wat ik hier van kan zeggen
Ach ja, het stukje met Terry Crews was leuk.
Ja, het lijkt een beetje op Saints Row 3, maar deze spel lijkt me niet veel aan eerlijk gezegd, en Terry Crews doet me al helemaal niks, met dat overdreven gedoe.

[Reactie gewijzigd door AmigaWolf op 12 juni 2017 17:37]

Grafisch is dit echt lachwekkend. Alleen de character animation is al om te huilen. Ik hoef de game in iedergeval niet te spelen. Als het er grafisch al zo slecht uitziet dan kan de rest van de game ook niet veel soeps zijn.
Deze kan nog wel eens flink gaan tegenvallen. Op het gebied van exclusives doet Microsoft matige zaken de laatste jaren

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.


Apple iPhone X Google Pixel 2 XL LG W7 Samsung Galaxy S8 Google Pixel 2 Sony Bravia A1 OLED Microsoft Xbox One X Apple iPhone 8

© 1998 - 2017 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Hardware.Info de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True

*