Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

'Crackdown 3 is uitgesteld tot 2019'

Volgens bronnen van gamewebsite Kotaku heeft Microsoft de release van Crackdown 3 opnieuw uitgesteld. De game werd in 2014 aangekondigd en zou na eerder uitstel in 2018 uitkomen, maar dat wordt nu wellicht ergens in 2019.

Kotaku meldt dat twee bronnen die bekend zijn met de releaseplannen, hebben gezegd dat de game in 2019 uitkomt. Polygon heeft dit uitstel tot 2019 bevestigd via een eigen bron. Het is niet duidelijk wanneer in 2019 de game precies uitkomt.

Naar verluidt wil Microsoft met het nieuwe uitstel tot 2019 het ontwikkelteam van Sumo Digital meer tijd gunnen om een eventuele ramp te voorkomen. Daarbij wordt gedoeld op games die in ieder geval voor de Xbox One hadden moeten uitkomen, maar nooit zijn verschenen, zoals Fable Legends, een remake van Phantom Dust en Scalebound.

Oorspronkelijk was het de bedoeling dat Crackdown 3 in 2016 zou uitkomen, maar later zou dit 7 november 2017 worden, de dag van de release van Microsofts Xbox One X-console. Microsoft maakte echter bekend dat die datum niet werd gehaald en dat de release in 2018 zou volgen. Dat wordt nu waarschijnlijk ergens in 2019. Wellicht wordt meer duidelijk op de komende E3-beurs, waar de game naar verwachting wordt getoond.

Door Joris Jansen

Nieuwsredacteur

07-06-2018 • 09:25

63 Linkedin Google+

Reacties (63)

Wijzig sortering
Microsoft gaf onlangs aan dat de game niet vertraagd was... ben benieuwd wat er op de E3 bekend gaat worden.
Nou ja heeft Microsoft echt zo hard gezegd dat de game niet vertraagd is? Aaron Greenberg van Microsoft zei het volgende in reactie op de pre-order cancellations van de game op de Spaanse Amazon-site:

The team continues to work hard on the game for our fans, you should contact Amazon directly for any questions related to orders with them.

Dan laat je nog genoeg ruimte voor uitstel. Eigenlijk zei hij niet zoveel, behalve dan dat die annuleringen een fout aan de kant van Amazon was.
Hebben we Crackdown 3 niet al een beetje te vaak op E3 bij MS voorbij zien komen?
Ik weet niet hoe vaak ze die kaart nog kunnen spelen.

Laat ze die tijd vooral gebruiken om een keer met iets nieuws te komen.
Deze game is vaporware. En Microsoft trekt vanzelf de stekker uit de Xbox. Ze hebben 2 maanden in de hele levenscycle van alle Xbox winst gemaakt. Verder enkel verlies. Dat houden ze niet eeuwig vol. Zelfs Microsoft niet.

Tis jammer, maar ze hebben sinds de 360 helemaal hun best niet meer gedaan.
De laatste tijd zijn ze goed op weg met bijvoorbeeld backwards compatibility en je ziet dat ze het proberen met exclusives, maar die zijn het steeds net niet terwijl de potentie er zeker wel is. Je merkt dat Microsoft geen tijd meer heeft voor lange periodes zonder fatsoenlijke exclusives en dan krijg je relatief gehaaste titels als Sea of Thieves of State of Decay 2. Ook niet heel gek overigens als je ziet dat grote concurrent Sony exclusive na exclusive aankondigt en uitbrengt. En die scoren over het algemeen wel goed.

Microsoft heeft wel goeie IP's in huis die prima zijn voor consoles:
- Banjo-Kazooie
- Black & White
- Conker
- Crackdown
- Crimson Skies
- Fable
- Forza
- Freelancer
- Gears of War
- Halo
- Kameo
- Killer Instinct
- Lost Odyssey
- MechWarrior
- Midtown Madness
- Perfect Dark
- Project Gotham Racing
- Viva Pinata

Haal bijvoorbeeld Crimson Skies, Black & White, Midtown Madness en Perfect Dark tevoorschijn voor een reboot. Vier franchises met een flinke schare fans. Het enige probleem is dan nog een capable ontwikkelaar vinden die niet snel steekjes laat vallen. Dat is namelijk waar Sony erg goed mee scoort. Die hebben een indrukwekkende lijst van ontwikkelaars die voor hen werkt.
*sarcasme aan*
Gelukkig hebben we Sea of Thieves en State of Decay 2 om ons bezig te houden .........
*sarcasme uit*
Tja, dat het jouw straatje van games niet zijn, ik vermaak me nog genoeg met SOD2.
Feit is dat Microsoft deze generatie een gigantisch probleem heeft qua exclusives. Kijkend naar het afgelopen jaar, heeft Microsoft 4 exclusives (tevens beschikbaar op pc) uitgebracht, die allen 5'jes en 6'jes scoorden. Als je dat af zet tegen de reeks exlcusive PS4 games (enkel op de PS4) die minstens een 8 of hoger scoren, is dit niets anders dan pijnlijk.
Dat zal best, ik kan buiten Yakuza geen game bedenken waarvan ik nu denk.. had ik er maar een PS4 bij gekocht, of ze nu van mij part allemaal 10en hadden gescoord. Exclusives vind ik sinds de eerste dagen al toxic voor de gameindustrie, of het nu opgekochte of eigen studio's zijn, nu we eindelijk de stap verder zijn dat crossplay steeds meer mogelijk wordt, hopelijk wordt exclusive dan ook een stuk minder.

Ik leef al jaren niet meer in het 'of of kamp', zoals dat nog steeds te zichtbaar is hier op T.net, als ik GT of Yakuza ook wil gaan spelen, koop ik er gewoon een PS4 bij (en een andere controller), maar is het niet de games die exclusive willen, is het wel de apparatuur zoals racestuurtjes die natuurlijk weer exclusive moeten zijn voor console (en PC).

Jij noemt het pijnlijk, ik noem het zielig om anno 2018 nog steeds in kampen te denken.
Jij noemt het pijnlijk, ik noem het zielig om anno 2018 nog steeds in kampen te denken.
Helaas zal dit blijven zolang exclusives blijven bestaan (dus waarschijnlijk voor altijd). Niet iedereen heeft de luxe om elk platform te bezitten dus worden ze door exclusives wel gedwongen om een kamp te kiezen.
heb zelf alle consoles gehad en heb geen enkel probleem met exclusives. is het irritant als je de platform niet heb ja dat kan irritant zijn. maar als een sony, nintendo of ms een spel financiert en het alleen op hun platform laten komen is hun keuze hoe lastig het ook voor sommige is.
Over smaakt valt natuurlijk niet te twisten. Wat wel een feit is, is dat Sony in veel genres absolute top games heeft geleverd, die enkel op de PS4 te spelen zijn.

Ik zou liever ook geen console exclusives hebben, echter is dat wel de realiteit. En als zowel Sony als Nintendo een shitload aan exlusives hebben elke generatie, dan is het aanbod van Microsoft beschamend. Zeker wanneer die paar exclusives ook nog erg matige games blijken te zijn.
Feit is dat Microsoft deze generatie een gigantisch probleem heeft qua exclusives. Kijkend naar het afgelopen jaar, heeft Microsoft 4 exclusives (tevens beschikbaar op pc) uitgebracht, die allen 5'jes en 6'jes scoorden.
Forza 7 was in het afgelopen jaar toch echt wel wat meer dan een 5 of 6 hoor. En alhoewel ze vanuit hun andere grote franchises (Halo GoW, Fable) in 2017 geen nieuwe titels hebben uitgebracht hebben ze echt wel series achter de hand. Eigenlijk vind ik trouwens dat de exclusives veel minder een rol spelen dan in de vorige console generatie: de echt grote titels (GTA, Final Fantasy, AC etc.) zijn toch vaak al multiplatform. De exclusives zijn vaak meer de krenten in de pap.
Forza 7 was in het afgelopen jaar toch echt wel wat meer dan een 5 of 6 hoor. En alhoewel ze vanuit hun andere grote franchises (Halo GoW, Fable) in 2017 geen nieuwe titels hebben uitgebracht hebben ze echt wel series achter de hand. Eigenlijk vind ik trouwens dat de exclusives veel minder een rol spelen dan in de vorige console generatie: de echt grote titels (GTA, Final Fantasy, AC etc.) zijn toch vaak al multiplatform. De exclusives zijn vaak meer de krenten in de pap.
Sorry, maar Fable is al wel iets langer dood dan 2017... Dan blijven Halo en Gears over...
Forza is gewoon lopende band werk. Dat is nog erger dan Assassins Creed.
Forza heeft GT volgens mij al ingehaald kwa hoeveelheid games. Straks gaan ze NFS nog voorbij. En dat is echt wel een opgave.

Maar ben echt niet met je eens dat die exclusives alleen maar krenten uit de pap zijn, als je kijkt naar hoe bizar veel ze verkopen. De Uncharted's, God of War's, Mario Odyssey, Zelda en ga zo maar door. Dat zijn gewoon system sellers. Sommige doen het beter dan multi platform games. Nee, niet GTA. Maar dat is echt buitencatergorie. Daar kan niks tegenop op dit moment.

Bloodborne is meer zon categorie krent. Maar wel 1 met een gigantische sentimenteel bereik. Dan doel ik meer op de hoeveelheid mensen die het erover hebben (eindgebruikers, podcast, journalisten, etc.) Dat gaat Gears ver voorbij, terwijl het eigenlijk een zeer niche titel is. En Gears juist mainstream. Maar naar mijn idee ook wat nietszeggend geworden.

[Reactie gewijzigd door VonDudenstein op 7 juni 2018 12:19]

Je kunt geen Microsoft exclusives met PS4 Exclusives vergelijken.

Je vergelijkt Microsoft exclusives met Sony exclusives of je vergelijkt Xbone exclusives met PS4 exclusives.

Wanneer je nmlk Microsoft exclusives vergelijkt met PS4 exclusives dan is er geen plaats voor alle PSP en PSV games die beschikbaar zijn op PS4 (zoals de meeste Xbone games ook voor windows beschikbaar zijn) en dat geeft een zeer vertekenend beeld.
Dit soort taferelen zijn dus de reden dat ik achteraf liever een PS4 had gekocht en bij de volgende generatie waarschijnlijk eerder voor een Playstation zal kiezen. Hoezeer ik de Xbox One familie prettige apparaten vindt, de laatste jaren is er precies helemaal niets aan exclusives uitgebracht wat ook maar enigszins de moeite waard is. Forza lijkt bijna de enige exclusive te zijn die over is, maar vanwege de hoeveelheid DLC waarmee je wordt doodgegooid in die games koop ik het niet meer.

Voor een zeer vermogend bedrijf als Microsoft vind ik het onbegrijpelijk dat ze hun console zo door het stof laten gaan.
Heb beide consoles maar speel alleen al vele malen liever op de XBO vanwege de controller.
Wat exclusives aangaat doet Sony het veel beter maar op GTSport en Horizon na kan de rest me totaal niet boeien.
Je kan een gelijkaardige controller op ps4 kopen met playstation licentie. Bijvoorbeeld Nacon pro2 revolution controller of de Hori Onyx.
Hoewel de Hori Onyx een redelijke kopie van de Xbone controller is, is hij toch niet helemaal hetzelfde. Met name de onderkant is heel anders waardoor hij ook heel anders in de hand ligt. De Nacon Pro 2 is een onding omdat je die niet eens draadloos kunt gebruiken 8)7

Een andere optie is bijv. een CronusMAX gebruiken. Iets lastiger om in te stellen maar je kunt je originele Xbone controller gebruiken.
Ik heb toevallig net een PS4, maar de eerste twee games die ik gespeeld heb gebruiken gelijk unieke features van de PS4 controller (touchpad, gyroscoop, speakertje) die je dus zou missen met een Xbox controller via zo'n ding. Misschien toeval, maar het zal dus zeker niet voor alle games gaan werken.

Overigens vind ik de Xbox controller nog steeds fijner, maar Sony's controller is wel echt flink verbeterd. Bij die van de PS2 kreeg ik gewoon kramp in mijn handen als ik een tijdje speelde. De huidige controller is wat groter en ligt stukken beter in de hand. Wat mij betreft is het verschil dus niet zo heel groot meer. Alleen voor de Xbox/pc heb ik wel een elite controller, en die is wel weer veel beter.
Welke spellen zijn dat dan? Ik kan me eigenlijk geen enkel PS4 spel herinneren die de gyroscoop en speaker nodig hebben. De touchpad wordt gebruikt als menuknop maar daarvoor kun je de Xbox knop ook mappen met de CronusMax.

Het speakertje vind ik zelf alleen maar irritant dus die had ik bij mijn PS4 controller ook al uitgezet, voegt letterlijk niets toe.

[Reactie gewijzigd door EnigmaNL op 7 juni 2018 10:56]

Beyond: Two Souls moet je met de controller schudden of hem snel naar onder of naar de zijkant bewegen.
Infamous: Second Son gebruikt in het begin even de gyroscoop als je het bord staat te bekladden (overigens een nogal prut stuk om de game mee te beginnen als je het mij vraagt, werkte echt slecht) al kun je daar altijd nog even een gewone DS4 voor gebruiken natuurlijk. Daarna gebruik je de touchpad om smoke aan te vullen. Daar zou je dan misschien nog een andere knop voor kunnen gebruiken, maar ik heb ook 1 punt gehad volgens mij waar ik specifiek naar een bepaald punt op de touchpad moest bewegen. Geen idee of dat vaker voorkomt, ik ben gisteravond pas met die game begonnen.

edit: Oh en speaker is inderdaad niet echt nodig nee, maar je mist misschien wel wat audioqueues. Beyond geeft uit de controller een signaal als je een gevechtsmove gemist hebt, Infamous heb ik alleen nog gehoord dat je telefoon over gaat. Beide zijn niet onoverkomelijk als je ze niet hoort op zich.

[Reactie gewijzigd door Finraziel op 7 juni 2018 15:46]

Een paar voorbeelden:

Touchpad:

Naargelang waar je klikt likker/rechter knipperlicht in GT sport. (in het midden alle)

In tearaway voor het tekenen.

Gyro:

Tearaway voor rond te kijken
Beyond en Detroit voor QTE.

Er zijn nog best een aantal games die de functies gebruiken maar een knop alleen werkt ook.
Of toetsenbord en muis :X
Same here, ik had een X360 en die was echt geweldig. Na de "sports, sports, sports" onthulling van de Xbox One, het ontbreken van features voor de NL markt heb ik een PS4 gekocht.

Alleen al HZD en GOW4 maken dat een goede keuze. :)
GOW4, je bedoelde natuurlijk Gears of War 4. De Xbox Exclusive :P
Er is er een wakker hier. ;)
Deze E3 gaat een beetje een make it break it worden. Ik heb mijn XBOX one gekocht op basis van mijn ervaring met de X360. Die was in mijn ogen superieur tov de PS3. NIet alleen voor multiplatforms, maar ook op het gebied van exclusives. Games als Gears of War-serie, Halo-serie, Crackdown, Forza, Fable.. Maar ook losstaande titels als Blue Dragon, Lost Odyssey, Alan Wake en Kameo maakte de console echt de moeite waard.

Maar met de XBOX one is er bij MS iets mis gegaan. Het aantal exclusives valt in het niet tov PS4 en de exclusives die wel uitkomen vallen enigszins tegen (achum, Sea of Thieves) en zelfs Halo 5 was niet zoals gewoonlijk de top game.

Eigenlijk zijn de enige exclusives die ik heel goed vond Quantum Break (hoewel veel mensen die ook vonden tegenvallen) en Gears of War 4.

Dus deze E3 moet Microsoft echt flink gaan knallen. Dikke exclusives, en het liefst Xbox One Only, dus niet van die PC ports ernaast
de 360 was inderdaad geweldig met kameo, lost odyssey, perfecy dark zero en halo maar de afgelopen jaren is het in mijn ogen erg berg afwaarts gegaan. had alle consoles deze gen tot me xbox hdmi port ermee kapte toen overgestapt naar ps4 speel nu ook me multiplats erop plus alle geweldige exclusives die ze daar hebben.
Ik had alle consoles en speelde het meest op de xbox one vanwege grotere vriendengroep. Maar de laatste jaren kreeg ik al meer moeite met de xbox weinig exclusives de begin exclusives ryse en quantum break vond ik geweldig maar de laatste jaren ging dat erg achteruit. Nadat 3 a 4 maanden geleden de hdmi port van de xbox ermee kapte ben ik voledig overgestapt naar ps4 persoonlijk geen moment spijt van gehad. ms moet deze e3 echt wat goeds laten zien wil ik weer een xbox aanschaffen.
Zegt weinig over hun vermogen als je ook naar andere producten kijkt van Microsoft die uiteindelijk gewoon falen. Nu is de Xbox geen faal product, maar ze kunnen niet alleen leunen op multiplatform games, want die maken je consoles niet uniek. backwards compatibiliteit is een tijdelijke oplossing, maar je moet ook vooruit kijken. Alle features die ze toevoegen voor hun consoles zijn ook niet spannend en zijn niet exclusief voor je console. De gemiddelde gamer zal het een reet roesten en wilt gewoon games zien. Volgende generatie kan het zomaar afgelopen zijn als ze hun het belangrijkste punt (games) niet op orde hebben.

Nintendo en voor Sony (hun directe concurrent) zitten niet stil en blazen nu bijna iedere maand wel een top game uit.
Ik vraag me af hoe dit altijd weer gebeurt. Als softwareontwikkelaar weet je toch ook wel hoeveel capabiliteit je hebt, en een teamleider/manager moet toch ook wel weten in welke tijdspanne een dergelijk project lukt? Dat een project enkele maandjes uitloopt, ok, maar 2 hele jaren?

Of mensen hebben steeds meer features moeten willen toevoegen, maar na een gegeven moment moet iemand toch iets hebben gezegd van "ok, nu is het leuk geweest, je krijgt je product zoals in de specificatie X staat".
Ik kan me voorstellen dat Sumo Digital een beetje een probleempje heeft met de wensen van Microsoft. Sumo is niet de eerste de beste ontwikkelaar, die gaan al een tijdje mee en maken ( meestal ) goede games voor een groot scala aan publishers.

Nu heeft MS Azure en ik kan me nog herinneren dat er een hele heisa was over het kunnen verwoesten van de stad en dat de processing daarvoor gedaan zou worden in De Cloud (tm). Ik vroeg me toen al af hoe ze dat wilden doen ( latency etc. etc. ) dus ik kan me goed voorstellen dat dit niet haalbaar is gebleken en dat er een grote rewrite is gedaan aan de kern van de game.

Voor een beetje inzicht hoe dit werkt, er is een mooi stuk over de ontwikkeling van de opvolgers van Fable en hoe de wensen van MS voor een groot deel de visie en opzet van het spel bepaalden.

Zie: https://www.eurogamer.net...lionhead-the-inside-story
Precies, volgens mij is er nog niet eerder gebruik gemaakt van compute offloading naar de cloud toe voor berekeningen, kan me voorstellen dat het in theorie heel goed uitgedacht is maar dat het in de praktijk toch wat moeilijker blijkt.

Wat bijvoorbeeld als je inderdaad geen goeie internet verbinding hebt, of hoge ping/latency, heb je dan minder destruction op basis van alleen lokale resources?
Waarschijnlijk is het een boel bla bla. Ik kan me nog goed een spel herinneren op de eerste Xbox waarbij je de tijd kon terugspoelen. Dit was enkel mogelijk vanwege de hardeschijf. Die op dat moment enkel in de Xbox zat.

Enkele maanden later was er een multi-platform spel (ik meen Prince of persia: Sands of Time) die exact dezelfde functionaliteit op alle 3 de consoles gaf, zonder gebruik te maken van de hardeschijf.

Al die cloud zaken neem ik dus met een grote korrel zout!
En het is niet mogelijk dat gameplay achter af niet zo goed werkt als vooruit ingebeeld was en daarom halve wege het een overhaal moeten geven? Of de power of the cloud lastiger te implementeren is als vooraf gedacht?
En weer een vervelend bericht voor Microsoft en Xbox-eigenaren. Het wil niet echt meezitten helaas. Nu vraag ik me overigens af hoe groot de fanbase is voor Crackdown, aangezien Saint's Row en GTA ook bestaan en Crackdown al een tijd geen nieuw deel heeft gehad (en de vorige delen waren ook geen enorme mainstream hits qua verkoopcijfers). Crackdown kwam in de eerdere demo's erg 90's over en leek naast de vernietiging van de omgeving weinig nieuws te doen. Hopelijk is er intussen veel verbeterd en komt er toch een complete en gave game uit. We gaan vast meer zien op de E3 dit weekend.
De naam ook... denk hele tijd en associeeer het spel met mijn favo game uit de 90's, wat jij zegt is voor mij "persoonlijke" ironisch :P.

https://en.wikipedia.org/wiki/Crack_Down
Is er iemand die nog gelooft in Crackdown 3? Elke preview die ik heb gezien of heb gelezen geeft aan dat het eigenlijk maar n grote "meh" is. Het lijkt er op dat de enige reden dat het spel nog niet geannuleerd is, de Xbox one dan helemaal geen exclusives in de pijplijn meer heeft.

Benieuwd wat ze op de E3 gaan aankondigen en of ze buiten Crackdown 3 EINDELIJK met wat nieuwe games komen.
De originele Crackdown was m'n favoriete game van de vorige generatie consoles, dus ik ben toch wel erg benieuwd. De laatste berichten wekten niet de indruk dat het grafisch zo'n grote verbetering was t.o.v. de eerdere spellen, maar het concept was en is nog steeds ijzersterk. Ik hoop dat ze de extra tijd gaan gebruiken om het spel visueel wat meer op te poetsen en dan zal het nog steeds een titel zijn waar ik naar uitkijk.
Ze kunnen het beter hernoemen naar Letdown.
"Naar verluidt wil Microsoft met het nieuwe uitstel tot 2019 het ontwikkelteam van Sumo Digital meer tijd gunnen om een eventuele ramp te voorkomen."

Klinkt een beetje als "Het is nog een rommeltje, jongens".
Wel kut voor Xbox eigenaren, maar "A delayed game is eventually good, but a rushed game is forever bad".

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.


Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank en Intermediair de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2018 Hosting door True