Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Crackdown 3 komt op 15 februari 2019 uit voor Xbox One en Windows 10

Microsoft heeft bekendgemaakt dat Crackdown 3 op 15 februari 2019 uitkomt. De game werd meerdere malen uitgesteld. Ook toont de uitgever in een nieuwe trailer de multiplayermodus, die de titel Wrecking Zone krijgt.

In de multiplayermodus spelen twee teams van vijf personen tegen elkaar in een spelomgeving die 'volledig vernietigd' kan worden. Het doel is om de toren van de tegenstander kapot te maken. Volgens Microsoft wordt de Azure-clouddienst ingezet om de vernietiging in de multiplayermodus mogelijk te maken.

Crackdown 3 komt uit voor de Xbox One en Windows 10, binnen het Play Anywhere-programma. Als spelers de game digitaal aanschaffen, kunnen ze het op beide platforms spelen. Ook is de game onderdeel van het Game Pass-abonnement, zoals alle first party-games van de Xbox-maker.

In 2014 werd Crackdown 3 aangekondigd en aanvankelijk zou de game in 2017 uitkomen. Dat werd uitgesteld naar 2018 en later bleek ook die datum niet haalbaar. Eerder ging al het gerucht dat de game werd uitgesteld tot 2019 en dat heeft Microsoft met de nieuwe verschijningsdatum bevestigd.

Microsoft kondigde de verschijningsdatum aan op zijn XO2018-evenement. Daar maakte de uitgever ook bekend dat de eerste Crackdown-game tot 30 november gratis te downloaden is. Die game werd eerder al geoptimaliseerd voor de Xbox One X.

Door Julian Huijbregts

Nieuwsredacteur

11-11-2018 • 14:01

30 Linkedin Google+

Reacties (30)

Wijzig sortering
Ik vindt deeltje 1 geweldig. Deeltje 2 wat minder. Ik had op de 360 gespeeld. Nu ik deze niet heb moet ik op pc. Alleen jammer dat Windows het voor een prijs van €70,- zal verkopen in hun store 8)7 jammer
En het feit dat games in de windows store per se op het UWP platform moeten, dus: forced borderless windowed, forced vsync, en daar bovenop nog performance issues (bijv bij Quantum conundrum)

Als ze dat fixen dan ben ik nog best bereid om games te kopen die anders Xbox exclusives zijn.
Forced Vsync? Ik weet niet of we over hetzelfde hebben maar bij Forza Horizon 4 kan ik gewoon kiezen of ik met of zonder Vsync wil spelen?

En het UWP platform inderdaad heeft moeten groeien met afgelopen jaren, Forza Horizon 3 was een draak van een UWP game toen het lanceerde. Dit ging gepaard met veel crashes en performance problemen op de PC. Maar FH4 heeft totaal geen problemen en draait als een trein, en vraagt kwa performance nog minder dan zijn voorganger.

En er is nu ook een actie voor Gamepass van 30 euro voor 6 maand. Daar kan ik aardig wat games in de GamePass spelen (mits natuurlijk games zijn die je leuk vind).

[Reactie gewijzigd door Senaxx op 11 november 2018 15:40]

Op mijn pc werkt FH4 op onverklaarbare wijze nog steeds niet hoor.. (zoals verwacht eigenlijk). Na het opstarten crasht hij na ongeveer 30 seconden.
Er zal vast wel een verklaring voor zijn?

Want als de game het echt niet zou doen zou Microsoft wel een groter probleem hebben. Ik speel het al sinds launch totaal zonder problemen met een grote groep vrienden, en er zijn op reddit of andere kanalen nu niet echt wijdverspreide problemen bekend.

Wat heb je al geprobeerd om het probleem te analyseren en te verhelpen?
Off-topic maar demo heeft dit bij mij ook. Voorlopig enkel te omzeilen door naar window over te schakelen. Pas als menu’s verschijnen kan ik zonder verdere problemen terug naar full screen.
Quantum Break*

Al merkte je daar niets van in de Steam versie. De versie waar ik ook voor deze game op ga wachten. Waarschijnlijk vergeefs, tenzij THQ Nordic deze ook van een Steam release voorziet, maar liever niets dan een game die exclusief in de WinStore staat.

[Reactie gewijzigd door DeathMaster op 11 november 2018 14:47]

Stille hint over die borderless window mode.

Fullscreen of windowed mode maakt op technisch vlak niets meer uit sinds Windows 8. Alles gaat via DWWM en er is geen exclusive fullscreen mode meer.

en @Senaxx FH4 heeft zijn eigen problemen. Op ultra heeft het 15gb vram nodig. Leuk als het met alles op ultra opstart, je 20 keer de eerste welkoms race mag doen omdat de flikkerbende elke keer vast loopt na 30seconden racen als je te veel VRAM gebruikt. Dat terwijl ik hem het niet meer dan 4,5gb VRAM dedicated heb zien gebruiken, maar ja, dan zie je de dynamic over de 15gb heen vliegen.
Dat borderless fullscreen geneuzel, geldt zeker alleen voor Widows Store games?

In AC:OD zie ik mijn minimums zo met fps omhoog vliegen op Fullscreen. In Hitman(2016) voelt het spel ook merkbaar soepeler op Exlusive fullscreen. Dit heeft een goede reden. Wanneer een game in Fullscreen draait hoeft de GPU zich alleen daar nog op te focussen en zet hij alle nadere taken op de achtergrond en priotoriseerd hij zo de game. Het klopt dat veel games geen performance verschillen zullen hebben gezien ik zelf voornamelijk op borderless speel. maar er zitten dus games tussen die nog wel een verschil tonen tussen fullscreen en borderless.
Dan heeft je systeem de resources niet de delen van de desktop + je game te renderen. Dan kan er inderdaad performance verschil zitten tussen windowed en fullscreen. Helemaal met meerdere monitors. Maar 1 monitor zou dezelfde FPS moeten geven op borderless windowed fullscreen tegenover 'exclusive mode fullscreen'.

Exclusive fullscreen bestaat niet meer in Windows sinds 8. Het verschil met voorgaande Windowses was dat exclusive fullscreen als het ware direct met de GPU babbelde, sinds Windows 8 gaat ook je fullscreen game via DWWM alvorens de drawframe bij de GPU afgeleverd wordt. Windows houdt sinds Windows 8 de regie over de GPU in handen. De GPU feature van taskmanager in Win10 zou ook niet op deze manier mogelijk zijn als Windows die controle niet had over de drawframe.


Windows 7 en prior
Exclusive fullscreen
Game > Direct3d > driver > GPU
Windowed
Game > Direct3D > WDDM > Direct3d > driver > GPU

Windows 8 en 10
Fullscreen/windowed
game/desktop > WDDM > Direct3d > driver > GPU

https://channel9.msdn.com/Events/Build/BUILD2011/HW-218T / https://sec.ch9.ms/build/2011/mp4/218.mp4
Vanaf een min of 5 en 38 zie je hoe de GPU nu werkt. (Dit is niet bijster veel veranderd met Win10)

Er is/was ook een MSDN blog die hier op in detail ging, maar die kan ik niet meer terug vinden.
Ik merk bij diverse games nog steeds verschil in snelheid tussen fullscreen en borderless fullscreen. Ik gebruik een set up met twee monitors, wellicht dat het daar in zit?
Ik ben dat probleem met 15GB vram nog niet tegengekomen. Ik speel zelf wel op 4K Ultra (zowel dynamic en custom graphics settings) en heb ik geen problemen. Ikzelf heb dan wel een 1080Ti met 11GB. Is dit dan een bug? Op overclockers3D schetsen ze namelijk op 4K ongeveer 6GB vram.

Op 4K Ultra is de load dan ook wel stevig (4k ultra, individuele settings op hoogste, 4x MSAA) dan zit ik gemiddeld op een load van ~80% a ~90%. Ik speel dan ook wel met 60fps mode en Vsync aan.

[Reactie gewijzigd door Senaxx op 12 november 2018 15:05]

Ik speel op 1080p en het start met alles op ultra. Volgens GPU-Z was het VRAM gebruik bijna 20gb (4gb dedicated, 15-16gb in RAM). Spel draaide op ultra verder soepel en het ging als een speer, tot ik de melding kreeg en de hele flikkerbende 10 seconden later vast liep.

De kaart heeft 8gb en mijn systeem 32gb. Misschien dat het inderdaad een bug is, ik zat wel even met een bek vol tanden toen ik GPU-Z opende terwijl ik Forza had opgestart.
Crackdown 3 maakt deel uit van de gamepass, dus dat zou je een maandje kunnen proberen als de game uitkomt. Is sowieso goedkoper dan € 70,- neerleggen voor de game ;).
En Crackdown is nu gratis beschikbaar via BC.
Bedankt voor de tip! :-)
gelijk gedownload
Top, ook weer gelijk te spelen met Game Pass. Ga ik zeker proberen ondanks dat ik geen ervaring met voorgaande delen heb.
Heb deel één destijds alleen gekocht voor de Halo 3 beta, maar het bleek achteraf best een leuk spel.

Lijkt er op dat ze bij deel 3 graag op de e-sports trein willen springen als ik die video zo zie.
Tot op heden nog niets van Crackdown 3 gezien waarvan ik dacht: "dit is vet en dit wordt de grote volgende hit!" Alles, maar dan ook echt werkelijk waar alles straalt mediocre uit.

Het is een spel zonder visie dat wat zaken uit andere games lijkt te combineren, maar uiteindelijk nog niet weet wat het echt moet zijn.

Ook de uitsluitend matige reacties en het feit dat elke hands-on preview niet echt positief was, spreekt ook al boekdelen over het eindresultaat. Gezien de slechts 17 reacties over het nieuws van de release date, kunnen we wel concluderen dat het spel onder tweakers absoluut niet leeft....
Dat had ik bij de eerste crackdown ook al. Best een geinig spel, maar allemaal erg generiek.
De gameplay zelf houd me wel even bezig, maar qua progressie of verhaal totaal niet boeiend.
Een aardig 'tussendoor' spelletje, maar niet echt iets waar ik om sta te springen.
De eerste Crackdown was vooral leuk omdat je met een soort superhelden met superkrachten vrij door een grote stad kon bewegen. De enige alternatieven waren Grand Theft Auto, Mafia en Saints Row; die allen geen superkrachten hadden.

Keek je echter verder dan de superkrachten dan was het bijeengeraapt zooitje zonder noemenswaardig overkoepelend verhaal, leuke missies, etc. Het was een sandbox die nauwelijks gevuld was.

Ditzelfde zie ik ook gebeuren bij Crackdown 3; een sandbox die voor heel even leuk is totdat je door hebt dat het eigenlijk zeer weinig om het lijf heeft.
"2 teams of 5 agents?"
Het is 2018, waarom nog steeds deze kleine schaal van 10 spelers in multiplayer.
20 jaar geleden hadden we all 32 vs 32 in verschillende games, en ik wacht nog steeds op en goede mass scale shooter met 200 vs 200 of 1000 vs 1000.
Je had ooit op de ps3 een spel met 256 spelers in 1 game (MAG). Niet heel erg succesvol geloof ik. Ik vraag me ook af of dat echt wenselijk is in een fps game. Misschien een soort bestorming als d-day, maar verder vraag ik me af of het gemiddeld gezien leukere gameplay op gaat leveren dan goed ontworpen levels met 10 spelers.
Ik had voor M.A.G. speciaal een PS3 gekocht. Dat was een gaaf spel en eigenlijk was een potje zo gevonden. Helaas heeft Sony de studio de nek om gedraaid.
Omdat het technisch misschien mogelijk zou zijn, betekent nog niet dat elk spel op die manier multiplayer moet doen. Dan heb je het over een heel ander type spel. Klinkt als Planetside (2), maar dat is een dedicated MMO Shooter.
Lijkt meer op een spel in de TRON wereld.
Crackdown (360) is trouwens gratis in de Xbox store voor een beperkte tijd.

Werd al gepost zag ik, woops.

[Reactie gewijzigd door Spacewide op 12 november 2018 04:44]

Het ziet er uit als een xbox360 generatie game, en dan niet eens visueel ge-upgrade.. (Kijk maar naar gezichten/lichaam beweging)

Voor iets dat Microsoft zo gigantisch gehypt heeft tijdens de xbox launch met die online physics non-sense echt triest. (Ik zou het als Microsoft gewoon gecanceld hebben)

[Reactie gewijzigd door stewie op 12 november 2018 07:09]

Heb CD3 op gamescom 2017 kunnen spelen en vond het toen wat matig. Grafisch in ieder geval niet echt om naar huis te schrijven, ziet er nu toch al zeker beter uit.

De gameplay met die boosts laat mij heel hard aan Halo denken. De halo movement vind ik buitengewoon fantastisch, dus dat zou helemaal top zijn als het hier wat op lijkt.

Ga het in ieder geval zeker spelen als onderdeel van GamePass, denk dat de multiplayer wel een technische overwinning is bij Microsoft. Ben benieuwd hoe ze dit gaan gebruiken in toekomstige projecten met al die nieuwe studio´s en uiteraard xcloud.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.


Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True