Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Multiplayermodus van Crackdown 3 bevat geen optie om vrienden uit te nodigen

Wrecking Zone, een multiplayermodus van de aankomende Xbox One-game Crackdown 3, bevat geen mogelijkheid om vrienden uit te nodigen en zodoende als team de spelwereld onveilig te maken.

Op de officiële Discord-kanaal van Crackdown 3 liet het officiële Microsoft-account weten dat Wrecking Zone geen ondersteuning biedt voor vooraf samengestelde groepen. Het is onbekend of ondersteuning voor het uitnodigen van vrienden in de toekomst wel beschikbaar komt.

Wrecking Zone is een speciale multiplayermodus waarbij vijf spelers het opnemen tegen vijf tegenstanders. Bij deze modus draait het om de vernietiging van de omgeving, die volledig kapot te maken is. De daarbij horende berekeningen worden afgehandeld door de Azure-clouddienst.

Crackdown 3 komt vrijdag officieel uit voor de Xbox One en Windows. De release van de game is meerdere keren uitgesteld en het origineel stamt alweer uit 2007. Wat de gameplay betreft is Crackdown 3 grotendeels vergelijkbaar met zijn voorgangers. Spelers kruipen in de huid van speciale agenten die in een fictieve stad onder meer de infrastructuur van verschillende organisaties moeten ontmantelen.

Door Joris Jansen

Nieuwsredacteur

11-02-2019 • 18:30

38 Linkedin Google+

Reacties (38)

Wijzig sortering
Dit zou te maken kunnen het met de power of the cloud.

Het zou kunnen dat iedereen in een match op bijvoorbeeld de azure server in Amsterdam moet zitten, doordat de vernietigingen bij iedereen het zelfde eruit ziet. Dus alleen spelers die onder de servers van Amsterdam vallen, spelen samen.
Hoe kan je in vredesnaam een match spelen tegen elkaar op verschillende servers zoals in je comment wordt bedoeld?

Elke match in elke multiplayer game wordt tegen elkaar gespeeld op altijd dezelfde server, hoe kan je anders tegen elkaar spelen?

Dat staat toch immers ook los van of je nou een pre-made lobby hebt of niet?

Ze hebben gewoon basis functionaliteiten nog niet klaar voor de release. Hoe kan je nou een mp game uitbrengen waar geen invite systeem in zit?
Als jij zelfs naast elkaar zou wonen, als er weer een randdebiel op z'n 10mbit wifi een game zit te spelen terwijl hij een 400 connecties torrents up/download, heb je werkelijk niets meer aan geo-matching.
Ik denk dat het er meer te maken heeft dat bijvoorbeeld de server in Amsterdam bepaalt hoe de vernietiging van de gebouwen eruit ziet. Voor iedereen moet dit er het zelfde uitzien. Daardoor moeten alle spelers op dezelfde server zitten.
Daardoor moeten alle spelers op dezelfde server zitten.
Dat is geen reden waarom geen vrienden zouden kunnen worden uitgenodigd; die zouden gewoon op dezelfde server kunnen worden gezet.
Volgens mij als je iemand uit Japan of Amerika op een server in Amsterdam zet, je een hele grote latency krijgt. Dit zou je kunnen oplossen door alleen invites toe te staan aan mensen die op een zelfde server spelen, maar dat zou bijvoorbeeld betekenen dat iemand die in het westen van Amerika woont, niet iemand kan inviten die in het oosten van het land woont.
Daar noem je wel een extreem voorbeeld. In de meeste gevallen zijn 'vrienden' toch niet zo extreem over de hele wereld verspreid.
Een betere oplossing is om alleen invites toestaan aan mensen die minder dan x latency hebben.
Er zijn massa's mp games waar vrienden uitnodigen wel kan, en waar het niet een groot probleem is mbt latency, niets bijzonders. Het is MS/de ontwikkelaar van deze game die hier een beetje bijzonder is.
Ik leg net uit waarom crackdown 3 een ander geval is ...
Ook als de gamewereld niet veranderd is het noodzakelijk dat alle spelers van een match op dezelfde server zitten. Dat is dus niet uniek voor crackdown.
Bovendien is je verklaring speculatief ("zou kunnen") - je weet dus ook niet waarom.

[Reactie gewijzigd door BadRespawn op 11 februari 2019 20:41]

Ik zou me kunnen voorstellen dat door de cloud berekeningen er dermate meer data verstuurd wordt dat het onspeelbaar wordt wanneer je niet met het optimale datacenter bent verbonden. Je ontvangt als speler namelijk niet alleen maar positiedata en andere basis dingen, maar ook data voor vrij gedetailleerde modellen van de destructie. Maar dat is natuurlijk pure speculatie.
Ik speel Warthunder in een clan, met mensen over de wereld en ja er zijn 24/7 mensen online. Waarom zou dat anders moeten zijn in deze game? Ik pas mijn richten aan, aan mijn ping.
Ik speel Warthunder in een clan, met mensen over de wereld en ja er zijn 24/7 mensen online. Waarom zou dat anders moeten zijn in deze game?
Ik zeg niet dat dat niet zou moeten. Ik zeg dat als latency een probleem is, er betere oplossingen zijn dan het onmogelijk maken om vrienden uitnodigen.
Precies het Party Systeem van Microsoft is er juist op ingesteld om vrienden op dezelfde server en of speelsessie te houden.
Ik heb SoT altijd met vrienden gespeeld. Wat niet kan is meerdere teams allemaal met vrienden van mij op dezelfde server.
Dit moet wel een van de grootste tegenvallers van de laatste paar jaar gaan worden.
Alsof ze van een hele matige tech demo koste wat het kost een game moesten maken, des noods maar half.
Ik heb best genoten van de multiplayer moet ik zeggen. Je kan gelukkig best wat snelle potjes spelen omdat ze toch niet al te lang duren. Maar algehele hype rondom de cloud en de destruction van gebouwen wat ze ooit lieten zien en nu, dan kan ik nou niet zeggen dat ik echt ben weggeblazen.
Ik heb hetzelfde idee, het is veel te stil rond deze game.
Er is nauwelijks hype dus dan kan het ook niet enorm tegen gaan vallen.
Wat ik begreep uit een ander artikel is dat niet dergelijke features nog niet vanaf de release beschikbaar zijn. Er is nog goede hoop. :*)
Wat ik begreep uit een ander artikel is dat niet dergelijke features nog niet vanaf de release beschikbaar zijn.
Goede actie, want de eerste indruk is niet belangrijk. /s
dat zou wel heel slecht zijn.

dat het een bewuste keuze zou zijn vind ik slecht design keuze eigenlijk, maar das een keuze die je als ontwikkelaar kan maken.


om nou te zeggen dat komt later nog want het is niet af of w/e zegt het genoeg over de staat van de rest van het spel.
Kan ook juist de bedoeling zijn van de ontwikkelaar om geen "vaste teams" te maken
Mijn voorspelling is dat het 6jes en 7jes gaan scoren waarbij de SP ronduit waardeloos is en de MP, tegen de verwachting in, af en toe zijn leuke momenten heeft.
In een tijd met zat concurrentie, incl. voldoende gratis aanbod (Fortnite, Apex Legends) is er geen plaats voor iets als Crackdown.

Dit zou anders zijn wanneer er hele groepen mensen op Crackdown aan het wachten zijn, echter is de populariteit van Crackdown praktisch nihil, waarbij je zelfs enkele dagen voor release niets of niemand er over hoort.

Ze hadden beter de resources in Scalebound kunnen steken dan iets wat vanaf de aankondiging al met 1 grote "meh" werd ontvangen...
Alleen al het feit dat dit al de 3e titel is maar ik er nog nooit van heb gehoord voorspelt weinig goeds..
Wacht, deze game komt deze week al uit? Had het helemaal niet door. Totaal geen promotie of hype rondom Crackdown 3. En dan ook nog in een periode die samenvalt met Anthem en The Division 2. Ziet er niet goed uit...
Snap niet dat Microsoft deze game niet heeft geschrapt. Een exclusieve game moet laten zien waar de Xbox toe in staat is.
Waarschijnlijk na het cancellen van Scalebound kon Microsoft niet nog een zelfde pr nachtmerrie hebben.

[Reactie gewijzigd door Nieuwevolger op 11 februari 2019 19:11]

Ik snap hier helemaal niets van. Waarom breng je dit nog uit? Begin gewoon opnieuw. Nintendo heeft Metroid prime 4 ook geschrapt omdat het niet aan hun kwaliteitsstandaard voldeed. Die zijn helemaal opnieuw begonnen. Beter later en goed, dan eerder en troep.

[Reactie gewijzigd door FrankoNL op 11 februari 2019 18:52]

Ze zijn al 1 of 2 keer opnieuw begonnen.
Blijkbaar met een verkeerd uitgangspunt.
Is er maar 1 online mode dan? En ook geen coop? Zelfs Crackdown 2 had gewoon coop (en daarmee ook de meeste lol). Verder zal er toch wel een normale TDM mode in zitten dan? Of is het echt barebones?

[Reactie gewijzigd door Martinspire op 11 februari 2019 19:01]

De campaign heeft gewoon een coop modus.
Competitive past eigenlijk al niet binnen Crackdown thuis naar mn botte mening en dat blijkt als men niet eens de ernst inzien van het missen van zo'n basale lobby-functionaliteit als om mensen uit te nodigen en teams te (her-)verdelen... zonder die elementen is er niets daadwerkelijk comptetitiefs buiten waar je tegen de randoms speelt; het zal ook nooit de spelers uitnodigen om hen vrienden dan aan te sporen de game aan te zetten/kopen.... en dan heb je vanaf het absolute begin niets dan factoren die op het slinken van je active playerbase aansturen... dom dom dom.

[Reactie gewijzigd door Annihlator op 11 februari 2019 21:49]


Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn


Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True