Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 68 reacties

Het Amerikaanse leger laat weten dat er nog dit jaar een nieuwe versie van de trainingsgame America's Army verschijnt. AA3 wordt gemaakt op basis van Unreal Engine 3 en zal, net als zijn voorgangers, gratis kunnen worden gedownload.

Logo America's ArmyHet Amerikaanse leger heeft bekendgemaakt dat het nog dit jaar een nieuwe versie van zijn trainings- en rekruteringsgame America's Army wil vrijgeven. Voor America's Army 3 maakt het leger opnieuw gebruik van een Unreal Engine. AA3 wordt gemaakt op basis van Unreal Engine 3, wat ervoor moet zorgen dat het spel "gemakkelijker te spelen, gemakkelijker te installeren en gemakkelijker te downloaden" is. Dat laatste betekent dat de makers proberen om de download minder groot te maken. Net als de voorgaande versies verschijnt het spel voor de pc en zal het gratis online beschikbaar zijn.

De opzet van het nieuwe deel is grotendeels hetzelfde als die van de voorgangers. Het spel is bedoeld om nieuwe soldaten te werven voor het Amerikaanse leger. De makers proberen dat te bewerkstelligen door een - in hun ogen - realistisch beeld te bieden van de training die soldaten ondergaan als ze in het leger gaan. In dit nieuwe deel begint elke rekruut als infanteriesoldaat, waarbij gekozen kan worden voor Rifleman, Automatic Rifleman, Designated Marksman en Grenadier. Later in de militaire carrière kan de speler ervoor kiezen zich te specialiseren tot Combat Medic of Combat Engineer. De toevoeging van dergelijke specialismen zou ervoor moeten zorgen dat het spel aantrekkelijker is om in multiplayer-modus te spelen.

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (68)

Dus daar gaat het VS-budget van Defensie naar toe. Is dit spel nog populair? Heb het ooit eens geprobeerd. Maar de training was eindeloos. Grafisch gepolijst en toegankelijker kan het misschien op meer aandacht rekenen.
Dus daar gaat het VS-budget van Defensie naar toe.
Dit is slechts een minuscuul bedrag vergeleken alle andere uitgaven van het leger. Sterker nog, dit is zelfs een heel kleine kostenpost of het totale recruitementbudget van het leger.

Als je dan ook nog bedenkt dat aangepaste versies van AA zijn gebruikt voor trainingsdoeleinden is het volgens mij geen weggegooid geld geweest.
Is dit spel nog populair?
De populariteit van dit spel is al behoorlijk lang over zijn hoogtepunt heen, maar het wordt zeker nog actief gespeeld. Meestal zijn dat dan al wel oude rotten met heel af en toe wat newbies. Het nieuwe AA 3 heeft zeker een redelijke kans om een nieuwe doelgroep te bereiken, dus wellicht dat de populariteit weer aardig zal toenemen.
Heb het ooit eens geprobeerd. Maar de training was eindeloos.
De training is zeker niet eindeloos. Sommige onderdelen kunnen lang duren en het halen van de training is wel wat dwingender dan in andere games.

De training zal in de nieuwe versie juist meer een integraal onderdeel van het spel worden: hoe beter je de training aflegt, hoe beter je in het spel uit de voeten komt. Dit is een bewuste keuze en waarschijnlijk zullen sommigen daarom snel afhaken, maar anderen (zoals ik) vinden het de inspanning wel waard voor vele uren gratis speelplezier.
Grafisch gepolijst en toegankelijker kan het misschien op meer aandacht rekenen.
Bij eerdere upgrades is de engine weleens ge-upgrade (UE 2.0 naar UE 2.5), maar dit is echt van een heel andere schaal. AA 3 is een complete herbouw van het spel. Er wordt een compleet nieuwe engine gebruikt (Unreal Engine 3), alle levels worden opnieuw gebouwd (hoewel wel de concepten van 2 oude levels worden hergebruikt), etc. Grafisch is er dus sprake van meer dan polijsten.

Overigens, AA3 zal voorlopig naast AA2 blijven bestaan omdat de hoeveelheid content in AA 3 beperkt zal zijn, terwijl AA2 nog steeds een loyale player base heeft.
Die training is dan ook een integraal deel van het spel. Uiteindelijk is het wel een spel maar je kunt je hier niet echt behelpen op spray & pray. Zoals gezegd, het doel is om een zo realistisch mogelijke simulatie te maken. De training helpt je hierbij een stuk verder door basistechnieken aan te leren.

Ikzelf kan niet wachten tot deel 3 er is, het is een fijne game om in team te spelen en als je een missie volbrengt geeft het toch wel een grotere "voldoening" dan bij soortgelijke shooters. Je kan het een beetje vergelijken misschien met rainbow six games...waar tactiek belangrijker is dan hersenloos rondknallen.

Over de graphics...het spel is inmiddels wel al wat ouder maar dat mag toch niets afdoen aan het spelplezier? Het is weliswaar geen crysis maar het werkt wel.

Over de toegankelijkheid, nou ja het is een spel ontwikkeld door een overheidsinstantie, er zal voldoende bureaucratie in de menu's geslopen zijn:)

[Reactie gewijzigd door Spliffeh op 21 januari 2009 11:31]

hoop wel dat men nu de cheaters ook echt aanpakt.
dat vond ik een bottleneck in deel 2
In het echt zul je ook mensen hebben die niet eerlijk spelen, gifgas e.d., dus wat dat betreft zijn cheaters juist een toevoeging op het realisme, :+.
Ik wil in het echt wel eens iemand met een aimbot of wallhack zien, want daar hatd himlims het volgens mij over.
aimbots zijn in het echt natuurlijk ook allang mogelijk ;) Amerikaanse robots kunnen al heel veel. Ze doen het alleen nog niet.
Veel beter dat ze hun geld geven aan raketten en kogels?

Het project is best wel uniek maar het resultaat mag er zeker zijn, het is namelijk een van de betere, zoniet het beste online realism fps game.
Je moet wat realisme betreft eens de FPS insurgency proberen.

[Reactie gewijzigd door Blastpe op 21 januari 2009 13:12]

Dat is geen FPS, maar een MOD voor Half Life 2. Het ziet er wel geweldig mooi uit.
Dat maakt het nog wel een FPS. Als er een racemod zou komen voor HL2 is het ook een racegame en niet opeens een FPS omdat half-life 2 dat toevallig is.
Insurgency is geweldig maar ik erger me vaak aan teamgenoten die:
- Geen microfoon hebben en dus niet kunnen communiceren.
- Wel een microfoon hebben maar deze niet gebruiken.
- Niet weten wat het doel van het spel is of zich er in ieder geval niet naar gedragen.

Maar als bovenstaande niet of nauwelijks het geval is: prachtig!
training was inderdaad eindeloos, dat is wel nodig, want als je door 1 kogel dodelijk wordt getroffen, dan is je leven voor jou "game over".
Hedendaagse Amerikaanse leger wil zeker geen niet genoeg geoefende soldaten naar de slagveld sturen, wat ze wel in de tweede wereldoorlog gedaan hebben. Daar verloren erg veel Amerikanen hun leven.
Dus daar gaat het VS-budget van Defensie naar toe.
Ja, want ze zijn momenteel toch nergens mee bezig in Afghanistan en Irak... Beetje onnozele opmerking.

Een deel van het budget van ieder ministerie van defensie zal ook naar het rekruteren van nieuwe mensen moeten gaan.. zij kiezen ervoor om dat via een spel te doen. Lijkt mij een prima methode om de doelgroep te bereiken.

[Reactie gewijzigd door Edmond Dantes op 21 januari 2009 11:29]

En ze hebben een minister voor ... jawel Veteranen, naast een minister voor Binnenlandse Zaken, Huisvesting, ... Ook beetje scheef. Als je weet dat die mensen veel betere voorzieningen krijgen dan de rest van de bevolking.
en wij hebben jeugd en gezin?

en als je denkt dat veteranen het goed hebben in amerika moet je daar maar eens gaan kijken... de meeste soldaten komen terug in de VS en worden zwerver omdat ze a) geen psychische hulp krijgen b) geen huis hebben... en als ze pech hebben zijn ze nog zwaar invalide ook...
Tsjah en de meeste soldaten in de oorlogsgebieden werken helemaal niet voor het leger van de VS. Dat zijn ingehuurde krachten van bijvoorbeeld Blackwater.

Zie bijvoorbeeld:
http://www.foreignpolicy.com/story/cms.php?story_id=3984

of

http://www.vpro.nl/progra...ht/afleveringen/39309198/
Not!!
In de V.S. wonen 200.000+ (voornamelijk Vietnam) veteranen op straat.
Dit was een campagnepunt van presidentskandidaat John Edwards.
Die mensen hebben het juist veel moeilijker dan de rest van de bevolking:
- Ze zijn getraumatiseerd (zeker die vietnam verteranen)
- Soms invalide

Daarbij komt dat die mensen hun leven op het spel hebben gezet voor hun land. Of het nou een goede of slechte oorlog, zij hebben gedaan wat ze moesten doen met gevaar voor eigen leven.
Doh |:( , verzamel eerst de info en kijk een aantal docu's....Een aanzienlijk deel van die veteranen die allemaal terugkomen (met PTS) worden volledig aan hun lot overgelaten, krijgen nauwelijks begeleiding en leven veelal onderaan de samenleving en vaak ook nog eens op straat. Dat was na Vietnam, na Golfoorlag en wederom na inval Afganistan en Irak.... |:(
Mee eens, ik heb met veel amerikanen gesproken die nieteens wisten dat nederland bestond, dat Amsterdam een staat van duitsland is en dat europa ernaast ligt. Dan heb ik het niet over debiele pubers maar volwassen mensen met een relatief goede baan.

Volgens mij is dit ook een beetje resultaat van een massale identiteitskrisis, de VS heeft natuurlijk een erg korte cultuurgeschiedenis en daarom kunnen invloedrijke politici en 'celebrities' het gezicht van de cultuur veel sterker bepalen dan hier ooit mogelijk zal zijn.
Hypocriet shit land.
Ja die hele bevolking van dat continent zijn echt allemaal eikels en die hebben we hier helemaal niet. Onder wat voor kringen heb je je bevonden om zo'n gigantische indruk van die inwoners en hun achterlijke mentaliteit te hebben?

Kijk eerst ff naar je eigen land. (Geloof trouwens dat geen 1 land uit Europa echt te vergelijken is met zo'n continent.)

Like it or not; Nederland is gewoon een klein nikszeggend (bureaucratisch) landje dat het nog steeds moet doen met de goude eeuw. Dus waarom zou de gemiddelde New Yorker moeten weten dat wij die stad verkocht hebben voor 25 dollar? Of waren het guldens? :S

En nee ... ik ben geen gaylord USA loverboy maar al dat hypocritische kudde gedrag dat dankzij 1 gaylord president veroorzaakt is moet eens een keer afgelopen zijn.

Dus voor het klootjes volk onder ons (want ja ... ook wij produceren dat product):
  • Niet elke Amerikaan is dik
  • Niet elke Amerikaan is/was voor de oorlog in Irak
  • Niet elke Amerikaan heeft een SUV
  • Niet elke Amerikaan vind dit bovenstaande belangrijk
  • Niet elke Amerikaan heeft op Bush gestemd
Zelf ook helemaal kapot gespeeld..

Het realisme is hetgene wat het spel onderscheid van de rest. Ja, je moet lang wachten. Ja, dood gaan is vervelend. Ja, het gaat langzaam. Ja, je kunt niet meer fatsoenlijk mikken als naast je een granaat ontploft of als je geraakt bent. Ja, je kan doodbloeden als je geen medic vind.

Maar al datgene zorgt ervoor dat je koste wat het kost in leven en gezond wilt blijven. Gewoon realisme dus. Daarbij is dit maar 1 van de 2 spellen die ik ken in de FPS wereld waarbij teamplay echt wat toevoegt (team fortress ook).
Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar dit spel. Ik denk gelijk aan CS taferelen. Maar volgens mij is dit anders.

Lijkt me we leuk als er toernooien voor worden georganiseerd. Grootschalige oorlogen.
Het is zeker te vergelijken met CS / CSS, maar dan een paar stappen realistischer.
Nou, mijn ervaring is dat je vaak iemand wel 3-4keer door zn hoofd mocht schieten voor hij dood was in AA hoor :-o
Haha, dan doe je echt iets niet goed. Een headshot is gegarandeerd een kill. Overigens richt ik, na bijna 1000 in-game uren, al lang al niet meer op het hoofd. Het hoofd is te klein en omdat je wapen bij elk schot een beetje naar boven beweegt raak je al gauw off-target. Grote uitzondering is natuurlijk de Sniper (M24, M82, SPR), die kan zich wel specifiek richting op het raken van het hoofd.

Veel effectiever is proberen de torso te raken. Dit is het grootste deel van iemands lichaam, en als je met bijv. de M16 of de M4A1 schiet ((semi-)automatische wapens) dan is de kans dat je je tegenstander vermoord veel groter. En anders heb je hem nog altijd lelijk verwond en met een beetje geluk bloed hij vanzelf dood (En anders is ie nog altijd een stuk trager dan jou!).

@DarkSavior: Probeer het eens.. Het is gratis! 2.6 is volgens velen nog steeds de beste versie (dat vind ik zelf ook), maar helaas zijn bijna alle spelers noodgedwongen over gestapt op de laatste versie (de tracker website wilde 2.6 niet meer ondersteunen.) :) Realisme is vele malen hoger dan bijv. CSS. Wees niet verbaast als je na 100+ uur in de game nog steeds neergeschoten wordt omdat je iets te snel vooruit wilt of vergeten was even te kijken of er iemand achter die steen zat :>
In andere woorden jij kan niet richten :P

Serieus, wat je daar zegt klopt niet, ik ben met AA juist afgehaakt door de moeilijkheidsgraad. je bent zo dood en dan moet je weer wachten tot de ronde voorbij is

Vooral de veteranen (met veel punten) van AA zijn behoorlijk goed en als n00b word je heel snel afgeknalt.

Maar het is zeker wel een leuk spel, vooral als je er van houd denk ik

[Reactie gewijzigd door Sinester op 21 januari 2009 16:34]

Toernooien voor dit spel verwacht ik niet, natuurlijk zullen er netals andere FPS shooters gewoon clans ontstaan met de nodige clanwars.
Is de Unreal 3 Engine ook voor non-Windowssystemen? Ik zou graag weer een Linuxversie van deze game zien.
er is een linux versie van deze game al. Gewoon even zoeken op de AA site
De Linux versie is blijven hangen bij 2.5 evenals de Mac versie. Het is mogelijk dat de Mac en Linux versies op den duur terugkomen, maar dat valt nog te bezien. Het is wel zo dat de Unreal Engine 3 inmiddels geport is naar Linux en Mac OS X.
Unreal engines zijn altijd platform onafhankelijk. Zowel geschikt voor OpenGL als DX 9 en DX 10. Dus Xbox 360 en PS 3 kunnen hiermee ook overweg. Bij vele andere games die gebruik maken van deze engine volgen de introducties op andere platformen zich in een sneltempo op.

Maar misschien laten ze Linux gebruikers bewust op hun honger zitten in de wetenschap dat ze van nature te rebellerend zijn. :)
Echter, Linux gebruikers geven doorgaans wel meer om veiligheid, en hebben gemiddeld meer verstand van veiligheid dan Windows-gebruikers. Ze zeggen waarschijnlijk ook minder snel 'OK' zonder na te denken (als je in Linux weer eens je paswoord in moet typen denk je vaak wel na). Defensie in Amerika zelf heeft meegewerkt aan SELinux, en om Defensie nou 'onpatriottisch' te noemen omdat ze een 'rebellenplatform' verbeteren gaat ook wel weer ver.
Niet echt nieuws....
In 2007 kwam dit bericht al naar buiten, en toen zou het uitkomen in "fall 2008". In de zomer werd er toen 2009 van gamaakt.
Daar ben ik het helemaal mee eens. Als ze nog een jaar wachten zijn de graphics straks al weer zo erg outdated dat iedereen een andere game (Operation Flashpoint bijvoorbeeld) aan het proberen is. Toch goed dat de game beetje publiciteit krijgt op deze manier: AA was altijd een vette game met unieke gameplay, ondanks dat het een paar jaar achter liep op de andere games.

Meer informatie over AA kan je o.a. vinden op http://www.aaotracker.com

[Reactie gewijzigd door Xirt op 21 januari 2009 13:43]

Ik heb het een hele tijd gespeeld en vond het een erg leuk spel! Ook behoorlijk realistisch, maar kan soms erg traag zijn (dood = dood = wachten).
Deze ga ik dan ook niet spelen, dan hou ik geen vrije tijd meer over ;)
Wees blij dat je nog respawned, in 't echt heb je geen respawns, :+.
Ik speel dit spel al sinds 2004 ondertussen, en t heeft me nooit echt verveeld. Na talloze uren ook CS te hebben gedaan is dit altijd een heel leuke afwisseling. Het zit best goed in elkaar, je moet bepaalde missies gedaan hebben om bepaalde wapens te hanteren.

Om een lang verhaal kort te houden, is het een aardig tot goed spel opzich. Hier is een link naar de meest snelle directe download die ik kon vinden op de AA site, je kunt er ook voor kiezen om een deploy client te downloaden (ong 15mb)) en dan via dat te downloaden. ik hb daar alleen nog nooit hoge snelheden gezien dus ik raad aan om deze versie te downloaden mocht je het eens willen proberen en dan even de laatste patch te downloaden: http://www.sfx-server.de/...83FullInstall_Generic.exe

have fun!
Goede game. Ik speel het af en toe een paar maandjes lang en dan gaat het weer in de ijskast. Vanaf versie 1 is het spel steeds beter geworden en in my opinion is het de beste realistische shooter die er op dit moment te verkrijgen is die ook nog speelbaar is voor mensen die niet 8 uur per dag AA'en.

Er word vaak over de trainingen gezegd dat ze moeilijk zijn etc, maar na training 1 kun je al online aan de gang. Deze training bestaat uit een conditietest - wat dus een eitje is aangezien het digitaal is - en een marksmanship test. Je moet 23 uit 40 targets halen... Ik wil niet generaliseren maar iedereen kan dit in 1 danwel 2 keer halen.

Er waren vroeger wel landen battles... Ik weet niet of het nu nog steeds zo is overigens.
Deze training bestaat uit een conditietest - wat dus een eitje is aangezien het digitaal is
Niet te luid zeggen, ik raak buiten adem van button bashen :+.
Ja die zijn net geweest en Nederland is tweede geworden achter Polen. Ik was btw. Team Captain van team NL :)
Ik heb altijd erg genoten van dit spel maar ik hoop dat ze deze keer echt ophouden met nieuwe patches *optioneel* te maken.

Op den duur had je een compleet gefragementeerde userbase in allemaal verschillende patch versies van het spel. Iedereen moet gewoon hetzelfde aan het spelen zijn, dat houdt het spel drukker en levendiger en maakt een betere test omgeving ook lijkt me.
Ikzelf ben een fanatieke AA speler. Wij hebben dan ook een officiele clan -={x.guardian angels.x}=-met inmidels rond de 20 members. Ook hebben wij een eigen officiele server met 18 slots. Spellen zoals crysis Ut3 etc speel ik ook graag. Maar bij AA is het realisme niveau zeer hoog. En de graphics. Ja die waren jaren het zelfde. Maar met de komst van versie 3 veranderd er ook op dat niveua erg veel. De screenshots van bijvoorbeeld de map SpecialForces pipeline is al volledig geupgrade en komt binnekort dus beschikbaar. screenshots van deze map kun je al bekijken met dualvieuw van de oude rechts en de nieuwe look links. E het ziet er erg mooi uit moet ik zeggen. het is ene heerlijk spel om te spelen wanneer je met meerdere clan members op bijvoorbeeld teamspeak zit. ook hiervan hebben wij en officiele server.

Het is en blijft toch wel een van de meest realistiesche games die er is. Waar zelfs een oude knakker van 35 als ik nog vel plezier aan heb.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True