Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 67 reacties

Direct na het verschijnen van America's Army 3 heeft het Amerikaanse leger de studio gesloten die het spel gemaakt heeft. Hoeveel mensen er ontslagen zijn is niet bekend. Het project wordt overgedragen aan een studio in Alabama.

De nieuwe versie van schietspel America's Army verscheen op 17 juni. Een dag later maakte het Amerikaanse leger bekend dat het de eigen studio die het spel gemaakt heeft, zal sluiten. Hoeveel mensen er in de studio in het Californische Emeryville werkten, is niet bekend. Wel is bekend dat het leger de serie wil handhaven en de ontwikkeling ervan wil overdragen aan een andere eigen studio, die in Alabama is gevestigd. Waarom de studio in Californië dicht moet, is onbekend. Een legerwoordvoerder wilde alleen kwijt dat 'deze consolidatie zorgt voor meer efficiëntie in de ontwikkeling van onze interne en publieke applicaties'.

America's Army 3 is de eerste game in de serie die gebruik maakt van Unreal Engine 3.0. De lancering van het spel verliep overigens niet zonder problemen. De toestroom van spelers die een account voor het spel wilden aanmaken was zo groot, dat de servers overbelast raakten.

Video (AmericasArmy3_Trailer.flv)
Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (67)

[qoute]De lancering van het spel verliep overigens niet zonder problemen.[/quote]
Dat is nogal een understatement.

De authentication servers zijn nog steeds down/overbelast dus inloggen gaat vaak niet. Alt-tabben zorgt voor crashes. Trainingen worden niet opgeslagen en zodra je een server probeert te joinen crasht het spel. En als je eindelijk in een server zit (1 keer gelukt gisteren) dan is het spel te laggy om te spelen(30 second freezes).
De lag in-game komt doordat de authentication servers werkelijk overal voor gebruikt worden. Toen ik gisteren in off-line mode de marksmanship training afronde met 40 van de 40 targets kreeg ik een "no go" omdat om te kijken of je het doel van 23/40 hebt gehaald het spel met de authentication servers moest connecten. 8)7
[sarcasme]
Kunnen ze gelijk een IP-trace doen op de mensen die echt veel talent hebben. Een paar dagen later staat dan zo'n strak gekleed iemand voor de deur met een fantastisch aanbod voor een baan, waar je alles kunt worden wat je mogelijk zou kunnen zijn (be all that you can be).
[/sarcasme]
Voor de mensen die het verhaal van de andere kant (de dev's) ook willen weten:

http://gathering.tweakers...message/32128745#32128745
Ze maken het de gamer ook niet makkelijk, ik zou niet weten of ik nu ArmA II, Operation Flashpoint 2, of America's Army 3 moet gaan spelen voor wat realisme.

Het lijken me alledrie toppers, met als voordeel dat AA3 gratis is, maar verder lijkt me de markt toch enigzins verzadigd.

@ beneden dat zou je zeggen, maar als je een paar reacties verder leest, lees je dus dat gratis niet altijd goed is per definitie, ik heb liever een spel met ok laadtijden, goede ondersteuning en genoeg servercapaciteit om multiplayer games te hosten, dan gewoon een gratis spel..

[Reactie gewijzigd door loewie1984 op 19 juni 2009 12:56]

Als je realisme wilt moet hoef je eigenlijk alleen maar naar Arma 2 te kijken. De andere 2 zijn net zo realistisch als counter strike, voor AA is het onrealisme ten voeten uit.
want jij hebt ze alledrie al gespeeld... arma2 is op bepaalde punten realistisch maar niet overal op, m'n beste kerel. Counterstrike is een verschrikkelijk gedistilleerde versie van wat het woord inhoudt, dat kan je echt niet met zoiets als arma II, AA of OFII vergelijken. Het is een totaal ander soort spel. Ik denk dat je vrijwel hetzelfde van OF II kan verwachten als wat je van arma II verwacht qua realisme in gameplay, hoogstens de hierarchie en de computergegenereerde orderstemmen van arma I :P
Tsjah, wat maat een game goed? Meningen zijn verdeeld. Ik zelf speel AA al sinds de eerste release in 2003 (toen nog om 7 uur 's ochtends op een zaterdag m'n nest uit) en het heeft mij altijd nog kunnen boeien. Het spel ligt mij heel lekker in de hand, en hoewel realisme in games vaak wordt vergeleken als een verhaal in pornofilms, valt dat in deze game hard mee.

Veel mensen willen een CS-alike gameplay (snelheid en kunnen rushen), maar dat wordt in dit spel heel hard afgestraft. Vaak beoordelen mensen dat als negatief, maar op wat bugs na heb ik het altijd leuk gehad. De verplichtte trainingen maakte het spel ook niet meteen toegankelijk voor iedereen, maar zorgde er wel voor dat de community opgeschoond bleef van kleine kinderen (en gigantische prutsers) en dat heeft mij er altijd gehouden.
Dit is een simpel vraagstuk, AA3 is gratis dus daar kan je al kijken of het je bevalt of niet, OFP2 is nog niet uit en wordt met een arcade achtige aanpak gemaakt met consoles in het achterhoofd dus die valt af, en van Arma 2 komt begin volgende week een demo van uit.
ten eerste AA 3 is gratis en dus een makkelijke keuze om te proberen.

ten tweede is ArmA II een spel dat zeer realistisch is in het strategische en hierarchie van het leger + dat de besturing zeer uitgebreid is.

Ten derde is OF II meer gericht op een breed publiek en zal meer trekjes van de "standaard" simshooter hebben. Wapens en graphics zullen zo goed mogelijk worden weergegeven.
Iets wat in Arma II een wat meer ondergeschikt punt is (wat niet wegneemt dat die wereld ENORM groot is, ArmA draait bij mij met 8800gt, e6750 op 3,6gig en 4 gig ram niet op max settings) OF II zal ook een heel zwaar spel zijn om te draaien, of ze hebben er (ongetwijfeld) verbeteringen in aangebracht na de presentatie vorig jaar.

Dus wil je goedkoop en pro amerikaanse simshooter: AA 3
wil je no nonscense sim: ArmA II
wil je best of both worlds, dus actie en spektakel en realisme: OF II

:+
AA is gratis, reden genoeg toch?
Betekend dit ook dat er geen patches meer komen op deze game? Of wordt dat overgedragen naar de *nieuwe* studio?
AA was vroeger een hartstikke gave gratis shooter :)
De verdere ontwikkeling is dus overgedragen aan de andere studio..
Dus er komt ook geen Mac versie meer? :(
Nope, die hebben ze al lang geleden afgestoten. Icculus heeft het nog een tijd vrijwillig onderhouden maar is daar op een gegeven moment mee gestopt.

Hier het verhaal van de man die de ports deed.
Begrijp ik het nu goed? Houdt het Amerikaanse leger zich bezig met het ontwikkelen van een spel voor de consument?! Ik snap het wel, ze willen natuurlijk mensen positief laten denken over het leger en willen op deze manier zorgen voor een goed idee. Maar een heel spel ontwikkeld door het leger vind ik wel wat te ver gaan eigenlijk. Ik ben blij dat het in Nederland gewoon bij simpele landmacht reclamespotjes blijft... spelletjes maken is geen taak van het leger.
Het Amerikaanse leger houd zich inderdaad (net als alle militaire organen in alle andere landen) ook bezig met de werving van nieuwe rekruten. Dit is één van de manieren daarvoor.
Lol, dit is wel de meest slechte manier om te recruten voor het leger. Heb AA vanaf 2003 t/m 2006 heel veel gespeeld. Op een gegeven momen wordt je er echt goed in maar je gaat toch nog steeds dood. In een computerspel maakt dat niet zoveel uit. In het echte leven.......

Dan maar een kantoorbaan en 'savonds mensen afknallen op CoD4 op de ps3.
Op een gegeven momen wordt je er echt goed in maar je gaat toch nog steeds dood.
Dus het spel is behoorlijk realistisch?
Ja, maar doordat het zo realistisch is en je steeds dood gaat lijkt het me dat er niet veel mensen toch het leger in willen, dus voor rekruteren is dit spel echt gefaald :)
Het is dan ook VOOR het leger gemaakt en niet DOOR het leger, puur een game dev. die dit doet en nu ontheven wordt van zijn functie ;)
Het is nu juist wel DOOR het leger gemaakt, maar men besteedt het nu uit. Dat is juist de kern van het artikel...
Het zal wel binnen het leger zijn geplaatst maar effectief is het gewoon een game dev. groepje programmers die nu bedankt worden voor hun moeite en nu op mogen zouten. De specs van het spel liggen nu vast en naar de wens van het leger gemaakt doordat ze elke stap nauwgezet konden volgen als ze intern bij het leger dit deden.
Een andere externe partij gaat nu het onderhoud en updates verzorgen. Extreem lamme, commerciele (amerikaans) denkwijze gemaakte keuze.
Een van de taken van het leger is om spelletjes te doen, het heet dan oefeningen doen, wel reel life natuurlijk met bepaalde risico's. Waarom zou je dan geen simulator gebruiken voor bepaalde oefeningen. Als deze simulator dan uitontwikkeld is, op een normale PC draait en ook nog eens leuk is om te spelen, waarom zou je zoiets dan niet uitbrengen zodat de gemiddelde mens kan ondervinden hoe leuk het leger wel niet is ?
hoop wederom sarcasme?
Tuurlijk...
Het Nederlandsche leger is een zeer nuttige instelling die enorm nuttig werk verricht overal in de wereld. Ik wil hun taak en nut zeker niet onderschatten of ridiculiseren.

Echter de kern blijft: sommige oefeningen (met risico's) kunnen voor een deel met simulaties gedaan worden. Deze simulatie kan mogelijk een een normale PC lopen, als deze simulatie leuk is om te doen en een voor het publiek mooi beeld van legeractiviteiten kan weergeven, waarom dan niet uitbrengen als een PR-tool ?
nee gewoon hoe het is, maar misschien een beetje ondoordacht verwoord. jullie mogen het misschien dan wel niet waarderen of (net als ik) zijn positieve toon over het amerikaanse leger niet goedkeuren, hij heeft wel gelijk. AA, COD IL2 enz, zijn gewoon oorlogs simulties. Jammer dat mensen het verschil niet weten tussen een simulatie en een spelletje.

[Reactie gewijzigd door ThePiratemaster op 19 juni 2009 15:42]

kras... kras... kras....

'ONGESCHIKT' :+
Er zullen gewoon patches komen denk ik (hoop ik) ik speel dit spel al sinds 1.0 recon.
Dit is ook het enige spel die ik aktief speel dus ik hoop dat het gewoon door ontwikkeld wordt.

het was vroeger een gave shooter en is dat nu nog steeds.
Ja, want zo makkelijk werkt het met creativiteit. Sluit de studio die verantwoordelijk is voor de titel en stuur het door naar een andere studio.
Ik ben benieuwd of het belang van AA binnen het leger dan nog altijd onderkend wordt. Het kan natuurlijk simpelweg een kwestie zijn van financiën, dus dat deze studio eenvoudigweg goedkoper is. Maar het kan natuurlijk ook zo zijn dat het leger het niet meer als een promotiemiddel beschouwd. Persoonlijk denk ik dat ik AA 3 toch ook maar eens ga downloaden, heb dit spel toch met veel plezier voor een lange tijd gespeeld :)
America's Army 3 is de eerste game in de serie die gebruik maakt van Unreal Engine 3.0. De lancering van het spel verliep overigens niet zonder problemen. De toestroom van spelers die een account voor het spel wilden aanmaken was zo groot, dat de servers overbelast raakten.
En nog steeds overbelast zijn :(. Er wordt over een dag ofzo een extra server bij gezet zodat het mogelijk daarna goed zou kunnen werken.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True