Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 109 reacties

Rockstar North brengt mogelijk nog dit jaar een nieuw spel in de Grand Theft Auto-serie uit. Volgens geruchten zou de nog niet aangekondigde game zich afspelen in de Japanse hoofdstad Tokio, en nog voor Kerstmis in de winkels liggen.

Rockstar logo De geruchten over het nieuwe spel kwamen op gang nadat het Amerikaanse tijdschrift Game Informer meldde dat Rockstar North niet alleen aan downloadable content voor Grand Theft Auto IV werkt, maar ook al bezig is met het volgende, volledige spel. Dat spel zou zich volgens het Amerikaanse blad afspelen in Tokio en nog voor Kerstmis 2009 gereed moeten zijn. Hoewel dat kort op de release van GTA IV is, lijkt het niet ondenkbaar dat Rockstar inderdaad snel met een nieuwe GTA komt; het past binnen de opbouw van de serie.

Na elke nieuwe Grand Theft Auto verscheen eerst een aantal versies die waren gebouwd op dezelfde engine, voordat er een spel met een nieuwe engine uitkwam. Zo kwam GTA: Vice City bijvoorbeeld een jaar na de release van GTA III uit. In dat licht bezien is een release rond de kerst voor 'GTA: Tokio', achttien maanden nadat GTA IV uitkwam, dus zeker niet ondenkbaar. De aankondiging is echter verre van officieel. De Nederlandse woordvoerder van Rockstar onthield zich tegenover Tweakers.net van ieder commentaar.

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (109)

Ik hoop dat ze de performance op de PS3 serieus opkrikken.

Of op z'n minst een gespecialiseerd ps3 team aan het werk zetten. Kijk naar de gamekings tv reportages over guerilla en zie wat zij uit de ps3 kunnen persen. Vooral de stukje waarin ze laten zien hoe ongelooflijk snel de SPE's zijn en hoeveel ze er aan het werk zetten voor collision detection, AI, enz... Gemiddeld genomen zijn er twee SPE's in gebruik, maar op drukke momenten worden ze alle zes gebruikt.

Als je dan ziet wat het resultaat is op het scherm! tientallen verschillende lichtbronnen in één scene, waar dat normaalgezien gemiddeld in één level 10 is of zo. Allerlei cinema filters, bewegingsonscherpte, focusonscherpte, 'analoge cinema-feel', ook meer dan genoeg characters in de omgeving die allemaal een veel complexere AI hebben dan standaard gescripte wandelende voetgangers.....

Vertaal dat naar GTA, en je ziet dat er duidelijk meer mogelijk moet zijn. Meer voertuigen laten rijden in je directe omgeving, meer voetgangers, framedrops vermijden!!

Goed, ik verwacht niet dat een cross platform ontwikkelaar even hardcore voor de ps3 zal werken als een studio die in de laatste drie jaar aan één AAA+ ps3 zit te werken. Maar een paar kleine optimalisaties of tweaks zouden wel gepast zijn.

Ik verwacht van GTA geen grensverleggende game-technics, nooit geweest trouwens, maar die betreurenswaardige typische verdoezelende blur GTA filter mag wel eens weg, framedrops tweaken, enz... De ps3 verdient het zeker om terug een top notch GTA te hebben (GTA zoals we die nu kennen is lange tijd onlosmakelijk verbonden geweest met de ps2 en ook op dat platform gestart)

Sowieso kan ik nog steeds genieten van GTA IV, en ik het is uiteraard geen slechte game. Wie over de graphics wil miepen die op de pc veel zouden beter zijn en "yadieblabla", ga dan eerst maar eens kijken hoeveel procent van de pc gamers een rig heeft die de game beter speelt dan de 360/ps3 en wat dat moet kosten en hoeveel bugs/errors er nog te vinden zijn. Voor nagenoeg geen merkbare grafische verschillen over de verschillende platforms, vergeleken met een sub high end pc. (video op gametrailers.com)

[Reactie gewijzigd door alvi op 16 januari 2009 03:46]

Rockstar gaat een titel exclusief op de PS3 uitbrengen. GTAIV is wss de aanleiding hiervoor aangezien de performance ondermaats was D:. En dan heeft Rockstar weer wat meer ervaring met die platform wat toch een positief effect zou moeten hebben op de PS3 games gemaakt door Rockstar.
dat zijn we niet gewend van Rockstar, althans binnen de GTA-Serie!
Komt dat omdat ze voortborduren op de nieuwe next-gen engines alleen dan in een andere omgeving(Tokyo)?
Dat zijn we juist wel gewend van Rockstar. Rockstar bouwt altijd al een nieuwe game, om vervolgens een of twee games op dezelfde engine te bouwen. Na GTA 2 verscheen bijvoorbeeld GTA London, en op basis van GTA 3 werden GTA: Vice City en GTA: San Andreas gebouwd. Vice City Stories en Liberty City Stories werden ook op (een gedowngrade versie van..) GTA 3 gebouwd. Kortom: het is niet meer dan logisch dat Rockstar een of twee nieuwe spellen gaat bouwen op basis van de GTA 4 engine :).
Volgens mij zijn alle andere teams bij Rockstar gegooid om ze hun werk te kunnen laten behouden.. Elk jaar 'n nieuwe GTA totdat de woIII uitbreekt O-)

Ik begin me af te vragen:
A: Is dit gerucht wel waar; ze brachten tot nu toe zelden 2 goede/grote 3D-GTA's in 1/1,5 jaar van elkaar op de markt. (Niet eigenlijk, de laatste was pas de 4e & de eerste 3 waren op de ps2)
B: Als dit waar blijkt, hoe is de kwaliteit & in hoeverre is er iets innovatiefs te spotten.
C: Zou dit 'n Wii-versie zijn?? :9
Niet dat ik 'n wii heb overigens, maargoed...
Als er ergens 'n markt is op games-gebied met veel cash-potential & met relatief lage ontwikkelingskosten, dan zijn 't wel de wii & DS.. 8)7 :X
GTA London kwam na GTA 1. Het was ook een game o.b.v. de engine van GTA 1.
GTA London (GTA: London 1961 & GTA: London 1969) waren uitbreidingen op GTA 1. Eigenlijk is GTA 2 de enige GTA in de geschiedenis die de enige is geworden op zijn engine.
Zalige versie trouwens die gta2. Maar bon allemaal eigenlijk! :-)
Ik vond de stijl die ze in GTA2 neergezet hadden de beste. Prachtige heldere foto's in plaats van primitieve computer art, en al helemaal niet die vrolijke kleurvolle cartoon stijl van GTA3 en later. Misschien wel de enige game dij bij mij echt "badass" aanvoelde.
hopelijk bedenken ze gelijk wat anders dan die verplichte onzin van online account om je save games te kunnen hebben en die andere meuk die je eigenlijk niet wil .....
Hoezo verplicht online account? Ik speel gta4 gewoon altijd offli e, ook om te saven. Gewoon een offline live account aanmaken.
Ik denk dat GTA eerst op de consoles uitkomt.. en misschien met wat geluk weer op de PC.
Pc versie kunnen we dus gegarandeerd nog minstens een jaar op wachten... :(
NAtuurlijk zal Rockstar wel meer met deze engine doen... kijk eens naar hoe geweldig deze engine is en kijk eens naar wat voor bedragen Rockstar in de ontwikkeling van de engine heeft gestopt. Ze zouden totaal gek zijn als ze niet met een nieuwe game op de zelfde engine uit zouden komen. En waarschijnlijk ook nog wel een uitbreiding of twee...

Uit eindelijk zijn de engine ontwikkelaars niet de zelfde mensen als de content ontwikkelaars of de game story writters etc. De engine ontwikkelaars zullen vast al een tijdje aan een nieuwe engine aan het werk zijn maar dat duurt wel even voor het af is. En Rockstar moet ook gewoon de lonen betalen etc. en ondanks dat de inkomsten van GTA IV heel erg hoog waren zijn die natuurlijk niet oneindig en de volgende engine moet natuurlijjk nog beter en groter zijn en gaat dus waarschijnlijk nog meer kosten.

Ik kan niet wachten op een nieuwe GTA het is en blijft gewoon een hele goede serie en ik kan me haast niet voor stellen dat het een soort van Sims™ gevoel gaat geven (Rockstar doet altijd toch een paar kleine verbeteringen aan de engine toe voegen iets wat sommige andere bedrijven nooit zullen doen)
Rockstar heeft al een nieuwe game uitgebracht op de GTA IV engine, namelijk Midnight Club: Los Angeles

[Reactie gewijzigd door Krentenbol op 16 januari 2009 19:09]

Hoewel dat kort op de release van GTA IV is,,lijkt het niet ondenkbaar dat Rockstar inderdaad snel met een nieuwe GTA komt; het past binnen de opbouw van de serie.

Na elke nieuwe Grand Theft Auto verscheen eerst een aantal versies die waren gebouwd op dezelfde engine, voordat er een spel met een nieuwe engine uitkwam. Zo kwam GTA: Vice City bijvoorbeeld een jaar na de release van GTA III uit. In dat licht bezien is een release rond de kerst voor 'GTA: Tokio', achttien maanden nadat GTA IV uitkwam, dus zeker niet ondenkbaar.
Is dus juist niet afwijkend.
Idd, deze game zal net als de GTA3 serie gewoon dezelfde engine zijn met nieuwe assets en verhaallijn :)
waarschijnlijk lok ik nu de nodige flames uit maar [...]
Ik (en mijn directe vriendenkring) zijn in bezit van GTA4, en als zenuwachtige kinderen voor sinterklaas hebben wij uitgekeken naar deze release.
Het oogde prachtig, en het verhaal vond ik erg meeslepend echter is dit de eerste GTA welke direct na uitspelen terug op de schap is beland.

En dat is nou juist wat ik van andere gamers ook hoorde; na het uitspelen was er niet de fun zoals bij de vorige delen. Er ontbrake iets, vraag me niet wat, maar er miste iets aan de sfeer van de game.

Zo heb ik recenlijke het 'mindere' Saint-row2 gekocht, en wat blijkt; hier is het ontbrekende element nadrukkelijk aanwezig. De chaos achtige sfeer was daar terug.

Ik denk dat het kwam door de 'realistische' manier van autorijden, het ontbreken van customizen van je char, niet kunnen kopen van huizen en of aanpassen van je auto.
Dat waren juist de dingen die de game na 'end-game' boeiend konden houden

Ik hoop echt dat de mannen van Rockstar het voor elkaar gaan krijgen om dat oude GTA gevoel weer terug te krijgen. Time will tell

[Reactie gewijzigd door himlims_ op 15 januari 2009 15:03]

Ik weet precies wat je bedoelt. En het komt imo ook door de 'realistische' aanpak van GTAIV. Het is ook gewoon minder leuk om gewoon keet te gaan schoppen in Liberty City. Het eindigt gewoon in een zes-sterren wanted met de dood tot gevolg.

Saints Row daarentegen draait voornamelijk op gewoon 'lol' gaan trappen in de stad.

Ik denk dat in GTAIV de bedoeling is dat het systeem van vrienden en daten dat moest opvangen. Maar het systeem van daten en vrienden is wat te beperkt uitgewerkt om na de verhaallijn er nog actief bezig mee te blijven. Je hebt tijdens de verhaallijn wel voldoende potjes bowling, pool, darts,... gespeeld. Als je één private dance in een stripclub hebt gezien, heb je ze ook allemaal gezien. Als je één keer met een date koffie bent gaan drinken heb je dat ook al gehad. Gaan eten is gewoon saai.

Geen idee hoe ze dit beter kunnen uitwerken, maar ik vermoed dat die zaken GTAIV omhoog hadden moeten tillen na de verhaallijn. Dat is dus niet het geval.

Ik denk wel dat ze dit beter zullen uitwerken in de volgende delen.

En anderzijds is er natuurlijk het multi-play aspect dat wel vrij lang kan boeien. Maar als solo-speler heb je daar natuurlijk niets aan.

Mijn GTAIV is ook na het uitspelen van de verhaallijn in de kast gegaan, maar het stoort mij niet enorm. Bijna al mijn spellen gaan na het uitspelen de kast in en als ik zie hoeveel uurtjes ik heb gespendeerd in Liberty City, dan is dat meer dan voldoende om de aankoop te rechtvaardigen.
Ik ben zelf niet zo'n gta fan ookal heb ik ze wel allemaal gespeeld. Maar volgens mij zorgt online wel nog voor een verlengde levensduur van het spel, voor de mensen die het spel uit hebben.
Kan ik me totaal niet in vinden. Sowieso met multiplayer vind ik geweldig (niet deathmatch, dat verveelt snel), dat verlengt de levensduur heel erg.

Maar daarnaast is het rondlopen op straat en gewoon wat rijden al vele malen leuker dan in voorgaande series, vanwege het detail en alle mogelijkheden. Een stuk realisme.
Mensen op de stoep met hele verhalen aan de telefoon enzo, valt aardig wat te beleven met gewoon een beetje rondlopen.
Ik denk dat het kwam door de 'realistische' manier van autorijden, het ontbreken van customizen van je char, niet kunnen kopen van huizen en of aanpassen van je auto.
Dat waren juist de dingen die de game na 'end-game' boeiend konden houden
Nu moet ik daarbij aanmerken dat dit soort features bij de vorige GTA serie (3) pas in de tweede en derde incarnaties toegevoegd werden (VC en SA), en ik denk ook dat indien dit als positief gezien werd, dit in de GTA 4-reeks opnieuw geimplementeerd zal worden.

Ik denk ook dat uiteindelijk qua 'lol factor' GTA 4 een stapje terug is ten opzichte van San Andreas, maar dat is logisch, ivm het volledig opbouwen van een nieuwe engine en dergelijke voor een nieuwe generatie consoles.
Ik heb zo'n 60 uur in singleplayer zitten in GTA4. OK, ik heb nu 100% game progress, maar dan nog is dit een hele goede speelduur, zeker wetende dat je ook enorm uitgebreide multiplayer opties hebt, waarmee je minstens dubbel zo lang zoet bent vooraleer je ze beu bent.
Gezien de prachtige verhaallijn in GTA4 kijk ik in ieder geval al uit naar deze nieuwe editie :)
60 uur voor 100%? Dat is best kort vergeleken met de eerdere GTA spellen.
Tja, this maar op wat voor niveau je gamed. Ik ken mensen die in een weekend San Andreas van 0 naar 100% hebben gespeeld. Ja, zonder cheats ;)

Ik heb geen flauw idee hoe je dat voor elkaar krijgt, ik ben toch weken bezig met elke nieuwe GTA (zowieso lang ook met andere spellen), maar ik speel dan ook niet iedere dag en niet 8 uur achter elkaar... Bovendien doe ik nooit moeite om 100% te halen, want er zitten nog wel wat domme dingetjes in die je daarvoor moet halen. Ik gok dat ik met de standaard missie-lijn al 60 uur zoet ben bij de gemiddelde GTA :P (daar reken in onder storyline en side-missions).
Daar sla je de nagel op de kop ... Die missies in Saints Row 2 waar je je char moest laten omver rijden en de lucht in laten katapulteren -> schitterend.

Waar zijn de kill frenzy's naartoe in GTA ?
die creëer je zelf, gewoon op start junction wat granaten gooien :D
Ik vind dat je gelijk heb.

om het sterker te vertellen. GTA IV is de enige GTA game welke ik niet in 1 zucht uitspeelde.
ben op 60% van de game ongeveer, maar ik merk zelf dat ik het al een hele tijd niet meer gespeeld heb, en als ik er aan denk heb ik er weinig zin in.

Het is moeilijk te verwoorden wat er mist in GTA IV.
Op het eerste gezicht helemaal niks.
Het ziet er mooi uit en is redelijk realistisch (wat ook tot frustratie kan lijden)
Maar ik denk toch dat de eenvoud in de meeste missies voor verveling zorgen.

Tijdens alle missies heb ik eigenlijk maar een paar echt leuke gedaan. Bijv de bankoverval.

Verder is er gewoon net iets minder te doen als in bijvoorbeeld GTA SA.
Denk aan vlieg en rijlessen, en ook het bouwen van je character mis ik.

Verder een erg leuk en vermakelijk spel hoor, maar toch iets tegenvallend naar mijn smaak
Misschien mag ik 'n eigen poging doen om te verwoorden wat er mist:
Nico is te serieus en er is te weinig chaos, mayhem en rotzooi te trappen.

Ik ben een fervent GTA VC-aanhanger (vond dat gedate in SA ook al bagger eerlijk gezegd), en Tommy's sarcastische commentaar mis ik behoorlijk. Ik hoop dat ze in (een van de(?)) volgende deel/delen weer terug gaan naar die sfeer.

De realistischer handling van de voertuigen vind ik nog niet zo erg, da's gewoon jezelf aanpassen in de auto...
Lijkt me wel een leuke setting Tokio ;) vraag me alleen af hoe ze zoiets zo snel op de markt durfen te brengen, na zo'n debacle als GTA IV op de PC(niet dat het daardoor minder leuk is :+ ).

Zal wel mooi zijn dat er zo snel al weer een nieuwe GTA komt, aangezien we bijna 3 jaar moesten wachten op deel IV ;(
Als ze nou eens eerst er voor gaan zorgen dat GTA IV goed draait op de PC en niet zoals ik heb elke keer een foutmelding over "OUT OF VIDEO MEMORY". Met de specs die ik heb (E8400 @ 4 Ghz, ATI 4870 X2) zou dat toch niet mogen lijkt mij.

Ze zouden een patch uitbrengen die ook alle problemen zou oplossen, niet gebeurt. In plaats daarvan brengen ze effe snel een patch uit die een paar dingen oplost maar de grote problemen laten ze links liggen.

Op zich lijkt het me wel leuk in Tokyo maar als het net zo slecht wordt als GTA Londen dan hoeft het voor mij niet. }:O

[Reactie gewijzigd door K3nobi op 15 januari 2009 15:23]

Wat was er mis met GTA:London dan? Vond het een van de vermakelijkste delen, met die retro-look&feel, die nep-James Bond-acties, Engelse accentjes en slang ("remember, i am the monkey, you are the cheese grater")...
Dat is niet helemaal juist; als jouw settings meer geheugen vragen dan je videokaart aankan (1024MB), zit je nog steeds met preformance issues. Ook is je CPU niet optimaal zoals voor GTA IV nodig is (quad core i7). Het spel heeft gewoon idioot hoge eisen. Rockstar zegt zelf dat dit spel is uitgebracht met het idee dat de hoge specs voor de PCs van nu nog niet haalbaar zijn, maar 'dat het gereed is voor de toekomst'. Ik vraag me alleen wel altijd af op wat voor PCs ze dat spel nou uittesten bij Rockstar zelf, om te kijken of die hoge settings werken :P
alweer iemand die er geen hol van begrijpt, de game is niet veeleisend, mijn quadcore (x3220 @ 3,6ghz) loadt maar voor 27% max, maar mijn hd4870 1gb komt nooit boven de 35fps uit, alleen in de benchmark haalt hij 45, en dat doet een x2 ook.

Punt is gewoon dat ati gebruikers veel schijnen te gaan hebben aan driver 9.1, daar nv nu de enige kaarten hebben die door de gebruikte codecs of wat dan ook het spel beter draaien.

En die onzin dat rockstar iets heeft verteld breekt ook geen potten, nog die idioot hoge eisen, op het doosje staat dat een c2d op 1.8ghz al voldoet, met een x1900 of gforce 7900 grafische kaart, niet zo idioot hoog lijkt me :+

...het schijnt wel beter te lopen op phenomII en corei7 proces om de een of andere duistere reden :P
Op zich lijkt het me wel leuk in Tokyo maar als het net zo slecht wordt als GTA Londen dan hoeft het voor mij niet. }:O
London vond ik ook verschrikkelijk. Maar dat zat hem vooral in het links rijden. En dat doen ze in Tokyo ook... Het voelt gewoon niet goed.
Een kwart van de planeet rijd links. Elke game die in UK, Japan of een ander linksrijdend land verschijnt waarin rechts gereden wordt ervaren ze daar weer als storend. Je kunt niet iedereen tevreden houden...
Die schijtpatch zorgt er hier zelfs voor dat de game niet eens meer laadt. Blijf gewoon op het loading scherm hangen. Laat Rockstar eerst dat kutspel van een GTA IV maar es afmaken, fatsoenlijk patchen en ALLE klanten compenseren voor de troep die ze nu durven te verkopen. Ik wilde GTA gewoon es proberen, buiten een vaag potje GTA 2 vroegah heb ik de serie nooit gespeeld en na wat ik meemaakt met deeltje 4 haal ik NOOIT meer een game van Rockstar. Gewoonweg schandalig hoe dat gedrocht in de winkel ligt...
Inderdaad, Rockstar weet steeds een betere 'graaien wat er te graaien valt'-indruk bij me achter te laten. GTA IV op de PC speelt momenteel als een bèta-versie met vreselijk slechte graphics.

Bij Vice City hadden ze flink te tijd genomen om nog de puntjes op de spreekwoordelijke i te zetten, maar nu lijkt het alsof ze zichzelf de tijd niet gunnen hun producten netjes af te ronden.
Drukke jongens daar. In februari komt de eerste downloadable content uit voor GTA4 en de release van de DS versie staat ook voor dit jaar gepland.
Makers van DS-versies zijn nooit dezelfden. Het is dan ook compleet ander systeem. Het toevoegen van downloadable content en het maken van een compleet nieuwe GTA met dezelfde engine is dan ook 10x makkelijker en sneller dan beginnen van scratch.
mja, mag wel hopen dat t beter word dan GTA 4 qua performance.En dat er iets meer mogelijkheden zijn wat betreft winkels enz. Zeker in Tokyo wil ik toch wel ff de arcade kasten onveilig maken :D
Als ik kijk naar de performance GTA 3 en de daaropvolgenden lijkt me dit wel snor te zitten - GTA 3 draaide voor geen meter op mijn vorige pc (vergelijkbaar met GTA 4 nu), maar Vice City en San Andreas waren beide een verbetering op dat gebied.
Op de consoles is GTA:IV bijna perfect geimplementeerd. Alleen de PC port is rampzalig.
Dat is niet waar. Als je de graphics op je pc versie zou terugschroeven naar console niveau dan draait het op elke pc met de minimum specs soepel. Ik heb laatst mijn xbox360 aangezet om gta 4 te spelen, maar het zag er zo verschrikkelijk lelijk uit vergeleken met de pc dat ik hem snel weer heb uit gezet.

Het verschil is echt ontzettend groot qua graphics, zeker als je een wat vlottere PC hebt kun je veel meer opschalen met de graphics en juist alle GPU en CPU resources die je hebt nuttig aanwenden.
Ja dan krijg je het werkend, maar het zou technisch gezien beter moeten kunnen draaien dan het nu doet. Net als GTA 3 is dit weer de eerste port die dan even wat minder is, maar ik hoop dat net als bij Vice City de volgende game het wél goed gaat doen op de PC.

Ook zie ik uit naar een GTA London 3D, die is ook nog niet geweest.
er zitten toch nog steeds een grote hoeveelheid bugs in. zelf erger ik me er nog altijd aan dat het spel als je hem net start vloeiend is, en altijd na een minuut of 10 verandert in een diavoorstelling.
precies... met de minimum specs... en die zijn torenhoog!

ik kon het niet draaien... en dat is het eerste spel waarmee ik daar last van heb...
HA HA... perfect?? als dat zo zou zijn zou het er ten eerste net zo uitzien als op de pc en ten tweede zou je geen frame drops hebben tijden drukken en vol met actie delen van de game.

Dit heb ik zelf gemerkt op de PS3
Hoe dat op de xbox360 is weet ik niet
Lijkt me wel wat inderdaad! GTA: Tokio zal dan dus op dezelfde engine draaien als GTA: IV, klinkt goed! Ben benieuwd wanneer Rockstar zelf met informatie komt.
Als ze zorgen dat je weer onroerend goed kan kopen, kleding en desnoods auto's enzo.. Prima. Vond gta4 niet aan de verwachtingen voldoen. Veel te kaal.
Kleding kun je al kopen (het moet zelfs een paar keer), en auto's gaan binnen 10 seconden kapot :P Ik stem wel voor méér kleding (meer pakken vooral :D).

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True