Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 39 reacties

Het Nederlandse Spellborn NV gaat de netwerkcode van zijn mmo The Chronicles of Spellborn herschrijven, wat ervoor zorgt dat het spel een half jaar later uitkomt. De game moet nu in de herfst van 2008 verschijnen.

Ontwikkelaar Spellborn NV houdt sinds maart een bètatest van de mmo The Chronicles of Spellborn. Uit de test is gebleken dat de server-infrastructuur nog niet naar behoren werkt. De ontwikkelaar zal de systemen het komende half jaar onder handen nemen en tegelijkertijd de netwerkcode aanpassen. De client van het spel functioneert wel naar tevredenheid, volgens Spellborn.

Tegelijkertijd maakt Spellborn bekend dat men in onderhandeling is met een partner die het spel op de Amerikaanse markt wil brengen. De uitgever zou een half jaar nodig hebben voor de introductie en dat zou een extra reden zijn om de release uit te stellen. Tot die tijd zal Spellborn het spel blijven testen. Bovendien zal de ontwikkelaar de tijd gebruiken om het spel geschikt te maken voor toekomstige uitbreidingen.

Spellborn werkt al sinds begin 2005 aan de mmo en had deze aanvankelijk in 2006 op de markt willen brengen. De officiële introductie is al een aantal keer werd uitgesteld. Spellborn maakt gebruik van Unreal Engine 2.5.

The Chronicles of Spellborn The Chronicles of Spellborn The Chronicles of Spellborn The Chronicles of Spellborn The Chronicles of Spellborn The Chronicles of Spellborn The Chronicles of Spellborn The Chronicles of Spellborn The Chronicles of Spellborn The Chronicles of Spellborn The Chronicles of Spellborn
Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (39)

Ik heb de plaatjes en de filmpjes bekeken, maarrr de omgeving ziet er niet zo rijk en dynamisch uit als dat je zou willen. Enig pluspunt is dieptewerking bij grote gebouwen, schepen e.d.. Ook de karakters / avatars zien er voor mij niet inspirerend uit om daar wat van te gaan maken, avatars doen me en beetje aan Team Fortress denken. Ik mis veel detail in het uiterlijk, van de outfit en haardracht etcetera. Enig pluspunt is dat je zwaard kan opbergen( i.p.v. dat in je inventory verdwijnt), zal dat ook met een staf e.a. kunnen? Ontwikkelaars van dit soort spellen zouden goed naar NWN 1 moeten kijken, op de private servers, zat daar alles al in wat ze nu gebruiken voor WoW, GW e.d.. Slechts de graphics, textures zijn verbeterd, maar ik zie nog geen mmorp Game alle properties van dat evenaren.

Van Conan heb ik idd wel hoge verwachtingen.

[Reactie gewijzigd door Radagast74 op 10 april 2008 16:18]

Hmm, de Unreal 2.5 engine is dus een opgepoetste tussenvorm van Unreal 2 / 3 engines?

Wel jammer, ik keek heel erg uit naar dit spel. Eindelijk een vorm van interessante combat in een MMORPG, en niet gewoon het locken, klikken en looten zoals een andere MMORPG (speel het zelf niet overigens, dus weet niet of ik 100% gelijk heb).

Wat video's over dit spel, toch geweldig dat een Nederlands bedrijf dit in elkaar sleutelt, net als bij Killzone!

Highlights Trailer
Environments Trailer

EDIT: Jeetje, als ik sommige screenshots zo zie mogen ze wel eens Bumpmapping gaan gebruiken, want de stenen van de straat zijn echt gewoon voor het oog vlak :P

[Reactie gewijzigd door hexagram op 10 april 2008 15:45]

Een half jaar is wel lang, maar ik heb liever een game die een beetje deftig bolt, dan dat er achteraf allerlei problemen opduiken die dan gefixt moeten worden.
Ik hoop enkel dat ze het niet te lang uitstellen zodat er al beters te krijgen is...
Dit gaat weer helemaal niks worden. Het ziet er ongeïnspireerd uit, vaak uitstellen doet de PR geen goed en je hebt een gigantisch media-offensief nodig om ook maar iets van WoW af te snoepen, iets waar ik totnogtoe niets van heb gemerkt.

Ik zie het in ieder geval niet gebeuren dat ze ook maar uit de kosten gaan komen.
Meestal heb ik zo'n gevoel van liever wat langer wachten en dan een goede game afleveren dan toch uitbrengen en geld innen maar deze mag dan nu wel eens een keer uitkomen.

Zorg er gewoon voor dat er regelmatig patches uitgerold worden.
Ik wacht liever net ff wat langer dan de manier hoe EA zijn games uitrolt...

Vraag me alleen af of ik dit spel wil interessant ga vinden. Lijkt me een een leuke game, maar ik wacht eigenlijk stiekem op Guild Wars 2...
Dit ziet er erg uit als guildwars. ben ik de enige die dat vindt?
Guildwars lijkt mij a.d.h.v. de plaatjes en filmpjes behoorlijk veel meer detail te hebben, in zowel de avatars als een dynamische omgeving om in rond te kunnen lopen. Minpuntjes bij GW is geen Mount kunnen hebben e.d. details.
Als ze een half jaar wachten, komen ze dan niet in de buurt van de release van somige andere MMO's (Warhammer online / conan)? Denken ze daar tegen op te kunnen schoppen?
Ja naar alle waarschijnlijkheid wel, erger nog; ze komen waarschijnlijk net iets later....
Ik vind de grafische stijl wel wat hebben, heeft wat weg van Wow. Maar dat spel is dan ook al een paar jaartjes oud, dus ze mogen het wel wat gaan oppoetsen. Maar alleen al omdat het een spel is van een Nederlandse ontwikkelaar ga ik het eens uitproberen :)
TCOS lijkt me een mooie MMO. Als het geen maandelijkse abonnementskosten had zou ik hem zo pre-orderen. Helaas kost deze MMO (Net als vele anderen) wél een maandelijks bedrag. Dus ik blijf lekker bij Guild Wars. (En straks GW2)
Ben ik de enige die niet snapt dat een bedrijf zich in het MMO segment gaat proberen te vestigen?

WoW heeft zich dusdanig gevestigd in dit segment dat er vrijwel niemand meer aan kan komen,

Je zult dan echt met iets spectaculairs en vernieuwend moeten komen. Lijkt me de investering niet waard.
Misschien is het doel dan ook niet om een grote concurrent te worden van WoW?

Natuurlijk weet iedereen dat WoW momenteel de MMO-king is als het gaat om het aantal leden. Dat wil echter niet zeggen dat andere MMORPG's geen publiek meer kan aanspreken. Integendeel. Vele MMORPG's draaien al jaren winstgevend met een fractie van het aantal spelers dat WoW heeft. Denk hierbij bijvoorbeeld aan EVE Online die volgens mij nog niet eens een half miljoen leden heeft, en nog veel minder actieve spelers.

Ook zijn er genoeg spelers die gewoon een beetje WoW-moe zijn, en op zoek zijn naar een frisse wind. Zulke spelers waaien meestal uit naar niché-MMORPG's, zoals (yet again) EVE Online. :)

Persoonlijk denk ik wel dat WoW nog een lange tijd een grote playerbase zal behouden door zijn eenvoud (je rolt er makkelijk in) en grote naamsbekendheid/populariteit.

MMORPG's kunnen waarschijnlijk (nog) niet opboksen tegen WoW, maar dat het niet winstgevend kan zijn, alleen maar omdat WoW veel spelers heeft, is onzin. Tenslotte vertegenwoordigen 10 miljoen spelers ook niet alle MMO-spelers in de hele wereld. ;)

En als ik mij niet vergis, zijn er in Azië ook MMO's die nog veel meer spelers hebben dan WoW. Het aantal spelers verteld gewoon niet het complete plaatje waar je je conclusies op kunt baseren.

[Reactie gewijzigd door BlightedEye op 10 april 2008 19:19]

Omdat deze game een heel andere gameplay heeft, het is wel een MMORGP, maar eentje waar in je zelf vecht richt en schiet ipv dat je klikt op een vijand en daarna 1,2,3,4,5 op je TB om een vijand te doden. Ze vissen dus in een wat meer actie/fps georienteerd publiek, en als dat goed werkt ga ik het zeker proberen.

Wel jammer dat de netcode zoveel problemen opleverd, dit is namelijk dezelfde reden van het vorige uitstel. Maarja UE2.5 was ook niet gemaakt voor meer dan 32 spelers per server ;)
Je hoeft geen World of Warcraft-killer te maken om geld te verdienen in de MMO-wereld. Tien miljoen gebruikers is veel, maar met minder gebruikers kan je ook winst maken. Het is een business model dat zich vóór WoW al bewezen heeft, met een paar honderd duizend betalende gebruikers schijn je ook al een heel eind te kunnen komen. (Sorry geen bron :) ).
Jammer dat de concurrentie in het MMORPG segment moordend is. Door de grote replay waarde van dit genre is er maar weinig ruimte voor de 'iets mindere' MMORPG's. Tabula Rasa is hier een voorbeeld van.

Ik wens de ontwikkelaar veel succes toe! Die zal het nodig hebben...

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True