Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 37 reacties

Ontwikkelstudio Masthead Studios hoopt een graantje mee te pikken van de lucratieve mmo-markt met zijn nieuwe spel Earthrise. De game speelt zich af na de derde wereldoorlog, waar een nieuwe utopische maatschappij opgebouwd wordt die voornamelijk uit klonen bestaat.

De gekloonde mensen worden opgebouwd uit dna, dat massaal in een database opgeslagen is. De regering achter de nieuwe utopische beschaving wordt verdacht van misdaden tegen de bevolking en het misbruiken van het kloonproces in zijn eigen voordeel. De speler kiest om te strijden tegen de regering of juist om zich er bij aan te sluiten.

De studio uit Bulgarije gebruikt zijn eigen ontwikkelde engine om de beelden op het scherm te toveren, zo heeft de studio bekendgemaakt. Earthrise moet in 2009 uitkomen en krijgt zware concurrentie van andere mmo's in de markt, waaronder World of Warcraft van ontwikkelaar Blizzard dat met tien miljoen abonnees de grootste is. In 2008 komen daar nog spellen bij als het Nederlandse The Chronicles of Spellborn, Age of Conan, Stargate Worlds, Warhammer Online, Aion en Huxley. Ook Blizzard heeft een nieuwe mmo in de maak.

Earthrise - screenshot Earthrise - screenshot Earthrise - screenshot Earthrise - screenshot Earthrise - screenshot Earthrise - artwork Earthrise - artwork Earthrise - artwork Earthrise - artwork Earthrise - artwork Earthrise - artwork Earthrise - artwork Earthrise - karakter artwork Earthrise - karakter artwork Earthrise - karakter artwork
Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (37)

Masthead studios is in 2005 opgericht en dit is hun eerste project. Ik denk dat dit er weer 1 in het dozijn wordt. Maar ze hebben geen deadline om het uit te brengen (volgens hun site) wat resulteert in minder bugs. Ik wacht met spanning af het is in ieder geval geen fantasy.
Duke Nukem Forever heeft ook geen deadline, zitten inderdaad geen bugs in.
minder bugs is toch iets anders als geen ;)
Iets wat niet bestaat heeft niet veel bugs he. ;)
smartass ;)

maar DNF schijnt toch al wel iets te hebben wat bestaat of is dat de bug? ;)
Ik hoop dat ze niet de verwachting hebben met dit spel wow-aantallen aan spelers te trekken, dat gaan ze bij voorbaat al niet lukken. Sci-fi doet het niet goed bij het grote publiek en de graphics zien er niet uit alsof ze op elke pc kunnen draaien. Dit laatste is een van de redenen waarom wow zo groot is, het draait werkelijk op de meest belabberde/oude pc's.

Maar opzich lijkt me dit wel een leuke game. Als ze mechanics goed inelkaar zetten en het spel pas releasen als het af is, hebben ze imho zeker een kans om een niche markt te veroveren(in de grote van EVE).
Sci-fi doet het niet goed bij het grote publiek

Fantasy deed dat jaren lang ook niet, totdat Lord of the Rings verfilmd werd, en plots stapte iedereen in de fantasy hype. Misschien ligt het over een aantal jaren anders, is fantasy weer wat op de achtergrond verdwenen, en loopt iedereen zot van sci-fi (zoals na de release van de originele Star Warsen)?

en de graphics zien er niet uit alsof ze op elke pc kunnen draaien.

Komt pas volgend jaar uit, en ik neem aan dat screenshots op de hoogste resolutie worden gemaakt, met alle grafische opties max., het zegt dus niets over wat het spel nodig heeft als minimum specs. Als ze de engine hl schaalbaar programmeren kan het ook perfect speelbaar worden op oude PCs.

Maar opzich lijkt me dit wel een leuke game.

Idd, ik ga deze titel in het oog houden (alhoewel ik wss wel geen speler zal worden ervan).
Volgens de FAQ zijn dit de min requirements:
2 GHz CPU, 1024 MB RAM and 256 MB VRAM video card supporting shader model v3.0
Is toch redelijk voor een spel wat in 2009 uit moet komen denk ik.

Ik geef je er gelijk in dat ze geen 10 miljoen spelers gaan halen maar ik denk dat na wow er weinig spellen zullen zijn die dat ooit gaan halen misschien wel geen 1.
Guildwars zit momenteel op meer dan 5 miljoen fyi.
Die hebben het misschien ooit gekocht. Spelen die het ook allemaal regelmatig?
goede vraagm ik heb Guild wars hier ook liggen maar ik heb nog geen 12 uur aan het spel besteed.... in wow heb ik al meer dan 100dagen played alle chars bij elkaar geteld (best veel voor een casual player)
je speelt meer voor WoW dan voor GW omdat je voor WoW betaald hebt, dus zeg je "ik wil wel iets terug voor mijn geld" in GW heb je dat niet zo snel, "och later is ook goed, ik verlies er niks mee" met WoW verlies je geld per dag dat je niet speelt...
Tja wat moet je daar nou weer op zeggen...
WoW heeft idd als grote voordeel dat `t op elke pc draait, sterker nog, doordat mijn pc kapot is gegaan speel ik nu WoW met een budgetkaart op mijn server. Maar dat die game nou werkelijk boeiend is......

Oblivion of STALKER heb ik met zo veel meer plezier gespeeld, misschien een kwestie van smaak hoor maar ik denk dat ik me aansluit bij JohnAD`s statement.
Hopelijk wordt dit de sciencefiction-mmo die wat meer verhallijkn bevat dan heb ik teminste een goede reden mijn pc te upgraden.
de screens zien er wel veelbelovend uit, wat fantasy achtig, vraag me wel af of dit wat bij het onderwerp zal aansluiten
ik lees dat er 2 mogelijke speelstijlen beschikbaar zullen zijn, lijkt me misschien nog ietwat lineair, hangt er wat vanaf in welke mate ze de verhaallijn ook uitwerken
mmo = grinden. RPG = verhaal
Hmm, doet me erg aan Anarchy Online denken.
En die red het momenteel ook niet echt meer.
dat mag na zoveel jaar bestaan ook wel denk ik ;)
Tjah, zodra je een betaalde service omzet in free to play, weet je dat het eind in zicht is.
Lijkt op een mix tussen Guildwars and UT3 :D
Ik speel beide games en kan je hier geen ongelijk in geven.
Ligt het aan mij of zien sommige levels eruit alsof ze uit UT3 zijn gepakt, en die monsters uit Doom3 :?
artwork he? en ik kan me inderdaad goed voorstellen dat de artiest uit beide spellen enigzinds z'n inspiratie heeft gehaald.

maar het uiteindelijke spel kan er nog compleet anders uit gaan zien, dit is alleen nog maar concept art.... en heel vaak lijkt dat (vooral in een vroeg stadius) voor geen meter op het uiteindelijke product.

(wat overigens helemaal niets zegt over het uiteindelijke product)
Hehe... eindelijk een MMO die mij ook grafisch redelijk weet te imponeren :P ... (ja ik ben een graphicswhore)
Ik vind ze nou niet echt om over naar huis te schrijven.
Waar baseer je dat nou weer op, het ziet er zeker zo mooi uit als bijv Age of Conan. En wat wil je ook in een MMO, een gigantische wereld..
Sommige beelden zien er erg gelikt uit. Kijken wat de massa ervan vind. Het blijft uiteraard lastig om WoW, GW etc spelers van hun spel af te krijgen.
Moeder/Vrouw/Vriendin/Hond >> "Zit je nu weer WoW te spelen ?"
GameJunk >> "Je hebt gelijk, ik zal wat GW spelen"
lijkt me vooral te lijken op Tabula Rasa, en die sloeg ook niet echt aan.
Is dit niet dezelfde verhaallijn als in aeon flux? :?

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True