Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 40 reacties

Iron Lore Entertainment, vooral bekend om zijn actie-rpg Titan Quest, heeft op zijn website aangekondigd dat het genoodzaakt is om zijn deuren te sluiten. De ontwikkelaar is per direct gestopt met het ontwikkelen van nieuwe titels.

Titan Quest van Iron Lore EntertainmentDe onverwachte sluiting werd op de website van de gamedeveloper aangekondigd. Volgens Iron Lore is het door diverse 'ongerelateerde gebeurtenissen' niet langer mogelijk om de financiering voor zijn volgende project rond te krijgen, maar details wilde het bedrijf niet geven. Ook bedankte de ontwikkelaar zijn uitgever THQ voor de kansen die het kreeg, zo meldt Gamespot. De website van Iron Lore is inmiddels uit de lucht.

Iron Lore heeft in zijn achtjarige bestaan twee titels uitgebracht: Titan Quest uit 2006 en de expansie Titan Quest: Immortal Throne die vorig jaar verscheen. De ontwikkelstudio werkte ook mee aan het nog uit te brengen rts-spel Warhammer 40,000: Dawn of War. Het is onbekend of deze titel, die oorspronkelijk deze maand zou moeten uitkomen, vertraging oploopt.

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (40)

Ik vind het ook nogal kort door de bocht om alleen piraterij de schuld te geven.
Ik zal niet ontkennen dat het net het laatste duwtje gegeven zou kunnen hebben, maar als ik het zo lees hebben ze gewoon geen games uitgebraacht die echt goed zijn.

Tegenwoordig veel te makkelijk om piraterij de schuld van alles te geven. Er zijn altijd meerdere kanten aan een verhaal
Volgens mij wordt niet alleen piraterij de schuld gegeven, maar ook een aantal andere zoals gebruikers die een bende maken van PCs en de ahrdware industrie die vaak torep levert (met beide ben ik het helemaal eens trouwens).

Als je alleen maar blijft leven in de games industrie als je alleen maar 'gouden' titels aflevert dan is er iets heel erg mis in die industrie. In dit geval komt een medewerker er achter (na eigen onderzoek) dat de titel die ze ontwikkeld hebben negen keer zoveel wordt gedownload als dat deze wordt verkocht. Als vervolgens het bedrijf waar je voor werkt over de kop gaat omdat het de volgende titel financieel niet rond kan krijgen, dan vind ik het niet geheel vreemd dat iemand reageert met een negative blik op piraterij. Ik vind dit dan wel even iets anders dan een RIAA of een platenmaatschapij die over piraterij begint te mekkeren...
De ontwikkelstudio werkte ook mee aan het nog uit te brengen rts-spel Warhammer 40,000: Dawn of War. Het is onbekend of deze titel, die oorspronkelijk deze maand zou moeten uitkomen, vertraging oploopt.
Die is klaar. Volgens forumpostings wilde ILE een MMRPG creren maar kregen ze de financiering daarvoor niet rond. Zonder uitgever om nieuwe projecten voor hun studio te financieren, ging het geldkraantje sputteren en was de studio niet meer draaiend te houden..
En weer een ontwikkelaar dood dankzij de piraterij. Jullie zijn echt goed bezig. Lees het volgende bericht maar eens door van de THQ-producer van Titan Quest:
http://www.quartertothree...lk/showthread.php?t=42663
Ja tuurlijk geef piraterij maar de schuld, lekker makkelijk.
Heb je het spel uberhaupt zelf gespeeld?

Hij zat vol bugs, die allerlei rare crashes veroorzaakte, de performance was bij lange na niet optimaal (veel slowdowns).
En de balans was ver te zoeken, de hele game was veel te makkelijk totdat je bij een baas midden in het spel komt en dan ga je 30x dood, vervolgens blijft het spel weer te makkelijk (zelfs de eindbaas)
Bovendien was de multiplayer slecht uitgewerkt.

Het spel was voor mij te weinig af, om 45euro te rechtvaardigen.

Denk eerder dat door THQ bepaalde is, dat het spel onaf de verkoop in moest, jammer want het had wel de potentie om een diablo killer te worden.

[Reactie gewijzigd door Sinned123 op 2 maart 2008 13:59]

Je koopt het of je zoekt een ander spel. Er is zelfs een demo, iets waar zovele studios amper nog in geloven omdat de eikels toch gewoon de iso downloaden.
Er lopen zoveel idioten rond die het spel niet goed vinden en toch massaal zitten te downloaden.

Probeer de demo en koop het dan of ga iets anders zoeken. Als het te duur is moet je maar een goedkopere hobby zoeken. Gamen is nu eenmaal een luxehobby.
Helemaal mee eens!
Illegaal downloaden is zoiets lafs. Koop het origineel of speel het gewoon niet!

Ik zou ook graag in een Ferrari rond willen rijden, maar ik heb daar het geld niet voor. Dat is voor mij geen reden om dan maar een Ferrari te gaan jatten.

Maarja, downloaden is zo veel makkelijker dan het jatten van een Ferrari en de pakkans is zo veel kleiner dat downloaden wel iets is dat iedereen doet. Toch blijft het gewoon stelen.

Als je iets niet kunt betalen, dan maak je er ook maar geen gebruik van. Het is en het blijft gewoon een luxeproduct.

Sowieso is het niet kunnen betalen ook weer zo'n goedkoop smoesje. Iedereen kan geld hebben om games te kopen. Ik ben ook maar een student die geen bijbaantje heeft en de StudieFinanciering als enige inkomstenbron heeft. Toch zal je op mijn PC's en laptop geen illegale software of illegale games aantreffen. Ik koop ongeveer 20 games per jaar. Iedereen kan geld hebben om legale games te kopen. Het is gewoon een kwestie van keuzes maken. Zo heb ik bijvoorbeeld geen telefoon, ik drink geen alcohol en ik rook niet.

Downloaders denken echter anders:
Ik wil dit en ik wil dat en ik wil zus en ik wil zo... hmmm... ik jat datgene waar ik makkelijk aan kan komen en waarbij de pakkans nihil is en dan houd ik genoeg geld over voor de producten die ik niet zo makkelijk kan jatten.

Een ontwikkelaar heeft echter even veel recht op een onkostenvergoeding voor het gemaakte product dan dat een maker van een mobiele telefoon dat heeft. Een game zal ik dus niet gaan jatten, net zoals ik ook geen telefoon ga jatten. Het zijn allemaal luxeproducten en iemand met een beetje fatsoen zou een keuze maken wat hij het liefst wilt hebben (ongeacht hoe makkelijk er illegaal aan te komen is en ongeacht de pakkans) en zou hier dan zijn geld aan uit geven. De dingen die minder belangrijk voo je zijn komen dan op de tweede, derde, vierde plaats en kun je kopen als je er later nog geld voor over houdt.
Sorry dat ik dit moet zeggen (mod me maar naar beneden) en ik probeer illegaal downloaden echt niet goed te praten, maar games zijn gewoon te duur, zeker als je kijkt wat je ervoor krijgt. Ik wil wel graag uit en biertjes drinken met vrienden, en ik kan gewoonweg niet zonder telefoon, evenals de andere 99,8% van dit land! Dat jij liever spellen koopt dan een mobiele telefoon aanschaft is jouw probleem.

Illegaal downloaden is broodroof, daar heb je gelijk in, maar tegenwoordig zijn spellen zo belachelijk kort, buggy en duur, ze zouden niet meer dan 20 euro moeten kosten. Ik download wel es wat, maar dan zijn het vaak oude games die voor 5 euro in de grabbelbak liggen, want ik kan toch geen fuck draaien op m'n laptop. Daar kom ik trouwens op nog een punt van kritiek: waarom gamedevelopers alleen kunnen ontwikkelen voor game-systemen van(af) 1000 euro. De PC is juist het medium waar je leuke, minder zware games op kunt draaien, maar neee hoor, we hebben voor een kutspel toch een 8800gts nodig en een dual core nodig, en natuurlijk Vista die bij een gelijke PC qua performance gewoon een downngrade is t.o.v XP.

Nee, zo zwart-wit als jij het brengt is het niet, iedereen krijgt waar hij naar werkt uiteindelijk, zo ook de PC-industrie!
Daar zit juist het grootste probleem
Er zijn heel veel mensen en ook hier op tweakers die dol zijn op gamen en een UBER PC hebben van soms wel 2000 euro omdat ze 2 videokaarten willen 2 raid 0 opstellingen en 4 gig DDR met de nieuwste quadcore CPU maar even 50 euro neerleggen voor een CoD 4 spel nee hoor die downloaden we

en bij de meeste draait het zelfs 24/7 ieder spel wat uitkomt downloaden is hij zwaar beveiligt niks kopen dan is ie het niet waard volgende downloaden.

Zelf ben ik ook antidownloaden van games ik bezit een stuk of 100 360 games legaal het kost me een vermogen maarja als zwaar verwent gamer en verzamelaar heb ik daar gewoon voor gekozen daar gaat mijn geld heen wat ik overhou maar die andere mensen die wel 2000 euro voor hun PCtje kunnen tellen maar geen nieuw spel kopen vind ik gewoon laf en zielig
Volledig eens met HADES2001.

Zoals al gezegd:
Games zijn luxeproducten. Kun je het niet betalen, dan speel je het maar niet. Ga je dan niet verlagen tot het niveau dat je het spel gaat downloaden. Sowieso kun je best wel wat achterwege laten. Waarom bijvoorbeeld ieder half jaar de nieuwste telefoon met de nieuwste functies? Heb je dat dan echt nodig? Een tweedehands telefoon met alleen de basisfuncties is voor de gemiddelde burger gewoon genoeg.

Zoals HADES2001 ook al zegt:
Waarom dan wel geld uitgeven aan de hardware, maar niet aan de software? De software is makkelijk gratis te downloaden zonder dat er ook maar enige kans is om gepakt te worden. Is dat een reden om je tot zo'n niveau te verlagen?

Sowieso zijn games niet duur. Hoeveel ben je kwijt als je een avond gaat stappen? Binnen een paar uur heb je voor een flinke hoeveelheid geld naar geld binnen gedronken. Met een game van 45,- doe je een heel stuk langer. Een leuke multiplayer-game kun je vele honderden uren spelen. Titan Quest heb ik alleen maar singleplayer gespeeld en zelfs dat spel heb ik al honderd uur gespeeld. 0,45 per uur vind ik dan absoluut niet veel.

Daarbij stijgen prijzen van games ook nog eens bijna niet. Ik weet nog goed dat ik vroeger fl200,- voor sommige SNES-games betaalde. Dat was omgerekend 90,-!!! Tegenwoordig zitten ze al te zeiken als een game 45,- kost en moet de prijs verlaagd worden naar 20,-.
Ik wil even op je opinie inhaken:

Allemaal mooi wat je hierboven verkondigt, maar sta je er zelf ook achter? Heb jij geen enkele illegale MP4, DIVX, of dvd? Loopt jou ringtone collectie dan alleen via Jamba? Gebruik je zelf ook geen enkel progje, waarvan je eigenlijk de licensie niet hebt?

NOFI, laat dat duidelijk zijn, maar een wereld zonder illegaliteit bestaat niet, hell, onze economie draait op de illegalen hier in Nederland!

Ik geef toe, heb verscheidene films op dvd, en alleen de echt gode koop ik daarna origineel, bijv de complete Alien serie.

Qua games precies hetzelfde, COD4 heb ik gedownload en beviel me zo super, dat ik een uur erna al bij de FRS stond om online te kunnen knallen.
Als je game echt goed is, en je hebt de online content goed beveiligd, koopt de gamer hem toch wel origineel.
@Yor
Je moet onderscheid maken tussen software aan de ene kant en muziek en films aan de andere kant.

Software downloaden is illegaal.

Muziek en films downloaden is, voor eigen oefening, studie of gebruik, gewoon legaal.
Ja, ik sta er zelf helemaal achter.
Ik heb alles legaal, dus geen illegale MP4, DIVX of DVD. Ringtones heb ik niet, want ik heb geen mobiele telefoon en als ik er al n zou hebben, zou ik er nog niet eens andere ringtones opzetten, want ik vind die ringtones alleen maar irritant (maar dat is weer een ander verhaal).

Voordat dadelijk iemand begint over gekraakte versies van WinRar, Fraps of iets dergelijks:
Nee, ik gebruik geen WinRar. Legaal gedwonloade files, zoals demo's en dergelijke zijn toch altijd gezipped en als je niets illegaals tegenkomt, zul je ook vrijwel nooit een rar-file tegen komen.
Ik heb Fraps op mijn PC staan, maar dit is slechts de trial-versie waarmee je maximaal 30 seconden kunt opnemen. Voor mij lang genoeg en ik heb dus geen behoefte om hem te kraken.
Illegale versies van PhotoShop gebruik ik niet. Ik gebruik gewoon het gratis alternatief GIMP dat voor mij goed genoeg werkt voor hetgeen ik er mee wil doen.
Voor mijn tweede PC heb ik geen Windows-licentie. Hier draait dan ook geen Windows op, maar deze PC draait op het gratis besturingssysteem Ubuntu 7.10.
Als Office-pakket gebruik ik OpenOffice.org in plaats van Microsoft Office.

Ja, ik heb dus alles legaal. Als er iets is dat ik niet kan betalen of waar ik niet voor wil betalen, gebruik ik een gratis alternatief.
Niet zo huilen allemaal. Kennelijk is piraterij een menselijk verschijnsel, wat voor bepaalde groepen (vooral leveranciers van betaalde software) niet acceptabel is. Nu kun je daarom gaan huilen, of actie ondernemen. En ik denk dat de game software industrie daarom zich zoveel mogelijk op controleerbare omgevingen richt. Voorbeeld: games die via internet lopen, en waarmee de licentie van de eindgebruiker te controleren is. Of consoles die grotendeels "veilig" zijn.
En weer een ontwikkelaar dood dankzij de piraterij.

Bewijzen hiervoor aub? Misschien klopte het financieel plaatje gewoon niet van deze onderneming. Ik bedoel maar, er zijn ook firma's in andere sectoren die de deuren sluiten, en daar hebben ze geen piraterij als (drog)reden.

Jullie zijn echt goed bezig.

Bedankt voor de veralgemening. Ik heb in mijn leven al werkelijk duizenden euros richting spelindustrie gestuurd, dus aan mij zal het niet liggen.

Lees het volgende...


Een post van de onderneming zelf, waarin de schuld op anderen wordt gelegd voor het hun eigen falen. "Boehoehoe, wij deden alles perfect, nu zij we falliet, ligt niet aan ons, maar aan anderen, boehoehoe." Hoe geloofwaardig vind je dit zelf? Pas op, ik zeg niet dat piracy totaal geen invloed heeft gehad, maar om alles daarop te steken? Nee, lekker goedkoop zich ervanaf maken.
Ik speel heel weinig spelletjes, 45 euro voor een spel vind ik te veel.

Maar toch speel geen illegale spelletjes, ik koop ze een jaar later, als ze fiks afgeprijsd zijn, daarnaast ik heb ik geen computer die de nieuwste spellen kan draaien.
Oeps, ik heb verkeerd geklikt. Dit is eigenlijk een reactie op DNS666.

Ja, ik heb het spel gespeeld en ook de uitbreiding. Beide delen heb ik met zeer veel plezier gespeeld. De performance vond ik goed genoeg. Ik kon het spel spelen op 1600 x 1200 met alles op zijn hoogst op een X2 4800+, 2GB DDR en een 7800GTX 512MB. Crashes heb ik vrijwel nooit last van gehad. In de honderd uur dat ik het origineel heb gespeeld, is het misschien twee of drie keer naar de Desktop gecrashed. De uitbreiding is volgens mij helemaal nooit gecrashed bij mij.

Makkelijk vond ik het spel niet. De eindbaas vond ik zelfs ontzettend moeilijk. Nu was dit voor mij dan wel de eerste hack & slash game die ik gespeeld heb, dus dat kan ook komen gebrek aan ervaring. Als eerste hack & slash game vond ik het echt een geweldige ervaring.

Voor mij was het zelfs meer dan 45,- waard. Ik heb namelijk de Collectors Edition gekocht in Steel Book Edition en met het Art Book erbij.

Er wordt ontzettend veel gedownload. Bijna iedereen download tegenwoordig. Hoe wil een ontwikkelaar nu overeind blijven als 90% je spel download? Piraterij is een heel groot probleem en wordt tijd dat downloaders eens gaan inzien dat ze de hele industrie der PC-Games om zeep helpen.

Helaas zijn dit soort berichten (ontwikkelaars die failliet gaan, PC-Games die nog maar 14% van alles game-verkopen uitmaken, Call of Duty 4 dat 8 maal zo vaak voor de consoles wordt verkocht dan voor de PC, ontwikkelaars die aangeven de PC op de tweede plaats te zetten en de consoles voorrang te geven) voor downloaders nog steeds geen stof tot nadenken en blijven ze alleen aan hun eigen portemonnee denken en gaan ze gewoon door met downloaden.

Doe die ogen eens een keer open en zie dat dat gedownload de PC-Games volledig kapot maakt. Hoeveel echte PC-Games hebben we het afgelopen jaar gehad? De meeste ontwikkelaars ontwikkelen al primair voor de PC en ls er al een PC-versie komt, is het vaak een brakke port. Denk eens na over waar je mee bezig bent en stop met downloaden.

Hoe zou je het zelf vinden als je ontwikkelaar zou zijn en een paar weken voordat je game (of andere software die je ontwikkeld hebt) uitkomt, is het al te downloaden. Vervolgens is de officiele release en is er geen hond die je product wilt kopen. De kosten worden niet terug verdiend en je bedrijf moet zijn deuren sluiten.

Dan kun je wel zeggen dat ze een beter product moeten afleveren en dat het dan wel verkocht zou worden, maar het percentage gedownloade games ligt ontiegelijk hoog en de meesten geven helemaal niet om kwaliteit: of een game nu vol met bugs zit of dat er geen enkele bug in te vinden is, ze zullen het toch altijd downloaden. Sowieos was Titan Quest heel goed te spelen en al helemaal met de laatste patch. Zoals ik al zei heb ik hooguit drie CTD's gehad in die honderd uur dat ik het spel gespeeld heb. Voor de rest ben ik nooit bugs tegen gekomen. Als je gewoon een legale versie hebt, zal je vrijwel geen last hebben van crashes. De meeste crashes werden namelijk veroorzaakt door die brakke crack.

Titan Quest was een goede game (80% op GameRankings is niet slecht te noemen) en het is hoog tijd dat de mentaliteit van de downloaders veranderd en dat ze inzien waar ze mee bezig zijn. Als meer mensen games gaan kopen, ontvangt de ontwikkelaar ook meer geld door de hogere verkopen en kunnen ze ook meer geld in de ontwikkeling van hun games steken en bij goede verkopen van PC-Games zullen ontwikkelaars ook meer gestimuleerd worden om aandacht te besteden aan PC-Games. Als je als ontwikkelaar ziet dat slechts 10% de PC-versie koopt en de overige 90% het spel download, zul je als ontwikkelaar ook niet echt gedreven zijn om veel tijd, geld en aandacht in een PC-versie te steken wat voor de PC een brakke port betekent (nu is dit bij Titan Quest niet het geval, aangezien dat spel niet op de consoles is verschenen, maar het geldt wel voor andere games).

[Reactie gewijzigd door maandverband op 2 maart 2008 14:31]

Het is natuurlijk enorm triest dat een game developer falliet gaat. TitanQuest leek me een interessante game, maar ik heb ook nog een berg andere games van het zelfde genre liggen die ik nog steeds niet geheel heb uitgespeeld (Neverwinter Nights 1+2, Icewind Dale 1+2, Baldursgate 1+2, Temple of Elemental Evil, plus alle daar bij horende uitbreidingen). Ik heb zelfs nog geen Diablo 1 of 2 gekocht omdat ik nog zoveel heb liggen in dit genre, waarom zou ik deze game dan gaan spelen en kopen?

Ik begrijp heel goed waarom mensen de ISOs downloaden om de game te 'testen' ipv. de demo te downloaden en te spelen. Ik vind demos in princiepe een enorm goed middel om mensen geinteresseerd te krijgen in je games, maar als je het verkeerd doet dan kan dat ook de interesse in je games direct killen. Zo heb ik in het verleden de DarkStar One demo gespeeld, ik was zo enthausiast dat ik direct dezelfde dag het spel voor full price heb gekocht (terwijl ik normaal via online shops behoorlijke korting kan krijgen). Maar ik kon de save games van de demo niet gebruiken met de full versie, waardoor ik weer helemaal overnieuw zou moeten beginnen, het spel is vervolgens ongespeeld de kast in verdwenen (waar het me nu nog steeds zit aan te staren). De demo van Quake Wars: Enemy Territory was dan weer wel een success, omdat je daar niet met save games werkt. Maar alles wat demo is en met save games werkt vindt ik gevaarlijk om te spelen (omdat het de kans is om een paar uur weg te gooien).

De kans is groot dat TitanQuest nog wel eens in m'n collectie terecht komt, maar dat zal dan de collectie vesie zijn die je voor 10 euro kan kopen (en ik misschien over tien jaar eens een keer speel).

Wat ik me ook afvraag is hoeveel mensen de ISO hebben gedownload en deze nog nooit hebben gespeeld. Natuurlijk is piraterij een probleem, mensen willen nog wel eens vergeten dat als iedereen het iet meer koopt, het uiteindelijk niet meer gemaakt wordt. Misschien wel goed als het ondenkbare eens gebeurt, geen een grote uitgever die nog spellen maakt voor de PC, ik ben benieuwd hoe men hier op zou reageren. Ik vind het een slecht idee om dit soort problemen op te lossen dmv. allerlei copy protection, drm, etc. Want dan los je alleen maar de symtomen mee op maar niet de achterliggende oorzaak, namelijk de apethy van het meerendeel van de mensheid...
De PC game markt richt zich nu voral op multiplayer, en daar kan je niet aan de slag met een illegale kopie, dus ik zie niet echt in hoe dat de dood van de PC game industrie zal betekenen. Kijk maar naar COD4, immens populair momenteel en als je iets of wat serieus wil spelen (bvb matches in clanverband) moet je de legale versie hebben.
Maar 2 titels in acht jaar is vind ik ook wat weinig, op zo'n hoeveelheid kun je toch niet de hele tijd teren. Tel daarbij op dat Titan Quest wel leuk was, maar vrij buggy en op den duur toch een beetje saai werd, dat zal de verkoopcijfers van de aanvulling ook niet echt hebben geholpen.
Grappig dat je 'vrij buggy' zegt. Er is deze laatste week nogal veel commotie over. De eigenaar van deze tent (inmiddels ex) heeft op een forum geblogd met wat er allemaal wel niet fout is aan de huidige PC-industrie. Daarin kwam ook naar voren dat piraterij een vrij groot aandeel had in het sluiten van deze tent.

Ze hadden namelijk een kopie-protectie in het spel gebakken die ervoor zorgde dat het spel er zomaar mee op hield als je een tunnel uitliep. Geen foutmelding, maar een ordinaire return-to-desktop. Het spel was geleaked voor de officiele release-datum, en veel mensen die het spel hadden gedownload & geprobeerd hebben het vervolgens links laten liggen omdat het 'buggy' was. Het spel zelf, legaal, was gewoon stabiel. Typisch geval van "wie een kuil graaft voor een ander..."
Dat vehaal wordt een stuk minder geloofwaardig wanneer je de patchnotes er bij pakt, dan zie je dat er na de release tientallen crash bugs zijn gerepareerd, dus dat vrij buggy lag niet geheel en al aan de copyprotection, als het daar uberhaupt al aan heeft gelegen.
Maar dat is ook niet zo gek want THQ is notabene degene die de kraan voor beide spellen heeft dicht gedraaid. Ook al wilde ze nog zo graag een nieuwe patch maken de financiering kregen ze niet meer..
Erg jammer vond Titan Quest een vermakelijk spel was zeker geen Diablo 2 killer maar kwam wel goed in de buurt het gevoel weer wat terug te geven.
Jammer dat ze sluiten maar zoals hierboven al gezegt 2 games in 8 jaar is ook gewoon wat weinig tenzij je Blizzard heet en iedere titel die je uitbrengt in goud verandert.

Waren er geen andere projecten waar ze aan werkten zoals mischien een TQ 2 of nog een exp. p die mischien door iemand anders overgenomen gaat worden ?
Als casual WoW/Warcraft3 speler leek titan quest de perfect oplossing om gewoon met al mijn vrienden een leuke RPG te spelen en van de maandelijkse fee + noodzaak van internet af te komen.

Maar helaas, het spel was niet echt mooi, niet echt soepel (zowel qua preformance als stbiliteit) en te ondoorzichtig om boeiend te blijven voor meer dan een avond. Diablo 2 is een stuk ouder AFAIK en dus nogal een schande als je dat nog niet weet te evenaren.

Een overname lijkt me onwaarschijnlijk als je ziet wat er al op de markt is aan bewust verslavende online games, daar nu instappen met een oud concept is een zeer onverstadige investering (Ik noem even CoD4/WoW). En normale games durft bijna niemand meer aan, tenzij het console games zijn.
Maar helaas, het spel was niet echt mooi, niet echt soepel (zowel qua preformance als stbiliteit) en te ondoorzichtig om boeiend te blijven voor meer dan een avond.

Ik heb geen flauw idee welke game dat je gespeeld heb, maar Titan Quest met Immortal Throne doet het prima op 1280x1024 op medium, op een systeem van ~5 jaar oud; P4 2.0ghz met een Ati Radeon 9800Pro. (Heb er vorige week nog mee gespeeld in een mini-lan)

En dan beweer jij dat de performance niet in orde is ? 8)7


..en lage stabiliteit? Zoals eerder gezegd, een legale versie is gewoon stabiel hoor.

[Reactie gewijzigd door SirNobax op 2 maart 2008 15:56]

het nog uit te brengen rts-spel Warhammer 40,000: Dawn of War
Eh dat spel, met uitbreidingen, heb ik al best een tijdje in mn kast liggen, moet het niet de mmorpg versie van warhammer zijn ofzo?
Verder jammer om te horen, Titam Quest was wel leuk om te doen.

Edit: Even de bron bekeken; het moet 'de derde uitbreiding op Dawn of War' zijn, niet DoW zelf.

[Reactie gewijzigd door Pozo op 2 maart 2008 11:13]

Om precies te zijn Dawn of War: Soulstorm. En die komt (volgens de review die ik net las in PC Gameplay) gewoon begin maart uit. Je kunt nu zelfs al een demo spelen.
Ze moesten maar eens afstappen van die dubbele punten in titels. Deze uitbreiding heet dus Warhammer 40,000: Dawn of War: Soulstorm. Tsjonge...

Toch jammer dat een zo getalenteerde studio opdoekt, maar ja, de games industrie is echt een moordmarkt.
Titan Quest was een pracht van een spel dat zomaar uit het niets kwam. Ik heb me er goed mee vermaakt. Het speelde lekker, zag er goed uit, leuke gameplay, wat herhaling op de lange termijn maar het was een geniale game. Jammer een studio die kennelijk goede kwaliteiten had in het stof moet bijten.
Volledig mee eens. Als ik het geld had zou ik ze zelf financieren, want voor een eerste spel was Titan Quest echt wel super!
Bwah, het op de illegaliteit afschuiven is echt een beetje makkelijk. Ik heb de meeste spellen die ik gespeeld heb, gedownload. Doch in mijn kast staan enkele spellen die ik heb aangekocht -> Diablo (s) , Far Cry, Titan Quest & Wow. Titan Quest was een aangename spelervaring (deed me terug denken aan Diablo). Maar na een tijd begon het wel te vervelen. En het was een beetje buggy in het begin.

Al een spel goed is, dan wordt het aangekocht. Ik meen me te herinneren dat er recent een spel was uitgebracht zonder enige vorm van protectie. Redenering was dat de protectie ook zoveel geld kostte en de makers ervan overtuigd waren dat het toch goed zou verkopen... en ze bleken het bij het rechte eind te hebben... ik geloof dat dit Oblivion was....
Je vind het makkelijk om het op de illegaliteit af te schuiven, en geeft vervolgens toe dat je de meeste spellen die je speelt download, maar ter verdediging merk je op dat je 'wel' vijf spellen hebt gekocht?

Ik denk dat dat juist het predikaat 'beetje makkelijk' verdient.
Inderdaad, je kan onmogelijk aanduiden dat een illegale download ervoor zorgt dat een bedrijf overkop gaat. Hier spelen andere factoren mee. Net als alle consumptie-prijzen stijgen en als reden wordt opgegeven dat het de stijging van de grondstoffen is....

Mijn punt is dat kwaliteit beloond wordt met aankopen.
En mijn punt is dat jij kwaliteit slechts vijf keer hebt beloond. Komt dat omdat je maar vijf goeie spellen hebt gespeeld, of omdat je "een illegale download is niet automatisch een gemiste verkoop" als excuus gebruikt om de spellen die je leuk vindt niet te hoeven betalen?
Jammer, Titan Quest had zo z'n charmes, eindelijk een keer een 3D game die qua stijl zeer consistent was en kon opboksen tegen de kwaliteit van de oude isometrische games.

Okee het had bugs maar de stijl was geweldig.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True