Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 36 reacties

Ontwikkelaar Bioware heeft te kennen gegeven dat het bedrijf aan een vervolg op Jade Empire werkt. De actie-rpg zal ontwikkeld worden voor de Xbox 360. Het is nog niet duidelijk of het spel ook op andere platformen zal verschijnen.

Jade Empire 2Al in 2005 liet Ray Muzyka, medeoprichter van Bioware, doorschemeren dat er mogelijk een vervolg aan zat te komen, maar er werd niets officieel aangekondigd. Voorlopig is er alleen bekend dat het spel exclusief op de Xbox 360 verschijnt, meldt The Mercury News. De kans is echter groot dat het spel ook de pc en PlayStation 3 zal aan doen. Het eerste deel van Jade Empire verscheen eerst exclusief op de eerste Xbox maar kwam twee jaar later ook op de pc uit. Aangezien Bioware volgend jaar onderdeel van Electronic Arts wordt, ligt het voor de hand dat de spellen op meerdere platformen uitkomen.

De eerste Jade Empire verscheen in 2005 en speelt zich af in een Oosterse setting. Net zoals bij andere Bioware-spellen zoals Mass Effect en Knights Of The Old Republic speelt het verhaal een belangrijke rol. Het is te verwachten dat Jade Empire 2 gebruik gaat maken van het nieuwe dialoogwiel-systeem uit Mass Effect. Hierbij staan de gespreksopties rond het wiel en kunnen deze met het pookje op de Xbox-controller geselecteerd worden. Het tweede deel van Mass Effect is ook in ontwikkeling bij Bioware.

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (36)

Aangezien BioWare door Electronic Arts van Microsoft gekocht werd, ligt het voor de hand dat de spellen op meerdere platformen uitkomen.
Hier klopt helemaal niets van!
Bioware is nooit van Microsoft geweest.
Bioware is (nog) niet direct van Electronic Arts..
Bioware en Pandemic Studios zijn 'gefuseerd' (eind 2005), de holding corporation is VG Holding Corp.
VG Holding Corp wordt per january 2008 van Electronic Arts (mits de FTC zijn goedkeuring geeft).
Bioware is nooit van microsoft geweest dus ook niet van hun over gekocht

in 2005 zijn ze samen gegaan met Pandemic Studios en Elevation Partners ( een private equity fonds van onder andere eigendom van U2 zanger bono)

ze hadden wel een afspraak met MS maar Pandemic Studios maakte gewoon crossplatform games.
Yay, nog meer console spelletjes van Bioware. How I long for the old PC days. Alles na BG2 werd slechter en slechter. NwN heb ik met plezier gespeeld, maar eigenlijk pas vanaf de 2e uitbreiding. KotOR was nog prima te doen, Jade Empire was alweer een vreselijk versimpeld console spelletje geworden. Het was iig nog wel leuk en vermakelijk, maar verre van de kwaliteit die ik van ze gewend was.

Echt, ik zou een moord doen voor een ouwerwetse fixed camera RPG in de stijl van BG, Icewind Dale en vooral Planescape Torment.
Dat Baldur's Gate en consorten van dat tijdperk minder simpel waren, lag gewoon aan de gebruikte technieken hoor. Om een scene te maken in die spellen was het min of meer voldoende een statisch plaatje te schilderen. De text en de sprites kwamen vanzelf. Daardoor was er ook een kleiner onderscheid tussen "hoofdmissie" en "sidequest".

Nu is het allemaal in 3D, level design duurt een heel pak langer en kost oodles meer. Daardoor is de hoeveelheid behoorlijk gedaald. Gewoon een kwestie van geld en tijd. Is toch logisch? Maar de epische verhaallijnen zijn er nog steeds hoor. Het is gewoon gecondenseerd.

Sign of the times, dus.
Onzin... de console-titels die ze nu uitbrengen zijn veel meer gericht naar casual gamers dan naar hardcore rpg-spelers.
Er zit gewoon veel minder diepgang in de spellen die de afgelopen jaren zijn uitgekomen.. Al moet ik zeggen dat ik de KoTOR serie wel erg goed vind. Op de bugs na heeft vooral KoTOR II heel veel potentie.. jammer dat er niet meer uitgehaald is.

Maar de diepgang en de rijke game ervaring van Baldurs Gate hebben ze nooit meer gehaald.. Wat mij betreft zetten ze die te simpele oppervlakkige games aan de kant en maken ze een soort KoTOR meets Baldurs Gate.. Prima interface, goed voor PC Ún console. In een setting waar potentieel heel veel verhaal in te maken is.

Ik denk dat dat een enorme cash-cow zou kunnen zijn en erg goed zou scoren... maar goed.. nu moeten we weer wachten tot jade empire 2 af is... jammer...
Ach misschien wordt hun kotor MMO wat je zoekt.
En dat is een excuus hoe? Het MOET niet in 3D hoor. Beetje gamer kijkt verder dan mooie graphics, maar blijkbaar denken ontwikkelaars van niet. En wie zegt dat 2d tekenen makkelijker is dan lelijke models in een 3d game. Kan aan mij liggen, maar nergens werd een NwN mooier dan BG2. Daarbij, je kan ook prima een spel met 3d graphics maken, waar de camera vast zit. Hoef je je daar geen zorgen om te maken. En mag jij me vertellen hoe de interfaces simpeler zijn geworden. Al die uitschuif menuutjes en muisknop vastmoethoudttruucjes ik moet gebruiken om iets simpels te doen in een spel als NwN1.

Het zijn gewoon keuzes die een game ontwikkelaar moet maken, maar IMO maken ze dus lang niet altijd de juiste.

(en even voor de duidelijkheid, ik heb dus absoluut geen hekel aan 3d games in het algemeen, of aan NwN. Heb me daar talloze uurtjes prima mee vermaakt).
jade empire was een erg leuke game :)
hopelijk wordt dit weer net zo'n mooi sprookje.
_/-\o_ Op dat bericht zit ik nu al heeeel lang te wachten!

Ik hoop stiekem niet dat ze 'nog' meer dialogen erin gaan stoppen (ze moeten toch wel mass effect toppen!), en dat ze eens wat meer op de gevechten etc gaan werken (meer vechten, nog meer aanvallen en transformaties).

Op naar het beste spel van 2009!
Ik vond het een erg goed spel, toen ik de PC versie speelde. Hier verwacht ik dus veel van.
Jade Empire was ok, een leuk verhaal en vermakelijke cast maar weinig om terug naar te komen. Het was eerder actie dan rpg, een spel waarin je alles kan zien binnen de 12 uur verbleekt toch bij de games van weleer...
Nou, je kon 'm toch zeker twee keer spelen (1 x ' Open Palm' (goed) en 1 x 'Closed Fist' (kwaad)). Zeker de 'Closed Fist'-manier is bijzonder kwaadaardig (vooral aan het eind!).

En natuurlijk de romances uitspelen (menage-a-trois tussen de prinses, Dawnstar en een mannelijke speler is zelfs mogelijk!).
Dat was inderdaad mogelijk. Maar zelfs dat klusje kon je klaren in een totaal van 30 uur. Blijft nog altijd betrekkelijk weinig voor een rpg naar mijn mening...
Humm, aangezien het onderdeel van EA wordt, zullen ze ook al wel aan Jade Empire 3 werken ;)

Maar even serieus: Ik hoop dat ze deze ook op o.a. de PC uitbrengen, ik vond het een erg leuk spel namelijk
Ik ben misschien een n00b als het op games aankomt, maar ik zie nergens wat het nou eigenlijk is. Ik ken het naampje, en dat meiske vergeet ik ook nooit :P, maar wat voor soort spel is het nou? Ik zie de vergelijking getrokken worden met Mass Effect, maar iets zegt me dat het er niet bepaald op gaat lijken...
RPG in oosterse setting, mooi verhaal en een leuk vechtsysteem.
Aardig verhaal en een repetatief vechtsysteem. Spel met heel lage replay value. IMO
wie is de originele uitgever?
als het Microsoft is heeft EA pech, of hebben ze microsof's licenties all uitgekocht?

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True