Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 89 reacties

Microsoft heeft deze week door de introductie van zijn nieuwe Xbox 360-spel Halo 3 de drukste dag ooit op zijn online dienst Xbox Live beleefd. In de eerste uren na de introductie kwamen meer dan een miljoen spelers online.

Halo 3-mannetjeHalo 3 werd eerder deze week in de Verenigde Staten geďntroduceerd, een dag later gevolgd door de Europese introductie. Binnen twintig uur na de introductie op 25 september logden meer dan een miljoen Xbox Live-gamers in. Dit is daarmee de drukste dag ooit voor Xbox Live, zo meldt Next-Gen.

Door de drukte hadden sommige gebruikers problemen met inloggen op de online dienst. Op het Xbox-forum uitten diverse spelers hun onvrede. Volgens de softwaremaker zijn de problemen inmiddels verholpen.

Op de eerste dag haalde Microsoft al 170 miljoen dollar binnen met Halo 3. De introductie van het spel, dat ontwikkeld is door Bungie, heeft goed uitgepakt. Nooit eerder werd er in entertainmentland binnen 24 uur zoveel geld aan een product verdiend.

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (89)

Leuk nieuws. Dan heeft de marketingsstrategie van Microsoft toch gewerkt. Vond zelf de reclames ook top gemaakt, straalde veel klasse uit.

Overigens is het natuurlijk ook gewoon een heel goed spel :)
Natuurlijk is de marketing belangrijk, maar HALO-3 is ook wel een erg mooi spel met een hoop functie's vooral op LIVE gericht. Denk aan het share van filmpjes 4-player campaign mode etc. etc.
je bedoelt youtube en 100 andere spellen die COOP ondersteunen ? :)
  • Ik wist neit dat ik vanuit mijn xbox direct replays naar youtube kon sturen en weer downloaden. Of dat ik freeroaming door andermans filmpjes heen kon vliegen op youtube.
  • Kun je me die 98 andere 4-player co-op titels eens even noemen? Ik speel graag met mijn vrienden co-op maar helaas hebben we R6:V en beide G.R.A.W.'s al helemaal grijs gespeeld.
Op papier lijkt het allemaal super simpel al die extra multiplayer mogelijkheden die Halo3 heeft. Maar pas als je eenmaal het spel in handen hebt en een paar keer op Bungie.net gaat kijken snap je pas echt de mulitplayer revolutie.

Simpel voorbeeld: Ik krijg op MSN een linkje van een vriend van het coole potje Halo3 dat hij net heeft gespeeld. Ik zet mijn 360 aan, en klik op de link. Daarna zeg ik downloaden en 30 seconden later kan ik op mijn 360 de replay afspelen en ook nog eens vrij door de replay bewegen.

Ok, er is een grote hype gecreerd, en voor veel mensen stelt Halo3 een beetje teleur. Maar je kan MS toch niet kwalijk nemen dat ze een hype creeren? Net alsof Sony dat niet gaat proberen met MGS of KZ2? Als Sony in staat was net zo'n hype rond Snake te creeren als Nintendo en MS rond Mario en Master Chief dan zou Sony het zeker doen.

@Ace Lightning: Oh ja? Noem eens een game, en kom niet met een RTS want dat is echt niet het zelfde als een volledig 3d shooter.

@Kozue: Je moest eens weten hoe veel mensen dat doen.

Oh ja, voor mensen met een 360: http://www.bungie.net/Forums/posts.aspx?postID=13155197
Sniper maakt headshot, kogel ketst via muur en vloer door en maakt 2e headshot. Hoe wil je dat ooit zien zonder filmpje. :)
Edit: typo's

[Reactie gewijzigd door yzf1kr op 28 september 2007 18:24]

Ja, en jij gaat een half uur zitten kijken naar hoe iemand anders speelt? Joepie, wat een nutteloos gedoe. Doet me denken aan van die youtube filmpjes waarin een of ander persoon die zichzelf belangrijk vind een uur lang een monoloog houdt...
Co-op vind ik ook altijd wel leuk, maar daarvoor hoef je natuurlijk niet perse dit spel te hebben. Ik heb me best wel vermaakt met gears of war :)
Ik vind het juist intressant als iemand mij 3X achter elkaar killt kan ik achterhalen hoe hij dat doet en wat ik fout doe tevens kans ik de top 10 opzoeken en kijkken wat hun zo goed maakt wat voor wapens gebruiken ze wat voor taktieken gebruiken ze
er komt eerdags een update voor de 360 dat ook clans mogelijk zijn in vrienden groepen je kan dan je clan gevecht terug kijkken kijkken waar je het slecht doet als clan en kijkken wat voor taktieken andere gebruiken dat hun zo goed maakt

Nutteloos ?
zeker nog nooit meegedaan aan grote toernooien met shooters ? geloof mij dit is nuttig
Op Youtube zie je wel meer dan monologen. Wie kan zich niet uren vermaken met YouTube en de meest grappige of ongeloofelijke filmpjes? Nu kan je ze zelf checken in Halo en ernog zelf in bewegen ook. Er zitten slechte bij, er zitten goede bij, zelfde als in YouTube maar nutteloos is het zeker niet. Niets leuker dan even zelf je eigen gruwelijke match nakijken :)
Nooit eerder werd er in entertainmentland binnen 24 uur zoveel geld aan een product verdiend.

Ik dacht dat WoW:TBC meer had verdiend? Of hadden die meer verkocht, maar minder verdiend (gezien het feit dat TBC veel goedkoper was)?
WoW:TBC staat wbt (1e 24uur) aantallen op een 2e plek onder Halo2, en nu dus op een 3e plek.

WoW zat op 100miljoen, Halo2 op 120 miljoen en Halo3 zit ver over de 200 miljoen (170 alleen al op US markt)
Vind t wel opvallend dat veel mensen al gaan multiplayen.
Als producenten nu eens alleen een multiplayer zouden make van een spel, die de helft goedkoper is dan een pack met beide (single en multi).
Scheelt volgens mij ook in de ontwikkeltijd/kosten, als ze alleen een multi zouden maken; dan hoeft de AI niet geprogrammeerd en/of aangekocht te worden en dat soort dingen...
Valt mee hoor; in beide gevallen moeten ze sowieso de engine en maps maken. Bij singleplayer komt daar AI en verhaallijn enzo bij, bij multiplayer komt daar stabiele netwerkcode, replaycode, server spul, etc bij.

Ik denk dat beide ongeveer even tijd kosten. Daarnaast, Halo is populair om zowel de singleplayer en de multiplayer.

En er zijn ook wel multiplayer-only spellen, denk Unreal, Couter-Strike(Source), etc. Ze hebben wel een singleplayer, maar da's hetzelfde spel tegen bots.
Zie Shadowrun...

En eerlijk gezegd; mijn voorkeur is om een game voornamelijk single-player te spelen waarbij multiplay dan een extensie is om een extra ervaring toe te voegen. Online only vind ik erg vervelend vooral als de controls voor dat spel je net niet liggen en je eigenlijk constant niet mee kan komen met de rest.
Microsoft is niet echt goed in besturingssystemen maken (mijn mening) maar games en consoles doen ze echt goed... Toppie!
MS maakt zeker geen slechte games... maar om hun consoles nou goed te noemen... absoluut niet, de xbox 360 is genomineerd tot het electronica product met het hoogste uitval percentage... en dan nog niet te spreken over hun OS, maar dat laat ik wel terzijde... overgens zijn Halo en Bioshock goeie games...
Best makkelijk om "hun OS' niet goed te noemen. Misschien is het handig om dat dan minimaal te voorzien van een gefundeerd voorbeeld want ik ken wel een OS-versie of 7 van Microsoft in de huidige life-cycle en 4 daarvan vind ik erg goed, stabiel en lekker mee te werken.
marketing of niet... of een game een succes wordt hangt af van de verkopen. Als achteraf games niet tevreden zijn zullen ze dat laten weten....

Ik speel het iig niet....CSS en unreal rocken....(in the free world :-))
Wel knap dat ze dit zonder noemenswaardige problemen aankunnen. Ik ken genoeg spellen die bij de release eerst een poos problemen hadden door de hoeveelheid spelers.
Ik ben er vrij zeker van dat je geen psychische krachten nodig hebt om een piek zoals dit te kunnen verwachten. De (piek) capaciteit van de servers hebben ze waarschijnlijk al maanden van tevoren omhooggekrikt.
Wat dan alsnog knap is, aangezien servers van Apple er al uitvliegen als een tienduizend mensen tegelijk probeerd een Iphone te activeren. Zelfs Skype klapt eruit als blijkbaar teveel mensen zich tegelijk ineens aanmelden. Blijft een prestatie opzich om 1 miljoen mensen tegelijk online te houden, kijk naar WoW.
Dat is ook een scheve vergelijking eh... Waarom zou apple een capaciteit reserveren van 1 miljoen gebruikers als die voor 99% toch niet gebruikt wordt ?
Het is ook niet dat WOW op 1 dag 1 miljoen gebruikers erbij heeft gekregen en bovendien is WOW een spel dat enkel online kan gespeeld worden in tegenstelling tot Halo. Dus bij WOW weet men al op voorhand dat ze veel servercapaciteit nodig hebben.
Je moet ook niet overdrijven bij Skype.... dat is maar 1 keer gebeurd. Het gebeurt wel ook vaker dat je bij WOW niet kan aanmelden.
Wat een gezeik allemaal zeg over dat Halo een slecht spel is.
1) Smaken verschillen, als je het geen goed spel vind ga dan vooral en eigen forum beginnen over hoe slecht die game wel niet is.

2) MS is idd een bedrijf dat zich erg bezig houd met marketing en centjes maar je moet hoe dan ook toe geven dat ze ook (in dit geval) een daad bij hun woord voegen.

3) Het is wel een goeie game.. zo. :P ik bedoel het is een van de beste shooters op de xbox en ookal vind je het een slechte game er is toch moeilijk om heen te komen als je een xdoos bezit.
dat zegt eerder iets over de andere games op xbox dan over de kwaliteit van halo 3 :s
Er is wel veel Halo Hype geweest, ik wou er niet aan mee doen.
Toch heb ik het spel gekocht, en ik heb er zeker geen spijt van.
Veel mensen verwachten er veel meer van, maar ik vind het echt een geweldig spel.
Grafisch kan het misschien wel beter, toch vind ik alles er *groots* uit zien, vooral de omgevingen (achtergronden). Ik ben geen fan-boy, maar ik heb geen reden om dit spel uberhaupt te gaan bashen. Het is gewoon een goed/ groot uitgewerkt spel, en het hele sfeertje van Halo is gewoon terug :)
Op een HD-ready TV vind ik het er echt mooi uitzien, maar weer niet zoals Bioshock maar dit is dan ook appels met peren vergelijken.
Goed bezig Microsoft, maar hoeveel hebben zij wel niet in het stukje marketing gestoken.
Denk dat ook een aardig bedrag is. ;)

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True