Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

'PlayStation 3 krijgt volgend jaar htpc-features'

Een manager van de Nieuwzeelandse tak van Sony Computer Entertainment heeft een opmerkelijk plan van zijn werkgever prijsgegeven: Sony zou de PlayStation 3 vanaf volgend jaar gaan uitrusten met dvr-functionaliteit en een tv-tuner.

Sony-logoSony-vertegenwoordiger Warwick Light vertelde in een interview honderduit over de 'ongelooflijk veelzijdige' PlayStation 3: 'We kunnen de mogelijkheden aanpassen om steeds tegemoet te komen aan de entertainmentbehoefte van onze klanten.' De marketingmanager stak het bekende verhaal af van een console die 'een generatie lang mee kan gaan' en daarmee een hoge prijs rechtvaardigt en van blu-ray 'waarvan men zegt dat het de format wars gaat winnen'. Kennelijk was de interviewer nog onvoldoende onder de indruk van de 'future-proofed super computer', en daarop besloot Light het onderste uit de kan te halen: 'We hopen om volgend jaar in maart een digitale tuner op de markt te brengen, zodat de PS3 ook als programmeerbare videorecorder gebruikt kan worden.'

Of zijn werkgever erg blij met deze uitspraak zal zijn, valt nog te bezien. Volgens GamesIndustry zou het bedrijf al eind augustus, tijdens de Games Convention in Leipzig, een dergelijke tv-dienst aan het publiek willen voorstellen, maar daarover weigerde Sony tot dusverre elk commentaar. Wanneer een dergelijke tv-functie in Europa beschikbaar zou kunnen komen is, dankzij het regionale karakter van dergelijke diensten, in elk geval niet te voorspellen. Het belangrijkste bezwaar lijkt voorlopig dat 60 of zelfs 80GB voor een hogedefinitie-recorder aan de krappe kant is: met een paar uurtjes staat de harddisk al vol. Of dat betekent dat Sony alsnog de extra eurocenten voor een grotere hd gaat uitgeven, of dat Light ernstig op de zaken vooruitliep, zal hopelijk binnenkort blijken.

Sony PlayStation 3 met tv-met-testbeeld

Door René Wichers

Eindredacteur

01-08-2007 • 18:19

89 Linkedin Google+

Bron: The Press

Reacties (89)

Wijzig sortering
Voor 4 euro in de maand heb je al een UPC mediabox met DVR, die ook nog eens gratis vervangen wordt mocht ie stuk gaan of mocht er een nieuwere versie uitkomen. Een simpele DVR kost in de winkel geen 200 euro meer. Sowieso hebben de meeste mensen al wel een DVR of een DVD-recorder staan, en als ze dat niet hebben dan geven ze er waarschijnlijk weinig om. Daarbij, een HD DVB-T tuner is allemaal leuk en aardig, maar er zal toch wel iets fatsoenlijks moeten zijn om op te nemen. Volgens mij krijg je in Nederland nog maar weinig HD materiaal binnen.

Ik vraag me af waarom Sony de focus niet eens op betere games probeert te richten. Als ze eens naar het succes van de Wii kijken dan zouden ze toch door moeten krijgen dat de meeste mensen helemaal niet op al die uber-hightech prietpraat zitten te wachten, maar gewoon een spelletje willen spelen. Blu-Ray? Leuk hoor, maar 9 van de 10 consumenten is dik en dik tevreden met DVD, al helemaal omdat een DVD speler al voor 5 tientjes te krijgen is. Cell CPU? Klinkt boeiend, maar waarom zien de spelletjes er nu eigenlijk niet beter uit dan op de XBOX? Sixaxis? Beetje jammer dat er geen rumble opzit en de motion sensing veel minder uitgebreid is dan de Wii. PS3 home? Ik heb al werk en een sociaal leven en ik zit er niet op te wachten om in mijn vrije tijd met virtuele poppetjes te communiceren in mijn virtuele huis.

Uiteindelijk komt het er gewoon op neer dat Sony een qua hardware erg interessant apparaat in de markt heeft gezet dat zijn doel volkomen voorbij lijkt te schieten. Uiteindelijk zal het wel goedkomen met de PS3, als de catalogus aan spelletjes gaat groeien. Tot die tijd vind ik het enigzins sneu om te zien hoe hard Sony zijn best doet om ons te overtuigen van het feit dat 600 euro voor zo'n zwarte doos eigenlijk een koopje is.
Blueray is ook om de maximale grootte van de spellen te verhogen.
Die cell processor moet idd beter gebruikt gaan worden, maar is er niet zozeer voor om spellen mooier te maken.
En die motion sensing is bij de ps3 niet de primaire besturing.

Wat jammer is voor sony is dat heel veel spellen multiplatform worden dus dat de sterke punten van de ps3 bij veel spellen waarschijnlijk niet gebruikt worden.
Ik vraag me af waarom Sony de focus niet eens op betere games probeert te richten
Dat doen ze ook, alleen heeft dat meer tijd nodig dan bij zo'n Wii spelletje.
Als ze eens naar het succes van de Wii kijken
En als ik daar het success van de ps2, psp, ps3 en xbox langs leg krijg ik het idee dat het toch echt niet de meeste mensen zijn, maar eerder dat Nintendo erin is geslaagd een nieuwe doelgroep te bereiken, en de Mario/Pokemon/Zelda franchise verder uit te melken.
maar 9 van de 10 consumenten is dik en dik tevreden met DVD
Nu nog wel ja, maar de prijzen van BR en HDTV zullen ook verder dalen, en dan kopen 9 van de 10 mensen toch liever BR voor die paar tientjes meer. (ook dankzij de hogere krasbestendigheid van de BR)
Verder zit die BR er ook in zodat de developers ervan uit kunnen gaan dat dat onderdeel (samen met een HD) erin zit.
Klinkt boeiend, maar waarom zien de spelletjes er nu eigenlijk niet beter uit dan op de XBOX
Als je het verschil nu nog niet ziet kun je nog eens een paar maandjes wachten tot de PS3 exclusive toptitels komen, dan is het verschil duidelijk.

En als je home niks vind, dan laat je toch voor wat het is ?
600 euro is dan misschien geen koopje, maar toch een eerlijke prijs.
En sneu ? sja, je blijkt wel te werken, de apparaten verkopen steeds beter.

Uiteindelijk komt het er gewoon op neer dat er altijd wel mensen zullen zijn die produkt A of B helemaal niet interessant vinden.
Da's prima, maar moet je het dan echt helemaal af gaan zitten katten ?
zieken is en blijft toch echt een Nederlandse topsport voor sommigen onder ons, of niet John? Als je het allemaal niets vindt dan laat je hem toch links liggen? Dan koop je toch lekker een Wii (zit trouwens een hele leuken online avator dinges op). Dan negeer je die hele ps3 toch gewoon? Maar dan moet je niet gaan zeuren als over een jaartje de games wel beter ogen dan op de 360, iedereen een online identity heeft en je beste maatje zijn films op die ps3 van hem binnen haalt.

on topic: het huidige massale tv aanbod heeft zijn langste tijd wel gehad. mensen willen niet alleen nog maar langs de zenders kunnen zappen, ze willen content op dat moment waar zij zin in hebben. Net zoals je dat hebt met betaal tv in hotels. Je wilt CSI om 4 uur s'middags? click ok and enjoy. je wilt die ranzige pron om 8 uur in de ochtend. click ok and fapfap. zo simpel gaat het worden. freeview en het kunnen opnemen op een hd recordertje en later bekijken is pas het begin van deze verandering.

hiernaast lopen wij ook nog achter op gebruik van hogere formaten (hd tv enzo) waardoor het niet altijd loont om zo'n leuke bravia 42 inch aan de muur te spijkeren.
"HTPC features" vind ik toch wel een vreemde uitdrukking, eerlijk gezegd.
Een HTPC is een PC die uitgerust is met de nodige hard- en software om hem HT/DVR/TV features te geven. Die term is m.i. ook alleen bekend bij het PC publiek en veel minder bij videofielen en al helemaal niet bij het brede publiek.
Je zou het ruwweg kunnen vergelijken met "PSP krijgt iPhone features" als er eigenlijk gewoon bedoeld wordt dat er een GSM/telefoon-module uitkomt voor de PSP (fictief voorbeeld).
Dat het de hoge prijs rechtvaardigd, inderdaad en dan weer 100+ pleuro neertellen voor de tuner...

waarschijnlijk zelfs hoger, sony kennende

rechtvaardig..... nouja ik denk daar anders over
wat een gezeur zeg.. probeer maar eens een fatsoenlijk BD speler voor 600 euro te vinden (en dat is de PS3 dus).. ohja, en je kunt er ook nog spelletjes op spelen...
Ach, een HD DVD speler hoeft je niet meer te kosten als $ 99,- (actietje van Toshiba). Dat de overige BD spelers net zo overpriced zijn als de PS3 maakt de PS3 niet goedkoop.
die 99 euro actietje van Toshiba is enkel wanneer je die desbetreffende beurs zou bezoeken. En anders kun je daar dus niet voor in aanmerking komen. De gemiddelde HD-speler is dus rond de 500 euro en blijkbaar is de PS3 ook nog eens een erg goede speler. Daarnaast is dit wel een leuke gimmick dat je voor 100 euro een HTPC ervan kunt bouwen. Vooral voor mensen die niet te handig zijn is dit erg ideaal. Niet iedere console speler is van plan om een HTPC in elkaar te draaien. Daarnaast ga maar eens voor 600 a 700 een full hd htpc in elkaar bouwen.. ik zie dat niet zo snel lukken aangezien alleen al een hd-dvd/br speler al peperduur is.
Dan snap ik niet waarom Microsoft ook niet gaat stunten net als Toshiba om HDDVD erdoorheen te drukken.

Hebben ze er geen vertrouwen in dan?


Als Microsoft ballen zou hebben net als Sony, dan zouden ze nu aan een aantal exclusive titels voor de X360 alleen op hddvd uit moeten brengen.
Maar dat doen ze niet omdat ze bang zijn dat het gewoon gaat floppen omdat het geen vaste combo is.
MS gaat de HD-DVD addon in prijs verlagen én 'bundelen' met 5 films naar (beperkte) keuze.

MS heeft er dus vast wel vertrouwen in.
De reden dat MS geen exclusieve HD-DVD games uitbrengt is omdat de meeste Xboxjes geen HD-DVD hebben ...
Microsoft zet de Xbox 360 in mijn optiek meer neer als een game console. Wat die formaten betreft, het zal hun tijd wel duren. De meeste games passen prima op een (al dan niet Dual Layer) DVD en buiten de HD-films is het vooralsnog niet nodig (op enkele hele grote games na dan, misschien).
Mensen lezen alleen maar dat wat ze willen lezen :)
Die actie, was alleen voor mensen op een bepaald " event "
Die tevens ook nog eens een hoge entree haden betaald.
please, post geen stierenpoep.... Posts zoals die van jou, lees ik steeds vaker op Tweakers, waardoor ik steeds vaker naar andere sites vlucht.
BD speelers koop je al voor en stuk minder hoor.
En die speelen beter BR af als een ps3 :P
Bol punt com ? Samsung BD-P1000 voor 540,- ?
http://www.nl.bol.com/is-...errer=ADVNLCIA00202000099
Heb geen zin om verder te zoeken mare vergeleeken met dit ding is een ps3 een yoko br speler.
Dus SuperDre als je nie weet waar over je praat zeg dan nix pls :P
De BD-P1200 kost nu 750,- euro ofzo maar zal ook wel snel daalen en hij schijnd ook HD af te kunnen speelen.

[Reactie gewijzigd door warmonger op 1 augustus 2007 20:16]

PS3 + tv tuner

=

HTPC + BD speler + dikke videokaart om te kunnen gamen

conclusie, het is best een aantrekkelijk aparaat, al heeft niet iedereen dat door.
vergeet namelijk niet dat je op de ps3 ook gewoon prima linux draait met internet browser, email programma enz.
Als die TV tuner werkelijkheid gaat worden dan wil ik wel! :)

Een hele tijd een PS2 gehad, nu een Xbox met XBMC. Het enige wat ik enorm mis zijn de heerlijke RPG's die op de Playstations zijn. Dat zou toch wel de hoofdreden voor mij zijn om weer een te kopen.

@ Warmonger:
Dus SuperDre als je nie weet waar over je praat zeg dan nix pls
Normaal gesproken vind ik dat hij meestal wel een punt heeft, niet dat ik daar achter sta, maar dat is zijn mening. We leven nog steeds in een vrij land...

[Reactie gewijzigd door Cybergamer op 2 augustus 2007 03:36]

bij de consumentbond is de PS3 het beste uit de test gekomen van de blu-ray spelers dus hou jij maar je modnje dicht :o
Nu is de consumentenbond natuurlijk geen referentie. Bij de consumentenbond tellen punten zoals een duidelijke Nederlandse handleiding heel zwaar mee in het resultaat.

Zo werd bij een test van speakers een set "beste keus" omdat er een duidelijke handleiding bij zat hoe je ze het beste kon plaatsen.

Er zijn meerdere Duitse en Engelse magazines die apparatuur wel op geluids- en beeldkwaliteit testen.
Nou, nou 10 euro verschil, dan laat je een PS3 natuurlijk gelijk staan en pak je zo'n dedicated blu-ray speler mee.

Ja je kan vast nog wel een euro of 20-30 goedkoper als je goed zoekt.

Voor 550 kun je wel gelijk 2 spellen uitzoeken en krijg je 2 controllers, harde schijf erin voor andere content en genoeg connectiviteit (USB, bluetooth, kaartlezer, wifi, utp). Ik zou het wel weten :9
Iemand die geen games speelt koopt geen PS3 om er alleen maar BR mee af te spelen. Mensen (niet games) willen geen lelijk apparaat bij de tv hebben staan met 2 spellen 2 controllers en genoeg connectiviteit. Die willen een BR speler en thats it.
fout!

Ik heb een PS3, ik gebruik 'm vrijwel niet voor spellen maar voor de multimediafunctionaliteit, foto's browsen, muziek luisteren, video streamen... En voor die dingen heeft Sony iets heel handigs in het accessoire assortiment genaamd 'afstandsbediening'. Dan hoef je de controllers niet te gebruiken. Ik vind de vormgeving van de ps3 juist wel vernieuwend, vooral als 'ie rechtop staat. Het past goed bij mijn flatscreen omdat beiden voorzien zijn van een zwarte pianolak finish.

Natuurlijk speel ik wel eens een spelletje of demo, je hebt het apparaat toch in huis. Vaak is het zo dat ik aan vrienden demonstreer hoe de graphics eruit zien. Als ze dan weer de deur uitstappen gaat het ding gewoon weer uit. Nee, voor mij is het op de eerste plaats een BD speler met multimediafunctionaliteit. Binnekort maar eens Yellow Dog Linux erop zetten, kan ik daar mee gaan spelen.
Nee het is niet fout!

De term die je zoekt is: persoonlijke voorkeur.
jawel het is wel fout, hij reageert op iemand die alles over 1 kam scheert, en doet alsof niemand hem alleen als brspeler gebruikt, dat is zeker fout, want er zijn weldegelijk mensen die hem als multimedia speler gebruiken, zo laat dexter zien :)
Ehm nee, de ps3 is de beste bd speler die er is, zoek zelf het net maar af. ;)
Eigenlijk andersom, de PS3 is er om spelletjes te spelen, en Blu-Ray is een leuke bijkomstigheid :)
de PS3 is er om spelletjes te spelen
Fout. De PS3 is een home entertainment system. Het is alleen dat de meeste mensen eigenlijk gewoon een game console willen hebben.
Net zoals de meeste mensen eigenlijk gewoon een mobiele telefoon willen hebben.

[Reactie gewijzigd door elmuerte op 1 augustus 2007 19:20]

Inderdaad, mensen moeten aan de nieuwe soort console wennen ;)

We zitten nu toch ook niet meer te zeuren erover dat je met je telefoon foto's kan maken ;)
de naam is nog steeds playstation, het is dus de bedoeling dat je er games mee speelt.
Wat je ook zegt, en hoeveel features er ook mogen bijkomen, de PS3 is en blijft primair een spelconsole, en praktisch iedereen zal hem zo bekijken/gebruiken.
vertrouw me: bijna alle mensen die geen games willen kopen geen PS3 omdat ze er wel enkele multimediatrucjes mee kunnen doen.
Wat een geneuzel. En play kan ook afspelen betekenen. De oudste bandrecorders waren al uitgerust met een knop play, dat was een aardig tijdje voor men computergames had.

Als jij een p3 als een speelmachine wil blijven zien best. Als een aantal dpc-ers de ps3 als koetje willen best als iemand anders dat als de ultieme linuxbak wil wien ivm yellow dog, best.

Als DonQuichotte het als een moderne heks (of is het hex?) wil zien en zich daartegen te pletter wil lopen best.

Zie jij een tafelpoot of een honkbalknuppel? Zie jij een ijspriem of een moordwapen? Bij allerlei zaken zijn er dus meerdere gebruiken mogelijk, dus waarom zou een ps3 niet en het een en het ander kunnen zijn?
Hij went er wel aan. Hoeveel mensen hoorde je een aantal jaar terug niet toen de 0,3 Mp cameratjes in telefoons kwamen.

Nee dat gebruik ik nooit, dit en dat. Mp3tjes speel ik wel op mn mp3speler af.

En wat hoor je nu? 3 Jaar later?

"mn telefoon moet wel de mogelijkheid hebben om goede foto's te maken, en hij moet ook goed mn mp3tjes af kunnen spelen"

Over 2 jaar kan je daar nog internet en gps aan toevoegen.

Over 3 jaar EIS je gewoon dat je console het allemaal kan ;)
De kwaliteit is ook wel enorm verbeterd in de tussentijd. Logisch dat meer mensen het willen gebruiken en het in hun toestel willen hebben.
rechtvaardig??! Lees ik dat goed?

de PS3 is een luxeproduct

Ze moeten helemaal geen 'rechtvaardige prijs' hanteren? Het is een bedrijf met een product waar genoeg mensen het gevraagde bedrag voor willen neertellen. Live with it.

Of moet het 'rechtvaardig' genoeg zijn zodat ze in tanzania ook ps3 zouden kunnen kopen? Of in Nederland: iedereen heeft recht op een ps3, waarom niet eentje bij een werkloosheidsuitkering meegeven, hebben ze nog iets te doen in hun caravan met dikke flatscreen.
Grappig normaal wordt de PS3 altijd afgezaagd in de zin van: Ik hoef helemaal geen Bluray, ik hoef geen WiFi, ik hoef geen HD, ik hoef geen Bluetooth standaard op mijn console....dat bepaal ik zelf wel! En nu: Waarom hebben ze ook niet gelijk een tv-tuner ingebouwd? Beetje hypocriet. Komt het als add-on (zoals de HDDVD van Xbox360) is het WEER niet goed.

[Reactie gewijzigd door bobwarley op 1 augustus 2007 19:06]

Natuurlijk is het niet goed, je moet wel wat te zeiken hebben natuurlijk. 8)7

Waarom is ie niet wat kleiner? Waarom ligt ie niet voor een paar tientjes in het winkelschap? Waarom zoveel *voor mij* nutteloze features?

Kan niemand eens tevreden zijn met alle mogelijkheden die er zijn?

Kijk ook eens even verder in de toekomst, misschien heb je nu nog niks aan bluetooth, wifi, harde schijven, SD kaarten, USB, HD-DVD, Blu-ray etc. Maar baal jij er anders niet van als het over een jaar of 2 keihard aanslaat en jij zonder zit? Ja en dan weer gaan zeiken, "waarom zit dit er niet op?" "waarom zit dat er niet bij?"

Iedereen heeft zijn eigen keuze, er zijn nu 3 consoles op de markt. Goh jammer dat er eentje meer aan jouw eisen voldoet en de andere niet. Is dat dan maar een reden om alles wat er mee te maken heeft de grond in te boren? |:(

Ik vind dit namelijk best een leuk idee, zo wordt de PS3 ook echt een multimedia geval. Staat dat jou niet aan of heb je al een ander apparaat dat hetzelfde kan dan koop je het toch lekker niet. ;)

Je gaat toch ook niet een hele dure auto helemaal afkraken op z'n uiterlijk puur omdat ie duur is? Of omdat je alleen het stuur lelijk vind? Dan koop je hem lekker niet, dat is jouw keus, jouw mening. Voeg dan iets nuttigs toe aan de discussie in plaats van te speculeren bovenop andere speculaties. ;)
Niet alleen hoge prijs, wel erg optimistisch om te zeggen dat het een generatie mee moet kunnen gaan :S

Ik geloof echt niet dat over 15 jaar blue-ray met deze chipset nog up-to-date zal zijn. Persoonlijk mogen ze er dan wel een Blue-ray writer in doen!

Lijkt mij ook moeilijk om dan te kiezen voor DTV-C/S ?? neem aan dat over 5 jaar hier wel alles via C met apparte HDTV decoder door de kabel gaat, met smartcard.

[Reactie gewijzigd door deboer.bas op 2 augustus 2007 09:19]

over 15 jaar wordt er geen optische media meer gebruikt..

iedereen heeft dan minimaal 50MBit breedband internet en alles wordt direct weggeschreven op je xx terrabyte harde schijf of naar je online "HD" met x terrabyte ruimte met een paar google text ad's op basis van je content (en natuurlijk gebruik je dat alleen voor niet-belastende content zoals games e.d.)

geloof me, blue ray is het laatste der optische-consumenten-opslag.. ze kunnen nog tot 9 laags gaan a 25GB per laag (en wellicht ook nog dubbelzijdig; 450 GB)
die holodisks gaan ze misschien nog in datacentra gebruiken..

wie weet is internet2 dan ook al in gebruik, met de nodige fixes die het huidige internet van bovenstaand gebruik weerhoudt..
Eindelijk een waardig alternatief voor een game-HTPC
MythTV erop of misschien XBMC en hupsakee
dan is een prijs van 800¤ zalfs nog een prikje vergeleken met het alternatief.
Enkel de kleine HD is inderdaad een probleemje.

Nu is het wel zo dat de meer geavanceerde HTPC gebruiker stilaan overstapt op centrale TV-server/NAS.
Ik denk dat Windows home server met TV server en XBOX 360 extender dan meer in de smaak zal vallen. Enkel nog die MCE/Xbox tv-server voor WHS natuurlijk.

Voorlopig zal het dan toch maar MythTV backend / NAS + HTPC('s) of Windows home server met Mediaportal TVserver + HTPC('s) blijven.
ik kan me zo voorstellen dat de ps3 in de toekomst schrijf en lees functie over ethernet krijgt (van sony geen homebrew) en dan hoef je hem alleen maar aan je linksys te hangen met daarna een of misschien twee - als je heel veel filmpjes hebt - la cie T2 schijfjes en hupsakee, kun je lekker alles opnemen wat je wilt.
Handig een externe TV tuner,om zo via je console weer TV op je TV te kunnen kijken ;)
Kun je ook opnemen,en gamen op het zelfde moment????
Hadden ze er niet gelijk met de lancering mee kunnen komen,..i.p.v jaar later.
Consumenten zijn geen melkkoeien.
Ik vraag me af hoelang er nog tuners in LCD-tv's gebouwt zullen worden.

Voor een betke LCD-tv is digitaal bijna een must(dus losse tuner).
en er zijn zat mensen die een TFT monitor voor hun PS3 of X-box hebben.
Voor een betke LCD-tv is digitaal bijna een must(dus losse tuner).
Digitale tuners kunen ook in LCD-TV's gebouwd worden hoor. In Engeland en Duitsland is dat vrij normaal. Alleen de Nederlandse kabelmaatschappijen wilen hier niet aan meewerken.
Hier in Finland kan ik eigenlijk geen LCD TV meer krijgen zonder DVB-T / DVB-C tuner er in. Maar je betaald er wel 200 euro extra voor :(
Er zijn best wat lcd- of plasma-tv's op de markt met een digitale tuner ingebouwd, alleen kan ik er in hier (in belgie) niks mee aanvangen. Onze grootste provider (Telenet) verplicht je immers om hun decoder te kopen.
"Hadden ze er niet gelijk met de lancering mee kunnen komen,..i.p.v jaar later.
Consumenten zijn geen melkkoeien."

Grappig normaal wordt de PS3 altijd afgezaagd in de zin van: Ik hoef helemaal geen Bluray, ik hoef geen WiFi, ik hoef geen HD, ik hoef geen Bluetooth standaard op mijn console....dat bepaal ik zelf wel! En nu: Waarom hebben ze ook niet gelijk een tv-tuner ingebouwd? Beetje hypocriet. Komt het als add-on (zoals de HDDVD van Xbox360) is het WEER niet goed.

[Reactie gewijzigd door bobwarley op 1 augustus 2007 19:06]

Ik hoef ook geen TV-tuner in me PS3, maar als ze het er toch in willen, waarom dan niet vanaf het begin?

Is toch logisch dat mensen zo denken???
Om dat de kosten dan misschien NOG hoger zouden oplopen van de toch al dure console en daardoor helemaal onbetaalbaar zou worden?

[Reactie gewijzigd door bobwarley op 1 augustus 2007 19:11]

Alles wat nu in de ps3 zit kan ook daadwerkelijk voor gamen gebruikt worden. Dat de functionalteit ook voor andere dingen gebruikt kan worden doet daar niets aan af.
Ik ben trouwens dat ps3 bashen, wat tegenwoordig in lijkt te zijn, ondertussen een beetje zat. Het is een mooi apparaat met veel mogelijkheden, en wees blij dat ze die nog uit willen breiden, mischien verzinnen ze de volgende keer iets wat jij wel wilt hebben.
Laat maar komen...ook naar hier. Freeview via DVB-T komt er in België in 2008. De VRT-zenders zijn er al.

Hoe zit het in Nederland wat DVB-T betreft ?

[Reactie gewijzigd door GoldrusherXT op 1 augustus 2007 21:11]

Alleen de publieke zenders (NED1,2,3 + minimaal 1 regionale zender) zijn free-to-air. De rest is Conax gecodeerd. (KPN (voormalig Digitenne)).

De codering is het probleem niet zo aangezien er wel Conax cams beschikbaar zijn. Het grote probleem is het aantal kanalen wat KPN in de streams gepropt heeft. Dat is veel te hoog en daardoor krijg je een slecht beeld. (relatief iig).

En daarbij komt dat sinds zo ongeveer elk redelijk dorp in NL een kabelaansluiting heeft zijn overal de antennes van het dak gesloopt die voor DVB-T nu wel handig geweest waren. Dus iedereen die DVB-T wil ontvangen probeert dat in eerste instantie met zo'n minispriet van 10cm binnen. En dat werkt niet overal even vlekkeloos. En dan gaan er al snel een aantal klagen. (Terwijl iedereen het begrijpt als het om analoge tv zou gaan.)
En voor upc, en straks de rest van de kabel providers, zijn geen cam's. Dus eigenlijk hebben we aan die ps3 tuner hier in nederland niet zoveel.
Dat werkt ook met een smartcard! .

In B.V. een Sony Bravia Televisie zit een CAM module die waar je b.v. een Conax kaart in kan doen en hier je smartcard. Dit zou ook kunnen voor UPC ik weet alleen niet welke decoder zij gebruiken.

http://www.digitalekabelt...er/alphacrypt/index.shtml
zover ik weet kun je iedere decoder gebruiken zolang die UPC kaart er maar in kan. en dat kan volgens mij bij de meeste.
Het probleem is dat UPC een bijzondere codering gebruikt die niet standaard ondersteund wordt. Daarnaast zijn de smartcards gekoppeld aan de hardware, dus je kan niet je smartcard zo maar in een ander apparaat stoppen...
weer wat geleerd. thanks. _/-\o_ dan is het maar goed dat ik onlangs niet blind een of andere samsung heb gekocht voor mijn schoonmoeder...
adsl? of gewoon breedband?

btw: microsoft had het sinds de lauch van de 360 al over htpc-features, al wisten ze toen niet zeker of ze zouden implementeren..

[Reactie gewijzigd door rj1093 op 1 augustus 2007 18:54]

en Sony ook tijdens de ontwikkeling van de PS3...
Ik denk dan dat Sony beter voorbereid is voor de toekomst daar waar zij al Blueray geïmplementeerd hebben. Want voor zover ik het kan zien heeft BR toch het voordeel (mede door de PS3 de goedkoopste BR speler). Maar ik zou wel graag zien dat dit dan ingebouwd wordt. Dan heb je nog minder apparaten nodig. (Nadeel: als één onderdeel defect raakt ben je alles kwijt).
Het grote voordeel van een ingebouwde blueray (of hd-dvd) drive is dat die dan ook gebruikt kan worden voor spellen.
En hoe willen ze die implementeren dan? Zijn er in die PS3 uitbreidingsgaten/poorten voor nieuwe hardware?
Of gaat er een vernieuwde versie van PS3 komen. Die dus die tvtuner erin heeft?

Beetje kansloos vind ik dit, eerlijk gezegd.
Universal Serial Bus, afgekort USB.
Ben jij altijd zo'n pessimist? Je hoeft het niet hoor...Wees blij dat je de keuze in ieder geval krijgt.
waarom stuur je effe geen mail naar sony van mensen ik denk dat jullie grote fout maken.. of ga zelf solliciteren ofzo.. |:(
waarom stuur je effe geen mail naar sony van mensen ik denk dat jullie grote fout maken.. of ga zelf solliciteren ofzo.. |:(
Als ik hem was zou ik inderdaad Sony maar even mailen. Want daar hebben ze zelf vast nog niet over nagedacht. Zeg ze dan meteen dat ze met spoed de engineers hun bed uit moeten bellen met de vraag of er wel uitbreidingsgaten/poorten (is een vak term) in de PS3 zitten. Die domme mensen bij Sony ook altijd met hun rare ideeen.

Slimme jongen die BiG-GuY!
Leuk hoor USB poorten. Wil je nog een kastje bij je TV erbij hebben dan?
Voordeel van HTPC is toch juist, dat alles in 1 kastje zit...

Maargoed. Heb blijkbaar bij sommige mensen op hun teentjes getrapt. Sorry daarvoor.
Met uitbreidingsgaten bedoelde ik dingen zoals je ze terug vindt in bijvoorbeeld een Gamecube.

Ik vind de PS3 geen slecht apparaat hoor. Alleen de prijs vind ik aan de hoge kant.
Misschien was ik te kort door de bocht met m'n reactie.
Maar blijf het onnozel vinden om nog een extra kastje erbij te zetten om zo via de PS3 tv te kunnen kijken.

Dan koop ik liever gewoon een HDTV decoder met PVR (HDD erin of via netwerk).

[Reactie gewijzigd door BiG-GuY op 2 augustus 2007 19:30]

leuk idee, bijna een all in one apparaat, alleen jammer dat het extern is.
Ja, jammer dat ze niet de paar miljoen huidige PS3-eigenaars een nieuwe laten kopen. :/
En jammer dat ze hun hele productie niet overhoop halen door tientallen verschillende tuners te moeten inbouwen.
Volgende stap word een Sony PS3 Bravia.. Das een 45" HD 1080P beeldscherm met ingebouwde PS3 en BR player :+

En als het even mee zit zal daar dan ook een 1Tb aan opslag in zitten :+
Waarom zien die PS3's er altijd zo stoffig en vies uit op foto's?
omdat alles met een reflecterend oppervalkte er vies uit ziet.

probeer maar eens een closeup foto van een spiegel op zijn zijkant te maken. of je blingbling telefoon. alles is vies. alleen als het net nieuw is of heeeeeel grondig gereinigd, zie je dat op zo'n foto geen vuil.

in feite zijn ze niet zo vies. hoewel dat soort dingen wel sneller vies worden dan andere
Ik hoop dat hij geen zwarte meubels thuis heeft staan :P
Als je je meubels lang genoeg niet afstoft krijgen ze een mooie egale lichtgrijze kleur :D
Omdat de PS3 daar heel gevoelig voor is....Heb de PS3 sinds zaterdag en elk stofje en vingerafdruk is al goed te zien.....

Ik den k dat ik maar eens een poets moet nemen.... ;)
OF een andere kleur dan zwart nemen ;). Glimmend Zwart is altijd al gevoeliger hiervoor dan glimmend wit of grijs;).

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.


Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank en Intermediair de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2018 Hosting door True