Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 90 reacties
Submitter: sjondedon

Lite-on heeft een blu-ray-drive uitgebracht die speldiscs van de Playstation 3 herkent. De DH-401S-speler kan daarnaast ook de inhoud van de speldiscs lezen. Een gekopieerd spel is op de Playstation 3 echter niet speelbaar.

De website CD Freaks is er achtergekomen dat de DH-401S-drive van Lite-on zonder problemen door de beveiliging van PS3-speldiscs heenprikt. Hierdoor kan de blu-ray-drive van Lite-on de gegevens van de schijf lezen en dus kopiëren naar bijvoorbeeld de harde schijf. De website had het vermoeden dat de blu-ray-drive van speciale firmware was voorzien. Het testen van vier verschillende firmwareversies bevestigde het vermoeden echter niet: elke firmware van de drive kan de inhoud van PS3-spellen lezen.

CD Freaks heeft ook geprobeerd om een gekopieerd spel op de Playstation 3 te spelen. De content van het spel 'Lost Planet' werd op een schrijfbare blu-ray-disc gezet en vervolgens in de Playstation 3 geladen. Het spel was niet te spelen omdat de console de gekopieerde schijf als dataschijf herkende en niet als speldisc.

Tot dusverre waren blu-ray-drives niet in staat om een PS3-speldisc te herkennen. Een gamedisc van de Playstation 3 is zodanig beveiligd dat alleen Sony's console de inhoud kan lezen.

Inhoud van PS3-speldisc Lost Planet blootgelegd - mappen Inhoud van PS3-speldisc Lost Planet blootgelegd - bestanden
Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (90)

In de samenvatting boven wordt beweerd dat de Blu Ray speler "moeiteloos door de beveiliging heenprikt". Die indruk krijg ik uit het artikel dus helemaal niet,

Het kan ook zo zijn dat zij helemaal de moeite niet hebben genomen om de schijven (grondig) tegen lezen te beveiligen. Een goede emulator schrijven kost tijd. Als een goede emulator pas over 3 jaar beschikbaar is, is het al te laat....

Sony heeft waarschijnlijk hardware-matige beveiliging op de PS3 en de speldiscs... Hardware-matige beveiliging in de PS3 kan niet voorkomen dat een schijf wordt gelezen, maar kan wel voorkomen dat een Blue-ray kopie-tje als speldisc wordt herkent. En dat werkt blijkbaar.

Dus deze doorbraak vindt ik niet zo'n doorbraak......

[Reactie gewijzigd door ByeSell op 26 april 2008 12:39]

Euhm, zowel de Wii als XBOX360 hebben een soortgelijk systeem. En op beide consoles kan je na een aanpassing gekopieerde spellen spelen. Geloof me, als de hackers het lukt om een PS3 modchip te maken die de PS3 gekopieerde spellen laat spelen kunnen deze BluRay spelers heel populair worden ;)
Dat dacht je. Als je eens even goed rondkijkt op Google dan merk je dat ze nog niet eens in de gaten hebben hoe ze moeten beginnen. Het zal mij dan ook niks verbazen dat de beveiliging dynamisch is en overal kan verschijnen in de PS3. Een modchip met 32 of 64 draden is gewoon niet gangbaar.

En je hebt goed kans dat de firmware updates niet eens in de buurt komen van het herkennings systeem van het blu-ray element in de PS3.

Als er een modchip uitkomt, dan denk ik dat je met gemak een half moederbordje voor ogen krijgt.

[Reactie gewijzigd door SkyStreaker op 26 april 2008 13:14]

Beetje voorbarig allemaal imo. De meeste nieuwe consoles werden soort gelijke verhalen verkocht dat ze niet te kraken waren. Zeker de producenten doen dat maar wat graag om ontwikkelaars zekerheid te kunnen geven dat hun spellen niet zo snel gecopieerd worden. Echter tot op heden is iedere console gekraakt op de PS3 na. Neem wel in gedachte dat zowel de Wii en de xbox1.5 beide al enige tijd op de markt waren alvorens men uberhaubt een poging had kunnen wagen om de PS3 te modden.
Tevens dat een modchip 32 of 64 draden heeft en of deze een half moederbordje is, kan, maar misschien ook maar 1 draadje of weerstandje. Totdat deze uit er eentje uit is valt hier geen uitspraak over te doen. Overigens 64 draadjes solderen is ook een kleine kunst voor de meeste modders.
Tevens lijkt mij als games zich nu zich laten copieren dat het een kwestie van tijd is eer men de mogelijkheid om deze in te laten lezen via de hdd van de PS3 en zo te spelen. Maar hoe dan ook alle uitspraken zijn redelijk voorbarig totdat deze uit zijn. Het enigste wat wel een zekerheid is dat emulators nog wel even op zich laten wachten gezien de ontwikkeling van de PS1/PS2 emu's.
het lijkt me dat ze in gedachte hebben gehouden dat er makkelijk games op de hdd gezet kunnen worden, de beveiliging zal dieper zittend dan de firmware van de speler of een simpel weerstandje, en als ze de beveiliging in een belangrijke chip hebben gebakken is het moeilijk dit zomaar te modden, wie weet word een van de 8 cores van de cell wel gebruikt voor de beveiliging en is die gewoon iets aangepast om bepaalde data te vergelijken ofzo.
Any body's guess, een ding is zeker, het is een goede beveiliging tot nu toe, en daarnaast, voor het speelbaar is op pc's zijn we waarschijnlijk 10 jaar verder...
Dat is het voordeel van het gebruiken van onderdelen die niets te maken hebben met een huis tuin en keuken computer, het is te verschillend, en daar zit het voordeel in de beveiliging ook naar mijn mening.

alles kan je kraken, maar hoe langer het dicht zit, des te succesvoller het is.

ik blijf game downloaders toch nogsteeds neppe gamers vinden...
De PS3 is inmiddels meer dan 1.5 jaar op de markt, en ze hebben er nog deukje in de beveiliging geslagen, dit in tegenstelling tot de xbox360 en de Wii die na enkele weken al gekraakt waren.. Sony heeft wel wat geleerd met de PSP.. Uiteindelijk zal de beveiliging misschien wel gekraakt worden, maar het lukt Sony dus nu nog aardig om dat tegen te gaan.. En zelfs dan kan er mogelijk dezelfde techniek gebruikt worden als bij de xbox360,dat je PS3tje gebricked wordt...
De 360 na enkele weken gekraakt :? Volgens mij heeft het destijds ook bijna een jaar geduurd voordat het zover was.
de 360 is nog niet gekraakt, daarom dat er geen werkende modchips voor zijn

Ik dacht dat enkel de dvd-speler de games kon lezen door aangepaste firmware, maar dat het niet mogelijk is om eigen content enzo te laden
Er zit geen beveiling op de schijfjes om uitlezen onmogelijk te maken, alleen een 1:1 kopie maken is onmogelijk (tenzij je gebruikt maakt van een pers, zie Action Replay op de PS2 enzo).

Dan moet je bijvoorbeeld denken aan geometrische info over het schijfje, die is simpelweg niet over te zetten met een brander, want de info klopt niet met een gebrande schijfje.

Overigens is dit 'nieuws' alweer twee weken oud. 'Nieuws' omdat spellen uitlezen dus niks nieuws is, gewoon 'dd if=/dev/cdrom of=/mnt/exthdd/ps3disc.iso' in je linux console op de PS3 tikken.
Ik ben met je eens dat dit wat ouder nieuws is,

echter is het aan de andere kant wel nieuws, want dit is de 1e methode om ps3 spellen uit te lezen op windows gebaseerde pc's.
Daarvoor moest het op Linux gebeuren met speciale handelingen die niet voor iedereen weggelegd is.

( Ik had dit ergens gelezen, kan de bron niet meer vinden sorry hiervoor)
Nee hoor, voorheen kon het enkel onder linux op de PS3. Tot op heden was de PS3 drive de enige die de PS3 discs wilde lezen. En aangezien de drive ook toegankelijk is vanuit Linux op de PS3 is het zeer simpel om er een iso van te maken.
Domme opmerking misschien, maar een disc (CD,DVD,Blu-Ray, HD-DVD) bestaat toch simpelweg uit nullen en enen? Een disc kan ook alleen in zijn geheel gelezen lijkt me... dus de software (lees aansturing) moet het herkennen, uitvoeren of bewerken van een disc mogelijk maken.

Raar dat het hardware afhankelijk is. 8)7
Maar voor die discs zijn er ook standaarden afgeproken ( red book etc ) waar een normale disc aan moet voldoen.
Dus alle hw-boeren houden zich minimaal aan die standaard ( waarom zou je meer willen uitlezen dan de standaard, kost extra research en is duur )

Als je nu sony bent, je plant een PS3 waarvan je wil dat de games niet gekopieerd worden dan ga je 90% van de logica ( = game content ) binnen de standaard zetten ( want dit is makkelijk voor iedereen ) en je laatste 10% ( = copy protection ) gooi je buiten de standaard. Je laat een x aantal hw-boeren een dikke NDA tekenen en hun mogen de niet 100% standaard blu-ray drives voor de ps3 maken.

Op deze manier krijg je een copy-protection die niet op standaard blu-ray drives te lezen is. Ooit komt er wel eens een bedrijfje wat ook drives uit gaat brengen die ze wel kunnen lezen en schrijven, maar dan treden je andere copy-protections in werking...
Elke gebrande CD/DVD krijgt een booktype setting mee dat aangeeft wat voor een soort CD/DVD het betreft. Ze kunnen dus simpelweg kijken of het een DVD-R/DVD+R etc is.
Nou nog een PC emulator en we kunnen allemaal van PS3 games genieten zonder PS3!
Zoals iemand hierboven zegt, het zal zeker nog een aantal jaren duren voordat er een goede PS3 emulator zal zijn. Zelfs nu in 2008 kunnen PS2 emulators alleen draaien met FPS waarvan je normaal zou huilen. De gespecialiseerde game-hardware van de PS2 emuleren vergt teveel kracht, ook al zijn de specs van de PS2 nu bijna niks meer. PSP emulators zijn er ook nog niet normaal.
En aangezien de PS3 over nog meer gespecialiseerde hardware bestaat moet je er vanuit gaan dat het ook wel 5 jaar of meer gaat duren voordat we die kunnen emuleren met 20fps.
Inderdaad, de tijd om een goede emulator te bouwen voor een bepaald platform lijkt eigenlijk wel steeds langer te worden in plaats van korter. De PS2 is nu ruim 8 jaar op de markt en een emulator ervoor begint het nu 'redelijk' te doen, maar is nog lang en lang niet 90% perfect. (100% perfecte emulators heb je eigenlijk voor geen enkel systeem, zelfs voor de C64, NES, SNES, etc emulators komen nog af en toe nieuwe versies uit die de compatibiliteit weer een 0.01% omhoog brengen ofzo).

Emulators die bijna alle games flawless draaien voor de dreamcast, gamecube en xbox 1 heb je ook nog steeds niet. Voor die generatie is voornamelijk alle efforts op de PS2 gezet en zelfs dat zal een geschatte 12 jaar duren voor een goede emulator.

En zelfs als je nog een generatie terug kijkt (de oorspronkelijk 'next gen' generatie), dan heeft wederom alleen de playstation 1 een bijna flawless emulator. De diverse N64 emulators hebben allemaal nog issues. De Saturn emulatie heeft heel lang stil gestaan en is pas redelijk recent een beetje volwassen geworden. Dat heeft dus ook zo'n 12 jaar geduurd dus.

Als je de lijntjes een beetje doortrekt, dan kun je dus een redelijke PS3 emulator verwachten rond 2020, -op z'n vroegst- ;)
pff das allang achterhaalt, pcsx2.net...

@hieronder:
Als je gebruik maakt van de dualcore mode is final fantasy prima realtime uit te spelen.
(mits je de meest recente versie gebruikt)

[Reactie gewijzigd door falcon4ever op 26 april 2008 13:35]

pff, die emulator, dat speelt de games wel af, echter.... Nog lange na niet acceptabel genoeg. Spellen die je uit kan spelen krijgen van die site het groene licht of spellen die niet de hele trucendoos van de PS2 gebruiken.

[Reactie gewijzigd door SkyStreaker op 26 april 2008 13:07]

pff, die emulator, dat speelt de games wel af, echter.... Nog lange na niet acceptabel genoeg.
Inderdaad, het is pas sinds +- 1.5 jaar dat je überhaupt een beetje wat kunt doen in spellen, maar de kwaliteit is nog lang niet acceptabel, en zeker niet voor de meerderheid van de games. Wel gaat het met sprongen vooruit telkens. Als ze in het huidige tempo door blijven ontwikkelen kan de emu al binnen een jaar of 4 erg goed gaan worden.

Probleem is echter dat meestal developers niet op het zelfde tempo door blijven ontwikkelen en dikwijls vlak voor de finish er de brui aan geven (zie oa de n64 maar ook ps1 emu's). Eigenlijk is dit wel te begrijpen. In het begin is het een enorme uitdaging om ook maar 'iets' op het scherm te krijgen. Daarna blijft het leuk om steeds meer de grote lijnen erin te krijgen. Vanaf een gegeven moment begint het echter erg saai te worden; letterlijk 10.000'en hele kleine zeurderige details die het verschil bepalen of game X in level Y met poppetje Z wel of niet crashed omdat de programmeur van die game een vrij aparte code constructie heeft gebruikt die 'toevallig' op de originele hardware wel werkte.

De laatste loodjes zijn bij emu development -echt- de zwaarste; een waar monniken werk waar slechts weinig developers zin in hebben.
Ja, dat zijn dus framerates om van te huilen. Ik kan crysis met relatief hoge settings op een strakke 60fps spelen, maar met pcsx2 kan ik FFX op ongeveer 15 fps spelen, als ik geluk heb, en de graphics error negeer.
je hebt wel een zieke PC nodig om een PS3 te emuleren :x
Er zijn nauwelijk goede ps2 emulators uit en het gaat zeker nog jaren duren voordat er een goede ps3 emulator is ; (

[Reactie gewijzigd door DefLite op 26 april 2008 12:18]

Ik wou al zeggen. Ik denk ook niet dat er een PS3 emulator gaat komen. Want als de game-developers al moeite hebben om een spel voor de Cell-Processor te programmeren, dan vraag ik me af of de third-party emulator developers die structuur zomaar even kunnen nabootsen in een emulator...
het is niet de structuur van de ps3 die zo moeilijk is anders. dat emuleren opzich zou mee moeten vallen en de gebruikte hardware is opzich redelijk bekent (anders zou er geen linux voor zijn)
maar om het snel te doen kan nog even duren.
Eigenlijk zeg je nu een tegenspraak ;) want aan de ene kant zeg je dat de structuur niet zo moeilijk is, en aan de andere kant zeg je dat het nog wel even duurt voordat het snel kan.

Ik neem aan dat als het niet moeilijk is, dat het toch ook niet lang hoeft te duren...
@ Niekiodjdj

Eigenlijk lees je het niet goed, of weet je niet wat het verschil tussen een emulator en echte hardware is. Laat ik een ander voorbeeld nemen: je hebt (buiten nederland) grote stuwmeren met een dam. Het is best makkelijk om dit te emuleren in een slootje. Dat wil nog niet zeggen dat de prestaties ook gelijk zijn.

De hardware in de PC is simpelweg niet afdoende om bepaalde berekeningen snel genoeg uit te voeren.

[Reactie gewijzigd door Pozo op 26 april 2008 16:42]

quote "De hardware in de PC is simpelweg niet afdoende om bepaalde berekeningen snel genoeg uit te voeren"

Maar diezelfde PC hardware is weldegelijk voldoende om een dergelijk spel met dergelijke grafische kwaliteiten te tonen. Zelfs beter dan een PS3.

Wie gaat er nou emuleren wat ten koste gaat van zoveel efficientie zodat je ineens een cpu nodig hebt die minstens 10x zo krachtig is als de cell, terwijl je hetzelfde spel op de PC kan spelen op huidige hardware.

Laten we in elk geval voorop stellen dat het niet de kracht is van de PS3 die moeilijk te evenaren valt, maar dat het emuleren van de Cell moeilijk effecient gedaan kan worden waardoor we dus een overmaat aan power nodig hebben voor gelijke prestaties = ineffecientie ten top!

Zoiets wil je gewoon niet. Met elke emulator is dat hetzelfde verhaal. Kijk alleen al naar DosBOX. Daar heb je anders even een dikke 2Ghz cpu nodig om een beetje doom1 te kunnen spelen zoals het draaide op een 486. Terwijl het notabene dezelfde archtechtuur kent!

[Reactie gewijzigd door BruT@LysT op 26 april 2008 21:24]

Snel in de vorm van "het draait even snel als een ps3". Oftewel als je het nu zou doen speel je met 3fps ofzo...
Hij geeft volgens mij aan dat code en hardware geen probleem zijn (zie de linux versie), maar dat de brute kracht van PC hardware voorlopig nog onvoldoende is. Ik zie dat niet als tegenspraak.
Sja het is ook niet zo moeilijk om linux erop te draaien, wat heeft linux nodig om te kunnen draaien?

-1cpu/core
-een beetje geheugen
-invoer
-uitvoer (beeldscherm)

echter houd dit bij lange na niet in dat alles van de cpu gebruikt wordt en ook alle cores, de uitvoer kan minimaal zijn en de invoer ook. Tevens heeft sony voor zover ik heb begrepen meegewerkt om een kernel voor linux te maken die de PS3 ondersteund.

Dus ik denk dat het emuleren van een spel wat iets meer gebruikt dan linux nooit te emuleren valt tenzij de PS3 bejaard is. Maar dan is die techniek ook alweer achterhaald.

[Reactie gewijzigd door kfaessen op 26 april 2008 14:40]

Ik denk eerder dat je een hele aparte OS nodig zou hebben om alle snelheid uit je pc te halen. En met dat idee klinkt het wel weer wat interessanter?
ik weet niet wat voor pc je hebt, maar vaak is het al zwaar zat om een ps2 emulator te draaien, dus droom lekker verder en koop een ps3....
Toch gaat er een ps3 drive uitkomen binnenkort, waardoor je ps3 games op je pc kunt spelen. Het ding gaat zo'n 300 euri kosten en je hebt er een quadcore voor nodig. :)
Dat was een 1 april grap van de PC Gameplay als ik me niet vergis. Het verhaal is zo ongeloofwaardig als wat gezien de prijs en de technische onmogelijkheden :P
een quad core heeft die power bij lange na niet inderdaad
ja op 200-300 als resolutie mischien....
De resolutie heeft niks te maken met de CPU. De GPU in de PS3 is al weer achterhaald t.o.v. de huidige generatie GPU's van ATI en nVidia dus dat zal het probleem echt niet zijn.

Wat betreft de CPU: er zijn al mobo's met de mogelijkheid van twee CPu's erop plaatsen. Als je daar dan twee Quadcores op zet denk ik dat je de Cell kwa kracht al aardig gaat benaderen. Het wachten is dus echt alleen maar op de eerste emulator.

Vergeet niet dat van zowel de PS1 en 2 ook werd gezegd dat dit alleen op die consoles kon draaien en wat klopt daar tegenwoordig nog van?
Ik denk dat de Cell dan nog veel sneller is als je een dubbele quad core heb... De Cell is ook specifiek gemaakt voor een bepaald aantal codes en kan die razendsnel verwerken... Zie Folding@Home maar... Duurde misschien hooguit een maand voordat de PC's waren ingehaald, terwijl dat al jaren draait... en in veel meer aantal ook... Ook bestaat de PS2 al bijna 8 jaar ofzo als ik het goed heb... En minimaal elk jaar is er vooruitgang in de PC CPU & GPU wereld... Het heeft een hele tijd geduurd (5 jaar ofzo) voordat PS2 games fatsoenlijk (geen lag) te spelen waren. Dit zal ook bij de PS3 zo zijn...
Dat het zoveel jaar duurde om PS2 zo soepel op pc te krijgen ligt niet aan de computers die wij gebruiken maar aan de software..

Je emuleerd de omgeving van de PS2 .. andere architectuur, andere manier van aanroepen, andere processen etc etc.

Jouw huidige pc is hoogst waarschijn een standaard x86(-64). PS2 gebruikt, net als de PS3, andere type cpu's dan jouw desktop pc. Daarom moet een conversie on-the-fly plaatsvinden .. en juist dat is erg moeilijk.

Dat proces wordt met de jaren efficienter waardoor jouw emulator beter draait (de naam zegt het al).

Kijk ook eens naar de virtual pc oplossingen van 5 jaar terug. Waren erg traag en hadden veel overhead. Ook al was het x86 <> x86. Met de jaren is dit efficienter geworden en zijn ook de cpus van nu geoptimaliseerd hiervoor (Vanderpool voor Intel, AMD-V voor AMD).

Kijk ook eens naar de geschiedenis van x86 virtualisatie: http://en.wikipedia.org/wiki/X86_virtualization
Ja.. de reden dat er zo weinig spelen voor de PS3 uitkomen die ECHT waardig zijn om next-gen te kunnen worden genoemd ik puur om de reden dat de Cell processor zo verrekke moeilijk te programeren is (niet mijn eigen woorden)

met andere woorden:

heel veel spellen die gebruiken nog niet eens het minste van de Cell processor.. waardoor een quadcoretje al genoeg is voor een emulator (als we het ff over de CPU hebben ^^ )
Wat betreft de CPU: er zijn al mobo's met de mogelijkheid van twee CPu's erop plaatsen. Als je daar dan twee Quadcores op zet denk ik dat je de Cell kwa kracht al aardig gaat benaderen. Het wachten is dus echt alleen maar op de eerste emulator.
Het is niet zo omdat je het aantal cores weet te benaderen dat je dan gelijk een systeem hebt waarop dit haalbaar is. Ook al zou je in pure snelheid die Cell cpu benaderen, dan gaat het je nog niet lukken, omdat de architectuur gewoon compleet anders is. Dit betekent dat voor iederen instructie er een vertaalslag moet worden gepleegd om de instructie uberhaupt aan de cpu te kunnen laten snappen.

Daarnaast is het zo dat bepaalde architecturen ook beter zijn in bepaalde instructies dan andere architecturen. De ene proc is beter in floating point berekeningen dan een andere proc (beter == sneller). Ik weet niet in hoeverre de games zijn geoptimaliseerd voor de Cell processor (ik neem aan dat daar wel rekening mee gehouden is bij veel games) wat betekent dat je aanzienlijk meer processingkracht nodig hebt om de Cell te kunnen evenaren, als je iets probeert te doen waar de x86 architectuur gewoon minder goed in is dan de Cell cpu's.

Dus een emulator zal waarschijnlijk net zo'n succes worden als de emulators die ik vroeger heb gezien voor playstation spellen. Lage resolutie en dan nog is het huilen met de pet op als je naar de framerate kijkt.

[Reactie gewijzigd door TERW_DAN op 27 april 2008 08:29]

de ps1 komt uit 1994 en de ps2 uit 2000 dus die hardware is zeker 8 jaar oud
Door k1n8fisher, zaterdag 26 april 2008 14:39
[...]
Wat betreft de CPU: er zijn al mobo's met de mogelijkheid van twee CPu's erop plaatsen. Als je daar dan twee Quadcores op zet denk ik dat je de Cell kwa kracht al aardig gaat benaderen. Het wachten is dus echt alleen maar op de eerste emulator.
Je beredeneert te eenvoudig. Uit mijn ervaring blijkt dit helemaal niet te kloppen, goede PC's van nu kunnen wel een PS2 emuleren, maar bij lange na nog geen PS3. Dat duurt nog wel even.

[Reactie gewijzigd door AdnanKananda op 26 april 2008 23:28]

omdat er voor emulatie dacht ik 3 keer zo veel kracht wordt gevraagd dan voor native playing. Dus een PC tegenwoordig is al zo goed als een ps3, gwn nog niet goed genoeg om het snel en zonder problemen te kunnen emuleren
Hij beredeneerd het tenminste nog. Wat zijn jou argumenten voor "dat duurt nog wel even" en "een ps2 is wel te emuleren maar een ps3 niet"?

Wat is er te eenvoudig aan? Niets is onmogelijk.
Bron?

PS3 Drive? Als je het over een vorm van emulatie hebt, dan lul je echt de grootste kolder uit je nek. PC's zijn alles behalve krachtig genoeg, je moet hele happen complexe machine code omzetten naar begrijpbare zooi voor de PC. Het is niet meer even een motorala cputje wat je emuleert.

Ik geloof er niks van.
dat zou alleen kunnnen gok ik als je dit in je desktopje zet:
http://www.mc.com/microsi...oductDetails.aspx?id=2590
Das onzin, er is nog geen pc proc uit die de Cell kan benaderen.. en dan ben je er nog niet, ook moet er dan nog een emulator geschreven worden, en er is nog niet eens een goeie emulator voor de PS2 (die fatsoenlijk draait), laat staan dat ze die voor de PS3 kunnen schrijven (in zo'n relatief korte tijd)..
er is nog niet eens een goeie emulator voor de PS2 (die fatsoenlijk draait)
Via PCSX2 zijn de de meeste PS2-spellen anders behoorlijk speelbaar, hoor. :)
Geen van die screenshots laat een framerate boven de 15fps zien. Geen idee op wat voor PC ze zijn gemaakt, maar als dat de gemiddelde performance is dan noem ik dat niet speelbaar.

Verder overdrijf je schromelijk. Als je compatibility list bekijkt zie je dat hooguit de helft en waarschijnlijk minder dan een derde van de spellen het predikaat playable krijgen, de rest loopt met crashes of helemaal niet.

Dit is zeker een leuke poging tot emulatie, maar gezien de specs van de machine die je nodig hebt (waarschijnlijk een nieuwwaarde van 10 PS2s) en de beperkte compatibility vind ik dit nog niet een 'succesvolle' emulator.

[Reactie gewijzigd door Dr. Strangelove op 26 april 2008 18:05]

ik ben nu al 3 jaar lang het project aan het volgen ik heb via mirc al 3 jaar kennis gemaakt en heb alle stappen gevolgd die ze tot nu toe hebben gemaakt met PCSx2.

pcsx2 kan heel wat spelen als je een goeie pc hebt op FULL SPEED spelen ik kan FFX en KH1 full speed spelen en dat niet alleen de emulator ondersteund dual core mode niet veel programma's kunnen dat hoor!

de ps3 is EIGENLIJK makkelijker te emuleren dan een ps2 maar de kracht die je voor een ps3 nodig hebt is gewoon meer de manier waarop de ps2 is gebouwd is ontzettend moeilijk... vandaar dat emulatie ervan ERG lastig is. PCSX2 is heel succesvol in mijn ogen want niemand ma dan ook niemand durfde tot nu toe het zelfde te bouwen.

Als je ook in de emulatie wereld was zou je wel begrijpen wrm iedereen respect voor de team heeft.... ma "beperkte compatibility vind ik dit nog niet een 'succesvolle' emulator." dit soort opmerkingen krijg je alleen van mensen die niks weten ervan!

Er is nog 1 ding dat ik wil vaststellen als je iets wilt uitrekenen hoeveel kracht je nodig hebt om de juiste pc te hebben voor emulatie moet uitgaan dat elke emulator minimaal 10X zo sterk moet zijn als de console.

BTW test de emulator uit! je zult versteld staan.... download de beta die is iets beter staat bij downloads en dan latest betas.....
dit soort opmerkingen krijg je alleen van mensen die niks weten ervan!
Dus het maakt jou niets uit dat 2/3 van de spellen niet draaien en dat 80% van de computers geen speelbare framerate haalt? Prima jongen.

Er is een verschil tussen een mooi project dat veelbelovend is en wie weet nog heel veel beter kan worden, en een emulator die alles speelt wat je er tegenaan gooit. Waar het me om gaat is dat er nog geen emulator is die het gros der PS2 spellen probleemloos speelt op acceptabele hardware.

Ik heb best respect voor het team en hun ongoing efforts, maar dat betekent niet dat je daarom meer van het tot nu toe behaalde resultaat moet maken dat het is. Het is een FEIT dat veel spellen niet goed draaien en het is een FEIT dat de hardware die ervoor nodig bij veel mensen gewoon niet aanwezig is. Dit zal allebei verbeteren verwacht ik, maar de situatie is zoals hij is.

[Reactie gewijzigd door Dr. Strangelove op 27 april 2008 10:41]

Prima jongen, je beseft dat 80% van de huis-tuin-keuken computers nog steeds een PIV 2,8GHz + 1GB geheugen, met in het beste geval een GeForce 5200?
My point exactly :)

Maar een emulator die quad core met een 9800 nodig heef om lekker te lopen is verre van een ideale oplossing. Het valt me ook op dat je niet op de compatibiliteit ingaat, dat is blijkbaar geen issue voor jou. Erg fijn als je PS2 emulator geen Gran Turismo 4 draait.
heh khoop stiekem dat het spelen van kopieerbare spellen snel gaat gebeuren voor de ps3 :P kvind de spellen namelijk steeds duurder worden... zoiezo zijn ze standaard 5 a 10euro duurder dan een xbox360 titel
Tja, wat is duur: in 1986 kostte de eerste Metal Gear voor MSX2 ca. 130 gulden. Met inflatie erbij zou dat nu 130 euro zijn...
Tja zoals hierboven al aangegeven wordt, de spellen zijn niet echt in prijs gestegen..
Maar dan nog, een hobby kost nu eenmaal geld, en gekopieerde spellen worden vaak ook niet echt gewaardeerd (ofwel je geniet er minder van)..
ik heb op mijn dreamcast ook een bak vol gecopyeerde spellen en ik speel ze eingelijk nooit en de spellen die ik wel speel heb ik orgineel (Mr. Driller, Quake 3 en Samba de Amigo)...

Alle spellen die ik gekocht heb speel ik veel vaker dan de spellen die ik gecopyeerd heb ik heb bakken en bakken met gecopyeerde floppies staan en ik heb eingelijk alleen maar doom gedaan en die heb ik ook gekocht... Moraal van het verhaal copyeren kost alleen maar geld aangezien ik ze toch nooit uitspeel.
Prijzen voor spellen van consoles zijn juist erg stabiel en doen niet aan inflatie mee.
Mega Drive en SNES spellen gingen voor zo'n 120 tot 160 gulden over de toonbank.

Dus eigenlijk zijn ze goedkoper geworden én er is tegenwoordig vaak meer geld met de productie gemoeid (en hopelijk meer omzet).
Nu is de afzetmarkt ook groter momenteel, dus dat compenseert wel weer aardig.
Dit heb je ook met de Wii, er zijn maar een paar DVD-spelers die Wii-discs kan lezen.
maar die hebben wel een speciale firmware/software nodig.
Hier kon je natuurlijk op wachten. Kwestie van tijd voor je een kopietje kan branden die wél door de PS3 wordt herkend als gameschijf. Tot de volgende PS3 firmware in ieder geval. ;)
Ik dacht dat dit al kon :S
De meeste PS3 rips komen van de PS3 zelf .. onder Linux that is
wellicht zou een aanpassing nodig zijn in de PS3 zelf... bepaalde data kan niet 1:1 gekopieerd worden naar een schrijfbare Blu Ray disc.

(zie XBOX360)
hoezo zie xbox360? games branden en aan de gang krijgen daarvoor is nog makkelijker als voor de PC.
hoezo zie xbox360? games branden en aan de gang krijgen daarvoor is nog makkelijker als voor de PC.
Mits de DVD-drive van de Xbox 360 een gemodificeerde firmware bevat.
Correct, en de 360 versie is niet geencrypt, in tegenstelling tot de ps3 ....
zal natuurlijk wel leuk zijn om 3d content te extracten en te gebruiken voor je eigen projectjes :)

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True