Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 11 reacties
Bron: RealNetworks

RealNetworks heeft gisteren de resultaten bekendgemaakt over het eerste kwartaal van dit jaar. In die periode heeft het bedrijf een omzet geboekt van 76,6 miljoen dollar, een stijging van 27 procent ten opzichte van dezelfde periode in 2004. De winst bedroeg 800.000 dollar, dit is aanzienlijk beter dan het verlies van 10,4 miljoen dollar dat vorig jaar in het eerste kwartaal in de boeken genoteerd werd. Wanneer enkele eenmalige antitrustuitgaven niet meegerekend worden, dan komt de winst over de eerste driemaandelijkse periode van 2005 uit op 4,6 miljoen dollar. Het bedrijf heeft het afgelopen kwartaal een groei geboekt die voornamelijk veroorzaakt is doordat meer consumenten gebruikgemaakt hebben van de downloaddiensten die RealNetworks aanbiedt op het gebied van muziek en games. Voor het gehele jaar 2005 verwacht het bedrijf een omzet die ligt tussen de 320 en 330 miljoen dollar. Dit is iets meer dan 20 procent meer dan de omzet over 2004.

RealNetworks logoDe divisie die verantwoordelijk is voor de verkoop van muziek zag zijn omzet stijgen naar 22,2 miljoen, een groei van 86 procent in vergelijking met het eerste kwartaal van 2004 toen er nog 11,9 miljoen dollar werd omgezet. De omzet van gamesverkopen is toegenomen met 80 procent naar 12,2 miljoen ten opzichte van een omzet van 6,8 miljoen dollar tijdens Q1 2004. De verkoop van zakelijke producten en diensten heeft RealNetworks 12,4 miljoen dollar opgeleverd. Dit is 1 miljoen dollar minder dan in het eerste kwartaal van 2004, toen er 13,4 miljoen dollar is omgezet. Aan het einde van Q1 2005 had het bedrijf 1,85 miljoen betalende klanten. Eind maart 2004 had het bedrijf nog maar 1,3 miljoen betalende klanten. Het aantal betalende muziekklanten was aan het einde van het vorige kwartaal gestegen naar 975.000, veel meer dan de 475.000 die het bedrijf eind Q1 2004 had, en is op 20 april door de grens van 1 miljoen gebroken.

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (11)

Goed om dit te horen.
Als Real kopjeonder zou gaan blijft er gewoon te weinig concurrentie over op de streming video markt.
Hoe smerig de offciele Realplyer ook is, het weerhoud Apple en MS ervan om de boel te bond te maken.
Real kan immers altijd 'te hulp' schieten als MS of Apple hun populariteit in de streaming video markt (verder) willen gaan misbruiken.
Real heeft ook als enige een Linux client die geen third party hack is.

Go Real!
De officiele RealPlayer voor Linux is juist superclean. Totaal anders dan die onder windows.
De verkoop van muziekdownload neemt ook nog altijd toe. Ik ben benieuwd hoe deze resultaten van Real zich verhouden met die van andere aanbieders. Het is op zich al een mooi zakcentje, dat het bedrijf gezond en competitief houdt.
als zelfs baggersoftware als Real winst kan maken is het nog lang niet zo slecht gesteld met de legale onlinecontent verkoop.
Het verbaast me niks. Real is gewoon aan het spammen. Daardoor krijgen ze meer klanten. Elke keer als ik Real Player (10 Mac edition) open krijg ik binnen een paar minuten een mailtje van 'real arcade' binnen. Dit is gewoon vieze spyware (Op de mac!) en zou verboden moeten worden.
op de pc is real net zo "fucked up" is op de mac dus, ben ik blij dat ik ergens 'n real-"codec" voor wmp heb gevonden

als het bedrijf slim is gaan ze wat aan hun imago doen en de speler ontdoen van de reclame en spyware ( als het er inzit, maar dat zou me nix verbazen )

tot nu toe moet ik toch in de lach schieten als iemand zijn mp3's met real opend , maar dat zel wel iets persoonlijks zijn
Media Player Classic speelt ook Real-bestanden af, net als Real Alternative. Volgens mij moet Real dan wel geinstalleerd zijn maar je hoeft hem niet te gebruiken(Of je kunt hem na installatie weer deinstalleren)

Mijn PC is al jaren Realvrij, de codec zelf is ook redelijk bagger.
... rapid growth in Real’s digital music and games categories. In the first quarter, music revenue grew 86 percent to $22.2 million, up from $11.9 million in the first quarter of 2004.
yep

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True