Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 56 reacties
Bron: Games Industry

Microsoft Xbox logo (klein)Verschillende bronnen hebben volgens Games Industry laten weten dat de Xbox 2 zowel in Europa als Amerika nog dit jaar gelanceerd zal worden. In het vierde kwartaal zouden we deze nieuwe console, die we misschien op E3 al aan het werk zullen zien, mogen verwachten. Eurogamer stelt het zelfs nog wat specifieker voor, want volgens hen zal de Xbox 2 eind oktober of begin november in Europa te verkrijgen zijn, enkele weken na de Amerikaanse release. De Europese lancering zal naar verluidt ook gepaard gaan met een groots spektakel in Londen. Microsoft wilde echter niet reageren op de geruchten over deze releasedatum.

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (56)

Dat zou heel mooi zijn. Velen zullen het jammer vinden dat de Xbox al vervangen wordt, omdat ie nog steeds erg goed mee kan, maar Microsoft moet gewoon rekening houden met de strategie van Sony. Het kan daarom niet nog een jaar wachten.

Het voordeel van de introductie van de Xbox aan het eind van het jaar is dat de Xbox 2 de grootste Wow-factor kan veroorzaken bij mensen thuis. Het verschil tussen de Xbox 2 en de huidige consoles zal aanzienlijk zijn. Als je PS3 uitkomt zullen de mensen al redelijk gewend zijn aan Xbox 2 graphics en zal de PS3 niet meer zo'n spectaculaire vooruitgang zijn. Zelfs al is de PS3 krachtiger, het verschil met de Xbox 2 zal niet aanzienlijk zijn. Niet in de laatste plaats omdat multi-platform developers bijna nooit het maximum uit de verschillende consoles zullen halen.

Daarnaast zal het mooi zijn om te zien in hoeverre Microsofts XNA platform mee gaat helpen bij de ontwikkeling van spellen voor de Xbox 2. Het moet niet alleen makkelijker worden voor ontwikkelaars om een hoop grafische trucjes uit te halen, deze trucjes zijn meteen ook al geoptimaliseerd voor de Xbox 2 en zullen er grafisch dus goed uitzien. Hopelijk zorgt dit ervoor dat er meer kleine ontwikkelaars voor de Xbox 2 kunnen gaan ontwikkelen, omdat de kosten lager kunnen worden gehouden.

Ik ben benieuwd uitgaande van het feit dat de PS3 krachtiger wordt (want dat is ook nog niet zeker) of dit een grotere troef voor Sony zal zijn dan XNA een voor Microsoft zal zijn.
Helemaal oneens. De stap van PSX/Saturn/N64 naar PS2/Xbox/Cube/DC was erg groot omdat het de hardware accelerated graphics die 3Dfx op de PC had geïntroduceerd ook op consoles liet zien; de stap van b.v. GT2 (die de max uit de PSX haalde) en GT3 (die misschien 60% van de power van de PS2 benutte) was enorm: het verschil tussen low quality texture mapping en lage aantallen polygonen tussen prachtige shading en veel hogere aantallen polygonen.

Als ik kijk naar wat er grafisch mogelijk was toen de Xbox werd geïntroduceerd en wat men nu laat zien dan zijn die verschillen veel kleiner en zitten ze in de details; pixel shading etc. zijn erg mooi maar zijn niet de revolutie die er plaatsvond op de PC met de eerste 3D kaarten en wat er gebeurde toen de huidige generatie consoles werd geïntroduceerd.

Persoonlijk keek ik erg uit naar de PS2 en zijn companen omdat ik van mijn PC wist dat er veel ruimte voor verbetering was. Dat heb ik nu veel minder, en ik zal dan ook niet onder de indruk zijn van de grafische pracht van de nieuwe generatie consoles, mede vanwege het feit dat de resolutie van weergave apparaten gewoon de beperkende factor aan het worden is (geen HDTV, althans in Europa).
"ik zal dan ook niet onder de indruk zijn van de grafische pracht van de nieuwe generatie consoles, mede vanwege het feit dat de resolutie van weergave apparaten gewoon de beperkende factor aan het worden is"

Dit is zo'n drog argument die ik zo vaak hoor, maar alleen van PC 'fanboys'. Wat heeft resolutie in vredesnaam met kwaliteit te maken? Jouw PC kan misschien doom 3 op 1600x1200 renderen, maar ondanks dat de resolutie 2x zo hoog is dan een Lord of the Rings film DVD, ziet jouw doom3 er wel even 100x slechter uit.

Resoluties hoeven pas opgeschroeft te worden wanneer we met lage resoluties al mooie plaatjes op het scherm kunnen toveren. Geef mij bijvoorbeeld eerst maar eens realtime graphics ala The Incredibles op een DVD resolutie (nog geen 800x600), en probeer daarna pas de resolutie omhoog te schroeven.

Want die lekkere hoge resolutie zorgt er alleen maar voor dat je nog beter ziet uit hoe weinig polygonen zo'n Doom 3 monster is opgebouwd. Echt vet mooi hoor.... |:(
Da's natuurlijk appels met peren vergelijken. Of het nu om 3d scene gaat met veel of weinig polygonen, het zal er nog altijd veel beter uitzien in hoge resolutie. Da's ook de reden dat HDTV versies van films als LOTR en The Incredibles er stukken beter uitzien dan de DVD versies.

Hetzelfde geldt voor games: zowel de allereerste doom als de laatste doom 3 zien er ferm beter uit in hoge resolutie dan in hun laagste. Maar ja, misschien ze jij graag textures met koeien van pixels en grove aliasing aan de randen.

De enige reden waarom console-beelden op een tv er nog enigzinds goed uitzien in lage resoluties is omdat je er niet met je neus op zit en het tv-beeld op een klassieke TV veel minder 'scherp' is. Speel hetzelfde eens op een PC monitor of goeie LCD TV en 't is een heel ander verhaal.
Ik ben geen PC fanboy, ik hou van mijn PS2tje :) Ik heb het ook niet over de verschillen tussen consoles en PCs, je moet wel lezen. Mijn argument is dat de verschillen tussen de huidige generatie consoles en de aanstaande veel kleiner zullen zijn dan tussen de huidige en de vorige. Zo vind ik ook dat de verschillen tussen PC spellen van voor het D3D/OpenGL/Glide tijdperk en tot, zeg, 2001 (ongeveer release PS2), veel groter zijn de verschillen tussen spellen van 2001 en nu.

Eén van de redenen dat de verschillen kleiner zijn is dat er meer aandacht in de details zit (geldt voor zowel PCs als consoles). Op consoles komt daarbij dat veel van deze details gewoon veel minder tot hun recht komen vanwege de lagere resolutie.

Maar als ik jou goed begrijp speel jij je spellen net zo lief in 640x480 als 1600x1200 ;) Dan heb ik nl. niets gezegd :)
Hahahaha....
Crazy X, jij bent echt gek!

Sony komt geen half jaar later uit met de PS3!
Een console wordt altijd gelanceerd in de periode voor de kerst en in Japan rond April omdat zij dan een aantal grote feestdagen kennen.

Oftewel als de Xbox2 in oktober/november 2005 hier in europa wordt geintroduceerd, mag je voor de PS3 als europeaan vervolgens minstens wachten tot dezelfde periode 2006.

Oftewel Microsoft weet zich hierdoor mooi een jaar te winnen voor de US en EU markt.
Marketing technisch misschien wel heel erg slim om zo eind 2008 de XBOX3 in de markt te zetten en zo ineens een flinke sprong vooruit kan maken ten opzichte van Sony.
Citizenz:
Sorry, ik bedoelde niet dat 1600x1200 per definitie lelijker is dan 640x480. Volgens mij beweerde ik dat ook niet, maar aangezien je dat zo wel interpreteerde zal ik me in het vervolg beter proberen uit te drukken. Ik had het over beeld kwaliteit in het algemeen, en dat enkel een hogere resolutie met weinig detail niet mooier hoeft te zijn dan een lage resolutie met veel detail.

s_roubos:
Even voor de duidelijkheid, ik ging in op de opmerking "de beperkende factor is de resolutie aan het worden".

Je hebt helemaal gelijk als je zegt dat het verschil in kwaliteit de laatste paar jaar nauwelijks verbeterd is.

Punt blijft echter wel dat graphics van het niveau van The Incredibles nog niet eens op 640x480 gehaald kunnen worden! NOG LANG NIET!

Dus is de resolutie de beperkende factor? Heb je een hoge resolutie nodig om graphics van The Incredibles te evenaren? Is The Incredibles gescaled naar 640x480 lelijker dan een recent PC spel op 1600x1200?

Misschien begrijp ik wel totaal niet wat je met die opmerking bedoelde en zet ik mezelf nu wel voor schut. Maar hoe ik het ook lees, het blijft bij mij over komen alsof het aan de resolutie ligt dat je niet meer onder de indruk bent van de grafische kwaliteit, zoals je dat vroeger wel was.

Ik daarintegen, zit nogsteeds te wachten totdat ik in een magere resolutie van 640x480 kan rondlopen in een wereld die er behoorlijk realistisch uit ziet. Waar je de schaduw van de wolken over de de grond ziet schuiven, perfecte refractie in glas, met gedetaileerde bomen welke realistisch reageren als je iets door de bladeren heen gooit, en geweldig scherpe texturen. Dit met perfecte lipsync van de karakters in het spel.

Ziet dat er op 1600x1200 mooier uit dan op 640x480? JA! Maar als dat op 640x480 nog niet mogelijk is, dan lijkt mij dat de resolutie nauwelijks de beperkende factor is.

Ik heb bij geen enkel console spel het gevoel van "was de resolutie maar hoger..." Misschien omdat ik nooit met me neus op de TV zit.
Ik denk dat de meeste mensen gewoon gaan wachten en kijken wat de PS3 gaat doen, als men verwacht dat die sneller en beter gaat worden, en 6 maand later uitkomt, dan gaan veel mensen gewoon die periode wachten, omdat de huidige PS2 en XboX nog steeds voldoen.

Ik koop trouwens alleen een Xbox als die hackbaar is, en er mijn films en mp3's van kan afspelen en op de hd bewaren, Dit vond ik gewoon de beste functie van de Xbox. De beste spellen waren die van de PS2 vond ik.
oh, wat een geweldig artikel.. een gerucht van een onbetrouwbare bron..
Dit vind ik wel het grootste nadeel van de moordende concrrentie in game-land op het moment.

Fabrikanten brengen steeds vaker en sneller nieuwe platformen uit. Upgraden is goed en leuk, maar het moet niet te vaak worden of mensen gaan er niet meer in mee.

In de jaren ' 80 is de game-industrie ook al eens volledig ingestort omdat er teveel en te vaak nieuwe systemen kwamen...
Tof, weet ik nu al wat ik ga vragen met Kerst!! Hopenlijk issie wel stiller als de Xbox1 dat is namelijk het enige nadeel wat ik kan vinden.

Ik hoop ook dat de mediacenter mogelijkheden net zo uitgebreid zijn als XBMC..

@Death996: Ik bedoel dan ook de standaard media mogelijkheden van XBOX2. Ik heb begrepen (en schat microsoft wel zo hoog in) dat ze XBOX2 standaard een mediacenter willen maken.
vergeet je niet een klein beetje dat je die hele xbox eerst moet kunnen modden voordat je er uberhaupt iets op kan installeren als mediacenter.
Toen de eerste xbox uitkwam heeft het al een poosje geduurd voordat er modchips voor kwamen, en voordat er echt goede software was heeft nog wat langer op zich laten wachten.
Ik verwacht persoonlijk dat microsoft het de mod-community allemaal nog een stuk moeilijker gaat maken met de xbox2.
Dat is niet zo slim om te wachten. Meestal verschijnt er een mod, die geschikt is voor de versie 1.0. Als jij dus wacht met aanschaf en dus een versie 1.1 xbox II koopt, moet je weer even wachten op de mod.

De beste strategie is nog altijd geweest : koop zo snel mogenlijk na een release een console, dan kan je er vrijwel zeker van zijn dat er een werkende mod op komt :-)

Aan sluut :

Dat is weliswaar zo, dat er steeds weer een mod verschijnt, maar zodra er een nieuw versie moederbord was, moesten de mods aangepast worden.

Dat Software Matig aanpassen heeft ook niets met de versie nummer te maken. Dat kan op alle versies, met behulp van de juiste game, of een disk swap.
Mwa, met de Xbox1 was dat niet zo hoor. Versie 1.5 moest je het moederbord nog voor solderen om een bios flash te doen, met de nieuwere versie 1.6 hoefde je je Xbox niet eens open te halen, kon je gewoon softwarematig flashen :)
Dat zal wel zo logisch zijn als Microsoft het de mod community moeilijker gaat maken. Als die gast van Lindows nou weer 100.000 euro uitlooft voor diegene die de Xbox2 softwarematig kan hacken, dan is er in ieder geval een grotere kans dát het gehacked word en zal de tijd vanaf de launch van de Xbox2 tot de hack korter worden.

Ik hoop er in ieder geval het beste van. Aan de andere kant zie ik ook niet echt een reden óm een Xbox2 aan te gaan schaffen, aangezien Mediacenter voor de Xbox sowieso al alles ondersteund en vreselijk veel kan (weer bekijken, ik heb nog nooit een film gehad die niet af wou spelen, alle codes zijn er). Ben zelf geen gamefanaat voor de Xbox dus ik denk dat ik niet zo snel een Xbox2 zou halen. Zie de voordelen er niet van (ook al is hij er nog niet).
Ik vind het ook wel erg snel hoor... Ik heb nog geen behoefte aan een nieuwe console dan doe ik het nog wel een tijdje met mijn PC voordat ik overstap...
ehhh
NES 1985
SNES 1990
N64 1996
GC 2001
Revolution 2006

das toch echt mooi om de 5 jaar (ongeveer) hoor
Wat, tegelijkertijd met de USA? Normaal wordt Europa zo ongeveer als laatste bediend, wanneer het komt op nieuwe consoles (of games of films of whatever).

Het lijkt me ergens ook een sterk verhaal. Ik weet niet waar ze de Xbox 2 gaan bouwen, maar ik dacht dat ze juist eerst alle plants op volle toeren laten draaien, alleen al voor de Amerikaanse markt, en dat ze daarna pas Europese versies gaan bouwen. Als ze tegelijkertijd voor alle regio's een versie gaan produceren, kunnen ze bij launch minder consoles verkopen in hun eigen gebied.

Trouwens, een gelijktijdige launch zegt nog niks over de prijs... De Xbox kostte bij launch $300 in de USA, ongeveer ¤240, en in Europa was het gewoon het dubbele, ¤480.
@RefriedNoodle
Wat was de eur/dollar koers destijds? Prijzen van toen vergelijken met de koers van nu..... ???

Ik hoop dat de koers zoals die er nu bijligt nog even zo blijft liggen en hij zal hier goedkoper moeten zijn dan in de US.
dat zal toch moeilijk gaan aangezien hij in de USA aangeboden word zonder BTW. er komt hier in NL dus altijd nog 19 % bij (volgens de wet is het namelijk geen primaire levensbehoefte :'()
Als je alles een beetje op de manier van microsoft bekijkt begrijp je wel waarom ze de xbox2 meteen in europa uitbrengen nl. meteen een groot afzet gebied zodat ook in europa de xbox2 een stuk eerder leverbaar is dan de ps3 om zo sony een achterstand te geven.
Je wordt in Europa toch altijd belazerd. En iedereen in de keten (distributie/winkels) doet er vrolijk aan mee want stel je voor dat je iets doet dat Microsoft boos maakt....

Europa is maar een kleine markt tov Amerika waardoor ze die er makkelijk bij kunnen nemen.
De Japanse markt is tot nu toe een enorme flop geweest voor Microsoft. Maar die achterlijke flapdrollen begrijpen er inderdaad ook heel weinig van......
Ja, en jij weet het allemaal beter...
En als het product dan wel eerst in Europa wordt gelanceerd zijn we de beta-testers voor de US. Op de PC hebben een aantal Games fabrikanten daar een handje van.
Noord-Amerika en Europa zijn de regio's waar de Xbox het best verkoopt. In beide regio's, net voor de feestdagen, voor de concurrentie, een nieuwe console uitbrengen is dan een slimme zet.
Trouwens, een gelijktijdige launch zegt nog niks over de prijs... De Xbox kostte bij launch $300 in de USA, ongeveer ¤240, en in Europa was het gewoon het dubbele, ¤480.
De Xbox was inderdaad $300, ¤330 tegen de toen geldende wisselkoers. De Amerikaanse prijs is echter zonder BTW; de Xbox kostte in vergelijking ¤400 zonder BTW in Nederland.
In Europa heeft Microsoft momenteel een kleine voorsprong op Nintendo: ik denk dat ze dit willen consolideren en vandaar dat ze hier nu zo vroeg introduceren. Het is nog onduidelijk wanneer Nintendo's Revolution op de markt gaat verschijnen maar het zal MS er alles aan gelegen zijn om die directe concurrent voor te blijven.

De Aziatische markt lijken ze bij MS wel opgegeven te hebben: vooral in Japan heeft de Xbox nauwelijk voet aan de grond gekregen.
gaaf! Ben benieuwd wat de startprijs van de console zal zijn. Zal wel weer rond de 1000¤ hangen.

En wel looks die gaat krijgen! kan niet wachten O+
Ik hoop ook dat ie kleiner en mooier is want dit was voor mij ook een reden geen XboX te kopen. XboX 1 is echt te lelijk! Futuristische looks zijn zo 1985
Ik hoop ook dat ie kleiner en mooier is
Gaat niet gebeuren. Amerikanen houden van groot. xbox2 zal veel groter worden en je hebt een takelwagen nodig om het je huis in te krijgen. Per xbox2 zal er een vrachtwagen met rupsbanden worden gereserveerd om elke console op te kunnen slaan in een voetbalveld ingedeeld in pakhuizen. Hier zit een geniaal idee achter. Microsoft wil hiermee namelijk de console diefstalvrij maken. De console kan met geen honderd man je huis uit worden gedragen. Er is een speciale vorkheftruck nodig met balanscompensatie en grondstabillisator om het te verplaatsen. Een ander bijkomend voordeel is dat je 'm nooit kwijt kan raken:

x: "Waar is m'n xbox2?"
y: "Je leunt ertegen"
x: "Achter de groene muur?"
y: "Dat is je xbox."
Ik vind die vna mij nu wel mooi, mooi wit gemod en met blauwe neon erin O+

mja, ik vind de orginele looks helemaal niet zo slecht. Kan beter wat groter zijn dan heel klein en met een hitte probleem zitten
1000 euro? de xbox was 450 euro en de ps2 was (toen nog) 1149 gulden...dus 1000 euri is wel erg veel
Hoezo brengen fabrikanten steeds vaker en sneller platformen uit? De ps2 kwam in 2000 op de markt. In 2006 komt de ps3 als goed is. Daar zit 6 jaar tussen!

Bij de Xbox 4 jaar. Ik denk niet dat mensen die geen voorkeur hebben voor een bepaalde console een half jaar extra gaan wachten om een ps3 te kopen. Die zullen wel gelijk de Xbox2 in huis halen, omdat die eerder op de markt komt.

Kdenk ook niet dat Sony hetzelfde kunstje kan flikken als destijds met de Dreamcast :7. Daarvoor heeft Microsoft een te goede marketing.
Ik denk dat ze doelen op de eerste en tweede generatie consoles die ruim 10 jaar meegingen.

Sony heeft zo'n enorm marktaandeel en relatief veel goede developers dat ze makkelijk tegen de XBox2 op kunnen.
Atari heeft hetzelfde geprobeerd wat Microsoft gaat proberen.
Atari ging ook zwaar onderuit omdat mensen toch gaan wachten. Dan heb ik het natuurlijk niet over de die-hard gamers die zowiezo wel beide consoles proberen te kopen maar juist de mensen die een keuze moeten maken.

Microsoft denkt echt dat met geld alles te koop is.. :?
voor zover ik weet had Nintendo ook een vrij sterke positie met de SNES en heeft Sony toen ook in 1 keer de markt overgenomen met de PSX...
Ik proef hier toch een lichte Playstation voorkeur in je posts. Microsoft denkt dat alles met geld te koop is? Elk commercieel bedrijf denkt dat. Sony koopt ook hele franchises (al dan niet voor bepaalde tijd) exclusief op (GTA), koopt aandelen in developers (Square-Enix), kaapt licenties van populaire sporten weg voor de neus van alle andere developers (Formule 1). Kortom, elk bedrijf denkt dat alles te koop is.

Daarbij noem je Atari, maar er zijn never nooit niet meer dan 15 miljoen Jaguars verkocht hoor. De Xbox is er al, en die gaat niet zomaar meer weg. Atari heeft nooit een poot aan de grond kunnen zetten met de Jaguar. Nog minder dan de Dreamcast en de Saturn, de twee geflopte Sega consoles.
Ik wacht opzeker op de PS3, ik heb niets met de XBOX opgehad (heb hem ook niet), maar wel met mijn PS2 (gebruik ik nog regelmatig, meerdere keren per week). de XBOX kan mij gestolen worden, en als er net als op de PS2 weer goede games op de PS3 uitkomen zal ik uiteindelijk de PS3 aanschaffen
"ik zal dan ook niet onder de indruk zijn van de grafische pracht van de nieuwe generatie consoles, mede vanwege het feit dat de resolutie van weergave apparaten gewoon de beperkende factor aan het worden is"

Dit is zo'n drog argument die ik zo vaak hoor, maar alleen van PC 'fanboys'. Wat heeft resolutie in vredesnaam met kwaliteit te maken? Jouw PC kan misschien doom 3 op 1600x1200 renderen, maar ondanks dat de resolutie 2x zo hoog is dan een Lord of the Rings film DVD, ziet jouw doom3 er wel even 100x slechter uit.
Als het alleen de resolutie was zou ik je gelijk geven. Mijn TFT heeft met 1280x1024 vele malen meer pixels dan mijn PAL tv, en toch kijk ik veel liever video's op de TV(-out) dan op mijn monitor.

Daarintegen games, voor welke de console toch bedoeld is, vind ik daadwerkelijk slechter spelen op console dan op de pc. Ik ben zelf erg fan van Need For Speed Underground, mjin huisgenoot heeft hem op de X-box en ik op de pc. Zelfs al laat ik het resolutieverhaal buiten kwestie, bij de X-box komen een aantal objecten "uit het niets" opdoemen. Hekken op de weg bijvoorbeeld (die normaal rond een bouwplaats staan). Deze objecten zijn veel eerder te zien op de pc, en is dus ook veel beter op te anticiperen.

Als het alleen resolutie was waarin de console zou onderdoen voor de pc zou ik er waarschijnlijk ook wel een hebben, maar als het view distance of (soms zelfs) framerates is houd het voor mij op, dan liever een goede pc.

Dit alles neemt niet weg dat de kosten voor een pc natuurlijk ook veel hoger zijn dan de kosten voor een console. Het enige echte voordeel wat ik bij consoles zie is dat ze het ALTIJD doen, i.t.t. pc's. :Y)
Voor die nieuwe Apple console zijn anders wat weinig spelletjes beschikbaar.
:P
Valt wel mee vind ik, kijk maar eens naar deze site ;)

http://www.versiontracker.com/macosx/cat/games

Natuurlijk niet zo geweldige titels als de anderen, maar ja, hij ziet er tenminste mooier uit dan zo een grote, lelijke groen-zwarte doos. :r
heb ik net vorrige week een x-box gekocht :S
bevalt me reuze.. ik hoop alleen wel dat ze nu tot eind 2006 games blijven ontwikkelen anders zou dat wel balen zijn ...
voordeel ,, de games gaan vast in de uitverkoop :)
Retro-gamen is in hoor. :)

Zolang een console een catalogus heeft die groot is en genoeg interessante games bevat kun je ook NA het uitkomen van een nieuwe generatie consoles plezier hebben van zo'n ding. Da's misschien zelfs wel het moment waarop je nog allerlei leuke games kunt ontdekken die in de oorspronkelijke 'run' niet interessant genoeg waren.

En inderdaad: je profiteerd lekker van de lagere prijzen. :7

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True