Gelekte foto's tonen aankomende 'OnePlus Nord CE 3'

Foto's in handen van MySmartPrice tonen mogelijk de verwachte OnePlus Nord CE 3. De in totaal negen afbeeldingen komen overeen met eerder gelekte renders door OnLeaks. Op de foto's is het toestel in een nieuwe, groene kleurtint te zien.

Op de gedeelde beelden lijkt de telefoon een glanzende achterkant te hebben, terwijl de platte zijkanten een matte afwerking hebben. Er zijn twee grote uitsnedes te zien waarin drie camera's zijn verwerkt. Volgens de anonieme bron van de site is er geen ultragroothoekcamera aanwezig. Volgens geruchten gaat het om een primaire camera van 108 megapixels, gepaard met een 2-megapixeldieptesensor en een 2-megapixelmacrosensor.

De foto's tonen daarnaast de aanwezigheid van een USB-C-poort, 3,5mm-jack en speakergrill aan de onderzijde. Aan de linkerkant van het toestel bevinden zich de volumeknoppen en de simtray. Aan de voorzijde is een punchholefrontcamera te zien. Het zou om een 16-megapixelcamera gaan.

Eerder zijn er al andere specificaties van de OnePlus Nord CE 3 gelekt. Naar verluidt heeft het toestel een 6,7"-display met fhd+-resolutie en ondersteuning voor 120Hz-beeldverversing. De smartphone zou voorzien zijn van de Snapdragon 695-soc van Qualcomm en opties voor 8GB of 12GB geheugen bieden, met maximaal 256GB opslag. Daarnaast wordt er een 5000mAh-accu verwacht met ondersteuning voor 67W-laden.

Door Sabine Schults

Redacteur

15-01-2023 • 09:24

47 Linkedin

Reacties (47)

47
46
28
0
0
5
Wijzig sortering
Ik vind de grootste verandering de laatste tijd toch wel 120hz. Als ik nu op een telefoon zit met minder voelt het echt heel schokkerig en verouderd uit.
Ik zie dat dus echt niet. Voor mij is 60hz meer dan voldoende.
Plus je batterijduur gaat er flink op vooruit. Om deze reden zou ik 120 hertz al uitzetten op een mobiele telefoon.
Is dat zo? Ik dacht dat 120Hz telefoons omgekeerd ook hun scherm op 1 of 5Hz konden zetten waardoor je net batterij spaart.

Die gebruikt niet de hele tijd 120Hz hoor.

[Reactie gewijzigd door H1MSELF1SH op 15 januari 2023 20:30]

In de developer options kan je aanzetten dat je rate op scherm wilt zien. Valt uiteindelijk vies tegen hoe vaak lagere rates worden gebruikt. We raken het scherm heel vaak aan en zo en in die gevallen is het altijd gewoon full speed. Althans, op mijn Xiaomi 12S Pro. Schiet wel meteen naar 10Hz als je echt ervoor gaat zitten en niets doet maar dat gebeurt dus eigenlijk niet zo vaak en ook niet lang. Ik weet eigenlijk niet hoeveel invloed de programmeurs van de fabrikanten (v/d schil) daarop hebben.

[Reactie gewijzigd door HMC op 15 januari 2023 21:59]

En ik wil daarentegen geen 60hz meer. Misschien dat 90 wel prima is, maar 120hz is zo'n groot merkbaar verschil voor de ogen, het gevoel, ik ben er gevoelig voor. Al in het crt tijdperk draaide ik het liefst boven de 60 hz, al was het 75-80hz dat was een verademing en natuurlijk met gaming een voordeel. Al gauw daarna een scherm gekocht dat 100 en 125hz (lagere resolutie) kon, quake 3 knallen 1:1 met je fps ook een klein voordeel.

Zo heel veel negatieve ipact op de accuduur (nothing phone 1,l / 4500mah geloof ik, heeft het niet vermoed ik). De accu gaat zoveel langer mee dan mijn s7, ook toen die nog nieuw was..

[Reactie gewijzigd door ToFast op 15 januari 2023 14:42]

De nieuwe 120hz displays hebben een aanpasbare refeshrate 1 tm 120, dus dan speelt het verbruik een kleinere rol.
Plus je batterijduur gaat er flink op vooruit. Om deze reden zou ik 120 hertz al uitzetten op een mobiele telefoon.
Precies om die reden doe ik dat dus ook. Wat @Marve79 al zei, ik zie dat dus ook niet. Terwijl ik er vroeger in het tijdperk van de aloude crt monitor best gevoelig voor was; een scherm met een beeldverversingsfrequentie van < 75 Hz leverde mij standaard koppijn op. [/opa vertelt]
Op mijn 3,5 jaar oude OnePlus 7 Pro met 90hz (geforceerd altijd op 90hz, dus niet variabel) was het verschil heel klein.
Je hoeft het ook niet te zien. Het gaat om het gevoel van scrollen, wat stroperiger en schokkender gaat met een lagere verversingssnelheid. Ik zou zelf niet meer terugwillen naar 60hz op een smartphone of tablet.

[Reactie gewijzigd door BramViking op 15 januari 2023 20:01]

Merk dat totaal niet als ik op mijn SE2022 scrol, of mijn 13 pro max gaat het alle 2 even vlotjes.
Heb het net zelfs tegelijk hier op tweakers frontpage gedaan, merkte geen verschil op beide telefoons.
Ik had een SE2020 en nu een Nothing Phone met 120HZ. De iPhone is wel vlot maar de 120HZ paneel is zeker wel merkbaar en fijner voor de ogen als je moet scrollen.

Ik zou zeker niet meer terug gaan naar 60HZ. Net als hoe ik nooit meer terug zou gaan naar een 60HZ monitor.
Sommige mensen zijn er blijkbaar minder gevoelig voor. Of hun phone schakelt automatisch terug of heeft de optie niet eens aanstaan (batterijbesparing) zonder dat ze het weten.

Het is gewoon een groot verschil.

[Reactie gewijzigd door Xfade op 15 januari 2023 14:59]

Ik neem aan dat je bedoelt verversingssnelheid?
Je moet dat verschil echt kunnen zien. Zeker als je door lijsten heen scrolt. Ik moet wel zeggen dat toen ik nog op 60hz zag nooit heb gedacht "oh wat gaat het schokkerig". Maar nu ik eenmaal 120hz heb valt het me direct op.
Ja als je in een Audi hebt gereden wil je ook geen Dacia meer. Gewoon nooit de Audi kopen is de oplossing, het is maar net wat je gewend bent. Voor mij is accuduur toch belangrijker dan refresh rate.
Nee, de oplossing is dat jij in de Dacia mag blijven rijden ;). Voor ieder wat wils. Ik heb tot nu toe niet opgemerkt dat mijn accuduur ineens significant korter is dan vijf jaar geleden. De ontwikkeling daarvan is een beetje gestagneerd.
Wat een onzin. Ik heb jarenlang S klasse gereden en heb nu een Citroen C1 en ik ben er net zo blij mee.
Kan het me niet voorstellen, zit toch wel een groot verschil tussen beide autos. Ach uiteindelijk bereik je bestemming toch wel.
Ik vind het geen onzin.

Toen ik 10 jaar geleden, 3 weken lang met een range rover heb rondgereden, reed mijn 3 reeks alsof het een opgejaagde claustrofobische springbal was. En heb ik hem te koop gezet.
Inderdaad na vele ‘dure’ auto net zo blij al dan niet blijer met mijn hyundai i10!
Het heeft zijn voordelen zoals batterijduur, alleen kan dit voor een groot gedeelte in controle gehouden worden d.m.v. LTPO schermen. Hierdoor kan de refreshrate dynamisch lager gezet worden zodra het scherm statisch is. Dit vermindert het batterijverbruik weer, zelfs met hogere refreshrates.

Nu heeft deze telefoon natuurlijk geen LTPO scherm, dus wellicht niet geheel relevant op specifiek deze telefoon.
Daarnaast blijft voor jou de optie voor specifiek 60hz nog aanwezig :)
Neem een a53 die schokt terwijl die 120 hz is, nee ik heb 60 hz op mijn iPhone 13 mini en 120 op mijn werk toestel. 60 is prima
Prijstechnisch is die meer vergelijkbaar met een S21. Die schokt ook niet en scrollt merkbaar soepeler. Dat een A53 schokt komt niet door het display maar door de SoC en slechte optimalisatie daarvoor.
Ik kom er door jouw comment achter dat ik al maanden mn telefoon in de spaarmodus heb en dus op 60Hz vast staat. Zie t verschil direct nu ik t weer aanzet, maar na een uurtje gebruik ben je zo weer gewend. Scheelt me toch iets te veel batterij voor soepeler scrollen op een paar webpagina's
Grappig, dat zet ik vaak als eerste uit. Batterij gaat veel langer mee op 60 Hz en ik ben te traag om het verschil te zien, denk ik.

En ja, de nieuwste telefoons kunnen het dynamisch aanpassen, maar heel veel telefoons (ook de premium modellen) kunnen/konden dat ook niet.

[Reactie gewijzigd door Ablaze op 15 januari 2023 20:42]

Vanaf het begin op 60 teruggezet voor batterij. Ik wil het verschil wel eens proberen op 120, vooral batterij dan... ben benieuwd naar adaptieve refreshrate.
2023 wordt blijkbaar het jaar waarin smartphones een nieuwe kleurtint krijgen?
Kleur is de innovatie van de jaren 20 bijkbaar.
Dit jaar is het thema groen en andere kleuren.
Vergeleken met de vorige versie OnePlus Nord CE 2 5G is het op sommige hardware specificaties een downgrade. Van AMOLED naar LCD scherm. Ook op camera gebied een achteruitgang van 64MP (hoofdcamera), 8 MP (ultrawide) en 2MP (macro) camera's naar 108MP (hoofdcamera), 2MP (diepte) en 2MP (macro). Je mist nu dus een bruikbare ultrawide voor een 2MP diepte sensor...
Even puur en alleen naar de foto's gekeken lijkt het wel alsof het een iPhone is, maar in zijn algemeenheid vind ik sowieso smartphones steeds meer op elkaar gaan lijken. Het zijn vaak maar kleine subtiele verschillen die je niet direct op het 1ste oog zal zien. Meest opvallende verschillen zitten vaak nog in de camera's aan de achterkant, aantal camera's, grootte van de lensjes etc...

Verder ben ik niet zo bekend met OnePlus en altijd eigenlijk een beetje bij Samsung ben blijven hangen. Wat natuurlijk niets zeggend is en gewoon puur een kwestie van persoonlijke smaak en wat je gewend bent.
Smartphonemarkt is echt saai en duur geworden.

Alle experimentele telefoons en merken die durfden te experimenteren (bijv. LG) zijn weg of kosten duizenden euro's.
Je krijgt veel minder in de doos: geen lader, geen headset, geen kabel.
De telefoons zijn maar marginaal sneller dan die van 1-2 jaar terug.
Er zijn geen nieuwe killer features.
Hardware specs gaan vaker achteruit dan vooruit (bijv. slechtere schermen, minder goede camera's, lagere accucapaciteit, meer kunststof in de behuizing, geen IP rating, ondermaatse koeling).

Als je updates niet belangrijk vindt kun je mogelijk nog beter een telefoon van een paar jaar terug kopen. Schelen meer dan de helft in kosten, je spaart de kosten voor een lader en USB kabel, hebt soms nog gewoon een jack plug en SD kaart ondersteuning, mooiere afwerking (vooral als je een voormalig flagship koopt) en nog steeds snel genoeg.
De voor- of achterkant laten geen revolutionaire veranderingen zien. Het delen van deze foto's heeft dus weinig waarden.

[Reactie gewijzigd door g_v_rijn op 15 januari 2023 10:14]

Eens. Had ook al zoiets van ok, what's new? De specs zijn dan spannender dan de foto's.
interessante ontwikkelingen.
6,7 inch? Wordt echt tijd voor ook handzame modellen, bijvoorbeeld 5.8-6.0 inch.
Ben het helemaal met je eens. Het doet dan ergens ook zeer wanneer je hoort dat de verkoopcijfers van bestaande kleinere telefoons niet echt in de lift zitten. Meer functies en betere hardware heeft een grotere accu nodig en daarvoor een grotere behuizing was geloof ik de reden dat ze nogsteeds groeien in omvang.
Kijk naar de Pixel 6a, 6.1inch en verkoopt prima. Het kan dus wel zolang de rest maar goed is. Zo'n OnePlus zou ik nooit kopen, vroeger wel.
Als die in grote getalen gekocht zouden worden, worden de telefoons vanzelf kleiner.
helemaal mee eens, maar helaas zijn die niet te koop ofwel? (2022+ modellen)
oh ja en vereiste is ook rond de €200-€300 :9
thx voor het doorgeven

[Reactie gewijzigd door Kol Nedra op 15 januari 2023 13:43]

ik snap de hype rondom dat toestel niet. Hij is nauwelijks kleiner dan een doorsnee Galaxy S of iPhone en aan de specs is ook niks bijzonders. Daarbij is hij ook niet echt goedkoper.
Ik zie geen reden om dat ding te kiezen

[Reactie gewijzigd door youridv1 op 15 januari 2023 18:16]

Tweakers is gewoon een echokamer. Dit wordt onder elke topic van een smartphone wel genoemd en toch lijkt er vanuit de markt geen enkele interesse te zijn voor kleinere devices.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

    Relevantere advertenties

    Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

    Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

    Ingesloten content van derden

    Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

    janee