Forgotten Empires publiceert roadmap Age of Empires II Definitive Edition

Forgotten Empires heeft de roadmap van Age of Empires II Definitive Edition gepubliceerd. Daarop staan de updates die spelers in de zomer, herfst en 2023 kunnen verwachten. De roadmap bevat onder andere enkele teasers.

Nog deze zomer kunnen spelers van Age of Empires II Definitive Edition shortcuts voor rematches tegemoet zien en ook krijgt de rts-game ondersteuning voor ranked map pool voting. In de herfst volgen updates die populaire mods beschikbaar maken via de instellingen.

Forgotten Empires, onlangs overgenomen door Keywords, belooft in 2023 maandelijks updates voor AoE II DE uit te brengen, waarmee spelers de zekerheid hebben dat het spel volgend jaar ondersteund blijft. De ontwikkelaar zet verder enkele teasers in het vooruitzicht.

Zo verschijnt in de herfst 'iets anders' in het spel en verwijst de studio naar een verjaardag, mogelijk de 23ste verjaardag van Age of Kings. Wat updates voor 2023 betreft hint de studio op Dynasties of India en 'oude vrienden'. De rest van dit jaar en volgend jaar blijft Forgotten Empires updates uitbrengen om de balans van het klassieke strategiespel te verbeteren.

Door Olaf van Miltenburg

Nieuwscoördinator

30-06-2022 • 10:41

43 Linkedin

Submitter: Jarno99

Reacties (43)

Wijzig sortering
Mooi en ook bijzonder om te zien dat een spel uit 1999 nog zoveel aandacht, updates en dlc krijgt. Ook in de pro-scene blijft men ongehinderd actief en worden er nog altijd toernooien van tienduizenden dollars georganiseerd, inclusief Red Bull Wololo legacy met een totale prijzenpot van $550.000,- (verdeeld over AOE1, 2 en 4)
Ben zelf juist fan van oudere games omdat ze moeilijk zijn op hoog niveau maar de game zelf redelijk simpel is. Tegenwoordig met nieuwe games zoals Apex Legends heb ik het gevoel alsof ik moet rondrennen in een discotheek op een XTC pil en draait het om 0.1 seconde snellere reactietijd. (waar deze oude man niet meer voor gemaakt is)
Shooters heb je altijd al een hoog reactie-vermogen moeten hebben (iets wat deze oude man ook mist) maar vergis je niet in de APM die de pro's in RTS games kunnen halen. Dat tikt soms ook gewoon de 500 aan :+
Ha ja,

deze oude man hier geeft de shooters nog niet op (maar hou het wel bij zaken zoals Hunt : Showdown, daar is geduld en tactiek gelukkig nog wel belangrijker dan reactietijd :) )

Maar inderdaad, ik heb al eens ik denk een Koreaan op een Starcraft II tornooi bezig gezien, je kon die gast zijn vingers niet echt zien, zo snel bewogen die !!!!

dus deze oude man houd het bij amateur gamen :) :)
Hier helaas ook. Mijn reactievermogen sinds mijn 17e is meer dan verdubbeld! (80ms toen, 190ms nu). Gelukkig valt reactievermogen wel enigsins te trainen. Daarvoor moet je wel naar buiten toe :+
- Door het bos rennen (oneven terrein).
- Over zacht zand, modder, sneeuw of ijs fietsen.
- Evenwichtsbalk, of iets moeilijker, balletje met plankje erop. Evt. gecombineerd met andere taken. Check ook wat deze stuntpiloot doet. :o
Trainen helpt altijd, ongeacht de leeftijd.
Feit is wel dat je na je 24e wél achteruit gaat kwa reactiesnelheid.
Mensen die ná hun 24e nog steeds meedoen met de pro-gaming scene moeten het dan echt hebben van hun jaren ervaring, skills en game sense, want kwa reactiesnelheid winnen ze het gewoon niet van de jongeren. :+
Inderdaad mooi, maar ondertussen verdelen ze wel een relatief kleine playerbase over 3 (4?) games en moeten ze ook voor al die games content maken. AOE4 online is nog net niet uitgestorven terwijl ik het persoonlijk een hele fijne game vind.
Verdelen vind ik een groot woord. Persoonlijk zijn de 4 games elk dusdanig verschillend dat ze ook elk een ander publiek trekken. Deel 2 is wel het beste in de serie (voor 4 uitkwam) en dat zie je ook aan de kijkcijfers online, maar het publiek dat 2 speelt(de) had hoge verwachtingen van 4 en gingen die twee vergelijken. Dan komt 4 (imho) slechter uit de bus, maar op zichzelf is 4 een goede game. Daarnaast is het bekende 'ik ben tegen verandering dus deel 4 is slecht' geroepen door de community van deel 2, zonder enige vorm van fundering of deel 4 uberhaupt een kans te geven.
Ja maar eigenlijk onderstreep je nu precies wat ik zeg. Als 2 niet meer ondersteunt werd (niet mijn wens) dan hadden meer mensen deelt 4 een goede kans gegeven. En na even wennen hadden ze hier waarschijnlijk (bijna) net zo veel plezier uitgehaald. En dan had de online community gezonder geweest.

Voor mij als casual RTS speler zijn de onderlinge verschillen niet zo groot en zijn het gewoon allemaal historische basebuild games waar ik mijn tijd tussen moet verdelen.

Als bijvoorbeeld COD elke game nog zou ondersteunen hadden ze ook veel minder speler in het laatste deel. Dan zou iedereen waarschijnlijk in COD MW hangen :)

En de content stroom voor 4 is gewoon karig tot nu toe dus dat zou ook een voordeel zijn als zich op minder games focussen.
Ik denk eerlijk gezegd niet dat veel mensen zouden zijn overgestapt van 2 naar 4 als 2 niet meer ondersteund zou worden. Initieel allicht wel, maar ik denk dat 4 uiteindelijk net als nu toch een andere doelgroep aanspreekt en het deel wat zou zijn overgestapt redelijk vlot zou stoppen.
Het heeft overigens inderdaad niet geholpen dat 4 in het begin niet de aandacht en tijd kreeg die het nodig had. Dat zag je ook rondom N4C, Nili had meer en betere updates verwacht en vandaar dat ie het toernooi wel heeft doorgezet. De Golden League ging wat dat betreft al beter, maar voor vele instappers was het too little, too late.
Het kan aan mij liggen hoor, maar is een belangrijke reden van de lagere playerbase van AOE4 vs 2 niet dat de specs gewoon een stuk hoger liggen?
Nou AOE 2DE is ook behoorlijk demanding op grotere maps hoor. Zeker in een 4v4 heeft mijn PC er nog best moeite mee. En dan heb ik een r9 5900x met rtx3080 en speel ik op dual 1440P
Zal voornamelijk liggen aan het feit dat aoe2 nog singlethreaded is voor zover ik weet. Je gpu zal de bottleneck niet zijn.
Ja de simulatie misschien. De rest is gewoon multithreaded hoor. Dingen als menu en networking zijn gewoon losse threads.

Alles single thread kon in 2010 al niet meer laat staan 2013-2019.

Het probleem is dat de simulatie erg slecht te paralleliseren is. Kost alleen maar heel veel overhead voor een beetje winst.

Ik heb ook vrijwel geen mods erop dus dat zou het ook niet moeten zijn. Ram heb ik ook genoeg (64gb)
Ze hebben deel 4 helaas gewoon een deel 2 kloon gemaakt en ze hebben totaal niet gedaan wat de vroegere posters deden vermoeden wat Age 4 zou worden. Ze hebben wéér dezelfde ages gebruikt (en zelfs 1 minder) terwijl ze makkelijk jaren 1800 er in hadden kunnen stoppen (wat veel mensen ook verwacht hadden).

Ze hebben imho te krampachtig vast gehouden aan wat de age2 community wilde ipv een game te maken zoals de originele bedenker het voor ogen had. Nou en als dat een andere game was geworden? Age 2 en 3 zijn imho ook totaal verschillende games met totaal andere gameplay. Niks mis mee (vind 2 persoonlijk beter maar goed).

Age 4 is nu gewoon een soort van Age2 maar dan minder uitgebreid, iets betere graphics en een verschrikkelijke camera (erg dichtbij, controls die afwijken van andere games, camera bewegen met middel mouse button?!).

Begrijp me niet verkeerd, Age4 is een goed spel, maar meer van hetzelfde en als je het in die zin bekijkt dan is het die 40 euro niet waard.
Nostalgie van de eerste generatie gamers.
Volgens mij heeft de youtuber T90 veel bijgedragen aan het in leven houden van AoE2.
Maar het is gewoon een goede game.
Ik speel ook oude games, soms AoE2, ik vind het maar niks als het moeilijk gemaakt wordt om deze nog te spelen.
Oh absoluut! T90 heeft een groot deel op z'n naam qua populariteit, maar ook TheViper die terug ging naar Twitch en sinds 2 jaar JorDan die weer speelt helpt uiteraard ook. Maar inmiddels zijn er zoveel content-creators en streamers die het spel vooruit blijven duwen, niet geheel voor niets dat Red Bull ook in is gestapt voor een tweede groot toernooi :)
Ligt het aan mij of krijgt AOE2 meer aandacht dan AOE4?
AOE2 is competitief gewoon erg populair. AOE2 is simpel om mee te beginnen maar heeft een erg hoog plafond. Terwijl AOE4 juist de basis in mijn ogen niet zo goed heeft. Daarom begrijp ik wel dat er relatief weinig mensen zijn overgestapt op AOE4.
Als actieve AoE4 speler kan ik zeggen, de hele AoE4 community heeft ook dit gevoel. Wij hebben 2 weken geleden 'onze' roadmap voor s3 gekregen en daar werden 'wij' om het zachtjes uit te drukken, niet heel enthousiast van.
Ja, maar ik denk dat AoE4 ook toch niet zo'n enorm succes is als aanvankelijk gedacht. AoE2 is daarentegen ijzersterk.

En het zijn gewoon aparte ontwikkelteams toch?
Vind het toch ergens raar dat er staat "Monthly bug fixes", alsof het een voordeel zou moeten zijn.
Er zullen altijd bugs bestaan binnen een applicatie / games, deze zijn nooit "af" of perfect.
Nieuwe features / content zullen altijd bugs veroorzaken, relics van vroeger in de codebase, nieuwe hardware, andere soorten operating systems, drivers, conflicterende software, unieke combinaties binnen de game welke nog niet eerder zijn uitgeprobeerd etc etc.
Zelfs bugfixes zullen bugs veroorzaken

Het is fijn om te weten dat een team actief werkt aan bugfixes, dit wekt vertrouwen op bij de playerbase en laat ze gehoord voelen.

[Reactie gewijzigd door boiboiboi op 30 juni 2022 13:56]

Dat zal allemaal wel, maar dat hoort toch niet bij een feature-pack van een game?

Je mag er, als gamer/klant, toch wel vanuit gaan dat je gekochte product gewoon werkt?

Natuurlijk zitten er altijd bugs in, maar dat adverteer je niet naar de klant toe.
Je bent echt de eerste hier die ik tegen openheid en transparantie hoor argumenteren... Als er, zoals je zelf aan aangeeft, toch wel bugs in zitten is het toch prima dat ze aangeven deze actief te willen gaan oplossen?

Overigens geven ze hiermee ook aan dat de actieve support door gaat. Dus het is een prima communicatie wat mij betreft.

[Reactie gewijzigd door Thekilldevilhil op 30 juni 2022 16:15]

Het heeft geen zin om normale niet-digitale producten met software te vergelijken, de werelden zijn heel anders. In de wereld van software is het ontzettend belangrijk dat je op een vrij constante basis rapporteert dat er zaken gefixed worden, anders wordt je software als dood beschouwd.
Aan de andere kant zijn er genoeg fysieke producten met productie fouten die gefixt moeten worden of waardoor het hele product het ineens opgeeft. Dus in dat opzicht kun je ze mijns inziens prima vergelijken. Niets is perfect...
Ja het product werkt, binnen een game zou je dat kunnen herleiden uit de release status: Alpha, Beta, Early Acces etc.

Dit soort transparantie is juist gewild binnen de game industrie, spelers / gebruikers willen zien dat er actief aan de applicatie gewerkt word (En dat ze eventueel zelf op zoek zijn naar bugs d.m.v QA).
ik heb met de summer sale de laatste 2 dlc's voor de game binnen gehaald. age 2 is imo de beste aoe game die er is
Dito. Sowieso zijn de DLC's vaak met 25% of 50% korting te kopen (op Steam), het loont om even te wachten.
Basegame was nog nooit zo goedkoop deze sale, dus die gekocht.

DLC wacht ik nog effe mee, zal zeker nog goedkoper worden komende sales.
Als ik dit soort berichten lees hoop ik steeds dat er nieuwe voertuigen komen voor Red Alert 2 of een complete nieuwe game. Zo'n een populair spel en maar geen opvolger.
Ik vermoed dat de interesse in de remasters niet sterk genoeg was om een nieuwe game te rechtvaardigen. Het blijft EA he.
Joh, ga a.u.b. wat nieuws maken i.p.v. een aantal poppetjes een andere kleur geven, een nieuw huisje en een update uitbrengen.
Een roadmap bij een game die 'definitive' is slaat sowieso de plank mis.
Zo verschijnt in de herfst 'iets anders' in het spel en verwijst de studio naar een verjaardag, mogelijk de 23ste verjaardag van Age of Kings.
Of misschien de 20e verjaardag van Age of Mythology, dat uitkwam in 2002 (op 30 oktober in Noord-Amerika en 11 november in Europa) (wiki)...
AoM is mijn RTS verslaving geweest. AoE2 wel gespeeld maar het mythische aspect van AoM vond ik geweldig. Maar ik dacht dat deze ook al een definitive edition had ondertussen?
Helemaal mee-eens. Het mythische aspect maakte de onderlinge verschillen groter en leuker.

AoE2 is misschien multi-player nog leuk, (ik heb met verbazing naar een aantal YouTube games gekeken).
maar single player niet !.
De AI is gewoon dom. Als ik het nu na jaren oppak, is de eerste game leuk.
Maar dan weet weer wat ik moet opbouwen en aanvallen, en is het niet spannend meer.

AoM is single-player nog altijd verdomde lastig.
- Harde grens aantal units met wooncentra, die beperkt en alleen op vaste plekken staan.
- grote mappen en keuzen
- Titans, niet onverslaanbaar, maar kost moeite
- Wonders haat ik, maar houdt het spannend ;-)

Neem de grootste Map, (op 4K-monitor), 7-8 tegenstanders, meestal verdeeld in 2 of 3 groepen (zodat ze ook elkaar bezig houden), dan opbouwen.
Zo vaak dat een klootzak ergens aan de andere kant een wonder heeft gemaakt, die hij echt verdedigd.
De AI verzamelt z'n troepen er omheen, soms met 1 of 2 titans van die alliantie.
Terwijl de klok loopt .....
Vaak redt ik het niet ..., maar reload, ATM OF EREBUS, TROJAN HORSE FOR SALE, JUNKFOOD NIGHT, en nog een keer proberen.....
Dat deel twee zo'n aanhang heeft. Wij hebben vroeger deel drie helemaal kapot gespeeld over lan.
Simpel is toch vaak beter, ik vond AOE2 altijd al sterker dan AOE3.

Dit is overigens wel deel 2 van deel 2. Het is niet de originele release ten tijden van Windows 98 gemaakt door Ensemble, het is een nieuw gebouwde versie die in 2019 uitkwam.
Ancient friends, misschien de Romeinen?
Bron? Want op de website van Forgotten Empires kan ik het niet vinden :?
https://www.forgottenempires.net/news

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.


Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone SE (2022) LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S22 Garmin fēnix 7 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2022 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

    Relevantere advertenties

    Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

    Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

    Ingesloten content van derden

    Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

    janee