WhatsApp werkt aan ondersteuning voor gebruik op twee smartphones

WhatsApp werkt aan een functie waarmee gebruikers een tweede mobiele apparaat kunnen verbinden met de dienst. Na het scannen van een QR-code, kunnen gebruikers zo WhatsApp op een andere smartphone of tablet gebruiken.

De bètaversie 2.22.10.11 van WhatsApp voor Android bevat een functie om een nieuw mobiel apparaat te verbinden, ontdekte WABetaInfo. De site constateert dat gebruikers met de functie een apparaat als companion kunnen registreren. Ze kunnen daartoe bij de instellingen de sectie voor verbonden apparaten kiezen en een QR-code genereren. Door deze met een andere smartphone of tablet te scannen, kunnen ze WhatsApp ook op dat apparaat gebruiken.

WhatsApp maakte het vorig jaar al mogelijk om de chatdienst op meerdere apparaten te gebruiken zonder dat er verbinding met de smartphone nodig is. Het ging toen om maximaal vier andere apparaten in aanvulling op de koppeling met een enkele smartphone, maar de overige apparaten mochten geen mobiele apparaten zoals smartphones of tablets zijn. Het is niet duidelijk wanneer WhatsApp de uitbreiding naar mobiele apparaten, zoals deze nu in de bèta zit, breed beschikbaar maakt. WABetaInfo schreef vorig jaar al over de komst van een multidevice 2.0-functie voor WhatsApp.

Door Olaf van Miltenburg

Nieuwscoördinator

29-04-2022 • 10:13

69 Linkedin

Submitter: diefightdie

Reacties (69)

69
69
55
2
0
9
Wijzig sortering
Mijn zakelijke Google Pixel-telefoon is stuk gegaan en mijn werkgever heeft me nu een iPhone SE ter beschikking gesteld. Op zich prima!! maar nu ben ik mijn WhatsApp-geschiedenis kwijt, want WhatsApp vindt overschakelen van iOS --> iOS of Android --> Android logisch maar niet wisselen tussen deze twee. En ik ben al 5 keer van iOS naar Android of vice versa gegaan. En iedere keer verbaas ik me erover dat dit "nog steeds" niet werkt!!
Tegen hetzelfde probleem loop ik ook aan. Werkgever gaat een iPhone aanschaffen zodra deze S9 het begeeft. WhatsApp heeft vorig jaar al aangekondigd dat de wisselfunctie tussen OSen er aan zit te komen, maar op de site van WhatsApp staat al sinds oktober 'in the coming months'. Niet echt coming months meer, na een half jaar...
Dit slaat natuurlijk nergens op! Er zijn maar twee platformen voor ontwikkeling en nog steeds kunnen ze dit niet oplossen. Terwijl andere Messengers hier geen last van hebben (zie ook Facebooks eigen Messenger).
Het is denk ik geen kwestie van kunnen, maar van willen. Redenen voor velen om niet te switchen naar een ander eco-systeem.
Er zijn wel tools als Mobitrix die de geschiedenis over kunnen zetten. Het is niet helemaal vlekkeloos; de status van verstuurde berichten komt niet helemaal mee en soms gaat tekst bij een foto verloren. Maar ik heb er wel succes mee gehad bij een migratie van Android naar iOS.

[Reactie gewijzigd door TommieW op 29 april 2022 14:01]

Ja, ik weet dat er third-party apps zijn die de migratie doen; deze zijn zoals je schrijft niet allemaal vlekkeloos. Verder is dan het probleem dat je je data behalve aan WhatsApp/Facebook/Meta _ook_ nog aan deze derde partij moet geven die je er maar mee moet vertrouwen. Ik heb 1 keer een migratie gedaan met zo'n app en dat ging maar gedeeltelijk succesvol. Ik heb de andere keren er voor gekozen om maar wat met mijn tanden te knarsen en 'opnieuw' te beginnen
Ik heb ook een keer zo'n migratie gedaan en het kostte ontzettend veel tijd (van iphone naar android).
Zover ik weet ligt dat daaraan dat WA data in de Google dan wel Apple cloud opslaat, en niet zoals FB messenger, telegram en co op hun eigen servers...

Los daarvan. Voor een week of twee kan ik wel voorstellen dat dat vervelend is, maar daarna? Ik kan me niet herinneren dat ik er langer 'last' van had, als je dat al zo kunt noemen.
Je zou je ook kunnen voorstellen dat als je over wilt stappen, ze tijdelijk de gegevens overzetten naar een opslag, of zelfs direct van telefoon naar telefoon. Ik begrijp dat het om veel minder data gaat, maar ik kon wel heel gemakkelijk Google Authenticator overzetten middels een QR-code. Dat was een heel goede ervaring.

Over het al dan niet last hebben van het verliezen van je gesprekken: soms zoek ik dingen terug in mijn gespreksgeschiedenis maar niet heel verschrikkelijk vaak. Het is ook niet echt een 'dealbreaker' maar gewoon ongelukkig.

Overigens heeft Signal ook dit probleem!
Ook dat is al jaren in ontwikkeling, maar tot op heden nog niet uitgekomen.
Geen idee waarom het zo moeilijk is, je zou toch denken dat daar voor WhatsApp redelijk makkelijk een oplossing voor kan verzinnen.
Van Android naar iOS zou inderdaad redelijk eenvoudig moeten kunnen, in iOS zou Whatsapp verbinding kunnen maken met de Google Drive app, maar andersom zal lastiger worden denk ik, omdat iCloud niet beschikbaar is voor Android.
Alhoewel, je zou dan de backup vanuit iOS naar Google Drive kunnen sturen, en in Android daar weer ophalen. Technisch gezien zou dat geen enkel probleem moeten zijn.

[Reactie gewijzigd door mjz2cool op 29 april 2022 14:05]

Ja, dat is het nadeel als je de berichten niet gewoon server-side normaal opslaat.
Anoniem: 1733082
@MiKE_B2 mei 2022 05:15
Uiteindelijk ligt dit gewoon aan Apple natuurlijk. Op Android is het prima mogelijk om een lokale backup te maken en deze backup naar een andere telefoon te verplaatsen. Zo kon ik ook overstappen naar Windows Mobile met behoud van al m'n chats, en weer terug naar Android toen Microsoft hun OS de nek omdraaide. Door keuzes van Apple is dit op hun telefoons simpelweg niet mogelijk.
Goede update. Maar wat ik liever zou zien is dat er een mogelijkheid komt om met dual sim meerdere whatsapp accounts te kunnen gebruiken.
Nu heb ik als omweg whatsapp business gekoppeld aan mijn tweede simkaart.
De meeste Android smartphones hebben een ingebouwde "App clone" functie waarbij het mogelijk is om een app te clonen. Voor zover ik weet is het beschikbaar voor Facebook, Whatsapp, Instagram, Telegram en mogelijk zijn er nog meer apps die ondersteund worden. Werkt eigenlijk hetzelfde als de Whatsapp Business omweg.

Je zou even kunnen kijken bij systeem instellingen of er een dergelijke functie beschikbaar is voor jouw toestel. Hoe het zit met Apple toestellen, zou ik niet weten.

[Reactie gewijzigd door Papiersnee op 29 april 2022 10:28]

De meeste Android smartphones hebben een ingebouwde "App clone" functie waarbij het mogelijk is om een app te clonen.
Of de app 'Island' voor apps die niet onder de default cloning vallen.
https://play.google.com/s...isfeng.island&hl=nl&gl=US
Ik heb een Samsung , en die werkt out of the box met 2 simkaarten en 2 whatsapp accounts, Werkt prima.
Op deze manier hoef ik geen 2 telefoons mee te slepen. Wat ik nog miste was videobellen op mijn tablet. Een groter scherm is dan wel handig.
Klopt, maar niet alle apps worden ondersteund met Dual Messenger, terwijl met Island je alles in een sandbox kan clonen.
Met beveiligde folder oid kan dat met andere apps op een Samsung, Dual messenger is inderdaad beperkt en is er niet voor discord maar dmv die beveiligde folder kon ik wel een 2de discord app draaien met een ander account.

Nadeel is dat je die omgeving ook moet ontgrendelen na een reboot en notificaties wel komen maar de inhoud niet tonen (want beveiligd met vingerafdruk).
Let op dat je dan wel kunt vergeten dat je backups kunt maken via TWRP van die data.

Met WA Business kan je wel backups maken via TWRP zolang die op je main account is geinstalleerd.

Multi user support staat niet hoog op de prio lijst bij TWRP heb ik het gevoel.
Vroeger, voordat app cloning beschikbaar was als een feature op een OEM rom, gebruikte ik Parallel Space, die als enige 64 bit ondersteunde en ook de grootste compatibiliteit had. Apps zoals Snapchat (ja, echt een troep app) kon door geen enkel andere clone app gecloned worden.
Ik heb een iPhone, dus deze oplossing gaat voor mij dus helaas niet op
Elke iPhone die na de 8/X is uitgekomen heeft dual sim ondersteuning. Maar Whatsapp heeft nog steeds geen deftige oplossing voor dit probleem. Dat vind ik toch zo jammer.

Ook ontbreekt het migreren van chatdata tussen Android en iOS. Ja, je kunt nu van iOS naar Android migreren op specifieke toestellen. Het is best raar dat ze niet zelf een goede oplossing kunnen verzinnen. Nu ben je aangewezen op third party tooltjes.
Logisch toch, het levert ze niks op ....
Ze moeten best wel wat moeite doen om alles goed over te zetten en aan te passen en dat kost tijd en dus geld.

Maar mee eens dat het anno 2022 zo'n gedoe is.
"de meeste" hebben die functie niet. Samsung heeft deze bijvoorbeeld niet standaard, Nokia ook niet.
Tools die je dan weer kan downloaden uit de appstore, hebben de afgelopen jaren bij mij wel laten zien dat de functie bij een OS update zomaar ineens niet meer kan werken. Apps crashen continue, etc of er missen functies of berichten komen pas minuten of uren later aan bij de geclonede versie. Daarnaast werken die apps ook niet meer zogauw je mobiel verbonden is met een MDM oplossing, omdat die vaak ook de ingebouwde virtuele containers gebruiken en daar maar 1 app de zeggenschap op krijgt (vrijwel alle cloning apps gebruiken die container methode)

Bij Whatsapp al redelijk snel erachter gekomen dat de enige echte goede manier om dit werkend te hebben toch echt Whatsapp Business installeren is, naast de normale Whatsapp client.

edit: sorry, zie dat Samsung dit tegenwoordig wel heeft in de vorm van geavanceerde functies. Echter heb die nog nooit geprobeerd te gebruiken. Zal eens een keer testen of dat nu wel werkt als de mobiel ook beheerd wordt via MDM.

[Reactie gewijzigd door SunnieNL op 29 april 2022 11:07]

edit: sorry, zie dat Samsung dit tegenwoordig wel heeft in de vorm van geavanceerde functies. Echter heb die nog nooit geprobeerd te gebruiken. Zal eens een keer testen of dat nu wel werkt als de mobiel ook beheerd wordt via MDM.
Op deze manier kan het op een Samsung, lijkt me juist ook met MDM te werken, gezien het een zakelijke oplossing is:
https://www.androidauthor...ung-secure-folder-908758/

[Reactie gewijzigd door watercoolertje op 29 april 2022 13:30]

Dit, keer duizend. Ik ben zo'n gek die soms wel eens drie of vier nummers heeft of gehad heeft. (Privé, publiekelijk nummer, eigen onderneming(en), en werknummer[s]), maar ik heb echt geen zin om 2-3 telefoons in mijn zak te hebben. Dat is ook gewoon ondoenlijk.

Of iig een manier om de app in meerdere profielen te hebben geïnstalleerd.

[Reactie gewijzigd door Aerkhanite op 29 april 2022 10:25]

Ik weet vrij zeker dat je (op Android iig) Whatsapp kan "clonen" en de app vervolgens 2x kan gebruiken. Aanvulling: hier een uitleg die ik snel gegoogled heb. https://www.gadgetsnow.co.../articleshow/66089005.cms
Ik vind juist fijn 2keer whatsapp ook al is het dan Business voor 2de nummer, het 2de nummer is namelijk zakelijk.
Zo houd ik alles een beetje gescheiden als nog op 1 telefoon, en hoef ik ook niet tussen accounts te wisselen.
Ik heb liever de mogelijkheid om twee verschillende Whatsapp accounts (prive/zakelijk) te hebben op een Dual-Sim iPhone, zonder Whatsapp Business te hoeven installeren.. :)
Kan al JAREN op een Android device met 2nd space en talloze vergelijkbare apps.
Bij Samsung zit het er standaard op.

Heb je een Iphone, tja dan zal je moeten wachten. Daar moet je wel meer basis features ontberen.
Maar eerlijk is eerlijk, dit is inderdaad een alternatief op het installeren van Whatsapp Business, maar ook verre van ideaal. Nu dual-sim telefoons gangbaar zijn zou het veel fijner werken als WhatsApp gewoon de ondersteuning biedt in de app om te wisselen tussen nummers/accounts. Zoals dat bij native apps en de meeste grote apps al kan zonder ze dubbel op je telefoon te hebben staan in een soort werkprofiel. Zelfs bij Facebook's Instagram heb je die mogelijkheid.
Je hebt helemaal gelijk maar schijnbaar boeit het ze vrij weinig.
Alles kan maar soms sta je versteld van wat niet geregeld is.

Kijk eens op een iPhone naar de batterij, zie je niet eens het percentage tenzij je naar beneden swiped. Ook niet de keuze om voor percentage te kiezen IPV dat zinloze icoontje.
En we weten allemaal dat ook met een Notch beiden kunnen.

Zoiets simpel en al 5 jaar is dat zo.
Zo kan ik nog wel een dozijn aan dingen noemen.
Op Android kan het heel makkelijk door een 2e whatsapp app te virtualiseren. Mischien is deze oplossing ook op iphones beschikbaar, software om apps te virtualiseren. Ik gok van niet met hoe dicht Apple is, maar tis het Googlen waard ?
Ik lees de hele tijd berichten op Tweakers over "Whatsapp werkt aan..." maar echt veel van die features zijn nog niet echt doorgekomen. Waarom laten we ons steeds verleiden tot dit soort 'nieuwsberichten' terwijl het steeds weinig nieuws brengt?
Dit dus. Ik hoor nu al jaren dat WhatsApp "werkt" aan een tablet-versie, tot noch toe zijn we niet verder gekomen dan een website en zit ik nog steeds te wachten op een native-app met notificaties en normale embedding, etc. Aangezien mijn iPad al jaren mijn hoofddevice is, en alle concurrenten gewoon multi-device werken, een doorn in het oog dat dit er nog steeds niet is.
Ik ben zelf inmiddels overgestapt op Matrix, een eigen homeserver met een WhatsApp bridge (al zijn er ook diensten als Beeper die dat al voor je hebben geregeld).

Ieder apparaat waar ik een Matrix client aan kan heb ik nu gewoon toegang tot WhatsApp, dus zowel mijn laptop als mijn mac mini als mijn Android telefoon draaien dezelfde client. Alleen op mijn Android telefoon draait ook de echte WA-client, die moet volgens mij een keer in de twee weken verbinding kunnen maken, maar dat kan in principe ook vanaf een emulator.

Je mist dan dingen als bellen via WhatsApp maar dat deed ik zelf toch al nooit, en ik heb gewoon op ieder apparaat 1:1 dezelfde ervaring
Kan je hier wat meer info of linkjes van geven? Ik speel al even met de gedachten om iets met matrix te gaan doen maar heb me er nog niet helemaal in verdiept. Vooral het stukje 'WhatsApp bridge' is nieuw voor mij en klinkt reuze interessant.

Edit:
Minder lui zijn en zelf zoeken kan ik natuurlijk ook doen :+.
https://matrix.org/docs/g...bridging-mautrix-whatsapp

[Reactie gewijzigd door ndonkersloot op 29 april 2022 11:05]

Matrix heeft op hun website een tutorial staan voor het opzetten van zo'n bridge: https://matrix.org/docs/g...bridging-mautrix-whatsapp

Ik heb zelf gewoon een docker stack draaien met Synapse en een aantal bridges, de config was even uitzoeken maar daar is ook niet echt een makkelijk antwoord op. Uiteindelijk geef je de bridge toegang om neppe gebruikers (puppets) aan te maken en berichten te beheren, en log je zelf dus gewoon als normale Matrix gebruiker in.
Dit is geniaal, als ik dit eerder had geweten was ik allang over :).
Ik weet wat ik ga doen dit weekend, bedankt!
Voor pc/Windows bestaat gewoon een native app. Werktprobleemloos (net als whatsapp for web overigens, mocht je niks willen installeren). Zie https://www.whatsapp.com/download
Dat is niet echt een native app, maar gewoon de web client in een Electron wrapper. Dan vind ik Matrix toch vele malen fijner, want die werkt ook op mijn tablet.
Is dat zo? Ik kan mij herinneren dat je voor WA-web altijd je telefoon in de buurt moet hebben, maar voor de desktop client niet (eenmalig koppelen). Dus er zijn wel degelijk verschillen.
Nee hoor, voor WA Web hoef je je telefoon niet meer in de buurt te hebben. Al een tijdje niet meer.
Het is natuurlijk al jaren tijd om weg te bewegen van Whatsapp, al is het langzaam. Helaas is de beste concurrent Telegram, wat weer eigen privacy bezwaren kent. Zelf heb ik wat chats met iPhone mensen naar iMessage verplaatst, maar dat is natuurlijk voor 3/4 van de gesprekken geen optie.
Anoniem: 562971
@Room4229 april 2022 11:38
Waarom laten we ons steeds verleiden tot dit soort 'nieuwsberichten' terwijl het steeds weinig nieuws brengt?
Niets ten nadele van Tweakers want het is tenslotte gratis, maar ik snap precies wat je bedoeld.

Zo klik ik (nieuws) artikelen uit andere media per direct weg die steekwoorden in de (kop)tekst gebruiken zoals 'vermoedelijk' 'wellicht' 'misschien' 'waarschijnlijk' of 'uit niet bevestigde bronnen' dit heeft geen enkele nieuwswaarde maar zijn het niets zeggende losse aannames en daar kan ik echt niks mee.
Oneens. In de journalistiek geldt: "1 bron is geen bron". Maar een enkelvoudige maar doorgaans betrouwbare bron geeft wel een indicatie van de betrouwbaarheid van het nieuws. Door woorden als "vermoedelijk" te gebruiken geef je aan dat het om onbevestigd nieuws gaat, maar (zeker een site als Tweakers) alleen als er een bepaalde mate van zekerheid is.

Daarnaast gebruiken steeds meer bedrijven "het per ongeluk lekken van nieuws" als een marketingstrategie om viral te kunnen gaan.

Onbevestigd nieuws compleet negeren is dus wat mij betreft een beetje je kop in het zand steken. Kijk naar de bron en oordeel dan pas of het betrouwbaar is.
Wat een primitieve updates zijn dit toch allemaal. Lijkt wel of er een groep kleuters bij whatsapp werkt. Enkel vanaf een PC is ook al teveel gevraagd, er is wel een beta maar werkt maar half.
Hoezo werkt die maar half ? Ik gebruik dagelijks de App op Windows 11(via UWP / MS store) en ik heb elke functionaliteit geloof ik. Inclusief videobellen. Ik mis geen functionaliteit.
Toen het in de beta fase was, was het verschrikkelijk. Na een paar dagen werkte het gewoon niet meer.
Nu heb ik hetzelfde probleem nog, hoewel in mindere mate. Ik gebruik mijn laptop heel weinig en dus als ik eens in de week whatsapp web open (want de gewone app stopt ook met functioneren na een paar weken. Het start gewoon niet meer op, zelfs na een herinstallatie), dan moet het berichten laden vanaf mijn telefoon, echter zie ik soms dat nieuwe berichten niet laden.
Naast dat start whatsapp (op de pc) verschrikkelijk traag op in vergelijking tot Telegram onder dezelfde omstandigheden (na een weekje pas berichten inladen).
Whatsapp loopt elke keer achter de feiten aan, waar Telegram, Signal en welk alternatief al weken/maanden/jaren op voorloopt. Mij boeit het niet of het nou Whatsapp, Signal, Telegram of Matrix heet, zolang het maar uitstekend werkt. Jammer dat Whatsapp nog steeds zo populair is (en dat het waarschijnlijk ook voor een hele lange tijd niet weg gaat), want Telegram is voor mij toch echt het beste wat je uit zo'n categorie app kan halen.
Het enige bestaansrecht van WhatsApp is marktpenetratie hier in Nederland.

Zolang Nederlanders niet overstappen op iets beters (en wees eerlijk, 'beter' dan gratis is niet realistisch) kan WhatsApp alles doen wat ze willen of juist niet. Inclusief functionaliteit toevoegen die sinds dag 1 eigenlijk al basisfunctionaliteit was.
Definieer "beter", want voor mij is dit voornamelijk bereikbaarheid.

Maar ook bijvoorbeeld eenvoudige backup mogelijkheid. Ik gebruik ook alternatieven en de gebruikers vriendelijkheid van die apps vind ik toch echt een stuk lager. Krijg veel meer onzin melden, die ik allemaal moet finetunen dat ik dit helemaal niet te zien wil hebben.
Whatsapp web is ontzettend ruk geworden sinds de "laatste" update. Je moet je telefoon erbij betrekken als je berichten ouder dan een bepaald tijdspan zoekt.

Lekker handig weer.
Whatsapp web (zoals het voorheen was) was een stuk sneller, omdat alles via je telefoon ging. De nieuwe whatsapp web is inderdaad verschrikkelijk. Het is trager bij het opstarten/laden van berichten en het versturen/ontvangen van berichten is ook trager dan voorheen. Alleen zodat je nu ook zonder je telefoon erbij te hoeven houden te kunnen chatten, wat vrijwel nooit gebeurt van dag tot dag.
Hoop dat deze feature ook beschikbaar wordt voor toestellen die draaien op KaiOS. Bied de mogelijkheid om een "simpele" telefoon bij je te dragen en toch je complete Whatsapp inhoud te hebben, zonder moeilijke back-ups te gaan terugzetten of andere workarounds te gaan bedenken.
Kan je gerust vergeten, is absoluut niet rendabel voor die extreem kleine groep die dat OS gebruikt.
'KaiOS is used on 100 million devices around the world, most of which are Jiophones in India.'

We verschillen van mening over de definitie van 'extreem klein'.
Ja india ... Dat is niet een market die interessant is, want het gaat om de kosten terug te verdienen.
Het is heel simpel, als het rendabel was deden ze het wel want bedrijven laten niet graag geld liggen.
Dus mischien groot in usercijfers maar een minimale markt qua finance potentie en dus verwaarloosbaar.

Het draait uiteindelijk allemaal om centen.

[Reactie gewijzigd door Bomberman71 op 12 mei 2022 13:01]

Nuttige toevoeging. Wanneer ik op vakantie ga (vooral wintersport op de piste) neem ik vaak een andere telefoon mee. Via web Whatsapp is het ook wel mogelijk, maar dit is veel beter.
Waarom? Met je telefoon in je binnenzak is er geen bezwaar toch?
Vocht, kwijtraken, er hard op vallen, ik snap het wel. Misschien gaat hij wel skieën in de VS, dan wil je sowieso een burner phone mee.
Misschien gaat hij wel skieën in de VS, dan wil je sowieso een burner phone mee.
Dan hoeft iemand toch niet te zeggen dat ie gaat skieen als dat niet de reden is?

Anyway ik denk dat ie gewoon zuinig is op zijn spullen, zoals je ook vermoedde ;)
Dit is inderdaad handig. In de gemiddelde la ligt waarschijnlijk nog wel een telefoon of twee stof te vangen, die daarmee eerder als bijvoorbeeld "festival-telefoon" kan worden ingezet. De hierboven genoemde, wat saaiere, usecase bij het gelijktijdige gebruik van een privé en zakelijke telefoon biedt hierbij ook voordelen uiteraard. Niet altijd draaien beiden op hetzelfde OS, maar wellicht komt daar op termijn ook een oplossing voor?

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

    Relevantere advertenties

    Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

    Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

    Ingesloten content van derden

    Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

    janee