Flitsmeister introduceert TWO-accessoire

Flitsmeister heeft de opvolger van het Flitsmeister ONE-apparaatje geïntroduceerd. Volgens het bedrijf heeft dit apparaat een verbeterd display, en is het mogelijk om flitsers te melden. Net als de ONE waarschuwt het apparaatje automobilisten voor flitspalen en andere obstakels onderweg.

De toegevoegde waarde van de Flitsmeister TWO ten opzichte van de Flitsmeister-app, is volgens de fabrikant dat de TWO, net als de ONE, op de dashboard van de auto te plaatsen is. Door hem via bluetooth met de telefoonapp te verbinden, gaat het apparaat automatisch aan wanneer de auto gestart wordt.

Waar de ONE enkel werkte met geluid en een ledlichtje, bevat de TWO een schermpje waarop flitsinformatie komt te staan, evenals waarschuwingen voor andere wegobstakels. Wanneer de automobilist een dergelijke situatie nadert, geeft het apparaatje ook nog een geluidsseintje af. Verder is er op de display de maximumsnelheid te zien.

Volgens Flitsmeister is er met dit display duidelijker informatie over te brengen dan met de ONE. Ook is het mogelijk om via de TWO gevaarlijke verkeerssituaties of flitsers te melden, wat niet kon op het eerdere apparaatje. Verder meldt het bedrijf in de toekomst de TWO via updates van meer toevoegingen te zullen voorzien. Als voorbeeld geeft Flitsmeister dat gebruikers in de toekomst een 'parkeeractie' kunnen starten na de rit.

De Flitsmeister TWO is nu te pre-orderen en wordt over twee weken geleverd. Om het apparaat te gebruiken is een lader nodig. Ook is er een Flitsmeister PRO-abonnement vereist. De TWO kost 79,95 euro, waar standaard een jaar PRO bij zit. Ook is het mogelijk om voor 89,95 euro de TWO te bestellen met een twee jaar durend PRO-abonnement.

Flitsmeister TWO

Door Kevin Krikhaar

Redacteur

01-12-2021 • 16:55

226

Reacties (226)

226
217
91
14
0
96
Wijzig sortering
Een keiharde rebrand van de Saphe Drive Mini dus, ziet er identiek uit

https://www.google.com/search?q=saphe+drive+mini
Niets nieuws, dat is de ONE ook al.

Hier een beetje background uit 2019, waar ze het hebben over een "externe partij" voor de hardware: Flitsmeister ONE - technische uitdagingen

[Reactie gewijzigd door Tralapo op 22 juli 2024 18:06]

Sow, die lijken veel op elkaar.
Na wat verder gekeken te hebben lijkt hun Saphe Drive One ook heel erg op de FM One...
Wellicht een samenwerking?

Edit: Lijkt zeker op een samenwerking. De Saphe Drive werkt ook met Flitsmeister data:
https://m.media-amazon.co...,2500_PT0_SX970_V1___.png

[Reactie gewijzigd door woutervt op 22 juli 2024 18:06]

Jep, een samenwerking. Saphe heeft de hardware ontwikkeld; Net als bij de Flitsmeister ONE.
Dan kun je dus ook gewoon de Saphe kopen - die kost minder en je hebt geen FM Pro abbo nodig.
Ik lees dit op Amazon.de voor de saphe drive: Het apparaat werkt in heel Europa 30 dagen lang. Daarna moet het weer voor korte tijd worden gebruikt in het land waar het oorspronkelijk is gekocht, voordat het weer in heel Europa werkt.
Klinkt als goede toepassing voor GPS spoofing ;)
https://github.com/osqzss/gps-sdr-sim
Jawel maar om dat elke maand te doen... We zoeken toch ergens een beetje gemak en we zijn ook allemaal lui. Monteren en vergeten
Dat is eigenlijk wel opmerkelijk, gezien dat met streamingdiensten dan weer niet mag.
Tenzij daar expliciete toezeggingen over zijn gedaan - en zelfs dán met de geboden voorzichtigheid - zou ik dat lezen als “daar heb ik vooralsnog geen abbo voor nodig.”
Voor de ONE heb je ook geen abbo nodig.
Zou kunnen dat Flitsmeister een vorm van royalty afdraagt, Saphe Drive Mini kost namelijk 70 euro en Flitsmeister TWO 80 euro, misschien dragen ze per verkocht device iets af waardoor rebranding mogelijk gemaakt wordt. Klinkt dat logisch? ik weet het niet :D

[Reactie gewijzigd door Netrunner op 22 juli 2024 18:06]

Of Flitsmeister wil naast het abonnement toch nog wat verdienen op het apparaatje zelf...
Zit PRO bij voor een jaar twv 9 euro.
Wat ik me afvraag, is die saphe drive mini compatible te maken met flitsmeister ipv de fm two.
Dat zegt hij helemaal niet. Hij zegt alleen dat dat bedrijf de data van Flitsmeister gebruikt voor hun app.
Yep, maar na mijn inziens een big fail omdat er een adapter nodig. Heb je weer kabels over je middenconsole en dashboard nodig.
Blijf dus nog lekker bij de ONE.
Dat is een verkeerde aanname: 'Batterijduur Tot wel 30 dagen'. Je moet hem dus eenmaal in de maand opladen, dat kan gewoon thuis, of onderweg, maar bij gebruik hoeft hij dus niet aan de lader te hangen.
Gewoon kant en klaar inkopen is veel voordeliger dan zelf ontwikkelen of restylen.
Wel grappig dat er door sommigen zo wordt afgegeven op wat flitsmeister doet in dit land. Waar ons bestuur wel raadt weet met hoe om te gaan met (het onbetaalbaar maken van) autobezit.

Waar je bij 10 kilometer te hard nog een riant bedrag af mag tikken als je even niet op je snelheidsmeter kijkt.
En ja die flitspalen zorgen door schrik reacties ook voor onveilige situaties, alleen zijn de flitsers hierbij zsm vertrokken al mocht dit (mogelijk) een aanleiding zijn voor een ongeluk. Eigenaardig hoe deze praktijken tot in extreme verdedigd wordt.
Opladen kan alleen als je de TWO uit de houder haalt. Lijkt me een beetje onhandig.
Ik denk dat je die houder het beste kunt vervangen door een magneet en dan een magneetje plakt op het dashboard. Zo kan je 'm altijd gemakkelijk van je dashboard afpakken in plaats van dat je hem vanuit de houder los moet klikken. Op https://saphe.com/de/prod...drive-mini-verkehrsalarm/ staat ook dat je er een ventilatierooster magneet bij krijgt. Of je daarmee de FM TWO kan bevestigen is niet helemaal duidelijk, maar een magneetje kan een betere uitkomst zijn dan een houder verwacht ik zelf.
Haha is nog netjes uitgedrukt :P .... Het is ongeveer net zo lomp als het opladen van de magic mouse van Apple...

Met een klein beetje voorbereiden voorkom je dat je in de situatie komt dat hij leeg is met een batterijduur van 40 uur maar het gaat om het idee ;) .
De laadpoort (micro-usb 8)7 ) zit zo te zien aan de voorkant aan de onderzijde. Afhankelijk van hoe je hem op je dashboard plakt en een eventuele 90-graden stekker moet hij toch wel gewoon permanent aan de lader kunnen?

[Reactie gewijzigd door Tralapo op 22 juli 2024 18:06]

waarom onhandig doe je met je telefoon toch ook thuis laden of in de auto niks onhandigs aan
Ik houd me gewoon aan de maximumsnelheid.
Ik houd me gewoon aan de maximumsnelheid.
Flitsmeister is zoveel meer dan alleen snelheid gerelateerde zaken.
Het heeft mij ooit eens midden in een nacht, op een stuk onverlicht snelweg gewaarschuwd voor een obstakel op de weg. Direct op de rem gegaan, en ja hoor, daar lagen maar liefst 2 loopvlakken van een vrachtautoband op mijn rijbaan. Was ik niet gewaarschuwd, had ik ze zeker niet meer kunnen ontwijken. Wat mij betreft heeft het vanwege dit enige voorval, zichzelf voor de komende tientallen jaren al terugverdient.
Ik vind zelf de waarschuwing voor naderende hulpdiensten ook fijn. Niet dat ik ze niet zie of hoor, maar met FM weet ik zeker dat ik ze niet mis.

En met betrekking tot de maximum snelheid - een GPS snelheidsmeter is fijner als degene op je dashboard. Afhankelijk van de banden scheelt het 5 tot 8 km/u die je extra kan rijden (+3% als je graag op het randje leeft).
Ja in vind die hulpdiensten functie ook handig. Echter lijken de ambu's in alkmaar niet met dit systeem te werken. In Utrecht doen ze dit wel.
Plus 4% in trajectmetingen en tussen 18:50 en 19:00 laarst 110 op fm volgende jeer 115 om te kijken of ze echt uit staan voor 20 minuten
Die meldingen krijg ik ook gewoon op de navigatie van mijn auto, al zal Flitsmeister beter up to date zijn.
flitsmeister is bizar veel beter up to date. Gewoonweg 95% van de stilstaande voertuigen worden gemeld. Het gebeurt praktisch nooit dat je langs een auto op de vluchtstrook rijdt zonder dat flitsmeister al gemeld heeft dat er en stilstaand voertuig aankomt. Kijk als een auto net gestopt is zou het kunnen dat ie het niet doorgeeft, maar laat het maximaal 5 minuten zijn dan is het veel.
Maar de user interface van de navigatie is echt ruk ☹️
Ik snap dat je het als "grap" bedoelt, maar toch; de afstand die je met de lichten ziet is alleen nooit voldoende afstand om überhaupt tot remmen te komen.

[Reactie gewijzigd door CH4OS op 22 juli 2024 18:06]

Ja, als je niet met groot licht de andere baan wol verblinden.

En als je een oudere auto die niet "groot" en "ultra groot" als opties heeft.
Mijn automatische verlichting met automatische hoogte regeling functioneert prima, met de lampen is ook niets mis mee. Maar op een achteraf onbewoond gebied, zonder verlichting, op relatief nieuw asfalt (=zwart) ga jij met 136km/u (op cruise) echt niet een groot stuk zwart rubber op tijd zien aankomen, thans niet met dimlicht (geen groot licht vanwege tegenliggers).
Dat is een goede ingesteldheid maar dan moet het wel duidelijk zijn wat de maximumsnelheid is. In België kan dat 4x veranderen op een minuut tijd...

Al gehad dat mijn auto (bordenherkenning), Flitsmeister en Waze een andere maximumsnelheid aangeven en natuurlijk net ergens waar een flitspaal staat op een plaats waar ik voor de eerste keer voorbij kom.

Dat er file staat, iets op de weg ligt, een voertuig in panne staat, ... ik ook wel fijn om in mijn oor gefluisterd te krijgen als ik zo dadelijk met de motor door de regen in het donker naar huis rijd...
Tja, als de bordenherkenning van mijn auto én mijn eigen ogen me in de steek laten, waar kun je dan nog op vertrouwen? Moet wel zeggen dat al die rij ondersteuning (automaat, lane assist, acc) er wel voor zorgen dat je meer tijd hebt om op de weg te letten. Op de motor ben je mijn inziens sowieso alerter, je zou niet de eerste zijn die over het hoofd wordt gezien.
Zeker op de ring van Brussel en helemaal Antwerpen waar vaak een muur aan vrachtwagens het zicht op border behoorlijk vermindert.
dan moet het wel duidelijk zijn wat de maximumsnelheid is. In België kan dat 4x veranderen op een minuut tijd...
Goed punt. Maar dan maken ze toch een app die de maximumsnelheid aangeeft, niet waar de flitsers staan.
De flitsers staan vaak waar de snelheid omlaag gaat of op punten waar 'door omstandingheden' vaak wat minder traag gereden wordt.

Geen probleem toch. Camera's zijn om het gevaar te verminderen en niet om de staatskas te spekken...
je kunt ze corrigeren he? Dat doe ik regelmatig. Zo houden we samen FM actueel.
Dit, als je dat doet rij je niet alleen veel ontspannender en maak je de weg veiliger maar heb je deze rommel ook allemaal niet nodig. Verder kom je even laat op je bestemming aan en files zijn te omzijlen via gratis google of apple navigatie

[Reactie gewijzigd door PainkillA op 22 juli 2024 18:06]

als je dat doet rij je niet alleen veel ontspannender
Vind dit altijd zo'n raar argument, alsof dat iets universeels is. Nee, dat is echt iets heel persoonlijks. :) Ironisch genoeg kan het trouwens ook juist ontspannender zijn met dit soort tools voor sommige mensen, omdat je dan niet gestresst op je snelheidsmeter hoeft te letten of je niet per ongeluk als een complete verkeersmaniak een paar km/h te snel rijdt na correctie en daar een torenhoge boete voor gaat krijgen. Het zal echt per persoon verschillen wanneer je ontspannen rijdt (rustig, sneller, met of zonder hulpmiddelen) en wanneer niet. :) Bij jou is altijd rustig rijden strak op de limiet kennelijk het meest ontspannen. Prima, dat kan - maar dat zegt niet dat dit voor iedereen het meest ontspannende is OF dat mensen die (iets) te snel rijden altijd maar heel gespannen zijn en pas ontspannen als ze precies zo rijden als hoe jij het prettig vindt.

Daarnaast waarschuwt "deze rommel" niet enkel voor (mobiele) flitsers, maar ook voor files, hulpvoertuigen (zoals ambulances), stilstaande voertuigen, brugopeningen en noem het maar op. Als je het als navigatie gebruikt kan je bij sommige verkeerslichten zelfs de status per verkeerslicht real-time op je scherm zien, bij laaghangende zon kán dat wel een extra hulpmiddel zijn.

[Reactie gewijzigd door WhatsappHack op 22 juli 2024 18:06]

Heb je geen cruise control ofzo
Nee

En als je ziet hoe vaak je in Nederland moet wisselen van snelheid en/of toch iemand voor je hebt rijden...

Cruise control werkt hier niet.
Of je moet adaptive cruise control hebben met bordenherkenning.
Dat herken ik eigenlijk niet zo. Zeg niet dat het overal is maar in de spits van Arnhem naar Rotterdam, Utrecht of Breda kan ik prima max rijden op cc. Zo nu en dan ff uitzetten om naar iemand toe te rollen en weer aanklikken op wattie stond, maar valt best mee.
Bijna overal 100 ook trouwens dus dat wisselen valt ook wel mee dacht ik zo. En buiten de spits gewoon in stappen van 10 op en neer en klaar.

[Reactie gewijzigd door discy op 22 juli 2024 18:06]

Als je wat meer reacties leest zie je dat er andere argumenten dan ‘opzettelijk te hard rijden zijn’ om dit soort producten of diensten te gebruiken.

Een die ik nog niet gezien heb is dat je bij motorrijders geacht wordt om jezelf ‘veilig te rijden’ je mag dus helemaal niet naast een vrachtwagen gaan hangen, ook als je daarvoor even te hard moet rijden.
Ik vind het juist ontspannender om wat sneller te rijden in plaats van dat gesukkel op 105km/u.
Op zich natuurlijk een logische reactie. Maar deze app zorgt ervoor dat je iets minder op de berm hoeft te letten als je eens wat harder kunt rijden. Helemaal met de 100 van tegenwoordig... |:( 8)7

Omdat er, gezien de boetes, toch honderdduizenden chauffeurs zijn die dat dus niet doen draagt deze app toch bij aan de verkeersveiligheid :) .
Er zijn momenten waarop ik beter de maximum snelheid kan bepalen dan static borden langs een weg. In de nacht bijvoorbeeld. Dat noemen we "common sense" en dat werkt prima!
Ik blijf me afvragen hoe dit legaal kan zijn. De enige reden om een waarschuwing te willen voor flitsers is de intentie om op andere plekken harder te rijden. Juridisch onmogelijk lijkt me verbieden ook niet, want in bijvoorbeeld Duitsland kunnen ze het wel. Het lijkt dus een bewuste keuze van de overheid om dit toe te staan, daar kan ik met mijn hoofd niet bij.
Door het grote aantal wisselingen in de maximum snelheid is het vaak nauwelijks meer bij te houden hoe hard je ergens mag. Daar helpt FM me bij. Ik zet dan cruise control aan en klaar.
Tja. Ik denk dat een app die de maximumsnelheid weergeeft en je evt waarschuwt als je te hard rijdt dan ook prima is, zonder dat je de schijn wekt dat je liever gewoon te hard rijdt.
Waarom blijven mensen zoals jij altijd focussen op het "te hard rijden". Als je alle comments nou eens doorleest OF de app zelf gewoon gebruikt, zie je dat het meer doet dan dan alleen waarschuwen of je te hard rijdt. En de waarschuwing dat je te hard rijd is niet eens een waarschuwing, het laat je snelheid in het rood zien.

Om het ff op te sommen voor je:
- Geeft aan als er politie rijdt, met zwaailichten
- Idem voor ambulance
- Idem voor voor rijksverkeer auto's ("traffic management vehicles")
- Geeft aan als er weg werkzaamheden zijn
- Geeft aan of er rijstroken dicht zijn of dicht gaan
- Geeft file's aan
- Geeft ongelukken aan
- Geeft objecten op de weg aan
- Geeft traject controle's aan
- Geeft spookrijders aan
- Geeft flitsers aan
- Geeft mobiele flitsers aan
- Geeft aan of stoplichten rood/groen zijn
- Mogelijkheid tot navigatie
- Mogelijkheid tot parkeren
- (Later) Mogelijkheid om boete's aan te vechten die potentieel onjuist zijn

Ik vergeet er vast een paar, maar kijk een keertje verder dan je neus lang is alsjeblieft.

Elke keer als ik een plingeltje krijg, of in het scherm een melding zie, zorgt het er voor mij voor dat ik extra op let, want [vul-item-van-lijst-hier-in] wordt vroegtijdig aangegeven.

[Reactie gewijzigd door Drizky op 22 juli 2024 18:06]

Anoniem: 361276 @Drizky1 december 2021 20:36
Vooral de meldingen voor ambulance/brandweer/politie zijn geweldig je krijgt al ver voordat het voertuig er is een melding en kan dus al goed anticiperen wat je moet doen. De meeste auto's zijn tegenwoordig redelijk geïsoleerd of de muziek staat aan waardoor je eigenlijk alleen optisch voorrangsvoertuigen spot maar dan ben je meestal al vrij laat
Helemaal eens. De naam Flitsmeister in inmiddels zo bekend dat 're-branden' erg lastig gaat worden. Maar Flitsmeister is zoveel meer dan waarschuwen voor flitsers. Het is een hulp om veiliger te rijden. Het zou eigenlijk verplicht moeten worden voor elke auto.
Waarom kan je de vraag niet gewoon beantwoorden? Hij stelt namelijk simpelweg de vraag waarom het toegestaan is een App te gebruiken om flitsers te lokeren?

Leuk dat flitsmeister zoveel mooie dingen kan maar zoals updatingPB2 al aangeeft heeft het weten van de locatie van een flitser geen ander nut dan een flits boete voorkomen.

Dus waarom is dit toegestaan?
Waar beantwoord ik de vraag niet, ik geef aan dat er flitsers worden aangegeven, maar omdat mensen zoals jij het zo nodig vinden om puur alleen daar op te focussen, heb ik je ook de rest van de applicatie uitgelegd.

Zijn er mensen die het gebruiken om te hard te rijden en boetes te ontwijken? Sure. Zijn er mensen die het gebruiken om hun positie op de weg te versterken door van te voren te kunnen anticiperen op de eventuele gevaren/file's of wat dan ook? Absoluut.

Dat neemt niet weg dat de app puur wordt gebruikt om "flits boetes te voorkomen"..
Ik zie nogsteeds geen antwoord? Zal wel aan mij liggen?

Ik vraag niet wat filtsmeister kan. Ik weet wat flitsmeister kan. De vraag gaat niet eens specifiek om Flitsmeister.

Mijn vraag is: waarom is het toegestaan volgens de wet om met een app flitsers te lokaliseren? Is er een nut buiten het ontduiken van boetes?
Goed, met jou valt dus niet te praten als je het nu nog steeds niet snapt.
Misschien is het feit dat niet de enige functie van de app is om boetes te ontwijken, of flitsers te lokaliseren. Op de radio hoor je het, vroeger deed de NLPD het, volgens mij worden in gevallen soms nog steeds aangegeven wat de locaties zijn.

Er blijkt maar 1 ding uit te concluderen, en dat is dat het een positief effect heeft op de bestuurders van de weg. Mensen weten waar er mogelijk geflitst kan worden, dus rijden ze rustiger.

Ik denk dat de kans groter is dat jij een ongeluk veroorzaakt als je een flitser ziet door hard op de rem te trappen, dan dat iemand dat veroorzaakt terwijl die Flitsmeister aan heeft staan.
Waarom wil je niet begrijpen dat het niet boeit wat de app nogmeer kan? 1.000 legale functies maakt functie 1.001 niet automatisch indiscutabel. Het wordt toch ook niet ineens legaal om iemand te hacken met een computer omdat je zoveel andere coole legale dingen met een computer kan?

Daarnaast was de vraag ook niet of flitsmeister verboden zou moeten worden maar de functie, maar we hebben eindelijk een antwoord. De vraag die volgt is natuurlijk of dit je eigen conclusie is of dat er een bron achter zit?
Waarom zou het illegaal zijn? Flitsmeister is niets anders dan een communicatiemiddel. Een persoon meldt dat hij een flitser heeft gezien, bij meerdere meldingen komt dit in een App en wordt dit naar jou gecommuniceerd. Volgens jouw logica zou het ook illegaal moeten worden om je schoonmoeder te bellen om haar te waarschuwen voor een flitser die jij langs de snelweg hebt gezien.
Bedankt voor het antwoord. Dit kan inderdaad een punt zijn voor het toestaan van het registreren van flitsers waarbij je omstanders van dit soort mensen beschermt. Wel een zwak punt maar het is iets.

En ja ik ben zelf ook niet een voorstander van flitsers. Mensen die te hard rijden letten meer op flitspalen wat betekend dat ze minder tijd hebben om op de weg te letten terwijl ze al minder tijd om te reageren hebben want ja ze rijden al te hard. Bij goed zichtbare flitspalen krijg je mensen die gaan remmen tot behoorlijk onder het limiet wat ook voor gevaarlijke situaties zorgt.

In beide gevallen breng je naast de mensen die te hard rijden ook de omliggende in gevaar. En ja natuurlijk die mensen die te hard rijden zijn hier verantwoordelijk voor maar dan kan je je ook afvragen waar zijn verkeersregels in eerste instantie voor bedoeld? Ik neem toch aan om het verkeer veiliger te maken? Gaan flitsers hun doel dan niet een beetje voorbij? Wegen de voordelen op tegen de nadelen?
In Duitsland geeft FM ook gewoon een waarschuwing, vooral handig omdat daar hele stukken snelweg vaak wisselende snelheden hebben, zowel op tijd van de dag, als wanneer de windrichting veranderd, of de zon zich laat zien, of zoiets schijnbaar onbegrijpelijks.
het komt best wel eens voor dat ik me afvraag: ‘hoe hard mag ik hier nou rijden’. Op die vraag kan FM ook antwoord geven. Ik check FM ook voor vertrek zodat ik kan zien hoe het verkeer is.

Waarin het nu echt tekort schiet is wat mij betreft het zoeken van locaties daarvoor blijf ik Apple Maps of Google (Maps) eerst raadplegen.
"Als ik om 3:00 s nachts met 150 over de lege A2 naar huis wil"
En al die vrachtwagens tellen niet mee? Zijn dan net extra gevaarlijk omdat ze veel sneller besluiten om dan hun voorligger in te gaan halen...
Ooit van rust en rij tijden gehoord, 8 van 10 vrachtwagens staan aan de kant dan. |:(

+ verschil is dan 20 km/u aangezien je dan 130 mag - lege A2 is dat ik hooguit 1 verdwaalde auto tegenkom…

Ik zeg ook nergens dat het “goed” is maar als ik zelf op zoek ben naar kastjes naast de weg dan valt zo’n trailer ook wel op…

En elke flitser en/of ongeval heeft in land hetzelfde effect: remmen. Waarbij het bij een flitser vanuit mij nog logisch eruit ziet maar rij verdorie bij een ongeval gewoon door voordat men zelf die gele wagen van binnen moet bekijken… dus FM is meer dan alleen een tool voor mensen die harder rijden dan toegestaan.
En die vrachtwagen zie je dan niet? En als de weg nu eens meer dan 2 banen heeft (wat best vaak het geval is)?

Laten we anders de vraag stellen: is @logix147 al een keer op een rvachtwagen geklapt?

En het valt me altijd wel op dat we hier best wel de moraalridder uithangen als het op de maximum snelheid aankomt (en we hebben het niet over een gek die dit doet in een woonwijk). Die regel lijkt heel belangrijk maar ondertussen rijdt een best groot deel 'lekker door'. Ik moet toegeven dat het minder lijkt te worden maar dat heeft vast wat met de pakkans te maken.

We mochten al 120 toen auto's geen ABS, geen rem-assistent, geen schijfremmen, geen airbags, geen kreukenzones, hadden. Nu zijn de auto's beter, sneller en veiliger maar we mogen nu nog maar 100 km/h [even het milieue erbuiten gelaten - want dat is een ander soort moraal).

Natuurlijk is het mogelijk om te hard te rijden - het snelheidsverschil met de overige weggebruikers is het grote probleem. Maar de reactie daarop was: fietser zijn in beginsel nooit schuldig aan ongeluk. Maar het snelheidsverschil tussen fiets en auto is makkelijk 100% (25 km/h vs 50 km/h). Tussen personenauto en vrachtwagen is dat 20%.
en ik hoop dat ze binnenkort ook Rode Kruizen gaan toevoegen en RWS auto’s
Rode kruizen zijn toch al te zien in een klein popupje?

FM kan er niet veel verder iets van maken IMO, want het is nog steeds voor FM onduidelijk op welke rijstrook je rijdt.

En ik geloof niet dat voor een consument als je 100+ Km/h rijdt dat -ondanks dat resultaten van GPS, GLONASS en Galileo gecombineerd kunnen worden- de locatieservice een accurate positie op decimaal-niveau aan FM kan geven.
Ik hoop dat ze straks ook lesauto's gaan toevoegen als waarschuwing :+
De zichtbaarheid van flitspalen helpt ongelukken te verminderen.

Een verborgen flitspaal helpt om de staatskas te vullen, maar niet om letsel te verminderen.

[Reactie gewijzigd door Mushroomician op 22 juli 2024 18:06]

IMHO zijn flitspalen juist gevaarlijk. Je ziet het zo vaak gebeuren dan mensen met 10kmh te hard op een rood flitser afrijden om er vlak voor af te remmen met 15-20kmh om zeker te zijn niet geflitst te worden.

Ja de meeste weggebruikers weten dat die paal er staat maar een onwetende zou zo bovenop die gene klappen.
Flitsers veroorzaken ook vaak onveilige situaties, zo gaan mensen bijv ineens hard op de rem staan. Dus gewoon goed om te weten dat er zo’n veroorzaker van verkeersonveiligheid in de buurt is 😉
Het zijn niet de flitsers die de onveilige situaties veroorzaken.

Dat zijn nog altijd de automobilisten. Je moet de zaken niet gaan omdraaien..
Als die flitser er niet staat dan gebeurt het niet. Ergo de flitser veroorzaakt het.
Dat is wel een hele simpele redenatie. Jij geeft zeker de overheid overal de schuld van. Eigen verantwoordelijkheid bestaat niet.

Als die flitsers er niet staan rijen we allemaal te hard, krijgen we meer ongelukken en gaan we allemaal dood. Ook opgelost.
Je doet de aanname dat flitsers er staan om de verkeersveiligheid te verbeteren. Waarom staan die flitsers dan doorgaans op de plek waar de minste ongelukken gebeuren (snelweg)? Ik zou ze liever in woonwijken zien, bij scholen ed.

Nu staan ze vooral te kijken of je niet 105 rijd waar je voorheen 130 mocht.

Ik zou liever meer controles zien op gebruik van mobiel in het verkeer en ander gevaarlijk gedrag aanpakken zoals agressie, bumper kleven etc ipv geautomatiseerde routinematige controle op relatief veilige plekken.

De opmerking over de overheid de schuld geven is voor jouw rekening
Wat een vreemde conclusie dat als je wilt weten waar ergens een flitser staat dat je dan ergens anders te hard wilt rijden. Als jij weet dat ze nooit flitsen in woonerven ga je daar dan als een gek doorheen rijden?
Waarom moet je dan weten waar een flitser staat?
Als je op je teller minder dan 10 km/h te hard rijdt zul je niet geflitst worden. En je hebt als automobilist nou eenmaal de verantwoordelijkheid om behalve op je omgeving ook op je snelheid te letten.

Edit: je hebt ook apps/navigatiesystemen die je waarschuwen als je te hard rijdt. Dat is dan toch veel beter dan waarschuwen als er een flitser is?

[Reactie gewijzigd door updatingPB2 op 22 juli 2024 18:06]

Tellers zijn tegenwoordig wel nauwkeuriger. Dus 10 te hard is 9 te hard en dus boete. Is maar klein sprongetje van de naald of klein tikje met de rechter voet.
Dat je dan een extra apparaat gebruikt om je te helpen - dat kan toch niet zo slecht zijn?

Ook ben je met inhalen (wat soms nodig is) of invoegen ook wel eens boven de maximum snelheid.

En dan helpen die waarschuwingen van de pure snelheid overschrijding niet. Ook dient deze dan perfect te kloppen en dat doen ze zeker ook niet altijd.

En dan mijn stokpaardje: het gaat om de veiligheid toch? En is 10 km te hard dan altijd onveilig?
Natuurlijk wordt een regel overtreden. Een regel die echt niet door de gehele maatschappij volledig wordt omarmd maar natuurlijk wel bepaalt is door de - door onszelf gekozen - regering. O-)

Steekt iedereen dan ook altijd over bij het - verderop gelegen - zebra-pad? Want dat is ook een regel en voor onze veiligheid. :Y)
Bij mijn wagens is 10 te hard in realiteit 6 te hard, wat in België binnen de tolerantie valt. In NL, FR en DE is deze (terecht) slechts 3km/u. Ik heb trouwens ook nog niet vaak wagens tegen gekomen waar je geen snelheidslimiet kan instellen.
Tegenwoordig hebben nieuwe auto's vrijwel allemaal cruise control en/of digitale snelheidslimiet. Scheelt brandstof en onbewust te hard rijden.
Invoegen op cruisecontrol???
En dan mijn stokpaardje: het gaat om de veiligheid toch?
Niet alleen. De maximumsnelheid is in het hele land verlaagd om de stikstofuitstoot te verlagen. Dat moet je dus niet alleen op gevaarlijke kruispunten en invoegstroken handhaven lijkt me.
Tja, kan mij er niet zo druk om maken wat jij vind. Want wat je schrijft is onzin dus het zal je mening zijn. Als ik 10 te hard rijdt, krijg ik een boete voor 6. Wil ik niet. Daarnaast waarschuwt fm mij voor: ambulance, files, stilstaand verkeer, wegblokkades en jawel, de maximum snelheid welke ik niet altijd weet.

Je kan wel de moraalridder uithangen met je "ik rijd altijd keurig de max" maar helaas is dat voor mij niet altijd het geval, omdat ik elke dag zo een 6 a 7 uur op de weg zit kan ik daar echt vrij weinig aan doen.

[Reactie gewijzigd door Jelle Brolnir op 22 juli 2024 18:06]

grapje toch?

(bron)

Die verlaging is symboolpolitiek en typisch voorbeeld van manupilatie. Overigens heeft het ook nog wel wat gekost om al die bordjes weer af te plakken. En vervolgens veel onduidelijkheid rond de overgangsuren (want soms blijft het 100 en soms is het 120 en dan weer 130).
Als je op je teller minder dan 10 km/h te hard rijdt zul je niet geflitst worden.
Behalve als je niet op de teller rijdt maar of de navigatie.
Flitsmeister was vroeger super op mobiel, je kon overzichtelijk zien waar ze stonden en ook de files.

Inmiddels is de App helemaal kapot gemaakt met allerlei bullshit erin en daardoor ook nog erg onoverzichtelijk geworden.

Met dit apparaat gaan ze dus "terug naar de roots".
Naar mijn idee laat het juist heel goed 'maar' 3 kerndelen zien: "Verkeer", "Voor jou" en "Kaart". Wat versta jij onder 'allerlei bullshit'? Flitsmeister is al heel lang niet meer de app die jou alleen waarschuwt voor flitsers en flitspalen. Het is een veelzijdige app geworden die jou veel meer informatie vertelt over het verkeer. Naar mijn mening zijn die extra waarschuwingen juist een goede toevoeging geweest.

Oké, de reclame die als melding op je telefoon oppopt terwijl je aan het rijden bent, de parkeeroptie, ritregistratie en de boete aanvechten optie hebben wat weg van advertenties maar ik heb nou niet perse de indruk dat Flitsmeister hierdoor onoverzichtelijk wordt of de app kapot wordt gemaakt. Ik heb zelf geen Pro, maar ik stoor mij totaal niet aan het overzicht van de app. Sterker nog. Ik vind de app nog altijd uiterst clean in de 'Voor jou" omgeving. Dat is denk ik voor de meesten toch wel het meest gebruikte overzicht van Flitsmeister.
Ik vind het toch een vrij gekke feature dat er een koppeling is tussen alarm af laten gaan en het tonen op de kaart van dat item.

Het is vrij irritant om iedere keer op je vaste traject zo'n irritant alarm te horen bij trajectcontroles, terwijl je alleen ervoor wilt zorgen dat je op het eind de gewenste gemiddelde snelheid hebt. 'U wilt geen alarm, dus dan wilt u ook geen trajectcontroles of gemiddelde snelheid zien.'

Daarnaast zijn er zo nog een aantal vreemde dingen zoals koppeling file melding aan zien hoe druk het op de weg is, automatisch inzoomen als je navigatie gebruikt, etc.

U wilt wegwerkzaamheden/flitsers/flitser hotspots op de kaart, dan krijgt u er meteen een alarm bij.

[Reactie gewijzigd door jerrycan92 op 22 juli 2024 18:06]

Je kan dat geluid uitzetten voor trajectcontroles maar wel de melding krijgen?

https://tweakers.net/i/pO...pO30acqk.png?f=user_large
Update, excuus verkeerd gekeken. Het aan/uit zetten van die melding bij begin/eind had ik eerder nog niet gevonden. Bedankt!

Hetzelfde lijkt nu ook qua files te kunnen :)

[Reactie gewijzigd door jerrycan92 op 22 juli 2024 18:06]

Ik vind FlitsMeister zelf al een vreemde feature. De verkeersregels en maximum snelheden zijn er niet om overtreden te worden. Snelheidscamera's zijn daarvoor een controle middel en het is niet de bedoeling om vlak voor zo'n camera stevig op de rem te gaan. Dat levert juist gevaarlijke situaties op.
Ik hou me eigenlijk altijd aan de maximale snelheid. Toch rij je af en toe ongemerkt wat te snel. Net een paar km/u te hard. Dan is het fijn om voor flitsers gewaarschuwd te worden.
Daarbij maakt de app met meldingen van files voor je, stilstaande voertuigen, obstakels op de weg, hulpdiensten enz het rijden juist veiliger.
Ik rij meestal met Waze. Die geeft geen flitsers aan (kan wel, maar heb ik uitstaan) verder krijg ik netjes alle meldingen, inclusief wanneer ik te snel rij.
Dan is je argument van hierboven toch gelijk invalide. Je kan ook bij FM flitsers uitzetten. Je spreekt jezelf keihard tegen hier.
Ik gebruik FM niet. Ik weet wel dat het ooit in het leven is geroepen om juist voor flitsers te waarschuwen. Wel grappig dat de oorspronkelijke functie van de app nu uitgezet kan worden. Wie bedenkt dat nu?
Dat hangt af van wat je levensovertuiging is. Voor de meesten zijn regels heilig, voor een deel een risico afweging en nog een kleiner deel heeft geen boodschap aan regels.

Een app als Flitsmeister zorgt ervoor dat je tijdig weet dat er een flitser aan komt en je rustig gas los kunt laten. Zou je geen Flitsmeister gebruiken is de kans groot dat, zodra je de flitser ziet, je vol in de ankers gaat en die onveilige situatie ontstaat.
Dan lijkt me zo'n app in geval van een flitser + iemand die te hard rijdt toch de veiligheid te bevorderen.

Zelf wil ik bij een trajectcontroles de minimale toegestane tijd over het traject halen. Als ik even moet afremmen omdat ik achter iemand zit, dan wil ik dat daarna compenseren en weten wanneer ik weer op schema lig.

[Reactie gewijzigd door jerrycan92 op 22 juli 2024 18:06]

Iedereen heeft de plicht zich aan de wet te houden. De verkeersregels hebben een wettelijk kader, maar een eigen boetesysteem. De verkeersregels zijn bedoeld om het verkeer veilig en voorspelbaar te houden. Veel ongelukken komen voort uit onvoorspelbare acties en verkeersovertredingen. Helaas is de veroorzaker niet altijd zelf bij het ongeluk betrokken en rijdt vaak gewoon door. De schade afwikkeling kan daardoor lastig worden.

Trajectcontroles zijn bedoeld om de snelheid te controleren, niet om een minimum tijd over een traject op te leggen. Een vertraging inhalen is dus niet de bedoeling.

In Nederland is het gewoon lastig om op schema te rijden. De drukte is nog wel redelijk voorspelbaar, maar er kunnen zich altijd onvoorziene zaken voordoen. Hoe drukker het is, hoe groter die kans.
Oneens, ik heb Android Auto met daarop de Flitsmeister App. Werkt probleemloos.
Ik krijg FM niet werkend in mijn auto. Twee verschillende auto's en twee merken telefoons gebruikt.

Ik hou Google maps nu op mijn dashboard en FM op de telefoon links van mijn stuur op het ventilatierooster.

Voor mij een prettige werkwijze ondanks dat het niet werkt zoals het moet.
Fijn om te horen dat FM blijkbaar bij andere wel werkt.
Ik kan me hier echt alles behalve in plaatsen, ik snap niet zo goed hoe de app onoverzichtelijk is, en wat dan die zogenaamde bullshit is?

Er is letterlijk 1 scherm wat ik gebruik, en dat is "For you". Hierop is mijn snelheid te zien, welke hectometer paal ik rijd, wat de opkomende files zijn, en ga zo maar door.

Als ik terug denk aan de app toen ik het voor het eerst gebruikte is dit naar mijn idee toch echt wel een stuk beter. Ben benieuwd hoe je op deze mening ben gekomen.
Oh vind het nog steeds super, ik heb maps aan en dan de overlay van flitsmeister, top.
Uiteindelijk zijn zij nu de grootste, en daarmee "de beste", want meeste kans op meldingen.
Losse kastjes op het raam en/of dashboard plakken vind ik wel lekker nostalgisch. Maar als ik het goed begrijp is dit kastje een verlengingstuk van de app, dus als je daar niet blij mee bent, is dit toch ook niet ideaal of mis ik iets? Tijdens snelweg ritten gebruik ik de app meestal als aanvulling op de ingebouwde navigatie, die geen Android Auto ondersteunt. Niet ideaal en dit kastje zou daarom misschien voor mij een optie zijn.
Ik zou het ergens wel handig vinden, omdat ik de FlitsMeister-app weliswaar heb draaien op de achtergrond; maar niet gebruik voor navigatie. (Die app vreet ziekelijk veel accu, dan laadt de telefoon niet meer op in de auto en wordt erg warm.) Als ik m'n iPhone in de auto leg en die verbinding maakt met een Bluetooth-ontvangertje (simpel van Amazon) start FlitsMeister op, gaat meteen naar de achtergrond en vervolgens start ook Muziek. Navigatie doe ik vervolgens zo nodig met Apple Maps. Om dan een kastje te hebben dat de meldingen toont van FlitsMeister, ipv dat ik puur op het deuntje moet letten (wat betekende dat ook alweer?) of afhankelijk ben van de stem van de FM-app, zou best weleens een toegevoegde waarde kunnen zijn...

... Vind ik het echter €100 waard? Nee, nee dat denk ik niet.
Hoe doe je dit dan zonder je iPhone te ontgrendelen? Dan kan je toch geen app starten?
Op de iPhone in de "Opdrachten" app.
  • Ga naar tabblad Automatisering
  • klik rechtsboven op het plusje
  • Persoonlijke automatisering
  • Bluetooth
  • Selecteer je bluetooth devide
  • "open app" en selecteer de app die je wil opstarten
Maar dan nog moet je toestel ontgrendeld zijn, want anders start de app simpelweg niet op na handmatige goedkeuring.
Dan krijg je de melding vanuit je iPhone app X wilt wat doen geef even goedkeuring, dat schiet het hele doel van automatisering voorbij.

[Reactie gewijzigd door Hari-Bo op 22 juli 2024 18:06]

Je iPhone kan ook detecteren dat je onderweg bent. Op het moment dat ik ga rijden start Filtsmeister vanzelf. Zelfs als m’n mobiel niet ontgrendeld is.
Zelf gebruik ik inplaats van de bluetooth trigger CarPlay. Zodra ik de telefoon met in de auto aan de oplader hang, start Flitsmeister in CarPlay zonder dat ik iets hoef goed te keuren. Dacht dat zit met Bluetooth ook zo zou zijn.
Hier ben ik ook wel beniewd naar. Overgestapt van android naar iphone, sinds dien start flitsmeister niet meer uit zich zelf op zonder leeg te lopen...
Ik zet de iPhone in de lader en die ziet meteen m'n gezicht, dus unlockt eigenlijk standaard. Wel moet je nog akkoord geven op het uitvoeren van de opdracht als het op basis van bluetooth gaat, maar dat is 2 tikjes op het beginscherm of één tikje op m'n Apple Watch waar ie dezelfde vraag stelt. Vervolgens voert ie alle opdrachten uit die ik erin heb gezet. (Start flitsmeister, druk flitsmeister naar de achtergrond/keer terug naar homescherm, stel volume in op 85% en start Muziek uit volledige library randomised.)
M'n telefoon laat ik meestal op trilstand in m'n broekzak zitten. Met de app ingesteld op trillen om te waarschuwen voor flitsers, is dat best bruikbaar. Zonder zichtbare afleiding van de telefoon.
Volgens mij heeft Tesla geen carplay/android auto ?
En waar je het wegplakt, is aan jou natuurlijk
Anoniem: 1302638 @mr_evil081 december 2021 17:00
Ik vind het "voor jou" overzicht helemaal prima. PRO kost ook geen hol dus daar hoef je het niet voor te laten.
Waze kost ook geen hol, en is best wel overzichtelijk. ;)
Ik gebruik Waze nog steeds, maar volgens mij kan je geen in-app purchase doen om van die steeds schreeuwerige advertenties af te komen?
Blokkada gebruiken, geen advertentie gezien ;)
Adguard op de iPhone.

Het verbaasde me dat je het over advertenties had :)
Ads in Waze? Hoe kom je daar aan?
Maar dit apparaat is juist weer een symptoom van hetzelfde. In het begin van telefoons met grotere schermpjes had je navigatie en evt. muziek op je telefoon, nu heb je een Spotify Car Thing, dit apparaatje, evt. een Garmin en nog allerlei andere displays van je auto zelf.

Geef mij dan maar een mooi weggewerkt Android Auto/Apple CarPlay schermpje, en verder fysieke knoppen op m'n dashboard en geen andere rare fratsen..
Eens. Ik zou het geweldig vinden om wegwerkzaamheden en files uit te kunnen schakelen.
Je kan in de opties gewoon aangeven waar je wel en geen melding van wil.
Dan kan met de meldingen inderdaad. Ik zou echter de info in de app willen filteren.
Ik doe er niets mee nl en wil alleen flits informatie. Het is alleen maar storend.
Mijn telefoon zit al via Bluetooth gekoppeld aan mijn auto zelf, voor muziek en bellen e.t.c.
Daarmee wordt het toch automatisch onmogelijk om dit apparaat te gebruiken? Volgens mij kun je niet meerdere bluetooth-koppelingen tegelijk hebben toch? Of zou dit anders werken?
Dat kan wel hoor. Mijn iPhone 11 verbindt met bluetooth met mijn auto en tegelijk met de Flitsmeister One. Ik weet niet wat het maximaal aantal verbindingen is.
Bij de meeste "recente" telefoons 5 volgens mij. Die van mij heeft bijna de hele dag door meer dan 1 verbinding. Horloge, headset, speaker, auto enz. Dat horloge is altijd verbonden en 1 van de andere 3 regelmatig.
Anoniem: 361276 @Tralapo1 december 2021 20:23
Kan niet voor alle merken spreken maar bij Mercedes kan je gewoon twee bluetooth apparaten tegelijk gebruiken en dan nog de functies per device instellen, ze hebben er zelfs een video over gemaakt.

https://www.youtube.com/watch?v=Va5A9qsV6eM
Zelf heb ik de ONE al enige tijd in gebruik en dat bevalt goed. Twijfel over de TWO, wat mij tegenhoudt is de verplichting tot abonnement, wat als mijn Pro abonnement afloopt? Is de TWO dan waardeloos geworden, of heb ik nog wel de basis functies als melden en aflezen?

Ik heb PRO al jaren, maar met de introductie van de nieuwe tarieven laatst, ben ik aan het twijfelen of ik dit abonnement ga (wil) verlengen. Destijds naar Pro gegaan om van de reclames af te zijn, maar alle extra functionaliteit die er bij gekomen is gebruik ik nooit en dan wordt de nieuwe Pro abonnement-structuur wel erg prijzig.
Toevallig verliep mijn Pro de dag nadat ze de nieuwe oplossing introduceerden, gezien ik de Pro functies niet gebruikte, vond ik de verhoging van 8,99 naar 17,88 per jaar voor een paar nieuwe iconen pure oplichting. Waren ze naar een Euro per maand gegaan had ik het misschien wel gedaan, maar nu voelt het als uitknijpen.
Idem hier. Voor mij geen Pro meer.
Was al iets eerder gestopt met Pro maar dan omdat de app met iedere update minder betrouwbaar werd qua meldingen.

30 km rechtdoor op een snelweg zitten zonder meldingen (en route aan) en dan 150 meter van te voren de melding van een flitser krijgen, kijkend naar de details werd die al meer als een uur gemeld dus het was ook geen nieuwe melding die er ineens tussen kwam.
Slecht wegdek(als je dat niet uit zet) tonen ze gerust een 50km voor je er bent maar een vaste flitspaal die er 200 meter voor staat komt pas een paar honderd meter ervoor tevoorschijn.

Ik wil als ik een route ingesteld hebt en naar "voor mij" ga gewoon een lijst zijn van wat ik tegen ga komen maar blijkbaar is dat te ingewikkeld.
Ga even naar instellingen -> waarschuwingen -> flitspalen en zet de wanneer op een hoger getal en dan word je eerder gesignaleerd
je kan daar kiezen voor 10-20 of 30 seconde, ik wil gewoon dat de meldingen onder voor jou er altijd staan voor je route.

dus over 4 km een fltispaal, daaronder over 5 km een stilstaand voertuig, daaronder over 12 km dit en over 20 km dat enzovoort.

ik wil op het moment dat ik wegrij alles kunnen zien wat ik op mn route tegenkom en altijd zien wat het eerst volgende is. een jaar of 3 terug daad die dat ook nog redelijk maar steeds minder.
18 euro per jaar teveel en iemand anders schrijft 'pure oplichting' ? Als je per ongeluk al een luttele 4 km te hard rijdt ben je al duurder uit. Leg mij eens uit wat hier nou te duur aan is :/

Ik snap dit soort reacties dus écht niet. 8)7
Die opmerkingen gaan wat ver inderdaad. Alhoewel ik een prijsverhoging van het dubbele icm met abonnementsvorm niet heel netjes vind.

Dat is geen probleem als je FM dagelijks gebruikt, maar bij niet dagelijks gebruik voelt een abonnementsvorm verkeerd.
Geef dan de keuze om in 1 keer het jaartarief te betalen (misschien kan het ook wel, maar dat weet ik niet)

[Reactie gewijzigd door LocK_Out op 22 juli 2024 18:06]

Over dat laatste zeker mee eens. Gewoon een (1 of 2) jaarlijkse aanschaf zoals iedereen tot op heden gedaan heeft. Wat voor nut heeft € 1,49 automatische afschrijving per maand :|
Het gaat mij niet om het totaalbedrag, het gaat mij erom of de waarde (voor mij persoonlijk) in verhouding staat tot het geleverde.

Voorbeeld: Amazon Prima kost €3,00 per maand. Voor een streaming dienst heel goedkoop. Maar als ik er nou nooit naar kijk, dan is het veel geld om het abonnement aan te houden. En dat doe ik bij alles; als de kosten, ongeacht de hoogte, niet in verhouding staan tot het geleverde, dan stop ik het abonnement.

Prima als jij wel van die extra functies van Flitsmeister gebruik maakt en het abonnement het dus waard vind, ik kijk er anders tegen aan.
Dat mag :)

Ik, als ondernemer, bekijk het anders. Iets wat 18 euro kost en mij misschien een paar honderd euro per jaar bespaart vind ik een prima investering. Tuurlijk kan je voor de gratis versie gaan je hebt ook iets als verdienmodel. Om misschien eea in perspectief te zetten. Op vakantie gebruiken we in Frankrijk de Coyote-app. Die kost € 8 per maand. Oftewel € 100,- op jaarbasis. Sja, zeg het maar.
Duidelijke uiteenzetting!

Ik, ook als ondernemer ;) , zie het zo; de functionaliteit die ik wil, waarschuwingen voor flitsers, files etc kan ik gratis verkrijgen. Is het niet via Flitsmeister dan is het wel op een andere manier. En die toegevoegde waarde wordt steeds minder; mijn auto doet al aan real-live traffic, dus daar heb ik FM niet meer voor nodig. ook ongelukken, weersomstandigheden en werkzaamheden worden daar op weergegeven, dus alleen flitsers is voor mij relevant. En dat ook steeds minder, mijn huidige auto nodigt veel meer uit tot relaxt rijden en zorgt er voor dat ik mij veel beter aan de maximum snelheden houdt.

Flitsmeister vind ik fijn, maar puur voor dit. Om Flitsmeister te ondersteunen heb ik destijds Pro aangeschaft om van de reclames af te zijn. Overige functies interesseren mij niet en/of gebruik ik niet. Als mijn abonnementskosten dan verdubbeld worden zonder dat dat voor míj voordelen oplevert (als in, iets wat ik nuttig vind), dan ga ik heroverwegen. Dat doe ik privé, maar ook zakelijk.

[Reactie gewijzigd door Astra op 22 juli 2024 18:06]

Ze proberen natuurlijk een "plek" in de markt te verdienen...

Maar met gebruik van navigatie als Waze, die ik al erg sterk vind met flits/politie meldingen, en die nog sterker is met zaken als gevaar op de weg, zie ik geen reden om Flitsmeister nog te gebruiken.

Daarnaast ook nog eens kaarten die door de community bijgehouden worden. Het enige jammere is dat het van Google is tegenwoordig..
Waze zit er nog vaak naast met de max snelheden.
Al is dat op de NL snelheden ook wel een puinhoop met al die uitzonderingen en specifieke regels.
Waze is echt enorm nauwkeurig, alleen stukken met overdag 100 en daarna 120/130 is technisch nog niet mogelijk.
FM kan dit dan weer wel
Je spreekt jezelf tegen ;).
Juist daar heb ik het nodig en ook op sommige andere wegen weet hij het niet is FM beter.
Zodra je van N of A wegen gaat krijg je op sommige wegen waar je 80 mag, 50 te staan, andersom het zelfde met flitsmeister. Dit zie ik met waze beduidend minder..

Edit: typo

[Reactie gewijzigd door RPiNut op 22 juli 2024 18:06]

Dus het is totaal niet nauwkeurig aangezien die snelheden per tijd nogal een standaard dingetje is tegenwoordig.
Waze is echt enorm nauwkeurig, alleen stukken met overdag 100 en daarna 120/130 is technisch nog niet mogelijk.
Klokkijken lastig ?
tot 19:00 mag je nergens harder dan 100 km/u

Dus wat is het probleem dan ?
Je wordt tenslotte ook niet op de bon geslingerd wanneer je 100 rijd IPV 130. Dus zo druk hoef je er ook niet om te maken. En de max snelheid wordt vaak genoeg aangeduid. Rijd je een kilometer of 2 "te langzaam" voordat je het bord tegenkomt, lekker belangrijk.
Ik heb een one en vind dat heerlijk. Ik wil helemaal niet actief een app hoeven openen, of mijn telefoon in een houder te hoeven plaatsen.
Hoppa, meteen besteld. Ben zeer content over de ONE dus de TWO zal me ook wel bevallen.

Aanrader mensen!

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.