Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Doom Eternal krijgt op dinsdag Horde Mode in update 6.66

Doom Eternal krijgt op 26 oktober, dus aanstaande dinsdag, de beloofde Horde Mode met update 6.66. Dat is de modus die in de plaats van Invasion Mode komt, die geschrapt was. Daarnaast komt er een Battlemode 2.0 en twee nieuwe Master Levels.

In Horde Mode zitten spelers in arena's waarin ze steeds moeilijkere 'golven' vijanden moeten verslaan. Uiteindelijk komt er een einde aan de golven en daarna wordt gekeken naar wat voor leaderboard-score spelers hebben gehaald, wat afhangt van meerdere factoren, zoals snelheid. Doom Eternal game director Hugo Martin heeft ook een uitgebreide demonstratie gegeven van de nieuwe modus in een livestream. Hij omschrijft het als 'roguelike-achtig' in de zin dat men na een poging in de modus opnieuw kan beginnen met betere kennis van wat de verschillende waves inhouden.

Battlemode is de spelmodus waarin een speler de rol van de Doom Slayer aanneemt en twee andere spelers demonen bedienen. Deze zogenaamde asymmetrische multiplayermodus krijgt ook een grote update op dinsdag, maar daarover laat ontwikkelaar id Software op dit moment nog niets los.

Doom Eternal kwam in maart van 2020 uit en heeft intussen ook twee dlc's gekregen: The Ancient Gods: Part One en Part Two. De game is verkrijgbaar voor Windows, Google Stadia, Nintendo Switch en zowel de vorige als huidige generatie PlayStation en Xbox, inclusief next-gen-upgrades.

Wat vind je van dit artikel?

Geef je mening in het Geachte Redactie-forum.

Door Mark Hendrikman

Nieuwsposter

24-10-2021 • 10:42

37 Linkedin

Reacties (37)

Wijzig sortering
Ergens vind ik een horde mode die eindig is geen echte horde mode... Ik vind de sport van horde mode juist om te kijken hoeveel waves je kan overleven.
De mode komt oorspronkelijk uit Gears of War 2, en die was ook eindig. Maar wel zo pittig moeilijk dat de meeste mensen 'm niet uit zullen spelen.
Gears heeft enkel de mode naam gebracht. Het is gewoon survival mode wat al ruim 25 jaar bestaat in diverse vormen. Wat overigens een veel betere naam is, aangezien ze vaak eindig zijn en je dus survived op t einde

[Reactie gewijzigd door chimnino op 24 oktober 2021 12:25]

Unreal Tournament 2004 Invasion met Satore’s monster pack en Druid’s RPG mutator.. voor sommigen zullen deze termen flink wat nostalgie oproepen :9~
als je denkt dat dat nostalgie is, ik deed al survival mode in astroids op een arcade machine in de jaren 80. dat is pas nostalgie
Juist niet…
Stomme gameplay dat er monsters komen die je met 200 headshots pas dood krijgt, wat is daar leuk aan?
Misschien heb ik teveel de horde mode van World War Z in mijn hoofd zitten. Daar zit de moeilijkheid vooral in de hoeveelheid vijanden en die zijn (op een paar specials na) in één shot dood te krijgen. Maar idd, als vijanden alleen maar kunstmatig 'sterker' worden en bullet sponges worden, dan hoeft het van mij niet. Das ook waarom ik veel loot shooters op een gegeven moment niet meer leuk vind, zoals The Division. Ging op een gegeven moment nergens meer over hoeveel clips je een vijand in moest pompen om ze dood te krijgen.

[Reactie gewijzigd door Luuk1983 op 24 oktober 2021 22:45]

Ja precies dat is wel de manier van tegenwoordig, lekker makkelijk voor de developers.
Elke wave +1% hp etc.

Op een gegeven moment moet je 2-3 clips headshots doen voor 1 kill.

World war Z was ok maar ook afgeraffeld, ik vond de horde mode van gears nog te doen daar werd het moeilijker maar het was te halen.
Ik heb liever meer enemies dan die health modifier troep!

Division ging inderdaad nergens over, had een fully kitted weapon en moest je blijven schieten op om 1 hp eraf te halen per kogel...
Ja en dat is misschien uit te leggen als je tegen een superrobot vecht, maar een gewone vent met een hemdje aan is het toch wel wat immersion breaking..
Yep maar we gaan naar een generatie die niet zo veel waarde hecht aan goede gameplay, meer snel een alpha of beta of early access met lekker veel DLC...

Ik hoop dat halo infinite het goed zal doen, gears of war bijv vanaf 3 was niet zo goed.
bullit sponges.
Bullet sponges
Aangepast, misschien dat ik toch teveel energy drinks drink :P
Om cheaters eventueel te pakken?
Jij ziet het zo. Ik zie het zelf juist als waarom iets spelen als er toch geen einde aan zit behalve dood gaan. Geef mij maar een einde dan heb ik tenminste het gevoel dat ik het nog ergens voor doe / naar toe speel. Maar ieder zijn of haar eigen mening natuurlijk.
Dat het beslist eindigt in dood, is de hele reden waarom dit soort modes bestaan. Het komt ook van origine uit de arcade kasten. Waar dood betekende dat een ander weer kan spelen en er weer een muntje in het apparaat komt
Het was gewoon meer de tijdperk van games als je het over arcade machines praat. Toen waren er gewoon nog geen andere soort spellen ook. Er waren later ook arcade machines waar je het spel gewoon kon uitspelen. Maar ik denk dat ik het ook gewoon ontgroeid ben om alleen maar voor de punten te spelen.
golden axe bvb op de arcades vroeger gewoon losjes uitgespeeld, zowel de standaard als de extended sega versie
Ja of gewoon een bepaalde tijd behalen, zoals ik nogsteeds elke dag probeer de 500 seconden te passeren in Devil Daggers :'( :P
Ik vind Doom Eternal best cool, en ik was helemaal weg van de originele Doom, heb zelfs 'id software' logo op mijn kuit getattoeerd, maar ik kan het echt niet lang meer spelen, ik heb alle nieuwe Doom releases niet eens uitgespeeld. Devil Daggers daarin tegen, bwhaaa dat vind ik mooi man :)

[Reactie gewijzigd door BruT@LysT op 25 oktober 2021 13:21]

Die versie zal wel niet toevallig uitgekozen zijn >:)
Ik herinner me trouwens Doom II v1.666 >:)
Ook Tcp/Udp port 666 was gereserveerd voor de originele Doom spel (1993).
Jammer dat de horde mode niet multiplayer is. Met 2-4 man lijkt me dit juist geniaal om te spelen. Met Gears of War ook ontzettend veel gedaan.
Ja co op zou tof zijn. Daar een balans in vinden lijkt mij nogal lastig als je kijkt wat je als speler tot je beschikking hebt.
Ik heb de online mogelijkheden van DOOM niet echt in de gaten gehouden (vond het wel een geweldig spel). Zijn er al gamemodes waarin er zowel demons als menselijke spelers zijn?

Ik kan me voorstellen dat de AI van de demons niet om kan gaan met meerdere spelers, of dat bepaalde finishers geen animaties hebben buiten de 1st person animatie (veel games doen dit om op kosten te besparen).

Tevens ben ik het wel zeker met je eens dat het behoorlijk gaaf zou zijn om dit met meerdere mensen te kunnen spelen.
Het is echt geen rogue like of rogue lite te noemen.. Het lijkt er niet eens op "je hebt kennis van de waves".. Dus alle waves zijn altijd exact hetzelfde? Dan is doom 2 ook een roguelike game. Want je hebt altijd dezelfde enemies..

Lekker makkelijk zo marketing termen verkeerd te gebruiken daar bij die devs.
Daat struikelde ik ook al over ja. Dan is letterlijk iedere MMO een roguelike volgens die devs. :+
"Bullit", "clips".....

Je bedoelt vast bullet en mags/magazines of wellicht amount of ammunition/total healthpoints.

Niet op jou hoor maar:
Verder vindt ik de term "roguelike achtig" ook zo "hipster die eigenlijk de taal niet beheerst".

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Roguelike
Dus wel degelijk "oneindig" doorgaan.

Ach de games worden net als scholen versimpeld want anders kunnen de tere zieltjes het niet verkroppen dat ze n00b zijn 😜.

[Reactie gewijzigd door Koos2009 op 24 oktober 2021 12:45]

Die goede oude tijd van Unreal Tournament is helaas voorbij
Niet dat ik zo 1337 ben, verre van ivm weinig tijd en lichamelijke dingen, maar tegenwoordig is zelfs verdwaald raken in een map meestal onmogelijk "you're leaving the objective area, look left" 😑.
Sommige wapens gebruiken clips ipv mags.
Ik vond Doom Ethernal echt geweldig, en ben recent begonnen aan de DLC's. Er komen leuke nieuwe gameplay elementen bij waardoor je slacht arsenaal complexer en diverser is dan in de base game. Sinds kort is er ook raytracing beschikbaar.
Ziet er fenomenaal uit en is ontzettend goed geoptimaliseerd. Met een 3080 Ti, alle eye candy aan en 1440p ultra wide resolutie nog steeds straks boven de 144 FPS. En dat is nog zonder DLSS!
Jup best mooi wat een studio als ID Software voor elkaar gekregen heeft.
Performance was een must voor hun ID tech 7 engine.

https://tweakers.net/revi...engineoptimalisaties.html
Dat laatste blijkt onder andere uit een van de updates voor id Tech 7, waarmee de maximale framerate van 250 naar 1000fps is opgehoogd. "We beschouwen 60fps als het absolute minimum, maar niet per se het maximum.
Mooi informatief artikel en heerlijk dat ze zulke sprongen hebben kunnen maken met graphics en performance.
Vind het spel zelf al lastig zat
Eens. Ik speelde de 2016 versie op het makkelijkst en kwam niet voorbij de eerste eindbaas.
Doom en Doom Eternal zijn goed. Maar er had zoveel meer gedaan kunnen worden in de levels naar mijn mening. Denk aan de 'slaughter maps' die nu worden gemaakt voor de classic Doom. Dat soort dingen had ik graag terug willen zien in de nieuwe Doom en heb ik echt gemist tijdens het spelen.

Dus een aantal plekken (hoe meer hoe beter) waar je honderden zwakke monsters moet bevechten, i.p.v. een stuk of 20-30 sterkere monsters.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.


Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True