Firefox introduceert functie voor gesponsorde zoeksuggesties in VS

Mozilla introduceert Firefox Suggest in browserversie 92 en 93. Deze zoekfunctie zal gesponsorde en gesuggereerde resultaten tonen in de zoekbalk van Amerikaanse Firefox-gebruikers. Wanneer en of de functie ook naar de rest van de wereld komt, is voorlopig niet bekend.

Met Firefox Suggest krijgen Amerikaanse gebruikers van Firefox versie 92 en versie 93 sinds kort gesponsorde zoekresultaten te zien onderaan hun zoekbalk. Suggest toont in de zoekbalk bovendien ook resultaten van de browsergeschiedenis, bookmarks, open tabbladen of suggesties die afkomstig zijn van 'betrouwbare' partnerbedrijven zoals Wikipedia. Dit alles moet volgens Mozilla helpen om sneller de juiste zoekresultaten te ontvangen.

Gebruikers kunnen de bijkomende optie contextual suggestions activeren zodat Firefox aan de hand van de stadslocatie van een gebruiker meer relevante gesponsorde suggesties kan tonen. Deze optie is momenteel nog opt-in en dat bij een beperkt aantal gebruikers. Mozilla stelt dat het de verzamelde data van contextual suggestions doorstuurt naar zijn eigen doorgelichte partnerbedrijven.

Die bedrijven houden zich volgens Mozilla aan de privacynormen van Firefox en de data zou worden gedeeld via een eigen proxydienst. Bovendien zouden er geen persoonlijke kenmerken van de gebruiker aanwezig zijn. "De data bevat geen informatie waarmee je te identificeren bent", stelt het bedrijf. "Er wordt bovendien enkel maar gedeeld als je een suggestie bekijkt of aanklikt." Een van de partnerbedrijven die voor advertenties zal zorgen is adMarketplace.

In het instellingenmenu kan Firefox Suggest verder aangepast worden en kunnen de gecontextualiseerde zoekresultaten uitgeschakeld worden. Er kan ook gekozen worden om gesponsorde gecontextualiseerde resultaten te weren uit de zoekbalk, maar niet uit de algemene Fire Suggest-zoekresultaten.

Voorlopig introduceert Mozilla Firefox Suggest enkel bij de Amerikaanse gebruikers van Firefox versie 92 en 93. Het bedrijf experimenteerde voor het eerst in augustus met de functionaliteit. Of en wanneer die naar andere landen komt is nog niet duidelijk.

Door Jay Stout

Redacteur

07-10-2021 • 19:39

59 Linkedin

Submitter: aliencowfarm

Reacties (59)

59
58
41
3
0
11
Wijzig sortering
Mozilla foundation is een gigantisch bedrijf geworden. Maar daar betalen ze ook een prijs voor. Ze slaan continue de plank mis voor mijn gevoel, met de zaken waar in ze tijd en geld steken. Hun core audience, de techies, stappen over op alternatieven. Nu zijn ze ook nog hun sterkste punt, de privacy, aan het afbreken.

Ik zit al lang op de Brave browser, erg tevreden en met default settings al een van de beste privacy browsers. Kan het aanraden.

[Reactie gewijzigd door db112nl op 7 oktober 2021 19:51]

Brave had toch dat gedoe met affiliate links vorig jaar? Op https://privacyguides.org/browsers/ staat Firefox tot nu toe nog steeds bovenaan in ieder geval.
Over Brave schrijven zij:
Despite being widely touted as a privacy-friendly Chromium browser, we have a number of concerns with Brave’s business practices and future business model that prevents us from recommending them. The Brave team has publicly stated they do not want to be associated with privacy-focused groups like PrivacyTools (PrivacyTools PR #657), which causes us to believe the Brave team does not wish to be under too much scrutiny from the privacy community as they continue to develop their product (Reddit discussion).

[Reactie gewijzigd door Grozno op 7 oktober 2021 20:04]

Niet alleen dat, ze hadden donatiepagina's voor content creators, met naam en gezicht. zonder de toestemming van die content creators, en zonder dat die content creators het geld ervan zagen. op de vraag of het weggehaald kan worden? we gaan ernaar kijken. of de mensen een refund krijgen? nee dat kan niet. echt te idioot voor woorden hoe dat bedrijf keuzes maakt.

https://web.archive.org/w...tatus/1076160979388518407
Brave had toch dat gedoe met affiliate links vorig jaar?
Je zegt het goed. Vorig jaar.
En daar zijn ze bij Brave op terug gekomen.
En wat Mozilla doet is nu :')
Wat brave deed was dan ook een stuk kwaadaardiger dan dit. hier is het op geen enkele manier je default, het verschijnt in beeld maar de kans dat je er perongeluk op klikt is nou niet bepaald groot. bij brave was het gewoon dat de url ernaar geautocomplete werd zoals je gewent bent, maar dan met de affiliate code erachter van hen.

daarnaast hebben ze meer van dat soort echt achterbakse ongein uitgehaald. ze hebben bijvoorbeeld tegen wil en weten in van contentcreators donatiepagina's opgezet, met gezicht en naam erbij. toen de contentcreators hieracterkwamen en vroegen of het geld terugbetaald kon worden aan mensen, en de pagina verwijderd. gingen ze ernaar kijken, maar geld terugbetalen dat kon niet. dat noemen we hier in nederland gewoon grove oplichting, niet heel anders als een indigogo campagne waar ze er met je geld vandoor gaan zonder te leveren.
https://web.archive.org/w...tatus/1076160979388518407

[Reactie gewijzigd door t link op 8 oktober 2021 00:44]

Ik zal wel gemint worden, maar misschien halen mensen het wel uit de context?
Of misschien is het wel handig om zo'n functie te hebben, dat er daarna bedrijven voor kunnen betalen om in de suggestie te komen, dat kan en kan handig zijn voor de eindgebruiker.

Ergens zegt iemand "Hun core audience" waar is dit op gebaseerd? waar zijn de bronnen die alleen zeggen dat alleen techies dit gebruiken?
Techies benaderen problemen dan ook op een technische, ergo asociale (“a”, niet “anti-“) manier. Zolang anti-features die slecht zijn voor de doorsnee gebruiker ergens, desnoods onder de motorkap, kunnen uitgeschakeld worden, beïnvloeden ze onze keuzes niet. Bedrijven weten dat ze niet riskeren techies te verliezen zolang ze, enkel de niet-omzeilbare anti-features beschouwd, nog steeds de beste keuze zijn. Dus dan krijg je automatisch steeds meer van dit gedoe.

[Reactie gewijzigd door EmbarrassedBit op 7 oktober 2021 20:49]

Het is een functie die (nu) alleen voor VS gebruikers is. In de VS is er geen privacy. Daar wordt al je surfgedrag sowieso door je internet provider verzameld en verkocht. Dat is ook de reden waarom elke content creator op Youtube jou een VPN probeert te verkopen. Een stukje minder privacy terwijl er eigenlijk al geen privacy is, is geen verlies aan privacy.

"Gelukkig" hebben wij in de EU nog een hele berg aan nationale en internationale overheidsmachines die dit soort dingen graag beter inspecteren. Zeker als een andere advertentiepartner wordt aangetrokken voor de EU (aangezien ik nog nooit van AdMarketplace gehoord heb).
Nou, Mozilla is er tenminste nog transparant over. Het is duidelijk wat de gesponsorde link is, het is allemaal in en uit te schakelen... Zoverre niets geheims of verborgen.
Zucht... Laat ons nou gewoon betalen als optie. Maar ze nemen niet eens donaties aan voor Firefox. Alleen aan de Mozilla foundation. Die allerlei andere dingen betaalt.

Zo halen ze het enige sterke punt van deze browser keihard onderuit.

Ik wil best betalen maar niet via reclame. En ik wil ook geen VPN dienst. Maar gewoon betalen voor de browser en daardoor een badge of wat dan ook krijgen, dat wil ik wel.

Maar laten we eerlijk zijn. Dit is geen functie. Niet in de zin dat het meerwaarde biedt voor de gebruiker. Dit is een inkomstenbron voor Mozilla en een hindernis voor de gebruikers. De weinige overgebleven Firefox gebruikers gaan dit keihard haten. Ja je kan het uitzetten maar het moet er in een browser met deze ideologie helemaal niet in zitten.

[Reactie gewijzigd door GekkePrutser op 7 oktober 2021 21:16]

Mozilla maakt het ons inderdaad wel lastig om firefox te blijven gebruiken..
Na jarenlang Firefox fan te zijn ben ik recent overgestapt naar Edge. Voor mij op dit moment de beste browser, lekker snel en clean.
Zelfde situatie hier. Firefox is retetraag in verhouding.
Zelfde situatie hier. Firefox is retetraag in verhouding.
Vreemd doet het bij mee heel vlot, en heb totaal geen vertragingen, en ik ga absoluut niet over op Google browser vanaf Firefox, nee dank je, dan zit je nog steeds veel beter bij Firefox.
en ik ga absoluut niet over op Google browser vanaf Firefox
Ik vind dat je een beetje doorschiet door Edge (en daarmee indirect Brave) als Google browser neer te zetten. Microsoft heeft er tenslotte een andere interface voor gemaakt en zelfs nog een paar andere wijzigingen doorgevoerd.
Het feit is wel dat zowel Edge als Brave de Chromium browser-engine gebruiken. Hiermee heeft Google een enorm grote invloed op webstandaarden. Waar MS vroeger met IE6 standaarden lekker kon doordrukken heeft Google die macht nu.

Firefox is helaas op dit moment nog de enige echte alternatief op Chromium-based (En dus Google-)browsers. (Op Safari op mac na misschien).
Ik was sarcastisch. Natuurlijk kun je alle Chromium-varianten niet als unieke browsers beschouwen. Helaas begrijpen maar weinig mensen dat, of erger, kan het maar weinig mensen echt iets schelen.

vroeger waren GeoPlanet en AOL browser geen echte browsers, maar slechts thema's op Internet Explorer geplakt. Tegenwoordig gaan browsers iets verder, mede doordat Chromium open source is, maar ik denk nog steeds dat het teveel eer voor Opera, Brave en Microsoft is om te suggereren dat ze een eigen browser uitbrengen.

[Reactie gewijzigd door 84hannes op 8 oktober 2021 15:46]

Wellicht had je een profiel met allemaal meuk dat je gebruikte in Firefox? Met een schoon profiel is Firefox voor mij hartstikke snel.
Op Gmail en Youtube misschien. Dat is pesterij van Google.
Dat is omdat je bij edge een nieuw profiel hebt zonder caches, cookies en andere zooi.

Maak maar es een nieuw FF profiel aan, en alle paginas zijn ook rete snel
Onzin. Heb voor minimaal een aantal weken beide browsers gebruikt met dezelfde extensions, bookmarks etc. geïnstalleerd. Ik heb dit bij 3 OS uitgeprobeerd. Edge is gewoon sneller.
Maar, is de firefox installatie/profiel fresh?!?!?
Ik was zelf eventjes overgstapt naar Edge, maar bij iedere release wordt er weer meer spul in gedaan. Ook stoor ik me aan de integratie met Bing. Zodra je hem opstart heb je al cookies en data richting de bing-servers. Je hebt een extensie nodig om een 'blanco-pagina' met een paar favorieten te krijgen zonder Bing-integratie, enz. enz. enz.

Nu weer terug naar Firefox en allerlei zaken via de about:config uitgezet.
Ik was zelf eventjes overgstapt naar Edge, maar bij iedere release wordt er weer meer spul in gedaan. Ook stoor ik me aan de integratie met Bing. Zodra je hem opstart heb je al cookies en data richting de bing-servers. Je hebt een extensie nodig om een 'blanco-pagina' met een paar favorieten te krijgen zonder Bing-integratie, enz. enz. enz.

Nu weer terug naar Firefox en allerlei zaken via de about:config uitgezet.
Mag ik weten wat jij allemaal uitgezet heb via about:config, kan ik ook weer even kijken?

[Reactie gewijzigd door AmigaWolf op 7 oktober 2021 23:13]

Da's weer even geleden.
In elk geval alles van Pocket, Firefox sync (fxaccounts), activity stream, telemetry en dat soort zaken. Ik kan me herinneren dat ik toentertijd had gefilterd op 'enabled' en daar gewoon rustig de lijst ben doorlopen.

Je vindt overal en nergens allerlei 'generieke' instellingen om je browser sneller te maken, maar als dat echt zo generiek zou werken, dan had Mozilla die instellingen wel standaard aangezet is mijn idee altijd. (waarom zouden ze bewust hun eigen product niet optimaal afleveren denk ik dan maar :) )

Power-tip:
Mocht je het item 'Sync je spul met ons' in het menu willen verbergen, dan moet je dat doen in een css-bestand. Onder Windows:
%APPDATA%\Mozilla\chrome\userContent.css (chrome als directory aanmaken als die nog niet bestaat en userContent.css als bestand als die nog niet bestaat)
@-moz-document url("about:preferences") {
#category-sync { display:none!important; }
}
Ja ik heb vooral geo.enabled en geo.wifi.url op false gezet, zo dat ik niet via die manier gevolgd kan woorden, dat hoor standaard uit te wezen, en hoor wanneer je de browser voor de eerste keer gestart heb, gevraagd te woorden of je die aan wil hebben, zo dat websites precies kunnen zien waar je woont.
geo.wifi.url is een paar jaar geleden vervangen met: geo.provider.network.url :)
geo.wifi.url is een paar jaar geleden vervangen met: geo.provider.network.url :)
Ok bedankt, vreemd want geo.wifi.url staat er nog steeds in bij about:config, en hoe kan ik die uitschakelen, ik zie alleen een url van Google (https://www.googleapis.com/geolocation/v1/geolocate?key=%GOOGLE_LOCATION_SERVICE_API_KEY%) staan, moet ik gewoon alles weg halen?
Als het goed is, doet het niks als je die geo.enabled uit hebt staan.
Als het goed is, doet het niks als je die geo.enabled uit hebt staan.
Ok bedankt, dan weet ik dat ook meteen.
Je kan gewoon Google instellen als standaard zoekmachine i.p.v. Bing, heb ik ook gedaan. Als ik Edge start heb ik een leeg scherm met alleen een zoekbalk waarmee ik zoek met Google.
En dan plaatst hij toch al Bing-cookies. (kijk maar in je browser-geschiedenis). Ik heb persoonlijk dat gedrag alleen kunnen aanpassen met de Nellitab-extensie.
Bing vervangen door Google :?
Edge is allesbehalve clean. De belangrijkste reden om Firefox te gebruiken is dat je hem kan configureren. Dat kan bij Chromium (en Edge Chromium) niet. Daar wordt voortdurend informatie over je surfgedrag verzameld. En dat is ook een van onveiligste browsers, er is een niet aflatende stroom van security patches voor zero days.

[Reactie gewijzigd door mrmrmr op 8 oktober 2021 03:09]

Gewoon betalen voor software (zoals vroeger) zou een heleboel problemen oplossen. En dan geen donaties maar gewoon beprijzen zoals ieder ander product. Bijkomend voordeel: je kunt de hersens van de slimste mensen ter wereld die nu allemaal ingewikkelde algoritmes moeten verzinnen om zoveel mogelijk geld binnen te halen via een omweg inzetten om de best mogelijke software voor een bepaalde taak te maken. Stel je voor dat de energie die nu wordt gestoken in het bedenken van reclame- en/of sponsormethodes wordt gestoken in het veel sneller maken van software engines. Dan vliegt de performance vooruit, energieverbruik vliegt omlaag en wie weet wat nog meer.

En het bedrijf dat de software kan gewoon eenzelfde omzet halen als nu (en kan ook leven met minder omzet omdat er gewoon op een normale manier geld binnenkomt).
Inderdaad. Ik weet dat een browser een van de zwaarste stukken software is op mijn computer. Daar wil ik best voor betalen.

Het wordt weer tijd dat onze computers weer voor ons gaan werken in plaats van voor de adverteerders, daar komt natuurlijk ook een kostenplaatje bij maar dat vind ik veel minder een probleem.

Bijvoorbeeld firefox sync dat nu gratis is, zou ik best voor willen betalen.
daar komt natuurlijk ook een kostenplaatje bij maar dat vind ik veel minder een probleem.
Dat denk ik eigenlijk niet. Een heel groot deel van geld dat aan advertenties wordt verdiend, blijft binnen de advertentieindustrie. Het geld is afkomsyvan producten en diensten die daardoor veel duurder worden. Als we rechtstreeks betalen voor bijvoorbeeld software valt het verlies binnen de advertentieindustrie helemaal weg en andere producten en diensten zouden iets goedkoper moeten kunnen worden.
Helemaal mee eens, maar tenzij alle browsers gelijktijdig geld zouden gaan vragen, gaat degene die geld gaat vragen snel een stille dood sterven.

Want laten we eerlijk zijn, het overgrote deel van de mensen die een browser gebruikt zou geen cent over hebben om voor de browser te betalen als er alternatieven zijn. Zo'n betaalde browser zou zich dan eerst moeten bewijzen (wederom) voordat 't succesvol word, oftewel er is een flinke investering nodig met een kleine hoop om weer succesvol te worden.

Zo gebruik ik nu Firefox, maar ik ben niet 100% tevreden, video's afspelen en live-content (twitch) kost 2x zoveel CPU als in Safari (op Mac), en er zijn nog wel een paar kleine puntjes waar ik bijvoorbeeld Chrome fijner vind. Ik zou dus, als Firefox 100% betaald zou worden, switchen naar Chrome + Safari, en dan afwachten wat Firefox zou gaan doen wat het het echt waar zou maken. En ik ben iemand die vele patreon abonnementen heeft lopen omdat ik goede content steun. Sowieso eerst afwachtend, en dan kijken of iemand zich bewijst voordat er geld naartoe gaat.
Dit tornt niet aan privacy door de opzet. Zo lang het daarnaast ook makkelijk uit te schakelen is voorzien ik geen problemen.

Een donatie specifiek aan Firefox zou waarschijnlijk betekenen dat het van het budget afgaat wat uit andere donaties komt. Ook als je zou betalen mogen ze dat geld gebruiken hoe ze willen.
Ik weet dat het in privacy opzicht wel in de haak is. Dat betekent niettemin niet dat ik wil betalen met reclame (trackingvrij of niet).

Sinds ik hard aan de adblockers ben gegaan vanwege de tracking, ben ik gewend aan de schone advrije omgeving, en daar wil ik niet meer vanaf. Ook op TV enzo zie ik ze niet meer.

De rest van hun budget is een grote deal met google als default zoekmachine. Ondanks dat het met google is, heb ik daar minder problemen mee.
Ik weet dat het in privacy opzicht wel in de haak is.
Is dat wel zo?

Ze kunnen wel redenen verzinnen waarom het vergaren en delen van data, nu dat de heren van wc eend dat doen, in de haak is, maar dat betekent nog niet dat zelfs maar het verzamelen van die data al wenselijk is.
Nee ik zeg ook niet dat het wenselijk of in de haak is!

Maar er zijn hier stappen gezet om te zorgen dat de reclame aanbieder geen tracking heeft van de gebruiker, alles gaat via proxies van Mozilla. Ik geloof wel dat dat werkt, anders zouden ze echt hun complete reputatie op het spel zetten.
Helemaal mee eens. Zo gebruik ik een bekende navigatie-app die reclame laat zien om de boel te bekostigen. Echter blokkeer ik reclame (en maak geen uitzonderingen) dus verliezen ze op mij. Geef mij een optie om iets te betalen en ik doe dat graag! Ik vertik het echter om te 'betalen' met mijn data.
OsmAnd zeker? Ik heb deze ooit gekocht op de play store maar inmiddels gebruik ik google play niet meer. Nou had ik zowel de app gekocht als een abo genomen, maar het abo loopt dus niet meer.

Ik ben wel heel blij met apps die een mogelijkheid bieden om te betalen buiten de play store. Onder meer Cryptomator en Nine mail bieden dit. Werkt gewoon met een code net zoals shareware vroeger.
Ik zie Mozilla geen 2 versies van Firefox bijhouden (met een andere featureset), dus ik verwacht dat Suggest uiteindelijk voor iedereen beschikbaar zal komen.

Ik ben er ook wel een beetje klaar mee dat iedereen vóór me probeert te denken. Als ik iets opzoek moet ik eerst tig """relevante""" suggesties negeren. Is het nou echt zo moeilijk om gewoon te geven waar ik om vraag? Apple, Google, Microsoft doen dit allemaal en het werkt altijd voor géén meter.
Merk op dat Mozilla dit soort dingen vooral in de VS doet. Komt dit, omdat wij de AVG hebben?
Niet onderbouwd met wetenschappelijk onderzoek, maar ik denk advertenties in de VS nou eenmaal meer geaccepteerd worden. Het is meer genormaliseerd, je word letterlijk dood gegooid met reclame daar. Overal is reclame. Mozilla is al lang opzoek naar een alternatieve inkomsten bron en zij heeft ook nog eens te maken met een dalende marktaandeel voor Firefox.. Europeanen zouden zoiets minder snel pikken.

[Reactie gewijzigd door snoopdoge90 op 7 oktober 2021 20:48]

Ik heb ook wel het gevoel (maar kan dat niet onderbouwen) dat Europeanen veel minder gevoelig zijn voor reclame. Simpel voorbeeld: wij hebben een fijnmazig netwerk van supermarkten, en de meesten zullen naar de dichtsbijzijnde supermarkt gaan. In de VS moet je echt op pad naar een supermarkt, dus afstand is minder een issue. Dan zullen veel mensen een winkel kiezen waar ze de meeste reclame van zien, of ze rijden makkelijker naar een winkel die een aanbieding heeft.
Haha, nou ik hoop niet dat je 'letterlijk' wordt doodgegooid met reclame. :) :)
Die letterlijk, heerlijk!!
idd een gevecht binnen het Westen. En deze feature is hetzelfde als de introducering van suggesties in code editors. Is al weer lang geleden, maar nu dus ook naar het web, FOSS nog wel.

Mozilla Foundation wordt verondersteld een autoriteit te zijn maar de tech, de historie en vooral de render engine maakt ze eigenlijk vrij irrelevant (denk denk naast Google ook aan Javascript, Node, NPM). Behalve in Amerika waar zo'n foundation gebruikt wordt om de waarheid een stukje verder te stretchen, hetgeen tech ook beoogd.

[Reactie gewijzigd door Bulkzooi op 10 oktober 2021 10:06]

Typerend dat dit soort bloat, net als pocket, wel wordt ingebouwd in Firefox, maar een goede adblocker niet. Ik blijf trouwe gebruiker van Firefox wegens bijv. de multi container extensie, maar ben niet verbaasd dat het al tijden bergafwaarts gaat qua gebruikers.

[Reactie gewijzigd door zordaz op 7 oktober 2021 22:29]

Helaas afhankelijk van hoe het is gemaakt [URL-bar search]

kan de adblocker dit er niet uit filteren omdat het in de browser is ingebakken, niet in de search-enigine webpage
je kan het uitzetten in de opties gelukkig :)
Spijker op z'n kop. Mozilla zou de beste adblocker die er is moeten bouwen. Desnoods zelfs client-sided, zodat ads wel worden binnengehaald, maar ze verborgen worden. Hetzelfde voor al die cookie-consent knopjes enzo. Met wat intelligentie, evt. machine learning, moet dit allemaal wel kunnen. Een cookie-balkje herkennen is niet moeilijk, zeker vanwege alle gestandardiseerde teksten. Maar een ad herkennen kan ook niet al te moeilijk zijn (meta data/HTML, audiovisuele/tekstuele inhoud, en vrij standaard plaatsing/positie op websites kennen immers behoorlijk wat overeenkomsten).

Voor dat alles zou ik graag betalen.

[Reactie gewijzigd door Rutger Muller op 10 oktober 2021 10:37]

Wat een walgelijke functie.

niet te vergeten dit is zeer open voor oplichting.
wat je nu al hebt met de "top-of-the-results" scam [loodgieter, electricien, etc]
krijg je nu met search results. waardoor de kans voor oplichting vele malen groter is.
omdat je dan niet bepaald in de gaten hebt dat het om een "sponsored" search result gaat
Dat het een 'functie' genoemd wordt is al erg genoeg.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

    Relevantere advertenties

    Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

    Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

    Ingesloten content van derden

    Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

    janee