Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Twitter begint met vrijgeven preview van nieuwe versie TweetDeck

Twitter is dinsdag begonnen met het vrijgeven van een preview van een aankomende update van TweetDeck. Het bedrijf liet eerder al doorschemeren dat het werkt aan een nieuw ontwerp voor de dienst voor het beheren van meerdere Twitter-accounts.

Op het officiële Twitter-account van TweetDeck kondigt het bedrijf de preview aan en is er ook een eerste beeld getoond van het nieuwe ontwerp. Op het screenshot is te zien dat TweetDeck een explore-tab krijgt met trending topics. Daarnaast is er visueel het een en ander veranderd.

De preview is voorlopig alleen beschikbaar voor een select aantal gebruikers dat willekeurig is geselecteerd. Het gaat om gebruikers van TweetDeck in de Verenigde Staten, Australië en Canada. Geselecteerde gebruikers krijgen in TweetDeck een melding of ze willen overschakelen naar de preview.

Het is niet bekend wanneer de nieuwe versie beschikbaar officieel uitkomt. Ook heeft Twitter niet bekendgemaakt of de preview binnenkort wereldwijd beschikbaar komt. Dataminer Jane Manchun Wong heeft inmiddels wel een truc gevonden om de preview alsnog uit te proberen als je niet bent geselecteerd voor de preview.

In 2011 kocht Twitter de client voor het beheer van meerdere Twitter-accounts. Sindsdien heeft het bedrijf TweetDeck redelijk gelaten zoals het was. Dit zou de eerste grote update worden. Twitter zou ook een betaald abonnement overwegen voor toegang tot TweetDeck meldde Bloomberg begin dit jaar. Daar heeft het Twitter tot op heden nog niets bekend over gemaakt.

Wat vind je van dit artikel?

Geef je mening in het Geachte Redactie-forum.

Door Robert Zomers

Nieuwsposter

20-07-2021 • 19:33

21 Linkedin

Reacties (21)

Wijzig sortering
Mocht je de preview zelf uit willen proberen, dan kan je dat eenvoudig doen door een cookie te plaatsen. Navigeer naar TweetDeck op desktop en voer de volgende Javascript-snippet uit in de developer console van je browser:
document.cookie = "tweetdeck_version=beta"
Een simpele refresh and there you go!

(bron @wongmjane)

[Reactie gewijzigd door janyksteenbeek op 20 juli 2021 20:12]

Reageer
Werkt inderdaad perfect! Ik heb de link nog even toegevoegd in het bericht. Bedankt.
Reageer
Kijk, dat is nu de kracht van Tweakers, zoveel kennis bij de user base.
Merci 👍
Reageer
Het is een mening op basis van een screenshot, maar ik loop niet direct warm hiervoor. Kracht van Tweetdeck is voor mij juist dat ik meerdere accounts naast elkaar kan zien, dat lijkt in deze nieuwe versie verdwenen.
Reageer
Het grootste voordeel vind ik (heb maar een account) dat ik kolommen kan maken met tweets van personen uit bepaalde lijsten, hashtags of ik gebruik "+@tweakers" om alle tweets naar bepaalde accounts te lezen.

Ik hoop echt dat deze basis functionaliteit niet veranderd én niet achter een betaalmuur komt, vanwege het gerucht dat tweetdeck betaald zou worden, want er is geen alternatief voor.

[Reactie gewijzigd door tom.cx op 20 juli 2021 20:00]

Reageer
Ik gebruik alleen maar tweetdeck, met maar 1 account, omdat ik veel beter controle heb over wat ik zie. Tweetdeck is veel lineairder dan twitter; twitter toont vooral wat twitter wil tonen, niet wat ik wil zien
Reageer
Ik gebruik Tweeten, hoofdzakelijk om tweets in te plannen. Zitten er essentiële functies in TweetDeck die Tweeten of andere apps niet hebben?
Reageer
Dan gebruik je Tweetdeck. Tweeten is eigenlijk een standalone applicatie die een dunne schil om Tweetdeck heen draait.
Reageer
Aha, dat wist ik niet
Reageer
De screenshot van Twitter ziet er veel ruimer uit dan de huidige TweetDeck, maar het schijnt dat er wel veel flexibiliteit is om het meer op de huidige TweetDeck te laten lijken.
Reageer
Ik gebruik, al jaren naar tevredenheid, Tweeten. Deze is geïnspireerd op (de oude) TweetDeck.
Reageer
Ik heb al jaren de windows app Tweetium. Ik blijf de tiles-weergave erg prettig vinden voor een extra monitor. Dan zie je veel meer tweets in 1 oogopslag zodat je niet constant moet kijken als er vanwege 1 of ander evenement veel tweets verschijnen. Je ziet wel 1 account (je kunt wisselen tussen accounts met pro), maar voor consumenten is dat verder prima. Zakelijk is Tweeten of Tweedeck inderdaad wat handiger.
Reageer
Ik heb een redelijk aantal volgers en volg zelf ook een boel accounts. Kan Tweetium mij helpen om een aantal accounts waarvan ik niks wil missen, beter te volgen?

Ik heb nu Tweeten, maar dat gebruik ik hoofdzakelijk voor het inplannen van tweets
Reageer
Ik denk het niet echt. Je ziet dus wel meer tweets in een overzicht, maar als je veel dingen volgt, dan gaat de tijdlijn ook een stuk sneller. Ik denk dat je normaal met Twitter of Tweeten iets van 8 tweets ziet of zo? Minder als er media in staat, dan haal je iets van 4. Bij Tweetium is het iets van 4 onder elkaar en 4,5 kolom. Dus dan zie je er maximaal iets van 16 (met nog een paar half). Zit er media in, dan gaat het wel snel omlaag, maar zie je nog altijd wel iets van 8 tweets. Maar je ziet dan dus geen reacties of likes op jouw tweets, dit is echt puur je tijdlijn.
Reageer
Ik zou naast mijn normale TL ook graag van een 20tal mensen willen zien wat ze posten. Ik heb al meldingen en lijstjes geprobeerd, maar ik mis teveel. Geen FOMO of iets dergelijks, maar meer dat je na zoveel persoonlijk contact iemand graag volgt en Twitter dan redelijk beperkt is in de opties om dit te kunnen doen.
Reageer
Mja ik had dat ook en ben gewoon minder mensen gaan volgen. En ook minder volgacties of likes van anderen zien. Dat schoont al aardig op.

Nu ziet mijn tijdlijn op Tweetium er zo uit, dus kijk maar of je het interessant vindt. Het is geen gratis app voor Windows, maar ik vind het wel prettig ogen als ik op mn derde monitor even niks heb staan. De videos spelen als je wilt ook automatisch af, dus dan is het ook niet zo statisch. Er was een tijd geleden ook nog een stylish/stylus/tampermonkey aanpassing die ook tiling toepaste op de twitter zelf, maar die is een paar jaar terug weer de nek om gedraaid. Ik vind het persoonlijk voor tweets erg fijn.

[Reactie gewijzigd door Martinspire op 21 juli 2021 10:40]

Reageer
Dat ziet er best overzichtelijk uit. Ik gebruik zelf liever de Twitter app op Android of de browser versie op Windows, maar voor dingen als planning en overzicht zijn 3rd party apps handiger

Ik ga nog maar 'ns kijken of ik zo'n overzicht als jij hebt kan nabouwen in Tweeten
Reageer
Hier nog een tevreden gebruiker van Tweeten, heeft bijna alles wat ik zoek in een Twitter client.
Reageer
De belangrijkste missende feature is de 'Activity column'. En het heeft die verschrikkelijke UI-trend meegenomen om veel witiruimte te gebruiken..
https://twitter.com/esselfortium/status/1417536315399225346
Reageer
TweetDeck is voor mij dé reden om Twitter te gebruiken; zonder TweetDeck vind ik Twitter erg onoverzichtelijk en veel lastiger om te gebruiken. De nieuwe versie lijkt min of meer dezelfde functionaliteit te bevatten en al mijn colums werden netjes geimporteerd. Wél slecht dat er opeens een column bij staat, zogenaamd met tweets die voor mij interessant zijn, maar die wat mij betreft vooral reclame en (Amerikaanse) linkse propaganda zijn. Gelukkig was die met één klik uit te schakelen :)
Reageer
Moet deze discussie niet worden voortgezet op Twitter?
Reageer