Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

It Takes Two is twee miljoen keer verkocht

It Takes Two, een pure co-opgame die in maart uitkwam, is inmiddels twee miljoen keer verkocht. Dat meldt ontwikkelaar Hazelight Studios, de studio die in 2018 de game A Way Out afleverde. Ook dat is een co-opspel waarin een bijzondere manier van samenwerken noodzakelijk is.

Hazelight Studios maakt het verkoopaantal van twee miljoen exemplaren bekend op Twitter en zegt heel blij te zijn dat er zoveel fans van co-op zijn. Dit aantal van twee miljoen is behaald in een kleine drie maanden tijd. De game was een maand na de release al een miljoen keer verkocht.

Omdat It Takes Two, zoals de naam al suggereert, enkel met twee spelers is te spelen, betekent het aantal van twee miljoen verkochte exemplaren dat inmiddels vier miljoen spelers de game al hebben gespeeld, merkt Josef Fares op. Hij is de oprichter van Hazelight. De tweede speler hoeft de game niet zelf aan te schaffen en kan online meedoen via de Friend's Pass, maar lokale co-op is ook mogelijk.

It Takes Two is een platformgame waarbij spelers controle hebben over twee handgemaakte poppen die tot leven worden gewekt. Zij moeten zich een weg door een spelwereld banen waarin een groot aantal verschillende gameplaymechanismen uit verschillende genres voorbijkomen. Er moeten niet alleen vijanden worden verslagen en puzzels worden opgelost, maar er zijn ook de nodige humoristische taferelen en minigames.

De platformgame is beschikbaar voor Windows, en voor de PS4, PS5, Xbox One en Xbox Series X en S. Tweakers schreef in maart een review van It Takes Two.

Terugkijken: videoreview van It Takes Two

Wat vind je van dit artikel?

Geef je mening in het Geachte Redactie-forum.

Door Joris Jansen

Nieuwsredacteur

17-06-2021 • 15:25

45 Linkedin

Reacties (45)

Wijzig sortering
Net als A Way Out lijkt mij deze heel leuk om te spelen. Zie dat verschillende Tweakers hun vrouw of kinderen vragen... Maar mijn vrouw weigert te gamen. Aangezien je en friend pass krijgt bij de game, moet je dan steeds met die vriend blijven spelen of kan je de friend pass ook uitwisselen met verschillende personen of moet je bij dezelfde blijven?
Reageer
https://store.steampowered.com/app/1426210/It_Takes_Two/
*Friend’s Pass requires installation of the Friend’s Pass Free Trial and one online Friend who owns the game on the same platform and/or next gen platform.
**Remote Play Together requires access to Remote Play Together and one online Friend who owns the game on Steam.
Je krijgt dus geen 2de licentie die je maar 1 keer uit kan delen, jij kan gewoon host zijn als je de game koopt en iemand met een gratis/trial versie kan die dan joinen, dat hoeft niet dezelfde persoon te zijn!
Reageer
Ik denk dat deze game je vrouw nog wel eens kan overtuigen van het samen spelen van spelletjes.
Mijn vriendin was ook redelijk sceptisch toen ik hem had gekocht, maar hebben in tijden niet zoveel lol gehad in samen een spelletje spelen.

Het is redelijk laag drempelig qua controls en zit visueel erg goed in elkaar.
Reageer
Ik vind juist dat voor een niet-geoefende console speler de controle best pittig zijn. Mijn vrouw heeft heel veel moeite om de camera goed te draaien bijvoorbeeld.
Reageer
Probeer de camara control eens te inverten, dit is voor sommige mensen intuitiever en kan het camerawerk een heel stuk vooruit helpen.
Reageer
Als je tegen mijn vrouw "gamen" zegt heeft dat hetzelfde effect als "vegetarisch" bij sommige mensen. Hoewel vegetarisch lekker kan zijn, zweren sommigen het gewoon af omdat het "vegetarisch" is. De term "gamen" heeft hetzelfde effect op mijn vrouw helaas. Misschien moet ik een andere term verzinnen.
Reageer
interactieve film kijken misschien?
Reageer
Bij de laatste zin dacht ik; misschien moet ik een andere vrouw nemen, ha!
Reageer
TV kijken, maar dan interactief. Of een spelletje doen.
Reageer
Je kan de Friend Pass sowieso gratis downloaden via Steam of Origin. Als je niet samen speelt met iemand die 't spel heeft, dan kan je de trial spelen. Je hoeft hem dus niet over te dragen.
Reageer
Zo was mijn vriendin ook. Enige wat ze ooit wilde proberen was een race game a la mario kart.
Uiteindelijk na lief vragen, wilde ze het proberen, en vond ze het een fantastische spel.
Echt een super toffe game.
Reageer
Dijk van een game! Echt beste coop die ik in jaren heb gedaan.
Reageer
Beste Coop die ik ooit gespeeld heb

Ik heb veel Coop gespeeld, van TMNT turtles in time tot trine 4, van Minecraft en terraria, tot cuphead, L4D, Portal, dying light en a way out.

Niets komt in de buurt qua Coop experience. De tweede 10 die ik in ruim 30 jaar gaming mee heb gemaakt.

[Reactie gewijzigd door eL_Jay op 17 juni 2021 18:31]

Reageer
dacht even dat je "koop" had misspelt, maar beide co-op en koop passen ;)
Reageer
Zowel co-op als koop inderdaad :)
Reageer
Beter dan Portal?.. of nee?

Want Portal blijft voor mij, vooralsnog, de onverslagen koning wat betreft co-op fun. :)
Reageer
Of het beter is, is persoonlijk. Maar het spel is meer dan genoeg plezier om de uitgave te rechtvaardigen.
Reageer
Persoonlijk?
Veeeeel beter.
Portal was geweldig, maar deze game is op een heel nieuw level. Dit is de definitie van hoe je een game moet maken.
Reageer
Moet eerlijk zeggen dat ik nog niet van deze titel had gehoord, maar het heeft direct mijn interesse. Hier in huis zijn er namelijk maar twee spellen waarbij iemand heeft willen meespelen: Brothers (A Tale of Two Sons) en A Way Out. Puzzelspellen verpakt in een soort avonturengame als dit dus.
Reageer
Beiden van deze zelfde maker.
Reageer
Die spellen zijn ook van dezelfde maker als It Takes Two.
Reageer
Ik zit er nu middenin en het is zo'n goed spel, echt niet normaal! Zo tof met al die verschillende gameplay-elementen enzo. Je speelt nooit langer dan 2 uur hetzelfde spel.

Mijn GOTY in ieder geval!
Reageer
Voor mij is dit ook een kanshebber voor GOTY. Het is allemaal erg goed uitgewerkt.
Reageer
Hahaha ja Cutie the Elephant was wel even een duistere twist aan It Takes Two
Ter illustratie voor degene die het niet gezien hebben (let op: Spoiler)
https://www.youtube.com/watch?v=12FNU8bNEbE
Reageer
Het spel zelf, en vooral de puzzels zijn zeker de moeite waard.

Het verhaal vond ik zelf dan wat minder, vooral de dochter.
Reageer
Terecht dat van deze game al 2 miljoen exemplaren verkocht zijn. Het is een geweldige game.
Ik heb het samen met mijn vrouw gespeeld en ook al speelt zij weinig games, ging het haar goed af.
De game is heel toegankelijk voor nieuwkomers.

Er zitten ook hele leuke ideeën in qua level gimmicks en er is best wel wat variatie in de levels.
Mijn vrouw en ik hebben in ieder geval van begin tot eind genoten van deze game en ook de platinum trophy gehaald op de PS5.
Reageer
Mijn kinderen hebben deze gespeeld en vonden het fantastisch. Ik heb regelmatig meegekeken en het is ook echt super. Hopelijk gauw meer van dit soort games...
Reageer
Geweldige game om samen met je partner te spelen. Nog niet helemaal uitgespeeld maar al een hele hoop lol aan beleefd :)
Reageer