Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

'Geabsorbeerde Blizzard-dochter Vicarious Visions werkt aan Diablo II-remake'

Vicarious Visions, de Blizzard-dochter die recentelijk Tony Hawk's Pro Skater 1 + 2 maakte, is nu onderdeel van Blizzard zelf en de studio werkt naar verluidt samen met een ander team van Blizzard aan de Diablo II-remake.

Blizzard kwam vrijdag zelf met de bevestiging van het absorberen van Vicarious Visions, dat werkte aan Tony Hawk's Pro Skater 1 + 2 en Skylanders en meehielp aan Destiny 2. De ongeveer 200 werknemers van Vicarious Visions gaan allemaal over naar de WarCraft-maker. Sinds 2005 was de studio al een dochteronderneming van Activision, dat in 2008 weer fuseerde met Blizzard en samen Activision Blizzard vormde.

Een rapport van gamingjournalist Jason Schreier van Bloomberg licht daarnaast een tipje van de sluier over waar Vicarious Visions nu aan werkt. Hij stelt dat ze een deel van de taak van de Diablo II-remake ontwikkelen in handen hebben gekregen. Blizzard heeft zelf ook al een speciaal team dat erop gericht is om oudere games voor remakes en remasters op te poetsen, genaamd Team 1. Die werkte bijvoorbeeld aan WarCraft 3: Reforged. Die game viel echter niet in de smaak, waarna ze van de Diablo II-remake af zijn gehaald. Nu werkt het VV-team samen met het Diablo IV-team aan de Diablo II-remake, aldus Schreier en zijn bronnen.

Redenen voor het relatief tegenvallende succes van WarCraft 3: Reforged zijn volgens het rapport van Schreier overigens 'slechte planning, miscommunicatie en haastige ontwikkeling door druk vanuit management, dat geld wilde besparen en verdienen'.

Geruchten over dat Vicarious Visions aan de D2-remake werkt, deden vorig jaar al de ronde, maar officieel heeft Blizzard nog altijd niets bekendgemaakt. Dit tweede rapport maakt het wel waarschijnlijker dat de remake ook echt bestaat. Er wordt overigens van een remake gesproken en niet van een remaster omdat de oorspronkelijke code en assets van de game goeddeels verloren zouden zijn gegaan. Wanneer deze remake uit zou moeten komen, is niet bekend.

Wat vind je van dit artikel?

Geef je mening in het Geachte Redactie-forum.

Door Mark Hendrikman

Nieuwsposter

24-01-2021 • 10:25

96 Linkedin

Reacties (96)

Wijzig sortering
Ben al een tijdje Grim Dawn aan het spelen, en dat speelt net zo lekker weg (of beter zelfs) dan Path of Exiles en Diablo 1 en 2. Sure, het is een nieuwere game, maar ik vind hem ook stiekem leuker dan Diablo 3 ook, dit omdat het geen "je moet op internet zijn om hem te spelen" heeft, en je kan co-op spelen met meerdere spelers.

Maar goed, ff hun in de gaten houden of het iets is om te proberen.
Voor Grim Dawn bestaat er bovendien een mod waarin alle levels, klassen, spells en wapens van Diablo 2 zijn nagebouwd:

https://forums.crateenter...mod-reign-of-terror/35347

Echt een vette aanrader deze mod. Het zou me niet verbazen moest deze beter zijn dan de officiële remake.
Ik heb die mod gedownload, maar het is gewoon geen Diablo II. Dan kom je op een gegeven moment bij de graveyard en dan vecht je die ..blood nog iets.. en dan sta je een beetje op een punching bag in te rammen tot ze een keer dood gaat en in de tussentijd ben jij potions aan het quaffen, omdat ze als een truck hit, maar dat is niet hoe dat gevecht hoort te gaan. Ze heeft in D2 geen enorm hoge health pool, ze doet flink wat damage en je moet line of sight managen terwijl je (op dat level) je beperkte hoeveelheid HP in stand houdt en nog damage doet.
Het spel is leuker omdat je niet online verbonden hoeft te zijn. Wat heeft dit te maken hoe leuk een spel is?
Denk dat je voornamelijk naar de eerste ~anderhalf jaar van diablo 3 moet kijken; vanwege het online component en de Auction House kreeg je als singleplayer speler niet zoveel goeie loot voor jouw class, en werd je eigenlijk verplicht om de goede gear die je zelf niet kunt gebruiken te verkopen, om voor het verdiende geld weer goeie gear voor jouw character te kopen.

Na een tijdje schakelden ze de auction house uit en werkten ze het loot systeem van de PC versie bij zodat het gelijk werd aan dat van de consoleversies, wat de singleplayer-ervaring veel beter maakt.

Weet niet hoe het zit met PoE, maar een andere reactie hier geeft aan dat je ook bij dat spel afhankelijk bent van trade.
Path of Exile is echt een ander genre binnen hetzelfde genre. Het is eigenlijk eerder een Roguelike ARPG dan een klassieke ARPG. Er is ook geen mogelijkheid om volledig selfsustained te spelen, zonder knetterhard dood te gaan. Je moet gebruik maken van trade als je binnen het seizoen een sterke build wil maken en het spel richt zich er actief op om je dood te maken. Er zitten traps in dit spel, als je ze niet bij voorbaat kent, ben je gegarandeerd dood en zelfs als je ze wel kent, dan nog kunnen encounters zo random zijn, dat je niet kúnt overleven.

Dat vind ik vooral het grote verschil tussen een Diablo II en bijv. een Grim Dawn. Deze kunnen soms best pittig zijn en random encounters met een champion pack kunnen je echt snel kapot maken, maar ultiem hangt je dood vast aan de keuzes die je zelf hebt gemaakt. Dat is met PoE absoluut niet het geval, al was het alleen maar vanwege de hoeveelheid particles die je het zicht ontnemen op boss abilities.
In onze POE guild speelt iedereen anders elke league weer SSFHC tot level 100.

Het is prima te doen wanneer je een seasoned speler bent. De skillcap voor dit type speelstijl ligt dan misschien hoog maar het is zeker niet onmogelijk. Voor de rest is er genoeg content en uitdaging in SC en SSFSC.
Maar level 100 is wat anders dan risky content. En misschien is dat het onderscheid in deze. Ik heb het over het completen van alle content, jij over een level.

Blijf lang genoeg spelen en je gaat dood. Ik ken eigenlijk geen uitzonderingen. Zelfs de top 3 spelers raken geregeld characters kwijt. (En meestal weet je niet eens wat er gebeurde).

Nu ook weer blijkbaar :-)
https://www.pathofexile.com/forum/view-thread/71276

[Reactie gewijzigd door Oyxl op 24 januari 2021 14:58]

Lang niet iedereen zal zal doodgaan, het hele doel van HC is immers om niet dood te gaan, dat er veel wel doodgaan tijdens het completen van alle content is ook een gegeven natuurlijk, dat is immers het grote risico bij SFFHC. Doodgaan is game over voor dat character

Laatst bij de nieuwe content release o.a. naar Darkee / Lightee gekeken, die had na 2 dagen Maven down in SFFHC, gewoon zonder dood te gaan hoor ;)
Ik zal in het vervolg minder spreken in in definitieve statements, m'n punt is voornamelijk dat het elke speler kan overkomen dat je van de één op de andere seconde dood bent in PoE, zonder enige feedback of mogelijkheid om te anticiperen, door de manier waarop het spel is ontworpen. In tegenstelling tot bijv. Diablo II. Als je daar dood gaat, dan weet je ook waarom.

Nou, ik ben dus zeker niet een hardcore PoE speler. Juist omdat de game wat mij betreft wat te hardcore is en de berg currencies een dikke middelvinger van me krijgen. Ik heb DII altijd HC gespeeld en veel van mijn characters hebben 6 jaar lang spelen overleefd, maar er zitten in PoE bepaalde smerige trucs die je alleen met bepaalde builds kunt overleven waar ik simpelweg geen tijd voor heb. Daarnaast vind ik het triest dat je lvl build in PoE vaak anders is dan je end-game build, wat de rush naar ~50+ elke keer super saai maakt, maar goed, in DII wist ik precies hoe ik in 4 tot 6 uur lvl 84 kon zijn, in PoE is het me nooit gelukt om snel te kunnen levelen én levend te blijven, dus wellicht is dat puur perspectief. Het is in ieder geval niet mijn type game.

En verder refereer ik naar de thread die ik al eerder poste. Spelers die het al jaren spelen die ook vandaag nog klagen over instant death.
De mensen van HCSSF zijn het waarschijnlijk met je oneens :P
Dat zou kunnen, maar Season HCSSF? Je gaat gegarandeerd dood.


Hier van een thread met spelers die al jaren spelen.
https://www.mmo-champion....9&viewfull=1#post52967849
https://www.mmo-champion....3&viewfull=1#post52965573
https://www.mmo-champion....7&viewfull=1#post52964737

[Reactie gewijzigd door Oyxl op 24 januari 2021 13:45]

een ander groot verschil is de speelsnelheid. In POE explodeerd alles op je scherm binnen 1 seconden en warp je binnen 20 sec de hele map door. Het scherm is 1 grote brij van effects.

Bij grim dawn gaat alles op een wat normaler tempo waardoor je wat meer tactiek kan gebruiken en gevechten er iets meer toe doen.

Volgens mij zit d3 kwa snelheid er een beetje tussenin
Grim Dawn is een fijne mix van Diablo en Path of Exile, net wat meer customisation maar niet te veel.

PoE is overweldigend voor nieuwe spelers, en de grafische stijl trekt me niet. Je ziet zo slecht wat vijanden zijn en wat je zelf bent e.d. Niet mijn ding :)
Er is inderdaad grafisch iets mis met het spel. De angles kloppen niet, het isometrisch perspectief match niet met de background. Daardoor lijkt het net alsof je tegen behang zit aan te kijken, en voelt het heel erg 2d, is mijn mening.

Ik hoop dat ze dit aspect aanpakken in poe2.
persoonlijk vindt ik dat weer minder dat je kan spelen zonder internet. dat betekent dat je offline eigenlijk alle items kan toveren of talloze elites spawnen en vervolgens vrolijk in multiplayer met je items kan spelen.
beter gewoon characters in de cloud dus altijd online, ook speel je solo. je gaat me niet vertellen dat je ook maar ergens in het land geen internet heb :)
Mocht je Diablo 2 graag online wilt spelen met een gezonde userbase. Is Project Diablo 2 een super alternatief. Met veel aanpassingen zoals class balances, nieuwe skills end meer endgame content.
Meer dan 200 man voor een remake? Het is nogal een klusje..

Ik zou zeggen zet ze in op iets nieuws!
Also het ook echt een totale remake is van Diablo 2, is een crew van 200 nog niet zo gek.

Alles moet namelijk opnieuw opgebouwd worden in een nieuwe engine met mogelijke nieuwe features die de Diablo 2 ervaring moderniseren.

Daar heb je dus alles voor nodig: Programmeurs, visual designers, audio techneuten, etc.
200 lijkt me wel idioot veel. Kan me niet voorstellen dat het originele team zo groot was.

Er zullen wel wat mensen missen die niet direct bij de ontwikkeling betrokken waren, maar het originele spel lijkt gemaakt te zijn door:
- 1 programmeur
- 1 artiest
- 3 designers
- 1 componist
- ... en nog wat andere rollen (schrijvers verhaal, producenten)

Nu is het natuurlijk de vraag hoe deze remake eruit gaat zien. Wellicht gaan ze voor 3D, dan zal je denk ik al snel meer mensen nodig hebben. Waarschijnlijk worden dan ook originele assets niet gebruikt. Of misschien gaat men toch voor 2D met nieuwe en oude assets waar je tussen kan wisselen. En zo zijn er nog wel wat dingen waar men aan kan denken. Zo zal de Mac port wel door een ander bedrijfsonderdeel van Blizzard gedaan zijn, maar daar was waarschijnlijk maar 1 programmeur voor nodig.

Dus ik denk dat het totale team voor de originele Diablo 2 misschien niet meer dan 20 - 30 man was. En mogelijk dus veel minder.

Zie Wikipedia: Diablo II
Ik vind het ook wel bizar. Kleine ontwikkelaars kunnen met 10 man een super leuk spel maken. En dan gaat Blizzard 200 man zetten op een opgepoetste versie van een oud spel, waarbij dus nul creativiteit komt kijken, geen nieuwe personages, mechanismes, spelwereld, verhaallijn, queestes, enz. enz.

Hieraan zie je maar weer hoe ongelofelijk inefficiënt die grote bedrijven werken.

[Bewerking:] Het doet me een beetje denken aan Star Trek Discovery. Grafisch is het allemaal piekfijn, maar het lijkt wel alsof ze minimaal tijd en aandacht hebben besteed aan het bedenken van een interessante, consistente wereld. Super veel dingen kloppen niet met elkaar, heel veel dingen worden steeds maar niet uitgewerkt, heel oppervlakkig en ad hoc qua wat je ziet en hoort van verschillende culturen, samenlevingen, en techniek. En alles zit vol en vol met plot holes. Als ze daar een paar mensen een weekje naar hadden laten kijken had het duizend keer beter kunnen zijn.

[Reactie gewijzigd door Cerberus_tm op 24 januari 2021 17:04]

Kunnen ze die tijd/resources niet beter in een Diablo opvolger steken???
Precies. Een remake is leuk voor een uurtje of twee, maar dan heb je je nostalgie wel te pakken. De ontwikkeling van Diablo 4 duurt al belachelijk lang, zet daar die maar mensen op.

[Reactie gewijzigd door lordawesome op 24 januari 2021 10:55]

Mwah, heb iets meer dan 50 uur gestoken in de recente C&C remaster afgelopen jaar. Ik kijk wel uit naar een D2 remake, al is het jammer dat een deel van de originele code verloren lijkt.
Denk eerder dat jouw geduld belachelijk onderontwikkeld is, want de ontwikkeling van Diablo 4 duurt gewoon zolang als het nodig is.
Zijn ze ook bezig. Langs de ene kant de smartphone variant Diablo: Immortals, langs de andere kant Diablo 4.
Alleen denk ik dat ze zelf beseffen dat ze nooit meer het niveau gaan halen van Diablo 2 en dat de vraag naar een remaster te groot is om het niet te doen. Diablo 2 zonder cheaters/dupers? Ik teken onmiddellijk in. Het grote voordeel van Diablo 2 voor mij dan, is dat je niet beperkt bent tot een handvol skills. Een necromancer met 6 curses en 6 attack skills, top :) De nieuwere games zijn allemaal gemaakt om ook met een controller te spelen en daar heb je nu eenmaal niet zoveel knopjes...
Daar zit ook een flinke portie nostalgie bij.

Ben opnieuw begonnen aan diablo 2, de graphics zijn 800*600. maar ook de gameplay voelt gewoon verouderd en simplistich aan...
Inderdaad, inventory grootte niet meer van deze tijd. Ik heb me er echter een jaar geleden nog wel degelijk mee vermaakt. Maar na een keer Diablo neer te hebben gehaald had ik wel weer gezien.

Speel nu Grim Dawn, daar hebben mensen wat moeite gestoken in Diablo mods, multi-class met Diablo II en III characters. Het is leuk vermaak nu ik geen latency heb om POE of andere online dingen te spelen.
inventory size heeft direct impact op game balance, je kan anders een hele boel meer charms dragen of een tweede rij aan skillers, verder is het gewoon een deel inventory management om niet alles te hoarden (en zonodig mulen)
ohja, alsof we het niet alsnog deden toen 8)7
ik had zoveel Mule accounts alleen al voor crafting dat het niet meer leuk was en dan nog es die 90 day character expiration day, moest je goed mee opletten dat je mules niet verliepen.
Deels waar, Argps hebben natuurlijk per definitie vrij simplistische gameplay.

Diablo II was destijds zo geniaal omdat het in vergelijking met de andere games toe bijzonder was. Vergeleken met titan quest of grim dawn of PoE...mwa

Wel een gaaf verhaal en inderdaad niet te eenvoudig zodat het op de consoles speelbaar is, dat is wel een groot voordeel.

[Reactie gewijzigd door Vizzie op 24 januari 2021 11:33]

Slash-diablo heeft een mod waarmee je de 800x600 kan rekken tot 1028x600, dacht ik. Ik gebruik die resolutie-mod zelf ook. Geen zwarte balkjes meer, maar nog beter.. Resolutie is net wijd genoeg dat het ook niet leidt tot valsspelen. Als mij een privébericht stuurt wil ik die mod wel naar je overmaken. Wel 1.13d, er is ook een 1.13c maar dan moet je een bestandje veranderen.

[Reactie gewijzigd door MariusSim op 25 januari 2021 00:34]

D4 gaat nog wel een paar jaar duren, dus Diablo 2: Resurrected is een mooie time filler voor dat samen met de mobile versie.
Wat een onzin, dat laatste. Square Enix heeft met FFXIV al lang laten zien dat het prima mogelijk is talloze skills via een slimme interface speelbaar te maken met controller.
Alleen denk ik dat ze zelf beseffen dat ze nooit meer het niveau gaan halen van Diablo 2
Wat is dat niveau dan precies?

D3 deed al meer verkopen in het jaar van release dan D2 over z'n hele leven heeft gehad. Ik verwacht dat D4 en Diablo Mobile het nog veel beter zullen doen. Een D2 remake zal nooit die verkopen halen.

Nee, D2 heeft een oude, relatief kleine, fanbase die relatief luidruchtig is op het internet. Niet meer, niet minder. (Activision)Blizzard is al heel, heel lang bezig met steeds meer mainstream games te maken. Veel wat een D2 interessant maakt voor een groep spelers zorgt voor te weinig verkopen voor een multinational zoals AB. Kleinere developers/uitgevers kunnen echter wel veel beter voorzien in die markt. Denk aan oa. Path of Exile, Torchlight 1/2, Grim Dawn, etc.

Daarnaast moet je ook denken dat we het over Blizzard remakes hebben Starcraft remake vs. Warcraft 3 remake. Hoe goed gaat die D2 remake dan zijn? Nu is iedere Tony Hawk fan heel erg te spreken over de TH remake, maar in het verleden behaalde resultaten zijn geen garanties voor de toekomst...
Denk dat je niet zou vergeten dat Piraterij rond D2 en ervoor op zijn piek zat

Starcraft/Broodwar is in Korea niet groot geworden door 100% Legale versies

Met de komst van WoW en Steam met digitale downloads is die trend gedaald
D3 was nooit zo groot geweest als D2 niet had bestaan. Dat moet je dan wel meenemen in je simpele berekening. Persoonlijk ken ik plenty mensen die D2 (illegaal) helemaal suf gespeeld hebben en vervolgens D3 (gekocht) amper uitgespeeld hebben. In online communities kan je vinden dat dat voor veel meer mensen geldt. Het zou mij dus niet verbazen als D3 het grootste deel van zijn afzet aan zijn legacy te danken heeft. Veel van de winst van D3 zou je dus eigenlijk onder D2 moeten plaatsen.
Natuurlijk is D3 gebouwd op het IP van D1 en D2 en had het zonder D2 niet bestaan. Dat is niet het punt. Het punt is dat er over een 'magisch' niveau wordt gesproken wat imho alleen bestaat in het hoofd van een aantal gamers. Dat een hoop mensen D3 blind hebben gekocht en hebben gepreordered is een feit en dat het bij velen tegen viel ook. Dat zal echter niet heel veel betekenen voor volgende verkopen als de historie van dat soort zaken enige indicatie is. Tenzij er hele rare dingen gebeuren zal D4 weer beter verkopen dan D3, zo zal Diablo Mobile ook populairder zijn dan alle andere Diablo games. De winst/omzet van D3 onder D2 plaatsen is natuurlijk de reinste onzin. Je zou hoogstens alle omzet van een IP bijelkaar kunnen optellen. Want op deze voet zou je ook een groot deel van de winst/omzet van D2 onder D1 moeten hangen. En hoeveel van die winst/omzet zou je onder de Blizzard naam moeten hangen?
Dat je het precieze effect niet kan uitrekenen, betekent natuurlijk niet dat het effect er niet is. De naam "Diablo" in de gaming wereld is heel veel waard en dat komt wel door D1 en D2 en niet door D3.
De naam "Diablo" in de gaming wereld is heel veel waard en dat komt wel door D1 en D2 en niet door D3.
Maar is dat écht zo, of is dat zo in jouw cirkel (of leeftijdscategorie)? Hoewel gamers gemiddeld steeds ouder worden, vraag ik me serieus af welk percentage Diablo 1 of 2 ooit heeft gespeeld, laat staan in de laatste 5 jaar. En hoeveel is het IP nog waard na de moeilijke start van D3?

D3 is recent en bekend en zal voor velen de eerste kennismaking geweest zijn met dit IP. Natuurlijk heeft D3 fijn meegelift op de roze bril van die ouwe knarren, maar de waarde van het IP zit 'm in bekendheid en daarvan vermoed ik dat het vooral door D3 komt. Ik schat in dat het percentage D3 spelers dat dacht "hmm, laat ik 2 ook maar eens spelen want die ken ik niet" nadert aan 0. Hell, de tijd dat alles wat Blizzard aanraakte in goud veranderde is ook ver voorbij: matige WoW expansions, Warcraft 3 Reforged, die ene opvolger van WoW die nooit is verschenen. Het insta-buy gehalte is fors gedaald in ieder geval.

Baldur's Gate was ook een ding, een goed gelukte serie in een tijd dat er veel minder games uitkwamen in een jaar. Het uitkomen van BG2 was een "event". BG3 is echter één uit veel games en duidelijk anders dan de voorgangers. Het is meermaals "Divinity 3 met een dnd sausje" genoemd. Hoeveel is het Baldur's Gate label nog waard? Trekt dat mensen, of is de naam 'Larian' doorslaggevend voor velen?
hebben ze dat niet in 1.10 en later flink aan gewerkt? feit dat er dupers waren maakte alles wel een stuk betaalbaarder, heb 1.10-1.12( B ) gespeeld over 3 of 4 ladder seasons en heb zelf maar 1 HR drop ooit gehad, nooit een SoJ oid. moest het toch hebben van hellforge runs farms en mijn pitstrafer voor een semi stabiele inkomsten bron. vond Classic spelen dan ook erg leuk dus dat was mooi mee genomen, nieuw ladder season ff snel een fireball/Forb sorc maken en dan mijn Ele druid in elkaar steken.

[Reactie gewijzigd door Richo999 op 24 januari 2021 12:53]

Blizzard is de kunst verleerd, dus focust zich maar op remakes. :)
Inderdaad.

Diablo 4 is niet in ontwikkeling, Shadowlands had geen ontwikkeling, OW2 is ook niet in ontwikkeling.

Ze zijn met niets bezig daar 8)7 8)7 8)7 8)7
Inderdaad.

Diablo 4 is niet in ontwikkeling, Shadowlands had geen ontwikkeling, OW2 is ook niet in ontwikkeling.

Ze zijn met niets bezig daar 8)7 8)7 8)7 8)7
Shadowlands is gewoon meer van hetzelfde dus zou je best kunnen zien als een remaster van Battle for Azeroth ;) Ik heb Shadowlands even gespeeld, maar heb recent m'n abo opgezegd omdat ik het zo saai vind geworden.

Overwatch 2 gaat ook meer van hetzelfde worden als de eerste game, dus zou je eigenlijk ook gewoon kunnen zien als een remaster met hier en daar wat updates, maar de kern zal hetzelfde spelen.

:+
Ja, dus een mogelijke opvolger van Diablo is als je zo redeneert ook gewoon een remake/remaster met hier en daar wat updates, het zal in de kern hetzelfde spelen.
Dat was mijn gedachte ook. Maar kost in principe minder om een remake te maken dan een nieuw spel, je hoeft immers niet meer over het verhaal en game-mechanics na te denken, behalve dan de negatieve punten van het origineel mogelijk aanpakken.
Allemaal zure reacties hier maar ik ben maar wat blij met een Diablo II remake. Veel oudere spellen hebben nog steeds een hele hoge replay value. Age Of Empires, Call of Duty 2 (multiplayer). Zelf weer begonnen met de hele HL2 serie opnieuw te spelen. Duidelijk oud waardoor de immersion wat mist maar het blijft een geweldig spel vind ik. Hopelijk daar nog een keer een remake/remaster van, of een vervolg :Y)
Ben ik op t moment mee bezig.
Erg leuk en ziet er goed uit!
HL2 met alles erbij ga ik erna ook zeker spelen.
Jammer dat daar niet een remaster oid van is
er is een update van HL2 te krijgen via steam met een geupdate engine en graphics.
verder is het spel identiek
https://store.steampowered.com/app/290930/HalfLife_2_Update/
Allemaal zure reacties hier maar ik ben maar wat blij met een Diablo II remake.
Ik ook, maar dan moet het wel een goeie remake zijn. Als het een slechte remake is die bovendien de oude versie onspeelbaar maakt (zoals de WC3-remake) dan is het alleen maar slecht nieuws...
Een diablo ii remake door 2021 Blizzard :-)

Daar zijn ze absoluut niet goed genoeg meer voor, als studio. Ze missen het creatieve talent, dat op de eerste plaats, en ze missen hart voor de zaak, de wil om de beste game te maken die ze in huis hebben waar de fans wild van worden, of de game anders niet uit te brengen. Ze richten zich op couchgamers met vier knoppen en onvoldoende mentale spanne om een skilltree te begrijpen en onvoldoende geduld om een build te plannen. Alles dumbed down for the masses. Geen rpg, geen opbouw, geen spanning, geen uniek en meeslepend universum, maar dom en slap 'huh huh im so cool, we will never surrender" sentiment dat niet verschilt van de zoveelste Playstationmacho die met lage stem of 'n een buitenwijk van een of andere lelijke klote stad over gangs en wapens aan het lullen is. Niet je toeworstelen naar die level 18 voor holy shock, maar gewoon alle attributes, potions, en skills verwijderen en vervangen door Hot swappable talents. Dat is toch wat ze leuk vinden?

Stel je voor : een diablo ii sorceress zonder attributes of skilltrees. Het maximimlevel is 50 en er is nog maar 1 difficulty. Alle prefixes en suffixes zijn teruggebracht tot Intelligence en Life, en q is een heal met een cool down van 10 seconden. Je begint met fireball en op level 5 kan je kiezen of die ofwel splash gaat doen ofwel verandert in een frost bolt. Op level 10 kies je tussen Blizzard en frozen orb. Op level 15 kies je tussen teleport en warmth. Alle uniques vervangen door generic stuff met int en life. Gheed en charai weg, alles bij akara. Alle waypoints vanaf de start beschikbaar, overal zijn de monsters hetzelfde level als jij. Achievements bij elk nieuwe monstertype. Extra skins kopen met magic crystals in de Sanctuary Shop. Blood moor en cold plains en dark wood samengevoegd tot 1 level omdat het anders te saai is. Yeah right..

Ik zeg, mijn rug op met dit idee. No king rules forever, ga weg, blijf er vanaf.

Waar wat mij betreft de echte liefde voor het vak zit, is in community made mods. Voor Diablo 1 is zijn bijvoorbeeld The Hell 2 , Crucible, en Belzebub; voor diablo ii zijn dat met name Path of Diablo, Eastern Sun, en recenter project diablo. Voor een goeie wow ervaring zou ik kijken naar het Tsjechische twinstar project. Voor zowel warcraft ii en iii zijn geweldige streamers bezig.

Diablo ii is alive and kicking, heeft een levendige modscène. We hebben dit groepje mensen dat nu de naam Blizzard gebruikt echt niet nodig. Beter blijven ze er vanaf.

Het is een heel erg gelukkig gegeven dat de oorspronkelijke textures etc "kwijt" zijn :-)

[Reactie gewijzigd door Znorkus op 24 januari 2021 15:29]

Gelukkig is het een remake en hoeven ze op creatief gebied het wiel niet meer opnieuw uit te vinden.

Laat de basis zoals ie is en werk aan betere graphics en resolutie, nieuwe areas, clan systeem en misschien iets van een PVP ranking (zonder het PvP systeem te veranderen aub) en dan zou ik extreem tevreden zijn.
Echt hoop niet dat ze dat flikken, remake prima maar laat het oude d2 gewoon voortbestaan!
Nu werkt het VV-team samen met het Diablo IV-team aan de Diablo II-remake.

Dit lijkt te betekenen dat de ontwikkeling van D4 daardoor een pauze heeft en dat is imo wel jammer.
Diablo IV heeft enkel een adviserende en controlerende rol hierin. Meestal de seniors die dit oppakken en meerdere projecten hebben. Dit loopt gewoon simultaan en diablo IV heeft echt geen pauze. Die cash cow gaan ze niet laten lopen
een REMAKE dus? geen remaster? Dat is een stuk interessanter! Ben heel benieuwd naar waar dit dan heen zal gaan.
In de basis kan dat nog steeds, in het laatste deel van bericht staat ook dat dit specifiek een 'remake' zal moeten zijn omdat deel van de originele D2 code verloren is gegaan. Je kan prima een 'remake' maken die precies hetzelfde is als de originele code ooit was.
Slimme zet. Vicarious Visions heeft een prima track record.
Erg spijtig, want had de stille hoop dat er ook een remake van THPS3/4 zou komen. Met hun versie van de eerste twee delen enorm veel plezier gehad. Deze heeft het commercieel ook heel goed gedaan, dus had er wel goede hoop op. Dat wordt nu toch een lastiger verhaal denk ik.

Overigens zie je op alle vlakken enorme schaalvergroting binnen de gamesindustrie, dus in dat licht bekeken geen vreemde zet natuurlijk.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.


Apple iPhone 12 Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5 Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True