Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Infinity Ward schakelt alle voertuigen uit in CoD: Warzone wegens bug - update

Ontwikkelaar Infinity Ward heeft zondag alle voertuigen in Warzone uitgeschakeld wegens een glitch, waarmee gehele spelsessies konden worden beëindigd. Warzone is het battle-royaleonderdeel van het vorig jaar uitgekomen Call of Duty: Modern Warfare.

Het gaat om een probleem dat optreedt als spelers naar de grenzen van het speelveld rijden. Die zijn op de minimap weergegeven met een duidelijke rode stippellijn. Zodra die wordt overschreden, volgt de gebruikelijke waarschuwing om terug te keren naar het gevechtsgebied.

Normaal gesproken gaat dat gepaard met een aflopende timer van vijf seconden om weer terug te keren, maar spelers ontdekten dat die timer niet meer aftelde. Vervolgens konden spelers niet meer uit hun voertuig komen of andere handelingen verrichten. Na enkele tientallen seconden volgt er een foutmelding over een verloren verbinding met de server en belandt de speler terug in het hoofdmenu. De ronde is daarmee beëindigd en dat overkwam ook alle andere spelers in die specifieke lobby.

Infinity Ward heeft op Twitter alleen laten weten dat de uitgebrachte update ertoe leidt dat alle voertuigen tijdelijk verwijderd zijn uit Warzone. De ontwikkelaar geeft verder geen details of een verwachte datum voor wanneer de voertuigen hun rentree zullen maken.

Update, 9 september: Inmiddels zijn de voertuigen weer terug in de game.

Door Joris Jansen

Nieuwsredacteur

07-09-2020 • 19:07

63 Linkedin

Reacties (63)

Wijzig sortering
Zou geen issue zijn als Infinity Ward dat vele verdiende geld zou gebruiken om een goed Testteam op te zetten. Elke update van de game zorgt voor andere dingen die omvallen. Schandalig voor zo'n grote franchise
Ik ben het met je eens dat goed testen van belang is. Met een hoop spellen zijn er vaak bugs die de testers er eerder hadden moeten zien of gewoon eerder gerepareerd worden mits er wel een melding van is gemaakt.

Maar sommige dingen moet je ook maar net bedenken om te testen. Wat als je normale character wel gewoon goed werkt moet je ook maar bedenken dat het met een voertuig anders kan zijn. Misschien zat deze bug er al vanaf het begin er al in alleen heeft niemand eerder er aan gedacht om dit te doen. Er zou natuurlijk ook zo een bug kunnen zijn die bijvoorbeeld bij bepaalde skin die bepaalde wapen vast houdt en dan de grens oversteken problemen geeft. Moeten ze dan alle combinaties testen? Dat lijkt me echt onbegonnen werk. Dus ja bugs zijn niet leuk maar ik kan echt wel snappen dat niet alles getest kan worden.
Moeten ze dan alle combinaties testen? Dat lijkt me echt onbegonnen werk.
Daarvoor hebben ze automated testing uitgevonden...

En zeker dit soort acties zijn supersimpel te testen. Je moet alleen de 1e persoon hebben die het verzint in je test-team.
En vervolgens moet elk scenario worden geprogrammeerd en dat op een manier dat niet elke update kapot gaat. Ik weet hoe lastig dit al met sites (dus 2D) gaat, laat staan met games. Je kan hier miljoenen scenarios voor verzinnen, dat moet ook nog eens allemaal uitgevoerd worden en voor elk scenario wil je eigenlijk ook nog eens meerdere spelers/bots hebben. Vergeet niet dat een bug in een zeer specifieke grafische setting mogelijk kan zijn.

Je zorgt hier eigenlijk voor dat je het spel met zo'n grote farm moet testen dat het niet meer rendabel is.

Vergeet niet dat Microsoft hier ook moeite mee heeft terwijl zij onder Azure een ongelofelijk groot netwerk hebben hangen.

[Reactie gewijzigd door MoonRaven op 7 september 2020 23:42]

Het is blijkbaar al een speciale actie als je de lijn overgaat, zodanig speciaal dat er een teller gaat lopen. Dan kan je toch minimaal wel even alle situaties van over de lijn heengaan automatisch gaan testen.

We praten hier niet over een collision detection bug waarvoor een fps persoon door alle testen heen tegen alle muren aan probeert te lopen...

En als je tests (op dit nivo) kapot gaan met updates dan doe je iets grondig fout qua tests...

Let op dat dit geen unit-tests zijn...
Het is niet alleen dit geval die je moet testen, er zijn zoveel tests die je wil doen. Je moet een selectie maken per update wat je wil testen. Je kijkt naar welke code aangepast is en je gaat dat testen. Als je alle mogelijke scenarios automatisch wil gaan testen, zal je bijvoorbeeld ook moeten kijken naar alle mogelijke bulletdrops per afstand, snelheid per voertuig, collision detection per stuk van de map en ga zo maar door. Het maken van automatische tests hiervoor kan je tot in het oneindige doen.

Het is en blijft een kosten-baten plaatje, je kan niet alles gedekt hebben.
Maar al dat testen van het over de lijn heengaan kan weer ten koste gaan van het testen van andere aanpassingen van de update. Het is heel gemakkelijk zeggen dat je alles maar moet testen, maar er is geen enkel bedrijf die dat doet. Het kan gewoon niet uit. Er moeten prioriteiten gesteld worden.
Automated testen van games? Uiteraard zullen ze unit testjes hebben etc, maar of een game echt geautomatiseerd getest kan worden ... ik vraag het mij af.

En je moet er ook al opkomen om deze specifieke situatie te testen.

Programmeurs maken fouten, en dit is geen kritieke software, die dan tevens nog eens gratis is. We overleven het wel als daar eens een bug in zit jongens ...
Programmeurs maken fouten, en dit is geen kritieke software, die dan tevens nog eens gratis is. We overleven het wel als daar eens een bug in zit jongens ...
Heb je wel enig idee hoeveel geld er in dit soort f2p games omgaat?
En hoeveel geld gaat er verloren gaan omdat er een weekje of 2 geen voertuigen in zitten?
Automated testing in games is altijd al iets moeilijks geweest. Met UE4 heb je misschien net wat meer structuur met blueprints die je kan analyseren en flows automatisch kan testen, maar de meeste engines hebben nog steeds heel veel code in C++/C#/enzovoort. Die engines zijn meestal ook niet uitgerust om met fixtures scenario's uit te testen.
Dat kan prima geautomatiseerd. Je maakt een testprogramma die van meerdere afstanden op een bot schiet en vervolgens herhaal je dat voor elke combinatie. Draait een paar uur, maar je hebt gelijk alles zonder echte inspanning
Daar had je deze bug dus al niet mee gevonden... aangezien je in een voertuig moet stappen, buiten de map rijden, en dan proberen uit te stappen.

Je maakt het velen malen te simplistisch.
Maar dat gaat niet over schieten... En dan nog heb je maar een scenario getest van de ontelbare mogelijkheden.
Het is natuurlijk al knullig dat er een update voor nodig is, dit zou ook gewoon serverside een parameter kunnen zijn.

Het is met vlag en wimpel een van de meeste instabiele games met dagelijks updates voor van alles en nog wat en soms ook nog eens van tientalle GB's welke e soms niks nieuws toevoegen.

Soms vraag ik me af waar ze mee bezig zijn, maarja... we gaan gewoon door met spelen.
Het blijft wel een gratis leuk spel.
Het is met vlag en wimpel een van de meeste instabiele games met dagelijks updates voor van alles en nog wat en soms ook nog eens van tientalle GB's welke e soms niks nieuws toevoegen.
ik heb hele andere ervaringen, qua instabilieit vind ik Warzone 1 van de meest stabiele servers hebben, iig de meest consquente bullet registration van alle battle royale modussen.

Alle problemen die ik heb zijn allemaal clientside en hebben met slechte hardware, drivers (thx AMD) en eigen internet verbinding te maken
100% mee eens. Ik kreeg van de week PUBG gratis voor de PS4. Mijn god wat een ellende. Echt een compleet andere wereld....
Lijkt mij sterk. Als je een bug vind ga je bepalen wat de impact is en wat er nodig is om het te fixen. Als het een serverside parameter was die ze in de analyse fase hadden gevonden, was dat uitgerold. Het kan natuurlijk nog steeds zoiets zijn, echter zijn dat meestal de eerste dingen waar je als ontwikkelaar naar kijkt. Als er zulke acties worden ondernomen, dan is er over het algemeen besloten dat het probleem te groot is om in een korte tijd op te lossen.
ja dat doen ze elke keer. Dingen die instellingen zijn moeten ze telkens handmatig updaten. Echt belachelijk.
Ze zullen vast een monetaire reden er voor hebben. Maar met zo ontzettend veel omzet zou het niet nodig moeten zijn.
Helaas is de tijd van testen in de game industrie niet meer. Vroeger werden daar studenten voor ingehuurd, die over de zomervakantie ieder muurtje van een spel honderden keren van dichtbij bekeken, maar tegenwoordig gaat het vooral om de basis tests tijdens development, soms automatische tests, een vlugge UX/QA ronde, en dan door naar de beta zodat spelers het testwerk kunnen verrichten.
Ik heb ook het idee dat na de release van zulke grote titels de meeste senior-ontwikkelaars op het volgende project gezet worden en de post-release ondersteuning verder gedaan wordt door vooral junior-ontwikkelaars en stagiairs etc..
Helemaal mee eens, de simpelste dingen werken dan weer niet. Ik vraag me af hoe hun de development teams samen werken. Te vaak gedoe met betrekking tot simpele glitches en development fouten die simpel opgevangen kunnen worden door goed te testen
Zou deze bug ook de vreselijk lag-spikes van vorige week hebben veroorzaakt??
Nee, want die zijn er nog steeds
Bedoel je lag spikes of fps drops? Ik had laatst erge fps drops, het was zelfs niet meer fatsoendelijk te spelen. Ben toen gestopt en een dag later draaide het gelukkig weer normaal. Heb toen niet naar mijn ping gekeken, dus vraag mij nog steeds af wat er aan de hand was.
Had ik ook, maar na een restart van mijn pc was het weg.
En natuurlijk zijn er genoeg 'kleuters' die keer op keer die glitch moeten misbruiken en het spel moedwillig laten crashen.

edit: typo

[Reactie gewijzigd door colossos op 7 september 2020 19:14]

Daarom vind ik het ook wel een goede zet om de voertuigen dan maar direct uit te schakelen. Wanneer je eerst moet wachten op een echte oplossing, zullen daar vele irritaties aan vooraf gaan
Het blijft me verbazen dat dit soort fouten in de game sluipen. Uiteraard is pogrammeren mensenwerk, maar met een userbase als dit zou je ergens ook verwachten dat ze het budget hebben net iets meer te testen. Ik vraag me ook af hoe het spel in elkaar zit dat een bug als dit opeens ontstaat zo lang na release. Je verwacht bij wijze van spreken niet dat als je damage van een gun aanpast in je code, dat je opeens een bug introduceert in de detectie of je buiten de map bent of niet.
Klinkt als een refactor slag die niet helemaal goed is gegaan om eerlijk te zijn.

Ik weet niet hoe het werkt qua unittests op game gebied maar kan me zo voorstellen dat daar wel mogelijkheden voor zijn.

Maar dan nog kan het gebeuren door een of andere vage edge case die je niet van te voren zou bedenken. In dat geval dus code fix, extra testjes erbij en weer door naar de volgende.
Unit-tests heb je vrij weinig aan op game gebied (of tenminste ze hebben alsnog hun plek maar niet voor dit soort bugs)

Unit-tests testen slechts 1 unit, terwijl dit een heleboel units gecombineerd zijn.
Dat ligt er natuurlijk aan. Als je object geroriënteerd programmeerd kan het zo zijn dat het voertuig normaal gesproken helemaal geen impact heeft op deze functie. Komt die hele Unit niet bij kijken.

Dit is ws een functie met de map en de player. Het lijkt er op dat de out of bounds timer op een gegeven moment niet uit zijn loop spring dus het kan best zo zijn dat er een while loop wordt gebruikt die om vage redenen true blijft. Dan kom je op een gegeven moment in een illegal state scenario uit.


Dat had een goede unittest wel degelijk geholpen.
Het probleem met unit tests is dat je nog steeds een stuk checkt of het nog werkt zoals verwacht. Als je een bug fixt in 1 methode en 6 lagen verder was de code afhankelijk van dat die bug erin zat, dan kan het altijd zijn dat of die code niet goed getest wordt, of dat ze zien dat de code afhankelijk was van foutieve code en ze de unit test op dat vlak corrigeren. Weer verderop kan het weer een ander resultaat geven en zo verder. Het is niet altijd even duidelijk bij het oplossen van een bug wat de uiteindelijke impact is verderop in de code.
Als je een bug fixt in 1 methode en 6 lagen verder was de code afhankelijk van dat die bug erin zat
Dan gaan er twee dingen verkeerd: 1. Dependencies niet gemocked. 2. Dan was het dus terecht een fiks in de code en die is nooit getest. Plus omgevallen unittests zijn niet goed gechecked.
Weer verderop kan het weer een ander resultaat geven en zo verder.
Dan zit je dus echt niet op te letten of heb je nodeloos complexe tests.

Uiteindelijk wil je ook een functionele test die meer integraal werkt, maar nog niet direct integraties test. Dan krijg je dit soort afhankelijkheden helemaal direct in kaart.

Unittests zijn de belangrijkste tests in de testpiramide. Als je die niet goed op orde hebt gaat er iets mis.


Again ik heb geen idee hoe dergelijke dingen zouden werken op game niveau maar in iets als Java of C en aanverwanten is dit echt vrij triviaal.

[Reactie gewijzigd door supersnathan94 op 8 september 2020 08:04]

Warzone leek me wel een leuk spel toen ik het bij een vriend op de xbox speelde, dus ik heb zelf ook een poging gedaan om het op mijn computer te installeren. Na het downloaden van 112 GB, het aanmaken van twee accounts, het installeren van nog een update, startte ik het spel op om minutenlang naar een tekst 'connecting to internet services...' te kijken. Ik heb inmiddels twee middagen geprobeerd om het spel aan de gang te krijgen door middel van port forwarding/triggering, het resetten van mijn netwerkinstellingen, het proberen met en zonder LAN-kabel, het flushen van mijn DNS servers, het proberen van andere DNS servers, maar niks werkte, dus maar weer gedeïnstalleerd.

Erg jammer van de tijd en energie die erin is gaan zitten, maar ik ben blij dat ik ten minste niet voor het spel betaald heb.
Dat is precies hetzelfde wat mij ook overkwam. Vervolgens installeer ik het op de PS4 en daar werkt het vervolgens perfect, erg vreemd
Heb je al gewoon eens geprobeerd om het spel en Battle.net helemaal te verwijderen en opnieuw te installeren?
Nee, ik heb geen zin om er nog meer tijd in te steken (mede door de weinig bemoedigende resultaten van andere gamers die ik op internet tegenkwam).
Hoe lang geleden kwam deze game uit?
Heb deze game vrij snel van me hdd gedaan wegens ruimtegebrek.
206GB is het inmiddels (PC), release date 23-08-2019.
Op console is het mogelijk dat je bepaalde onderdelen kan uitschakelen, bijvoorbeeld de campaign of co-op modus. Helaas is dit niet mogelijk op PC ;(
SAY WHAAAT :o
Waarom kan je dit nou niet voor pc ook doen..
Bij de vorige Black Ops games toen nog op Steam was het mogelijk om bepaalde delen niet te installeren.
Echter na de overstap van Steam naar Battle.net was dit niet meer mogelijk.
Battle.net is zo'n drama, dat is niet normaal
Dramatische updates, niks is aan te passen, geen directe snelkoppelingen op je homescreen (de snelkoppeling naar MW start Battle.net op op het MW scherm, en vervolgens moet je nog eens op play klikken en moet de game nog opstarten), en last but not least; geen mod-tools
Binnenkort komt Cold War uit, met Zombies, maar zonder mod-tools
Het leukste aan Zombies was juist altijd de custom maps en dergelijke
Hahaha, zou ik dat downloaden ben ik meer dan 60 uur kwijt...
206gb? Holy shit, dat is werkelijkwaar te absurd voor woorden... geen mogelijkheden om bepaalde content niet te installeren of te scheiden tussen opslagmedia? (als een game zo veel ruimte eist komt het "nevernooitniet" op mn ssd iig)

M'n gehele arma3 installatie mét workshop en meerdere huge ass maps komt er nieteens in de buurt van...
De hoeveelheid opslag die in een standaard computer zit is in de afgelopen 10 jaar niet toegenomen. Dat komt vooral door de kosten die gepaard gaan met de overgang naar SSDs, ook is men massaal overgestapt van desktop naar laptop wat het gemiddelde niet helpt. Games zijn wel een factor 5 tot 10 groter geworden. Natuurlijk, daar hebben we wel wat voor teruggekregen, maar met supersnel internet zijn on-demand assets voor veel mensen beter te behappen dan een grotere SSD.
Ik heb op het moment zo'n 200 spellen vanaf steam geinstalleerd staan. Speel ik ze allemaal regelmatig? Nee, maar het zijn wel spellen die ik eens in de zoveel tijd wil spelen zonder dat ik eerst op de download moet wachten. Gelukkig zijn de meeste spellen een stuk kleiner, maar goed, 206 GB is gigantisch veel, zeker als je kijkt naar vergelijkbare spellen die het met een fractie van de opslag doen.
Nou nee, het is game met 5 seizoen packs dat is dus 4 DLC.
Campain , sommige triple A games zijn puur campain alleen.
Coop kan content van campain grotendeels hergebruiken.
Mplay dat is bij andere games puur alleen mplay
Warzone er zijn games die puur en alleen battle royal type bieden.
Assets. Tja die ontiegelijke grote aanbod aan wapen assets die ook met groot detail in beeld komt.
Custum camo textures die wel gedeeld zijn voor wapen van dozijn in keadraat vreet ook wat.
Vele varianten van characters en customasation option vreet ook veel.

206GB is niet zo bijzonder als vergelijkt met game die 1 spel soort aanbied en alleen core gameplay zonder uitgebreide customatition. De meer milsim en singleplayer waar je de NPC autentiek van uniformen volgt. En gezicht variatie nodig hebt. En randomness UVW texture plaatsing.
Spijker op zn kop, zeker als we er bij stil willen staan dat een game met 200+ gb aan assets of váker opnieuw gedownload moet worden (wat zo lang kan duren dat je wel wat anders gaat doen) óf anderszijds de assets zo slecht gecomprimeerd zijn dat je het niet van een harddisk moet willen laden.

Ik heb op dit moment in mn desktop eigenlijk enkel een NVME SSD van 1tb en als ik dan moet kiezen tussen een game als dit of 8 tot 10 anderen lijkt het mij nógal moeilijk verdedigbaar deze game te verkiezen.

Mede daarom koos ik expres Arma 3: meer content én battle-royale (veel meer soorten gamemodi overall) in mínder schijfruimte en meer en grótere maps. Het bestaat haast niet dat een (in contrast) simpele CoD BR naar verhouding zo veel meer ruimte vreet.
Er zijn genoeg mensen die flinke vooruitgang hebben geboekt en hun stats etc kwijtgeraakt zijn. En natuurlijk live streamers die live gepest worden door derden die graag live hun crash behavior gevolgen zien.

Ik weet niet of dit 'de' oplossing voor het patchen van een probleem is, maar ze kunnen er gewoon netjes aan werken terwijl het nu uitstaat.
zeer toevallig had ook Apex Legends een bug (vorige week gepatched) waarbij een een speler met de ultimate ability van 1 character op een bepaalde plek in de map de hele server kon crashen. Ik ben zeer gefascineerd dat je een hele server dus kan laten crashen door een ogenschijnlijke onschuldige bug.
Helaas is de bug dat je de afstand van een POI of een gemarkeerd contract af te toe niet ziet ook nog niet opgelost. Wel moet ik eerlijk zeggen dat Warzone zonder voertuigen wel lekker speelt.
Dus als iemand dat doet crasht de game voor iedereen in de sessie? Dat is best wel een lachwekkend slechte bug inderdaad in dat geval.. Als het nou alleen die persoon zelf was kon je nog zeggen blijf dan gewoon op de map, maar als het alle spelers negatief beïnvloedt dan tja..

Zelf speel ik deze game niet meer.. Scheelt ook heel veel SSD ruimte, 200+GB gaat echt nergens over..
Ja dat is precies hoe het ging
En het zorgde voor flink wat frustraties
De grootte van de game slaat inderdaad nergens op, maar als je nagaat hoeveel maps er zijn en hoe groot deze zijn is het misschien wel te begrijpen
Ik vind het alleen wel jammer dat je van Battle.net alles moet downloaden, ook als je maar een deel van de game speelt.
Ik heb alles van de campaign moeten downloaden, terwijl ik alleen multiplayer en Warzone speel...


Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn


Apple iPhone SE (2020) Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True