Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Gerucht: Sony Xperia 5 II heeft 120Hz-oledscherm

Sony zou zijn Xperia 5 II willen voorzien van een 120Hz-oledscherm, zo claimt Android Headlines. Daarmee zou het de eerste telefoon zijn van de Japanse fabrikant met een scherm dat een hogere verversingssnelheid heeft.

Sony rustte zijn telefoons tot nu toe uit met 60Hz-schermen, maar de Xperia 5 II krijgt een 120Hz-scherm met een samplingrate van 240Hz, zegt Android Headlines. Het gaat om een oledscherm met een beeldverhouding van 21:9 en een resolutie van 2520x1080 pixels. De diagonaal is 6,1".

De telefoon wordt 158x68x8mm en is volgens de site daarmee een fractie dunner dan de vorig jaar verschenen voorganger. De telefoon heeft een Qualcomm Snapdragon 865-soc met 8GB geheugen en een opslag van 128GB. De accu heeft een capaciteit van 4000mAh en kan opladen via de usb-pd-standaard.

Op gebied van camera lijkt de set-up gelijk aan de Xperia 1 II die eerder dit jaar verscheen, met 12-megapixelcamera's met telelens, groothoeklens en ultragroothoeklens. De site bevestigt dat het toestel een 3,5mm-jack krijgt, in tegenstelling tot zijn voorganger. De telefoon kan in 4k opnemen met 120fps, zo zegt de site. Sony zou de telefoon op 17 september willen presenteren, over drie weken. Eerder deze week verscheen een eerste render van de telefoon.

Door Arnoud Wokke

Redacteur mobile

28-08-2020 • 08:08

62 Linkedin

Reacties (62)

Wijzig sortering
Laat ze met een compacte versie uitkomen! Wacht met smart op een met wat kleinere scherm (lees 4.7") en top specs. Een grote scherm vreet veel accu en ligt niet lekker in je broekzak! Daarnaast ook 5g breedband..

[Reactie gewijzigd door Jaggy007 op 28 augustus 2020 08:45]

Tot de XZ2 Compact (met SD845 aan boord) kwam Sony nog regelmatig met een compacte variant van hun high end toestellen.. :') helaas!

[Reactie gewijzigd door GS88 op 28 augustus 2020 09:48]

Deze is ongeveer 2 centimeter langer en je krijgt er wel een scherm voor terug met best een groter oppervlak. In tegenstelling tot de meeste high ends valt dit dus nog onder een relatief compact formaat. Weliswaar niet te vergelijken met de xz1 compact of z5 compact maar het lijkt me niet onoverkomelijk.

De Xperia 1 kan ik makkelijk met 1 hand bedienen. Zeker nu firefox de url balk van onder heeft en er veel gestures met je duim werken werkt het toch wel lekker. Denk dat dat met de 5 reeks enkel beter moet zijn.
De Z5 was perfect voor mij, alleen jammer van de te kleine accu en 720p scherm. Hoop dat ze weer naar deze segment klasse gaan kijken :)
Dat is ook de reden dat ik nog steeds mijn XZ1 Compact heb. Perfect formaat (voor mij), goede specs, 960 FPS slow motion (de Xperia 5 mist dat, de II heeft het weer dacht ik). Ik hoef geen koelkast in mijn zak maar wil wél goede foto's kunnen maken en een rap toestel hebben.

Los daarvan vind ik het uiterlijk van de Sony telefoons over het algemeen top.
Groot gelijk dat je hem nog gebruikt. Die vingerafdruk lezer was ook helemaal top op de XZ1, heel trefzeker. Dat is met de Xperia 5 echt een heel stuk minder. Op de nieuwe schijnt hij niet meer verzonken te liggen hierdoor, maar ik denk dat het probleem eerder bij de kwaliteit van de sensor zelf ligt.
De plaatsing aan de zijkant is BTW nog steeds het beste wat ze hebben kunnen doen!
Hier ook nog steeds de XZ1c doet het nog steeds prima, al is de accu wel iets vlotter leeg nu met zo'n 3 jaar gebruik.

Ik wacht ook op weer een goede compacte telefoon. Er gingen geruchten dat Sony weer terug komt met 3 telefoon klasses incl de compact

[Reactie gewijzigd door chimnino op 28 augustus 2020 10:37]

Sony was the king of compact high end toestellen en die markt hebben ze helemaal verlaten. Het was misschien niet het grootste segment, maar nu zitten ze te concureren op dezelfde markt als bijna iedere andere fabrikant.
Klopt, maar er is een doelgroep dat op kleinere telefoons aast. de Z5 bijvoorbeeld, 4.6" beeld, maar ongelofelijke grote bezels! Vul dat op met alleen maar scherm (90-95% s-t-b-r) en je hebt een nette grote scherm waar de tel makkelijk in je broekzak past.

Ideetje hea :p
Ik ben überhaupt al blij dat er nog een 6.1 scherm uitkomt, bijna alles is 6.5 of groter!

ik denk dat rond de 6.0 inch het nieuwe compact is..
Heeft iemand enig idee hoeveel ruimte er nodig is om top spec hardware in een telefoon te stoppen? Ik denk aan 5g antennes, extra 5g modem, soc, 3-5 cameras en alles wat er nog meer in een top-spec smartphone zit. Ik vraag me echt af hoe klein een telefoon nog te maken is met een kleiner scherm als je ook al die top-specs wil.
precies! Wat interesseert mij die 120 hz nou?! Das niks anders dan dikke lullen werk..."Mijne heeft lekker 120hz...en jij?". Pointless specs arms race lijkt me wel een passende term.

Gelukkig doet mijn XZ1c het nog prima, maar als ie nu kapot zou gaan, zou er geen enkele telefoon voldoen aan mijn wensen.
Een hogere refreshrate is juist de grootste upgrade die je kan krijgen de laatste jaren. Laat ze maar kappen met steeds meer megapixels of minuscule stapjes performance erbij, 120hz heb je elke keer als je scrollt door WhatsApp of op een website genot van.
als dat de grootste upgrade is, zegt dat meer over het gebrek aan innovatie dan over het nut van de upgrade...

En mensen stop nou eens met minnen als je het ergens niet mee eens bent! Dat is niet waar het moderatiesysteem voor is.
Ik denk dat die minnen vooral komen door je ongezouten egoïstische mening. Prima natuurlijk dat jij het een gimmick vindt echter is dat bij andere gebruikers misschien niet zo. Wil je geen minnen, overdrijf dan aub niet zo en laat dat "wat interesseert mij dat" en "dikke lullen werk" gewoon achterwege. Ik ben het eens met @Isocadia , qua ontwikkeling de laatste 2 jaar ben ik ook zeker blij met de 90hz en 120hz schermen. Ik kan het overduidelijk zien en merk dus het verschil, voor mij is het zeker een meerwaarde en wil ook niet terug naar 60hz.
Pointless specs arms race , nee daar ben ik het niet mee eens, dat slaat imho meer op de toestellen met 16gb ram, of 5 camera's waarvan er slechts 1 kwaliteit levert en de rest eigenlijk zo goed als onbruikbaar is.

[Reactie gewijzigd door Gohan040 op 28 augustus 2020 12:04]

Overdrijven maakt de zaak duidelijk. Met die nonchalante manier van communiceren probeer ik duidelijk over te komen en er niet omheen te draaien. Ik kan ook moeilijk en zo politiek correct mogelijk proberen te doen, om niemand op de -1-teentjes te trappen:

Mijn inziens is de 120hz een feature die teveel waarde krijgt. De bijkomende nadelen (zoals verbruik) wegen wat mij betreft niet op tegen dat 'supersmooth scrollen. Het is geen device, net als een TV, waar je uren achter elkaar naar kijkt (gemiddeld genomen). Ik heb het idee dat dit een beetje is om mee te pochen ten opzichte van je vrienden: Ik heb al 120 hz, jij? En dat dit precies is waar de marketing op inspeelt.
Bwa als ik zo op mijn iPhone kijk, zit ik toch gemiddeld aan 5 uur screentime per dag
Mensen snappen het moderatie systeem absoluut niet helaas.

De overige innovatie ligt ook wel enigszins stil, maar heel veel kan ook niet echt meer in grote stappen beter worden geloof ik. Cameras zitten we tegen de limieten aan wat (zonder software) nog beter kan met een dergelijke kleine sensor. Deze upgrades voelen vaak ook geforceerd aan, volgens mij kunnen ze prima de verbeterde 'AI' beeldverwerking naar oudere telefoons brengen maar doen ze het gewoon niet.

Toch blijf ik het één van de fijnste upgrades vinden die ik sinds de komst van de SSD heb doorgevoerd. Ik wist niet wat ik miste totdat ik het voor het eerst meemaakte.
ik heb nog nooit gedacht "oh, wat heb ik een last van 60hz als ik in whatsapp of een webpagina scroll'. Nog nooit. En ik ben grafisch ontwerper, fotograaf én gamer en ik vind een soepele schermervaring erg belangrijk.

Wat ik wél heb is dat er hapering zijn, dingen traag werken, de cameras slecht zijn/waren, accu snel leeg (ja, ook met moderne telefoons nog te snel vaak), schermhelderheid in de zon en andere zaken. Schermrefreshrates is een leuke gimmick voor gamertelefoons misschien, maar echt een non-issue voor 99.5% van de mensen. Zeker als je vergelijkt met de echte problemen van telefoons waar gewoon meer geld en ontwikkeling in gestoken mag worden ipv 120hz schermen. Het is een beetje als 4k op je 6" telefoon, maar dan nog wel de meeste laptops verkopen met 720p of full hd schermpjes. Ja ja kijkafstand, maar 4k op je mobiel is gewoon dikke onzin. Heb 130% zicht en ik zet m'n telefoons geforceerd op full hd (lager dan full resolutie) en het ziet er prachtig uit.
Ik heb dat ook nooit gedacht totdat ik een 144hz scherm probeerde.

Alle andere zaken die je noemt, ik heb een S9, en alles daarop is gewoon prima. Hij is snel, gaat een dag mee, het scherm is altijd leesbaar en de camera maakt foto's die ruim voldoende zijn om via WhatsApp met vrienden te delen. Een mooiere camera of een langere accuduur zou ik ook nog meenemen, maar hij is ruim snel genoeg en heeft ook nog eens een 3.5mm connector. Ik zie dus geen enkele reden om te upgraden (ik vermoed trouwens dat voor mij nooit meer een reden komt om te upgraden totdat mijn s9 fysiek kapot gaat. Telefoons zijn gewoon eigenlijk 'af')
Oh, ik geloof best dat het wat soepeler is! Maar het is net als suiker - zodra je heel zoet gaat smaken de dingen van voorheen opeens niet meer zo lekker. Je raakt er aan gewend m.a.w. Ik durf best de vergelijking te trekken met pixeldichtheid - ja, een 4k scherm is ge-wel-dig, op een laptop. En de eerste dag op een oudere laptop denk je oeh, dat Full HD is toch echt een stuk minder! Daarna merk ik het niet meer. Wat ik wél merk echter is dat mijn 4K laptop gewoon niet zo vlot was met het renderen van content, de accu sneller leeg ging en dat continue m'n grafische kaart op z'n limiet zat te werken. De gehele ervaring was dus een stuk minder, maar het scherm inderdaad beter.

120 hz is voor mij net zo'n ding - het is wat beter, maar wat je in gaat leveren qua accu, of wat er verbeterd had kunnen worden voor het geld van zo'n scherm is significanter. Iig voor mij, ik begrijp dat er mensen zijn die 120 hz dé bom vinden. En dat is prima :D
Waar volgens mij ook vooral nog veel te winnen is, is met het dynamisch aanpassen van de framerate. Als ik zit te typen of ik kijk een film mag de framerate gewoon 60hz zijn, als ik over een web pagina scroll wil je wel de volle 120hz. Eigenlijk hetzelfde als met de rest van de telefoon hardware, de CPU loopt ook niet constant op volle toeren.
@Tusk idem hier. Had al gedacht om er een in reserve te kopen, maar aangezien er waarschijnlijk geen upgrades meer gaan komen, maar niet gedaan.
Enige die in de buurt komt is de Samsung S10e. Maar deze heeft een belabberde accuduur.
En in een iPhone heb ik geen zin. Batterij is trouwens amper beter.
In 2019 kwam de Galaxy S10e uit met een 5,8 inch platte scherm en 142x70 mm afmeting, niet veel groter dan een iPhone SE dat 138x65mm is en een 4,7 inch scherm heeft.
Wat gaat een 120hz scherm op een smartphone mij brengen wat ik nu nog niet heb? En hoe erg zit ik daar op te wachten op zo'n klein scherm?
gevoel van snelheid en een vloeiende interface. dat heet progressie.
Dat heet marketing
Dat heet gewoon merkbaar verschil, sinds ik een 144hz monitor heb gekocht merk ik hoe matig de 60hz refreshrate is van mijn 2e monitor.

Ofwel jij hebt het nog nooit mogen ervaren of jij bent toevallig de enkeling die geen verschil merkt, maar een hogere refreshrate is de enige verandering in de afgelopen jaren die ik echt de moeite waard zou noemen om te upgraden van bijv. een s8 of s9.
Dat klinkt allemaal mooi, maar je vergeet dat je één ding niet uitgesloten hebt en dat is je eigen verwachtingen. Je weet dat je voor een gewone of snelle monitor zit en dat kan (en zal) je waarneming beïnvloeden. Ik geloof best dat er verschil waarneembaar is tussen 60hz en 144hz, maar ergens houd het ook weer op en dan krijg je mensen die beweren dat ze 400hz refreshrate echt wel merken, maar blind kunnen ze het niet aantonen.

Daarnaast kun je je afvragen hoe relevant het is dat je kunt scrollen op >60Hz t.o.v. pc games spelen.
Ik game al een aantal jaar niet meer op pc... Whoops ik heb de PCMR verraden voor een switch.

Nu ik voor mijn studie heel veel door papers heen moet scrollen merk ik toch wel een groot verschil hoor, op 144hz kan je bijzonder goed de text nog lezen terwijl je scrollt, op 60hz is dat nagenoeg onmogelijk. Althans, op mijn 60hz monitor, ik zal zeker niet ontkennen dat een deel komt doordat de 144hz monitor ook gewoon beter is, ook op 60hz.
Het ene sluit het andere niet uit. Lijkt me meer dan logisch dat een fabrikant zijn verbeteringen/progressie wil marketen.
Je kunt het verschil tussen 60hz en 120hz gemakkelijk waarnemen (als je er een beetje gevoelig voor bent lukt het verschil tussen 60hz en 72hz of 120hz en 144hz ook nog wel). Dat heet niet marketing, maar perceptie.
Je hebt dit helemaal niet nodig. Maar eens je het gewend bent, voelt alles wat lager is minder snel en minderwaardig aan. Hierdoor zit je vast in het 'premium'-segment en blijf je 1.000 € uitgeven aan een telefoon.
Nou dat valt ook wel weer mee inmiddels...
Even in de pricewatch gekeken en het goedkoopste 90Hz model is de Realme 6 (4GB intern) 64GB Wit a 227,71

En het goedkoopste 120Hz model is de Samsung Galaxy S20 4G 128GB Blauw a 689,-

Vooral 90Hz is nu dus al goed te betalen, denk bv ook aan de OnePlus Nord a 399,- Je zit dus echt niet vast in het 1000,- segment voor een high refresh rate scherm.

[Reactie gewijzigd door Gohan040 op 28 augustus 2020 12:17]

De accu heeft een capaciteit van 4000mAh en kan opladen via de usb-pd-standaard.
Dit is de eerste keer dat de term: USB-PD opvalt. Mocht jij het ook niet kennen, zie hier het artikel daarover:
nieuws: Google verplicht open snellaadstandaard usb Power Delivery in Android...

21:9 smartphones: Sony was een van de eerste die daarmee kwam, maar het maakt de telefoon daardoor niet handelbaar(der) dan een grote 18,5:9 smartphone (= full-screen met een cameragat). Dat de telefoon ook in de promo uit de zak blijft steken komt dan ook dicht bij de waarheid. De overige specs zijn verder wel prima. Een 1080+ scherm is voldoende voor veel mensen, maar het is vreemd dat een smartphone voor de filmwereld (=21:9) geen hogere resolutie lijkt te krijgen.

Ik ben benieuwd wat de prijs zal doen, maar op basis van deze specificaties zal het een €1099,- €1049,- smartphone worden. Dit zijn prijzen voor de absolute top. Sony kan dit eigenlijk alleen waarmaken als de camera nu ook bij de absolute top behoort en verder geen steekjes laat vallen.

[Reactie gewijzigd door Kiswum op 28 augustus 2020 10:00]

USB-PD werkt al een tijdje op Sony telefoons (minimaal 2 jaar)

Deze telefoon lijkt erg op de Xperia 1 ii, deze heeft wel een 4K scherm.
De Xperia 5 is het model er net onder, dus ik verwacht een prijs onder de 1000

De 1ii is net zo lang als de Onplus 8 pro overigens en past prima in mijn zak.
Enige verschil is dat hij niet zo breed is als de Oneplus, dus beter handelbaar

De camera setup heeft zich al bewezen overigens, dus het verbaast me niks dat de Xperia 5 ii hem ook krijgt.
De Xperia 5 kwam uit voor 799 terwijl de Xperia 1 uitkwam met een prijs van 949 euro. Ik verwacht in dit geval dat Sony onder de 1000 gaat blijven gezien dat wel een magische grens is. Ik vermoed MSRP van 999 en een werkelijke prijs van rond de tegen de 899. Hangt er ook een beetje vanaf of er een Actie komt de XM4.
21:9 is best een fijn formaat om mee te werken. De meeste samsung mid range zitten al aan 20:9 en denk inmiddels ook de high ends.

Heb een review van de Xperia 1 geschreven met een stuk over de schermverhoudingen. Vooral het minder scrollen van webpagina's, een groot gedeelte nog kunnen zien bij typen en split screen voor 2 apps zorgen voor een beter gebruiksgemak.

Ik ging wel direct van 16:9 naar 21:9. Een breder scherm hoef ik niet omdat het makkelijk in de hand te houden is waardoor 21:9 op 6.5" voor mij perfect is.
ik vind het helemaal geen fijne formaten. 21:9 dwing je ALLE content in potretstand. Terwijl er genoeg dingen zijn die je horizontaal consumeert (bijv. Instagram), verplicht. Niet roteerbaar. En ook niet praktisch. Waar stopt de waanzin? een telefoon van een paar cm breed en 15m hoog? We blijven maar screen real estate inleveren omdat het een 'hippe trend' is om telefoons heel hoog en dun te maken. Maar ergens na 16:9 begin je niet alleen winst te hebben maar ook verlies. Praktisch verlies. M'n S10 of LG G6 zijn echt de limit voor me, nog dunner en het is gewoon voor mijn usecase erg onpraktisch.
Het zou misschien niet perfect zijn voor iedere use case. Vandaar nog steeds verschillende formaten maar tegelijkertijd denk ik dat verticale content het meest geconsumeerd wordt. Facebook, twitter, mobiele webpagina's, muziek playlists, smart systemen (hue, google home etc.). En in geval van split screen kun je een volledig 16:9 video in het klein boven in het scherm afspelen en nog steeds zo'n 15:9 ruimte hebben voor het lezen van een website of iets anders multitasken.
Dat je meer ruimte hebt als je toetsenbord ook gebruikt is echt een pro. Ik heb nu bij mijn pixel 3a xl (18,5:9?) het toetsenbord zo klein gemaakt dat ik nog kan typen, maar meer hoogte en niet perse breedte zou zeker welkom zijn!
Alles wat QuickCharge 4 ondersteund heeft ook USB-PD support, het is veel breder ondersteund dan de meeste denken.
De prijs van de Xperia 1 mkII + 250 euro kostende koptelefoon was 1100 euro, de 5 is de compacte versie daar onder en zal echt niet evenveel gaan kosten als de grotere 1.

Ik denk eerder 900 euro + draadloze oortjes ter waarde van 150 euro ofzo.
Ik denk dat je €1199 bedoelt, dat is wat ik in de Pricewatch zie:
pricewatch: Sony Xperia 1 II Zwart


In de tijd van de Xperia Z* en Z* Compact serie, zat er slechts €50,- verschil tussen de verschillende maten. Hierbij was de normale versie dus €50,- duurder dan de Compact versie. De Compact-serie was in verhouding echter wel duurder. Dat komt doordat je een kleiner scherm kreeg, soms minder werkgeheugen en een lagere resolutie. Doordat Sony meer moeite moet doen voor de kleinere onderdelen en alles dichter bij elkaar te bouwen, was het productieproces zeer waarschijnlijk ook duurder dan van de normale variant.

De €250,- prijsverhoging van de Xperia 1 II vs Xperia 1 werd vooral veroorzaakt door de nieuwste Snapdragon 865 processor. Door het verplicht 5G modem, is de prijs voor elke fabrikant een stuk hoger geworden. Een enkeling weet een SD865 smartphone nog onder de €800 te houden, maar daarbij moeten ze eigenlijk verlies draaien of nauwelijks marges pakken. De Xperia 5 II zal hier ook last van krijgen, vandaar dat ik de prijs boven de €1000 schat.

Met de introductieprijs van de 5 II in gedachten, verwacht ik toch wel dat de prijs dan wat lager zal zijn. Ik ga daardoor niet voor €1199, maar voor €1049,- inclusief de nieuwste Sony headset die men standaard meelevert bij smartphones in februari/september. Dit doen ze al minimaal sinds de Xperia Z3-serie en de prijs van zo'n headset ligt vaak ronde de €300,- (productiekosten voor Sony, liggen natuurlijk vele malen lager).
ah ja ik bedoelde 1199, maar die is na introductie redelijk snel gezakt..

Wat de prijs ook verder oppompt is het bundelen van een erg dure koptelefoon, want die krijg je natuurlijk niet gratis, je betaalt er gewoon voor, en als je hm niet wilt moet je hm maar verkopen denkt sony, maar win win voor hun.. want dan is er meer sony product in omloop..

En ik hoop echt dat Sony de prijs van 999 hanteert dan.. want boven de 1000 euro vind ik echt een stap te ver..
Doet mij een beetje denken aan de Pickup. Een zinloos voertuig in Europa. Maar ja wel een stoer imago en een V8 onder de kap. Maar zuipt benzine(/gas), is bijna nergens fatsoenlijk te parkeren....oftewel totaal niet praktisch. Mensen bedenken er vervolgens zelf een usercase voor: zware aanhanger, onverharde bouwplaats...niets wat een fatsoenlijk diesel busje niet aan kan (of je moet echt in de blubber komen te staan, maar dan moet je gewoon een Landrover kopen).

Knappe jongen die mij overtuigt van het nut van een pickup in NL.
Knappe jongen die mij overtuigt van een te grote, onhandelbare telefoon met 21:9 120hz schermpje
Bij de eerste 21:9 telefoon was ik erg sceptisch. Maar hoe meer andere toestellen naar deze verhouding toe kruipen hoe meer ik denk dat ik er toch wel een keertje een wil proberen.

Sony wordt gelukkig beter en beter op cameravlak door de (eindelijk) nauwe samenwerking met hun fotografietak.

Compactheid, camera en batterijduur zijn voor mij de belangrijkste dingen. Dus als de batterijduur ook nog goed is, zou ik 'm wel eens willen proberen.
Mijn conclusie was vooral dat je nergens meer bij kunt met je vingers. Heb de telefoon toen maar teruggestuurd en een S10e genomen omdat die nog enigszins te doen is qua formaat.
Inderdaad. Dat lijkt mij ook zeker het geval.

Ik heb nu een Pixel 3 maar over een paar jaar zit ik op een Pixel 5 of Pixel 6 en die zullen al op 20:9 of 20,5:9 gaan ziten. Helaas gaan toch alle modellen daar heen. Dus op dat moment wordt zo'n Xperia wel weer interessant.
Ik merk bij mijn A70 (een 20:9 telefoon) dat het vooral mogelijk is om toch een wat groter scherm te hebben, zonder dat hij te breed word om met een hand vast te houden.
Leuk dat ze de 3.5mm terug brengen!
Ik heb een sony xperia xz1c en heb ook een 120hz scherm, alleen staat die niet actief.
De meeste sony telefoons hadden al 120hz...
Wut? Kun je dat aanzetten in het ontwikkelaarsmenu oid? Ik zie er niks van terug in mn telefoon.
Ziet er goed uit, Zit de fingerprint scanner nog aan de zijkant? Of zit deze nu onder het scherm?
Die sensor zit aan de zijkant, maar is minder ver verzonken.
In het artikel staat een link naar de renders.
Mooi toestel. Hopelijk is hun camera (app) concurrentieel met de rest (Samsung/Huawei/...), want ook al maken ze de camera's voor vele toppers, hun software blijft al jaren achter. Helaas.
Fack!

Ik stuur net mn Xperia 5 voor reparatie..
Kon ik maar de 5 II ter vervanging krijgen.

WAT een telefoon. Enkele minpunten voor mij waren de batterij, scherm ververssnelheid, en camera (fps o.a)

Sony is tóch niet gek. Ze weten precies was hun telefoon mankeren.


Ik neigde toch naar de grotere broer maar door deze veranderingen blijf ik bij de compacte series vrees ik. Want ook volgend jaar zie ik ze geen 4k, 120hz scherm gebruiken.
Wat houdt die samplingrate van 240hz in?

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.


Apple iPhone SE (2020) Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True