Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Valve: alleen speeltijd in Microsoft Flight Simulator telt voor terugvragen geld

Valve maakt duidelijk dat spelers van het onlangs uitgekomen Microsoft Flight Simulator niet bang hoeven te zijn dat de tijd die nodig is om de game te downloaden al meetelt voor de mogelijkheid om het aankoopbedrag terug te vragen. Daar waren eerder zorgen over.

In een statement aan PC Gamer laat de onderdirecteur van Valves marketingafdeling weten dat 'de tijd die nodig is om de additionele content te downloaden niet zal meetellen voor Steams terugbetalingsbeleid'. Dat betekent dat de Steam-regeling voor het terugvragen van het aankoopbedrag van een game, mits er niet meer dan twee uur is gespeeld, niet wegvalt in het geval van Microsoft Flight Simulator. Valve zegt dus dat daadwerkelijke speeltijd wordt aangehouden, al geeft het bedrijf geen nadere toelichting op hoe het hier invulling aan zal geven. De onderdirecteur zei verder alleen nog dat Valve met Microsoft samenwerkt om te kijken of het mogelijk is de downloadervaring te verbeteren.

Over deze kwestie bestonden de nodige zorgen en onduidelijkheden, omdat de benodigde Microsoft Flight Simulator-download in totaal 150GB vergt en het grootste deel van die download, zo'n 90GB, geschiedt in de eigen gamelauncher van het spel. Zodra deze van Steam losstaande launcher met downloaden begint, start ook Steams systeem voor het bijhouden van hoe lang een speler het aangekochte spel speelt. Deze teller begint al te lopen zodra deze aparte launcher voor de eerste keer wordt opgestart, waarbij eerst dus nog het grootste deel van het spel moet worden gedownload. Bij nogal wat spelers die niet over een snelle internetverbinding beschikken, was die duur van twee uur al voorbij voordat de game in zijn geheel binnen was. Spelers zagen dat Steam de downloadtijd in de Microsoft Flight Simulator- launcher al als speeltijd logde. Zodoende kwamen er nogal wat klachten en oproepen aan het adres van Valve om het beleid rondom die twee-uurstermijn te verlengen of ruimhartiger toe te passen, zodat ze in ieder geval de mogelijkheid zouden behouden om eventueel het aankoopbedrag te kunnen terugvragen.

In principe geldt er in de EU een herroepingsrecht waar consumenten zich op kunnen beroepen. Het gaat om een termijn van veertien dagen waarin consumenten een vanop afstand aangekocht product gedurende twee weken kunnen uitproberen en dan het recht hebben de aankoop te ontbinden, het product terug te sturen en het aankoopbedrag terug te vragen. Voor digitaal aangekochte software geldt een uitzondering, zoals in de Nederlandse wet is te vinden. Een consument heeft geen recht van ontbinding bij digitale inhoud die niet op een materiële drager is geleverd, mits er sprake is van een nadrukkelijke toestemming van de consument en hij voorafgaand heeft verklaard afstand te doen van het recht op ontbinding van de overeenkomst.

Valve maakt op Steam gebruik van deze uitzonderingsregeling. Gebruikers die digitale content op Steam aanschaffen, moeten tijdens het afrekenen aangeven akkoord te zijn met het feit dat het recht op herroeping binnen veertien dagen na de aankoop zal verlopen, of na het beginnen van het downloaden van de content. Valve respecteert dus weliswaar de termijn van veertien dagen, maar conform het beleid rondom terugbetalingen wordt dit recht ingeperkt op het moment dat de gebruiker begint met het downloaden van de aangeschafte content. Dan geldt namelijk de regel van twee uur speeltijd. Als een game minder dan twee uur is gespeeld binnen de eerste veertien dagen na aankoop, blijft de mogelijkheid van een 'retourzending' intact. Bij meer speeltijd dan twee uur vervalt deze mogelijkheid, ook als binnen de termijn van veertien dagen wordt gebleven. Als er niet wordt begonnen met het downloaden van een aangekocht spel, blijft de termijn van veertien dagen gelden.

Tweakers schreef onlangs een review van Microsoft Flight Simulator en maakte ook een videoreview van de game. Op de website Metacritic heeft het spel nu een gemiddeld cijfer van 9,3 op basis van een gemiddelde van 44 officiële gamerecensenten.

Door Joris Jansen

Nieuwsredacteur

21-08-2020 • 11:14

108 Linkedin

Reacties (108)

Wijzig sortering
Vraag me wel af hoe Valve nu het verschil ziet tussen downloaden en spelen inside de game.

Ik heb zelf ook een game publisched in de store maar ik zie nergens een api waar je deze metrics kunt aanpassen of doorsturen. Valve lijkt gewoon te kijken naar hoelang de app draait die zij starten.
Kan ook zijn dat ze gewoon iedereen die dat wilt hun geld terug geven maar ze dit niet publiek maken.
Volgens mij is het een andere executable die het downloaden regelt. Steam kan wellicht zien hoe lang er gespeeld wordt per executable.

Bron: tekst “in launcher”. Launcher is vaak een aparte executable.

[Reactie gewijzigd door Gamebuster op 21 augustus 2020 12:00]

Zelfde executable deze keer, dus ik ben ook benieuwd hoe Valve dit gaat doen, misschien door naar de Flighthistory te kijken.

Eerlijk gezegd denk ik dat Valve gewoon iedereen gelijk gaat geven ongeacht de speeluren aangezien dit toch geen spel is wat je koopt om maar een paar uurtjes/in een dagje doorheen te spelen.
Valve weet jouw IP en dus hoelang het downloaden heeft geduurd. Daarnaast heet de app zelf vast ook wel telemetry.

Dus tenzij alles ineens via MS zelf gaat en ze daar geen inzage in krijgen/hebben, moet het allemaal wel te doen zijn. Steam weet meer dan jij denkt ;).

Daarnaast dus dikke kans dat ze gewoon 24 uur accepteren. Dit spel is toch niet bedoeld om “uit” te spelen.
Maar dan nog. Stel ik start 's avonds die launcher en laat de download 's nachs doorlopen. Launcher heeft gedaan met downloaden en brengt me naar het spelmenu terwijl ik lig te slapen. Dan moet ik alsnog mijn 2u kunnen krijgen.

Het lijkt mij dan ook dat ze vooral gaan vertrouwen op de eerlijkheid van de mensen zelf. Zolang je geen dagen aan een stuk hebt gespeeld om dan je geld terug te vragen gaan ze volgens mij gewoon je een refund geven.
Ze kunnen vrij makkelijk je progressie en stats inzien. Maar je punt is zeker terecht!
Maar dat is het net...De game komt niet binnen via steam maar via een eigen launcher. Steam telt de tijd dat die launcher draait ook als "gespeelde" tijd. Dus Scriptkid vraagt zich af of en hoe steam weet hoe lang je hebt gespeeld versus gedownload.

On topic: Ik denk ook wel dat steam hier gewoon liberaal gaat zijn met uitdelen van refunds. Als je 1 vraagt binnen de 14dagen zal je hem gewoon krijgen, ongeacht de uren dat je hebt
Het is alles bij elkaar een minder qualiteit product dan FSX dat al een relatief laag qualiteit product was wat programmeerwerk betreft dan veel andere spellen uit die tijd.

Het enige waar ze door gered worden is scenery textures, cockpit textures, en belichting de rest is of geen stap verder of een stap terug.

De manier hoe het installeert is al helemaal krankzinnig, duurt lang, is extreem groot zonder goede reden, is ingame, staat op meerdere locaties, game directory is volledig afgeschermd van de gebruiker, ik kan daardoor geen gameprofiel maken voor FS2020 en of reshade gebruiken.

Slechte controlsettings out of box, wat ik wel kan rechttrekkken in de logitech gameprofiler door de x,y,z ranges te halveren. Je vraagt je af waar de developers dan mee hebben zitten spelen/testen.

Visuele factoren niet uit te zetten, als ik naar beneden kijk wordt het scherm witter, wat nergens over gaat.

Vliegveld Yakutsk, laat me niet lachen, zelfs FSX zag er niet zo belachelijk uit, ook Noorwegen in de buurt van Flam is volslagen idioot, maar dan toch op de release knop drukken.
Toch erg veel visuele glitches voor een volledig visueel georienteerde game. En dan ook glitches die laten zien dat ze dat type object/struktuur gewoon niet begrijpen, meren op hoogte bijvoorbeeld.

Spel is hier al meerdere keren gecrashed, duurt heel lang om het menu te starten, en om de simwereld te starten nog een keer, wat volslagen vreemd is het is de 1 of de ander maar niet allebei.
Het gebruikt veel GPU in het menu voor het renderen van een filmpje of een plaatje, iets wat de rest van de wereld al heeft uitgevogeld, start Portal2 maar eens op.

MS-Flight wat out of box vele malen beter of begrijpelijker, had ook aanpassingen nodig maar was ook gratis voor de entree/demo versie.
Nu is de XBOX-live versie 1 euro, maar ze doen daarentegen geen enkele concessie op Steam wat gewoon dom is voor een half-af produkt met zoveel potentiele gebruikers, zet het dan op Early-Access ofzo (met 1 of 2 vliegtuigen) voor een 10tje dan trekken ze nog steeds mensen naar XBOX-live zonder je Steam koper voor de schenen te schoppen.

Nee dit is No-Mans-Sky all over again. Krijgen ze het gerepareerd ? Waarschijnlijk wel, maar suggereer dan niet dat het een gold-status/Triple-A produkt is, en verkoop dan niet voor volle mep.

Ik snap die hoge waarderingen dan ook niet, die kreeg Hello-games ook niet toen ze hun release deden. Is het omdat het het heilige Microsoft is ? (En de dromers van de Flightsimcommunity natuurlijk)

Wel netjes van Valve mbt de refund maar dan ben ik van Valve eigenlijk ook niets negatiefs gewend naar de gebruiker toe, had niet anders verwacht van hun dan dit.

-1 LOL, bewijst wel weer wat de meerderheid van de Tweakers voor mensen zijn ! ( FYI, het minimum voor on-topic posts is "+1" ! )
-1 is alleen bedoeld voor mensen die ontopic posts -1 modden.

[Reactie gewijzigd door enchion op 21 augustus 2020 18:32]

Het enige waar ze door gered worden is scenery textures, cockpit textures, en belichting de rest is of geen stap verder of een stap terug.
De FMC in vergelijking met FSX werkt toch een heel stuk beter, alsmede het plannen van vluchten en zelfs integratie met de FMC. Kun je specifieker toelichten waarom FS2020 een stap terug is iin technologie volgens jou?
De manier hoe het installeert is al helemaal krankzinnig, duurt lang, is extreem groot zonder goede reden
Je haalt zelf eerder al de grafische aspecten aan, daarmee geef je eigenlijk zelf een verklaring voor hoe het spel zo groot kan zijn. Dus hoezo "zonder goede reden"?.
game directory is volledig afgeschermd van de gebruiker, ik kan daardoor geen gameprofiel maken voor FS2020 en of reshade gebruiken.
Daar heb je een punt, en dat is een bekend iets met Windows Store applicaties.
Ik weet niet wat reshade is of wat je bedoelt met "een gameprofiel maken voor FS2020", dat doe je toch ingame?
Vliegveld Yakutsk, laat me niet lachen, zelfs FSX zag er niet zo belachelijk uit, ook Noorwegen in de buurt van Flam is volslagen idioot, maar dan toch op de release knop drukken.
Toch erg veel visuele glitches voor een volledig visueel georienteerde game. En dan ook glitches die laten zien dat ze dat type object/struktuur gewoon niet begrijpen, meren op hoogte bijvoorbeeld.
Kun je toelichten wat er zo slecht is aan Yakutsk? Zover ik weet is het een auto generated / AI generated vliegveld dus ik kan mij goed realiseren dat de omgeving niet accuraat zal zijn. MBT tot glitches, ik denk dat ik begrijp wat je bedoelt maar gezien hoe de hele wereld er al vele malen gedetailleerder uit ziet dan ooit te voren vraag ik me af wat je punt nu is? Het klopt niet 100% met de werkelijkheid? Nee klopt, daarvoor komt paid DLC.
Spel is hier al meerdere keren gecrashed, duurt heel lang om het menu te starten, en om de simwereld te starten nog een keer, wat volslagen vreemd is het is de 1 of de ander maar niet allebei.
Het gebruikt veel GPU in het menu voor het renderen van een filmpje of een plaatje, iets wat de rest van de wereld al heeft uitgevogeld, start Portal2 maar eens op.
Mijn GPU is in het menu gewoon stil en ik heb nergens last van zelf. Spel is wel een paar keer vastgelopen toen ik zelf met de camera rare dingen deed. Verwacht dat dat nog wel gaat verbeteren.
MS-Flight wat out of box vele malen beter of begrijpelijker, had ook aanpassingen nodig maar was ook gratis voor de entree/demo versie.
Nu is de XBOX-live versie 1 euro, maar ze doen daarentegen geen enkele concessie op Steam wat gewoon dom is voor een half-af produkt met zoveel potentiele gebruikers, zet het dan op Early-Access ofzo (met 1 of 2 vliegtuigen) voor een 10tje dan trekken ze nog steeds mensen naar XBOX-live zonder je Steam koper voor de schenen te schoppen.
Dat is een mening, prima. Ik vind hoe ze dit aanpakken een dikke prima en qua prijs zelfs begrijpelijk gezien het detail van het spel.
Nee dit is No-Mans-Sky all over again. Krijgen ze het gerepareerd ? Waarschijnlijk wel, maar suggereer dan niet dat het een gold-status/Triple-A produkt is, en verkoop dan niet voor volle mep.
Die vergelijking gaat echt nergens op.
Ik snap die hoge waarderingen dan ook niet, die kreeg Hello-games ook niet toen ze hun release deden. Is het omdat het het heilige Microsoft is ? (En de dromers van de Flightsimcommunity natuurlijk)
Asobo is privaat en niet van Microsoft (https://en.wikipedia.org/wiki/Asobo_Studio).
Dus...eh...?!?

Samenvattend:

Je probeert punten te maken maar onderlegd ze niet echt en je hele reactie klinkt als een /rant. Prima als het spel niks voor je is maar als je publiekelijk een spel gaat afbranden onderbouw het dan wel enigszins. Het leest nu meer dat het spel niet aan je verwachtingen voldoet, en dat kan natuurlijk, en Microsoft een soort van persoonlijk tegen je gelogen heeft. Doe relaxed, neem een twix ofzo.
Er is ergens een vete aan de gang waar ik niet vanaf weet, geloof ik. Op vele youtubefilmpjes over dit spel wordt ook veel commentaar gepost waarbij MS afgefakkeld wordt en verafschuwd voor hun wanprestatie, terwijl MS het spel helemaal niet gemaakt heeft. Erg raar.
Ms Flight was beter? In welk opzicht? Noem er één. Laat me niet lachen. Ik was betatester, en als er een ding is waarover wij eens waren dan is het wel dat MS Flight op alle fronten slechter was dan FSX. En het moge duidelijk zijn dat de meeste reviewers FS2020 een behoorlijke vooruitgang vinden. Koop een nieuwe pc, SSD of dergelijke om je laadtijd te verkorten.
Flightsimulator games worden voor mij pas leuk als er goede third party addons komen. Zoals PMDG, A2A, flytampa, etc...

Voor mij is het vanzelfsprekend dat een vanilla flightsimulator nogal onaf aanvoelt. Maar wat ik ervan gezien heb op youtube ziet het er prima uit.
Je copy&paste letterlijk je post uit het forum?

No mans sky referentie? Heb je daar de ontwikkeling wel van gevolgd, of ken je de term enkel omdat het bekend daarvan is geworden? Totaal geen vergelijking, enige probleem is je eigen verwachting, vergelijkingen maken zonder naar totale plaatje te kijken, aannames op basis van... iets? denk ik, vraag je refund aan en ga wat anders spelen, deze game is blijkbaar niet voor jou.

[Reactie gewijzigd door SinergyX op 21 augustus 2020 11:40]

'anti-user georidenteerde business model', je haat tegen MS is best groot is het niet?

Maar relevant op wat? Hebben zij features en/of tools beloofd die er niet waren? Dingen gezegd die absoluut konden, maar helemaal niet bestonden? Een compleet rijke wereld opeens een fractie in werkelijkheid? Welk aspect precies bedoel je nu met NMS? Of gewoon in z'n geheel niet naar de hele devlog gekeken, maar gewoon game gekocht en meteen losgaan hoe slecht het is?
Ik zie niet in hoe dit spel early access zou zijn. Nee, niet heel de wereld is tot in detail beschikbaar, maar toon eens een spel dat de aarde op een betere manier kan weergeven. En dan heb ik het over heel de planeet, niet kleine stukjes. Zijn andere flight sims zoveel beter op gebied van realisme? Nee, de vliegtuigen zijn niet perfect, zeker de grote jets niet met hun vele knopjes die een inop weergeven. Maar daar heb je ook weer third party content voor. En daar betaal je dan ook de hoofdprijs voor. Je kan niet verwachten dat je tientallen vliegtuigen en vliegvelden krijgt en een hele wereld in het hoogste detail voor dezelfde prijs als waarvoor je anders 1 toestel koopt dat wel volledig is uitgewerkt tot in de kleinste details.
Op de website Metacritic heeft het spel nu een gemiddeld cijfer van 9,3 op basis van een gemiddelde van 44 officiële gamerecensenten.
Officiële gamerecensenten? :? Vreemde term. Heb je daar een licentie voor nodig van Metacritic of een certificaat?

Beetje mierenneuken, want een andere term is misschien ook wel lastig, maar officieel klinkt wel verkeerd. Ze noemen het zelf 'critic reviews'.
Metacritic heeft user scores en critic scores. Er is een hele hoempapa 'toetsing' voor ze gaming websites/tijdschriften/whatevers mee laten tellen aan de critic score. Er zijn zelfs verhalen over hoe publicaties zodra ze hun metacritic-approval krijgen een hele hoop schrijvers de deur wijzen (ja okee ze waren al freelancers maargoed) en vaak zelfs oude reviews van de site verwijderen zodat ze hun score-invloed als 'dienst' kunnen inzetten om lucratief te onderhandelen met uitgevers.

Mocht het niet duidelijk zijn ik vind het een broodje poep maar snap wel waar het taalgebruik vandaan komt.

[Reactie gewijzigd door Abbu-kun op 21 augustus 2020 17:13]

Ben benieuwd of de VR update een beetje goed wordt, want in VR zou dit natuurlijk wel heel vet zijn.
Komt er een VR update hiervoor?
Eerst volgende grote update heeft VR support schijnbaar.
Enkel voor de hp reverb 2 die dan ook op de markt komt. Andere brillen worden later ondersteund.
Belangrijke info als Oculus Rift user haha.
Dank hiervoor.
Ik ben benieuwd wat voor PC je nodig hebt om 'm op 80 - 90FPS te draaien op VR resoluties. Mijn 980Ti gaat het in ieder geval niet lukken.
https://www.guru3d.com/ar...e_benchmark_review,7.html

Geen van de huidige kaarten kan de game op > 50 fps draaien in 1440p ultra, kortom dit gaat best een uitdaging worden om de game (op ultra) in VR te spelen.
Lijkt me dan wel dat je iets van een flinke joystick setup met veel knoppen nodig hebt. Of wil je elke keer je headset afzetten als je iets wilt aanpassen?
Gewoon ook virtueel?
Je hebt blijkbaar nog nooit iets in VR gespeeld :')
21 augustus 2020 14:02
Je hebt blijkbaar nog nooit iets in VR gespeeld :')
Ik niet, dus leg uit.

[Reactie gewijzigd door 84hannes op 21 augustus 2020 14:16]

Het idee is dat je de knoppen in de cockpit direct kunt bedienen. Je kunt dit nu bijvoorbeeld ook al doen met je muis.
... met je virtuele handen dus :) Het is inderdaad wat moeilijk voor te stellen als je nog nooit zo'n bril op hebt gehad en nog nooit de film Johnny Mnemonic hebt gezien.
Maar dat is niet bepaald vlot, vind ik. Een knop indrukken die met je eigen fysieke hand kunt activeren, is sneller.
Het is meer een stuk gemak wat ik zoek, met VR vind ik dat (nog) niet.
Jazeker, dat was juist mijn probleem met VR en dat spel waar ik mee werkte.

Het gaat ook niet zozeer om technische belemmeringen, maar meer de wens voor praktische middelen.
Als ik een aircombat sim doe, dan wil ik bliksemsnel iets kunnen activeren.
Zonder HOTAS setup vind ik het heel ongemakkelijk met VR.
Dat is 1 van de redenen waarom ik op korte termijn niet verwacht naar VR over te stappen. Ik gebruik hiervoor TrackIR nu als alternatief.

[Reactie gewijzigd door fastbikkel op 24 augustus 2020 15:43]

Hier wacht ik ook op, echter heb er op het moment vraag tekens bij gezien de performance issues.
High end systems komen maar net bij de 60FPS, echter cockpit view of vliegen boven stedelijk gebieden doet the FPS zwaar instorten, beetje goede VR ervaging eist toch echt een hoge frame rate.
Dankzij de launcher had je ook niks aan de preload. Alleen de eerste gigabyte was beschikbaar.
Ja bizar, viel me erg tegen. Doe dan die preload niet.
Je kan hem nu in ieder geval 1 hele maand spelen voor 1 euro. De xbox game pass voor PC. Plus nog een lading andere goede games.
Ik vind het eigenlijk erg dat er nog altijd nieuwe games uitkomen die gekozen hebben voor een launcher zoals Steam om hun spel beschikbaar op te maken, maar dan de download en het uiteindelijk opstarten van het spel toch nog via een andere zelfgemaakte nutteloze launcher te laten gebeuren. Laat het downloaden en opstarten dan toch volledig gebeuren via Steam!!!?!!!

Bijvoorbeeld, Warframe heeft zo een extra launcher, maar ook Gaijin Entertainment (War Thunder, Crossout, Cuisine Royale, Enlisted, ...), ...

Waar ik al helemaal niet tegen kan is als zo een launcher standaard peer-to-peer sneaky aan staan heeft waardoor je zelf ook downloadserver speelt voor andere mensen. Willen zij dan ook mijn internetabonnement betalen a.u.b. ?
(Ik zet dan ook peer-to-peer, torrent, etc. allemaal direct af, maar toch...)
Het wordt tijd dat ik weer een nieuwe SSD aanschaf denk ik, wat een installatie als ik t zo lees.
En ik zal ook de volgende keer proberen een MOBO te vinden die alle drive aansluitingen kan gebruiken i.pv. nu waarbij er 2 SATA's worden weggedrukt als ik een M2 aansluit.
Ik heb hem ‘s avonds aan de download gezet voor ik naar bed ging en de volgende dag kon ik hem zo opstarten, daar is die SSD niet perse voor nodig.

ingame laadtijden zijn wel best lang vanaf een normale HDD, maar als je daarna een lang stuk gaat vliegen is dat ook weer niet heel erg.
Laadtijden zijn ook met een (NVMe) ssd best lang overigens!
Tja iedereen staart zich blind op de theoretische SSD snelheden maar die worden lang niet altijd benut, het laden van een spel is niet enkel afhankelijk van de opslag maar ook van je CPU e.d, als je CPU niet sneller kan aanleveren zal ook de SSD niet al z'n capaciteit gebruiken, ook is niet elk spel even efficiënt geschreven.

Doet me denken aan die tests die mensen deden met ramdisks te vergelijken met SSD's voor het inladen van spellen, je raad het al, geen verschil terwijl een ramdisk vele male sneller opereert dan de gemiddelde SATA3 SSD.

Zit nu nog op een 1TB Samsung HD103SJ wat na 10 jaar (49169 uur draaien) nog steeds prima dienst doet, al duurt het laden van spellen wel wat langer in eerste instantie maar met 32GB RAM kan je behoorlijk wat data cachen die de HDD niet langer daarna hoeft in te laden, dus het leed is minimaal.

Als ik zal upgraden zal ik eerder kijken naar een SSD met fatsoenlijke levensduur zoals een Samsung 860 Pro 2TB SSD, niet echt interesse in NVMe of M.2 maar dit zit op m'n huidige Sabertooth X79 toch al niet.

Een gamedrive van 1TB begint nu toch wel behoorlijk krap te worden voor meerdere spellen.

[Reactie gewijzigd door CriticalHit_NL op 21 augustus 2020 18:57]

Och, kun je zien als extra motivatie om niet meteen neer te storten.
Mijne was zo klaar met mijn 1000 mbit glas verbinding :) de ms servers lieten mij de game gewoon op 960 mbit downloaden. Alleen jammer van het uitpakken van bestanden onder het downloaden. Waardoor deze steeds wordt onderbroken.
Die van mij ging ook wel netjes hoor met 150 mbit maar idd dat uitpakken tussendoor, ik was een film gaan kijken en na een half uur even gechecked en toen dacht ik, kom morgen wel weer terug.
ligt er aan welke chipset je wilt... op mijn oude B450 zaten er 6(!) sata aansluitingen en twee vielen er weg als ik idd ook een m.2 zou aansluiten.
Nu op mijn X570 UD van Gigabyte heb ik dat niet. Niet dat ik een m.2 heb maar goed...
Goed de websites van fabrikanten door nemen en waar het kan alvast handleidingen downloaden en die goed vóór aanschaf doorlezen. gedeelte ssd's en sata aansluitingen en M.2 of Nvme ssd.
Wil ook nog wel eens te maken hebben of je de ssd's in raid zet.

Succes!
Met de gamepass speel je het spel nagenoeg bijna gratis. Alleen het installeren is ff een dingetje. Nogal wat crashes gehad.
Installeren ging hier (vanuit Kiribati :D) probleemloos. Eerste 20-30% schoten niet echt op (veel kleine files) en daarna trok ik hem binnen met een 50-60MB/s. Game < 1 uur draaiende volgens mij.
Huh? Waarom staat hun server in Kiribati?
Je kon de game maandag al installeren als je de locatie van je OS op Kiribati zette ;)
Ik zou de logica omdraaien.

Maakt het downloaden "gratis".
Eens dat het ingeladen is, kan men de boel activeren.
En dan kan de timer lopen.

Ik zie het wel gebeuren dat kinderen dan heel veel gaan downloaden om het dan niet te gaan activeren.

Maar als ik zo'n bestanden zie, dan mis ik de tijd van 56k-modems toch niet.

Al denk ik er nu wel aan om da geluid als beltoon in te stellen.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.


Apple iPhone SE (2020) Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True