Ziggo verhoogt ook prijs van Internet Only-abonnementen met 2 euro per maand

De prijsverhoging van Ziggo per 1 juli geldt ook voor Internet Only-abonnementen. Dat in tegenstelling tot wat de provider eerder liet weten. Internet Only Start, Max en Complete worden 2 euro per maand duurder.

Ziggo toont de prijsverhogingen van de Internet Only-abonnementen niet op de pagina met prijswijzigingen, dus deed Tweakers daarover eerder deze week navraag bij Ziggo. Toen werd verteld dat de prijsverhoging niet geldt voor Internet Only-abonnementen, maar dat blijkt nu een misverstand, zegt de woordvoerder van Ziggo.

Net als bij de andere abonnementen gaat de prijs van Internet Only-varianten per 1 juli met 2 euro per maand omhoog. Dat geldt alleen niet voor het Giga-abonnement met een downloadsnelheid van 1GBit/s; de prijs daarvan blijft gelijk. Ook veranderen de prijzen van zakelijke abonnementen. Daarbij is de prijsverhoging 2 euro per maand exclusief btw.

Ziggo-abonnement Huidige prijs per maand Prijs per 1 juli Verschil
Alles-in-1 Start €52,00 €54,00 + €2,00
Alles-in-1 Complete €67,00 €69,00 + €2,00
Alles-in-1 Max €87,50 €89,50 + €2,00
Internet Start & TV Complete €60,45 €62,45 + €2,00
Internet Start & TV Max €72,90 €74,90 + €2,00
Internet Complete & TV Start €62,45 €64,45 + €2,00
Internet Complete & TV Max €79,45 €81,45 + €2,00
Internet Max & TV Start €70,00 €72,00 + €2,00
Internet Max & TV Complete €75,05 €77,05 + €2,00
Internet Giga & TV Start €82,00 €82,00 -
Internet Giga & TV Complete €86,50 €87,05 + €0,55
Internet Giga & TV Max €99,50 €99,50 -
Internet Only Start €46,50 €48,50 + €2,00
Internet Only Complete €56,95 €58,95 + €2,00
Internet Only Max €64,50 €66,50 + €2,00
Internet Only Giga €76,50 €76,50 -
Internet Giga & TV Complete €86,50 €87,05 + €0,55
Voordeelpakket €41,50 €43,50 + €2,00
Kabel TV €18,70 €19,95 + €1,25
TV Start €26,95 €26,95 -
TV Complete €36,95 €36,95 -

Door Julian Huijbregts

Nieuwsredacteur

13-05-2020 • 11:06

290

Reacties (290)

290
286
166
14
1
92
Wijzig sortering
En als je belt met Ziggo - ze hebben nu zelfs een speciaal menu voor tariefswijziging - en je spreekt met een medewerker wordt zonder problemen deze 2 eur/maand verrekend (ofwel, 24 per jaar op je eerste factuur credit).

Heel apart dit allemaal wel.... mensen met een "grote bek" krijgen het gedaan, terwijl het gros het maar over zich heen laat komen en de bekende 'dief van de eigen portemonnee' zijn.
Dat verschilt wel wie je aan de lijn hebt.
Paar jaar geleden Ziggo telefonisch opgezegd.
In plaats van een mooie korting/aanbieding was het antwoord van de medewerker "prima, wij gaan uw opzegging in orde maken"

Teruggebeld en met veel pijn en moeite toch een kleine korting eruit kunnen halen.
Standaard is dat echter niet.

Mogelijk komt dat doordat hier in Den Haag geen glasvezel is en Ziggo simpelweg monopoly heeft.
Dreigen met opzeggen moet je voortaan achterwege laten.
De volgende keer probeer dit:
- Je wilt in principe niet weg, alles tevreden blablabla;
- Iets leuks doen voor trouwe klant blablabla;
- Aanbiediing ontvangen van concurrent blablabla;
- Naar aanleiding van einde contract zelf online georiënteerd blablabla

Bel naar Ziggo en kies afdeling opzeggen. (Dit is eigenlijk de loyalty desk of tweede lijn.)
Vergeet bij aanvang gesprek naam van de medewerker niet te noteren. Als korting krijgen niet lukt, hang op en probeer opnieuw bij een andere medewerker.

[Reactie gewijzigd door Dabbel op 25 juli 2024 00:49]

Ja leuk allemaal, maar het blijft triest. Hanteer gewoon vaste prijzen voor iedereen, wat een gedoe dit allemaal.
Ik ben het daar volledig mee eens. Als niet iedereen het krijgt dan moeten ze dit ook niet aanbieden als je er expliciet om vraagt. Maar goed, ook hier zal weer een kosten-batenplaatje bij horen waarbij het te duur is om het aan eenieder te geven maar waar het nog wel geld oplevert door het aan een select groepje schreeuwers te geven. Over de hele linie is het natuurlijk minder klantvriendelijk en dat moet je als Ziggo zijnde voorkomen. Advies aan Ziggo: stoppen met deze onzin of iedereen lagere prijzen geven. Laatste gaat niet gebeuren. Dus stoppen met deze zogenaamde blijf-bij-mij kortingen. Misschien scheelt dat weer in de volgende prijsverhoging. ;)

[Reactie gewijzigd door Jay-B op 25 juli 2024 00:49]

Mee eens, maar als je het niet doet ben je dief van eigen portemonnee. Vorige week voor de derde keer op rij aan het einde van mijn jaarcontract Ziggo gebeld (via menu opzeggingen) met de mededeling dat ik serieus naar een andere provider aan het kijken was, maar dat ik bereid was om een nieuw jaarcontract aan te gaan als Ziggo mij een leuk aanbod kon doen.

Ik werd even in de wacht gezet en een minuutje later kreeg ik de medewerker weer aan de lijn met de mededeling dat hij mij een leuk aanbod mocht doen. Heb dus wederom 6 maanden voor €34,95 gekregen bij verlenging van mijn Internet Only Complete abbo van €56,95 die straks dus €58,95 per maand gaat kosten. Vind het allemaal wel erg prijzig worden, maar met de 6 maanden korting vind ik het nog de moeite waard.
Lol je bent bestolen. Ik kreeg na de eerste keer bellen ook 34,95€ voor de 1e 6 maanden aangeboden. Ik zou erover 'nadenken'. Dit was de "allerlaatste prijs" die ze me konden geven.
Na de 2e keer bellen en aangegeven dat ik toch wilde opzeggen, kreeg opeens 29,95€ aangeboden voor de eerste 6 maanden (en daarna normale prijs).
"Ooh, dus het kon toch wèl lager?!", heb ik ze toen gezegd, waarbij ze niets konden terugzeggen.

Eindstand: toch opgezegd/overgestapt en als reden aangegeven dat een beetje concurrentie goed is en ik bovendien genoeg heb gehad van hun praktijken en standaard jaarlijkse prijsverhoging met iedere keer dezelfde onzinredenen. Daarnaast ook anderen aangeraden om ook hun Ziggo abonnement op te zeggen/over te stappen, waarvan 2 het al direct gedaan hebben.

Tevens ook gelijk Vodafone opgezegd voor mijzelf en 4 andere personen (uit principe), en overgestapt naar goedkopere providers.

Ziggo |:( *kotssmiley*

[Reactie gewijzigd door 8x4 op 25 juli 2024 00:49]

Anoniem: 979365 @8x414 mei 2020 11:35
strakke actie!
Vorig jaar had ik de eerste 6 maanden voor €39,95 en deze keer dus €34,95, dus is al beter dan de vorige keer en dacht dat dat de ondergrens wel zo'n beetje was. Blijkbaar kon het dus nóg lager. Maar ik vind het een acceptabele korting.

Wel is het inderdaad jammer dat je dat ieder jaar zo moet doen om je totale abonnementskosten een beetje binnen de perken te houden. Alternatief heb ik niet echt, tenzij traag ADSL... Ziggo kan zijn prijzen elk jaar ongelimiteerd verhogen omdat er in veel plaatste gewoon geen alternatief is en het met glasvezel niet opschiet omdat KPN dat op een zijspoor heeft gezet en de meeste plaatsen de eerste jaren nog lang niet aan de beurt zijn om glasvezel te krijgen..
Het kan altijd beter :P

In mijn nieuwbouw woning de interne CAI aansluitingen laten verwijderen als minderwerkoptie zodat bij verkoop de volgende bewoner ook niet in de Ziggo val trapt.

De buren ook even overtuigd van mijn gelijk, die gaan ook glasvezel only. Ik ben ook zo'n behulpzame }:O
Nvrmind, ff verkeerd gelezen wat je bedoelde.

[Reactie gewijzigd door Jefboy op 25 juli 2024 00:49]

Mee eens maar dit valt nog mee als je het vergelijkt met het kopen van een keuken. Daar wordt je letterlijk voor duizenden euro's opgelicht als je even niet oplet of niet durft te onderhandelen. Het zijn smerige zaken maar zo verdienen bedrijven nu eenmaal hun geld. Jammer dat het zo moet...
Bij die zaken moet je dan ook vooral geen keuken kopen :-), Er zijn ook een aantal zaken die gewoon werken met vaste prijzen.

Ik heb persoonlijk ook een gruwelijke hekel aan zaken die hun klanten uit proberen te melken tot de laatste cent en daar een zo waardeloos mogelijk product tegenover zetten, als je maar vandaag je handtekening zet om ''alleen even de prijs vast te zetten''.

Keukenzaken is inderdaad een goed voorbeeld van hoe een markt verziekt word. (mandemakers groep heeft zowat de helft van de keukenzaken in nl volgens mij)
https://nos.nl/artikel/22...sleiding-consumenten.html
Gewoon aan het begin van het gesprek aangeven dat je geen "alleen vandaag" accepteert, en opstaan en weglopen zodra de verkoper er toch mee komt. Ook zorgen dat je de tekening mee krijgt natuurlijk.
Daarom ook nooit een keuken kopen bij de Mandenmakers Groep. Daar wordt je standaard met veel te hoge prijzen geconfronteerd en moet je gewoon onderhandelen. Doe je dat niet dan ben je wel een hele grote dief van je eigen portemonnee. Daarom vorig jaar mijn nieuwe keuken gekocht bij een lokale keukenboer die geen banden heeft met de Mandenmakers Groep. Gewoon een mooie keuken voor een goede eerlijke prijs gekocht en zelfs daar nog iets af kunnen krijgen door een mooie afgeronde prijs af te spreken.
Alles word nou eenmaal duurder! Ik vind het ook jammer.. Providers kunnen helaas niet anders..

Weleens gekeken naar producten in een supermarkt betreft de inhoud? Daar gebeurt eigenlijk exact hetzelfde maar dat valt niemand op.
Ja, maar ik weet niet wat de inflatie deze keer deed maar bij Ziggo heb ik toch wel het gevoel dat ze systematisch inflatie* 2 doen.

Dat ze dan enkel inflatiecorrectie doen. Of er zichtbaar iets voor terugdoen want dat is dit jaar niet te zien.
Het lijkt nu meer een coronacompensatie voor hun bankrekening.
Waarom zouden internetproviders coronacompensatie nodig hebben?

Misschien een beetje meer helpdesk medewerkers maar verder hebben ze er weinig last van lijkt me.
De verdubbeling van de inhoudt van een zakje sla melange is niet duurder, alleen het zakje..
Je moet eens weten wat er aan verpakkingsmaterialen verdient wordt…..
Moeite waard van een startup ;)
Ik denk dat een loyalty punten systeem wat dat betreft een goede optie zou zijn. Alleen dan kan je een duidelijke zichtbare en transparante kortingsstructuur laten zien als bedrijf.
Wat écht werkt als je Ziggo hebt. En dit heb ik ook gedaan:

1. Bel Ziggo voor korting.
2. Zeg dat je de korting niet genoeg vindt (als ze het überhaupt aanbieden, bij mij was er geen korting mogelijk).
3. Zeg laat maar zitten ik ga wel naar KPN.
4. Bel daadwerkelijk KPN en sluit een abonnement bij ze af (dit mag geannuleerd worden binnen 1 week ofzo)
5. Wacht tot Ziggo je belt (dit doen ze!) want ze willen weten waarom je weg gaat.
6. Zeg dat het aan de prijs ligt, en dat je bij KPN een goede aanbieding kreeg van 6 maanden voor 50% (of dit waar is of niet maakt niet uit).
7. Ineens kan Ziggo je 9 maanden voor 50% geven.
8. Bel KPN terug en annuleer het abonnement en geef aan dat dit komt omdat je 9 maanden voor 50% krijgt. Dan stellen ze ook geen verdere vragen.

Er zit natuurlijk wel een risico aan verbonden dat áls ziggo niet terug belt, dat je een jaar aan KPN zit. Maar het is mij tot nu toe altijd zo gelukt.
Zorgt KPN dan voor de opzegging? Want je kan ze gewoon naast elkaar hebben.
Mja. Zo ging het hier.

1. Ziggo gebeld, gevraagd om een nieuwe settop box omdat de horizon box crap is. Kostte me 25 euro adminkosten zegt mevrouw.
2. Gezegd dat ik hem gratis wilde en anders wegging.
3. Ok meneer doei.
4. Ziggo opgezegd, vertrokken naar online.nl, cut the cord gedaan.
5. Ziggo drie keer aan de lijn gehad of ik niet wilde terugkomen. Prima, maar wel voor een goede korting. Nee dat kunnen we niet doen.
6. Ok Ziggo doei.

Blij dat ik van die boevenclub af ben.

[Reactie gewijzigd door Dr. Strangelove op 25 juli 2024 00:49]

goed gedaan!
*als het goed is*
wordt er per gesprek een ticket gemaakt, gekoppeld aan jou abonnement.
Als daar 2 keer achter elkaar iets in staat van 'klant vraagt korting, verbreekt verbinding' heb je denk ik weinig kans. Als de ticket niet wordt aangemaakt heb je geluk.

Als ik het goed heb wordt er aan je abonnement ook een bepaalde waarde met hoe makkelijk je wat kunt krijgen (mogelijk afhankelijk van hoe trouw / winstgevend je bent)

[Reactie gewijzigd door Splorky op 25 juli 2024 00:49]

Er wordt idd een ticket gemaakt. Ik weet niet hoe jij "ophangen" interpreteert. Het kan ook gewoon dat je zegt: "Ik ga erover nadenken. Ik bel later terug." Het voorstel die jij krijgt wordt niet in de memo gezet. Dit is een standaard voorstel.

Daar bovenop, als je opeens ophangt dan kan het zijn dat je slecht verbinding hebt. Dus ze gaan echt geen notitie maken. Als klantenservice medewerker zit je binnen 30 seconden alweer bij het volgende gesprek. Maar je mag het ook op jouw eigen manier doen. Dit is alleen een suggestie.
Neen. Zo wordt het voorstel niet gedaan. En zo slim zijn de medewerkers niet. Dat zou niet aangeleerd kunnen worden.
Dreigen met opzeggen hielp mij vorige week donderdag anders wel, heb een korting gekregen van 3 maanden voor €34,95 i.p.v. €87,50. Is toch even 157 euro korting in een jaar.
Ik zeg ook niet dat het niet werkt. Maar dat er ook andere opties zijn.
Ik heb ook niet gezegd dat jij hebt gezegd dat het niet werkt, je geeft aan dat men het dreigen achterwege moet laten. Daar ben ik het dus niet mee eens. Dat er betere alternatieven zijn, daar ben ik het wel met je over eens.
Je praat nu een beetje tegenstrijdig. Je zegt eerst: Er zijn betere alternatieven dan dreigen.
Daarna zeg je: Dreigen moet je blijven doen.
Als dreigen de beste manier is, dan moet je dat zeker doen. Maar jij zegt zelf er zijn betere alternatieven. Dan ga je toch niet een inferieure manier adviseren.
Dreigen daar lachen ze bij Telenet (zuster van Ziggo)in Belgie eens mee.
Dan vertrek je toch gewoon.
Elk jaar toepassen. Werkt zonder probleem
Dit kon 29,95€ voor de eerste 6(!) Maanden zijn.

Je hebt geen goede deal gekregen.
Ja het kon ook 12 maanden voor €25 euro zijn.
Ik heb geen goede deal gekregen. |:(

[Reactie gewijzigd door LocoDenishr92 op 25 juli 2024 00:49]

Exact. Bij Ziggo is het mij ooit 1x gelukt met 1 zin (wat overigens wel de waarheid was) "je collega's hadden mij nog 6 maanden korting gegeven maar dit is niet verwerkt."

Maar ook keer bot gevangen was niet mogelijk, icm Next box. Inderdaad ophangen en later nog een keer proberen.
Dat je moet ophangen en opnieuw moet bellen in de hoop dat je een andere medewerker krijgt waarbij je de korting wel kan krijgen, zegt genoeg over de kwaliteit van het serviceniveau dat men pretendeert te geven.
Het is een 2e lijn in spreekwoordelijke zin. Als je de normale klantenservice belt, je komt er niet uit en je gaat opzeggen, dan word je doorgeschakeld naar de "retentiedesk". Deze kan jouw dan een grotere korting geven.
Dus in praktijk is het gewoon de tweede lijn.
Retentiedesk is andere ingang. Geen tweede lijn. Retentiedesk valt onder sales. Verder kun je als klant er direct contact mee opnemen zonder tussenkomst van medewerker. Tweede lijn neemt enkel zelf contact op na aanmaak ticket eerste lijn.
Zitten o. A. Nu bij het weena in Rotterdam.
Dat de organisatie het een tweede lijn noemt, wilt niet zeggen dat men dat als tweede lijn ervaart. Noem het 5e lijn of moeilijke mensen lijn als je het wilt.
Het praktijk is dat de "retentiedesk" of "opzeggingen" de tweede lijn voor de klant is. Als de klant de klantenservice belt voor contractverlenging, dan krijg je de eerste lijn. Als je er niet uitkomt, dan schakelen ze je door, de tweede lijn. Je kan ook gelijk daarheen bellen door voor de keuze "opzeggingen" te kiezen in het hoofdmenu.
Misschien heb je die -1 gekregen omdat je beter eerst even je schrijfsel controleert voordat je op de "Plaats reactie" knop drukt? Het is nu gewoon niet te lezen met al die fouten.
Dat laatste hebben ze vrijwel zeker gewoon voor zich liggen, wat is het snelste alternatief dat op het adres van de klant afgenomen kan worden die ze aan de lijn hebben. Iemand die nu 500Mbit afneemt gaat toch niet weg als het enige alternatief een 20Mbit KPN lijn is, dus die hoeven ze geen korting aan te bieden.

Iemand die wél een alternatief heeft dat ongeveer dezelfde snelheid biedt als wat de klant bij Ziggo afneemt proberen ze korting aan te bieden zodat deze klant blijft.

[Reactie gewijzigd door !mark op 25 juli 2024 00:49]

Denk het niet want ik heb geen fatsoenlijk alternatief op mijn adres maar krijg toch elk jaar een korting na een telefoontje.
Inderdaad, hier ook. Onlangs opnieuw korting gekregen, derde jaar op rij.
Ze gaan echt niet controleren wat de snelheden op bepaalde adressen zijn. Kost teveel tijd.
Eigenlijk wel wat ik het liefste heb, als ik bel om op te zeggen heb ik er echt een hekel aan om vervolgens allerlei aanbiedingen te moeten aanhoren. Kom daar dan eerder mee.
Maar daarentegen: als je belt voor coulance wil ik niet na veel moeite horen "dan zeggen we je contract op". Ik weet niet welke van deze twee situaties @Gabriel_Knight tegenaan liep natuurlijk, maar wilde wel beide mogelijkheden benoemd hebben.
Als ik bel om op te zeggen, dan heb ik eigenlijk m'n keuze al gemaakt voor een andere provider. Coulance is denk ik eerder van pas in geval van klachten, toch?
Als je niet besloten hebt om naar een andere provider en wel klachten hebt over het feit dat de kosten hoger wordt, dan lijkt bellen voor coulance me dan ook een goede stap.
Ja, jij hebt het over een heel andere situatie dan wat ik eigenlijk bedoel.
Dat zei ik ook letterlijk:
maar wilde wel beide mogelijkheden benoemd hebben.
Coulance is in die context misschien niet helemaal de juiste bewoording, maar voor zover ik weet hebben in ieder geval de grotere telco's meestal een afdeling retentie/klantbehoud. Zij zijn letterlijk verantwoordelijk voor het overtuigen van klanten om toch te blijven, al of niet met aanbiedingen/kortingen et cetera. Kan inderdaad vrij irritant zijn als je keuze al vast staat.
Precies dat is de reden dat ik bij Ziggo weg ben (ook heel vervelende afhandeling van een probleem). En met voor mezelf genomen besluit heb ik toen opgezegd. Pas daarna (op moment dat de opzegging daar binnenkomt) bellen zo om goede aanbiedingen te doen om toch te blijven en om te vertellen hoe slecht DSL wel niet is. DSL bevalt me ook prima, Ziggo ook kwa kwaliteit. Ik betaal veel minder.
Ik heb vorig jaar ook gebeld met 'ik zou willen opzeggen' en kreeg toen een 'oke, gaan we regelen' terug.
Dat heb ik toen nog in hetzelfde gesprek kunnen 'uitstellen' en het contract laten doorlopen.

Dit jaar heb ik gebeld met 'ik heb een aanbod van KPN gekregen met een leuke prijs, wanneer zou ik kunnen overstappen?'. Het antwoord was 'dat kan al direct maar mogen wij u ook een aanbod doen'.
Daarmee nodigde ik dus iets meer uit om een alternatief aanbod te doen want uiteindelijk wilde ik liever wel klant blijven.
je moet ook niet zeggen dat je wil opzeggen.. maar vragen of je de retentiedesk wil spreken.
Daar uitleggen dat je op zich wel tevreden bent, maar dat je met al die verhoging geen zaken erbij krijgt. En of ze niet een leuke korting kunnen geven omdat je al zo lang klant bent (dat werkt dus niet als je net 2 jaar klant bent en het goedkoopste van goedkoopste afneemt). Aangeven dat een concurrent een mooie aanbieding geeft en vragen wat zij kunnen geven.
Heb ze zojuist gebeld. Heb "Internet compleet en TV Compleet" á €66,- van ze.

In het telefonische menu hebben ze zelfs een dedicated optie om naartoe te gaan. Hier heb ik aangegeven dat ik de wijziging voor de zoveelste jaar op rij echt teveel vind en overweeg mijn internet en tv op te zeggen (ik heb hier glasvezel dus heb genoeg opties).

De dame in kwestie was heel vriendelijk en na een paar vragen over welke producten ik op internet gebruik en wat ik met de TV doet heeft ze me een aanbod gedaan.

Nu dus een jaar verlengt met de eerste 3 maanden voor 39,95 en de rest 66 euro. Voor dit jaar geen verhoging dus.... kijken of we dit weer voor elkaar krijgen volgend jaar.
Anoniem: 120539 @redfightjuh13 mei 2020 13:13
Dat is snel verdiend!
Jammer dat het zo moet.
Gabriel, je hebt geluk dit jaar en volgend jaar gaan ze glasvezel verder uitbreiden in Den Haag. Segbroek en omliggende wijken hebben nu glasvezel van T-Mobile wat redelijk te doen is. KPN wilt ook nog een netwerk aanleggen of niet, dat hangt even van de rechter af of ze het gaan verbieden en het netwerk van T-Mobile moeten gebruiken.

Juist om deze redenen ben ik weggegaan bij Ziggo, dit is al de zoveelste verhoging, ik ben begonnen bij ziggo met 48 euro p/m en moest uiteindelijk 56 euro betalen binnen 3 jaar.... dat voor 250 up en 25 down.
T-Mobile biedt 1gig up en down voor maar 40 euro of 30 euro p/m het eerste jaar als het net nieuw is in je wijk. Zodra het er is, werkt het fantastisch, geen problemen tot nu toe.
Mogelijk komt dat doordat hier in Den Haag geen glasvezel is en Ziggo simpelweg monopoly heeft.
Dit laatste inderdaad, hier ook geen glasvezel en dat weten ze maar al te goed.
Al zou het mij ook niet verbazen als ze een notitie bij mijn klantkaart hebben, "Belt elk jaar, geen korting meer aanbieden".
Daar komen de eenparige koperdraden van voor de oorlog ook nog bij.
Op mijn adres haalde je met KPN niet meer dan 40Mbit, hoeveel je abbo ook kostte.

Afstand naar de centrale te groot, draden te oud, allemaal excuses en dat weten ze maar al te goed inderdaad bij Ziggo. Je hebt soms geen alternatief.
Vanuit een gebruiker/klant kan ik goed begrijpen dat prijsverhogingen niet prettig zijn, maar ik kan ook begrijpen dat providers dit doen. Kosten stijgen nu eenmaal, daarnaast worden eisen die gebruikers stellen aan providers steeds hoger. Meer eisen en wensen kosten geld, dit moet ergens vandaan komen anders zal het lastiger worden voor een provider/bedrijf te innoveren.

En dat Ziggo kortingen geeft wanneer klanten brutaal zijn is eigenlijk een slechte ontwikkeling. Als bedrijf sta je dan niet achter de keuzes die zijn gemaakt, en die zijn niet voor niets gemaakt. Het zal ook meewegen dat ze meer winst willen maken, maar het lijkt mij ook dat innovatie onderdeel is van de prijsstijging.

Ik betaal nu +/- 65 euro per maand voor glasvezel internet en HD TV. Als ik bedenk hoeveel tijd en plezier er gevuld wordt met de kosten die ik maak, dan maak ik graag de kosten die ik nu betaal.
Kosten stijgen met de inflatie. Die is minder dan wat Ziggo verhoogd. Verder bouwen ze diensten af (usenet doen ze niet meer). De snelheid blijf gelijk. Ik zie niet waar Ziggo meer kosten maakt behalve op de afdeling ontevreden klanten.
Innovatie bij Ziggo is beperkt tot spelen met het zenderpakket (wel geen foxsport). Een klanten het leven zuur maken met slechte support op CI+ modules.

Als er glas ligt (of het zakelijk te doen is de kosten te verantwoorden) dan ben ik weg. Telefoon en Televisie hoeven ze niet eens te bieden. Gewoon een normale internet-only lijn is voldoende.
Dan heb je aardig onder een steen gelegen. Ze zijn bezig met het uitschakelen van analoge TV (technisch niet complex maar organisatorisch wel), zijn bezig met landelijke uitrol van Docsis 3.1.(door Corona even on hold maar ik zie in mijn modem al dat er een docsis 3.1 kanaal is bijgekomen)., toenemende vraag aan bandbreedte (ook bij Ziggo zie je langzaam maar zeker een verschuiving naar IPTV met bijvoorbeeld de Next). Dit zijn de bekende projecten. Er zullen er vast meer zijn waarover niks gezegd wordt. Ik kan niet bepalen of die kosten de prijsverhoging rechtvaardigen maar je kan niet zomaar stellen dat er niet meer kosten gemaakt worden.

[Reactie gewijzigd door Jay-B op 25 juli 2024 00:49]

Dankjewel dat je aanneemt dat ik niet zie wat er gebeurt. Veel van die projecten gebeuren jaar-op-jaar (upgraden van docsis etc. doen ze al sinds voordat er docsis was). Dat zijn lopende kosten en die budgeteer je mee. De kosten zullen jaar op jaar wel verschillen, maar ze verhogen jaar op jaar ruim boven de inflatie. Verder hebben ze in grote regio's een monopolie op fatsoenlijke internetlijnen + een Amerikaanse eigenaar en die twee samen maken het zeer onwaarschijnlijk dat de verhogen ook daadwerkelijk aangewend wordt voor wat er in het persbericht staat. Dus wellicht vanonder mijn steen vandaan, maar dit klinkt meer als winstmaximalisatie dan een reeele verhoging.
Door het afschakelen van analoge TV (en radio!) kunnen er meer duurdere producten verkocht worden en vervalt er een stukje onderhoud. Een kleine investering die al heel snel loont.
Of kosten stijgen of dat het niet minder makkelijk wordt om aan klanteisen te kunnen voldoen kan jij net zo min beoordelen als de klagers die een prijsverhoging onterecht noemen. De andere kant is namelijk ook net zo (zwak) te voorzien van argumenten: de te verwachten extra kosten voor het openstellen van het netwerk komen te vervallen, de extra concurrentie door het openstellen van het netwerk komen te vervallen, KPN heeft net zijn tarieven verhoogd dus we jagen klanten minder snel weg, etc. etc.

Enige wat je zeker weet is dat Ziggo winst wil maken. En dat is hun goed recht.
Enige wat je zeker weet is dat Ziggo winst wil maken. En dat is hun goed recht.
Nee, het enige wat telt is dat de aandeelhouders meer meer meer winst willen, en dat is waarom je als klant constant verhogingen krijgt en er producten en/of diensten (zoals usenet etc) verdwijnen.
Oh oh wat zijn ze toch zielig die grote bedrijven..., rationaliseer de boel maar weer hier op Tweakers...

Ongelofelijk naief of is het gewoon ziende blind ?
Wat is dat toch hier dat dit soort rupsjes nooitgenoeg constant verdedigd worden ? zo zielig zijn dit soort bedrijven niet en geld hebben ze genoeg.
Waar zie jij verdediging van Ziggo? Ik reageer juist op Marchel die de prijsverhoging rationaliseert met argumenten die m.i. ongefundeerd zijn.
Als je even goed leest zie je dat ik je eigenlijk juist bijval.

"Wat is dat toch hier dat dit soort rupsjes nooitgenoeg constant verdedigd worden ?"
"rationaliseer de boel maar weer hier op Tweakers..."

Was dus niet persoonlijk naar jou toe bedoeld.
En als je belt met Ziggo - ze hebben nu zelfs een speciaal menu voor tariefswijziging - en je spreekt met een medewerker wordt zonder problemen deze 2 eur/maand verrekend (ofwel, 24 per jaar op je eerste factuur credit).
Die 24 EUR is niet gratis. Daarvoor ga je een nieuw jaarcontract aan, met een bijbehorende opzegtermijn.
Dat is dus wel gratis, want anders zit je er het komende jaar toch en betaal je die 24 euro gewoon.
Tenzij je weg wil natuurlijk, maar dan maakt die verhoging sowieso niet uit.
Dus toch betalen alleen dan met inflexibiliteit. Want nu wil je misschien nog niet weg, maar wellicht over 3 maanden wel.
Die 24 EUR is niet gratis. Daarvoor ga je een nieuw jaarcontract aan, met een bijbehorende opzegtermijn.
Die 24 euro is coulance en betreft geen verlenging maar continuering van de huidige overeenkomst. Je krijgt dus eenmalig die € 24,00 gecrediteerd en betaalt dan vervolgens gewoon de prijzen inclusief de € 2,00 verhoging.

Als je afd. opzeggingen belt, krijg je de huidige (of zelfs een beter) aanbod en kun je al gauw minstens € 36,15 besparen. Pas dan heb je te maken met een verlenging, bij die verlenging wordt dan echter weer niet die € 2,00 verhoging meegeteld.
En als je belt met Ziggo - ze hebben nu zelfs een speciaal menu voor tariefswijziging - en je spreekt met een medewerker wordt zonder problemen deze 2 eur/maand verrekend (ofwel, 24 per jaar op je eerste factuur credit).

Heel apart dit allemaal wel.... mensen met een "grote bek" krijgen het gedaan, terwijl het gros het maar over zich heen laat komen en de bekende 'dief van de eigen portemonnee' zijn.
Ik ben er mede oorzaak van. Elk jaar braaf opgebeld; ik ben klaar met die verhoging, ik wil een aanbieding of ik vertrek naar KPN. En ik kreeg keurig een huidige actie van de website waarmee ik weer 6 maanden 50% korting kreeg en niet de verhoging kreeg.

Noem het slim shoppen, noem het de oorzaak van het probleem zijn, maar je bent gewoon een dief van je eigen portemonnee als je niet gaat proberen mee te doen met de prijzenoorlog. Helaas zijn er heel veel mensen die niet weten dat dit soort dingen kunnen en betalen al jaren lang veel te veel.

[Reactie gewijzigd door Luchtbakker op 25 juli 2024 00:49]

Ik heb ook ooit eens van zo'n link gebruik gemaakt voor een pakket dat ze alleen aanboden aan mensen die aangaven te willen opstappen. Tussen de reguliere abonnementen vond je het niet.

Heeft iemand toevallig zo'n link ontvangen? Dat scheelt weer een telefoontje.
daarom ben ik dus gewoon over gegaan naar dsl, ik was klaar met het bellen en nu betaal ik een laag vast bedrag p.j. en met 100/30 kom ik wel uit de voeten.
Vroeger (toen je poep nog met een lange 'oe' schreef) kregen vaste klanten van Planet Internet elk jaar dat ze abonnee bleven een extra korting, tot 10%. Het bizarre is dat klanten vasthouden goedkoper is dan nieuwe klanten werven, maar geen enkele toko die zich hier nu nog aan waagt.
Dat vraag ik me ook al sinds mensenheugnis af.
De "boekjes" geven aan dat een nieuwe klant 5x zo veel kost aan (marketing)inspanningen/kosten dan een nieuwe klant te behouden. Met de vraag of deze dan ook zo loyaal is c.q. blijft.

Het kost je als organisatie dus bijna 5K om een een klant die je dus 80 eur/maand oplevert (920 euro/jaar) te krijgen.
Een simpele "korting" van 24 euro ("Hallo Ziggo, lees je mee?") is dus erg schamel...
Het is al eerder genoemd. Het probleem zit hem dat sales pipos meestal beloond worden op nieuwe omzet. Retentie van klanten is geen maatstaaf. En wat maakt het uit dat klanten weggaan, de focus ligt immers op elk jaar meer nieuwe omzet binnen halen. Zolang je dat haalt ga je er netto op vooruit als bedrijf.
Klopt, zo zit doorgaans de sales in elkaar. Maar als je dieper zou kijken naar cost avoidance, dan is retentie wellicht interessanter. Maar dat kun je niet gemakkelijk meten, omdat je niet weet welke klanten weggegaan zouden zijn.
Ja dit is al jaren zo. Vriend van me belt ze elk jaar op: he, ik vind jullie te duur en wil opzeggen. "Oh, wilt u anders drie maanden het actietarief en daarna weer gewoon normaal?". Ja is prima. Hop, 3 a 4 tientjes in the pocket.

Maar het is van de zotte dat het zo werkt. En ik ben er ook gewoon te lui voor. Maar de makke schapen worden dus genaaid en met beetje grote bek wordt je beloond.
Dat werkt niet altijd zo, Ik heb het tot 2 maal toe geprobeerd om zo die 3 a 4 tientjes te scoren maar werd iedere keer afgescheept.

Het is dus eigenlijk van de zotte dat ze de ene klant anders behandelen dan de andere klant. Eigenlijk zou ik nu gewoon echt door moeten zetten met het opzeggen.
Toen ik belde kreeg ik ook eerst een ongeïnteresseerde medewerker aan de lijn die mij vertelde dat er geen "lopende acties" zijn. Toen zei ik, ok, dan wil ik graag bij deze opzeggen. Toen bleef het even stil en zei hij dat hij misschien toch iets voor me kon doen en mij zou doorverbinden met de afdeling die over aanbiedingen zou gaan. Daarmee verbonden vertelde ik dat ik er over zat te denken over te stappen tenzij ze me een leuk aanbod zouden kunnen doen als ik mijn huidige abonnement met een jaar zou verlengen. Nadat ik even in de wacht werd gezet werd mij verteld dat ze me een leuk aanbod konden doen. Een aanbod waar ik erg tevreden mee ben. Dus gewoon even doorbijten en behoorlijk wat kunnen besparen, in mijn geval een maandbedrag van 12x €58,95 (nieuwe tarief) minus 6x €24,- korting = €563,40 is omgerekend €144,- in de pocket. :)
Sinds UPC tijd bel ik elk jaar trouw Ziggo op en krijg ik van de loyalty medewerker de 3-6 maanden actietarief korting in ruil voor 12 maanden verlengen, dat wel uiteraard.

Laatste keer heb ik 6 maanden Internet en TV voor €29,95 pm gekregen. Een tip van Ziggo: bel in december, door eindejaar targets zijn de kortingen dan vaak maximaal.

Heb het nog nooit niet gehad, hoefde nooit te dreigen, nooit problemen. Moest wel regelmatig bellen voor €1 erbij nemen voor de maximale korting. Maar dat verdiend zichzelf wel terug.

[Reactie gewijzigd door Malarky op 25 juli 2024 00:49]

Heel apart dit allemaal wel.... mensen met een "grote bek" krijgen het gedaan, terwijl het gros het maar over zich heen laat komen en de bekende 'dief van de eigen portemonnee' zijn.
Zojuist eens voor een cliënt van ons gebeld, inderdaad € 24,00 korting. Dan maar opzeggen, werd doorverbonden met opzeggingen en die bood een korting aan. Cliënt heeft internet + TV van Ziggo, 3 maanden voor € 39,95 en 9 maanden voor € 52,00. (3 * € 12,05 = € 36,15). Bij de resterende 9 maanden wordt overigens niet de verhoging doorgevoerd vanwege verlenging van de overeenkomst.

Over dief uit eigen portemonnee gesproken ;-)

[Reactie gewijzigd door DarkForce op 25 juli 2024 00:49]

Hier net gebeld. 1e 6 maanden abo van € 66 voor € 39,95. Prima hoor.
Met dat soort bedrijven wil je toch geen zaken doen. Een bedrijf dient gewoon 1 eenduidige prijs te rekenen en zeker niet stiekem nog andere abonnementen aanbieden die ze de normale gebruiken niet laten zien.
Gewoon naar afdeling opzeggingen bellen. De medewerkers moeten sales halen en smijten met kortingen. Ik had bijv eerste 9 maand 30 euro en daarna 52.
Dit is wat er vreemd is aan Ziggo. Had vorige jaar problemen met mijn modem die meerdere keren per dag opnieuw opgestart moest worden. Ziggo 2x gebeld en heel vriendelijk het probleem doorgenomen. Blijf altijd vriendelijk omdat mijn probleem met het merk Ziggo is en niet met de medewerkers bij de helpdesk. Maar helaas konden zij mij niet helpen.

Toen las ik dat een "grote bek" helpt en heb ik Ziggo "boos" gebeld en ineens kreeg ik een nieuwe modem. Wellicht toeval, maar ik lees dat een "grote bek" vaker helpt bij Ziggo.

Ziggo heeft de snelheid van hun 60/10 abonnement sinds 2017 niet meer verhoogd, maar wel jaarlijks hun prijzen. Wellicht hebben ze ook een "grote bek" nodig voordat ze met een verhoging komen. Jammer dat het zo moet.
De hoofdreden waarom dat ik december ben weggegaan bij Ziggo.

Door goed te kijken wat ik nodig had voor download en upload lever ik maar minimaal in tegen t.o.v. bijna 50% van de prijs op internet only zakelijk.

I.p.v. 300/40 heb ik nu 100/30 met een vast ip adres. Volgens mijn Zabbix grafiek tik ik amper de 300mbit download aan. De upload vind ik wel jammer maar staat niet in verhouding van de prijs.
Ik had dus precies hetzelfde, wou toch al van Ziggo af dus ik heb ze gister gebeld.
Ja meneer dan heb ik een heel mooi aanbod voor u; we crediteren 12 maanden lang 2 euro op de factuur.
Nee meneer dit zie ik als reden om van jullie af te kunnen, doeeii!

Betaal nu even veel maar dan wel met 2x een unlimited mobiel abbo erbij.
Via welke provider? T-Mobile?
Dat klopt helemaal!

Moet wel zeggen dat ik hier geen tv abbo bij heb genomen aangezien er bij ons alleen maar naar nlziet of netflix gekeken word.
Dat gaat zo ongeveer op voor alles; brutalen hebben de halve wereld. Je zal de mensen de kost moeten geven die al decennia lang bij dezelfde energieleverancier zitten of nog een klassieke POTS lijn hebben en daar VEEL te veel voor betalen. Overstappen is eng, ik heb de laatste jaren ook al jaren het gevoel "ik heb Ziggo niet echt meer nodig" maar het idee om ze eruit te gooien vond ik nog de spreekwoordelijke one bridge too far. Ik heb deze verhoging aangegrepen om ook het cord cutters avontuur eens aan te gaan. Als het niet bevalt kan ik altijd nog terug, ware het niet dat ik nu een Next box heb bij TV Complete en kennelijk kan dat niet als ik weer terug wil. De Next krijg je alleen nog maar bij TV Max, bij Complete krijg je die vermaledijde kachel modderschuit HorizonXL doos. Prima hoor, als ik ooit terug wil naar lineaire TV en Ziggo me nog steeds geen Next geeft EN internet door m’n neus wil duwen terwijl ik geen internet wil dan toch niet..
Nouja het is heel simpel. Ze passen eenzijdig het contract aan en daar mag je niet akkoord mee gaan. Ziggo kan dan kiezen. Ze je kwijt als klant of ze bieden je ff een kleine tegenoetkoming. Ze zijn meer kwijt aan het gehannes eromheen.
Ik heb al een aanbod gekregen voor een sterk gereduceerd tarief. Dus ik raad iedereen aan te bellen.
Heeft KPN aandelen in Ziggo? Hier in de straat is ADSL met een 15mbit/s down en 0,5 mbit/s up net iets sneller dan een rammelend inbel modem. Glasvezel was in de boeken, 30 jaar geleden, het toekomst scenario maar in de praktijk zitten groepen kaderlui de gehele dagen stripboeken te lezen op een donker kammertje.

Ziggo kan echter doen wat ze wil.
Assertiviteit loont.
Ik weiger om aan dit soort spelletjes mee te doen, dus voor mij sinds de komst van glasvezel nooit meer ziggo.
Daar hangt vaak wel minimaal een jaarabonnement aan vast.
Tijdelijke oplossing helaas.
Ik ga mijn Ziggo abonnement opzeggen, dit is de druppel. Ik hoop dat meerdere hetzelfde doen en de aandeelhouders zo een lesje leren die opzoek zijn naar alsmaar stijgende winsten. Voor significant minder geld per maand kan ik een ADSL abonnement nemen met gelijke specs.
Het probleem is dat vele mensen dat niet kunnen doen. Als je de keuze hebt ben je idd snel weg, maar zonder dat blijf je ermee zitten en moet je dokken. 50 euro voor een instap abonnement met internet, 4G is stukken goedkoper. En daar moeten ze toch echt meer investeren lijkt me zo.
Schandalig dat ze mensen zo uitbuiten. Ik heb Ziggo opgebeld en gevraagd of ze nog iets kunnen betekenen. De aardige dame aan de lijn heeft mij het aanbod gedaan om 6 maanden lang de kosten op 35 Euro per maand te zetten, maar daarna gaat het weer naar de 50 Euro en ik zit opnieuw aan een jaar abonnement vast. Als ik overstap wil een andere aanbieder mij ook korting geven voor de eerste maanden, regelen zij de overstap en opzeggen, er komen nog leuke extras bij en de kosten zijn lager. Ziggo is mij iig kwijt.

[Reactie gewijzigd door neo_mkl op 25 juli 2024 00:49]

Gelijke specs soms wel.... ik zit nu te twijfelen over T-Mobile Vast, maar hoor ook verhalen dat de stabiliteit en 'uptime' soms wat te wensen over laat.
Ook bestaat de mogelijkheid niet om bij TMo in de cloud op te nemen, en is het kastje van beduidend minder kwaliteit (en functionaliteiten) dan Ziggo's Mediabox Next en/of het alternatief van KPN.

KPN daarentegen scheelt zich met mijn Ziggo-abo dan weer bijna niets. En van Ziggo weet ik wat ik kan verwachten (en vaak ook niet ;) )

Zodoende toch weer een soort van "vendor lock" waardoor het prijstechnisch niet echt interessant is om over te stappen... en krijgen de 'monopolisten' toch weer hun zin met hogere tarieven die "geslikt" moeten worden door de consument.
Ziggo TV basis (Kabel TV) kost nu 18,70 wordt 19,95... een verhoging van maar liefst 6,7% (!).. aanzienlijk meer dan de inflatie en investeringen in snellere internet zitten hier niet eens bij.

Ik zie nergens een verklaring voor deze exorbitante verhoging, al helemaal niet aangezien de 6,7% aanzienlijk hoger is dan alle andere verhogingen die ze doorvoeren (de op 1 na hoogste "Internet Only Start" -> 4,3%, de op 2 na hoogste "Alles-in-1 Start" -> 3,85%),

Intussen al 2x navraag gedaan bij Ziggo, maar geen antwoord. Een persoon van de helpdesk gaf aan het simpelweg niet te weten, een ander gaf een vage verklaring over dat Calve pindakaas met nootjes in de winkels 6ct duurder was geworden en zonder nootjes niet.. En dat hij daar de reden ook niet van wist.

Wellicht kan ook Tweakers hier eens navraag naar doen waarom er een 6,7% verhoging van "Kabel TV" wordt doorgevoerd.. Mede omdat "TV Start" kost nu 26,95 en blijft 26,95 (dus geen verhoging, oftewel 0%)

Toevoeging 13mei : Ik had het dus al via de "chat" functie van Ziggo geprobeerd, maar daar wist men het niet. Daarop maar even een email gestuurd met de vraag waarom "Kabel TV" zo extreem verhoogd wordt ten opzichte van de andere abonnementen (TV Start zelf 0%). Bedroevend antwoord gekregen dat ik moet kijken op <linkje> waar meer duidelijkheid staat over de prijsverhoging. Ook geen inhoudelijk antwoord dus.

[Reactie gewijzigd door Eric987 op 25 juli 2024 00:49]

Inflatiecorrectie en investeringen in het netwerk. Het is gek, je zou zeggen dat investeringen in het netwerk vanuit de bestaande ARPU kan worden betaald. Maar kennelijk moet Ziggo elk jaar weer de prijs verhogen om te kunnen blijven investeren.
De prijs gaat omhoog maar de service omlaag. Vroeger kon je tot 22.00 bellen, nu is dat nog maar 20.00 geloof ik. we krijgen ook geen sneller internet. De kabel TV valt voor sommige weg, kortom, je betaald meer voor minder. En dat allemaal vanwege te weinig concurentie, ja er zijn veel providers maar weinig die buiten het glasvezelgebied 200+ Mb kunnen leveren of speciale kanalen zoals ziggo sport (zonder hiervoor 10 euro p.m. te betalen).
Belachelijk dat je zelfs voor het instap internet abonnement nu € 48,50 per maand moet gaan betalen! Dan moet je de markt openbreken want er zijn genoeg plekken zonder glasvezel en slechte snelheden op ADSL. Internet is tegenwoordig belangrijk genoeg om daar als overheid meer voorwaarden aan te gaan stellen.

Ik ben gelukkig alweer even weg bij Ziggo (overgestapt naar ADSL) nadat ik ook het jaarlijks maar verhogen van de prijzen spuugzat was.

[Reactie gewijzigd door Banjy op 25 juli 2024 00:49]

Het is goedkoper om een onbeperkt 4G abonnement op je telefoon te nemen, en altijd WiFi tethering aan te hebben staan..
Die oneliner zie je zo vaak. Maar, daar is natuurlijk helemaal geen capaciteit voor. Als je 20 MHz bandbreedte op de mast moet delen met duizenden grootgebruikers dan gaat je snelheid op 4G drastisch naar beneden richting de kilobits per seconde. Daarom voeren providers met onbeperkt internet ook het beleid van 5GB per dag en dan elke keer een GB bijkopen. Volledig terecht ook als je het mij vraagt.
4g onbeperkt zit ook een limiet aan per dag wat je mag wegstoken. DAt heeft elke provider in zijn kleine regeltjes staan.
Vodafone RED together. 200GB in de totale bundel. Dat is meer dan genoeg voor 1 maand thuisinternet. Zonder de verdubbelaar heb je 100GB.

(jaja, tweakers ISOs dit en blu ray van 200 terabyte uitzonderingen komt u maar)

[Reactie gewijzigd door stok op 25 juli 2024 00:49]

1 PS4 game downloaden gaat ook al richting de 100GB tegenwoordig. Nog een beetje Netflixen met meerdere personen in huis. En je gaat makkelijk over de 200GB heen.

Zo speciaal ben je tegenwoordig niet meer als je over de 200GB gaat hoor.
Precies dit.

Mijn ouders gamen niet, hebben ook geen Netflix en gaan af en toe browsen en vooral YouTube kijken via hun TV.

En hun zitten al ongeveer tegen de 30gb per maand, dat lijkt heel weinig maar voor wat ze doen is dat in mijn ogen best veel.
gehele dag facebook videos bekijken vreet ook als een gek aan je data..
Ik gebruik geen Facebook, mijn ouders ook niet.

Maar je hebt een punt.
voor Red together 200gb moet je ook Ziggo internet hebben, dus dan heb je sowieso al internet thuis

[Reactie gewijzigd door stijnec1 op 25 juli 2024 00:49]

200gb haal ik in een rustige maand al met gemak. Dat is echt niet genoeg. Met streaming, games downloaden, interactieve TV en nu de hele dag thuiswerken is het zeker nooit genoeg.
De spelregels van Red Pro Unlimited

Voor Red Pro Unlimited is een speciale Fair Use Policy van toepassing:

- Binnen NL is het gebruik van data bij Red Pro Unlimited onbeperkt. Na 10 GB per dag krijgt u automatisch nog 1 GB, waarna deze 1 GB gratis kan worden aangevuld via My Vodafone.
- Binnen de EU geldt een Fair Use Policy van 50 GB datagebruik per maand. Hierna berekenen we een toeslag van € 0,0035/MB.
200tb nee, maar 220gb is wat mijn PC in een rustige maand verstookt (dus geen games downloaden)

ik had al een comment erover hierboven

Voor buitenhuis red ik mij met 2gb per maand, ik doe al het grotere data verbruik toch thuis.

[Reactie gewijzigd door Mizgala28 op 25 juli 2024 00:49]

Geen uitzonderingen hoor. Heb Xbox Game Pass. Wissel vaak tussen de games. 1 game is 60gb en dan de updates etc. na 2 a 3 games zit je er al overheen.

beetje met de tijd meegaan misschien.

Een beetje stream zit je ook snel over aantal GB's per maand. Streams zijn in 4K met dolby vision en atmos volop op disney + he

200gb is allang niks meer
Dat limiet is voor nu 5Gb per dag met daarna “onbeperkt” gratis bundel van 1Gb via sms. Dat is ook prima te automatiseren.

Daarnaast is er nog wel een Fup maar voor wat internet en af en toe netflix is het geen enkel probleem om te tetheren. Die bundels zijn er juist om een paar honderd gig te verstoken. Dan moet je echt veel netflix aan hebben wil je daar aan komen.

Voor alledaags gebruik (waar je anders een internet only ding voor aanvraagt) is dit prima te doen.
Ik heb het 2 maanden geforceerd moeten doen omdat er geen wifi aanwezig was in ons nieuwe huis. Er leek niet echt een limiet te zijn, alleen dat irritante bijvullen...dat moest vaak wel 20 tot 30x op een dag. Steeds 1gb'tje derbij. Als je daarmee kan leven is het helemaal prima. Ik had al een abbonement waar ik 15 euro voor betaalde, voor 10 euro meer hadden we in het hele huis dus basicly onbeperkt wifi mits je steeds aanvulde. Bij ziggo kost dat dus ruim 40 euro meer. Daarnaast haalden we op 4g hier ineens zo'n 400mbps met 80mbps upload wat gewoon razendsnel is. (20ms ping).
Vind ik niet veel handig, gebruikt veel batterij en is niet zo snel als een vaste internetaansluiting. Is wel goedkoper, dus misschien voor de kleingebruiker geen slechte oplossing.
Je kunt ook tetheren via USB. Met 480 mbit/s is UsB2.0 snel zat. Bijkomend voordee is dat je telefoon dan ook direct oplaad.
Een Mikrotik router met een 4G USB dongel werkt prima.
Goedkoper betekend niet meteen beter. Wij wonen in het buitengebied en hebben via de kabel enorm traag internet. Daarom hebben wij beide in huis een onbeperkt 4g abonnement van Tele2. Leuk als je films en series kijkt en de gebruikelijke dingen. Maar voor gamen zeker niet aan te raden. Online zit ik altijd rond de 30-60 ms ping waar ik ook game via mijn 4g abonnement. Het lijkt hiervoor niet stabiel genoeg als je op een pc wil gamen. Maar omdat wij in het buitengebied wonen heb ik geen andere oplossing.

Ze zijn nu bezig met glasvezel aanleggen gelukkig en kan niet wachten tot ik gewoon weer (duurder) internet heb via deze weg. Het is sneller, en gamen gaat dan ook weer beter. En dan downgraden we onze abo's weer.

Kan echt niet wachten!

Toevoeging: onbeperkt is onbeperkt, je hebt inderdaad 5gb per dag. Maar via sms heb ik het automatisch ingesteld dat hij 1gb erbij wanneer het bijna op is ;)

[Reactie gewijzigd door Ryst op 25 juli 2024 00:49]

Als je ok bent met hogere ping, ja klopt. Maar bijvoorbeeld bij t-mobile moet je dan wel elke keer op een knopje klikken om 5gb extra te krijgen als je door een bepaalde hoeveelheid gb's heen gegaan bent op een dag.
Valt best mee op mijn locatie. Ping is inderdaad hoger maar het is een verschil van 5/10 ms.
Ik ga van 10ms naar 30ms, voor cloudgaming un-acceptable :)
Als die abonnement geen fair use toepast dan wel.
Ik heb Tmobile, daar is het 5GB per dag. En voor iedere extra 1GB moet je een SMS sturen.
Op een telefoon zou dat ruim voldoende zijn voor een hele maand in mijn geval (sterker nog, ik gebruik amper 2gb data buitenhuis per maand)

Thuis denk ik dat T-Mobile ons binnen de kortste keren zou afsluiten, alleen m'n telefoon data verbruik op WiFi ligt al ruim boven de 30gb, PC als ik Windows mag geloven ligt rond de 220gb+

Bij mijn partner ligt dat ongeveer op hetzelfde gebruik, nu alleen iets van 40gb~50gb boven normale gebruik vanwege al dat uploaden en downloaden vanwege thuiswerken.

Nou zijn wij denk ik eerder een uitzondering dan een regel (gebruik zal wel nog hoger liggen als er een nieuwe game uitkomt en wij dat downloaden, wat ik boven noem op de PC's telt dat niet mee omdat wij niks nieuws hebben gedownload deze maand, anders was dat verbruik nog veel hoger)
Mijn maand gemiddelde ligt bij tmobile op de mobiel rond de 600GB.
Ik gebruik mijn telefoon non-stop als hotspot.

Als ik onderweg ben voor mijn werk, dan maakt mijn laptop verbinding met deze hotspot. (Waarbij ook regelmatig ISO’s voor klanten wordt gedownload)

Als ik met het gezin ergens heen ga, dan zitten er 2 kids achterin die beiden op een eigen tablet op Netflix/YouTube zitten.

Tot op heden nog nooit ook maar een vraag gehad van T-Mobile hierover.
Hun onbeperkt is in mijn ogen dan ook echt onbeperkt.
Dat is dan mooi, zonde dat dit alleen niet voor iedereen de juiste oplossing is (alleen KPN heeft goed 4G bereik hier, T-Mobile en Vodafone zitten rond de 30mbps down in mijn wijk)

Elders in de stad heb ik wel goed en snel internet met Vodafone, het ligt dus echt aan waar ik woon.
Ik vermoed dat als heel Nederland op zijn mobiel 600 GB per maand gaat zitten verstoken, dat unlimited een dag later ineens niet meer unlimited gaat zijn...
Maar men vergeet dat, dat is het probleem want als nu een handjevol mensen dit doet zullen bedrijven misschien nog een oogje voor dichtknijpen, maar als straks "half Nederland" dit doet gaan bedrijven gegarandeerd wat aan doen, de situatie wordt voor het netwerk onhaalbaar.
KPN biedt ook een Unlimited-abonnement.
Ik hou het wel op Vodafone en mijn thuis internet.
Op een Android telefoon kan je het versturen van een SMS automatiseren }>
Zit je niet bij Tele 2? T-mobile kun je niet uitbreiden via SMS, dat moet via de app. Of weet jij meer dan mij? :D Ik heb dit namelijk al een paar keer uitgezocht.
Ik zit zelf niet bij T-Mobile, dus ik zou niet weten hoe dat het gaat;
Maar ben app-developer en heb wel eens een appje gemaakt die geautomatiseerde SMS kan versturen ;-)
(Lang geleden, gok niet dat het nog zou werken op de nieuwere Android versies, zonder door 100 permissie hoepels te moeten springen)
Ik heb zelf tele2 onbeperkt alles maar zij hanteren wel een fair use policy van (volgens mij) 50gb per maand. Dus dan is het alsnog niks...
Heb ook Tele2 onbeperkt, zit regelmatig boven de 70gb in de maand en nog niks gemerkt van die 50gb waar jij het over hebt
Ik heb het even opgezocht en het lijkt erop dat ze het uit hun fair use policy hebben gehaald (is ook geupdated begin van dit jaar). Ik heb het abonnement nu inmiddels een jaar of 3 en meen me te herinneren dat het aan het begin 30gb per maand was, in de tussentijd opgehoogd naar 50gb en nu daadwerkelijk onbeperkt.
Zit eind dit jaar 3 jaar bij Tele2 en heb dit verbruik al sinds het begin. Nooit iets gemerkt hiervan :)
Als ik een kennis van mij geloven is het geen 50gb, er is geen echte limiet maar als hun concluderen dat jij te vaak te veel data gebruikt (bijvoorbeeld via tethering), of ze hebben een vermoeden dat je het als thuisinternet vervanger gebruikt (vanwege een eventuele hoge data verbruik, ik denk dat als dit laag is ze niks doen) dat ze je contract eventueel kunnen ontbinden of je internet snelheid afknijpen.

Hou mij er niet op vast, ik heb geen Tele2 dus dit is puur wat ik erover hoor.

[Reactie gewijzigd door Mizgala28 op 25 juli 2024 00:49]

Er staat mij bij dat als je een mobiele verbinding puur voor data wilt gebruiken, je dan een aparte data-SIM moet hebben, die geen 06-nummer mag gebruiken. Dat in verband met de beperkte voorraad aan 06-nummers. Alleen al daarom zou het dus goed kunnen dat ze simkaarten waar ze eigenlijk alleen data over zien lopen, gaan knijpen of afsluiten.
Neejoh. Veel hoger. Ik heb maanden dat ik het dubbele verstook op mobiel.

Nee als het slechts 50gb was had ik het nooit gedaan. Met 5Gb per dag ben je er dan zo doorheen
Dan krijg je situaties zoals in zuid Italië. Halve (of meer) dorp op zo’n mast. Dramatisch langzaam. Nee dankje. Geen goed plan.
Onbeperkt is meestal niet onbeperkt, zeker niet als het mobiel is. Het zijn altijd fair-use policies. Als je tot de grootverbruikers hoort dan wordt je linksom of rechtsom echt wel terug gefloten.
Zou wel grappig zijn als de internet only klanten ook geraakt worden door die Disney / Fox deal. Alle klanten meer betalen om een paar klanten voetbal te laten kijken

edit: inderdaad Disney ipv Disney+

[Reactie gewijzigd door Fawn op 22 juli 2024 21:57]

Internet Only bij Ziggo is alleen geen echte internet only. Het is internet zonder TV Start/Complete/Max, maar wel inclusief Kabel TV. Al deze abonnees kunnen 50 ongecodeerde kanalen ontvangen, en als er een deal bereikt wordt met Fox Sports, dan komt waarschijnlijk Fox Sports 1 ook in dat ongecodeerde pakket.

Overigens betalen alle klanten nu ook al mee aan Ziggo Sport, maar ook aan RTL, Talpa, Discovery, Viacom, etc.
Ik vraag me af waarom gigabit internet bijna 80 euro kost via het oude kabel netwerk en ik via glasvezel wat sneller stabieler en nieuw is maar 42 euro betaal en daarbij ook nog eens 1000 up en 1000 down heb zonder gezeik

[Reactie gewijzigd door sygys op 25 juli 2024 00:49]

Concurrentie op glas. Geen concurrentie op kabel. Dus prijs gaat elk jaar met enkele euro's omhoog. Totdat er straks glas overal ligt en Ziggo de prijzen drastisch moet verlagen om nog enigszins klandizie te houden. Tenminste, ik hoop dat dat zo gaat. Voor mij is het bijvoorbeeld óf Ziggo of adsl2 (12/1 max). Ik ben persoonlijk helemaal klaar met het bedrijf. Het voelt elke maand als een diefstal voor dat beetje internet wat ik van ze afneem. TV kijk ik eigenlijk niet, maar moet ik verplicht afnemen. Echt bizar als je het mij vraagt. Vooral anno 2020.
Ziggo verhoogt ook prijs van Internet Only-abonnementen met 2 euro per maand

De prijsverhoging van Ziggo per 1 juli geldt ook voor Internet Only-abonnementen. Dat in tegenstelling tot wat de provider eerder liet weten. Internet Only Start, Max en Complete worden 2 euro per maand duurder.
Wow €48,50pm voor maar 50 Mbit/s download en 5 Mbit/s upload (Internet Only Start), wat een berg geld zeg, bij Ziggo T-Mobile betaal je MAAR €30,-pm voor 50 Mbit/s download en 30 Mbit/s upload (Internet Only), dat is per jaar een enorme verschil, achterlijk die bedragen van Ziggo, je kan echt zien wat een monopolie doet.

edit fout Ziggo wat T-Mobile hoort te wezen.

[Reactie gewijzigd door AmigaWolf op 25 juli 2024 00:49]

Ik snapte je post eerst even niet, maar zie dat die tweede link naar T-Mobile gaat voor die € 30, niet Ziggo. Dan is het wel logisch :)
Hangt blijkbaar van je adres af. Op mijn adres krijg je bij T-Mobile 50Mbit down en 30Mbit up voor €30.
Hangt blijkbaar van je adres af. Op mijn adres krijg je bij T-Mobile 50Mbit down en 30Mbit up voor €30.
Ow ja dat is apart 30Mbit Upload, dat is vreemd hoog, maar ok goed om te weten.

Nee ik had het verkeerd opgeschreven, je hebt gelijk het is 50Mbit down en 30Mbit up, ook bij mij.

[Reactie gewijzigd door AmigaWolf op 25 juli 2024 00:49]

Welke Disney+ deal doel je op?
Ik denk dat de + niet erbij hoort. Verder klopt het wel aangezien Fox Sports van Disney is tegenwoordig.
Dit is bijna zeker door Fox Sport. Punt is dat 'internet only' niet bestaat bij Ziggo: die klanten hebben ook toegang tot het basis zenderpaket via Ziggo Go. Ziggo moet dus ook gewoon voor hen aan Fox betalen.

Ik ben dan wel geen Ziggo klant, maar heb geen TV meer. Het kost me 15€ per maand (bij Budget internet), maar ik merk dat ik slechts af en toe TV kijk, en dan eigenlijk enkel naar de NPO, wat ook gratis online te volgen is.

Als ik echt TV mis, kan ik ook nog NLZiet nemen, dat is slechts 8€ per maand. Dan heb ik wel 'veel minder' zenders, maar ik kijk toch nooit naar BBC, Fox, of Cartoon network, laat staan Italiaanse en Turkse zenders. Echt enige dat ik zou kunnen missen, als expat Belg, is de VRT, maar goed, ook dat kijk ik een paar keer per jaar, dat is echt geen 15€ per maand waard.

Ik zou dus aan iedereen zeggen: overweeg alsjeblief je tv abo op te zeggen of over te stappen op NLZiet, kan je een boel geld schelen, en het geeft een signaal aan de kabelboeren dat deze prijzen echt idioot worden.
Het is natuurlijk heel krom dat zakelijk 2 euro ex btw is 2,42 incl btw krijg en de consument 2 euro incl btw is 1,65 euro ex btw.

Er is totaal geen logische verklaren waarom zakelijk dus een hogere verhoging krijgt dan consument.
Wat ook niet logisch is is waarom men geen % genomen heeft maar een vast bedrag. Goedkopere abbo's krijgen % gezien een grotere verhoging dan duurdere abbo's.
Dit heeft totaal niets met inflatiecorrectie of gestegen kosten te maken.

Sterker nog men verkoopt het altijd als inflatiecorrectie gestegen kosten maar de waarheid ligt toch anders.
'Loonkosten kunnen best stijgen maar daarentegen data kan goedkoper worden, hardware kan goedkoper worden, andere kosten kunnen dus gewoon dalen.

Het moet eens afgelopen zijn met die automatsiche verhogingen, ziggo volgt kpn en andersom en beide bepalen ondertussen voor een groot deel de markt. Het lijkt heel sterk op prijsafspraken.
Prijzen gaan veel harder omhoog dan inflatie. Dat is altijd zo geweest bij Ziggo.En Zakelijke klanten hebben hun prijzen zien omhoog gaan en de service omlaag. De 60/10 is qua snelheid sinds 2017 niet meer verhoogd, maar de prijzen zijn elke jaar verhoogd.

Alles-in-1 start was 45,95 euro in 2017 en is straks 54 euro. Dat is een verhoging van 17,5%. Dit terwijl de inflatie in dezelfde periode 5,9% was.

nieuws: Ziggo verhoogt prijzen van veel abonnementen met 2,55 euro per maand

https://nl.inflation.eu/i...i-inflatie-nederland.aspx

[Reactie gewijzigd door Lisadr op 25 juli 2024 00:49]

Lijkt me dus gezien deze prijsverhogingen hard tijd voor een acm onderzoek. kpn ziggo zijn beide duopolisten en dit gedrag is niet gezond.
Dit idd, viel mij ook al op.
Aparte prijsverhoging.
Oh... ik heb recent Internet van Ziggo eruit gemikt. Heb nog wel Ziggo maar dan alleen voor TV en Internet via T-Mobile (Glasvezel).

Maar in ieder geval goed om te lezen dat mijn al dure TV-pakket van Ziggo niet in prijs verhoogt zal worden :)
Betaal je voor TV van Ziggo? Je kan gewoon gratis kabel gebruiken met de standaard zenders.
Er zijn zat IPTV aanbieders voor een goedkope prijs per jaar ;-).
Ziggo sluit je kabel fysiek af als je het abonnement opzegt. Gebeurde hier na 3 maanden toen ik naar DSL overstapte wat mijn werk aanbood, 5 jaar geleden.
Niet altijd. Dat is hier na 8 jaar nog altijd niet gebeurd.

Handig voor de tv op de slaapkamer. In de woonkamer gebruik ik uitzending gemist / begin gemist van mijn glasvezel abo toch te veel om gratis via de kabel te kijken.
Daarbij heb ik een ongelooflijk trage Philips tv dus ik gebruik liever de settopbox van telfort/kpn

[Reactie gewijzigd door Blackouts op 25 juli 2024 00:49]

Zal dan maar niet melden dat ik inmiddels aardig wat overstappers van Ziggo naar VDSL ken die gewoon nog Ziggo TV kijken zonder Ziggo te betalen. Ja je kan de pech hebben dat een monteur de kabel afsluit. Dusver heb ik dat nog niet eerder meegemaakt en een aantal van die overstappers kijken zo ruim 10 jaar TV.

Moet wel erbij vertellen dat ze eigenlijk niet of nauwelijks tv keken en daarom zijn overgestapt naar wat anders. Ze kunnen het wel allemaal.
Heel veel wijk kasten hoeft er geen monteur meer langs hoor, die kabel is prima op afstand uit te zetten. En in de oudere kasten zal er misschien eens in de zoveel maanden een mannetje langs komen om afgesloten aansluitingen eruit te knallen. In hele oude infra is het misschien niet zo makkelijk, maar het is zeker niet gezegd dat het altijd blijft werken.

Dat gezegd hebbende: als het goed genoeg is om te stelen dan is het ook goed genoeg om voor te betalen. Net zoals films jatten, dat is wel heel anno 2001 hoor. Betaal gewoon voor wat je gebruikt, niemand wil toch gratis werken voor anderen?
Hier werkt kabel ook nog steeds (Amsterdam) 1 jaar nadat ik overgestapt ben naar T-Mobile.
Het zal per regio verschillen en ook afhangen van hoe druk de eerstvolgende monteur die in de straatkast moet zijn, het heeft. Als er bijvoorbeeld iemand langs moet om een storing te verhelpen of een buurman aan te sluiten in het betreffende straatkastje, heb je kans dat hij zijn lijstje naloopt om te zien welke kabels er aangesloten horen te zijn. Als er niet goed gemarkeerde kabels tussenzitten of hij heeft geen lijstje of geen zin of tijd om het af te lopen, blijf je voor die keer nog aangesloten.
Volgens mij kost zo'n TV pakket met wat extra zenders +/- 26 euro per maand. In eerste instantie had ik ook gewoon TV via coax afgenomen wat een stuk voordeliger is, maar de kwaliteit toch wel een flinke stap terug. Zelfs mijn vriendin die onder de categorie digibeet valt had er moeite mee.

Die IPTV optie ga ik nog ondervinden, heb toevallig recent daarvoor een Android player bestelt via Ali. Als het aan mij had gelegen had ik geen TV meer afgenomen via een provider, maar geloof niet dat ik mijn vriendin al zo ver krijg.

[Reactie gewijzigd door Marchel op 25 juli 2024 00:49]

Smart IPTV is één van de betere apps voor het inladen van een m3u link. Bij Samsung Smart TV's kan je hem gewoon via USB sideloaden. Als je een linkje wilt; stuur mij maar een DM ;-)
Op de android settopbox werkt die niet als op een smart tv, heb hem zelf ook op mijn philips smart tv met android staan. Op een settopbox is iptv smarters pro de beste optie (smart iptv staat niet standaard op de play store van een android settopbox en als je het sideload werkt hij niet zoals op een smart tv).

[Reactie gewijzigd door elponchis op 25 juli 2024 00:49]

Npo start - €3,- p/m voor NPO in HD
KIJK, gratis SBS6, en NET5 en VOO in HD
Allen via Android TV
En RTLX via chromecast, in HD

Kabel TV, al maanden geleden de deur uitgedaan. En veeeeeel minder reklame
Alsof die apps allemaal zo goed werken.
Ik betaal dan toch liever een vast tarief per maand waarbij ik gewoon kan opnemen op mijn lokale HDD recorder en terug kan kijken wanneer ik dat wil (en dus reclames kan doorspoelen) dan dat ik met tich verschillende apps moet gaan klooien die allemaal bijzonder beroerd zijn uitgevoerd, zo getuige de reviews in de Google Play Store:.

NPO App:2 van 5 sterren
https://play.google.com/s...nl.uitzendinggemist&gl=NL

SBS KIJK: 2 van 5 sterren
https://play.google.com/store/apps/details?id=nl.sbs.kijk

RTL XL: 3 van 5 sterren
https://play.google.com/s...id=com.tapptic.rtl5.rtlxl
Met NLZiet pak je NPO, RTL en SBS allemaal in een keer. Live en terug kijken voor nog geen 9 euro. Zoals ik het nu zie heb ik dat er voor over voor die enkele keer die ik nog iets kijk. Ik vraag me af wanneer ik dat ook te duur vind worden, afgezet tegen het aantal kijk-uren :-)
Via shield, werken alle apps als zonnetje voor mij. Android apps != Android TV apps. Zeker wat ik er voor betaal 😉

Geld dat ik dan jaarlijks bespaar €72,- gaat naar Bitcoin spaarrekening en als die weer paar x over kop gaat, koop ik daar weer mooie hardware van. Systeem werkt al 7 jaar als zonnetje.

En hoe slechter deze regering het doet, hoe beter het met de spaarrekening gaat. Dus voorlopig stem ik 100% Rutte ;)

[Reactie gewijzigd door gepebril op 25 juli 2024 00:49]

Gratis kabel bestaat niet. Het kan voorkomen dat je nog signaal op de kabel hebt terwijl je geen ziggo abbo hebt. Dan zou je digitaal iets van 30-45 zenders kunnen zien. Bestaat dan wel een kans dat het signaal er ineens vanaf is omdat er een monteur op de Eindversterker bezig is geweest en gezien heeft dat de woning geen klant van ziggo heeft.
Is het dan niet goedkoper om over te stappen naar Canal Digitaal of NLZiet? (Zo heb ik het gedaan)
Geen TLC -> vriendin :(
CanalDigitaal had tot aanstaande 1 juni TLC in het pakket, maar verdwijnt dus. Dat is voor die van mij ook een probleem. Dat, samen met de prijsstijging van 9,95 naar 12,95 dit jaar, verwacht ik over te stappen naar NLZiet (Incl. Apple TV app) en DPlay voor TLC. €7,95 + €3,95, zit ik op €11,95. Goedkoper, alsnog alle zenders en vrijwel hetzelfde gemak (behalve switchen tussen de apps als de wens tussen RTL en TLC wisselt).
Ja goede combi. Ik ga dit ook overwegen, heb toevallig 2 weken geleden DPlay afgenomen voor mijn vriendin zodat ze er alvast aan kan wennen. Nu nog een goed device dat ze begrijpt :)

Ik heb een Xiaomi Mi Tv Box S gekocht om alle Apps op één device samen te laten komen.
Ik ben van NLZiet overgestapt naar CanalDigitaal omdat de app op onze Samsung tv constant vastliep en ik niet het idee had dat er iets gedaan werd met de bugs
Vastlopen heb ik juist veel bij CD, maar dat was enkele maanden terug erger dan het nu is. Vooral de RTL zenders krijg ik vaak vastlopers. Daarbij is de app op iPhones ook écht ruk. Als je iets aan het terugkijken bent en vervolgens de app opent, denkt 'ie bij mij altijd 'Hey, je wilt live kijken? Doen we!' - en vervolgens ben ik m'n voortgang kwijt.

Gelukkig kan je, in tegenstelling tot de CD app, met de Google Home app vaak wél doorspoelen. :)
Dplay app downloaden. Eerste twee weken gratis, daarna een paar euro. TLC, Investigation Discovery en Eurosport 1/2 live via chromecast en airplay, de archieven van een hele hoop discovery kanalen (beperkt) ook on demand en eventueel in AppleTV.
Hmm... Mijn TV only abonnement bij Ziggo gaat toch echt 1.25 omhoog vanaf 1 juli... Ook te vinden op de tarief pagina: https://www.ziggo.nl/tarieven/prijswijziging.
Wat een tegenvaller, ik was nog niet op deze pagina geweest :(
54,- voor een start (bagger) abonnement fijn die concurrentie op de kabel.
60 mbit ofzo wat dat tegenwoordig is is niet echt bagger toch?
zat klanten op industrieterreinen die blij zouden zijn met dat soort snelheden.
60/6mbit is niet per se "bagger" maar VDSL en glas zitten allebei op een veel lager tarief voor vergelijkbare snelheden.

Voor dat bedrag heb je ook een 200/200 of zelfs bijna een 1000/500 glas lijn (waar beschikbaar)
Of een 100 of 200 VDSL lijn waar beschikbaar.

Het is niet duidelijk waarom Kabel duurder is. Wanneer er enkel kabel beschikbaar is op een adres verklaard dat niet waarom kabel duurder is dan de andere verbindings technieken.
Omdat er geen concurrentie op de kabel is zal nooit goed duidelijk worden of het goedkoper kan. Het is twijfelachtig of de WBA aanbiedingen op andere verbindingstechnieken representatief zijn, maar daar is volgens mij een eis voor (soort van) transparantie
Als glasvezel nou eens overal lag...

Misschien is dat ook meteen de reden waarom KPN en Ziggo de hoofdprijs vragen, omdat grootste deel van mensen niet of nooit toegang tot glasvezel zal hebben.
Dat is precies mijn punt. Concurrerende verbindingen zijn veel goedkoper, en het is onduidelijk of de prijs zo hoog is omdat de technologie duurder is (DOCSIS) of omdat er geen concurrentie is.

Wanneer er gezonde marktwerking zou zijn wordt de prijs bepaald door vraag/aanbod. Gezien er momenteel geen andere aanbieders zijn kan Ziggo vragen wat ze willen. Wellicht kunnen ze een hoge prijs vragen, omdat de verliezen die ze maken doordat klanten die wel over kunnen stappen naar glas overstappen, worden gecompenseerd door de klanten die wel gewoon betalen omdat ze geen keus hebben.

Wanneer de technologie zo duur zou zijn, en dit simpelweg het goedkoopste is wat ziggo kan aanbieden zal de technologie gewoon verdwijnen. (beetje het AC/DC verhaal en lokale opwekstations van de 19e eeuw)
€37,50 voor 1000/1000 glas bij NetRebel. Laatste speedtest had ik 963Down/946 Up. Heerlijk :)
Inderdaad, de prijzen van Ziggo zijn echt te gek voor woorden voor wat je krijgt..

[Reactie gewijzigd door Sjeefr op 25 juli 2024 00:49]

Welkom in NL !
Concurentie is er nauwelijk en uiteindelijk gaat het overa zo. Soms is het stuivertje wisselen (dan de 1 goedkoper, dan de ander) maar over de lijn gaan ze allemaal omhoog.
Zie je met ziektekosten, verzekeringen, stroom, etc etc. Door constant te switchen en er een 'hobby'van te maken kan je tijdelijk wat voordeel pakken maar uiteindelijk is er niet echt sprake van lagere prijzen door concurentie.
Het is meer de minste verhogingen zoeken.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.