KPN maakt nieuw tv-menu en hdr als optie breed beschikbaar

KPN begint met het breed uitbrengen van een nieuwe grafische tv-interface. De update brengt ook de mogelijkheid om bij de Arris VIP5202-tv-ontvanger hdr op aan, automatisch of uit te zetten. KPN begon vorig maand al een test met de optie.

KPN laat tegenover Tweakers weten dat dinsdag is begonnen met het uitbrengen van het nieuwe tv-menu en dat de hdr-optie daar onderdeel van uitmaakt. De update komt eerst naar klanten met de Arris VIP5202-ontvanger, daarna volgen updates voor andere ontvangers. Het uitbrengen van de vernieuwingen gaat volgens KPN een paar maanden duren.

Door de aanpassingen worden de tv-ontvangers geschikt gemaakt voor het tv-platform waar KPN's iTV-apps en website al gebruik van maken. Volgens KPN krijgen klanten zo dezelfde ervaring bij tv-kijken, ongeacht op welk apparaat ze kijken. Op zijn website licht KPN de wijzigingen aan het menu toe.

Eind februari bracht KPN een update uit voor de Arris-ontvangers die hdr-weergave forceert, ook als er sdr-content wordt aangeboden. Dat leidde bij gebruikers tot slechtere beeldkwaliteit en klachten. Daarop beloofde KPN met een optie te komen om hdr weer uit te schakelen. Ook kregen gebruikers de mogelijkheid om terug te schakelen naar oudere software, om zo het forceren van hdr-weergave terug te draaien.

Tv-menu KPN

Door Julian Huijbregts

Nieuwsredacteur

12-05-2020 • 19:22

74

Reacties (74)

74
73
33
5
1
34
Wijzig sortering
Als pilotuser van de nieuwe software kan ik zeggen dat het een verademing is! De interface ziet er op een grotere televisie eindelijk volwassen uit en alles oogt gewoon een stuk gelikter. Met het softwareteam werken is erg fijn! Inmiddels is er al een update uitgerold waarin veel van de feedback van alle testers is verwerkt! Op mijn VIP5202 is het dus een stuk beter zo. Ook de optie om HDR uit te zetten is prettig en het is ook fijn dat de HDR-profielen van bepaalde Netflixseries vanuit de Netflix app zo niet worden meegegeven. Een aantal series zoals Ozark waren met hun HDR-profiel echt niet te kijken. Dat is echter een meer gehoorde klacht op het internet en lijkt niet per se bij de KPN-implementatie van de app te liggen. Daarnaast is de nieuwe interface snel, snappy en intuïtief.
Is er behalve wat anders uitziende menu’s ook daadwerkelijk iets verbeterd?
Is er nieuwe functionaliteit?
  • Precies op tijd starten van opnames en begin gemist (in tegenstelling tot 5 minuten vooraf, nu dus al 5 minuten vooruitgespoeld). Ook is de blauwe knop daarvoor nu ingesteld.
  • Zoekfunctie is aangepast
  • Title/cover van het geselecteerde programma in de gids (of on-demand) is nu in beeld, in plaats van het picture in picture van het live beeld.
  • Snelheid is beter/anders.
  • Dolby en HDR instellingen nu aanwezig
  • Snellere downloads van eventuele vervolg-updates.
  • Zenderpakketten overzicht + bestellen
https://www.kpn.com/belee...et-het-nieuwe-tv-menu.htm

[Reactie gewijzigd door Get!em op 25 juli 2024 05:31]

Mooi, bedankt.
Gelukkig toch meer dan alleen wat cosmetische wijzigingen.
Heb hier de HMB2260 dus zal nog wel even moeten wachten.
Wordt hiermee ook het volume weer op een normaal niveau doorgegeven aan de tv? Ik moet mijn Samsung tv veel harder zetten als ik KPN kijk, en dan weer halveren als ik switch naar een andere app. (Arris VIP5202 hier.)
Met de Dolby settings heb je daar wat invloed op, maar in de Pilot waren er meer die daar nog wat issues mee hadden. Weet ff niet of het definitief is opgelost. Maar is toch weer per kanaal potentieel verschillend
Op de website van KPN staat ook het volgende:
"Onder apps vind je YouTube, Netflix of Amazon Prime."

Klopt het dus dat Amazon Prime nu via VIP5202 ook te bekijken is?
Nee, zit er niet in.

Ik vermoed dat die in een iteratie later dit jaar erin gaat komen. Zal eens navragen.

[Reactie gewijzigd door Get!em op 25 juli 2024 05:31]

Ik vind het echt bijzonder spijtig dat KPN in 2017(!) op hun eigen website aangegeven heeft 'HD- glaszenders' op 1 te willen plaatsen en dat dit 3 jaar later nog altijd niet gerealiseerd is.

HD-glaszenders zitten nog altijd op 661 en hoger en daarnaast is het (i.i.g. nu, op het huidige platform) niet mogelijk op opnames gedaan vanaf deze kanalen terug te kijken via de iTV website en apps.

Iemand een idee of de situatie omtrent opnames opgelost is in met nieuwe platform?
Hier in gemeente Apeldoorn zit sowieso op glas de HD zender gewoon op 1, 2, enz... De SD zenders zijn hier al een jaar of twee jaar geleden verplaatst naar achteren.

Wij kunnen van sommige kanalen de opnames al gewoon terugkijken via de app. Het is niet beschikbaar voor alle opnamen maar voor veel wel.
Je hebt Standaard HD-zenders (max 8Mb/s) en je hebt Glas HD-zenders (max 12Mb/s) en de Glas HD-zenders zitten bij jou pertinent niet op één maar gewoon op 661, 662, et cetera. Sterker nog... de opnames gedaan op de Glas HD-zenders kun je niet eens terugkijken via de app :)

[Reactie gewijzigd door CreativeS op 25 juli 2024 05:31]

Ik hoor nu voor het eerst over deze verschillende soorten HD. Wat is voor mij als kijker het verchil?

Ik zit zelf ook op glasvezel via Budget en dat is ook allemaal KPN netwerk. De HD die ik nu op mijn 1,2&3 heb zitten is voor mij genoeg en daarbij waarschijnlijk voor vele anderen ook.
Ik denk dat het verschil van 8 of 12 Mb/s door maar weinig mensen echt gezien wordt. Misschien bij veel actie in beeld, maar voor de meeste content op die zenders ga je het verschil nauwelijks zien.
Ik zie het verschil altijd, zeker bij wat snellere scènes en voetbal. Minder compressie.
Helemaal mee eens. Maar dit bespaard hun bandbreedte want als iedereen die glaszenders gaat opnemen of vertraagd kijken dan hebben ze 2x zoveel bandbreedte nodig en moeten ze een dikkere pijp naar de glasvezel pop's aanleggen.
De live zenders gaan via multicast, dus 1 of 100 die naar dezelfde zender kijken maakt niet uit. De extra bandbreedte is dus verwaarloosbaar. Terugkijken gaat via normaal verkeer (dacht ik), maar ook dat zal niet iedereen tegelijkertijd doen en is dus ook verwaarloosbaar op het geheel.

Bij de HD en SD samenvoegen was bestaande hardware die andere software moest krijgen een vertragende factor. Ik vermoed dat dat hier ook gewoon het geval is. Al die digitenne meuk die aangepast moet worden en die slappe ADSL verbindingen die je moet uitsluiten van de grotere streams. Dit is gewoon een nadeel van alles op 1 en hetzelfde platform te gooien.

[Reactie gewijzigd door Caelorum op 25 juli 2024 05:31]

Dat terugkijken is inderdaad unicast en dat blijkt dus een meerderheid te doen en dat hebben ze zwaar onderschat bij KPN.

[Reactie gewijzigd door Terrestrial op 25 juli 2024 05:31]

'ze' :p zijn met de olympische spelen idd één keer (1e dag) tegen een max encoders aangelopen. Dat was in nog geen 12 uur door de leverancier opgelost. Jammer als je dat als "zwaar" hebt ervaren.

Multicast is momenteel beperkt tot 1.2Gb doordat dit voor sommige (oude) locaties nu eenmaal max capacity is.
Op het verhaal mpg2 mpg4 m.b.t. glas en HD zenders ga ik niet in omdat ik dit een religieuze discussie vind geworden.

Unicast is overigens de weg voorwaarts. Soort YouTube platform. Er zijn inmiddels al zoveel apparaten met ieder een eigen resolutie en bandbreedte in gebruik bij de klanten dat er geen weg terug is. Zijn 'ze' ook meteen van de 1.2Gb beperking af omdat het gewoon over IP loopt. Ook een reden om op langere termijn routed vlans te laten vallen met alle voodoo die daarbij zit.
Dit past naadloos in de SDN strategie van KPN.

De schermtijd neemt toe maar de TV tijd neemt sterk af. Daar proberen 'ze' op in te spelen met deze strategie. Misschien hebben 'ze' dat wel overschat en laat iedereen over een paar jaar YouTube, Netflix, Videoland en terugkijken wel vallen om terug te gaan naar lineair tv kijken.
Niemand heeft het ooit gehad over max encoders, ik denk dat je het maximale aantal streams bedoeld.

Ik geloof dat jij het verschil tussen multicast en unicast niet begrijpt. Multicast hoef je niet uit te breiden want dat is en blijft een vast gegeven afhankelijk van hoeveel zenders men lineair wil doorgeven, het aantal kijkers maakt dan niks uit. Het gaat juist om de Unicast streams omdat die per kijker bandbreedte vereisen en hoe hoger de beeld en geluidskwaliteit hoe meer bandbreedte er nodig is, en alles loopt vanaf het begin al via IP hoor, ik weet niet wat jij denkt... Tevens heeft apparatuur geen eigen resolutie en bandbreedte, je verward dingen met een app.

En je wilt juist een VLAN gebruiken omdat je anders geen Multicast kan doen, bovendien ligt het probleem helemaal niet in het VLAN. Het ligt in die totale bandbreedte per locatie. Hoe meer unieke streams hoe sneller je tegen de capaciteit aan loopt, als iedereen tegelijk YouTube/Netflix etc aan zet met dezelfde stream van 12 Mbit dan loop je ook tegen hetzelfde probleem aan, dan gaat trouwens alles haperen want geen QoS. Het is gedeelde infrastructuur.

Eerlijk gezegd ik krijg het idee dat je wat termen hebt gelezen maar de juiste samenhang niet ziet.
Nee, ik heb nieuwe menu nu 3 weken Met pilot groep. Glas HD zit nog op 661.

Menu is wel een enorme verbetering. Sneller, Strakker, zeker op grote tv’s., 5minuten vooraf is automatisch vooruit gespoeld.
Nette grafische programma titels/cover. Geen picture in picture meer in de menu’s.

App menu wordt later nog aangepakt.

[Reactie gewijzigd door Get!em op 25 juli 2024 05:31]

Inderdaad!
Heel wonderlijk dat KPN dit na jaren nog steeds niet opgelost heeft.
Veel beloven en weinig doen maar wel de prijzen verhogen.
Het vertrouwen in KPN neemt zo niet toe.
Leuk zo’n nieuwe interface maar ik zie liever een betere IPTV functionaliteit.
Ik vind het schandalig dat je anno 2020 bij KPN nog steeds je zenders niet kan sorteren naar eigen wens. Nu heb ik zelf geen KPN, maar een familielid wel. Die is pas overgestapt van Ziggo naar KPN, waarbij bleek dat dit dus niet kan bij KPN, althans, ik heb de optie niet kunnen vinden.

Het is toch tenenkrommend dat je geforceerd wordt om de belachelijke indeling van KPN (of Ziggo) te moeten gebruiken, met waarschijnlijk als doel de lagere nummers te verkopen. Ziggo heeft het ook geprobeerd in de tijd van de Cisco settop boxen en tevens via CI+ (herschikken werd vaak door TV software geblokkeerd, maar was vaak wel te omzeilen door een andere landinstelling te kiezen), maar gelukkig geven ze je inmiddels de volledige vrijheid.
Oh mijn ouders hebben van KPN ze anders gewoon op 1 de HD zenders maar dat is dan wel op VDSL.
Vroeger zaten ze inderdaad op 800 nog wat.

[Reactie gewijzigd door mr_evil08 op 25 juli 2024 05:31]

Dat klopt! Dat zijn niet de “Glas” kanalen. Oftewel glasvezel :)
Ja dat klopt. Maar je hebt dan ook nog de Glas zenders. Deze zijn nog betere kwaliteit en alleen beschikbaar voor Glasvezel klanten, dus vandaar dat je ze niet ziet.
Wij hebben hier al enige tijd HD-glaszenders op de "standaard" zenders 1,2, etc. op onze KPN glasvezel verbinding. Zuiden van Nederland en dichter bij de Belgische grens dan bij Eindhoven. Ik weet niet in welke regio jij dan zit, maar hier is het wel degelijk zo geregeld. En al enige tijd.

Het terugkijken weet ik niet. Ik maak daar eigenlijk maar minimaal gebruik van. Dus of dat met het nieuwe platform wordt opgelost weet ik niet. Wat ik opneem om terug te kijken hoeft niet altijd perse HD te zijn. Ik kijk om het programma.
Voor zo ver mij bekend is...

De standaard zenders op de eerste kanalen zijn HD zenders.
De Glas HD zenders hebben een hogere BITrate.. waarbij o.a. beter geluid mogelijk is en beter beeld.

Nu is het TV signaal bij KPN een Multicast signaal. KPN stuurt dus per zender 1 signaal het netwerk op. Via VLAN-4... Of je nu op de wadden eiland KPN TV hebt of Zuid Maastricht.. of in Terneuzen woont.. signaal is bij iedereen het zelfde..

Ze gaan niet de kanalen per regio anders indelen. Dat zou alleen maar meer werk met zich mee brengen, gezien je apparatuur bij de klanten thuis tot het beheer van het netwerk impact zal hebben..

Niet voor niets hoor je vaak in Reclames te zien bij KPN kanaal 16 en Ziggo 31..

[Reactie gewijzigd door To_Tall op 25 juli 2024 05:31]

De vraag is.. Hoe spijtig is dat..
Ik denk nog steeds dat er meer gebruikers zijn die geen glas hebben en dus geen toegang tot HD Glas..
Dat zou toch niet hoeven uitmaken. Kwestie van in een menu laten kiezen of je sd, hd (dat bestaat al) of glashd vanaf 1 wilt.
In ieder geval hebben ze het ook niet verslechtert. Dit i.t.t. Canaal Digitaal die nu 3 zenders ineens weer in SD aanbiedt die voorheen in HD waren.
Wij hebben nog de oude software. En dat lijkt echt nergens op. Dat is windows XP interface. Daarnaast ben ik benieuwd wat het doet qua snelheid. Wat de apps en menus zijn niet vooruit te branden.
Heu? De interface is inderdaad lelijk, maar hier werkt het razendsnel. Altijd al gedaan ook. Toen ik van de Horizon-box naar het ding van KPN ging schrok ik eerst ook van de interface, maar de snelheid maakte alles goed. Dat ze het er nu ook gelikter uit laten zien klinkt leuk, maar ben idd wel benieuwd of dat het minder snel maakt. (Al heb ik die 4K-ontvanger, dus gok dat die het wel kan hebben.)
Dat klopt. Sinds ik TV kijk via een settopbox van Canal Digitaal, realiseer ik mij pas hoe vanzelfsprekend de settopbox van KPN direct aan stond. Tegenwoordig kan ik (letterlijk!) koffie zetten in de tijd dat het ding aan het opstarten is. Ook het menu is een stuk trager. Maar het ziet er dan wel weer heel gelikt uit..
Dat komt ook omdat de settopbox van KPN niet echt 'uit' staat. In standby verbruikt de box nagenoeg dezelfde hoeveelheid stroom als hij aan staat.
Zelf gebruik ik altijd de schakelaar achterop de box, dus ook bij KPN kan ik eerst koffie zetten :-)
Ja, klopt. Maar dat zal nooit heel veel zijn, verwacht ik.
Dat zal wel tegenvallen denk ik ;-)

Volgens de EU richtlijnen mag een apparaat niet meer dan 0.5W verbruiken in stand-by mode. Dat wordt meestal gedaan door een deep stand-by of eco-mode te maken. Ik ga er dus ook vanuit dat jouw settopbox in die mode staat/gaat.

Een consument mag natuurlijk zelf beslissen om dit niet te gebruiken, dit betekent echter wel dat het apparaat beduidend meer gaat verbruiken dan die 0.5W. Denk dan meer richting 6-10W.
Het opstarten is echter veel sneller, logisch omdat het apparaat ook niet uitstaat!

De KPN settopbox blijft bijvoorbeeld gewoon beeld uitsturen als hij 'uit' staat.
Lekker dan, dan moet je dus een paar minuten voordat iets begint die box aan gaan zetten?

*Sjekster is stiekem blij dat hij geen TV meer kijkt. Vanaf volgende maand geen TV abo meer, yay!*
Zo voelt het wel, maar "we" zijn natuurlijk verwend en dit zijn luxe "problemen". Opstarten duurt een kleine minuut ongeveer. Voldoende om een koffiezetapparaat aan te zetten dus. ☕

[Reactie gewijzigd door John Duh op 25 juli 2024 05:31]

Haha, koffie zetten en koffie apparaat aanzetten is wel een klein verschilletje he? :+

Mee eens dat het luxe problemen zijn, maar als een televisie nagenoeg gelijk aankan, is het natuurlijk wel vervelend als TV kijken via zo'n decoderbox 20x langer duurt. Ik verafschuw überhaupt TV kijken via zo'n extra box met extra afstandsbediening. Zelfs als je geen behoefte hebt aan al die extra's als opnemen, interactieve tv etc, zit je er tegenwoordig aan vast. Gelukkig kon dat met Ziggo nog wel direct via tv tuner, voor het basispakket.

Maar goed, binnenkort geen last meer van: dag TV :Y)

[Reactie gewijzigd door Sjekster op 25 juli 2024 05:31]

Daarnaast ben ik benieuwd wat het doet qua snelheid. Wat de apps en menus zijn niet vooruit te branden.
Hangt compleet af van welke ontvanger je hebt met welke hardware. Bij mij thuis is het enorm vloeiend en snel, bij iemand anders waarbij de ontvanger een half jaar ouder is wordt ik compleet gek van hoe langzaam het is.
Geen ontvanger is zo erg als de oude horizon box van ziggo (die ze overigens nog steeds uitgeven bij de goedkoopste abbo’s), dus je kan het altijd erger hebben
Die oude Horizon (nu "Mediabox XL") leveren ze bij abonnementen die beginnen bij €59,45 (vanaf 1 juli €61,45), bij goedkopere abonnementen krijg je een antieke Humax ("Mediabox") die ook niet vooruit te branden is. Met het huidige gebrek aan concurrentie komen ze (KPN incluis) helaas nog weg met het leveren van aftandse hardware aan goedbetalende klanten.

Als ze een abonnement van 25 euro hadden dan was het misschien nog te verdedigen geweest, maar voor deze prijzen zouden ze iedereen gewoon de Next moeten leveren.
Ik heb qua snelheid eigenlijk niets te klagen (Arris VIP2952 V2).
Welk model heb je als ik vragen mag? Mocht je een oud model hebben (Motorola 1853 / Motorola 1903 / Motorola 1963) dan kan je deze hier kosteloos laten vervangen.

Verder is de ZTE ZXV8001 nog in omloop maar deze wordt minder actief ondersteund dan de huidige modellen (Arcadyan HMB2260 / Arris VIP2952 / Arris VIP5202) waarbij de laatste tegenwoordig uitgeleverd wordt aan nieuwe klanten.
Hier staat de Arcadyan HMB2260. Een voorbeeld is de netflix app. Tenenkrommend hoe lang dat duurt. Het navigeren door menus hapert vaak. Ook vind ik de duurzaamheid van de afstandbediening volkomen ruk. Daarnaast is dat ook nog een gruwelijk lelijk ding. De Arris apparaten zijn er al een stuk vriendelijker uit.

Eens kijken of ik de nieuwe Arris kastjes kan krijgen in de nieuwe woning straks. Daar ligt glasvezel. Zal geen argument zijn, maar wel prettig. De nieuwe interface ziet er in ieder geval weer modern uit. Al mogen die groen/blauwe kleuren wel wat minder wat mij betreft.
Het is, pin mij er niet op vast, ook mogelijk om voor 1 maand te switchen naar het 4K tv abonnement waarbij ze je ontvangers vervangen voor een nieuwe. Wanneer je terug switcht naar het reguliere abonnement mag je deze ontvanger houden.

Uiteraard is het netter om even te chatten / bellen met KPN en vragen of ze je niet de nieuwe Arris VIP5202 willen opsturen. Echter gok ik dat de kans van slagen klein is helaas.
Heb net contact gehad met KPN en gezegd dat ik graag 4k Netflix wil kijken en daarom een ARRIS 5202 wil hebben.
Dat kon, maar alleen als ik overstap naar de nieuwe en duurdere abonnementsvorm Hussel. Kost me 5 à 10 euro per maand meer (100Mbps of 50 Mbps).
Heeft iemand daar een oplossing voor gevonden (anders dan overstappen op een andere provider)?
Ik ben bang dat je alleen je zin door kunt proberen te drammen. Zelf heb ik ons oude abonnement om laten zetten naar Hussel voor €63,49. 100/100 glas + 3x TV + Spotify Family + vaste telefonie, waar dit normaal €84,49 kost.
Snelheid is wisselend, hangt volgens mij af hoe druk 't internet is en wat er gebufferd is.
Fijn dat ze dit rechtzetten, maar denk dat ik hem toch nog door m'n receiver laat lopen. Dan maken wijzigingen niet uit, het ding doet geen HDR en kan maar tot 1080p aan - weet je zeker dat je goed zit. :P Het 4K-abonnement had ik al opgezegd n.a.v. deze problematiek + slechts 3 zenders, dus daarvoor hoef ik hem ook niet meer rechtstreeks aan de TV te hangen.
Gaat KPN ook nog een keer een update uitbrengen die de zenders met de beste beeldkwaliteit (HD Glas) op 1 zet in de zenderlijst? Het is toch lachwekkend dat een bedrijf als KPN dat in 2020 nog niet voor elkaar heeft. Bij alle andere providers, groot of klein, is dat al jarenlang de gewoonste zaak van de wereld.
Precies de reden dat ik de KPN tv app geinstalleerd heb ipv de ontvanger te gebruiken. Fijn dat we een nieuwe interface krijgen op de Arris ontvangers.
Nu nog een kleine buffer aanhouden zodat je met pauzeren niet eerst 2a3 seconden moet wachten voordat het programma start. Dan zou het nog beter zijn.

Gelukkig starten de opnames en programma's niet meer 5 minuten van te voren. Scheelt weer een doorspoel handeling.

[Reactie gewijzigd door jongetje op 25 juli 2024 05:31]

Ik hoop echt dat ze plex aanbieden als app op de 4k ontvanger, zou echt fantastisch zijn.

En disney plus en apple plus tv, dan hebben we geen andere devices meer nodig
Hier kan ik me inderdaad ook wel in vinden.
Plex (of DLNA implementeren) en Disney+ opnemen in On Demand zou wel een hele mooie zijn ja.
En disney plus en apple plus tv, dan hebben we geen andere devices meer nodig
Haha, tja, bij mij is het precies andersom. Ik had twee KPN TV 'ontvangers', maar die heb ik de deur uit gedaan. Aan mijn Televisie (full hd 55", dus nog geen 4k) hangt een Apple TV waarop ik NLZiet als app gebruik om lineaire tv mee te kijken. Wellicht niet de allerhoogste kwaliteit, maar voor die met reclame doorspekte prut die je op lineaire tv voorgeschoteld wordt, is het ruim voldoende, heel goed naar te kijken.

Verder kun je dan de apps voor Disney+, Netflix, Videoland, Prime Video, Apple TV plus, etc... gebruiken. Dergelijk apps zullen sneller voor de Apple-TV uitkomen dan voor je KPN ontvanger, dus hoeft je niet meer op hen te wachten tot ze eindelijk een update voor je uitbrengen.

Voor je gedigitaliseerde VHS/Video-8, home video's, en ander video spul waar je in je leven tegenaan bent gelopen en op je NAS bewaard hebt, kun je met Infuse, Plex of VLC prima uit de voeten.

(En als je lineaire tv uit andere landen wilt kijken, dan zijn er nog de diverse 'IP-TV' apps te vinden en m3u url's waar e.e.a. aangeboden wordt. Desnoods via Ali Express, maar dan wel oppassen dat je geen illegale links koopt, dat mag natuurlijk niet)

En dat allemaal met 1 afstandsbediening en 1 hdmi poort op je tv. (En de tweede tv hetzelfde mee gedaan...kost dan wel een extra apple tv'tje, maar die heb je er weer snel uit aan de besparing op je KPN abonnementskosten).
Die stap zou ik ook nog wel overwegen zodra Ziggo Sport Totaal en FoxSports op die manier beschikbaar komt. Op dit moment kan dat helaas alleen via een provider (die hoop ik overstapt naar een goed werkende app).
Lekker dan...mijn VIP5202 zit sinds 2 uur in een update-loop. Ja KPN...prima update weer...NOT!
En het mooiste is dat ik lees dat dit tijdens de pilot al bekend was. Wat een fiasco weer..
Kpn en luisteren naar klanten/personeel, dat doen ze al jaren niet, ze duwen alles door je strot heen ook al werkt het niet als de feedback terug komt van klanten/personeel. Kan het weten als ex kpner
Off Topic: niet heel professioneel, (een) ex-werkgever zwart maken.
je vergeet ondertussen dat kpn ook hun (ex)werknemers zwart maakt, what comes around goes around.
Het blijkt hem in de combi VIP5202 en een Fritz!Box te zitten. Zowel KPN als XS4ALL klanten lijken problemen te hebben met de update. Vreemd is ook dat het lijkt alsof de ontvanger zijn update vanaf een verkeerde plek wil gaan halen. Meta-gegevens volgens ontvanger: sap://sap.stb.itvonline.nl.
Een ping naar itvonline.nl geeft 100% loss.
Arris kastje heeft sinds dag één niet goed gewerkt in combinatie met LG Oled tv bij mij! Als je resolutie hoger zet dan 1080 ( dus op UHD, alle Hertz ) dan valt tv beeld constant weg! Kastje uit/aan zetten helpt maar dan zet je Tv uit en volgende dag wil je tv kijken en je zet Tv aan dan is het beeld zwart of sneeuw! Oplossing is dan het kastje restarten.
Op 1080 resolutie werkt overigens wel goed. Ik heb nou een ( WiFi Smart plug ) bij Action gekocht die ik via app kan uit/aan zetten zodat ik niet hoeft iedere keer op te staan en naar het kastje te lopen om hem ff te restarten!
Klantenservice is afschuwelijk en ze snappen dit soort dingen niet! Mevr concludeerde direct dat mijn tv stuk is!

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.