Microsoft Surface Go 2 met 10,5"-scherm komt volgende week uit voor 459 euro

Microsoft brengt volgende week de Surface Go 2 uit. De tablet heeft een 10,5"-scherm met een resolutie van 1920x1280 pixels en daardoor zijn de schermranden dunner dan die van de voorganger. Er komt ook een variant met een Intel Core m3-processor.

De Surface Go 2 heeft hetzelfde ontwerp als het eerste model, maar het scherm heeft een upgrade gekregen. Het gaat om een 10,5"-lcd met een resolutie van 1920x1280 pixels. De eerste Surface Go, die twee jaar geleden uitkwam, heeft een 10"-scherm met een resolutie van 1800x1200 pixels.

Ook komt er een variant met een Core m3-processor van de achtste generatie. De eerste Surface Go was alleen met een Pentium Y-processor te koop. De Core m3 is de m3-8100Y, een 5W-dualcoreprocessor met HyperThreading en een turbosnelheid van maximaal 3,4GHz. In goedkopere versies blijft Microsoft een Pentium gebruiken; dat is nu de Pentium Gold 4425Y. Deze dualcore heeft een kloksnelheid van 1,7GHz en geen turbo. Er zit 4GB of 8GB ram in de Surface Go 2 en het emmc-flashgeheugen heeft een capaciteit van 64GB of 128GB.

De tablet is nu voorzien van meer microfoons. Dat moet leiden tot een beter stemgeluid met minder achtergrondgeluid. Aan de voorkant zit een 5-megapixelcamera, net als bij de huidige versie. Microsoft voorziet de tablet van een nieuwe app om met de camera aan de achterkant documenten of whiteboards te scannen. Ook belooft Microsoft een verbeterde accuduur.

De Surface Go 2 draait op Windows 10 Home in S-modus en is ook te gebruiken met de Surface Pen. Net als bij het eerste model moet die los aangeschaft worden. Dat geldt ook voor andere accessoires zoals hoezen en een toetsenbord. Omdat de Surface Go 2 dezelfde afmetingen heeft, zijn accessoires van het eerste model compatibel. Microsoft brengt de Surface Go 2 op 12 mei uit. Het basismodel kost 459 euro.

Door Julian Huijbregts

Nieuwsredacteur

06-05-2020 • 15:00

82 Linkedin

Reacties (82)

82
82
43
3
0
31
Wijzig sortering
Het lijkt me dat de S-modus uit te zetten is?
Rechtsklik op start > Systeem > Versie van Windows upgraden > Link naar Store volgen > 'Upgrade' activeren.
Als ik het goed begrijp kun je hierna niet meer terug naar S modus? Of is dit ondertussen veranderd?
Ja, je kan het gratis via de Microsoft Store omzetten naar de normale versie van Windows 10.
Er zit 4GB of 8GB ram in de Surface Go 2
Waarom weer 4GB ram? doen gewoon basis 64gb opslag en 8gb ram en dat wordt een hit qua verkoop. Nieuwe Windows producten met maar 4gb ram is wel pover.
Voor wat betreft het interne geheugen ben ik dat met je eens, maar over opslag niet. Ik zie deze discussie zowel bij telefoons als bij tablets vaak langs komen: er moet minimaal 64gb in! Maar waarom dan? Ik sla echt bijna niks op, op zowel mijn telefoon als mijn tablet niet. De dingen die ik nodig heb op al mijn devices, staan gewoon in de cloud, en de rest heb ik niet nodig.
Omdat Windows 32GB opslag volledig volschrijft met updates, en op een gegeven moment dus niet meer kan updaten.
Precies dit. Onlangs nog voor iemand een laptop met 64GB opslag 'opgelapt' maar het gebrek aan opslaggeheugen is echt een ramp en het systeem was daardoor al meer dan een jaar niet meer geüpdatet.
De huidige versie is 25GB. Niet veel meer dan de eerste versie van Windows 10. 64GB is genoeg voor een apparaat als deze. Wil je media op slaan, dan moet je uiteraard voor meer kijken, maar voor Windows en een stapel apps is 64GB méér dan voldoende.

Ik heb zelf mijn eerste SSD van 64GB nog in mijn Media PC zitten. Staan naast Windows 10 de basis dingen op, zoals Kodi, div. browsers, media spelers, codecs en andere dingen die je op een media PC mag verwachten. Windows is volledig up-to-date. Ik heb nog 35gb vrij.

Als je dus tegen een dergelijk probleem betreft opslag bent aangelopen, dan was er toch echt iets anders aan de hand.
Het is niet dat het OS zelf nou zoveel groter word, maar oude versies van componenten worden nog een tijd bewaard. Mijn WinSxS map is nu ruim 8GB. Als je die bovenop de 25GB telt dan is 32GB dus niet meer voldoende. 64 moet inderdaad wel kunnen.
Ik heb al moeite met een SSD van 120Gb om genoeg vrije ruimte te houden. Ik moet er niet aan denken om 64Gb te hebben. Ik denk dat Morgoth ook een beetje de vergelijking maakt met Android en iOS, die besturingssystemen nemen inderdaad veel minder ruimte in.

Wel opvallend vind ik Windows 10 in S mode. Kennelijk heeft Microsoft dit nog niet helemaal afgeschreven.
Anoniem: 120539
@gabba256 mei 2020 17:32
Wel opvallend vind ik Windows 10 in S mode. Kennelijk heeft Microsoft dit nog niet helemaal afgeschreven.
N.a.v. een Tweakers event heb ik een review geplaatst van een 8/128 model, waarbij ik vooral de S mode wel interessant vond, juist omdat het tegen mijn gevoel in ging:
Zie hier mijn ervaringen met die S mode.

Overigens waren de ervaringen met dit model zo fijn dat ik gelijk daarna de 4/64 heb gekocht; tot op de dag van vandaag geen spijt van. Wel even slikken over de prijs van het keyboard; van de pen kun je probleemloos een relatief goedkope kloon inzetten.
Anoniem: 120539
@Wolfos6 mei 2020 16:40
Ik pak mijn Surface Go 64GB er even bij; die nu sinds maart 2019 in gebruik is als huis- en vakantielaptopje. Ik doe op dat ding niets aan onderhoud, maar installeer ook geen hele spannende zaken.
Wel staat er Office op.

Van de 64GB is maar 56.8GB beschikbaar voor het C: volume.
De Windows folder neemt daar 20.6 GB van in beslag, waarvan de Size on Disk 15,3 GB is. Dat is nog even het onderzoeken waard; mogelijk symlinks?)
Totaal heb ik 34.2 GB in gebruik. Al mijn data staat op de OneDrive, waarbij deze zelf mag beslissen wat ik wel en niet lokaal nodig heb. Tijdens vakanties loopt het 'in use' deel op, omdat ik dan de foto's ook lokaal op de disk zet.
Omdat Windows 32GB opslag volledig volschrijft met updates, en op een gegeven moment dus niet meer kan updaten.
Schijfcompressie op winsxs en system32 scheelt ~zoiets. Denk dat het dat zal zijn.

Schijfcompressie is geweldig; performance wordt eigenlijk op alle devices alleen maar beter (of gelijk, maar niet slechter!) En het scheelt nog ruimte ook. Op een 64GB device onmisbaar, eigenlijk :P
Ik sla dus weer niet alles op in de cloud, maar dat terzijde. Ik merkte toen ik een 32gb device had dat ik door de app grote geheugen sneller vol zat, 64gb is gewoon relaxt omdat je niet meer om hoeft te kijken van oh zit mijn geheugen al vol etc. Maar iedereen haar of zijn usercase natuurlijk. Het ''extra'' geld dat het kost voor de fabrikant om in te kopen is minimaal namelijk.
Ik wel en velen met mij. Die extra 64GB kost echt niet veel in productie en is erg welkom.
Voor veel mensen is 4GB ram genoeg, mensen die alleen mailen en videos kijken zijn er nog steeds genoeg. Dan is de upgrade niet perse nodig.
Dat zou kunnen en kan ik ook wel inzien, maar ik kijk bekijk het van een ander standpunt dat een ram module qua inkoop 4gb of 8gb voor een fabrikant niet zoveel zou schelen qua winst marge.

Toch wel raar in de tijd dat telefoons met 8/12gb ram uitgebracht worden.
Ram op telefoon is net als de megapixelrace, leuk, maar optimaliseren is beter. 4GB ram is op windows zat, voor office, browsen, yt en zelfs ligt webdevelopment.
Nah ik heb een surface 3 maar dat ding is wel echt langzaam met 4gig geheugen. Zelfs websites laden niet soepel.

Kan er wel cod mw2 opspelen ;).
Die Surface 3 is niet langzaam door een gebrek aan geheugen maar doordat die een Atom x7-Z8700 CPU heeft.
Ik verdenk de combi ervan.
Overigens onder windows 8 was het een veel sneller apparaat en was windows ook touch vriendelijker.
Heb het trouwens opgezocht deze is in singlecore 4x sneller en multicore 2,5 keer en dan heb ik het over de m3 variant (geekbench). Dat is niet echt spectaculair. Mijn 3770k uit 2012 blaast in multicore nog steeds alles weg.
Ik vind de Surface 3 nog altijd mijn beste investering van 2018 (2de hands, 4GB RAM, 64GB storage). Echt ideaal om onderweg notities te nemen en thuis wat filmpjes te bekijken. Op een bepaald moment duurde het laden van de filmpjes wel heel lang, en toen kwam de Chrome-based Edge browser uit, en nu is alles weer echt snel. Ik hou het toestel wel clean: geen extra browsers, geen full-blown Office (wel de Mobile versies uit de Store, Word Mobile & Excel Mobile).
Ik heb full office en gebruik de normale Edge nog omdat chrome niet vooruit te branden is.

Voor de rest eens, heb de mijne bij launch gehaald en hij voldoet nog aardig maar browsen is toch wel echt langzaam. Zeker voorbij een ipad.
Ik heb de Surface Go 8GB en die gaat bij het browsen goed vooruit met de Edge Chromium browser. Ik heb wel zelden meer dan 5 tabs open staan, het wordt gewoonlijk moeilijk op een 10" scherm om nog een tab te selecteren als je er teveel open hebt.

Ik heb de 8GB variant omdat de SSD wel echt een heel groot verschil maakt versus eMMC, ik multitask er nooit op, met 4GB RAM zou ik ook toekomen.
Nu weet ik niet was Windows 10-s aan RAM vereiste heeft. Maar toen ik nog Windows had draaien was 3GB wel een ‘normaal’ start tarief voor een gestart systeem (met minimale achtergrond applicaties).

Daarbij dat we in een wereld beginnen te leven waarbij steeds meer in de cloud gedaan word, en de interfaces via een webbrowser geserveerd worden. Die op hun beurt ook het nodige aan ram toe-eigenen...

Ja dan is 4GB RAM wel summier.
Had LinusTechTips niet laatst gezegd dat je ook als huis tuin en keuken consumenten gewoon beter minimaal 8GB kan nemen?

Dit omdat browser, zoals Chrome, nogal RAM hungry zijn en bij meerdere tabladen de RAM al gauw vol zit.
Om maar een voorbeeld te noemen.
Als je Chrome gebruikt niet... 10 tabs open en je zit zo op 1GB RAM. En dat is dan alleen om een beetje 'te internetten'...

Met de kosten voor RAM die er tegenwoordig betaalt worden is het in mijn ogen echt onacceptabel om er maar 4GB in te stoppen.
10 tabs?

Ik heb Tweakers open en 2x RTLZ, 3,5/8 GB geheugen in gebruik.

En dan gebruik ik alleen KeePass en OneDrive op de achtergrond binnen een week oude Windows 10-installatie met Defender als antivirus...

4 GB is dus bij voorbaat gemaakt om te swappen...
Als je meer geheugen hebt wordt er ook meer gebruikt, hoeveel er van je 8, 16 of 32 of meer GB is gebruikt zegt dus niets of nauwelijks iets over wat er met 4GB in gebruik zou zijn.
Dat is wel enigszins waar, maar het geheugengebruik is natuurlijk ook gewoon toegenomen, met of zonder superfetch.
Als je het zo bekijkt heb je wel gelijk, maar dan nog zijn er mensen die er anders naar kijken en echt niet gaan kopen wat ze niet nodig hebben of het niet kunnen betalen. Nu denk ik niet dat de mensen die het niet kunnen betalen een nieuwe Surface zouden kopen, maar het gaat om het idee.
Ja 4GB was genoeg in het begin van Windows 10, sinds we een aantal versies verder zijn slokt het OS alleen al bijna 4GB op. Mogelijk is Windows 10 wel geoptimaliseerd voor de surface waardoor er minder RAM gebruikt wordt.
Anoniem: 310408
@Zackito6 mei 2020 15:38
Ik wete niet wat jij doet maar als win10 4 Gb gebruikt voor het OS alleen (en niet voor caching etc, blijf onthouden dat ongebruikt geheugen nutteloos geheugen is) zou ik eens wat gaan opruimen.
Ik heb momenteel enkel firefox open staan met 3 tabbladen en mijn geheugengebruik zit al op 4,9GB, nu heb ik 16GB in totaal dus zal er ook wel eea aan caching plaatsvinden maar toch. 4GB in 2020 kan écht niet meer evenals dat vreselijk trage EMMC opslag. Kom op Microsoft, dat kan beter voor dat geld.
Ik denk, kijk eens in mijn taakbeheer:
1,9 GB...

Is niet helemaal 4GB. Denk er overigens wel aan dat als Windows meer geheugen beschikbaar heeft, dit ook gebruikt. Als ik thuis alleen Chrome open heb staan, dan vebruik ik 5GB op 16. Op mijn laptop heb ik 8GB en verbruik ik bij normaal gebruik rond 3,5 GB.
Mijn laptopje Xiaomi Mi die ik gebruik voor surfen en zo heeft ook 4GB. Geen problemen mee, het ding is echt lekker vlot. En ja ik gebruik Chrome en ja, ik gebruik veel Tabs ;)

Maar, ik ben het wel met je eens dat het met 4GB niet heel aantrekkelijk uitziet en het veel beter verkoopbaar zou zijn met 8GB.
Ik heb nog een oude Acer Switch met maar 2GB ram en 32 GB opslag. Tot mijn verbazing werkt dat nog steeds: ik kan windows 10 en alle programma's draaien. Er is maar een ding dat tergend langzaam gaat: updates. Zelfs de kleine doen er lang over en na wat zoeken op het net en de task manager in de gaten houden is het duidelijk dat het ram de oorzaak is. 32 GB opslag is ook wel heel weinig: meestal gaat dat wel, maar de laatste keer de grotere windowsupdate uitvoeren was lastig: ik moet daar standaard een externe schijf voor bij gebruiken, maar er is ook een minimum hoeveelheid intern geheugen nodig en ik had behoorlijk wat moeite dat vrij te krijgen.
Maar in ieder geval: ik heb ook liever wat meer geheugen (op mijn laptop met 16 GB zie ik dat het lastig is om die helemaal te gebruiken, zelfs met veel applicaties inclusief visual studio en photoshop en office open) maar het kan dus wel met zelfs maar 2 GB. 4 GB is dus zeker (nog) te doen.
Ik heb er ook één, de AIR 12 en zelfs met die 4GB kan ik op locatie wat fotootjes bewerken als dat moet ;)
Serieus? Je spreekt over het instapmodel... 8)7

Als jij niet voldoende hebt aan 4GB, neem je 8GB. Maar laat de 4GB gewoon bestaan voor de mensen die hier wel voldoende mee hebben. En er zijn meer mensen dan je denkt die voldoende hebben met 4GB.

Of moeten mensen die geen 8GB nodig hebben verplicht meer betalen voor hetzelfde product omdat jij vindt dat er minimaal 8GB in moet zitten? Want zo werkt dat, meer hardware is meer betalen.

Hoe vaak moet dit nog uitgelegd worden? De wereld draait niet rond de 8GB-gebruikers, er is meer daarbuiten hoor... |:( :X
had ook wel 8 verwacht. maar gezien de prijs kan het een leuk iets zijn voor met name de schoolgaande jeugd. Die moeten steeds meer digitaal werken, een ipad is veelal onvoldoende en dit is toch windows based, touchscreen met eventueel pencil te gebruiken. Neigt meer naar een device voor in de schoolomgevingen... denk dat die daar ook prima uit de voeten kan. Veelal standaard office/internetwerk en weinig poespas voor zware games... (al denken de meeste kinderen daar weer anders over).
Het vervelende (uit mijn eigen ervaring) van de Surface tablets is dat alle Win32 applicaties ontworpen zijn om met muis en toetsenbord te gebruiken, en het toetsenbord van deze dingen werkt lang niet zo lekker als dat van een laptop. Naast de Win32 apps hebben ze vooral nadelen ten opzichte van de iPad.
Welk model was dat waar jij ervaring mee hebt? De toetsenbordjes vanaf de pro 4 presteren uitermate goed, veel beter dan menig laptop.
Hier kort geleden van een Thinkpad naar een Surface overgestapt en het toetsenbord was voor mij zeker geen enorme downgrade. De Surface Pro's zijn gewoon super kleine volwaardige laptops. De toetsenborden van de Go's zijn wat kleiner, maar de Go is ook kleiner dan vrijwel alle laptops. Als echt kleine en lichte thin & light tekstverwerker is zo'n Surface Go ideaal, zeker i.c.m. de pen. Ze zijn volgens mij ook met name op het onderwijs gericht.

Uiteraard is een toetsenbord er bij wel een must, jammer dat die er nog steeds niet standaard bij zit want het is toch een smak geld.
veel van de apps zijn gericht op gebruik van toetsenbord en muis. Maar alleen een touchscreen is he tdan ook net niet. Tabletmodus werkt aardig maar is geen vervanger... Wat dat betreft ben ik het eens met de redenatie dat een ipad niet onder doet.

Maar voor schooltoepassingen is windows en standaard apps wel gemakkelijker voor die kids...
Het is dan ook geen laptop. Ook wordt het niet als productiviteitstool in de markt gezet (zoals je in het filmpje kunt zien).

Dit komt ook terug in het feit dat er Windows 10s gebruikt wordt. Deze versie is niet bedoelt voor Win32 apps, en blockt deze dan ook ronduit. Ja, dit kun je makkelijk deactiveren, maar daar is het apparaat niet op gericht. Hiervoor heeft MS voor de tablet functionaliteit de MS store, die een functie bekleedt die vergelijkbaar is met de App store op een iPad, of Play Store voor Android.

Je kunt een Fiesta er ook niet op afrekenen dat het geen Land Rover is...
Zonde! Dit was een ideaal product voor de Snapdragon 7c/8c ARM CPU. Je gaat hier toch geen zware programma's op draaien. Dan was de accuduur waarschijnlijk een stuk beter geweest; ik verwacht nu slechts een kleine verbetering t.o.v de vorige versie.
Er is een ARM versie van de Pro (Surface Pro X) maar vanwege de slechte ondersteuning van programma's voor ARM architectuur zijn we simpelweg nog niet zo ver dat dat AMD of Intel processoren kan vervangen.

[Reactie gewijzigd door Thomas op 6 mei 2020 16:13]

Wat voor zware software ga je draaien op een Surface Go? Je wil hier juist alleen web-apps en Office op draaien, misschien een Netflix app. En dat draait allemaal hartstikke goed met Windows 10 on ARM.

Just een entry level tablet voor licht gebruik is uitermate geschikt voor een ARM chip. Bij een dergelijk apparaat is voor veel mensen batterijduur veel belangrijker dan ruwe CPU kracht. En de 7c chip van Qualcomm zou lage prijzen mogelijk moeten maken. De Pro X is veel te duur en daarom ook maar geschikt voor een kleine niche. Gemiste kans Microsoft!

[Reactie gewijzigd door crankthisup op 6 mei 2020 19:00]

Ik gebruik hem bijvoorbeeld tijdens het vliegen en ik draai er de x86 versie van SkyDemon op. Heel erg fijn.
Daar hebben ze de Surface pro x toch al voor.
iPad is in alle opzichte beter mja als je echt "Windows" nodig hebt of een muis functie dan is deze best nice!

Jammer van de 4gb RAM en 64gb geheugen :( had graag 8gb ram & 128gb als standaard gezien.
iPad ondersteund sinds kort ook een muis :)

Als je meer eisen hebt, dan moet je naar een ander model. Deze is natuurlijk voor het hele basic werk.
iPad is in alle opzichte beter mja als je echt "Windows" nodig hebt of een muis functie dan is deze best nice!

Jammer van de 4gb RAM en 64gb geheugen :( had graag 8gb ram & 128gb als standaard gezien.
Dan heb je het concept van de Surface GO gemist. Moeten de mensen die met 4GB eigenlijk genoeg hebben dus verplicht meer betalen omdat jij vindt dat het minimum 8GB standaard moet zijn? Denk het niet.

Snap niet dat dit iedere keer uitgelegd moet worden... Er is genoeg bestaansrecht voor de 4GB modellen. Heb jij niet genoeg aan 4GB, dan neem je een model met meer RAM en/of opslag. Maar stop met het klagen over de instapmodellen die niet voor jou bedoeld zijn... sjezus 8)7
Is het ook weer zo dat de 64GB versie een tragere schijf heeft als de 128gb versie? Om die reden heb ik voor de 128GB variant gekozen (en 8GB RAM).

Moet trouwens zeggen dat het een bijzonder fijne tablet is. Met andere w10 tablets (al van verschillende merken geprobeerd inclusief AAA merken) had ik altijd veel bugs of missende features (geen muziek in standby, drivers die maar half werken, hoog stroomverbruik in standby) maar de Surface Go is echt een goede instap W10 tablet.
De facts heet heeft het over
Storage 64GB eMMC
128GB Solid State Drive (SSD)
klinkt alsof de 64gb versie langzamer is.
Ik vind het een briljant design en een prima tablet voor studenten of gemiddelde gebruikers die vooral mailen, youtube, wat browsen en misschien wat typen. Kan me voorstellen dat dit device extreem goed werkt in de tijden waarin we verkeren. Had wel liever gezien dat de basis 8GB had, maar goed je hebt hierin zelf een keuze.
"De Surface Go 2 draait op Windows 10 Home in S-modus.
Dat betekent dus dat je enkel applicaties vanuit de Windows Store kunt installeren. Het eerste wat je dus moet doen is upgraden naar de gewone Windows zonder die idiote beperking.

https://www.laptopmag.com/articles/upgrade-from-windows-10-s
Voor velen is het genoeg. Als je niet meer doet dan browsen, netflixen en tekst verwerken kan je prima uit de voeten met Windows 10S. Heb je meer nodig is upgraden gratis, maar power users zijn niet de doelgroep van dit apparaat.
Raar dat review niet van gewicht rept. Dat is toch een van de belangrijkste factoren om zo'n ding aan te schaffen.
welke review
Je hebt gelijk, ik bedoel dus deze aankondiging.
Dat is toch een van de belangrijkste factoren om zo'n ding aan te schaffen.
Is dat zo?
Ze mogen eerst wel even de rest van de line-up bevoorraden, ik zit al 1,5 maand te wachten tot de Surface Laptop 3 weer op voorraad is bij Microsoft.
Strange, welke zoek je?
Ik kan alleen de goedkoopste en de duurste (1TB SSD) niet bestellen
https://www.microsoft.com/nl-be/store/cart

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

    Relevantere advertenties

    Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

    Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

    Ingesloten content van derden

    Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

    janee