Codemasters toont Circuit Zandvoort in eerste beelden van F1 2020

Codemasters laat de eerste beelden zien van F1 2020. In een video tonen de makers een rondje van Max Verstappen op Circuit Zandvoort. De nieuwe F1-game, die op 10 juli verschijnt, lijkt grafisch geen grote veranderingen met zich mee te brengen.

Boven de beelden toont Codemasters dat het gaat om work in progress, dus de game is nog niet helemaal af. Het lijkt er echter op dat F1 2020 wat grafische weergave betreft niet veel anders is dan de versie van vorig jaar. Circuit Zandvoort is voor het eerst opgenomen in de game. Dat circuit is aangepast voor Formule 1-races en komend weekend zou daar een F1-race plaatsvinden, maar dat gaat door de coronacrisis niet door.

Codemasters kondigde F1 2020 halverwege april aan. De game komt op 10 juli uit op Steam en Google Stadia en verschijnt voor de PlayStation 4 en Xbox One. F1 2020 bevat een nieuwe My Team-modus waarin spelers als elfde team deelnemen aan het F1-kampioenschap. Tijdens het seizoen moeten spelers het team ontwikkelen door de fabriek uit te breiden. Spelers zijn in de nieuwe modus zowel manager als coureur. Verder keert splitscreenondersteuning voor lokale multiplayer terug.

Eerste beelden van F1 2020 (boven) en camerabeelden van Max Verstappen op Circuit Zandvoort (onder)

Door Julian Huijbregts

Nieuwsredacteur

30-04-2020 • 15:00

82

Reacties (82)

82
75
28
2
0
41
Wijzig sortering
Hoe accuraat zijn de circuits in de F1-game van Codemasters? Zijn ze bijvoorbeeld gebaseerd op echte laser scans zoals teams dat ook doen voor hun eigen simulatoren, of enkel bij benadering gemodelleerd?
ik kan niet snel een heel eenduidig antwoord vinden; maar ik vond onderstaande over F1 2019. Het lijkt een beetje een mix te zijn afhankelijk van de data die men heeft. Als ik een beetje google zie ik best wat reacties op de fora van Codemasters dat het vaak niet echt meer up to date lijkt te zijn.
"When it comes to things like the circuits, we get CAD or LIDAR data, depending on what is available to us," Mather said. "We have people who generate proper elevation models so we know exactly the cambers and height changes of the circuit.

"We have photographers who take circuit photos, all the way around at regular intervals, 360-degree photos so we get all the detail. For the cars, we get CAD data from the teams and we scan them where relevant. For the classic cars, we regularly scan them in full 3D and build the model from that."

The design of the circuits is done by an individual or group of photographers. The photographers who have analysed and documented the tracks are called in, as according to Mather, they can catch more details than simply using a car with a camera attached.

"It may be that there's a building that's just off the track that's particularly iconic," Mather commented. "We can get a number of more detailed photos of that particular thing. That's something you'll see this year, there's a lot of extra details that weren't in F1 2018.

"In Montreal, there's extra detail on the pit buildings or that large sphere that sits just off the circuit. We've got more detail on that, and that's because we have more people to get detailed photographs of that particular element."
https://www.gptoday.net/e...-as-realistic-as-possible
Het ding is, dit is vele malen minder gedetailleerd zoals games zoals iRacing of Assetto Corsa Competizione dit heeft gedaan.

Die twee devs stoppen heel veel geld om een circuit helemaal te laser scannen. Dit is in feite met o.a. gespecialiseerde trucks veel rondjes rijden op de gehele baan om een perfecte 'foto' te maken van het asfalt, waardoor elke glooiing en elk bultje zo gedetailleerd mogelijk word opgenomen.

Codemasters doet dit toch wat makkelijker en goedkoper, en veel sim fans en ook racers (zoals o.a. Max) hebben gezegd dat specifieke details op veel tracks in de F1 games gewoon er niet zijn, die er in de andere sims wel gewoon inzitten.

Een van de grootste kritieken is dat de banen die Codemasters maken voor het grote deel gewoon plat zijn en hoogteverschillen op banen die dit hebben (Spa, Hockenheim) veel kleiner zijn gemaakt dan dat ze in het echt zijn, waardoor een echte 'feeling' mist.

Maarja, uiteindelijk richt Codies zich op een andere markt met hun racing games, en ik denk dat iemand die lekker F1 wilt racen voor de fun niet veel interesse heeft in 100% accurate banen.
Maarja, uiteindelijk richt Codies zich op een andere markt met hun racing games, en ik denk dat iemand die lekker F1 wilt racen voor de fun niet veel interesse heeft in 100% accurate banen.
Spijker op zn kop :)

Ik vraag me overigens af of de FIA dit soort exacte data niet zelf in het bezit heeft en bewust niet wil delen? Want ik vind het altijd een beetje raar dat een spel met de "officiële" licentie dit allemaal bij benadering aan het doen is; terwijl andere games/sims dit blijkbaar wel voor elkaar kunnen krijgen (met wat je zegt; een flinke investering).
De fia bezit de circuits niet, die huren het gewoon voor een week(end). Alleen de merknaam en alles wat er aan hangt.
Tja op suzuka zat er in de 2018/2019 versie ineens een soort drempel als je het rechte stuk opkomt.
Zo erg dat je gewoon de controlle kan kwijtraken en crashed.

Na veel klagen naar codemasters hebben ze eindelijk....niks gedaan.

Denk goed na waar je je centjes aan besteed als je een game wilt kopen.
En staan er op Zandvoort nu echt zoveel tribunes als in de clip?
Dat was wel het plan ja.
Niet zoveel toch... het lijkt een groot stadion in deze game...
Toen ik voor een kaartje de tribunes checkte kwam je niet oostelijker dan de Audi S bocht en nu lijken er veel meer te staan

Na de Tarzan in de video staan tribunes die in het kaartje op de link hieronder niet staan.
Ook binnenkant Arie Luyendijk staan niet op het kaartje voor de tickets maar wel in de video.

[Reactie gewijzigd door nils7 op 23 juli 2024 21:51]

Die zouden tijdelijk worden opgebouwd. Ik weet alleen niet of ze dit hebben gebaseerd op de planning van de organisatie, of er zelf een invulling aan hebben gegeven.
Tijdens de Grand Prix zullen er tijdelijke tribunes gebouwd worden, hier kun je zien wat de opzet voor de eerste GP zou worden. Deze tickets zijn ook al verkocht natuurlijk:

https://nl.motorsport.com...rcuit-zandvoort/44950929/
Yes, eastside grandstands 3... daar had ik moeten zitten komend weekend :(
Hier nog een. Eerlijk denk ik dat dit de saaiste race gaat worden van het seizoen. Uiteindelijk maar 2 goeie inhaalmogelijkheden op de gehele baan. |:( |:(
Duidelijk, thanks!
Als je Max Verstappen mag geloven is er wat betreft realisme van de circuits nog wel wat te winnen.

@DRD, nee, die staan er niet. Tijdens de Grand Prix zullen er tijdelijke tribunes op vele plaatsen staan. Waarschijnlijk baseert Codemasters zich op de tekeningen die Zandvoort heeft waar deze moeten komen.
Ik denk het laatste.
Niet eigenlijk. De circuits zijn niet laser gescand en wijken daarom behoorlijk af van de echte circuits qua gevoel. Omgeving van de circuits is ook vaak verzonnen op bepaalde kenmerkende dingen na.
De circuits worden bij mijn weten met laser gescand. Nu is F1 2020 geen racesimulator maar een racegame. Vergeleken met iRacing en rFactor is het realisme een stuk minder.
Ik mis een groot deel op de tribune die volledig oranje ingekleurd is, maar ze hebben nog even om dit te fixen :+
Ik denk dat als we het over realisme hebben dat het beeld beter klopt als alle tribunes gewoon leeg zijn.
Als het realistisch moet dan wordt er waarschijnlijk helemaal niet geraced en mag je een ad hoc opgezette beademingsmachine fabriek managen.
Er staat dan ook groot in beeld "Work in progress". ;)
Ze zijn heel accuraat, want als die doorgaat is het toch zonder publiek waarschijnlijk :+
Hé, F1 2015 2016 2017 2018 2019 2020.
Waarom geen DLC uitbrengen voor F1 2019? Ja geld natuurlijk...

Maar ik heb sinds 2016 elk jaar F1 gekocht en het voelt nu wel een beetje als uitmelken. Geüpdate liveries maar verder lijken de games vrijwel identiek. Oke, de AI wordt steeds iets beter maar dat kan ook met een patch.

Het is zeker een leuke racing game maar elk jaar hetzelfde. Begint een beetje op Fifa te lijken.
De engine is volgens mij sinds F1 2010 al hetzelfde (uiteraard telkens sterk verbeterd).
Klopt niet vanaf F1 2015 denk ik zijn ze veranderd (dat was nadat de PS4/Xbox One uitkwam).

Ich verwacht (en hoop) dat de volgende game engine change na de launch van de volgende consoles zal gebeuren.

En elk jaar hetzelfde vind ik niet...career mode verandert elk jaar wel duidelijk, classic cars werd terloops ook eens toegevoegd, vorig jaar F2 en een update van de belichting die alles nog wat mooier maakt, dit jaar komt er een modus met een extra team dat je zelf kan beheren en een driver market...Ik vind qua inhoud is het redelijk goed en verandert er elk jaar ook telkens wat. Handling+force feedback, bugs, crashes en de netcode voor online racing laten echter wel te wensen over.

[Reactie gewijzigd door Clemens123 op 23 juli 2024 21:51]

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Ego_(game_engine)
Ik was fout inderdaad, wordt namelijk al sinds 2009 gebruikt....
De EGO engine, wordt oa ook door Dirt gebruikt, maar ook door de F1 spellen.

Op zich logisch. Elk jaar zijn in het echt de verschillen ook relatief klein(zoals bij de meeste sporten en sport spellen).

Het nadeel vind ik dat al die spellen ook min of meer dezelfde look en feel hebben.
Klopt gewoon niet de engine mag dan ook "ego engine" heten, versie 4.0 van 2015 kun je niet meer de zelfde engine noemen als wat er voor gebruikt werd (3.0 en eerder).
En F1 2009 op de Wii ziet er totaal niet uit als de spellen erna.
Bij F1 2010-2014 bv. daarvan vind je heel weinig gelijkaardigheid ivm 2015-2020

[Reactie gewijzigd door Clemens123 op 23 juli 2024 21:51]

Ze zijn toch gebaseerd op elkaar? Ik heb zelf alle F1 games gespeeld, behalve 2011 en 2017.

Zie hier voor een vergelijking tussen 2014 en 2015
https://youtu.be/AmDy0iwgUb4

Vind ik toch aardig dicht bij elkaar zitten. Mee eens dat er verschillen tussen zitten hoor, maar elk jaar zijn ze maar klein als je het mij vraagt.
Ik heb de laatste 5 jaar de games nieuw gekocht en gespeeld en ik vind er genoeg nieuwe dingen in zitten vergeleken bij COD en Fifa ...

Carreer mode heeft sinds pas 3 jaar dacht ik ? Een development tree uniek aan elke auto , de interviews , F2 Feeder etc

Echter mis ik ook wel schade op plekken behalve de voorvleugels en banden ?? .. rechterwiel tegen de muur is linker deel vleugel verliezen ?? Maar grootste ergernis voor F1 fans is toch wel het snel stoppen van updates aan de wagens die in het seizoen gebeuren en De sound engine is echt drama
Ik zou graag zien dat ze net al met 99-02 meerdere seizoen uitbrengen.

Zodat je bv periode 2012-2020 ofzo hebt.
Ieder jaar veranderen de circuits, de teams en de rijders.

Dan is je carrière modus ook meteen anders. Je kiest een jaartal dat je begint en vanaf daar werk je naar 2020 of je start direct in 2020.
Je kan dan nu pas de seizoenen vanaf 2012 gaan uitgeven. Ik weet niet of mensen er op zitten te wachten om dan nu pak hem beet 2013 te gaan spelen ofzo.
En de uitgever en ontwikkelaar zullen er helemaal weinig trek in hebben. Die willen z.s.m. hun duurbetaalde licentie terugverdienen. Met 1 game in meerdere jaren gaat dat niet zo snel.
Nee hoor codemaster heeft de serie al meerdere jaren. Daarnaast hebben zij de circuits en de wagens al.

Kwestie van updaten en in een game verwerken.
Zoals ik je nu begrijp wil je dat er een jaarlijkse update komt, toch? In je vorige comment wilde je een spel voor 2012-2020 uitbrengen. Dat kan dan pas in 2020 en nogmaals, ik denk niet dat er veel mensen trek hebben om seizoen 2012 nu nog te gaan spelen. Ik zie er het nut niet van in.

Bij het updaten van een game blijf je ook nog steeds met het probleem zitten dat er te weinig geld in het laatje komt.
Ja en dat spel dat kan codemaster nu ook uitbrengen.

Je hebt dan 9 seizoenen waar je uit kan kiezen. Je hebt carrièremode die je in een van die 9 seizoenen kan starten.

Je hebt dan gelijk 8 seizoenen aan historische wagens en banen. Ik denk dat dat best uitgebracht kan worden.
Zolang mensen het kopen waarom niet.. Alleen jammer dat het multiplayer gedeelte zo brak is..
Met dat verschil dat in deze versie een manager modus zit. Er zit elk jaar wel iets nieuw in, vorig jaar was dat F2, het jaar daarvoor was het dan weer R&D dat zwaar werd aangepakt. Er is altijd wel wat nieuws maar het blijkt natuurlijk wel F1 met dezelfde teams, dezelfde circuits, ...
madden en NBA2K zijn op de zelfde manier gemaakt als FIFA, ik geloof er niks van dat ze als van af scratch helemaal opnieuw de code invoeren en het moddelen/tekenen van de game characters/spelers, nee ze borduren verder op de zelfde code van vorig jaar.net zoals de stadions, het publiek, een keer in de 5 jaar krijgt het publiek in het station een up-date.

alle sport games werken met een script/algoritme een door gewinterde fifa gamer, kan gewoon een patroon zien.er is geen een engine dat niet werkt zonder een script/algoritme.

alleen de physics engine van unity die via de cloud werkt, heeft een non script/algoritme.deze engine zit volgens mijn ook in crack down 3, waar alles kapot in kan gaan,die engine heeft Microsoft mede ontwikkeld.met de volgende generatie games, gaat er wel heel erg veel veranderen door de hoeveelheid aan essets die door gevoerd kiunnen worden via de SSD.maar moet ook wel want de console moet 7 jaar mee gaan.

[Reactie gewijzigd door solozakdoekje op 23 juli 2024 21:51]

Vroeger, Vroeger hadden we GP3 en GP4.
Hier kon je door community gemaakte tracks auto's graphics, textures voor krijgen. Gewoon geweldig.
Ben het met je eens dat dit een uitmelken is, maar goed
Dan al niet hoe belabberd deze bolides sturen ..

Mag ook wel eens iets realistischer.
Tuurlijk geld. Of betaal jij de hypotheek met een glimlach? :) Videogames, geloof het of niet, zijn ERG riskant om te maken en verkopen. Het overgrote deel van games die uitkomen ziet amper sales, terwijl het echt veel tijd, kennis en moeite kost om te maken. Wanneer je eenmaal EINDELIJK een game hebt die verkoopt, moet je er ook echt op doorgaan.

Dit geldt niet alleen voor indie, maar net zo hard voor kleine en zelfs grote studios. Developers, 2D en 3D artists, marketing, infra, support, etc kost bakken met geld elke dag dat je er aan werkt en zelfs na release.

[Reactie gewijzigd door Division op 23 juli 2024 21:51]

Vind je?

Vooral van buitenaf (TV camera) vind ik dit spel er erg slecht uitzien. Hele rare glare zit er over de auto's heen nog. Maarja, de graphics zijn ook al jaren niet echt meer geüpdate.
Lijkt me wel een pittige baan, ben ook benieuwd hoe goed het inhalen is. En er zal binnenkort nog wel een filmpje komen van Vietnam, gok ik. Daar was ik eigenlijk ook nog wel benieuwd naar.

Het is afwachten of de game nu (voor het eerst) wel voor de eerste race wordt uitgebracht, al was dit niet de planning ;)
Lijkt er wel op, toch? Het doel is om op 5 juli de eerste race in Oostenrijk af te werken, vijf hele dagen voor de release van de game.
Ziet er toch wel top uit! Grafisch had het nog wat mooier gekund (mis een beetje ambient occlusion / zachte schaduwen enzo), en ook de controls binnen de auto zien er wel erg nep uit. Display op het stuur met name ziet er erg nep uit.
Maar ik woonde niet ver van het circuit en krijg helemaal het zandvoort gevoel hier van! En je ziet de duinen en zand hier en daar, zelfs toiletten langs de baan, best vet!
Ergens in een parallel universum...
Anoniem: 562971 30 april 2020 15:40
En gefilmd met een trosje druiven.... :?
Hopelijk fixen ze eens het multiplayer gedeelte.. Dat werkt amper.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.