JBL introduceert Boombox 2 met PartyBoost en ingebouwde powerbank

JBL heeft een nieuwe versie van de Boombox aangekondigd. De JBL Boombox 2 heeft beter geluid, is waterdicht, en kan worden aangesloten op andere JBL-luidsprekers. De speaker heeft daarnaast een ingebouwde powerbank.

JBL presenteerde de Boombox 2 op de CES-beurs in Las Vegas. De Boombox 2 lijkt qua uiterlijk veel op de originele Boombox, maar heeft wel andere subwoofers aan de zijkant. Het bedrijf zegt dat de Boombox 2 met name diepere en luidere bastonen heeft dan het voorgaande model. Ook zit er in de Boombox 2 een ingebouwde powerbank om apparaten op te laden. De speaker kan volgens de fabrikant 24 uur mee op een volle accu.

De Boombox 2 heeft wederom ondersteuning voor bluetoothstreaming, maar ook voor PartyBoost. Daarmee kan de speaker worden aangesloten op andere JBL-speakers die PartyBoost-ondersteuning hebben, om zo op meerdere apparaten tegelijkertijd muziek af te spelen. Het apparaat heeft een ipx7-rating en kan daarmee kort ondergedompeld worden onder water. De Boombox 2 komt in het voorjaar van dit jaar uit en kost 499 euro.

Door Tijs Hofmans

Nieuwscoördinator

07-01-2020 • 11:05

44 Linkedin

Submitter: Balance

Reacties (44)

44
43
35
0
0
6
Wijzig sortering
In mijn beleving zijn dit echte boxen voor de pompende muziek genres,, high res audio en dan wat metal of classiek heeft in ieder geval bij de eerste versie niemand blij gemaakt.
De vraag is dan: welke (draagbare) luidspreker wel een kwalitatief goed, gebalanceerd geluid geeft.
Define draagbaar. Vifa is een goed merk. De Addon series van Audio Pro is ook erg goed. Maar bij de meeste mainstream merken (JBL, Sony, Hom, UE) ga je het niet vinden vrees ik
Mijn Marshall Kilburn is draagbaar en en geeft een uitstekend mooi en gebalanceerd geluid :)

(en voor de duidelijkheid: als gepassioneerd muziekliefhebber ben ik erg kritisch over luidsprekers, dus...)
Je zou aan Bluesound Pulse kunnen denken.
Klinken een stuk fijner nog dan bijvoorbeeld Heos van Denon.
Dali Katch.
Met eq op flat is die ook echt neutraal.
Eq op bass is ongeveer het geluid van een JBL.
Ultimate Ears, bijvoorbeeld de BOOM 3, komt altijd wel goed naar voren in tests en reviews. Staat vaak bovenaan genoemd omdat die niet hele 'modderige' bastonen heeft en qua middentonen ook wat neutraler is.
Daarom heeft de speaker ook de naam Boombox gekregen en bedoelt voor een hele andere doelgroep waar jij waarschijnlijk in bevindt?

Zijn leuke oplossingen voor op het strand of om buiten in de tuin een muziekje mee te beluisteren denk ik zo en indd niet bedoelt voor de meer audiofiele muziek belevenis.

Voor ieder wat wils...
Alstjeblieft niet op het strand. Doe daar lekker een koptelefoon op/in of ga lekker liggen kletsen ipv naar (harde) muziek luisteren.
Alstjeblieft niet op het strand. Doe daar lekker een koptelefoon op/in of ga lekker liggen kletsen ipv naar (harde) muziek luisteren.
Want? Ik neem een speaker altijd mee. Als je het gewoon zachtjes aandoet zodat je omgeving het niet kan horen/last van heeft dan is er toch niks aan de hand?

Ik neem mijn boombox ook mee voor wat kwaliteit in het geluid ipv een kleine JBL.
Nee, heel eerlijk, ook wanneer het zachtjes staat is het werkelijk vervelend voor veel mensen.
Dat heb jij echt jezelf wijs gemaakt. Zo zachtjes dat ze het 3 meter verder al niet horen bestaat niet en je zadelt ze wel met jouw muziek op. Puur egoïstisch gedrag, maar wel van deze tijd.

Ander verhaal als je op een redelijk verlaten strand zit en niemand er last van heeft.

[Reactie gewijzigd door Beakzz op 7 januari 2020 16:24]

Net als al die mensen die overal, te pas en te onpas, vinden dat ze het recht hebben telefoongesprekken op hun mobiele praatijzer te voeren? Tot en met ziekenhuizen / huisartsposten toe. Als je er dan wat van zegt kun je een grote bek krijgen ook nog...

Maar goed, het lijkt inderdaad het probleem van deze tijd. Niemand die rekening wenst te houden met anderen. Wie zou dat goede voorbeeld toch geven (hint: ouders, politici)?
(hint: ouders, politici)
Het kan ook gewoon uit jezelf komen maar het grootste deel van de Nederlanders hebben dikke schijt aan wat een ander denkt/voelt/vindt/wil. En dat is inderdaad niet alleen op muziek-gebied helaas. En dat zijn niet alleen ouders of politici.

Los daarvan: telefoongesprek voeren vind ik prima maar hou het volume in de gaten. Grote bek ervaar ik juist van de mensen met een getinte huidskleur... (hoe zou dat komen?) en voordat dit escaleert: dit is mijn ervaring en heeft niets maar dan ook niets met (ik krijg het bijna m'n bek niet uit) discriminatie te maken (wat ook weer te pas en te onpas wordt gebruikt als excuus en zo is het cirkeltje weer rond).
Kan het echt uit jezelf komen? Okay, tuurlijk kan het, maar over het algemeen is er sprake van het overnemen van gedrag dat je van jongsafaan ziet. Dan zie je dat als "normaal" zoals we ongetwijfeld allemaal dingen als "normaal" beschouwen omdat we niet beter weten.

Wanneer je van jongsafaan niet gewezen wordt op je gedrag (positief of negatief), dan "leer" je op dat vlak ook weinig.

Tuurlijk, er zijn dan altijd mensen die nog wel rekening houden met derden, maar uitzonderingen bevestigen de regel.

Overigens, ik ben het er mee eens dat wat jij aangeeft voorkomt. Dat is geen discriminatie, maar een waarneming welke overigens van persoon tot persoon kan verschillen. Zelf heb ik hele verschillende ervaringen met de mensen met de getinte huidskleur zoals je ze noemt. Dat felle zit vaak ook wel bij die mensen in de cultuur, maar ja, hier hebben we ook een cultuur en dat wij (welwillende Nederlanders van welke kleur / afkomst dan ook) ons maar aan moeten passen c.q. moeten "tolereren" dat die mensen nu eenmaal anders zijn is eigenlijk te zot voor woorden.

Ga eens naar een land waar die mensen (zelf, ouders, voorouders) vandaan komen en probeer daar onze cultuur te introduceren. Ik verwacht dat je vrij snel klaar bent daar en dat ze dat niet zullen accepteren / toleren.

Niet iedere opmerking over een gekleurde Nederlander is discriminatie. Gelukkig heb ik ook al vaak genoeg gekleurde mensen ontmoet waar je juist de grootste lol mee kunt hebben juist om dingen die sommigen (velen?) als discriminatie wensen te zien.

Mocht iemand een opmerking vervelend vinden, laat ze dat dan gewoon zeggen. Een fatsoenlijk mens zal daar dan rekening mee (proberen te) houden. Straks leven we in een land waar we ieder woord 10x moeten overwegen omdat het wellicht mogelijkerwijs op enige manier als discrimenerd, kwetsend of sexistisch opgevat kan worden. Leuke sfeer krijg je dan wanneer je om het minste of geringste (foutieve interpretatie door ontvangen van de woorden) al gedonder kan hebben.
Goed geschreven! Chapeau, dat zie ik (helaas) te weinig hier.

Misschien ligt het aan mijn opvoeding maar ik denk ook: "behandel anderen zoals je zelf behandeld zou willen worden" en "aan een half woord genoeg hebben". Hou gewoon rekening met anderen, doe ik ook en dat verwacht ik dan ook terug, zorg gewoon dat je op 1 lijn zit met elkaar. Invulling kan verschillen maar dat is logisch. Dat bedoel ik met "uit jezelf komen", je kunt er zelf ook iets aan doen.

Het andere deel van je verhaal had ik niet beter kunnen verwoorden, ik laat het danook bij jouw woorden, prima omschreven en ben het er compleet mee eens.
_/-\o_ Dank u voor het compliment.

Ook jij verwoord het hier weer mooi. En inderdaad zie je dit soort reacties weinig. Het gehaast in de wereld denk ik dan maar.

Wat betreft het "dat verwacht ik dan ook terug" herken ik zelf ook maar al te goed. Maar eigenlijk kunnen we dat niet verwachten aangezien niet iedereen hetzelfde over de dingen denkt.

Maar laten we dan in ieder geval pogen respect voor elkaar te hebben en anderen ook het licht in hun ogen gunnen.
Ja, ik denk ook dat ze deze hier speciaal voor gemaakt hebben. Ik zie weinig mensen met deze speaker naar een party gaan en dan daar klassieke muziek opzetten.
adiago for strings is toch klassiek :+ :Y) :P

[Reactie gewijzigd door Bjorn89 op 7 januari 2020 15:33]

Ik weet niet of je sarcastisch bent, maar voor de duidelijkheid:

Adagio for Strings is origineel klassiek, alleen Tiësto heeft het stuk gebruikt om trance te maken. Zoals heel veel in de muziekwereld, worden sommigen dingen opnieuw gebruikt, maar op een andere manier.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Adagio_for_Strings
Dacht dat de smileys wel duidelijk waren ;( :+

Dat was de hele grap, maar fijn dat er uitleg bijstaat nu :P ;)

[Reactie gewijzigd door Bjorn89 op 7 januari 2020 15:32]

De smileys waren inderdaad duidelijk, mijn reactie was daarom ook op Raan7 ;)
Maar perfect voor de kleedkamer bij voetbal! :9
Heb je toevallig ook een bluetooth speaker gevonden die juist wel goed is bij bijvoorbeeld klassieke muziek?
Ik ben benieuwd of de midden en hogere tonen dan ook zijn verbeterd, ik heb deze speaker een keer mogen beluisteren in de MediaMarkt en toen vond ik de JBL Extreme 2 qua geluid 10x beter.
Ik heb inmiddels aardig wat JBL bluetooth speakers mogen/moeten aanhoren, maar eigenlijk vind ik de bas altijd overdreven. Dat dat met dit model "nog dieper en luider" moet valt in mijn opinie dan ook niet echt samen met de uitspraak "beter geluid".

Daarbij heb ik ook even verder gezocht naar informatie, maar zelfs in de originele press release kan ik niets vinden over hoe groot de powerbank nu is, of deze PD/fast charging zou ondersteunen, etc. Ik kan me niet voorstellen dat als deze feature echt extra waarde had gehad, ze er zo weinig over zouden vertellen. Mijn verwachting ligt dus niet echt hoog.
JBL staat niet voor niets voor Just Big and Loud :+. Vind het prima speakers voor de doelgroep (16 - 30), maar je moet er geen HiFi-kwaliteit van verwachten.
Nee, ik moet ook eerlijk zeggen dat ik hoogstwaarschijnlijk niet de doelgroep ben voor deze producten. Een audiofiel wil ik mezelf niet noemen, maar ik heb wel wat "leuke" speakers/monitoren en koptelefoons.

Ondanks een brede muzieksmaak vind ik ook bij muziek waar dergelijke speakers voor gemaakt zijn dat het geluid gewoon te troebel en "muddy" klinkt. Daarbij natuurlijk het feit dat dat de Bluetooth functionaliteit voor mijzelf niet zo interessant is omdat ik het soort persoon ben dat van mening is dat in openbare ruimtes niet iedereen last hoeft te hebben van mijn muziek, en andersom :+

Toch zou het leuk zijn dat áls je dan in de markt bent voor een product als dit, dat het nog een beetje leuke kwaliteit is. Daarbij ken ik genoeg mensen die wel (netjes) gebruik maken van Bluetooth speakers (bijvoorbeeld om mee door huis te kunnen nemen, in de auto te kunnen leggen, op een gesloten feestje waar iedereen muziek verwacht, etc), en die komen dan bij mij als Tweaker om aankoopadvies vragen. Dan blijft het lastig om dusdanig (toch wel prijzige) speakers aan te bevelen met een geluidskwaliteit welke ik dan toch als "redelijk bagger" beschouw.

Oftewel, ik ben niet de doelgroep, maar zou het toch leuker hebben gevonden als deze dingen echt fatsoenlijk klonken. Zowel zodat ik ze beter aan kan raden aan mensen die wél de doelgroep zijn, als dat het voor mij ietsje minder irritant is áls ik dan verplicht naar een ander z'n muziek moet luisteren, zoals mijn lieve buurtjes, of wanneer er weer iemand met zo'n ding voorbij komt fietsen. :)
Maar met de JBL (en veel andere Bluetooth) speakers heb ik over het algemeen gewoon echt het idee dat het puur een hype dingetje is, en dat is jammer.
Ben het helemaal met je eens, en dat voor aardig wat euro`s ;) wat het totaal niet waard is.
Ik heb een goede versterker met goede audio speakers, daar kunnen die bluetooth getthoblasters niet tegen op.
Zelfs de oude echte ghettoblasters klinken nog beter :P maar dat is weer een mening van mij.
Maar dat ze handig zijn, daar ben ik t wel mee eens, je kan ze overal meenemen, ongeacht de hinder die je anderen aandoet.
Wat het natuurlijk ook wel is met dit soort speakers is dat ze bedoelt zijn om buiten in de openlucht gebruikt te worden en dan valt vaak al een hoop bas weg. Dan is het fijn als de speaker dat een beetje compenseert.
Nadeel is dan dus wel dat ie bij gebruik in huis veel te veel bas heeft.

Het zal je echt verbazen hoeveel effect een enkele muur al op de bas weergave kan hebben. kan in sommige gevallen wel een verdubbeling van output geven in de lage frequenties. Daar komen vervolgens nog de staande golven bij in een gesloten ruimte.

Nee hifi voor thuis zijn deze speakers idd gewoon niet voor gemaakt. Maar voor 500,- kun je daar hele leuke andere dingen voor kopen. Maar voor wat muziek in het skatepark, op het strand of een tuin feestje oid. heb ik liever iets als deze JBL speakers dan een hifi setje ^^
Ik heb een flip 3 (connect), xtreme 2 (connect+) en een flip 5 (partyboost). Kan JBL niet gewoon een standaard aanhouden, al mn devices kan ik niet koppelen. Kan ze bij elkaar houden wat ik wil, maar ze willen niet met elkaar communiceren ;(
je kunt de firmware updaten.. dan werkt het weer.

mijn JBL charge 2? zo weer kunnen verbinden met een Flip 4 en Xtreme 2 & de Boombox
Weet je zeker dat je geen Charge 3 hebt? De Charge (1 en) 2 heeft geen link functie, en is naar mijn weten ook niet later toegevoegd. De Charge 3 heeft wel een firmwareupgrade gekregen van Connect naar Connect+.
Een JBL product met nog2 meer bas dan het vorige. Of dat een positief punt is... :)
Ik ben groot fan van Bas :+
Die PartyBoost functie werkt op een onbeperkt aantal andere devices. Dus als je 100 mensen met een PartyBoost-compatible speaker hebt dan kun je je eigen festival organiseren op het strand.
Volgens mij is dit weleens gedaan bij Soia in Utrecht. Volgens mij kwamen ze daar wel achter een limiet, iets van 100 o.i.d.
Ik maak al jaren gebruik van JBL producten (Flip 3, headphones en nu Charge 4) en ben er zeer tevreden over. De bass is iets overdreven maar nog niet zo erg als bijvoorbeeld bij Beats. Ook qua bouwkwaliteit, battery life en features ben ik er zeer over te spreken. Topspul voor het geld! Al weet ik niet of het de beste speakers zijn voor bijvoorbeeld klassieke muziek, voor genres als EDM, Hiphop en Pop zijn ze echt perfect.
Hier ook een tevreden gebruiker. Thuis heb ik een JBL Charge2 en op het werk een JBL Go, maar beide leveren prima geluid waar ik ze voor gebruik. Ik geloof direct dat je ze niet persé wil gebruiken om rustig van je Mahler collectie te genieten, maar dat doe ik dan ook niet. De JBL's heb ik aan wanneer ik muziek aan wil hebben terwijl ik andere dingen doe en dat doen ze perfect. Robuust spul.
Ik heb zelf de extreme 2 en daar komt behoorlijk goed geluid uit. Vind het wel wat aan de dure kant voor een prijs van 499. De extreme 2 heeft ook een powerbank functie.
Heb de JBL 2 GO, vind er persoonlijk erg fijn geluid uitkomen voor zn klein ding.

Overigens zijn deze speakers van Harmann.

[Reactie gewijzigd door Bjorn89 op 7 januari 2020 12:16]

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

    Relevantere advertenties

    Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

    Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

    Ingesloten content van derden

    Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

    janee