Apple begint met aanbieden jaarabonnement op gamedienst Arcade

Apple is begonnen met het aanbieden van een jaarabonnement voor zijn gamedienst Arcade. Daarbij daalt de prijs van 4,99 euro per maand tot 4,17 euro per maand. Apple zette zijn gamedienst dit najaar live.

Apple biedt Arcade aan voor 50 euro per jaar, de prijs van tien maandabonnementen, meldt iFun.de. Het is voor zover bekend voor het eerst dat er een langduriger abonnement is voor de gamedienst, dat daarmee 4,17 euro per maand kost in plaats van 4,99 euro. Arcade ging dit najaar live en biedt gebruikers de mogelijkheid om een beperkt aantal games kosteloos te spelen. De games hebben geen in-game aankopen, maar zijn dankzij het abonnement in hun geheel speelbaar.

Er zijn inmiddels rond honderd spellen voor Arcade. De afgelopen maand lang het aantal toevoegingen lager dan in de weken na de release van de dienst. Apple Arcade kwam medio september uit, en bevatte toen een totaal aantal van 54 games. De versie voor macOS kwam in oktober uit.

Apple Arcade jaarabonnement. Bron: iFun.de

Door Arnoud Wokke

Redacteur

16-12-2019 • 18:24

41 Linkedin

Reacties (41)

41
39
22
2
0
12
Wijzig sortering
Deze week krijg je 15% korting bij de AH op Apple’s App Store cadeaukaarten. Daarmee zou je het dus voor €3,55 per maand kunnen krijgen :)
Volgens mij is die actie net afgelopen.

Edit: Oh nee, toch niet.

[Reactie gewijzigd door Marco op 17 december 2019 10:18]

Waar vind ik dat? Bij de AH net zelf een App Store cadeaukaart gescand, maar die geeft gewoon het volle bedrag aan...
Op pagina 38 in de bonusfolder van deze week: https://www.ah.nl/bonus/folder/bonus-week-51
De aanbieding bij AH: https://lekkerweglekkerth...pp-store-itunes-cards/13/

In de winkel zie je met de zelfscan geen extra bedrag maar bij activeren bij de kassa wordt deze erop gezet. Ik heb dit bij een eerdere aanbieding gedaan en moest het ook navragen bij de kassa. Die garandeerde dat het goed kwam bij het invoeren :)
Ahhh, yes. Helder. Dank, John!
Op zich een schappelijke prijs, vooral als het gedeeld kan worden met meerdere gezinsleden.

Ben wel benieuwd of de games vanuit de normale App Store op een gegeven moment geheel gaan verdwijnen, dan ben je namelijk mooi af van al die zogenaamde gratis spellen, terwijl ze allemaal advertenties of in game aankopen bevatten.

Graag kwaliteit boven kwantiteit ;)

[Reactie gewijzigd door Greatsword op 16 december 2019 18:33]

Zeker waar, tel daar bij op dat een beetje goede game al meerdere Euro's kost. En je hebt die 4,19 er echt wel regelmatig uit. Mijn kinderen zijn nu twee maanden lid. Kunnen aan mij en mijn vrouw vragen (digitaal) of ze een spelletje mogen. Is voor ons 2 tellen werk en je houd toch makkelijk bij wat ze uitspoken. Nee, ik ben voor. Geen reclame (had ik al gezegd geen reclame), veel single player maar ook hele mooie multiplayer games. Een account voor het hele gezin. En het zullen er eerder meer dan minder worden het aankomende jaar. In het begin moest ik erg wennen aan het idee dat je spellen gebruikt ipv hebt. Maar mijn vrouw wees me even op de Videoland toen wij jong waren. En idd, die hebben we ook vaak genoeg leeg gehuurd, en dat was dan maar voor een dag of een week. Ik (wij) kan het zeker aanraden. Laat je kinderen die gratis maand eens proberen. Ik weet zeker dat ze niet teleurgesteld zullen zijn (en jij ook niet).
Ik geef liever een paar euro uit voor een losse game dan voor een abonnement. Van mij mag de game voor de betaling advertenties vertonen of maar een paar levels bieden. Kun je even kijken of het iets is en alsnog beslissen.
Persoonlijk koop ik ook liever games, echter is het voor een bepaalde doelgroep (gezinnen met jonge kinderen) wel fijn als ze 1x per jaar een uitgave doen en dan eigenlijk geen omkijken meer hebben.

Hebben ze altijd wel wat (nieuws) om te spelen zonder extra kosten. Vooral als kind lijkt me dit erg fijn, dan kan je juist alles proberen om te kijken of het wat voor je is. (Alleen misschien minder goed voor het doorzettingsvermogen als het te moeilijk is.

[Reactie gewijzigd door Greatsword op 16 december 2019 19:19]

Dat gaat natuurlijk niet gebeuren... Games zoals Clash Royale, Clash of Clans, Fortnite en COD mobile gaan daar nooit aan mee doen. Die verdienen nu zo ontzettend veel geld. Ik speel zelf dan Clash Royale en COD Mobile en ik kan niet inzien wat daar mis aan is. Ja ze hebben in app aankopen ja, maar ik speel Clash Royale binnenkort 4 jaar ( vanaf de release ). Dat heeft mij minder dan €50 gekost, en ik heb er nu 709 uur inzitten.

Bij COD heb ik nog geen euro uitgegeven en dat is ook totaal niet nodig, want kan prima meekomen zonder kleurtjes op mijn wapen. Ik snap echt de haat op F2P niet. Of jij houdt wel van die kleurtjes? :P

Wat ik wel erg vind is bijvoorbeeld GTA 5 en RDR 2 waar je 60 euro aan uitgeeft en dan moet je alsnog geld gaan uitgeven aan items in de online werelden. Ergens begrijpelijk omdat er zoveel content bijkomt, maar dat voelt voor mij niet goed om extra geld aan uit te geven.
Je hoeft bij gta of rdr2 geen geld uit gegeven online, je kunt ook gewoon je geld verdienen.
Op zich is dit geen slechte deal als ze stug goede nieuwe games blijven toevoegen.
Ik mijd de abonnementenhandel echter als de pest.
Je loopt leeg op al die kleine abonnementjes..
Death by a thousand cuts.
Zo jammer dat Oceanhorn 2 exclusief te spelen is via Apple Arcade; dat is echt een aanrader!

Hopelijk is het een tijdelijke exclusive en komen die games later alsnog wel in de App Store.
Ik vond het tegenvallen, maar betrap mezelf er toch op om op de iMac van alles te proberen en heb er plezier mee. Enkele RPG en MMO games zijn echt heel leuk voor een paar uur. En op de iPad en iPhone is het voor die depressie uurtjes snachts als je niet slapen kan ook wel leuk. Ipv 5 per maand heb ik het nu de gratis period voor mij over is, er 50 per jaar van gemaakt, scheelt toch weer. Omdat er toch steeds wel dingetjes bijkomen vind ik het de moeite wel waard.
Zijn de games dan op basis van een Nvidia in Microsoft Azure? Of moet je je eigen grafische kaart gebruiken?
Dit zijn games die draaien op iOS zelf. Games van de App Store, maar dan zonder reclame. Ik zie daar bijvoorbeeld Archero voorbij komen. Een game die het trouwens prima doet, ook mét adds. Af en toe eentje voorbij en je kunt ze ook zelf "activeren" zodat je wat extra diamanten krijgt enzo.
Geen van alle. De games draaien gewoon op het toestel waarop je het spel gedownload hebt. Net als ieder ander spel wat je uit de App store download.

Het verschil zit hem in de manier waarop je betaalt.

[Reactie gewijzigd door Jeroen O op 16 december 2019 18:41]

Abbo hier abbo daar .... Nee dank je
Ik vind het ook jammer. Ik ben niet zo'n gamer, maar zo af en toe speel ik wel eens een spelletje. Geen probleem om daar een paar euro voor uit te geven, maar om een abbo te nemen waar ik 90% niets mee doe...

Evenals playstation plus. Paar keer per jaar deed ik wel eens een netwerk spelletje samen met een maat, maar dat doe ik dus ook niet mee. Voor die paar keer is een heel abonnement afnemen gewoon te duur.
Het lijkt gewoon normaal te worden dat mensen abonnementen afsluiten.
Zelf vind ik deze stimulering niet kunnen. Ik koop mijn games wel.
Zelf vind ik de stimulering om games te kopen niet kunnen. Wat nu?
Dat is jou keus natuurlijk.
Van games kopen komen geen ongewilde BKR registraties etc.
Nou weet ik niet of dit bij zulke bedraagjes ook is , maar je kan er een hoop ellende mee besparen als je een huis wil kopen.

[Reactie gewijzigd door cptbuttlick op 17 december 2019 00:16]

Van een abonnement komt juist geen BKR registratie, dat is alleen bij een lening of een betalingsachterstand. Ik denk dat je het door de war haalt met een BKR registratie bij een telefoon op afbetaling, dat is gewoon een lening. Voor abonnementen heb je juist niet de mogelijkheid om een lening af te sluiten, dat is namelijk al een vast maand bedrag. Net als het telefoonabonnement (dus belminuten, mbs, smsjes) zelf, dat geeft ook geen BKR registratie, alleen de toestel afbetaling van je abonnement geeft dat.

Zie ook de website van het bkr: https://www.bkr.nl/mijn-situatie/soorten-registraties/
Dus je denkt dat je geen huis kan kopen als je een apple arcade abonnement hebt?

Laat gewoon iedereen de keuze. Abonnement, losse games, er is voor ieders wat wils. Waarom moeten mensen daar altijd een waardeoordeel over geven?
Maar ik maak toch ook geen keus voor een ander?
Jij verwacht eigenlijk dat niemand wat kritiek mag hebben hier.
het is een forum !

[Reactie gewijzigd door cptbuttlick op 18 december 2019 12:42]

Nee je velt een waardeoordeel over abonnementen. Zolang je mensen de keuze geeft is dat gewoon dom want niemand is verplicht om een abonnement te nemen.
Het maakt mij niets uit wat iemand anders wil. Het enige wat ik steeds vaker zie ,
Abonnement hier en daar.
Het lijkt vrij normaal te worden dat voor alles een abonnement komt.
De keus is voor ieder eigen,
Ps plus neem ik dan wel nog af, al game ik niet online.
Ik doe voor online opslag van de saves games, en soms een leuk spelletje mee nemen(al is niet elke maand).

Ik koop dan wel alleen verlenging met Black Friday, want dan koop je plus zo voor de helft van het geld.(60 euro vind ook beetje veel).
Keuze hier keuze daar. Top voor de consument.
Het gaat idd wachten worden op een abbo voor al je abbo's. Alles in een van Apple. ;)


Edit: Typo

[Reactie gewijzigd door VanillaPriest op 17 december 2019 07:52]

Daar is men al mee bezig blijkbaar...geruchten zijn begin volgend jaar.
Zal wel eerst in USA zijn: Apple News+Music+Arcade; wellicht ook met TV+
Ik heb het geprobeerd maar vind het vrij tegenvallen. Je hebt er aantal pareltjes tussen zitten maar binnen de proef periode wel gezien.
Mwoa ik vind 50 euro voor een echte echte triple A titel zoals red dead redemption of the witcher 3 het geld absoluut waard. Doe ik +-100 uur mee. Ik kan er naast zitten, maar ik denk dat zelfs de allerbeste apple arcade games niet in de buurt komen van die meesterwerken.

Ben nu weer bezig in age of empires 2, 20 euro voor de definitive edition. Ik ben bang dat ik de 100 uur wel weer ga halen de komende maanden.
Gelukkig is het geen zero sum game. M.a.w.: AoE2 kan makkelijk tegelijk bestaan met een abo op een game abo. Als ik zie hoe veel mijn kinderen op de tablet gamen, en hoe veel spelletjes daar doorheen gaan, dan vind ik 5 euro per maand voor het hele gezin echt geen slechte deal... Het kan niet tippen aan een spel waar je de uren in steekt (ik speel al 4 jaar siege voor 33 euro).
Groot voordeel is dat zodra je er zat van bent een fysieke copy kan verkopen en een license niet.
Dat maakt bijvoorbeeld een story game die je na 1x wel gezien hebt een stuk aantrekelijker om te kopen gezien je een deel van je geld uiteindelijk terug zal krijgen.

[Reactie gewijzigd door NickyVDP op 16 december 2019 18:49]

Goh, in een maand al die pareltjes uitgespeeld?! Dan heb je de prijs er ook wel ruim uit. Verwacht je voor 5 euro elke maand een pareltje dan kom je bedrogen uit ja... Kijk naar bijv een console, dan heb je na 4 jaar ook misschien wel 10 pareltjes en een paar miskopen. Dan ben je toch ook wel wat meer geld kwijt, alhoewel je eigendom hebt ipv van abo, maar is dat die meerprijs waard?
Euh VEEL spellen hebben een speel uur van gemak 25+ uur, en als je wacht wat maanden of langer zijn die spellen ook nog is heel goedkoop, en dat de spel van jou is.

En dat de meeste gamers (ja ook gamers) geen tijd hebben om veel uren per dag te gamen, ook aangezien ze naar school of naar hun werk moeten gaan 5 dagen of meer per week.
Heel scherp, maar uiteraard ongewenst hier op de frontpage, ik heb het voor je gerapporteerd in het juiste topic:
Spel- en tikfoutjes - en dus *geen* andere foutjes - deel 45
Zou het niet interessanter zijn dat een crewmember fouten in het artikel aanpast en threads zoals deze gewoon weghaalt daarna?
+je van mij. Ik zie regelmatig spelfoutjes maar voor ik dat verdomde draadje gevonden heb ben ik er al weer klaar mee en geef het melden op. Inderdaad gewoon in het draadje en verbergen of wissen na verbetering. Zelfs bij nu.nl (nu jij) lukt ze dit.
Edit: of gewoon een button onder elk artikel om een foutje te melden...

[Reactie gewijzigd door thijssie83 op 16 december 2019 20:33]