Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Renders tonen Samsung Galaxy Note 10 Lite met 3,5mm-jack

Er zijn renders verschenen van wat de Samsung Galaxy Note 10 Lite zou worden. De telefoon beschikt net als de andere Note-telefoons over een S-Pen-stylus. De Note 10 Lite krijgt volgens de plaatjes een 3,5mm-jack, die de Note 10-telefoons niet hebben.

De Note 10 Lite zou rond 164x76mm groot zijn bij een dikte van 8,6mm, meldt 91Mobiles. Op de behuizing is geen fysieke vingerafdrukscanner zichtbaar, dus de site denkt dat de telefoon een vingerafdrukscanner achter het scherm zal hebben. Het is onbekend of het zal gaan om een ultrasone scanner als op de Note 10 of een optische scanner zoals op goedkopere modellen als de A50.

De telefoon zou beschikken over een Exynos 9810-soc, dezelfde soc als de Note 9. Het scherm zou een gat in het midden hebben voor de frontcamera. De camera's aan de achterkant zitten in een vierkante behuizing, net als bij de Google Pixel 4, iPhone 11 van dit jaar en Huawei Mate 20 Pro van vorig jaar. Het zou gaan om drie camera's.

Er ging al eerder een gerucht dat Samsung zou werken aan een Lite-versie van zijn Note 10. Samsung bracht vijf jaar geleden de Note 3 Neo uit, de N750F, een goedkopere variant van zijn Note 3-smartphone. Sindsdien heeft het zijn Note-serie alleen gericht op het duurste segment. Andere Samsung-smartphones hebben geen stylus.

91Mobiles denkt dat Samsung de telefoon samen met de A91 nog deze maand zal presenteren. De telefoon zal in sommige landen wellicht Galaxy A81 heten. De fabrikant heeft voor deze maand nog geen evenement gepland staan, al staat er wel een aankondiging gepland voor volgende week. De Note 10-telefoons kwamen in augustus uit.

De renders zien er voor een telefoon die 'Lite' in de naam heeft wel donker uit. Bron: 91Mobiles en OnLeaks

Door Arnoud Wokke

Redacteur mobile

04-12-2019 • 21:04

109 Linkedin Google+

Reacties (109)

Wijzig sortering
"Er is betere technologie op de markt vandaag en de verwijdering ervan betekent dat het toestel dunner kan worden gemaakt, meer ruimte vrijkomt voor andere onderdelen of een combinatie van deze voordelen."

Al jouw eigen argumenten zijn nou niet echt sterk. Bluetooth is niet beter dan een headphone jack en telefoons hoeven en moeten eigenlijk niet dunner. Liever een grotere batterij. Van meerdere partijen is ondertussen gebleken dat ze de vrij gemaakte ruimte van de headphone jack nergens anders voor gebruiken. Kijk bijvoorbeeld naar enkele teardowns van telefoons zonder headphone jack tegenwoordig (iphone, oneplus). Het is slechts een manier van fabrikanten om maar sales te genereren voor hun eigen draadloze oordopjes. Waarom de headphone jack weghalen, waarom per se de mogelijke opties verminderen voor de consument? Er zijn niet echt goede/legitieme redenen naar mijn mening.

[Reactie gewijzigd door PepieMax op 4 december 2019 22:15]

Liever terug een verwisselbare accu zoals bij de Note4, als ze die opnieuw uitbrengen met huidige hardware zou ik het al prima vinden, meer heb ik echt niet nodig.
Zeker. Het nadeel is dan alleen dat ze volgens mij iets moeten bedenken voor de waterdichtheid (weet ik niet zeker overigens). Ze kunnen dan in elk geval geen garantie meer geven. Als de telefoon een keer verkeerd gevallen is en op de rand zit een barst. Dan kan er zo water naar binnen. Nu is de kans omdat hij helemaal dichtgelijmd veel kleiner.
Die water dichtheid garantie is in veel gevallen toch een wassen neus? Zover ik kan zien adverteren ze met functionaliteit die nooit zo werkt en een claim met waterschade wordt lang niet altijd behandeld.
daarom; beter fatsoenlijke inboedel verzekering, dat dit soort geintjes wel vergoed kunnen worden
En die verzekering geeft je dan de dagwaarde en voor dat geld kun je niet zo'n zelfde phone kopen. Leuk he verzekeringen. Je kunt beter extra geld op een bankrekening zetten dan weggeven aan verzekeringsmaatschappij die er alles aan doet om zo min mogelijk uit te keren.
Diezelfde 3.5mm jack levert voor mij prima kwaliteit, het is goed genoeg zo.

Daarnaast heeft deze jack mijn telefoons meermaals gered van de ondergang. De telefoon bleef keurig aan mijn draadjes hangen.

Voor mij is dat onvervangbaar door bluetooth noppies tot ze met krachtvelden komen, dan laat ik mijn principes vallen.
Inderdaad, bluetooth is zeker handig (ik gebruik zowel BT als bedraad regelmatig) maar als het op muziek luisteren aankomt heb ik nog steeds een duidelijke voorkeur voor bedraad.

Ik weet niet of dezelfde geluidskwaliteit op BT (i.v.m. bedraad) al mogelijk is maar op prijs/geluidskwaliteit kan het zich momenteel sowieso nog niet meten met bedraad, voor de meeste consumenten ook niet geheel onbelangrijk lijkt me...

Wat mij betreft is de 3,5mm dus nog steeds een nuttige poort op smartphones.
BT is prima, maar voor gebruikers - zoals ik - die maar sporadisch oortjes gebruiken is bedraad veel gemakkelijker. Ik gebruik ze voornamelijk wanneer ik ineens een eindje alleen ga lopen of fietsen en dat komt vaak ineens opzetten. Als ik BT oortjes zou hebben, nou, tien tegen een dat die dan op dat moment niet opgeladen zouden zijn. Draadjes doen het altijd*

* Tenzij gebroken natuurlijk, maar dan mik ik ze weg en koop ik nieuwe bij de Action, voor podcasts is dat goed genoeg
Ik denk dat er met betere technologie, de dongle word bedoeld. Feitelijk omzeil je de slechte DAC in je telefoon (uitgezonderd wanneer je een LG G7 met Quad DAC hebt) en plaats je de DAC buiten je telefoonbehuizing.
Als voorbeeld heeft interne DAC van de Samsung S8+ een SINAD (signal over noise and distortion) van 89dB en kan daarmee niet de volledige resolutie van een 16 bit (96dB) muziekstuk weergeven. Een Apple USB-C Dongle (99dB SINAD) kan dat wel bijvoorbeeld en als je op zoek bent naar de overtreffende trap dan kom je met de Musiland MU2 Plus adapter op 108dB SINAD.

Echter vind ik dat het kopen en gebruiken van een externe DAC (in de vorm van een dongle) een keuze moet zijn van de gebruiker en geen verplichting.

Bluetooth kunnen ze bijna niet bedoeld hebben als betere techniek. Ja er zijn 'lossless' streaming codecs voor Bluetooth die mooi klinken als het werkt, maar:
  • Er is altijd latency (hetgeen een probleem vormt met video's en spellen)
  • Het is lang niet altijd inzichtelijk welke codec je gebruikt
  • De 2,4Ghz band is al overvol
  • Je telefoonaccu is eerder leeg
  • Je moet de accu van een koptelefoon of iem's opladen
  • De DAC/versterker/bluetooth receiver in de koptelefoon is vaak zo goedkoop mogelijk
  • Een metalen behuizing van je telefoon of koptelefoon verslechterd het signaal
Dunner is inderdaad totaal niet fijn als ik mijn telefoon wil vasthouden
Samsung maakt weer goede beslissingen! En nu zal ik eens redenen noemen waarom een headohine jack handig is:

1. Bluetoothdingen moet je ook opladen. Doe je dit niet, kun je geen muziek luisteren
2. Je kunt je telefoon niet aansluiten aan speakers
3. Je kunt niet zomaar van het ene apparaat naar het andere overpluggen
4. Je hoeft niet telkens je bluetooth aan te zetten en te verbinden
5. Draadje heeft nooit storing middenin de spits in de randstad
6. Met maar 1 ingang wordt je laadpoort dus veel meer belast, nu met 2 gaan ze langer mee
7. De dongles die Samsung levert, zien er heel fragiel uit

Oke ander onderwerp: ben ik nou de enige die een camera-eiland onzettend lelijk vind? Is toch niet praktisch? Past geen hoesje overheen of omheen. Worden camera-screenproctectors een ding? 😂 Lijkt mij ook een stuk fragieler, en 1 barst erin en alle camera's hebben een streep door het beeld

Edit: zag wat tikfoutjes staan

[Reactie gewijzigd door m1999 op 5 december 2019 00:44]

Nog een paar:
- Koptelefoons met draad zijn goedkoper!
- Je kunt ze ook makkelijk ergens anders inpluggen (zoals in het vliegtuig).
- Met draad zie je er niet als een eikel uit!
Daar wil ik nog op aanvullen:

11. Draadloos geluid is soms vertraagd, waardoor beeld en geluid niet gelijk lopen.
12. Valt een draadloos dopje uit je oor, dan ligt het op straat.
13. Je moet de batterijen telkens weer opladen.
14. Luister je te lang achter elkaar, dan is het einde oefening.
15. Na twee jaar zijn de batterijen en daarmee je koptelefoon versleten (milieu anyone).

15 argumenten moeten toch genoeg zijn om de stupiditeit van de smartphone zonder 3,5 mm jack in te zien?
Nog 1: Als antenne van de FM radio van je telefoon. ( zoals bij de nieuwe Honor 9 )
Die ook nog.

Zover ik weet moet je bij alle smartphones om FM te beluisteren de bedrade koptelefoon aansluiten.
Ik loop dus zelf rond met de Nokia 9 Pureview. Pluspunt? Geen camerabump! Nu kan er genoeg gezegd worden over de mooiheid van een pentacamera, maar dat het niet buiten de telefoon komt, of een lelijk eiland heeft zoals velen telefoons, was toch wel echt een pluspunt.
Otterbox commutor case gebruik ik bij al mijn telefoons, daarmee heb je bij iedere telefoon een mooi platte gsm.de camera's zitten dan mooi beschermd ook.

Ok ja het zijn dikke cases(maar best dun tov de defender reeks) , maar voor iemand die soms verstrooid kan zijn als ik, is het een gsm saver.
Ik ben het niet eens met punt 5. Ik heb nog nooit problemen met bluetooth in de auto gehad waar ik ook ben geweest, spits of geen spits. Verder laad ik altijd draadloos op, dus punt 6 geld voor mij niet echt.
Punt 1 en 3 kloppen ook niet altijd. Ik gebruik bluetooth voornamelijk in de auto, en die hoef je dus niet op te laden. Ook kan ik heel snel "overpluggen" naar andere bluetooth apparaten, maar dan moeten die apparaten al wel gekoppeld zijn natuurlijk.
Verder ben ik het wel met je eens.
@m1999
Helemaal mee eens.
Ik vind het ook echt een drama.
Voorheen gewoon even draadje inpluggen bij een audioset (hangt bij bedrijven meestal wel een jack kabel aan), moet je nu toevallig een verloopje bij je hebben.
Of inderdaad in de auto muziek weg gevallen, bluetooth op tilt, zit je daarmee te klooien omdat je toch echt muziek onderweg wilt luisteren. Lekker link natuurlijk, maar ja met een kabel ertussen heb je dat niet. Pluggen en gaan.
Kan ook nog wel met een verloopje, maar ja dan moet je er weer een hebben waar je ook een oplader op aan kan sluiten. Handig zo'n dongle aan je telefoon dus, maar ja het werkt wel zonder gezeur en het klinkt nog beter dan BT ook.

Met Apple was het afgelopen jaren het nog leuker, ben je uiteindelijk gezwicht en heb je een koptelefoon gekocht met Lightning aansluiten, omdat je dat gedoe met opladen (draadloos) of verloopstukjes niets vindt. Koop je een nieuwe Macbook Pro, maar zit daar gewoon een 3,5mm jack op en dus geen lighting aansluiting. Ofwel past niet.
Naja dan maar weer een nieuwe (dure) koptelefoon met 3,5 jack kopen en dan zo'n verloop draadje ertussen voor je iPhone (die je vervolgens constant kwijt raakt of steeds stuk gaat. En die dingen zijn nog leip duur voor een dom verloopstukje ook, en goedkopere namaak versies geven foutmeldingen op je telefoon).
Heb je dan daarvoor een 2e koptelefoon nodig ofzo, dat is bijna handiger.

Nog leuker:
Wil je vervolgens je iPhone opladen aan je Macbook pro, past de meegeleverde oplaadkabel met USB-A aansluiting niet op de USB-C aansluitingen (want ja USB-A is ouderwets).
Intussen zijn er gelukkig ook USB-C -> Lighting kabels voor de iPhone/iPad.
Briljante beslissingen daar in Cupertino, en vele merken hebben Apple hier nog in gevolgd ook |:( 8)7

Beetje offtopic:
Ook de SD kaart lezer weghalen bij een machine (macbook pro) die voor een groot deel door foto en videografen wordt gebruikt is natuurlijk briljant, want ja camera's worden steeds meer draadloos aldus Phil Shiller van Apple (nou dat gaat lekker werken met een high end dSRL/systeemcamera).

En ja dit is voor mij allemaal uit eigen ervaring ;(
Verder heel blij met Apple hoor (het is dat OSX nog altijd briljant is...), thanks Tim Crook.

Edit zinsbouw enzo.

[Reactie gewijzigd door Mud.Starrr op 5 december 2019 01:09]

En die dingen zijn nog leip duur voor een dom verloopstukje ook, en goedkopere namaak versies geven foutmeldingen op je telefoon)..
Bedankt ik overwoog laatst hardoo het Apple ecosysteem maar je hebt me weer genezen. :9
Haha het heeft zeker ook zijn voordelen. Maar ik snap veel van die keuze’s van Apple gewoon niet. Zoveel professionals die klagen ook, luisteren naar huh klanten lijken ze amper te doen. Ik vind dat gek. Het is niet dat ze geen geld hebben voor de R&D.
Ik vind ze duur voor wat het is.
Die dingen waren heel lang €15 en zijn nu €10. Maar lang gaan ze (bij mij in elk geval) niet mee. Dus ja dan vind ik het duur. Vroeger kocht ik wel eens verloopstukje zoals een jack naar minijack, of tulp. Dan was je meestal €0.80 - max een euro kwijt (of een gulden in het pre euro tijdperk).
En die gingen jaren mee.

Voor zo’n 2-3 euro koop je ook een kopie, maar dan krijg je (vaak na enkele update’s) meldingen dat het geen originele accessoire is. Apple houd dat actief tegen.

Ik raak hem wel eens kwijt omdat ik constant onderweg ben voor mijn werk. Als ik dan zit te photoshoppen wil ik muziek luisteren. Dat verloopje moet er dan tussenweg als ik hem aan mn Macbook pro knoop, en mn telefoon hangt dan vaak op te laden.
Als ik op pad ben luister ik dan weer graag muziek vanaf mn telefoon (macbook in je broekzak is zo lastig).
Het komt dan wel eens voor dat dat verloopje ergens blijft liggen (klein en wit, op een witte tafel bijvoorbeeld zie je hem wel eens over het hoofd). Tja shit happens.

Oortjes die ik bij mn iPhone krijg ga ik niet los kopen nee, geen idee wat dat ermee te maken heeft? Ik heb liever goede kwaliteit geluid dus koop ik heel wat anders.

Dat ik volgens jou de doelgroep niet ben kan best. Fijt is dat ik wel weer een nieuwe Mac Pro heb gekocht, en ook de nieuwe 16” macbook pro net binnen heb.
Toegegeven, de vorige hebben het van 2010 (mac pro) en 2013 (macbook pro, gelukkig max specced gekocht toen. Ps die staat te koop voor de liefhebber) uit moeten houden omdat ik alle tussen versies geen optie vond. Mac pro was niet normaal uit te breiden, en keyboard problemen van de macbook pro een te groot risico voor mij (het moet gewoon werken). Ik heb nooit eerder zo lang met mn computers gedaan, en ik heb echt getwijfeld om over te stappen. Maar er lijkt nu weer een goede richting gezet te zijn gelukkig.

Dus doelgroep of niet, ik gebruik die spullen wel. Nogmaals puur omdat ik nog steeds gek ben op OSX, en de stabiliteit ervan, zeker in de combinatie met mijn werk waarbij ik veel onderweg ben en hij het gewoon moet doen is dat voor mij een belangrijk punt.

Edit: wat dingen aangevuld en leesbaarder gemaakt.

[Reactie gewijzigd door Mud.Starrr op 5 december 2019 09:49]

Kijk ik ben allang over op AirPods maar af en toe op mijn laptop vind ik het fijn om beter geluid te hebben, dan heb ik een studio koptelefoon. Maar meestal gewoon de AirPods voor remote vergaderen. Onderweg vind ik die koptelefoon sowieso te groot maar ik hoef ook helemaal niet per sé iedere keer de zelfde headset te gebruiken, koptelefoon blijft gewoon thuis liggen. Maar voor AirPods geldt het zelfde: ze zijn klein en wit en je kunt ze net zo makkelijk vergeten als je verloopje, daar klaagt niemand over toch? Hoe werkt dat dan dat iedereen die verloopjes maar kwijt raakt?
Omdat je die airpods meteen in het doosje stopt. En die zijn ook nog wel groter dan verloopje dus vallen meer op.
Dat kabeltje moet je er even tussenweg laten, en leg je dan makkelijk even naast je laptop ofzo.

Maar buiten dat gebruik ik idd een goede koptelefoon, ook omdat ik veel video edit, dan wil ik goed kunnen checken of het geluid ok is. En die gebruik ik ook als ik aan mij telefoon muziek luister omdat het geluid gewoonweg waanzinnig is.
Airpods is niks voor mij, weer een ding wat je moet opladen, ik gebruik mn apple watch al bijna niet meer om dezelfde reden.
Als ik veel thuis ben wel, maar veel onderweg en in hotels waar je vaak laat aankomt dan is dat gewoon teveel gedoe met dingen met batterijen. Ik moet dan al mijn camera’s opladen en laptop. Dan wil ik ook niet nog allemaal andere dingen op moeten laden.

[Reactie gewijzigd door Mud.Starrr op 5 december 2019 13:22]

Ik ben erg benieuwd watvoor afmeting scherm er in een 164x76mm afmeting past.
Hij lijkt langer maar smaller dan de note10. Ik snap dan niet helemaal wat hier lite aan is.
Ik hoopte stiekem op een Galaxy 10 maar dan met pennetje. Die telefoon heb voor mij het ideale formaat.
Ik ben juist blij dat een fabrikant het lef heeft om de headphone jack weer terug te brengen.
De dikte van de smartphone wordt er nauwelijks door beïnvloed. Een 3.5 mm jack heeft in totaal minder dan 5 mm nodig. De accu is ongeveer even dik.
De draadloze techniek is zeker niet beter en die beperkt de duur van het earphone gebruik behoorlijk. De telefoon gebruikt niet alleen meer stroom maar de oortjes zijn ook binnen een paar uur leeg. Op geklungel met een adapter om via de usb-c poort te verbinden zit ook niemand te verwachten. Dit geeft ook weer een extra storingsbron.
En als de USB poort voor oortjes gebruikt wordt kun je niet gelijk opladen tijdens lange vluchten.
Ik maak nog al eens lange vluchten (10/15 uur) maar herken dat zelf niet als een minpunt eigenlijk. Batterij van mijn smartphone of de case van mijn dopjes is dan nog lang niet leeg.
Ik maak nog al eens lange vluchten (10/15 uur) maar herken dat zelf niet als een minpunt eigenlijk. Batterij van mijn smartphone of de case van mijn dopjes is dan nog lang niet leeg.
Ik heb dit jaar 2 keer heen en terug naar Java gevlogen, totale reisduur 21h of langer. Dat is dan 3u, 13u en nog eens 1.5u aan vluchten en dat is dan zonder de wachttijden. Ik speel dan graag een spelletje en luister naar muziek, of tijdens het wachten bel en chat ik met vrienden en familie en tegen de helft van de vlucht is bij mij mijn tablet en gsm meestal "dood" , maar gelukkig met een powerbank en bedrade koptelefoon kan ik nog altijd laden en luisteren tegelijk zonder koppelstukje. Ik reis dan ook alleen.
De case van je dopjes is misschien niet leeg, maar je dopjes wel.
Ik zit de hele vlucht met noice cancelling aan bedraad op mijn koptelefoon, en die zit dan op het entertainment systeem van het vliegtuig of in mijn telefoon geprikt afhankelijk wat ik doe. Resultaat, zelfs voor 30 uur naar Nieuw Zeeland hoeft mijn headset niet apart opgeladen te worden.
"oude technologieën die voorbijgestreefd zijn"

"de geluidskwaliteit is heel dicht bij bekabelde alternatieven"
"als je echt een bekabelde verbinding wilt heb je nog steeds een adapter"


Een oude technologie die vooruit gestreefd is door een kwalitatief mindere geluidskwaliteit en een aparte dongle? :X
Qua geluidskwaliteit zul je niet zoveel verschil merken als je mp3 luistert. En die aparte dongle kan zelfs voor een betere geluidskwaliteit zorgen omdat je dan niet van de DAC in de telefoon afhankelijk bent. Maar ook hier geldt dat je dan niet naar mp3 moet luisteren, want dan merk je het verschil niet echt.
Latency is een groter probleem bij draadloze koptelefoons als je films kijkt of games speelt. Dan loopt het geluid vaak merkbaar achter op het beeld.
Ironisch dat juist de lite dan wel een 3,5 mm jack-aanlsuiting heeft. Less is more :')
Welke andere accounts? Eb waarom zou ik mezelf liken? Dat is echt het zieligste wat je kan doen 😂. Staan ook g3neog comments van mij met geen likes. En vast ook wel dagen erna pas geliket. Iemand is hier gefrustreerd dat hij/zij/het (geen idee hoe je je identificeert) geen likes krijgt volgens mij.

Zal speciaal voor jou ook redenen opnoemen dat bluetooth handig is
1. Geen kabelbreuken (met volledig draadloos)
2. Geen draadje dat overal achter blijft hangen
3. Meer bereik (je kan je telefoon aan de andere kant van de kamer laten liggen)
4. Je telefoon flikkert niet op de grond als je hem op tafel hebt liggen en je wegloopt (verrassend vaak voorgekomen hier 😂)
5. 1 poort minder die je kan slopen

Intussen wel de tab S5e gekocht omdat mijn S2 ve een kapotte aan-uitknop heeft. De dongle ziet eruit alsof die binnen een maand kapot zal gaan. Aan de oortjes laten is geen optie, wissel zelf heel vaak van apparaat en niet alles heeft usb c.

Vind het dus goed dat Samsung weer apparaten maakt met de ingang, en een goede processor. Alleen vind ik die camera-eilanden echt helemaal niks, al ziet deze er beter uit dan de asymmetrischgeplaatste camera's van de S11 (als de renders kloppen).

Maar eh, stalk je me of zo? Dat je exact weet dat ik al weken instantly likes krijg op mijn posts (vaak op de nieuwste berichten)? Dus je houdt exact bij wanneer ik wat post en wanneer mensen mij liken?! 😂 Sorry, vind dit best wel grappig eigenlijk en kan hier niet serieus over doen. Moest er gewoon op reageren
Welke andere accounts? Eb waarom zou ik mezelf liken? Dat is echt het zieligste wat je kan doen 😂. Staan ook g3neog comments van mij met geen likes. En vast ook wel dagen erna pas geliket. Iemand is hier gefrustreerd dat hij/zij/het (geen idee hoe je je identificeert) geen likes krijgt volgens mij.
Waar gáát dit over? :?
Dit was een reactie op een troll bericht dat verwijderd is, zo los ziet het er idd vaag uit.
Die gast zei dat ik mijn eigen berichten zou liken met mijn andere accounts en dat ik er niks vanaf wist. Dat eerste was dus omdat ik vrij snel likes krijg, en dat dat al weken zo zou gaan. Im reageer op nieuwe berichten, wat raar nou dat ik dan likes krijg 😂.

Wel knap dus dat die persoon dat weet, ik word dus in de gaten gehouden. Vieze stalker is die 😂
als je echt een bekabelde verbinding wilt heb je nog steeds een adapter.
Alleen zit de USB-C port vastgesoldeerd aan het moederbord en zal dus constante rukken de solderingen losmaken en uiteindelijk de port vernielen. Dat valt gewoon niet te voorkomen. Het hele bord inclusief SoC moet dan vervangen en refurbished worden wil je dit repareren, tenminste, als je het bij een officiele repair center doet.

[Reactie gewijzigd door NotCYF op 4 december 2019 21:51]

Net zoals dat de 3.5mm poort ook vastgesoldeerd zit? Ook die kan kapot. Als je poort kapot gaat door constante rukken ben je er niet bepaald zuinig op.
Alleen is de 3.5mm jack veel dieper dan een USB-C port, waarbij kabels nog wel eens niet helemaal vastzitten. Er staan al filmpjes op YouTube die zeggen dat constant een 3.5mm jack adapter gebruiken geen goed idee is.

Ook zal die adapter nooit recht vastzitten, deze zijn vaak gemaakt met een flexibele kabel en dus moet je hem 180 graden draaien om hem naast je telefoon in je zak te steken, dan staat er dus altijd druk op de port.

[Reactie gewijzigd door NotCYF op 6 december 2019 07:36]

Ik heb mijn telefoon altijd ondersteboven in mijn broekzak, en dan zit die kabel dus gewoon recht naar boven, niet anders dan hoe een normale 3.5 aansluiting zou zitten. En ik heb een iPhone, en die lightning aansluiting lijkt behoorlijk stevig te zijn. Verder gebruik ik die adapter ook niet vaak, meestal mijn bluetooth koptelefoon.
[...]


Alleen zit de USB-C port vastgesoldeerd aan het moederbord en zal dus constante rukken de solderingen losmaken en uiteindelijk de port vernielen. Dat valt gewoon niet te voorkomen. Het hele bord inclusief SoC moet dan vervangen en refurbished worden wil je dit repareren, tenminste, als je het bij een officiele repair center doet.
Oké... en hoevaak is dit al (bijvoorbeeld bij jou) voorgevallen? Op hoeveel jaar? Op hoeveel toestellen? En welke toestellen?

Kortom, irrelevant naar mijn mening, tegenwoordig wordt er ook 'vaker' opgeladen (korte tijden snel even aan de lader). Ja, die telefoons zijn er dan ook wel op gemaakt. Mocht het een keertje voorvallen, is dat gewoon te wijten aan ofwel één-op-de-X-die-toevallig-stuk-gaat, ofwel gewoon slechte bouwkwaliteit van de telefoon die je dan beter ook links laat liggen.
Klinkt misschien wel als een goeie vervanging voor m'n s10e. Eerst maar is kijken of Samsung nog met een s11e komt
Vervanging voor de S10e. Een toestel van een half jaar oud?
De s pen vond ik wel handig maar vind de compacte vorm van de s10e fijn en dat die geen gebogen randen heeft. In de renders lijkt het erop dat deze dat ook niet heb en hopelijk ook geen 1000 euro zal kosten omdat het de lite versie is.
S10 modellen kwamen in Q1 van 2019 uit (eind feb/begin maart ofz). Die zijn dus al weer bijna aan de jaarlijkse refresh toe.
Een toestel van ongeveer een jaar oud.
Waarom wil je zo vroeg al upgraden als ik vragem mag?
Je kan ook gewoon zeggen dat je je eigen telefoon misschien "niks aan" vind. Of gewoon de laaste technologie gewoon in handen wilt hebben. 8)7
Kan, maar dat moet toch niet? Waarom zou je moeten liegen?
Het lijkt wel een beetje op een Pixel 4? (aangevuld nav reacties, bedoelde icm het camera vlak op de achterkant.)

[Reactie gewijzigd door Kees_frl op 4 december 2019 21:37]

:Y) Het lijkt mij op elke andere smartphone. Het zijn immers maar gerenderde outlines van een langwerpig vlak.
geen high end smartphone met een 3.5 jack.

Overigens zou ik deze bijna kopen als het waar is omdat ik die 3.5 jack wel echt handig vind.
S10+ heeft gewoon jack hoor :P
De S10 ook die heb ik nu. Maar een nieuwe 2011 telefoon die dat ook heeft ik zou die bijna kopen om aan te geven dat ik dat ding nog nuttig vind.
Ik snap niet dat er uberhaupt nog mensen lopen te kloten met kabels
Omdat die kabels er standaard bijgeleverd worden en een fatsoenlijke draadloze oplader nog ongeveer 30-40 euro kost exclusief adapter. En met een bedraadde koptelefoon loop je ook niet te kloten met latency.
Hij lijkt veel op de Note 10.


Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn


Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Smartphones

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True