Foto's tonen draadloze Sonos Move-speaker met bluetooth

De marketingafbeeldingen van de Sonos Move zijn online verschenen. Het is de eerste bluetoothspeaker van audiobedrijf Sonos. De speaker is zowel onderweg als thuis in een laadstation te gebruiken.

Aan de onderkant van de Sonos Move zitten twee contactpunten waarmee de speaker verbinding maakt met een laadstation die in huis geplaatst kan worden. Daarnaast is een usb-c-poort aanwezig om bijvoorbeeld onderweg te kunnen laden. De speaker werkt via wifi en via bluetooth.

De marketingfoto's die Winfuture publiceert, tonen dat gebruikers de Move onderweg in de hand kunnen houden dankzij een inkeping aan de achterkant. Hierin zijn ook de aan-uitknop, de jointoets en de knop voor het schakelen tussen wifi en via bluetooth verwerkt.

Aan de bovenkant zitten zes microfoons voor de bediening met een spraakassistent en ook zitten hier de knoppen voor mediabediening en volumeregeling. De bluetoothspeaker zou iets groter zijn dan een Sonos One en een beperking in de bluetoothmodus is dat de spraakassistent dan niet te gebruiken is. De prijs en verschijningsdatum zijn nog onbekend.

Door Olaf van Miltenburg

Nieuwscoördinator

19-08-2019 • 07:34

82 Linkedin

Submitter: ro3lie

Reacties (83)

83
83
41
3
1
38
Wijzig sortering
Dit zou de perfecte aanvulling zijn voor in onze tuin !
Je zet hem ergens in huis, en ga je buiten zitten neem je hem mee en zet hem op tafel.
Ook kan je hem meenemen op vakantie en toch behoud je het ecosysteem van Sonos.
Ik kijk hier naar uit...

Ik denk dat dit gewoon een One zal zijn met een batterijpack onder gestoken en een bluetoothchip.
Er zit draadloos laden op. Je kan hem op een lader zetten net als je tandenborstel.

Verder is het eerder een sonos 3 dan een one. Apparaat is groter dan je denkt.

Bron: beta tester sonos
Het geluid is alleen minder. Minder dan een 1 ook in mijn ogen.
Gekeken naar de bijgevoegde foto valt dat best mee toch? Het speaker-gedeelte van de Symfonisk lamp van IKEA is ook fors groter dan de One, maar het is wel een One.

Deze moet t.o.v. de One nog wat extra elektronica, een accu en laadtechniek huisvesten.
Zelf ben ik recentelijk niet zo blij geworden van dat 'ecosysteem' van Sonos, toen ik ontdekte dat Sonos apparaten geen ondersteuning hebben voor DTS geluid en het er naar uit ziet dat die ondersteuning nooit gaat komen ook. Betaal je als consument toch best wat voor die speakers (zelfs op soundbars zit het niet) dan is zoiets best een gemis, als je het mij vraagt. Voor niet iedereen een issue wellicht, maar als je film of serie (bijvoorbeeld via blu-ray kijkt) is het gewoon zonde en wat mij betreft een groot gemis.
Als je een blinde test doet tussen dts en dd 5.1 hoort menigeen geen verschil. Als je wel dergelijke verschillen hoort vooral geen Sonos kopen maar een losse receiver plus boxen.
Sorry, maar voor speakers met de prijs van Sonos (en hoger) mag je wat mij betreft verwachten dat de support er gewoon in zit, ook al hoort menig consument geen verschil, uiteindelijk gaat DD5.1 weg en blijft DTS over, dan wordt je als Sonos-koper gedwongen om ander apparatuur te kopen of genoegen nemen met stereo, waar een 5.1 set niet voor bedoelt is, als er nog een stereo audio stream beschikbaar is...

[Reactie gewijzigd door CH4OS op 19 augustus 2019 08:46]

Je wil support voor iets wat je niet hoort?

Blijft wel een beetje het probleem met een deel van de consumenten. Ze willen zoveel mogelijk dure termen aanwezig hebben op hun apparaat. Zie je ook bij tv’s met 8 bit hdr etc.
Op een smartphone wordt moord en brand geschreeuwd als een feature mist (afgezien van gebruik) maar bij dure speakers moet dat maar geaccepteerd worden? :? En wat Jimmy zegt, veel apparaten hebben DTS via passthrough en geen DD5.1...
Weet niet of je echt op mij reageert, maar mijn punt is inderdaad dat die moord en brand voor functies die geen meerwaarde bieden inderdaad gek is.

@Jimmy J. goed punt. Dacht dat het vaak juist andersom was. Wel dd en geen dts. Qua consoles kunnen iig de xbox one en Ps4 gewoon dd 5.1 doorgeven. Op welke console doel jij?
Ik weet niet meer precies hoe het zat. Ben er 1,5 jaar geleden 'ingedoken' omdat ik toen een nieuwe surround set ging halen met draadloze rears. Sonos viel uiteindelijk af omdat mijn setup (met TV als zwakste schakel dan denk ik) geen DD5.1 passthrough ondersteunde en wel DTS. (LG C7, Xbox One)

[Reactie gewijzigd door Jimmy J. op 19 augustus 2019 09:17]

Dan ben je helaas verkeerd geïnformeerd destijds volgens mij. DD 5.1 passthrough kan wel met deze combinatie.
Kan me bijna geen tv voorstellen die geen dd5.1 doorstuurt hoor
(Mijn) LG kan wel DD5.1 doorsturen van native apps (Netflix, Plex etc.) maar heeft geen passthrough van externe apparaten zoals spelcomputers. De 2016 / 2017 modellen in ieder geval. Geen idee hoe dat tegenwoordig zit. Maar het was weldegelijk een belemmering van de Sonos Playbar die daardoor buiten mijn selectie viel.
Mijn LG e6 (uit 2016) kan gewoon dd en dts via arc doorsturen, zowel van apps als externe apparaten (ps4 en Nvidia shield)..
Gaat er meer om als je echt surround sound wilt (en dus geen stereo wat over 5 boxen verdeeld is), je DTS nodig hebt (HDMI passthrough)
Dd5.1 is gewoon echt surround hoor. Heeft niets met stereo te maken.
ja maar voor HDMI passthrough heb je DTS nodig, als je dat niet hebt heb je ook geen surround sound. Dus je kan prima een Sonos 5.1 setup hebben maar dan werkt je HDMI passthrough niet.
Dit is niet waar. DD 5.1 passthrough gaat prima via hdmi. TV ontvangt 5.1 signaal en zet het via optic door met 5.1 naar Sonos.
Sommige TV's/consoles ondersteunen alleen DTS via HDMI passthrough en geen DD5.1. In het geval van een Sonos Soundbar betekent dat dus géén surround geluid.

Heeft in dit geval dus weinig met de kwaliteit van de audio te maken dus, maar meer als wel/niet functie.
Je hoort het misschien niet, maar je mist het soms wel.

Ik zat laatst naar een concert te kijken en daar was alleen een DTS audio spoor van beschikbaar...
Dat was een 'stom' concert ;)
Waarom zou DD5.1 weg gaan? Dolby en DTS zijn twee compleet verschillende bedrijven. De opvolgers van DD5.1 en DTS zijn er natuurlijk al in de vorm van Dolby TrueHD en DTS-HD.

Maar je hebt wel gelijk, het wordt wel eens tijd dat ook Sonos eindelijk de nieuwe (en DTS) standaarden gaat ondersteunen, want ondanks dat ze mooie hardware maken is mijn soundbar niet van het merk Sonos. Zodra die uit gaat komen, dan ga ik wel switchen...want het is toch wel fijn om je speakers in je huis te hebben die gewoon in dezelfde familie zitten ;-)
Wat heeft het feit dat het verschil practisch niet te horen is er mee te maken?

Je bronmateriaal is vaak DD of DTS. Films, series en zelfs games hebben vaak ondersteuning voor de één of de andere, het aantal films met zowel DTS als DD soundtracks is zeer beperkt. Als er geen hardwarare ondersteuning is voor DTS dan kan je dus niet ten volle genieten van de helft van je films en series...

[Reactie gewijzigd door knirfie244 op 19 augustus 2019 10:47]

Legaal heb ik nog niet vaak / nooit gehad dat dd5.1 ontbrak. Bij gestolen series en films kan dat wellicht wel het geval zijn.
Ik denk bij mij met gemak de helft van mijn media, zowel op DVD als op Blu-Ray, of op Blu-Ray zie je dan dat je bijvoorbeeld een DTS-MA soundtrack hebt en een DD5.1, of een Dolby Atmos en een DTS5.1 soundtrack.

Maar als ik kijk naar de 9 nieuwste Blu-Ray releases, dan kom ik uit op:
1x Atmos (engels) + DD (andere talen)
1x TrueHD (engels) + DTS MA (engels) + DD (andere talen)
2x LPCM Mono
1x DTS MA (engels) + DD5.1 (andere talen)
4x DTS MA

Oftewel: meer dan de helft heeft alleen DTS als je in het engels wilt kijken met surround sound...

[Reactie gewijzigd door knirfie244 op 19 augustus 2019 12:04]

Je hoort echt wel verschil.
Als je een blinde test doet tussen dts en dd 5.1 hoort menigeen geen verschil. Als je wel dergelijke verschillen hoort vooral geen Sonos kopen maar een losse receiver plus boxen.
En wat als je film alleen een DTS track heeft?
Zelf ben ik recentelijk niet zo blij geworden van dat 'ecosysteem' van Sonos, toen ik ontdekte dat Sonos apparaten geen ondersteuning hebben voor DTS geluid en het er naar uit ziet dat die ondersteuning nooit gaat komen ook. Betaal je als consument toch best wat voor die speakers (zelfs op soundbars zit het niet) dan is zoiets best een gemis, als je het mij vraagt. Voor niet iedereen een issue wellicht, maar als je film of serie (bijvoorbeeld via blu-ray kijkt) is het gewoon zonde en wat mij betreft een groot gemis.
Maar welke content wil je afspelen om daadwerkelijk gebruik te kunnen maken van DTS geluid? Als je normaal tv kijkt, videoland, netflix of prime gebruikt dan is al het geluid al gecomprimeerd en zul je het DTS waar DTS voor bedoeld is toch niet horen.

Fysieke blu-ray schijfjes zijn de enige manier waarop je er wel wat van hoort. Misschien ben jij een uitzondering, maar gros van alle gebruikers maakt daar nooit gebruik van.

Waarom zou je dan investeren in een techniek als het toch geen zin heeft? Kost alleen maar extra geld.
Waarom zou je dan investeren in een techniek als het toch geen zin heeft? Kost alleen maar extra geld.
Met zo'n instelling komt vooruitgang/innovatie er ook nooit. Want waarom heb je 5.1 geluid nodig als stereo geluid ook prima werkt... En zie Jimmy J. in 'nieuws: Foto's tonen draadloze Sonos Move-speaker met bluetooth'. ;) Daarnaast zullen online diensten vroeg of laat ook overgaan naar DTS. ;) Nu maak je er een kip of ei verhaal van.

Het niet nodig zijn want 'online diensten bieden het niet aan' is dan ook wat mij betreft best een dooddoener.

EDIT:
Al lees ik dat de thread die ik linkte intussen ook wat langer is, hahaha. :+

[Reactie gewijzigd door CH4OS op 19 augustus 2019 10:33]

Voor niet iedereen een issue wellicht, maar als je film of serie (bijvoorbeeld via blu-ray kijkt) is het gewoon zonde en wat mij betreft een groot gemis.
Voor stereo kan je een apparaat gebruiken dat zelf DTS decomprimeert en als PCM op de lijn zet. Voor 5.1 kan dat ook, maar betreft iets meer voorbereiding. Maar goed, als je op dat niveau zit dan heb je waarschijnlijk geen behoefte aan Sonos maar meer aan een fatsoenlijke 'conventionele' 5.1 set. ;)
x2, Sonos is een leuk systeem voor de gemiddelde huis/tuin luisteraar, maar wil je echt goede kwaliteit en bijvoorbeeld een goede filmbeleving, dan zijn er veel betere alternatieven voor het bedrag je voor een Sonos betaald.
Eens. Ik ben ook recentelijk eigenaar van een Sonos 5.0 (Beam + 2x One). Fantastisch geluid, totdat je een film vanaf je NAS afspeelt en niets hoort. In de Sonos App wordt dan wel DTS aangegeven. Na onderzoek op internet blijkt dus idd dat DTS simpelweg niet wordt ondersteund. Belachelijk. Voor die prijs dienen naar mijn idee alle audio-codecs te worden ondersteund. Er zijn kastjes die DTS realtime kunnen converteren naar 5.1 geluid. Deze heb ik niet geprobeerd. Ik heb het weten op te lossen door DTS films vanaf mijn NAS via Kodi af te spelen en de instelling in Kodi te forceren naar 5.1 geluid.

[Reactie gewijzigd door djwantec op 19 augustus 2019 19:55]

DTS of Dolby daar moet je wel hele goede oren voor hebben om het verschil te horen.

En dan hebben we nog niet eens gesproken over de invloed van de ruimte waar je luistert.
DTS of Dolby daar moet je wel hele goede oren voor hebben om het verschil te horen.
Dit is gewoon een onzinnige dooddoener. Stereo geluid is ook geluid, wat moet je met surround geluid, als stereo geluid ook prima werkt.

Of waarom een dure auto nodig is, de goedkopere met minder opties brengt je ook van A naar B. Op deze manier komen innovatie en vooruitgang ook niet van de grond.

Net als de fps discussie, dat meer dan 24fps niet nodig is, omdat het oog toch niet meer ziet...

[Reactie gewijzigd door CH4OS op 19 augustus 2019 18:31]

Wie kijkt nog via bleuray?? _/-\o_ _/-\o_
Digital audio signals, such as 5.1/7.1 multi-channel PCM, Dolby Digital Plus, Dolby TrueHD, Dolby Atmos, DTS-HD Master Audio, DTS:X, and Auro 3D Audio cannot be transferred via Digital Optical connections. To transfer these types of audio signal formats you need to use HDMI connections.
https://www.lifewire.com/digital-optical-connection-1846881
En je punt is? Sonos apparatuur (zoals Sonos soundbars) hebben gewoon HDMI? :?
Alleen de laatste twee uitvoeringen (de Base en de Beam) hebben HDMI, de Bar heeft zeker geen HDMI...die moet het met optical doen.
Zoals Denon dus al jaren heeft voor zijn Heos1...
Idd Denon heos klinkt veel beter dan sonos. Zet geluid maar eens harder bij Sonos dat vervormt enorm.
Ik heb weinig ervaring met sonos, weet alleen dat bijna iedereen dat neemt ipv alternatieven. Ikzelf gebruik Heos (inclusief denon receiver met heos) en het klinkt allemaal geweldig en werkt ook erg goed.
Ik heb heos bar, sub en 2 keer heos 3, werkt bijzonder goed. Sonos was de eerste op de markt en heeft veel bekendheid. Paar kennissen van mij hebben ook heos allemaal enorm tevreden. Ken ook mensen met Sonos, die vinden mijn set beter klinken. Sonos richt zich.meer op de app en features en Denon meer op geluid. Het is maar wat je wilt. Prijstechnisch beide ongeveer gelijk.
Dit doe ik nu al met de sonos one.
Haal de stekker uit, plaats hem in de tuin en hop werkt ook..
Maar neem je hem mee op vakantie dan is het lastiger.
Kunnen de buren fijn meegenieten.
Ik vind het ook vreemd dat men zo positief is, ik heb buren die met hun speaker de tuin inlopen en ik haat ze met veel passie. Ik vind dit soort draagbare speakers echt een vloek in dit land waar we al zo dicht op elkaar wonen. Soms hoor ik wel 3 verschillende speakers door elkaar. Het is nog erger als je aan een meer gaat liggen. Toch hoor je er weinig over en vind het overgrote deel van de Nederlandse bevolking het normaal om hun muziek aan anderen op te leggen. Ik vind het vreemd.
Sonos wordt niet alleen in Nederland verkocht. Ik woon in het buitenland in een vrijstaande villa en is een speaker buiten juist fijn soms. Niemand heeft er verder last van.
Prima in dat geval natuurlijk. Maar er lijken in NL steeds meer mensen te zijn die ineens denken: "Zo, het is tijd voor wat muziek voor mij en alle mensen in de tuinen om mij heen."
Vergeet de trampolines niet met de hele dag gillende kinderen erop.
Doet mij denken aan dit recente bericht op tweakers:
FCC documenten spreken van Sonos speaker met blueltooth audistreaming

Mooi voor in de tuin, vervelend voor in de trein. De JBL Boombox is eigelijk ook al te groot voor "sociaal" gebruik.

EDIT: Ik ben niet heel duidelijk; ze zijn inderdaad allemaal vervelend in de trein. Die JBL zie ik ook wel overlast bij mogelijke buren veroorzaken als je hem in de tuin laat afspelen.

[Reactie gewijzigd door Rexus op 19 augustus 2019 10:18]

Anoniem: 181786
@Rexus19 augustus 2019 08:14
Sowieso heb je in de trein al geen speakers te gebruiken, ook niet als ze klein zijn. Een hoofdtelefoon is daar de oplossing voor.
In de trein zijn sowieso alleen koptelefoons en oordopjes sociaal acceptabel ;)
En dan alleen gesloten koptelefoons.
Evenals in tuinen waar je buren een paar meter verderop zitten overigens.
Mijn buurvrouw heeft zo’n scheitkeffertje |:(
Ik vraag me af waarom de spraakassistent niet bruikbaar is met BT aan. Misschien dat ze dan gewoon overschakelen naar die van je telefoon, omdat ze zelf geen werkende internetverbinding hebben en het dan maar uitbesteden?
Ik vraag me af waarom de spraakassistent niet bruikbaar is met BT aan. Misschien dat ze dan gewoon overschakelen naar die van je telefoon, omdat ze zelf geen werkende internetverbinding hebben en het dan maar uitbesteden?
De assistent heeft inderdaad internet nodig. Dat is met alle devices waar spraak sturing van Google op zit. Volgens mij (correct me if I'm wrong) kan alleen Siri zelfstandig werken.
Siri heeft een aantal offline features, maar geen volledige offline Siri.
Tevens als je wel online bent, kijkt Siri alsnog of het spraakcommando beter lokaal, of online kan worden uitgevoerd.
maar via BT kun je natuurlijk ook gewoon netwerk tethering doen. Aan de andere kant zouden ze die knop op zijn minst passthrough kunnen maken. Zodat de source de Mics gebruikt die in de sonos zitten. Net zoals in je auto zeg maar.
Dat laad systeem ziet er elegant uit zeg!
Is het niet handiger dat je hem met een stekkertje in het stopcontact overal kan opladen i.p.v. een elegant laad systeem?
Hoe mooi ik dit ook vind, ben ik het wel met je eens. Helaas is dit wel (weer) een proprietary oplader.
Zoals Pietje63 al zegt: je kunt 'm opladen via de proprietary oplader én via USB-C 😀
Hij heeft toch juist allebei? Chique oplossing: compatible maar ook het systeem waar ze zelf het meest van overtuigd zijn
Sonos blijft er inmiddels toch een beetje achteraan hobbelen.
Heos heeft al tijden de heos1 waaronder je accupack kan vast klikken.

Ik zit inmiddels in een dilemma blijf ik bij mijn Sonos connect en play 3 of ga ik de switch maken naar heos of musicast.

Ik gebruik mijn sonos systeem sinds 2009 maar ik vind dat ze de weg kwijt zijn. Met name de gedwongen update voordat je het systeem kan gebruiken.
De slechte kwaliteit van mijn CR200 die destijds zeer prijzig was, dat ze voor de connect nog net zo veel voor vragen als 10 jaar terug zonder dat er ook maar een aanpassing is geweest.
Toen mijn CR100 obsolete werd door een update heb ik alle Sonos apparaten (Connect en meerdere Play1 speakers) verkocht en ben ik overgestapt op een Bluesound Node 2. Een behoorlijke upgrade qua geluidskwaliteit (inclusief Hires en MQA) en mogelijkheden (Bluetooth streaming), maar ook wat duurder.
Anoniem: 278375
@19RAW6821 augustus 2019 13:08
Helemaal mee eens! Zelfde traject gevolgd en zeer content met Bluesound. Node 2, Pulse flex (kan ook op accu met normale oplaadbare AA batterijen, over duurzaamheid gesproken), en Pulse 2 (2x). Pulse Flex gaat bijna alle vakanties mee als Bluetooth speaker.
Mooier geluid dan Sonos en veel flexibeler. Helaas wel duurder, maar daar krijg je flexibiliteit, privacy (geen account nodig!, werkt out of de box) en kwaliteit voor terug.
Daarnaast is Sonos geen betrouwbare service provider. Ze passen voorwaarden aan na aankoop etc...
Zelf ben ik wel fan van Sonos als merk. Heb er niks van in bezit en zal het ook niet snel kopen, maar dat neemt niet weg dat ze keurige producten maken die foolproof zijn, duidelijk te begrijpen en solid in prijs/kwaliteit.

Het enige wat ik alleen zo jammer vind eraan is dat ze maar 1 lijn hebben. Ik zou namelijk wel meer interesse kunnen hebben in Sonos Premium. Misschien ben ik een solist, maar ik zit een beetje tussen “hifi” en bluetooth speakertjes in. Oftewel, ik hoef geen hele installatie (want interieur) en neem genoegen met form over function - maar die Sonos dingen zijn me ook iets te burgerlijk.

Ik kom nu dus uit op de B&O Play reeks, maar zou graag meer spelers zien die hierin proberen te opereren.
Bluesound van NAD is dan serieuze optie.
Ik gebruik zelf de beolit 15. Erg blij mee. Vooral de accuduur is geweldig (weten we hier al iets over bij de Sonos). Ik zou het tof vinden als B&O deze speakers zou kunnen laten samenwerken in een 5.1/dts modus. Ik verwacht alleen niet dat ze dit doen omdat we dan niet meer de andere, duurdere producten gaan kopen wellicht maar als draagbare speaker wat mij betreft niet te verslaan. Maar ik ben geen audiofiel.
Op deze foto's zie ik geen Google assistent logo! Dat duidt er weer op dat deze speakers, net zoals de Sonos ONE, niet gecertificeerd zijn door Google voor gebruik met de Google Assistent!

Ik ben niet zo van de certificeringen maar dan moet het wel goed zijn / werken. Uit eigen uitgebreide ervaringen kan ik melden dat de Google assistent op de Sonos ONE (gen2) echt slecht werkt en zelfs achterloopt qua functionaliteit.

Verder is het Sonos ecosysteem natuurlijk compleet achterhaald. Super geluid maar daar stopt alles.
Ben heel benieuwd waar je dat vandaan haalt, bij mij werkte de google assistant prima, ook in combinatie met de huisautomatisering. Of ben jij zo iemand die verwacht dat alles meteen vlekkeloos in het nederlands functioneerd? Want heel eerlijk, dat heb ik niet eens geprobeerd.
Als ze nu eens een nieuwe 3 maken.....nog langer wachten...
Ik ben benieuwd of bij de data die Sonos nu allemaal al bijhoudt, er straks (nadat je de Sonos move speaker in je Sonos account hebt toegevoegd) ook een plattegrond in je Sonos data komt van waar je overal hebt geluisterd naar wat ...

PS. We hebben het over een geluidsboxje hè!!!!
Maar, is deze ook (spat)waterdicht, zodat je hem bijvoorbeeld in de tuin kan gebruiken? Dat lijkt me toch wel de belangrijkste feature van een draadloze speaker :)
Is een speaker in de tuin zetten niet een beetje tokkie gedrag tenzij je vrijstaand woont?
Ik ben in ieder geval blij dat mijn buren me niet vermoeien met hun muziek keuze.
Als ik muziek wil luisteren in de tuin zet ik lekker mijn koptelefoon op.
Nee joh, lekker frans bauer en hazes blazen de hele dag toch.

Alle gekheid terzijde, beter een losse speaker die zachtjes aanstaat als lui de binnen stereo opendraaien om het buiten te kunnen horen.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

    Relevantere advertenties

    Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

    Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

    Ingesloten content van derden

    Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

    janee