Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Plaatjes in iOS 13-bèta wijzen op iPhone-aankondiging op 10 september

Een Portugese site heeft afbeeldingen gevonden in de laatste bèta van iOS 13 die erop wijzen dat Apple zijn volgende iPhones op 10 september wil aankondigen. Dat ligt in lijn met de data van vorige aankondigingen van iPhones.

Een screenshot van een iPhone met notch heeft als naam 'HoldForRelease', zo ontdekte iHelp BR. Daarop toont de kalender 'tue 10'. Dat verwijst naar alle waarschijnlijkheid naar dinsdag 10 september. Apple heeft afgelopen jaren vaker de tweede dinsdag of woensdag in september gebruikt voor de aankondiging van nieuwe iPhones.

In andere screenshots staat 'mon 23', wat er volgens de site op wijst dat iOS 13 zal verschijnen op maandag 23 september. Omdat iPhones vaak anderhalve week na de aankondiging in de winkels komen, zou de release van iOS 13 na de release van de nieuwe iPhones liggen. Een Japanse provider suggereerde al een release op 20 september.

Eerder deze week gingen al geruchten over de namen voor de komende iPhones. Volgens het Franse iPhonesoft heet de opvolger van de iPhone XR iPhone 11. De iPhone XS-opvolger zou iPhone 11 Pro heten, terwijl de XS Max een opvolger krijgt in de iPhone 11 Pro Max. De Franse site baseert zich op de namen die hoesjesmakers geven aan de telefoons.

Volgens eerdere geruchten zijn er weinig wijzigingen aan de nieuwe iPhones. De schermformaten zouden gelijk zijn aan huidige iPhones. Wel zitten de camera's aan de achterkant volgens renders in een vierkante opstelling en zou het woord iPhone niet meer op de achterkant staan.

Door Arnoud Wokke

Redacteur mobile

16-08-2019 • 07:50

129 Linkedin Google+

Reacties (129)

Wijzig sortering
Achterlopen? Dat doen beide telefoon(merken) op elkaar afhankelijk van waar je specifiek naar gaat kijken.
En je zou ook, heel gek idee, gewoon niet de nieuwste telefoon kunnen kopen. iPhones zijn prijzig, en dat is jammer, maar mijn iPhone SE was zeer acceptabel en gaat nog wel ff mee.

En het grootste voordeel van allemaal, er staat geen androidmeuk op. ;)
Dat is nu precies wat er verandert!

Die prijs die jij betaalde voor je SE lijkt nooit meer terug te komen bij Apple.

Zo een slag ga je nooit meer slaan bij ze, waardoor iedere volgende telefoon meer zal afschrijven dan de SE.

Nog maar even gebruiken dan totdat het echt niet meer wil .
De prijs die ik voor mijn SE betaalde is er nooit geweest bij Apple. ;)
En ik krijg vanzelf een iPhone voor rond die zelfde prijs, gewoon wat geduld hebben.

Alle producenten gaan jammer genoeg naar de gigaprijzen toe.
En het werkt zo lekker samen met je Mac.
De SE was trouwens allesbehalve een koopje hoor.
Kostte toen hij uitkwam 400€. En kwam met een behuizing en scherm dat 4 jaar oud was.
Hij had de A9 en camera van de 6s. Maar had dan weer niet de nieuwigheden zoals 3D touch.

De iPhone 8 is in dat opzicht dan minstens zo goed. En toch hoor ik niemand daar iets over zeggen. Enkel over die mythische SE.
Te duur. Vind altijd zo grappig dat mensen zeggen dat iphones zijn geld waard is omdat ze langer mee gaan. Waarom zou je te veel moeten betalen om achter te lopen op tech?😄 Dat is wat je doet bij Apple. Voor het verschil dat je voor de logo van Apple betaalt kan je jaarlijks een nieuwe high end Android smartphone halen.
Oke, eigenlijk niet waard om op jouw troll-reactie te reageren, maar vooruit. Ten eerste, het is onzin wat je zegt over dat je voor het prijsverschil elk jaar een high-end Android kan halen. Dan ben ik heel benieuwd wat jij onder high-end verstaat. Ten tweede, dit argument hoor ik hier vaker, gewoon een goedkope telefoon en dan elk jaar een nieuwe; weet je hoe slecht dat is voor het milieu?! Ten derde, 'verouderde tech' is echt onzin. De evolutie van smartphones is zo beperkt dat je uitstekend kunt functioneren met een iphone 6s of 7 en waarschijnlijk nog de komende jaren ook. Ja misschien niet qua design de nieuwste modegrillen volgend, maar dat heeft niets met verouderde tech te maken.
Ten opzichte van welke telefoon?

iPhone heeft altijd een uitmuntende camera.

99% van de mensen ziet het verschil tussen een DSLR en smartphone foto niet eens laat staan dat je miniscule verschillen tussen verschillende smartphones kan opmerken als je dat al belangrijk vind.
Dat verschil zie je op het scherm inderdaad niet, totdat je foto’s gaat afdrukken! Dat is echt schrikken, al is het bij iPhones echt veel beter dan bij andere topmodellen is mijn ervaring.

Een nieuw groter probleem is Whatsapp en soort genoten die alles zo comprimeren dat foto’s totaal onbruikbaar worden. Betere camera is altijd leuk, maar daar hoort dan ook goed gebruik bij.
Je kan uncompressed foto’s versturen via WhatsApp als je er een bijlage van maakt ipv verstuurd als foto. #protip :P
Dat klinkt wel interresant, is dat ook mogelijk met een iPhone? Daar zie ik als ik een document probeer toe te voegen geen foto's of iets dergelijks?
Ja maar iets omslachtiger. In de foto’s app de foto delen en dan “bewaar in bestanden” en dan lokaal of icloud doen, dan kan je hem toevoegen als document vanuit WhatsApp en wordt ie niet compressed. Daarna weer uit je bestanden verwijderen (met bestanden app) als je de ruimte vrij wilt maken. (Al weet ik niet of duplicaten van bestanden tegenwoordig nog wel dubbele ruimte innemen... Volgens mij niet, enkel wat metadata voor het filesystem. Tenzij je opslaat in iCloud.)

[Reactie gewijzigd door WhatsappHack op 16 augustus 2019 15:28]

Zojuist een Shortcut in elkaar gefladderd die dit automatiseert:

https://www.icloud.com/sh...36a6744dfa951fd58b8fbcdb0
Nice :) Maar dan moet de ontvanger wel een zip kunnen openen op hun telefoon. Dat is helaas nog niet direct vanzelfsprekend dus wel goed om te onthouden. :/

Ik zal eens aan de WhatsApp-devs vragen of ze “send document” willen toevoegen aan shortcuts, dan is dat probleem opgelost en heb je maar 1 stap in de opdracht nodig (verzend <invoer opdracht> met WhatsApp als Document).

[Reactie gewijzigd door WhatsappHack op 16 augustus 2019 21:43]

Dat is waar! Maar volgens mij kan elk toestel nowadays wel zippies openen.
Edit: antwoord al gegeven

[Reactie gewijzigd door DennisDCT op 18 augustus 2019 10:29]

Ik denk dat degenen die een goede camera echt belangrijk vinden, gewoon een camera kopen. Het maakt niet uit wat ze in die dunne telefoons voor truckerij inbouwen om foto’s er kunstmatig mooier uit te laten zien, maar tegen een echte spiegelreflex camera kunnen ze toch nooit op.
Maar loopt de ene Android ook niet al heel snel achter op camera-gebied dan de andere Android? Er komt iedere zoveel maanden wel een nieuw toestel uit, hetzij van Apple, hetzij van Samsung, etc. Dus je loopt hoe dan ook, met welke telefoon dan ook, al vrij snel achter op het gebied van 'de beste camera in je smartphone moeten hebben'. Daarnaast behoudt Apple aardig zijn waarde, dus als je je 'oude' toestel ieder jaar verkoopt, dan kun je voor een gering bedrag ieder jaar een nieuwe iPhone kopen. Terwijl merken als Samsung toch wel vrij snel in waarde dalen.
Je reactie wordt nu -1 gemod, maar je hebt wel een punt. Telefoonmakers buitelen over elkaar heen met nieuwe hardware maar ook software. Was de portrait mode van Apple destijds baanbrekend. Nu hebben ze dat allemaal. De Note heeft nu bokeh video. Daarnaast proberen ze allemaal betere foto's te maken in low light. Maar goed, omdat elke (!) camera daar last van heeft maakt het dus niet uit...
Als je een iPhone koopt kan je er in ieder geval van uitgaan dat je een bepaalde kwaliteit kunt verwachten.

Bij Android moet je per merk gaan uitzoeken welke nou de beste camera of een goed genoeg camera heeft omdat ieder merk het op zijn manier doet.

En tegen welke merk vergelijk je dan? Je kan niet iedere functie waarin 1 van de 20 Android merken in uitblinkt telkens gaan vergelijken met de iPhone.

Tuurlijk zal een Android telefoon dan altijd wel ergens in uitblinken als je op die manier gaat vergelijken.
Ik heb in 2014 een Nexus 5 gekocht, destijds een high-end toestel. Na een jaar toch ontevreden over Android's stabiliteit en toch weer een Iphone gekocht. De 6S, in 2015 het meest recente model, voor 800 euro. Nu vier jaar later werkt deze nog steeds prima en over een maand kan deze ook iOS 13 draaien.

Dus ja, ik vind dat ze lang mee gaan.

Maar welke telefoon heb jij in gedachten als je zegt dat je voor het prijsverschil (800 / 4 = € 200) elk jaar een nieuwe high end Android telefoon kunt kopen?
Vergeet de 2e hands waarde niet :)

Prijs per maand = (Nieuwwaarde - verkoopwaarde) / aantal maanden

Een 2e hands iPhone 7 32GB is nu zo'n 200 euro waard (zie V&A)
Nieuw as deze 900 euro.

In 3 jaar is de prijs dus 700 euro gezakt.
Je iPhone 7 kost dan dus (900 - 200) / 36 = ~€19,44 per maand.

Has je een Samsung S7 Edge gekocht voor 800 euro op 22 februari 2016 en verkoop je die (~3,5 jaar later dus) voor de huidige 150 euro via V&A, dan kost dat (800 - 150) / (3,5 * 12) = ~€14,48 per maand.

Ik zeg niet dat de ene beter is dan de ander - het is gewoon een keuze die je maakt. Wel was de S7 dus financieel gezien een betere keuze geweest in dit voorbeeld. Ik weet niet hoe nuttig een S7 nu nog is, maar mijn iPhone 7 doet het nog prima. Wel leuk om te zien dat de waardedaling tussen Samsung S7 Edge & iPhone 7 hier relatief gelijkwaardig is.

Het beste wat je kan doen (naar mijn mening) is de telefoon die je kiest zo lang mogelijk houden. Dat is het beste voor je portemonnee. Reken vooraf je geschatte levensduur uit en geschatte verkoopwaarde. Ik hou 60% daling van de dagwaarde per jaar aan. Voor de iPhone 7 is dat dus 900*0,6^3 = 194 euro, en voor de Samsung S7 edge is dat 800*0,6^3,5=133 euro.

Als je dus nu een 1200 euro iPhone XS Max haalt (256GB) en die gebruik je 4 jaar, dan kost je dat:

Nieuw: 1200 euro
Verkoopwaarde: 1200 * 0,6^4 = 155 euro
Afschrijving: 1200 - 155 = 1045
Prijs per maand (voor 4 jaar): 1045 / 48 = €21,77

Voor 3 jaar:

Nieuw: 1200 euro
Verkoopwaarde: 1200 * 0,6^3 = 260 euro
Afschrijving: 1200 - 260 = 940
Prijs per maand (voor 3 jaar): 1045 / 36 = €26,11

[Reactie gewijzigd door Gamebuster op 16 augustus 2019 09:48]

De iPhone 7 32GB was €769 bij release, niet €900. Dat is dus €15,80 per maand als ik die €200 tweedehands waarde aanhou ipv €19,44. Ik snap de berekening van de Samsung niet helemaal... Je zit er een euro naast. Het resultaat van die som is €15,48, niet €14,48. Het scheelt dus maar €0,32 per maand met elkaar. Komt nog bij dat de iPhone nog major software updates krijgt, maar de S7 niet. Blijven gebruiken is voor veel mensen met de iPhone dan sneller te doen plus zal de verkoopwaarde iets stabiliseren en die van de S7 verder dalen. De vraag is of het uiteindelijk met die S7 écht wel de betere keuze was als je enkel naar het financiële plaatje kijkt, door die €0,32 lijkt dat *nu* misschien nog zo, maar ik vraag ‘t me af of dat na december ook nog standhoud. Maar nu op dit moment zit er een verwaarloosbaar verschil in zo te zien. :) Echter, maar dit is een persoonlijk iets en zal misschien wat mensen boos maken, ik vind dat je op de Samsung ook nog rekening moet houden dat je flink betaald met je data aan zowel Google als Samsung; wat voor de iPhone als zeer duidelijke winnaar op kostengebied aankomt, dat is wel meer waard dan die €0,32 verschil. :P

... Komt nog bij dat ze voor €200 op V&A zo te zien (op één uitzondering na in m’n snelle blik) vooral om beschadigde toestellen (krassen) gaat. Op Marktplaats staan er een stuk meer en in goede staat waar de gemiddelde bieding tussen de €225 en €250 lijkt te liggen op een vraagprijs van gemiddeld €275, terwijl op de S7 nooit €150 wordt geboden tot dusver (hoogste die ik zag was €135.) Maar voor ‘t gemak ga ik dat niet berekenen, het verschil zal in ‘t voordeel van de iPhone zijn dat die toch nét iets kosteneffectiever is op meerdere fronten: maar het blijft redelijk weinig verschil maken (max paar tientjes op al die jaren) tenzij je de lifetime in acht gaat nemen qua software.

[Reactie gewijzigd door WhatsappHack op 16 augustus 2019 11:42]

Ze gaan niet alleen langer mee. Ze zijn ook hun geld waard als je nog iets om je privacy geeft. Voor mij nooit een apparaat met een Google OS.
En toch zijn ze qua privacy stukken minder dan sailfish bijvoorbeeld
Misschien, maar waar kun je een apparaat kopen met Sailfish? Volgens mij is dat alleen aftermarket te installeren, en dus geen optie voor de gemiddelde consument. Die heeft er gewoon de kennis niet voor.

En alhoewel ik het leuk vind om met computers te rommelen (zit niet voor niks op deze site), vind ik het níet leuk om een half werkende telefoon te hebben. Dat ding moet het gewoon altijd doen, en ben dus niet bereid om met custom roms te gaan klooien. Nog afgezien van het feit dat ik dan eerst geld moet uitgeven aan een Android telefoon, en ik dat uit principe niet eens wil doen.

iOS is de enige serieuze optie die nog over is als je geen Google wilt. Alle andere alternatieven zijn al kapot gegaan (gemaakt?). Zelfs een grootmacht als Microsoft kreeg geen voet aan de grond. Alhoewel ik wel toe moet geven dat die het misschien zelf verpest hebben door iedere paar jaar met een nieuw incompatible platform te komen. Dat helpt de adoptie natuurlijk niet.
In dat geval zou je altijd nog zoiets kunnen nemen: https://e.foundation/
Het is android zonder google en je koopt een Samsung telefoon met alles voorgeinstalleerd.
Kende ik nog niet. Ziet er wel interessant ui. Maar wel een beetje prijzig voor zulke oude modellen telefoons. Bijna €300 voor een Galaxy S7 met dat OS voorgeinstalleerd. Voor bijna dezelfde prijs heb je een iPhone SE.
Het is ook verrekte moeilijk om het te googlen.
Thnx voor de link :)

Lijkt me een mooi initiatief en kan zo op mijn S9 bijvoorbeeld, als ik Google de deur wil wijzen.
Dan hebben we premium hardware, zonder rommel erop en mét premium privacy!
:?
Welke Google diensten vind je dan standaard op een iPhone? Sinds ze Maps en Youtube er in iOS 6 afgegooid hebben krijg je alleen Google software op je iOS apparaat door het zelf te installeren.

Of bedoel je dat ik Google diensten zou gebruiken? Nee hoor. Duckduckgo, Apple Maps, eigen mail server. Zo onmisbaar is Google nou ook weer niet. Hooguit eens per maand 1 youtube filmpje in een private browsing window, maar ik vind de content op youtube over het algemeen toch niet leuk (kijk meestal Netflix).
kan je jaarlijks een nieuwe high end Android smartphone halen.
Lekker duurzaam...
De high-end Android gaat toch gewoon naar de volgende gebruiker? Hier tenminste wel elk jaar met de iPhone.
Grappig, er staat geeneens een prijs in het artikel genoemd.
Het nieuws is dat het waarschijnlijk dinsdag 10 september wordt gepresenteerd (Zoals blijkbaar elk jaar het geval is rond die tijd). Logisch want dan lopen de 1 a 2 jaar abonnementen af. Over 1 a 2 weken de officiële aakondiging hier...
Het was een reactie op iemand die nu weggemod is.
Als jij alleen kijkt naar de datasheet van 'specs' moet je toch echt weer de tech schoolbankjes in. 8)7
Zuchhhhhhtttttttt

Dit is nou echt een zeer onverwachte reactie onder een iPhone bericht.

Word je nou niet moe van jezelf?
En wat schiet je ermee op om een huawei van 1k te kopen? Ben je alsnog belachelijk veel geld kwijt, wat simpelweg veel te duur is en dat ding nooit waard.
Totaal niet mee eens. Ik gebruik zowel Android toestellen (s9), tablets en heb een Nvidia Shield.
Plus, ik doe er meer mee dan de "gewone" gebruiker vanwege development en hobby.

Ja Android heeft voordelen, maar ik vind iOS toch echt wel beter in elkaar zitten dan Android.
Ik doe ook langer met een iPhone 7 Plus en iPad, dan de Android toestellen.
Voor mij is dit echt een grote meerwaarde.

Het enige Android device dat ik de hemel in prijs is de Nvidia Shield.
Dat werkt ook niet altijd perfect, maar Nvidia zet al jaren zijn tanden er in om dat device te blijven ondersteunen. Iets waarom ik dus ook Apple waardeer. En voor dit heb ik veel respect voor.
Wat vind je bij Android dan niet goed in elkaar zitten?
Die nieuwe high end Android smartphone is amper goedkoper dan een iPhone die dubbel zo lang van updates voorzien wordt.

Daarnaast is het Android-ecosysteem nogal laks wanneer het op kwaliteit aankomt. LG bootloops? Tja, da's nu eenmaal LG, had je moeten weten. Kwaliteitsissues met de USB-connector op meerdere Nokia-toestellen? Tja, zal wel gefikst worden in de volgende versie. Touchwiz-lag? Tja, da's Samsung. Feature op je Pixel om zeep na een update? Welcome to the cutting edge.

Allemaal goed en wel als je elk jaar een nieuwe telefoon koopt, maar we staan aan het begin van een recessie.

Waarom niet gewoon een basismodel iPhone, kwak er na twee jaar een nieuwe batterij in en je kunt er gemakkelijk 3-4 jaar mee doen eer de updates ermee kappen, zonder enige onverwachte moeilijkheden.
Helemaal top hoor, om tussen ALLE ontelbare gemaakte Android smartphones er een paar uit te pakken met hun specifieke zwaktes. Dat was niet moeilijk enk ik.

Bij een klein merk ( qua aantal modellen ) als Apple lukt dat ook nog wel, om specifieke zwaktes te benoemen, want die waren er wel degelijk.

Stop ook eens met Touchwizz er bij te halen als je niet weet waar je het over hebt, want dat is al weer even geleden.
"The first, original edition of TouchWiz, released in 2008. This 1.0 version is officially launched with the original Samsung Solstice[1] in 2009. The latest version of TouchWiz is TouchWiz 6.0, which is on the Samsung Galaxy J1 mini Prime and TouchWiz Nature UX 5.0 on the Samsung Galaxy J3 (2016)? "

Over 'ouwe koeien' gesproken }:O
Helemaal top hoor, om tussen ALLE ontelbare gemaakte Android smartphones er een paar uit te pakken met hun specifieke zwaktes. Dat was niet moeilijk enk ik.
Android-telefoons die ik bezitte:
  • Nokia 8. Van bij het begin slechte ontvangst. + USB-C-connector verloor vaker en vaker de verbinding, waardoor de telefoon ophield met laden. Dit schijnt een bekend probleem te zijn. + Boot loop na 14 maanden.
  • XA Ultra. Koptelefoonaansluiting kapot binnen 2 weken. + Geen updates. + Werd alsmaar trager. Vervangen na 15 maanden.
  • 5X: Zelfs bij gewoon webbrowsen werd de SoC gloeiend heet en throttelde de telefoon en zoop hierbij batterij. Als gevolg hiervan kwam ik de dag niet door. Miskoop, vervangen na 3 maanden. Achteraf gehoord dat deze telefoon sowieso de twee jaar niet haalt wegens boot loops.
  • Z Ultra: Een goede telefoon, maar de waterproofing flap was overduidelijk te licht en brak af na enkele maanden minimaal gebruik. De enige van 5 telefoons die de twee jaar haalde.
  • Hongmi: Slechts enkele maanden gebruikt, maar de software (stock MiUI) was bijzonder onstabiel. Je kon nog geen thema kiezen zonder in een crash loop te verzeilen en je enige optie was een factory reset.
Laat ik het dus maar eens met iOS proberen.
Wat maakt het uit wat mensen voor een telefoon betalen? Laat iedereen toch gewoon lekker kopen wat ze willen. Te duur? Koop dan een goedkopere. Iedereen tevreden.
Zoveel duurder dan high end Android telefoons zijn ze helemaal niet.
Je weet dat Samsungs bij release ook richting die prijs gaan? Na een half jaar is de waarde de helft. iPhone hebben een hogere rest waarde.
"Te veel" (net als "Te duur") is een subjectief begrip. Wat jij te veel vind, hoef ik niet te vinden.
Sommige mensen vinden Apple een prettig merk. Die willen geen ander highend toesten. Stop toch eens met dat ongefundeerde gezeik over geld of "achter lopen". Het is niet dat welke Android producent zoveel voor loopt.
En wat wil je hier mee zeggen? Restwaarde is natuurlijk niet de enige reden. En ik vind het prima dat je een andere mobiel koopt. Het gaat er om dat je subjectieve meningen niet moet aanhalen als feiten.
Hiermee wil ik zeggen dat je een gelijkwaardige telefoon voor veel minder geld kan kopen, en dus netto veel meer geld verliest op een dure 1159 / 1259 euro iphone. Geld verliezen doe je altijd op een telefoon, maar 409 euro verliezen in 1 jaar, dat vind ik gewoon bijzonder veel. Dat is 35% van de nieuwprijs, in 1 jaar. Dat sommige andere telefoon zoals Samsungs ( note 9 heeft zo'n 50% waarde in een jaar verloren) nog meer afschrijving hebben, maakt de iphone niet 'goedkoop' om te hebben oid. Een +-600 euro telefoon, ook met high end specs, is altijd het 'goedkoopst' om te gebruiken en weer door te verkopen.
Je kunt geen gelijkwaardige telefoon kopen voor minder geld, het feit blijft dat iOS alleen op een iPhone te gebruiken is.

Specs vertellen het halve verhaal, waarschijnlijk heeft jouw toetsel 6 of 8gb aan ram en dat is soms nog te weinig ook, de Xs heeft 4gb aan ram en dat is ruim voldoende.
Maar ik wil helemaal geen gelijkwaardige telefoon voor minder geld! Waarom is geld toch altijd zo'n ding? Ik wil gewoon een goede iPhone punt. En ja, ook ik heb een maximum. Maar dan koop ik er toch geen?
Helemaal prima, dan zijn dat jou argumenten. Maar eerder gebruikte je het, 'iphones hebben een hogere restwaarde' argument, en ik vertel je nu dat dat argument compleet kul is. Als het om geld gaat neem je geen iphone. Of android telefoon met 1000 euro nieuwprijs, vlak na release.
Hiermee wil ik zeggen dat je een gelijkwaardige telefoon voor veel minder geld kan kopen,
Mijn IOS Apps draaien niet op jouw andere 'gelijkwaardige' telefoons. En ik wil geen gratis varianten, want die heb je op ios ook, met irritante reclames.
En ja, de telefoons zijn erg duur. Dus in plaats van ze elke 2 jaar te vervangen ga ik voor een langere termijn, dat kan gelukkig omdat apple ze blijft updaten.
Voor met wat?

Al die halfbakken functionaliteit die Android fabrikanten toevoegen is juist om de consument over te halen hun toestel te kopen omdat ze juist niet zoveel winst kunnen maken als Apple.

Apple pakt het leeuwendeel van de winst en Sony, LG en Motorola maken zelfs niet eens winst op hun smartphone tak.
1. Samsung is bij launch vaak maar amper goedkoper

2. Waarom willen aanpassen als er gewoon goed is nagedacht over hoe het in elkaar zit?

3. Airpods zijn geweldig en er zijn maar weinig mensen die ze gebruikt hebben en dat zullen tegenspreken

4. Lightning naar headphone adapter wordt gewoon meegeleverd? Tenzij je stroomadapter bedoelt en ja indd, fastcharging mag indd wel meegeleverd worden in 2019, eens

5. Sinds ik mijn kabels gewoon bij de connector vastpak ipv aan de kabel trek heb ik ze niet meer hoeven vervangen, gewoon niet lomp doen

6. Niemand kan natuurlijk tippen aan de p30 pro, maar iPhones maken wel de meest consistente foto’s en volgens velen de beste videos, wide-angle is pas afgelopen jaar een trend geworden en komt in de komende iPhone natuurlijk ook.

7. Eens, hoewel ze wel efficiënter zijn, mogen ze wel eens een iets dikkerder toestel maken met een grotere accu


EDIT tikfouten

[Reactie gewijzigd door damaus op 16 augustus 2019 17:05]

1- Zomaar roepen dat Samsung net zo goede kwaliteit maakt maakt jouw statement niet ineens waar. Een voorbeeld, Apple gebruikte voor de vingerafdrukscanner saffier glas, Samsung niet. En gezien ik een Galaxy S7 heb zie ik met eigen ogen wat dat betekent, het plastic schilfert eraf, 2x zelf want het is al een keer vervangen. Kwaliteit? Nee
Duur? Nee, gezien je meer krijgt voor je iPhone 2e hands.

2- Geen vrijheid is een mening en is niet eens een functie of iets dat gewild is of uberhaupt noodzaak toe en tevens een keuze van de fabrikant en gezien de keuzes van de consument is het ook niet goed of fout en is dus niet eens een argument om te beginnen. Alsof je zegt met een automaat kan je niet schakelen, duhhh...

3- Dit is een mening die vooral verkondigd word door de diehard Android fanboys. Gezien het gebrek aan innovatie van de talloze Android fabrikanten tevens niet eens een argument want wat heeft LG, Xiaomi, Sony voor wereldschokkende innovaties gebracht? Daarbij ga je ook nog eens voorbij aan de innovaties die notabene Apple juist als een van we weinige heeft gebracht en last but not least is innovatie ook een mening en is geen vereiste voor een goed product.

4- Is dit een serieus argument van jou? Heb nog talloze Nokia adapters thuisliggen van Nokias die nog nooit gebruikt zijn en die op de zolder liggen te verstoffen en ook nog zeer slecht zijn voor het milieu.

5- Ook weer een mening en geen feit, en nu is het ineens slecht voor het milieu? Je draait wel precies hoe het jou uitkomt he? Apple heeft over het algemeen een kleinere accu en hoeft minder snel geladen te worden om op 100% te zitten hoewel het wel sneller kan maar dit is tevens slecht voor het accu elke voordeel heeft zijn nadeel.

6- wie is de concurrent dan? Je pakt bij elke functie een andere concurrent, ja op die manier kan je 1 merk altijd als slecht afschilderen. En iPhone camera is super goed, er zal altijd een merk zijn die net een telefoon heeft uitgebracht die ietsiepietsie betere camera heeft. Maar knap als jij met het blote oog het verschil ziet. Tevens is elke merk sterk in een bepaald aspect van foto's, geen enkel merk is goed in alles.

7- De accu is gewoon goed genoeg, zoals ik al zei je kan onmogelijk elke concurrent verslaan.

[Reactie gewijzigd door Dark_man op 17 augustus 2019 04:46]

Wow kerel, ik zat even te kijken of er meer reacties waren en schrok toen ik de jouwe las.
Hoewel ik het eens ben met dat veel van zijn argumenten meh zijn (zie mijn comment), vind ik jouw verdediging misschien nog wel erger.

1. In de tijd van de S7, eens, maar tegenwoordig is Samsung’s hardware dikke prima en Apple’s saffierglas mag je (helaas) geen saffierglas noemen, kijk maar naar wat Jerryrigeverything heeft ondervonden:
https://youtu.be/Zx4hRmuW6TM

2. Ik snap hier niet wat je duidelijk wil maken, maar het is wel gewoon een feit dat Android meer vrijheid bied, hoewel ik zelf vind dat dat niet nodig zou moeten zijn (zie mijn comment)

3. Het is wel waar dat Android fabrikanten eerder met innovaties komen, dus snap niet waarom je dit tegenspreekt. Apple wacht altijd af en implementeert het dan vaak wat beter.
Voorbeeld: android had allang facial unlock, maar apple implementeerde het met een 3d infrarood manier die veiliger is.

4. Je argument slaat kant nog wal, verder meen ik dat hij bedoelt dat er geen fast charger in de doos zit, en voor de prijs die ze vragen mag die er wel in

5. Opzich een feit en geen mening, maar mensen moeten niet dom aan de kabels trekken (zie mijn comment). Verder mag fast charging wel beter geïmplementeerd worden.

6. De p30 pro doet het zo’n beetje op alle vlakken beter, behalve video. De iPhone camera is inderdaad degelijk, maar houdt de huidige top niet bij, zeker bij low light.

7. Dát is nou een mening, maar die van mij en vele anderen is dat hij langer mee mag gaan, kijk maar naar bijvoorbeeld tweakers’ testen.
Waarop? Waarmee? En wees eerlijk: waarmee niet?
Ik geloof dat ik onlangs ook al in zo'n discussie belande en dat loopt op Tweakers altijd slecht af. Het enige wat we kunnen concluderen is dat het allemaal heel erg subjectief is. Dat is wel te zien aan je reactie (no offence). So here it ends, wat mij betreft.
Het gaat wel super spannend worden. Vorig jaar was opnemen in stereo een nieuwe feature (kon al een jaar of 6 bij de concurrenten), en werd de x een slagje groter gemaakt tot de xs max. Dit jaar? Ieder model een extra camera, ieder model een wat snellere chipset? Ik heb bijna medelijden met mensen die dit bij elkaar moeten praten. Niet dat het slechte producten zijn oid, prima telefoons hoor, daar niet van. Maar er is vrijwel niets anders ten opzichte van vorig jaar. Misschien komen ze nog met iets nieuws en onverwachts, maar ik ben er bang voor.
Ik werk nog steeds met een 3 jaar oude 6s, dat model is al veel ouder maar werkt uitstekend! Wat mij betreft zou een opvolger hiervan het beste nieuws zijn. Een moderne iphone voor onder de 500 euro
Doe mij maar een opvolger van de iPhone SE. Die iPhones die je met 2 handen vast moet houden hoef ik niet.
Dit dus. Ik hoop zo erg dat de SE 2 wordt aangekondigd, of dat in ieder geval zo'n type toestel uitkomt. Qua design de mooiste Iphone (de SE model).
Hier ook. De 6s Plus draait nog prima. Ik ga pas over als IOS hem niet meer gaat ondersteunen. Of er moet echt een telefoon komen die echt vernieuwend is t.o.v. nu. Idem met mijn Ipad. Mijn air 2 draait ook nog prima.
Dacht ik ook met m’n iPhone 8. Maar als ik de foto’s zie die een 8 Plus maakt, wordt ik toch behoorlijk jaloers. Genoeg om een opvolger te gaan halen :+
Daarom heb ik inderdaad nu net mijn iPhone 6+ afgeschreven. Deze krijgt geen update meer. Zojuist dus maar vervangen door een XR.
6 plus krijgt nog wel de update, de 6 niet. Maar dat neemt niet weg dat je upgrade niet recht te praten is. Mijn 6(van werk) is echt om te huilen als ik hem naast mijn xperia 1(privé) leg. Soms duurt het 15 seconden om outlook te openen 😭
Nee, iPhone 6 Plus krijgt de iOS 13 update niet.

Dit is bij mijn weten de eerste keer dat Apple twee generaties gelijktijdig afschrijft met 'n iOS update, dus alle A7 modellen en A8 modellen met 1 GB werkgeheugen. iPad Air 2 en iPad mini 4 bevatten beiden een A8 met 2 GB werkgeheugen en krijgen derhalve wel iOS 13 aangeboden.
Veel apps zijn slecht betreft performance geprogrammeerd.

Vaak zelfs een Webwrapper met overdoze JS gebouwd in India voor ~5K.

Maar vooral word het meestal in alle talen maar tot zover geoptimaliseerd als 'nodig' is. Als de meeste mensen het snel genoeg vinden, of ze weten dat devices toch snel zijn van users wat de nood ook weghaald, worden er weer nieuwe features en spul als trackers/analyticals/ads etc in gestampt :Y)

En eerlijk, 5 jaar is toch best goed. Wel lullig idd als je toestel nieuw voor 500 ofzo koopt en je hebt nog maar 2 jaar ofzo met een dikke marketing sticker van extra lang support. Einde van dag is het toch wel toe te juichen vind ik, als je het maar te horen krijgt tijdens aanschaf net als bij aanschaf van een nieuw Android toestel van 500 het ook niet meer zou kunnen Anno 2019

[Reactie gewijzigd door DutchKevv op 17 augustus 2019 18:38]

Ik heb ook nog naar volle tevredenheid een 6S, vanaf release, maar werkt nog perfect.
Krijgt nog alle updates na 4-5 jaar. Iphone was toen vanaf 800 euro meen ik.
De huidige prijzen vind ik gewoon te veel voor een nieuwe.
Tja, ik vind zelf dat de allernieuwste vernieuwende snufjes niet hoeven. Gebruik zelf nu een S10 en heb veel iPhones gebruikt (tot de Xs aan toe).

De toevoegingen op de S10 hebben 0,0 toegevoegde waarde i.m.o, wat dat betreft prefereer ik iOS boven Android, het iOS platform is gewoon een stuk stabieler en vloeiender.

Wat mij betreft mogen ze gewoon doorbouwen op een stabiel platform, zoals op dit moment de Xs serie en die uitbreiden met up to date hardware en dergelijke, echte vernieuwing is altijd leuk om te zien maar als het geen toegevoegde waarde bied overbodig.
Samsung is nu niet de referentie voor een vloeiende Android ervaring hoor!!!

Dan kijk je beter bij Pixel,Oneplus of Xiaomi flagships...
Mee eens, maar qua hardware wel een van de betere vandaar mijn keuze voor de S10.
Ik heb een X zakelijk en een s10 voor prive, blijf faceid superieur vinden aan touch...terwijl toen ik overging naar de X wel m'n twijfels had over faceid.

Ook wat betreft iOS tov Android, al heb ik daar niet zoveel te klagen over, ik vind de S10 heel soepel en smooth werken. Het is alleen ja, net iets anders
Je vergeet dat veel mensen iOS gebruiken vanwege de integratie met MacOS (en iPadOS).
Meningen verschillen hier gelukkig over ik zelf gebruik veel van deze functies wat bij ios ontbreekt.
Toch bijzonder dat je aangeeft dat de allernieuwste vernieuwende snufjes niet hoeven, maar dat je nu toch de S10 hebt en ook de Xs hebt gehad die nog geen jaar oud is. Klopt niet bij het beeld wat je neerzet met je uitspraak.
Ik kijk er ook helemaal niet naar uit dit jaar, natuurlijk zou ik graag betere foto's nemen of een snellere SoC hebben maar ik zou er alleen een willen kopen als mijn huidige telefoon kapot zou gaan, gestolen zou worden of niet meer met het laatste OS zou werken. De laatste telefoon die echt kooplust aanwakkerde bij mij was de originele iPhone X.

Volgend jaar schijnt er een kleinere telefoon te komen, daar zou ik wel blij van worden. Wordt dan ook tijd om de SE te vervangen.
Ik heb toevallig iOS 13 betà 6 op Mn iPhone SE draaien.
Moet zeggen iOS 13 tegenover iOS 12 is weer een stap vooruit 🚶🏽‍♂️
Vertel wat de stappen vooruit zijn :) , we zijn benieuwd !
Er was een gerucht dat de accu's substantieel groter zijn, maar verder lijkt het karig ja.
De “echte” veranderingen komen volgend jaar, in de iPhones voor 2021 dus.. zegt men...

Ik hou t voorlopig maar bij de Xr. Heerlijk toestel en kan daar nog jaren mee vooruit.
Waarschijnlijk een wireless charging pad om je airpods liggend op je iphoneschemr op te laden.
En een grote kans dat de nieuwe processor verder ontwikkeld is op gebied van neural networks, waar de nieuwe telefoon wellicht interessante nieuwe toepassingen voor heeft. De extra camera biedt welllicht nieuwe toepassingen voor ar.
Voor de rest is het koffiedik kijken, wachten op de aankondiging op 10 september.
Inderdaad, veel nieuws is er niet. Anderzijds is dit wellicht een goede zaak. Een iPhone gaat vele jaren mee, en er is niet echt een reden meer om je perfect werkende iPhone weg te gooien en een nieuwe te kopen.

Laat Apple maar gerust elk jaar dezelfde iPhone maken met incrementele upgrades, net als alle andere Apple-hardware en -software. Nu nog een MBP zonder vlinderklavier, een kleine prijsverlaging nu we aan het begin van een economische crisis staan en Apple is weer op de goede weg.
alles wordt bewaard voor 2020. nog een jaartje van de 7 dan maar
Enerzijds is dit leuk speurwerk, anderzijds is al dat gespeculeer wel vermoeiend.
Vorm, cameraplaatsing, wel of geen logo, naam en nu dus de releasedatum...
Allemaal 'hype build up' toch? Ik vind het wel leuk.
Ik vind het meer keynote kapotmakerij 😉 Zeker als alles al is uitgelekt.
Des te leuker is het om te kijken of er toch niet iets nieuw inzit... Helaas word je achteraf wel vaak teleugesteld de laatste jaren.
Maar ik denk dat dit serieus is omdat je zoveel rumours en custom designs ziet in de aanloop die Apple nooit allemaal kan waarmaken. Als je de laatste Keynote bekijkt is er echt wel heel veel moois gekomen.
Voorkom je bijna niet meer tegenwoordig. Met zoveel developers, en "externe" bedrijven over de wereld. (productie van batterij, de case (en 3rd party case makers e.d.) etc.
Dikke boetes uitdelen of 3rd parties niet meer laten mee werken.
En dat werkt gewoon niet in deze wereld. Teveel mensen op teveel plekken die early prototypes te zien krijgen. Lage pakkans en die 3rd parties heb je gewoon nodig.
Het is alleen jammer dat de conclusie dan weer is dat er vooral veel hetzelfde blijft. Als je uit die 'leaks' nou nieuw of leuk nieuws haalt, maar dat valt vies tegen. Vind daardoor de nieuwswaarde maar wat beperkt en het is meer herkauwen van oude info.
Tsjah, maar of je dat nou doet door 'lekken' van informatie of alles in 1 keer laat zien in een Keynote, het valt hoe dan ook tegen. Ongeacht de manier waarop het naar buiten wordt gebracht.

Ik zie het lekken van dit soort info dan eigenlijk ook gewoon als reclame voor het toekomstige toestel.
Ik ben die 'geruchten' van Tweakers ook een beetje beu. Gewoon wachten tot de keynote, kleine moeite.
Tenzij je een echte fan bent en graag op de hoogte wil worden gehouden van deze geruchten. Ik snap het wel.
tip, klik dan niet het artikeltje aan. Dan kan jij gewoon wachten op de Keynote.
Ik ben die klagers van Tweakers ook beu. Niemand verplicht je van deze geruchten artikels te lezen. Doe het dan ook niet. En reageer vooral niet.
De afbeeldingen geven weer dat de notch van de iPhone (XR) er niet kleiner op zal geworden.
Waarschijnlijk zal dit enkel het geval dus zijn bij de update van de iPhone Xs reeks.
Het gat in de Samsung S10 word er ook niet kleiner op met de duurdere modellen.

Feit is dat geen enkele fabrikant nog de perfecte oplossing hiervoor heeft.
Dat de site in het Portugees is betekend niet dat het een Portuguese site is. Dit is een Braziliaanse site die vaker wat scoops heeft. In Brazilië zijn er een aantal goed geïnformeerde tech journalisten/bloggers die met nieuwtjes komen, met name rondom iOS software.
Wat ironisch is gezien de prijzen voor electronica in het algemeen en Apple nog iets erger in dat land.
Het volgende toestel wordt nog sneller, mooier en beter. Ik weet het al. Daarom wacht ik maar op het nog betere toestel. Helaas komt die volgend jaar pas uit. Balen.
Maar dit wordt "the best iPhone we've ever created"! :)
Wacht dan maar meteen tot 2021
Of niet. Als dat erin komt ten nadele van 3DTouch, dan liever een 2020-model als die ze nog wel hebben. :P Maar t is maar de vraag of dat nu in de toestellen van 2019 nog zit. ;(
Lijkt me sterk dat ze van FaceID terug naar een vingerafdrukscanner gaan, wat voelt dat nu al als ouderwets aan zeg. Je vinger op een bepaald punt moeten houden..
Face ID + in screen vingerafdruk
Als ik nou geen professional ben mag ik dan als noob wel een iPhone 11 Pro kopen? :+
Ik hoop gewoon op een duidelijke benaming van de iPhones.

Ik hoor iPhone 11 in de geruchten.

Van mij mag het zo:
iPhone 11(opvolger van de XR met nieuwe soc en dual cam)
iPhone 11 air (opvolger van Xs 5,8 inch met triple cam en nieuwe soc)
iPhone 11 pro (opvolger van se xs max 6,5 inch met triple cam, nieuwe soc, 120 Hz display, splitscreen multitasking, misschien pencil support en USB-c)

En allemaal een grotere batterij + sharecharging.

Die benaming is duidelijk en komt overeen met de iPad , en MacBook line up.

Gaan veel mensen uiteraard over de “pro” naam vallen, maar zou dezelfde features geven als de iPad pro. Met het gerucht dat de nieuwe iPad pro’ s ook een triple cam zouden krijgen, lijkt mij dit op zich ook wel logisch.
Zolang je iets over iphone zegt en het is fout ben je gelijk de klos hier op tweakers.
Nou bijna lifelong user apple ( heb gewoon iPhone 7 op het moment bijna 2/3 jaar nu denk ik) maar het is veels te duur voor wat ik terug krijg tegenwoordig.

Ik twijfel nog, maar ik overweeg om een note 10 of plus te nemen, alleen qua formaat beetje gigantisch.
De iPhone 3G, 3GS en 4 zijn destijds aangekondigd tijdens de WWDC in juni en de eerste iPhone is aangekondigd in januari. Pas sinds de iPhone 4s houdt Apple een aparte keynote om nieuwe iPhones te introduceren.
De Iphone-4 ja :P , die ik dezelfde zomer op vakantie meenam op de valreep en die nagenoeg niemand had.

Dat ding was zo goed dat na mijn 2 jaar gebruik mijn broer hem nog 4 jaar gebruikt heeft! Allemaal op dezelfde eerste batterij.

De reviews van toen waren ook al een hoop theorie en niet altijd op de praktijk gericht. Er kwamen er namelijk hier 2 binnen, de één 'cool-blue in het wit' , de tweede 'romantisch zacht gelig' in het wit op het scherm. Ach ja, de reviews maar verkondigen dat het toen één van de beste schermen was en zo kleurecht. Alleen een blinde zou het verschil niet hebben gezien.
hopelijk is het een keer heel anders, zonder dat het uitgelekt wordt.


Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn


OnePlus 7 Pro (8GB intern) Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 3a XL FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Smartphones

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True