Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Japanse provider suggereert dat volgende iPhone op 20 september uitkomt

De Japanse provider Softbank heeft gesuggereerd dat de volgende iPhone op 20 september zal uitkomen. Die datum ligt in lijn met de data waarop in vorige jaren Apple-smartphones voor het eerst te koop waren.

Softbank-directeur Ken Miyauchi suggereerde de release van de komende iPhone in een vraaggesprek tijdens de presentatie van de kwartaalcijfers. Hij kreeg de vraag hoe Softbank zou omgaan met de release van een mogelijke iPhone in september, omdat in Japan op 1 oktober een wet ingaat die providers verbiedt om toestellen in combinatie met dure abonnementen te verkopen. Miyauchi reageerde met: "Eerlijk gezegd vraag ik me af wat ik moet doen voor die tien dagen? Nee, ik moet dat niet zeggen." Tien dagen voor 1 oktober is vrijdag 20 september.

Miyauchi claimde kort erna de releasedatum van de nieuwe iPhone niet te kennen, maar herhaalde daarna volgens Macokatara dat de iPhone tien dagen in een bundel te koop zou zijn. Apple heeft niet gereageerd op de verspreking van de Japanse topman.

Die dag ligt in lijn met voorgaande iPhone-releases. De iPhone XS kwam op 21 september uit, de iPhone 8 op 22 september en de iPhone 7 op 16 september. De presentatie is telkens in de week ervoor. Er gaan al maanden geruchten over de komende iPhones. Apple zou rechtstreekse opvolgers maken van de XS, XR en XS Max, met dezelfde schermformaten en ongeveer hetzelfde ontwerp.

De iPhones van 2018

Door Arnoud Wokke

Redacteur mobile

06-08-2019 • 09:11

137 Linkedin Google+

Reacties (137)

Wijzig sortering
Ben benieuwd wat de prijzen doen van alle iphones. Ik heb nu nog een SE maar deze begint echt op te raken. Ik wil best een nieuwe iPhone maar niet voor de huidige prijzen, dan stap ik over naar een midranger android.
Ben benieuwd wat de prijzen doen van alle iphones. Ik heb nu nog een SE maar deze begint echt op te raken. Ik wil best een nieuwe iPhone maar niet voor de huidige prijzen, dan stap ik over naar een midranger android.
Als jij denkt aan een pricedrop van 10 tot 30% kan ik bij voorbaat al stellen - not gonna happen
De prijsstijgingen van de afgelopen jaren hebben aan de fabrikanten geleerd dat 'het wordt toch wel gekocht'
En om de 'gemiddelden' blij te houden zorgen ze voor 'nep' keuze's
Apple doet dit door zo'n SE en XR ( danlijkt het of je nog voor klein of budget kan kiezen )
Androidfabrikanten brengen ook 3 tot 5 modellen uit, die allemaal iets nét niet kunnen ( camera, schermen of features als vingerafdruk op een leuke plek )

Ik voorspel dezelfde, of misschien zelfs hogere prijzen voor de opvolger van de Xs / android flagships
Ik geloof ook niet in een (flinke) prijsdaling ;-)

Maar wat bedoel je met 'nep' keuze's SE en XR ? Vind je die serieus maar gemiddeld?
Ik geloof ook niet in een (flinke) prijsdaling ;-)

Maar wat bedoel je met 'nep' keuze's SE en XR ? Vind je die serieus maar gemiddeld?
De Iphone 6SE = miniatuur 6S -> hardware van 5 jaar geleden
Een prima doelgroep, 'kleine telefoon' maar je kan niet zeggen dat het een flagship-keuze is.
Net als de Xr, compromis met hardware ( LCD scherm, interne hardware qua processor, resolutie )
Wederom, er is een doelgroep voor, maar je loopt met 'minder' hardware, alleen in een iPhone jasje

En 740€ ( Xr ) kan ik nu niet bepaald 'budget' noemen, ondanks dat de 'grote' broer, de Xs is 300€ duurder is
Maar minder kan ook genoeg zijn. De Toyota Corola is het best verkochte model, niet de Landcruiser. Eigenlijk is het raar dat mensen bij de telefoons wel massaal naar het topmodel grijpen. Dat zijn kan omdat ze relatief goedkoop waren.
Eigenlijk brengt de enorme prijsstijging van die topmodel telefoons de afgelopen ons naar de normale situatie, ze zijn niet voor iedereen weggelegd. Maar als je voor een modale prijs niet meer bij Apple terecht kunt zal hen dat klanten gaan kosten. Daarom lijkt me dat een iPhone voor 500..600 euro een nuttige toevoeging aan hun programma zou zijn is, ook omdat de zakelijke wereld een telefoon als een gereedschap ziet en daar rationeel gewoon een budget aan stelt. De consument kan de telefoon als belangrijkste appararaat in haar leven zien en er daarom dus een groter budget voor vrij willen maken.
Nou, bij Apple is het simpel. Oudere modellen zoals de iPhone 8 en 7 zijn nog steeds via Apple te koop. Aan de ene kant kun je het zien als 'verouderde' topmodellen, anderzijds kun je ze ook zien als huidige midrange modellen. Inderdaad hebben ze dan niet the latest and greatest features, maar dat wordt gereflecteerd in hun lagere prijs ten opzichte van de topmodellen. En als je kijkt naar hoelang Apple hun toestellen ondersteunt, denk ik dat dit ook geen verkeerde keuzes zijn anno 2019. Ik zie steeds meer mensen met een iets ouder toestel lopen, dat echter wel nog goed functioneert. Zelf draai ik nog steeds op een iPhone 6s, omdat deze nog gewoon de (voor mij) belangrijkste features ondersteunt en nog steeds naar mijn gevoel snel zat is.

Als je kijkt naar de gemiddelde Android midrangers (al moet ik even mijn excuses aanbieden als ik het hierbij fout heb, ik heb al jaren niet meer naar Android toestellen gekeken) zie je dat de midrangers minder lang supported zijn dan de topmodellen. Projecteer dat over de huidige Apple 'midrangers', en je ziet ongeveer hetzelfde. Een midrange toestel dat niet de allernieuwste hardware features heeft, en op het moment dat je ze in 2019 koopt zullen ze ook eerder EOL gaan dan de topmodellen, maar desalniettemin zijn het nog steeds toestellen waar het gros van de mensen ruim voldoende aan heeft, en dat voor een 'midrange' prijs. Een basemodel iPhone 7 kost op dit moment bij apple €529, een iPhone 8 €689. Dit zijn volgens mij ongeveer de prijzen die jullie noemen voor midrangers. Ik denk echter dat je nog stukken goedkoper kunt uitkomen als je bij andere winkels shopt (geen idee, niet naar gekeken). En de markt voor refurbished iPhones is er natuurlijk ook (uiteraard wil niet iedereen dit).

Echter zullen een iPhone 7 en iPhone 8 wel nog jaren updates krijgen. Ik weet niet precies hoe dat zit bij Android, maar van wat ik zo hoor krijgen daar de topmodellen relatief vaak nog niet eens 2 jaar OS upgrades.
Dat is echter nog steeds geen iPhone dan ;)

Ik snap ook wel dat er goedkopere Androids zijn, maar daar ging het niet over.
Dat verwacht ik ook. En dat geeft voor de rest ook niet, dat is hun goed recht.
Op elke smartphone moet je wel een compromis doen. Maar het is dan ook weer mijn goed recht om verder te kijken naar een smartphone in het budget dat ik in mijn hoofd heb met de functies die ik graag wil. Ik vind IOS prettig werken maar aan Android raak ik ook wel gewend. ;)
Apple heeft de afgelopen maanden wel op verschillende plekken zijn prijs naar beneden aangepast.

Een echte prijsdrop verwacht ik idd ook niet voor de instap versies van de volgende XR en XS. Waar ik niet van zou opkijken als ze de prijzen van de geheugen stappen omlaag gooien.
Even uit interesse, wat bedoel jij precies met: “begint echt op te raken”?

Mijn iPad 4 ‘begint ook echt op te raken’ maar dat heeft twee dimensies. Hij is iets te vaak gevallen, waardoor hij optisch niet meer zo mooi is. Maar werkt nog prima dus in die zin zou je hem ‘op’ kunnen vinden maar eigenlijk kan ik er nog wel mee leven.

Maar ten tweede zit het ding ook nog steeds op iOS 10, want Apple vertikt het om nog updates uit te brengen, en wordt hij steeds trager.

NIET als een anti Apple rant, want ik geloof dat het ook bij andere fabrikanten speelt, maar dit vind ik dus echt een probleem. Dat je het idee hebt dat jouw dure apparaat op raakt omdat er geen updates meer voor uitkomen en/of het op onverklaarbare wijze steeds trager wordt??! schandalig en super slecht voor het milieu én je portemonnee.
Naarmate de opslag voller word zal het toestel langzamer worden.

En als je nieuwere OS updates binnenhaalt maakt dat het toestel ook trager, nieuwere OS versies hebben namelijk meer RAM nodig wat volstrekt normaal is.

Het is eerder goed voor het milieu omdat als die OS update er niet komt bepaalde apps niet meer werken en je nog eerder een vervanging moet kopen.
Ohw, zijn wel een hoop aannames. Voller geheugen, waarom zou dat je telefoon langzamer maken? Als ik 1 of 1000000 documenten op mijn telefoon heb, dat maakt niet uit. Meer apps wel die op de achtergrond blijven draaien voor notificaties/updates/data.

Wat betreft de updates, volgens mij is met Android 8 juist het os sneller geworden door optimalisaties. Is natuurlijk geen Apple, maar hoeft dus niet zo te zijn.
bij iOS 12 hebben ze er expliciet voor gezorgd dat deze OS versie oudere toestellen weer wat sneller zou maken. Dit is tevens de laatste versie voor de iPhone 5s en iPhone 6, met respectievelijk een A7 en A8 processor. Diezelfde processors worden natuurlijk ook gebruikt in verschillende iPads van rond die tijd, dus ook die hebben iOS 12 als laatste grote upgrade.

"NIET als een anti Apple rant, want ik geloof dat het ook bij andere fabrikanten speelt, maar dit vind ik dus echt een probleem. Dat je het idee hebt dat jouw dure apparaat op raakt omdat er geen updates meer voor uitkomen en/of het op onverklaarbare wijze steeds trager wordt??! schandalig en super slecht voor het milieu én je portemonnee."

De iPad 4 heeft een A6X chip, die dus nóg ouder is dan de iPhone 5s. Daarnaast is deze slechts 32bit, en een tijdje geleden is support voor alle 32bit SoC's in mobiele apparaten van Apple beëindigd.

Dat deze ruim 6-7 jaar na productie niet meer prettig mee te werken is, verbaast mij niks. In dit geval denk ik dat de verwachting dat een tablet na 6 jaar nog mee moet kunnen in het algemeen niet de meest realistische is. En dan heb ik het nog niet gehad over al die andere Android tablets die het veel minder lang dan dat uithouden.

Over het milieu gesproken: Apple maakt het duidelijk op haar website dat je een apparaat kunt inruilen bij aanschaf van een nieuwe. In dit geval is dat niet zozeer relevant, maar waar ze ook in diezelfde sectie mee adverteren is dat een apparaat gratis gerecycled wordt als je het opstuurt. Dus als je je écht zorgen maakt over het milieu, stuur 'm terug naar Apple en dan wordt het gerecycled. Natuurlijk niet de meest lucratieve methode om van je apparaat af te komen, maarja het gaat hierbij om het milieu ;)

[Reactie gewijzigd door computer1_up op 6 augustus 2019 19:22]

Op te raken in de zin van steeds meer technische mankementen. Het zijn zaken die wel te repareren zijn maar het is de vraag of ik het geld er nog aan uit wil geven/het waard is. Softwarematig werkt hij nog prima.

En tsja, updates. Dan zit je bij Apple nog het beste denk ik qua ondersteuning. Ze ondersteunen hun apparatuur wel lang met updates. En de iPad 4 is ook uitgebracht in 2012. Dat is inmiddels 7 jaar later dus is niet zo gek dat ze het niet meer ondersteunen. Volgens mij is het gemiddelde van Apple 5 jaar dat ze updates geven. Dat is erg goed vergeleken met de concurrentie.
Vervang je accu eens en hij draait weer als een zonnetje.
Hier precies hetzelfde. De enige echte reden dat ik nog geen andere heb gekocht, is het formaat.
Ik wil gewoon hetzelfde formaat. iPhone 8 vind ik al te groot.

Ik heb nog steeds een stille hoop dat er een SE2 komt.
Zelfde hier. Heb 6s, vind ik eigenlijk al iets te groot.
Het mooie aan de stagnatie is wel dat de SE, de 6s, 7 en 8 toestellen nog prima zijn voor veel mensen.

2de hands SE kost weinig meer en is nog up 2 date, dat is wat veel vrouwen om mij heen doen. Niet iedereen denkt in specs merk ik.

Zie ook geen reden waarom mijn 7 niet nog jaren mee kan. Ooit bijna 500 euro voor betaald en dat is ook echt de max; ik zou het overwegen als apple wat leuks zou bieden onder dat bedrag...
Klopt. Het is dat mijn scherm nu echt kuren vertoond en buiten de garantie zit anders deed ik er ook nog even mee. 500 euro is bij mij ook echt de max, zelfs nog iets meer dan wat ik zou willen uitgeven.
Voor de helft heb je een mooie tweedehands iphone 7 of 8. Zijn beide leuke upgrades vanaf een SE.
€250 voor een 2e hands iPhone 8? pricewatch: Apple iPhone 8 64GB Zwart De 7 gaat misschien net lukken, maar niet zonder beschadigingen: pricewatch: Apple iPhone 7 32GB Zwart
Tweedehands markt is breder dan de V&A van Tweakers.

[Reactie gewijzigd door Source90 op 6 augustus 2019 18:42]

Klopt, maar heb je de prijzen zelf wel bekeken? €300-350 voor een 8 is gangbare prijs, ook op MP.
Dan neem je toch de iPhone van vorig jaar, zoals de XR zostraks in september.
Zit in dezelfde situatie als jij. In 2020 zou de door mij gewenste kleine Iphone uit moeten komen. Ik verdenk Apple er echter van om deze veel te duur in de markt te zetten. Geen zin/nut meer om te wachten dus. Ik stap over naar de S10e. Met frisse tegenzin, zo'n groot apparaat... Maar kan ik wel eindelijk ppsspp installeren. Ben erg benieuwd naar de (on)mogelijkheden van Android. Ik ben erg blij met Ios en de ondersteuning, maar niet tegen elke prijs.

Ik denk dat Apple veel klanten gaat kwijtraken, want met de nieuwe telefoon zeg ik het hele Apple ecosysteem ook vaarwel.
Waarom per se een spil splinter nieuw model? Ik zit momenteel nog met een iPhone 7 maar je gelooft toch niet dat mijn volgende de nieuwste generatie word?

Geloof me, beter een top model van vorig jaar dan een midrange toestel van nu. Ook kan je door de support van Apple makkelijk 4 jaar doen met een toestel waardoor die hoge aanschafprijs wat zachter word
Ben benieuwd wat de prijzen doen van alle iphones. Ik heb nu nog een SE maar deze begint echt op te raken. Ik wil best een nieuwe iPhone maar niet voor de huidige prijzen, dan stap ik over naar een midranger android.
Batterij vervangen zou een optie kunnen zijn, en goedkoper als een nieuw toestel.
Heb ik zelf gedaan, en batterij werkt weer prima. Het probleem ligt in het scherm, dat ligt nu 'los' aan de rechterkant (overigens al voordat ik de batterij had vervangen). Als ik nu op de rechterkant druk komen er 'golven' op mijn scherm. Erg irritant.
Voor een paar tientjes kun je vast ook wel een nieuw scherm plaatsen. Als je zelf een nieuwe accu hebt geplaatst, kun je ook een nieuw scherm plaatsen. Iets meer priegel werk, maar goed te doen, weet ik uit ervaring. Als je slim bent koop je een compleet setje: LCD met digitizer er alvast opgeschroeft. Dat is een tientje of zo duurder, maar scheelt nog wat meer gepriegel. ...En dan kun je weer jaren vooruit. De 5C’s van mijn vrouw en ik gebruiken onze kinderen nog steeds (als eerste smartphone/mini tablet/camera).
Ik heb vorig jaar hetzelfde dilemma gehad en ik ben toen overgestapt op de OnePlus 6. Enige nadeel vond ik dat het overzetten van een Whatsapp back-up niet gemakkelijk was - verder mis ik de iPhone niet. Het grootste verschil is de schermgrootte maar ook dat went snel.
Ik ben overgestapt van een iPhone s6 plus naar Samsung S10+. De S10+, 512GB intern, amoled (aanrader) heb ik in een deal gekregen voor 660 euro. Top!
Iets snellere processor, wat meer geheugen en een megapixel er bij voor foto's. We kennen de "innovaties" van nieuwere iPhones inmiddels wel.
Iets snellere processor, wat meer geheugen en een megapixel er bij voor foto's. We kennen de "innovaties" van nieuwere iPhones inmiddels wel.
Nu volgt de haat :P

Maar in principe is dit wel hoe het smartphone landschap voelt op dit moment.
Niet exclusief Apple.

Echter zie je Samsung en wat anderen nu met 'fold' phones komen. Maar die worden op Tweakers hoofdzakelijk afgezeken, is mijn indruk. En ik zou ze ook niet overwegen vanwege die absurde prijs van 2000,- plus.
Maar is dat niet overal zo? De PC wereld, de console wereld, laptops, smartphones.

Het zijn allemaal incrementele verbeteringen, iets sneller, iets lichter, iets langere accuduur. De echte grote innovatie is er wel zo'n beetje uit. In de PC wereld was de laatste grote klap de stap van HDD naar SSD. Maar ook daar zie je dat SSD's weer sneller werden (NVME, nu PCIE 4.0) maar het maakt niet meer zo'n verschil.

De meer cores race is ook leuk, maar we zitten al op 4-8+, en vrij weinig consumenten hebben dat nodig, die zouden veel meer hebben aan bv 10 Ghz single core prestaties.
Nou FaceID is eigenlijk iets wat vrij innovatief.

Alleen word de innovatie ervan niet op waarde geschat.

Men verwacht bovendien tegenwoordig elk jaar minimaal 10 innovaties zoals FaceID in een smartphone want anders is het niet innovatief.

Alsof een smartphone werkt alleen als er innovatie in gestopt word 8)7
De smartphone werkt prima zonder innovatie. Daarom proberen bedrijven ook te innoveren. Dan wordt er weer eens wat nieuws gekocht.
Bij laptops had men er geen problemen mee niet te innoveren. En toch werd het gekocht.
Valt ook nog wel te verklaren doordat veel PC's door een laptop zijn vervangen en dat laptops ook kleiner en sneller (SSD) zijn geworden.
Zodra een nieuw product erg lijkt op het te vervangen product zal de verkoop dalen.
Maar is dat niet overal zo? De PC wereld, de console wereld, laptops, smartphones.
Daar zit zeker wat in.

Volgens mij was het Platinum's Atsushi Inaba die ook aangaf van de volgende generatie consoles "meer van hetzelfde" of iets in die trant.

Vroeger waren consoles zo lekker weird en custom dat ze nog wel eens enorm konden verrassen. Nu zijn het gewoon PC's. Beetje saai. En ook bij games zelf zie je een aantal kapot gaan aan verdienmodellen en anderen die op safe spelen (hoeveel remakes kunnen we dit jaar eruit porren jongens?). Gelukkig zijn er nog steeds ook die baanbrekende mijlpalen uit de industrie.
Natuurlijk wordt/werd de fold afgezeken, dat ding was 2 weken voor de release bij 4 journalisten al kapot.
Natuurlijk wordt/werd de fold afgezeken, dat ding was 2 weken voor de release bij 4 journalisten al kapot.
Dat gebeurde ook al voor dat ding uberhaupt in handen van personen was, maar dat terzijde.

En dit had ook niks te maken met 'kapot' of niet. Meer het algemeen nut van het grotere scherm, etc.
Die absurde prijs is er vast om de kosten te dekken mocht het experiment op z'n gat vallen :>
Ik vind het nog wel meevallen. Je hebt de fold telefoons,schuivende/klappende front cameras, "game" telefoons als de nieuwe Asus met iets van 3 verschillende docks en controllers etc. Ook nog OLED 120hz.

Dus het is ook weer niet zo enorm dood.
Het is wel meer van hetzelfde.
Het concept smartphone als "belcomputertje met touchscreen" is inmiddels ook alweer ruim 10 jaar oud.
Waar blijft de volgende revolutionaire stap?
Dat zal toch de foldables zijn of convergence achtige praktijken. Waar je telefoon ook functioneert als je laptop/desktop. Je kan de Librem 5 in de gaten houden maar dat zal vast nog even duren. Of Samsung Dex.
Samsung Dex werkt geweldig. Zelfs met de Linux optie.

Dit zou een geweldige optie zijn voor de volgende iPhone.
Zeker zakelijk zou dit een stimulatie kunnen zijn.

Hoe gaaf is het dat je jouw iPhone op een beeldscherm en keyboard muis kunt aansluiten en je dus eigenlijk altijd je een desktop computer op zak hebt?
Zo gaaf dat Microsoft dit jaren geleden al had, het "continuum" doopte en gigantisch flopte. Ik weet niet of er veel markt voor is.
Ja met een tussenstuk.

Op TV reclames zag je ze heel stoer die tussenstuk laten zien maar dan laat je juist zien dat je product gefaald is.

Je kan toch niet gaan adverteren met een tussenstuk? Die mag er helemaal niet zijn. 8)7
Je bedoelt zoals dat stomme verloopje om een koptelefoon op een telefoon aan te sluiten? :+

*rent
Tussenstuk heb je toch niet nodig.

Gewoon met miracast naar je TV of beeldscherm en met een BT muis en BT toetsenbord. Het werkt wel ok maar echt werken doe ik toch liever op een goede laptop. (done it, been there, got the T-shirt)
Of ik begrijp niet wat je bedoelt.

En ja, ik heb nog steeds een 950 als daily driver

Helaas gaat ie na een redelijk aantal jaren wel achteruit, ik verwacht dat ik aan het eind van het jaar ga overstappen. Waarschijnlijk Iphone.
Nou op TV zag je die tussenstuk gewoon.
Ja en die hadden het weer van Ubuntu mobile gekopieerd
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Ubuntu_Mobile

En zo kopieert iedereen ideeën tot er eindelijk naar jaren een bedrijf komt die het lukt om een idee goed tot bruikbaar product uit te werken

Zie het bestaat en is als sinds 2009/2010 De grote belofte op de markt maar totaal geen animo voor.
https://youtu.be/66S8is1E9MI

[Reactie gewijzigd door xbeam op 6 augustus 2019 12:10]

Cc @TimmieWho @draadloos
De belangstelling is blijkbaar te klein. Of beter gezegd: Nog steeds te klein, want er zijn in het verleden heel wat pogingen gedaan op de PC en TV te combineren, net zoals er allerlei (monitor/muis/toetsenbord/etc)-docks voor monitoren zijn bedacht.

Overigens kun je al sinds 2009 een toetsenbord op je iPhone aansluiten en zelfs een monitor of TV via HDMI en gebruiken met diverse apps, maar vooral om beelden en video’s te tonen. Sommige apps werken ook via Chromecast of smart tv apps.

Zelf gebruik ik wel eens de YouTube app op een Samsung smart TV vanaf mijn iPhone. Spotify kan ook.

Office apps zouden net zo goed kunnen als daar ondersteuning voor kwam (zover ik weet is die er niet).

Een andere optie is draadloos via Apple TV.

Simpelweg het scherm in mirror mode gebruiken kan niet (zonder een Mac aan het scherm te hangen) maar voegt voor de meesten ook weinig toe.

Overigens wordt per iOS 13 een muis gebruiken mogelijk. Beta is al uit.

[Reactie gewijzigd door breakers op 6 augustus 2019 11:44]

Zo gaaf dat Microsoft dit jaren geleden al had, het doopte en gigantisch flopte. Ik weet niet of er veel markt voor is.
Bij Microsoft floppen wel meer projecten. Het lijkt vooral te floppen om de lage kwaliteit en support met een te dure prijs, lijkt het steeds.

Wat ik van DeX zie in mijn omgeving is dat het veel gebruikt wordt en is relatief goedkoop.
Dus als Apple dat zou toepassen op de nieuwe iPhone zou dat fantastisch zijn.
"Hoe gaaf is het dat je jouw iPhone op een beeldscherm en keyboard muis kunt aansluiten en je dus eigenlijk altijd je een desktop computer op zak hebt?"

Idd, dit is zeker iets waar ik ook op zit te wachten. Telefoon heb ik altijd bij, hoef ik de laptop niet mee te sleuren naar mijn werk.
Dat zou nu in het USB-C tijdperk eigenlijk gewoon een mogelijkheid moeten zijn,
USB-C monitor als hub voor keyboard en muis en power hebben we hier op de zaak al staan voor zowel PC als MacBook. Dat zou ook een mobiel moeten kunnen zijn.

Voor standaard werk als textverwerking, spreadsheets, WebEx en mail (wat de meeste kantoorwerkers gebruiken) zou een telefoon prima voldoen. Scheelt ook weer de aanschaf van een apparte laptop, mooie Cost Take Out voor bedrijven.
Precies.
Zo'n multi USB-C dongle met HDMI/UTP een aantal verschillende USB poorten etc. is relatief goedkoop.
Dus je kan er meerdere aanschaffen voor de diverse locaties.
Vanaf de iPhone 6 was het een aantal jaren minimaal wat betreft innovatie maar de X bracht toch wel een boel nieuwe dingen naar het iOS kamp. Tuurlijk: Android had al eerder bezelless design en OLED schermen maar mensen in het Apple eco-systeem hadden deze keus voorheen dus niet.
Bezelless design en OLED schermen zijn toch geen innovaties van Apple? Het is product doorontwikkeling. Men kijkt wat er in de markt ontwikkeld wordt en stopt dat in hun nieuwe model.
De Surface Book was innovatie. De Surface Book 2 is doorontwikkeling.
Goed dat het gebeurd, maar niets om jezelf voor op de borst te kloppen.

Wat Apple van MS kan leren is dat het hun producten open moet zetten voor derden. Facetime werkt prima, helaas Apple only. Dan springt een whats app in dat gat. Of Skype/Teams.
In je eerste reactie heb je het over "innovaties" van nieuwere iPhones. Sec iPhones en niet smartphones in het algemeen. En dan geef ik je dus ongelijk want met de introductie van de X was er wel iets meer geïntroduceerd dan 'slechts' alleen een snellere SoC, meer geheugen en een paar megapixels meer.
Deze redenering kan ik niet helemaal volgen:

Bezelless design en OLED schermen zijn geen innovatie bij Apple, want anderen hadden dat al gedaan.

tegenover:

De Surface Book was innovatie, de Surface Book 2 is doorontwikkeling

Hoe is die Surface Book dan innovatie? Dit was toch ook al door anderen gedaan? Tablets waren niet nieuw, Laptops waren niet nieuw, hybrids waren niet nieuw.
Dit is dan toch dezelfde situatie? Het concept an sich was niet nieuw, de uitwerking wellicht wel en beter dan de concurrentie, of on par met de concurrentie. Voor de mensen in het iOS kamp waren bezelless schermen innovatief. Voor mensen in de windows laptop kamp was de Surface Book innovatief.

Je hebt een rare defintie van wat innovatief is. Bovendien doet je eerste post vermoeden dat je vind dat Apple ieder jaar een compleet nieuwe innovatieve smartphone moet neerzetten. Dat kan helemaal niet, dan bouw je ook niets op, want zoveel verschillende ideeen voor een smartphone zijn er nu ook weer niet. Kijk naar het begin van laptops en draagbare computers. Er was in begin een wildgroei aan vormen, uitwerkingen en varianten. Maar op een gegeven moment is er een consensus gekomen voor hoe een laptop er uit ziet. Over de afgelopen jaar is dat verder ontwikkeld en zijn er nieuwe technische mogelijkheden gekomen die grotere schermen, dunnere laptops, betere trackpads, etc mogelijk hebben gemaakt, maar het initiele idee is nog steeds hetzelfde. Dat zie je nu bij smartphones ook. Apple heeft met de eerste iPhone de smartphone markt hergedefinieerd en de marker gezet voor wat we de komende jaren/decennia gaan zien als het 'concept' smartphone. Niemand klaagt erover dat er geen rigoreuse innovatie is in de laptopmarkt, maar Apple moet dat wel in de smartphone markt? De smartphone markt is inmiddels een verzadigingsmarkt, mensen kopen een nieuwe smartphone om de oude te vervangen. De grote groei is er dus wel uit en men moet nu marktaandeel consolideren en veroveren van de concurrenten. Dat doe je niet door wilde sprongen te maken, maar door gedegen kwaliteitsproducten te leveren.
Ach, dat is met elk toestel zo. Heb tig Galaxy Notes gehad, nu weer een update in een paar dagen met kleine wijzigingen. iPhone heeft dit, net als andere toestellen. De grote veranderingen zijn er niet echt meer.
Altijd dat bashen op De innovatie van Apple.

Maar ze zijn wel technologische marktleider en lopen jaren voor op Samsung
Qualcomm's Snapdragon 855 is over a year behind Apple's A12 Bionic, lacks a premium Android audience
Apple beating Qualcomm in silicon is like beating Microsoft in OS platforms


It was embarrassing for Qualcomm when Apple released its 64-bit A7 back in 2013. It was just as humiliating that Apple was able to deliver its A12 Bionic as a 7nm Application Processor this fall. Qualcomm is still only just talking about its first 7nm chip as it's readied for sale. Qualcomm has been making mobile processors long before Apple. How is it getting so outgunned?
https://iphone.appleinsid...-premium-android-audience

En
Apple ligt volgens KGI-analist Ming-Chi Kuo mijlenver voor op de concurrentie. Android-fabrikanten zullen 2,5 jaar nodig hebben om met hun camera’s de functies van de TrueDepth-camera in de iPhone X te evenaren. Eerder dacht Kuo nog dat concurrenten 1 tot 2 jaar nodig hebben om een inhaalslag te maken, maar nu hij Apple’s officiële technische demonstraties heeft gezien is hij zwaar onder de indruk. Het zal veel langer duren voordat Android op hetzelfde niveau zit om diepte-
https://www.iculture.nl/n...aar-voorsprong-truedepth/

En
Overall the new A12 Vortex cores and the architectural improvements on the SoC's memory subsystem give Apple's new piece of silicon a much higher performance advantage than Apple's marketing materials promote. The contrast to the best Android SoCs have to offer is extremely stark – both in terms of performance as well as in power efficiency. Apple's SoCs have better energy efficiency than all recent Android SoCs while having a nearly 2x performance advantage. I wouldn't be surprised that if we were to normalise for energy used, Apple would have a 3x performance efficiency lead.
https://www.imore.com/why-apple-winning-silicon

En
I like Android phones. But when most friends and family ask me what phone to buy, I tend to recommend the iPhone over Android. Here’s why.
https://www.tomsguide.com...n-android,news-21307.html

En
The iPhone XR scored about 25% better than Android's best in Geekbench 4's multi-core benchmark. While this is impressive on paper (considering that the $750 iPhone XR is cheaper than most Android flagships)
https://www.notebookcheck...Geekbench-4.347051.0.html

[Reactie gewijzigd door xbeam op 6 augustus 2019 09:48]

Wat een onzin zeg, technologische marktleider? Waar haalt Apple zijn Oled schermen vandaan? Waar halen ze zijn ram geheugen vandaan? Juist , (o.a.) Samsung.
En zo zijn er nog veel, veel meer voorbeelden , Broadcom, TSMC, LG, Sharp, Toshiba, Qualcomm,
Bosch Sensortech, Sony, Cirrus Logic etc etc.

Je opmerking "Altijd dat bashen op De innovatie van Apple" en vervolgens zeggen dat ze "technologische marktleider" zijn slaat nergens op. Dit soort opmerking bevorderen het bashen alleen maar lijkt mij.
Helemaal als je het onderbouwt met clickbait-achtige artikelen van sites die zo goed als alleen maar over Apple schrijven.

Edit:
Je hebt nu het 1 en ander aangevuld maar dit bekrachtigd enkel mijn opmerkingen

Ik zal 1 voorbeeld van je pakken:

The iPhone XR scored about 25% better than Android's best in Geekbench 4's multi-core benchmark. While this is impressive on paper (considering that the $750 iPhone XR is cheaper than most Android flagships)

Iphone XR = vanaf 859
Oneplus 7 pro = vanaf 709

En 25% beter in Geekbench? Tja, maar merk je dat? Nou nee.
Sterker nog, ik denk dat de OP7P sneller zal voelen aangezien hij een 90Hz Amoled heeft.

Blijf de moderatie vaag vinden soms, is dit echt flamebait, troll of een belediging? |:(

[Reactie gewijzigd door Gohan040 op 6 augustus 2019 14:20]

Net of Samsung mobile zijn eigen schermen maakt. Die kopen ze ook bij andere partijen Samsung is en conglomeraat en niet één bedrijf zoals Apple of Microsoft of zo als Nokia was.
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Conglomeraat_(bedrijf)

Ik denk dat Apple zelfs meer maakt dan Samsung mobile. En ook al kopen ze alles bij andere partijen wanneer je het voor elkaar krijgt die onderdelen beter in elkaar te zetten dan je concurrentie dan Ben een technologische marktleider.

Wanneer je ook bedrijfs technische naar Samsung kijkt gedragen zij zich marketingtechnisch en prijs strategisch als Een markt volger. En niet als een prijs zetter.

Tom hardware Guid schrijft al jaren sinds de A11 over achter blijven van Samsung.
But the Snapdragon 845 inside the S9+ only closes some speed gap with Apple's latest iPhones, which feature the blazing-fast A11 Bionic processor. The iPhone X scored 10,357 in GeekBench 4 — much faster than the result we got from either the S9+ or our Snapdragon 845 reference device. The same was true in our real-word test where we convert a 4K video to 1080p. The Galaxy S9+ pulled off that task in 2 minutes, 32 seconds — much better than the 4:08 it took the Galaxy S8, but not nearly as fast as the iPhone X's 42 seconds.
En vergeet niet de iPhone X (A11] is een cpu en iPhone uit 2017 en 845 en Samsung zijn 2018 modellen.
https://www.tomsguide.com...res-specs,news-26230.html

[Reactie gewijzigd door xbeam op 6 augustus 2019 11:22]

Samsung is een conglomeraat, maar maakt wel degelijk heel veel in-house. De mobiele telefonie afdeling valt onder het onderdeel Samsung Electronics waar ook de chip en display productie onder valt. Dus ja, zij maken wel degelijk heel veel in eigen huis en Samsung Electronics mag wel degelijk aanzien worden als 1 bedrijf zoals een Apple dat is.

En hoewel het leuk is dat de SoC in de iPhone supersnel is vraag ik me af: wat win je er mee? Heel leuk allemaal, maar als mijn telefoon in dagelijks gebruik goed aanvoelt, is dat niet het allerbelangrijkste? Dat is net zoals meer megapixels op de camera, meer pixels op het scherm. Allemaal leuk voor de stats en de marketing. Maar in dagelijks gebruik merk je het amper.
Als Apple voorloopt = wat win je ermee?

En als Apple achterloopt = Apple is niet innovatief?

8)7 8)7 8)7
Precies dat is andere discussie
Wat Win je mee maar altijd maar roepen dat Apple niets heeft waarmee ze voorop lopen of geen technologischs marktleider zijn en geen innovatief bedrijf is. Dat riedeltje is gewoon onzin.
Dat is meer mijn punt.

Ook die hele megapixel race is onzin ten eerst is voor goede foto’s meer belangrijk dan megapixel zoals de grote van de sensor en belangrijkst is de lens.

Zo lang een telefoon leuke foto’s maakt en snel genoeg is om alle apps goed te draaien is het prima

En dan heeft ieder zijn persoonlijke voorkeur voor iOS of Android.

[Reactie gewijzigd door xbeam op 6 augustus 2019 10:40]

Daarin heb je ook helemaal gelijk, Apple loopt soms ook wel op dingen voor, maar om nu maar meteen te roepen dat ze in alles beter zijn en technologisch marktleider vind ik persoonlijk helemaal niet nodig.
Ze lopen tenslotte ook wel eens achter....
En ja Apple maakt mooie producten , en ja Apple heeft een hele goede CPU gemaakt, maar Apple doet dit allemaal ook samen met andere fabrikanten. Zonder deze fabrikanten kan Apple zijn producten niet maken tenslotte.

Als je Apple dan marktleider wil noemen noem ze dan 1 van de marktleiders.
Dit klinkt een stuk beter en is bovendien ook meer de waarheid imho.
Ja, het klopt wat je zegt. Samsung Electronics, die de telefoon maakt koopt zijn displays van Samsung Display (samsungdisplay.com). Die levert vervolgens aan Apple en consorten.
Het is technisch gezien een ander bedrijf, maar valt onder dezelfde conglomeraat met de naam Samsung.
Precies maar bij een conglomeraat staan all die sub bedrijven totaal los van elkaar. Dat ze zelfde bedrijfsnaam hebben wil niet zeggen dat Apple minder korting geven dan Samsung mobile of dat ze geen exclusieve producten hebben waar Samsung electronics vanwege de zelfde naam ook over kan beschikken.

Het interesseert binnen een conglomeraat niemand of een naam genoot winst of verlies maakt. Omdat het volledig los staande bedrijven zijn die niets met elkaar te maken hebben behalve de conglomeraat naam.
We hebben het hier over smartphones.

En met wie vergelijk je nou? Met Samsung, LG, Sony of OnePlus?

Kies 1 aub en stick with it, ga niet 20 fabrikanten bij elkaar optellen om te vergelijken met 1 fabrikant |:(
Dat zijn toeleveranciers van Apple, de enkele Smartphone vergelijking die ik gemaakt heb is de XR vs OP7P qua aanschafprijs.

[Reactie gewijzigd door Gohan040 op 6 augustus 2019 11:01]

Ik begrijp je punt niet helemaal want ik link niet voor niks naar de fabrikanten site zelf.
Bovendien is de prijs in de pricewatch nog steeds hoger dan de prijs van de OP7P.
Nee in zijn vergelijkingen nemen ze Oneplus 6 tov Xr |:(
Dude Apple koopt al JAREN onderdelen van Samsung en dat noem jij "leiden" ? 8)7
Maar dat doet toch iedereen.
Wat is er aan functies nu nog te veranderen aan een smartphone.

Net zoals bij een pc gaat het momenteel gewoon om cpu specs. nieuwe functies komen van de app ontwikkelaar die nieuwe software en mogelijkheden bedenken.

Welke smartphone was het eerst 64 bit? Welke smartphone maakte er als eerst gebruik van truedept en waren ze niet de eerste met een goed werkenden vingerscan?
Of hadden andere al een goed werkend druk gevoelig scherm?

Maar dat word op een of andere manier nooit gezien als innovatie.

Kunnen we van klap oled telefoon ook zeggen Philips had al klapBare en oprolbare monochrome oled telefoon in 2001 dus daar is niets innovatiefs aan 8)7

[Reactie gewijzigd door xbeam op 6 augustus 2019 10:36]

Volgens mij is er nog zat te innoveren maar de impact is klein omdat de toestellen nu 'goed genoeg' zijn. Dat zie je terug in de budgettelefoons die eigenlijk prima voldoen voor wat we verstaan onder 'gewoon verbruik'. Daarom zien we innovaties als continuum en fold als klein. Ze zijn niet nodig.
Wie was er eerder met een 2 camera setup?

En gaan we nu de volgende die een 8 camera setup toevoegt zien als innovatie?

Steve Jobs erbij halen is zo oud en helpt je argumentatie totaal niet, Apple is nog nooit zo succesvol geweest na de dood van Steve Jobs.

Als je puur specs gaat vergelijken kan ik je nu al zeggen dat Apple nooit de winnaar zal worden, wil je echter pure gebruiksgemak dan heb je echt geen keus dan een iPhone.
Meer achter met willekeurig half werkende functionaliteit toevoegen?
Jouw vb. zijn allemaal oudere artikels,waar ze niet de nieuwste Androids tegenover nieuwste Iphones zetten.....

En bovenal allemaal sites die allemaal Pro Apple zijn(zie adressen)

Ze beweren dat de 'Truedepth' jaren gaat duren voor ze ingehaald worden,wel Androids hebben ook al 3D scanners en Tof camera's.....

Geekbench resultaten zijn Multicore zo goed als gelijk tss Android en Apple +- 11000, Single Core is Apple beter....

Ze vergelijken A12 met 845 en niet 855!

Maar Apple doet het inderdaad niet slecht met hun CPU ontwerpen! Het is gewoon een haasje over de laatste tijd tss beide.....
Nee ze vergelijken een de A11 (2017) met 845 (2018)

Het juist anders om ze vergelijken oude 2017 iPhones met de 2018 Samsungs. (845)

[Reactie gewijzigd door xbeam op 6 augustus 2019 14:07]

Er bestaan nog merken naast Volkswagen en Toyota ;)
Klopt maar alles alle merken een Renault motor gebruiker en 1 Fabrikant gebruikt er zijn eigen motor en Is daardoor sneller. Is dat toch Innovatie

En mag dat toch benoemd worden of niet.
Mag ik eens vragen welke smartphones jij allemaal hebt gehad?! Eerlijk.....
Welke van de 100. Vroeger veel S30 tot S90 gehad en nu met Android heb ik vanaf de Hero tot nu mogen werken En het zelfde verhaal voor IOS.

Maar waarom is mijn telefoon gebruik relevant voor de discussie of Apple hardware matig een technologische voorsprong heeft op zijn concurrenten?


Even linkje voordat je vraagt wat de s30 tot S90 inhoud
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Series_40
100? _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Ofwel ben jij stokoud,ofwel stinkend rijk ;)
Gast of gewoon iter/netwerk engineer bij een telecom of ander it bedrijf zoals veel tweakers.

Maar waarschijnlijk ben ik gewoon stinkend rijk ik liep rond met koffer vol telefoons en ben ik zou oud dat ik zelfs een stok heb om mee bellen.

[Reactie gewijzigd door xbeam op 6 augustus 2019 14:43]

Heb jij dan ook ervaring met Pixels, Oneplus of Xiaomi,..... bv?!
Het gaat niet om je persoonlijke ervaring. Ook een 150’euro telefoon is prima en doet zijn werk naar behoren.

Maar vertel waar wil je naar toe?
Dan wandelen gezellig samen een stukje op. Maar onthoud Xbeam is stok oud en houd van goede verhalen.

[Reactie gewijzigd door xbeam op 6 augustus 2019 14:54]

Omdat die in mijn ogen de beste prijs/kwaliteit en ervaring bieden in Android wereld, en IT'ers die merken meestal niet aangeboden krijgen via hun werk ;)
Maar ook dat is weer een persoonlijke mening en daar hebben we nu toch niet over.

Dat een Dacia een prima prijs kwaliteit verhouding heeft, wil niet zeggen dat een Austin Martin niet sneller of Luxer is.

Zo heeft ieder zijn eigen budget en persoonlijke voorkeur. En gebruikt een telefoon anders.

[Reactie gewijzigd door xbeam op 6 augustus 2019 16:59]

Iets snellere processor, wat meer geheugen en een megapixel er bij voor foto's. We kennen de "innovaties" van nieuwere smartphones inmiddels wel.
IFTFY
Euhh en bij Android zie je een revolutie elk jaar?

Wees blij dat Apple niet net als Android fabrikanten 896 toestellen per maand uitbrengt.

Ze komen met 1 release per jaar, en daar zit genoeg verschil met de voorgaande modellen.
zelfde voor de android telefoons.
2 reacties en meteen weer een nutteloze Android/Apple discussie. Moeilijk om te accepteren dat mensen kiezen wat het meest gebruiksvriendelijk is voor hun eigen gebruik of gangbaar is voor hun eigen portemonnee. Terwijl het nieuwsartikel niet eens gaat over nieuwe functies of iets dergelijke.

[Reactie gewijzigd door dimmak op 6 augustus 2019 09:23]

De hele iOS/Android discussie is het bij Tweakers een traditie dat de iOS- & Android-haantjes/hennetjes elkaar bestoken met wie de 'grootste fallus/labia minora' heeft.
Het gaat echt helemaal nergens over.
Met het grootste verschil dat Apple het doet overkomen alsof ze het wiel opnieuw hebben uitgevonden...(toevoeging: wat overigens brilliante marketing is).

Voor de -1 gevers: Geef mij eens ongelijk.

[Reactie gewijzigd door FrankAlexander op 6 augustus 2019 09:30]

Voor de -1 gevers: Geef mij eens ongelijk.
Je hebt ongelijk. Niet dat Apple het niet doet, maar dat het een verschil is met de rest. Ze doen het allemaal.

Alleen alles wat Apple doet, ligt bij sommige mensen onder een vergrootglas.
Ik geef je gelijk in nuance, misschien komt het omdat Apple de eerste was die dit marketing-concept geintroduceerd heeft dat ze onder een (ook mijn) vergrootglas liggen. (En velen hebben gevolgd inderdaad).
Facepalm.... Apple was niet de eerste met dit marketting concept.

Misschien voor jouw bubbel van de realiteit maar marketting over innovatie is iets dat gedaan werd zelfs nog voor dat de eerste gloeilamp verkocht werd.

[Reactie gewijzigd door Silversatin op 6 augustus 2019 20:05]

Volgens mij is Samsung toch echt degene die je doodgooit met reclames waarin ze doen overkomen alsof ze het hebben uitgevonden.

Zelfs net na het Note 7 debacle gooien ze er een reclame campagne er tegenaan dat ze alles zo goed testen 8)7

Terwijl ze net de grootste incident in de geschiedenis van elektronica achter de rug hadden.
Precies en dan niet eens met een WC eens verhaal maar nog veel triesters het zwart maken van concurrent door zeggen waar de concurrent niet goed in zo hoef je niet vertellen dat zelf niets hebt waar je beter in bent.

https://www.icreatemagazi...ng-galaxy-s9-vs-iphone-6/
Samsung sneert naar Apple: Galaxy S9 is veel sneller … dan de iPhone 6 uit 2014

[Reactie gewijzigd door xbeam op 6 augustus 2019 14:04]

Ik moet dan steeds denken aan het Dash wast witter dan wit.
Dit was reeds de slogan 20 JAAR geleden.

Hoe wit kan een was ondertussen zijn?
Op zich wel een leuke vraag. Want ook witte was is niet wit, net zoals er ook nog steeds zwartere producten uitgevonden worden (zoals vantablack wat nog steeds 0,04% niet zwart is.

Maar goed, denk dat Dash iets anders voor ogen had.
Ik gooi gewoon een beetje bleek erbij.. spierwit!
60ct per 1.5 liter als ik me niet vergis.

[Reactie gewijzigd door MrMonkE op 6 augustus 2019 14:40]

Dat doet elke fabrikant/dev voor zaken...
Stille hoop op een SE2.
Met de nieuwe naamgeving van de iPhones hoop ik meer op een iPhone SE X :+

Een SE2 met het formaat van de 6, 6s, 7 en 8, maar met minimale bezels staat al sinds het jaar na de SE (1) op mijn verlanglijst, maar ik geloof dat ik de hoop maar moet opgeven. :|
Terwijl je wens zo voor de hand ligt en technologisch goed te realiseren zou zijn.
Moet zeggen dat ik de release wel minder intressant vind dan bij de ipone 4,5 en iphone X.
Maar je moet wel van goede huizen komen om elke keer super vernieuwend te zijn.
Het zijn mooie en goede toestellen, maar intressant niet persee.
Volgens mij is SoftBank meer een Venture Capital bedrijf tegenwoordig. Het stond aan de wieg van heel veel grote tech bedrijven als eerste investeerders en heeft daar gigantisch veel geld mee verdient.

Quote van WikiPedia:
quote: WikiPedia
SoftBank Group Corp.[4][5] is a Japanese multinational conglomerate holding company headquartered in Tokyo, Japan. The company owns stakes in Softbank Corp. (ja), Softbank Vision Fund (ja), Arm Holdings, Fortress Investment Group, Boston Dynamics, Sprint (85%), Alibaba (29.5%), Yahoo Japan (48.17%), Brightstar (87.1%), Uber (15%), Didi Chuxing (ca.20%), Ola (ca.30%), Grab, Renren (42.9%), InMobi (45%), Hike (25.8%), Snapdeal (ca.30%), Brain, Fanatics (ca.22%), Guardant Health, Improbable Worlds (ca.50%), Mapbox, Nauto, One97 Communications (ca.20%), Oravel Stays (42%), OSIsoft, PingAn Heath Cloud (7.41%), Plenty United, Roivant Sciences, Slack Technologies (ca.5%), Vir Biotechnology, WeWork (ca.22%), Zhongan Online P&C Insurance [zh] (5%), Compass (ca.22%), AUTO1 Group (ca.20%), Wag (45%), Katerra (ca.28%), Cruise Automation (ca.19.6%), Ele.me, Getaround, Packet and ParkJockey[6], Grofers, Tokopedia (Indonesia)[7]. It also runs Vision Fund, the world's largest technology-focused venture capital fund, with over $100 billion in capital.[8][9]

The company is known for its leadership by founder Masayoshi Son.[10] It now owns operations in broadband; fixed-line telecommunications; e-commerce; internet; technology services; finance; media and marketing; semiconductor design; and other businesses.

SoftBank was ranked in the Forbes Global 2000 list as the 36th largest public company in the world,[11] and the 2nd largest publicly traded company in Japan after Toyota.[12]

[Reactie gewijzigd door CMG op 6 augustus 2019 09:55]

Die dag ligt in lijn met voorgaande iPhone-releases. De iPhone XS kwam op 21 september uit, de iPhone 8 op 22 september en de iPhone 7 op 16 september. De presentatie is telkens in de week ervoor. Er gaan al maanden geruchten over de komende iPhones.
Of, in algemenere termen, want deze losse data zeggen niet bijzonder veel zonder naar de kalender te kijken:
Week 36 of 37 van september op dinsdag de aankondigingen en 1,5 week later op vrijdag de lancering.

XS: week 37 aankondiging, week 38 lancering
8: week 37 aankondiging, week 38 lancering
7: week 36 aankondiging, week 37 lancering

En zo gaat dat volgens mij al sinds de iPhone 4, met als enige uitzondering de 4S, dus 50% kans dat Softbank het goed heeft. :+

[Reactie gewijzigd door TheTinusNL op 6 augustus 2019 12:02]

Jammer dat je hier geen GIF in kunt voegen. "Same, but different, but still the same" zou hier toepasselijk zijn
Dat kan je doen bij Android toestellen.

Die hebben bijna allemaal een Qualcomm SOC en dezelfde OS.
Posted @ 9:11 : Tien dagen voor 1 oktober is vrijdag 20 september.

9 dagen voor 20 september, is 11 september :+
Posted @ 9:11 : Tien dagen voor 1 oktober is vrijdag 20 september.

9 dagen voor 20 september, is 11 september :+
Ja en daardoor ben ik de eeuwige maagd


Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn


OnePlus 7 Pro (8GB intern) Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 3a XL FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Smartphones

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True