Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

VodafoneZiggo klaagt T-Mobile aan om reclame over prijsverhogingen

VodafoneZiggo daagt T-Mobile voor de rechter om reclames waarin T-Mobile claimt dat het bedrijf de prijzen niet verhoogt, in tegenstelling tot VodafoneZiggo en KPN. VodafoneZiggo stelt dat de reclame niet klopt, omdat T-Mobile een inflatiecorrectie heeft toegepast.

VodafoneZiggo heeft T-Mobile aangeklaagd bij de voorzieningenrechter in Den Haag, meldt TotaalTV. T‑Mobile bevestigt het bericht tegenover Tweakers, maar wil er niet inhoudelijk op ingaan. VodafoneZiggo had op het moment van schrijven niet gereageerd op vragen over de zaak. Het is onbekend wanneer de rechtbank in Den Haag uitspraak doet.

T-Mobile claimt in de reclames dat het de prijzen juist niet verhoogt voor klanten met vaste diensten, die de provider verkoopt onder de naam T-Mobile Thuis. VodafoneZiggo en KPN hebben dit voorjaar prijsverhogingen aangekondigd; bij KPN gaat het om 1 euro, bij VodafoneZiggo veelal om 2,50 euro. T‑Mobile verhoogde de prijzen op 1 januari 2019 door inflatiecorrectie met tussen 45 cent en 1,17 euro. Dat bevestigt de provider op de eigen site.

Veel vaste providers voeren elk jaar prijsverhogingen door. De prijsverhogingen deze zomer bij VodafoneZiggo en KPN waren ook onderwerp van discussie in de recentste aflevering van de Tweakers Podcast.

Door Arnoud Wokke

Redacteur mobile

16-05-2019 • 13:36

248 Linkedin Google+

Reacties (248)

Wijzig sortering
Tjah, dit zal wel uitkomen op een semantische discussie. Vind de rechter een inflatie correctie onderdeel van "de prijs" of wordt het als een los staand iets gezien. Vraag me trouwens wel af wat de basis is van de rechtszaak. CQ: Wat is precies de overtreding, klinkt eigenlijk meer als iets voor de ACM ipv de rechter.
Vind de rechter een inflatie correctie onderdeel van "de prijs" of wordt het als een los staand iets gezien.
Inflatiecorrectie resulteert in dit geval in een prijsverhoging. Bij het claimen dat iets van nu dezelfde prijs heeft als tien jaar geleden gaat men er ook vanuit dat beide bedragen uit dezelfde valuta en getallen bestaan.

Wat wel opvalt is dat het enkel bedrijven in een bijzonder comfortabele positie (zeg maar, een mono- of duopolie-positie, optioneel met gelegaliseerde koppelverkoop) zijn die zich inflatiecorrecties kunnen veroorloven. Veel andere industrieën zijn afhankelijk van innovatie en goede concurrentie, vaak zelfs om prijzen te laten dalen.

[Reactie gewijzigd door The Zep Man op 16 mei 2019 14:16]

Je hebt helemaal gelijk. alleen bedrijven die in een machtspositie zitten kunnen automatische inflatiecorrectie toepassen.

Kijk maar eens naar de prijzen van melk of eieren, als daar inflatiecorrectie op zou zitten zouden de boeren in hun handen klappen. In die markt is er echter concurrentie ook van over de landsgrenzen en dus heb je met wereldprijzen te maken.
Telecom is lokaal en concurrenten kun je op 1 hand tellen, er zullen er ook geen toetreden tot die markt vanwege te hoge investeringen.
de prijzen van melk en eieren zijn natuurlijk ook aan inflatie onderhevig, alleen koop je deze producten doorgaans niet op contractbasis maar wanneer je ze nodig hebt. dan is er geen contract en hoeft de prijs dus ook niet per 1 januari geïndexeerd te worden, maar kan de ei/melkleverancier dit doen op een door hun gewenst moment.
Zou zeggen zoek eens op winst t-oline 2018 2017.
2018 omzet lager maar winst hoger.
T-mobile kan dan leuk roepen onze kosten zijn omhoog gegaan maar je omzet daalt en je winst gaat omhoog. Dan kunnen de kosten alleen maar lager geworden zijn.
Inflatiecorrectie onder het mom stijging van kosten wordt door t-mobile puur misbruikt om de marge te verhogen.
Nergens bewijst t-mobile namelijk dat hun kosten ook echt hoger geworden zijn.
De kosten van ieder bedrijf stijgen ieder jaar door simpele dingen als salaris ontwikkeling, belastingen en accijnzen die doorberekend worden (bijvoorbeeld op energie). En eerlijk, daar kan ik mee leven zolang mijn salaris ook met de inflatie mee stijgt blijft er een balans in de koopkracht. Voor mensen (pensioenado's bijvoorbeeld) waar dat niet zo is, is het zwaar K!

Waar ik niet mee kan leven is als een bedrijf de prijzen extra verhoogd met als reden, we moeten investeren in 5G. Het is een drog reden. Niet net alsof ze na de investering de prijs weer zullen verlagen.
Als je het zo bekijkt wel.

Maar je kan het ook anders zien.
Als je meer klanten krijgt met hetzelfde aantal mensen dalen de kosten per klant.
Als je zaken kan automatiseren waardoor en minder mensen nodig zijn dalen de kosten.

De cijfer van t-Mobile zijn de feiten en die spreken voor zich 2018, hogere winst ondank lagere omzet.
2017 ook hogere winst 17.6% ten opzichte van 2016.

Waar ik niet mee kan leven is het automatisme om de prijzen onder het mom van inflatie te verhogen. Feit blijft t-mobile heeft dat niet nodig en de prijsverhoging betekend puur meer winst en niet om stijgende kosten te compenseren.
Wat ook bijzonder is is dat Tweakers meldt dat de prijzen van KPN €1 is en Vodafone Ziggo veelal €2,50. 8)7

Voor ons gaat KPN €3,50 omhoog, waardoor we nu wel aan overstappen denken nadat we het een tijdje uit gemak zo lieten.

De KPN prijsverhoging can €3,50 staat zelfs in de Tweakers artikel waar ze zelf naar refereren:

nieuws: KPN verhoogt prijzen internetabonnementen per 1 juni
Ze zouden ook efficiënter kunnen gaan werken, zoals de meeste bedrijven doen in een concurrerende markt.

De markt voor tv en internet thuis is het toonbeeld van mislukt VVD-beleid (duopolie met gebrek aan marktwerking).
De supermarkten voeren hun prijsverhogingen wel door ja, en dat merk je in de prijzen voor melk en eieren idd ja. De boeren ontvangen echter nog steeds dezelfde prijs als 10 jaar geleden hoor. Voor hun is geen inflatiecorrectie weggelegd...
deze grafiek gaat slechts tot 5 jaar terug, maar hierin is te zien dat de garantieprijs van 100 kilo melk 30,25 was in januari 2015 en 36,25 in januari 2019, de melkprijs voor boeren lijkt dus harder gestegen dan de inflatie.
Melk en eieren gingen de laatste tijd juist harder dan de inflatie; 4.7% gestegen in 2018. Het is ook niet de concurrentie van boeren maar de sterke positie van de grote supermarkten die hier de prijs bepaalt. De boer krijgt maar 8 cent per ei of 33 cent per liter melk, terwijl de supermarkt meer dan 50% marge binnenhaalt.
Van die 4,7% komt 3% door de btw verhoging.
2,83%, geen 3%.

Als iets 1 euro kost inclusief 6% btw, dan is de prijs bij 9% btw: 1/106 *109 =1.0283.
Onzin, internet is 21% dat tarief is er al een tijdje
Melk en eieren vallen onder voedingsmiddelen en niet onder internet.
En laat de btw op voedingsmiddelen nu per 1 Jan van 6 naar 9 procent zijn gegaan.
Melk en Eieren is echter helemaal krom, Nederlandse eieren zijn in Duitsland 30cent goedkoper dan hier.
Eieren kosten bij de Lidl 24 tot 25 cent per stuk. Maar ik snap je punt ;)
Beetje offtopic. Bij lydl is een ei 16 cent. Evenveel als bij de ah de witte goedkoopste eieren.
In Duitsland verkopen ze vrijwel enkel witte eieren. Witte eieren zijn diervriendelijker, goedkoper en beter voor het milieu. Verder zit er geen enkel verschil in smaak. Maar wij willen op 1 of andere rare manier enkel bruine eieren. Keuringsdienst van Waren van de NPO had hier niet lang geleden een uitzending over. Je moet dus wel, als je een vergelijking maakt, de juiste eieren met elkaar vergelijken.
Misschien bedoelt @Tirinium dat een doosje eieren 30 cent goedkoper is :P
een doosje van 6 of 10?
Nog even nagekeken was 40 cent minder voor 10 nederlandse eieren
12 cent per ei.

[Reactie gewijzigd door Tirinium op 16 mei 2019 21:04]

Probeer nog maar eens eieren (L/M) onder de 20 cent te vinden bij het grootwinkelbedrijf, dus retail zeer veel inflatie de laatste jaren, aan de inkoopkant van deze retailers,ongetwijfeld niet of veel minder.
E: Deze reactie was bij nader inzien niet relevant voor de discussie.

[Reactie gewijzigd door MadJo80 op 17 mei 2019 15:04]

Inflatiecorrectie is een prijsverhoging, anders zou het een deflatiecorrectie zijn. Tevens geldt dat een inflatiecorrectie ook zelf bijdraagt aan inflatie. Dus het is een visueze cirkel. Als niemand een prijscorrectie doet, heb je namelijk ook geen inflatie. De devaluatie van geld en verhogen van prijzen voor hetzelfde product, is namelijk hetzelfde. Er zit wel een kip-ei verhaal bij.

Uiteraard verhoogt T-mobile de prijzen dus ook gewoon. Alleen niet met dezelfde verhoging als Ziggo.
Een verhoging kent geen grens, inflatiecorrectie is een door het CBS bepaald percentage waarvan je niet mag en kan afwijken. Je kunt als bedrijf wel bepalen welke inflatiecorrectie je toepast, dit wordt namelijk iedere maand door het CBS bepaald.

Inflatiecorrectie is daarnaast de enige "legale verhoging" die een bedrijf kan opnemen als uitzondering om niet te kunnen opzeggen. Een verhoging (zoals KPN en Ziggo doen) kan dus nimmer (zelfs niet via Algemene Voorwaarden) worden uitgesloten om te kunnen opzeggen.

Inflatiecorrectie is daarom dus ook zeker niet gelijk aan een verhoging.
Ik zei dat inflatie correctie een verhoging was en dat spreekt niet tegen wat jij stelt. Het blijft vreemde wetgeving omdat al deze verhoging samen de inflatie vormen.
Inflatie is in Nederland een lachwekkend fenomeen als het niet om te janken was.

Echte inflatie wordt veroorzaakt door een goed lopende economie waarin veel geld beschikbaar is maar de productie achterblijft.

Inflatie in Nederland is: de politiek beslist dat water, brandstof, gas, stroom en consumptie duurder moeten worden.
Vervolgens constateert diezelfde politicus (of een van zijn persoonlijkheden) dat de prijzen gestegen zijn en noemt het "inflatie".

Met andere woorden, de enige inflatie die wij kennen is lastenverzwaring door de overheid.

Aangezien de lonen niet zo hard stijgen als de vele lastenverzwaringen, worden wij elk jaar iets armer.
als je het hierbij over consumentencontracten hebt dan geef ik je helemaal gelijk, echter is bij zakelijke contracten een indexering op basis van het inflatiepercentage zeer gebruikelijk.
Maar verschil is er toch wel, aan de prijsverhoging van Ziggo en KPN kan je niet ontkomen, bij T-Mobile kan je abonnement verlengen en dan reset je de inflatiecorrectie..
Ach bij Ziggo kan je ook bellen en zeggen dat je weggaat; 12 maanden €5,00 korting.
toch wel anders, je basis blijft dan het nieuwe tarief op basis waarvan je het jaar erop weer 5% toeslag krijgt bij Ziggo.
Gewoon vergelijken en overstappen als er een beter aanbod is, zo moeilijk is dat niet..
Ja dat zou zo zijn in een markt met voldoende concurrentie. Je bent nu vaak overgeleverd aan Ziggo of KPN. Met een beetje geluk heb je naast een paupere DSL ook glasvezel en wordt T-Mobile ook een alternatief. Punt is dat in een concurrerende markt Ziggo dit zich helemaal niet zou kunnen veroorloven :)
Het is volgens mij in elk geval gewoon zo. Als er een betere/goedkopere combinatie is stap je over, en anders niet. Druk maken om iets wat er niet is en niet komt doe ik in ieder geval niet :)

Wat mij betreft heeft Ziggo het gewoon slim gedaan, zeker icm Vodafone. Hier hebben we een prima korting op Ziggo en 2 keer Vodafone, erg netjes wat mij betreft want zo ben ik veel goedkoper uit dan bij de concurrentie.
Kennis hebbende van markten mét concurrentie weet ik dat het veel goedkoper kan. Ik zit helaas ook bij Ziggo, niet omdat ik er fan van ben maar simpelweg omdat er op mijn adres naast kabel alleen een paupere DSL lijn ligt van max 23mbit. Vodafone doe ik niet aan, unlimited van T-Mobile is mij te waardevol (voor de korting maar ondergebracht bij familie met T-Mobile thuis).

p.s. ik heb verwachtingen van het openbreken van de kabel (met de hoop dat T-Mobile daar dan diensten op gaat aanbieden). Dit terwijl ik natuurlijk veel liever glasvezel aangelegd zie worden.

[Reactie gewijzigd door elponchis op 17 mei 2019 22:34]

Natuurlijk kan het goedkoper, bijna alles kan goedkoper. Maar het doel van bedrijven is winstoptimalisatie, niet zo goedkoop mogelijk zijn..

Het is maar net hoe je het ziet. Ik ben juist blij met Ziggo omdat zij mij de mogelijkheid geven om richting de 500mbit binnen te trekken, waar de concurrentie daar nog geen 10% van haalt. Is dat de schuld van Ziggo? Zou jij je lijn openstellen voor concurrentie? Geen enkel bedrijf dat geld wil verdienen zou dat doen, dus zou de overheid dat moeten regelen. Maar die zijn te druk met andere zaken..
Nou ACM heeft het openstellen ervan opgelegd, maar Ziggo is nu een rechtszaak daartegen begonnen. Hopen dat Ziggo die verliest.
Dat zou een goede ontwikkeling zijn inderdaad, was ik niet van op de hoogte, bedankt!
Inflatiecorrectie is iets waar een bedrijf zelf voor kan kiezen. Het is niet iets waartoe je als bedrijf verplicht bent je kan dit zelf doen.
Sterker nog als je efficiënter bent gaan werken waardoor je dus goedkoper kan werken kan je dat compenseren met eventuele inflatiecorrectie.
Kunnen we dan meteen concluderen dat alle providers niet efficiënter zijn gaan werken omdat ze inflatiecorrectie uitvoeren ?

Maar eerlijk is eerlijk T-Mobile heeft gewoon de prijzen verhoogd. Dat is geen wettelijke plicht, ze doen dat omdat ze dat willen. Dus Ziggo-Vodafone heeft hierin gewoon gelijk.
Inflatie correctie of minder hoe je niet verder te melden en is "normaal". (staat in contract)...
Meer dan inflatie correctie verhogen moet je dus aan je abonnee's melden en is ook een kans om het abonnement zonder meer op te zeggen met ingangsdatum t/m de datum van verhoging, met als reden de verhoging.
Er is dan ook geen opzegtermijn, kosten etc.

KPN, Ziggo etc. hebben het volste vertrouwen dat niet al te veel mensen dat werkelijk zullen doen.
(of dat conculega's hetzelfde doen en dat er wel weer wat andere mensen terug komen).

Ook de BTW is verhoogd voor een deel van de diensten (6% -> 9%) dat is ook iets dat je gewoon mag opvoeren. Voor de Prijs is BTW voor jouw wel een dingetje als netto betaler, voor een bedrijf is het een doorvoer post. (feitelijk zijn alle bedrijven een onbetaald belastingkantoor).
BTW is een opslag op de prijs. Dus zelfs als je meer moet betalen kan de leverancier hier soms niets aan doen... (maar dan moet dat op BTW change datum gebeuren, ic. 1 januari 2019).

[Reactie gewijzigd door tweaknico op 16 mei 2019 18:09]

Zover ik weet heeft t-mobile nooit gezegt dat ze nooit aan prijsverhogingen doen. Alleen niet alweer. En dat klopt. Ga er gewoon vanuit dat er begin 2020 gewoon extra moet betalen.

https://www.ad.nl/tech/t-...jsverhoging-kpn~ad57b14f/

Het is gewoon erg slim bedacht en hangt op het randje.
Wat mij betreft is het over het randje. T-mobile verhoogt gewoon de prijzen punt.
Dat ze dat onder het mom inflatiecorrectie doen is een vrijwillige keuze, T-Mobile hoeft dat wettelijk niet te doen. Het is dus gewoon een prijsverhoging die T-Mobile doorvoert.
Efficienter werken = werken met minder mensen. En als bedrijven mensen gaan ontslaan is het ook weer niet goed...
Je kan ook groeien en meer omzetten met hetzelfde aantal mensen, dan blijven kosten gelijk.
Er kunnen ook mensen natuurlijk afvloeien waardoor er geen gedwongen ontslagen zijn.
Daarnaast automatisering is er al heel lang en je kan met hetzelfde aantal mensen meer doen of met minder mensen hetzelfde.
Was paar jaar geleden onderzoek (McKinsey ofzo). Automatisering heeft nog nooit banen gekost op wereldschaal. Werk verschuift.
Dus Ziggo-Vodafone heeft hierin gewoon gelijk.
Zullen we dat gewoon even aan de rechter overlaten? :)
Jij mag dat best aan de rechter overlaten. Ik geef alleen maar mijn mening die ik onderbouw met feiten die denk ik ter zake doen.

Wat T-Mobile probeert te doen ik woordspelletjes, daar zijn ze bij telecom provider gewoon goed in. Als je de doorsnee Nederlander zou vragen of prijsverhoging vanwege inflatiecorrectie geen prijsverhoging is, ben ik benieuwd hoeveel % dat begrijp en het niet als een prijsverhoging zien.

Daarnaast zou ziggo/vodafone dan ook kunnen stellen dat x% van hun verhoging voor inflatiecorrectie is en de rest een echte verhoging. Wordt wel allemaal complex zo.

Simpel gezegd prijs omhoog noemen we dat gewoon prijsverhoging in normaal begrijpelijk Nederlands.
Ik zit dus bij T-Mobile Thuis he en de eerste 6 maanden betaal ik €40,50 en de andere €60,50. Dit abonnement is op 4 december in gegaan. Ik heb het nu nog even gecheckt voor je en er wordt nog steeds €40,50 afgeschreven! Welke prijsverhoging gaat het hier dan om?
Als je je huidige abonnement na 1 oktober 2018 hebt aangevraagd, wordt de prijs niet verhoogd. Staat ook aangegeven in de link uit het artikel onder veelgestelde vragen: https://www.t-mobile.nl/k...arieven/inflatiecorrectie

Edit: Te laat, @Yucko was me voor

[Reactie gewijzigd door LukasW op 16 mei 2019 14:44]

T-mobile glasvezel 50/50 only
Startdatum : 19-7-2018
Einddatum : 19-7-2019

Betaal altijd nog € 32,50
Heb je je huidige abonnement na 1 oktober 2018 aangevraagd? Dan is er zo weinig tijd verstreken dat de prijzen niet verhoogd worden.
bron (onder Veelgestelde vragen -->
Geldt inflatiecorrectie voor alle abonnementen?)

[Reactie gewijzigd door Yucko op 16 mei 2019 14:33]

Ahh oke, dat verklaard een hoop, dank je!
Het grappige is dat T-mobile hier misschien wel opgehoopt had, nu komt de reclame ook nog eens in het nieuws, veel grotere dekking.
“T-mobile verliest rechtzaak ivm ontkennen prijsverhogingen in reclame”

“Ziggo wint rechtzaak, T-mobile moet prijsverhogingen toegeven.”

Zou dat goed of slecht zijn voor de goodwill die T-mobile op de balans heeft staan? Ik vraag me serieus af in hoeverre there is no such thing as bad publicity hier opgaat.
in hoeverre worden wij nog verder opgelicht met de onzin...wij verhogen de prijs doordat wij uitbreiden en betere service bieden????
als je betere service gaat bieden ga dan met de prijs OMLAAG!
Vind ook echt van het zotte de prijzen tegenwoordig.meesten vinden het ook normaal.
Alles word duurder en jij/wij verdienen niks meer.

waar voor hebben wij de snelheid nodig?
Ook hier is T-mobile schuldig aan.

Een jaar geleden vertelde T-mobile trots dat ze de prepaid-sevice zouden verbeteren en de 4g-snelheid zou drastisch verhoogd worden. Een 'kleine' bijkomstigheid was het verhogen van de prijs, van 5 naar 10 cent per MB. Je mocht niet van het oude model blijven gebruikmaken, maar moest gebruikmaken van hun vrijgevigheid.

Afijn, gelukkig zijn er andere providers met kleine abonnementen die voor hetzelfde bedrag 10X zoveel MB's bieden, notabene over het T-mobile netwerk.
Veruit de grootste kostenpost zijn de loonkosten (bij de meeste bedrijven). Dus gewoon salarissen verlagen zodat wij consumenten lagere prijzen kunnen krijgen!
Ja want de mensen die daar werken nemen niet de producten af?

Je hebt een Fusie gedaan tussen twee bedrijven. Dat zou efficienter moeten zijn. Dus goedkoper. Blijkbaar niet.

Salarissen verhogen van het hogere management dat waarschijnlijk wel ja.
Dat is het hele punt, ons systeem is erop gericht dat het geld in ondernemingen naar boven stroomt, niet naar beneden.

Hoge managers en aandeelhouders zijn degenen die het geld verdienen. Dat is ook de grootste reden dat, hoewel het economisch goed gaat, de middenklasse daar weinig van merkt. De gemiddelde werknemer krijgt er nauwelijks wat bij terwijl de hogere lagen substantieel meer binnenhalen. Hiermee groeien de verhoudingen volledig scheef.
Ja natuurlijk. En als elk bedrijf dat gaat doen, dan hebben we allemaal lekker goedkope producten. En veel mensen geen baan meer. Dan krijgen we de tegenovergestelde reactie weer...
Uhu

[Reactie gewijzigd door noway op 16 mei 2019 23:05]

afhankelijk van de sector waarin je werkt, en of daarin een CAO van toepassing is gaan de meeste lonen ook ieder jaar een beetje omhoog, soms stijgen ze genoeg om de inflatie te compenseren, soms ook minder, en soms helemaal niet.

het staat je trouwens vrij om bij een prijsverhoging over te stappen naar een goedkopere aanbieder, danwel je abbonement te downgraden als je op dit moment toch een hogere snelheid krijgt dan dat je gebruikt.

ieder jaar bellen en dreigen om over te stappen geeft je ook weer een leuke korting, jammer dat het zo moet maar met een belletje van 5-10 minuten bespaar ik doorgaans zo'n 60-100 euro, toch leuk verdiend!

oh ja, en als je echt bent opgelicht dan moet je aangifte doen !

[Reactie gewijzigd door J-roenn op 16 mei 2019 16:13]

Het hele systeem is scheef.als je het zou omreken naar gulden...voel je toch opgelicht.

Offtopic..

Zoals met veel zaken.
Tegenwoordig vinden wij(niet ik) het normaal.
Reken maar is uit wat hoop producten uit de voegen springen.

Of onze grote boef EU.
Timmermans 30.000 euro per maand
...WTF. Dat is ook normaal?
Ik kan wel doorgaan maar het zal hoop hier niet boeien.
Kijk maar is rond en zie hoe goed het gaat...hint...NIET.
Wel strakke redenering idd.

Ik lease een Lada voor 100 euro per maand. Hey ik geef je nu een Mercedes, Lada krijg je niet meer. Wel een prijsverhoging van weetikwat. Idd omgekeerde logica vanuit een Monopoly positie.
In het TvTotaal artikel staat "VodafoneZiggo verwijt T-Mobile het verspreiden van misleidende en incomplete uitingen."

Geloof dat je niet bij de ACM moet zijn maar bij de Reclame Code Commissie, maar mee dan "foei" zeggen kunnen die niet doen.
VodafoneZiggo vindt dat ze schade lijdt door de misleidende claim van T-Mobile.
Het voor de rechter slepen heeft dus niet zozeer te maken met verspreiden van de misleidende reclame. Ze willen natuurlijk dat de reclame stopt en compensatie voor de geleden schade. En daarom vind ik het ook niet gek dat een rechter hiernaar kijkt ipv de reclame code commissie.
KPN heeft voor de huidige diensten van de afgelopen 3 jaar de prijs met 1 euro verhoogd en oude pakketjes verhoogd op het zelfde prijsniveau van de huidige pakketjes en die 1 euro is minder dan de inflatie in Nederland dus het komt erop neer dat de prijsverhging bij T-moible procentueel hoger is dan KPN op die manier (humor).

Ziggo prijs om gemiddeld alles in 1 pakket (64 eruo) is 3,75% en die van KPN (62,50) op de gemiddelde pakket Alles in een is 1,6% en dan zal die van T-Mobile 1,7% zijn. 8)7


Reactie op iemand die aangaf van de 3,50 verhoging:

Als je abo 3,50 omhoog gaat komt dat door spotify die KPN eerst voor een nihil prijsje kon aanbieden, zodat spotify enorm groot kon worden in Nederland. KPN bied Spotify aan tegen kostprijs van 9 euro aan. Dit is ook de reden dat ik nooit iets heb gedaan aan mijn abo al die jaren en nu wel met familie bundel spotify voor 13,99. Prijzen oud en nieuw zijn toch gelijk nu.

Ik heb de afgelopen drie jaar spotify in mijn abo en ben van 60 naar 64,50 naar 68,50 en nu ga ik naar 72 euro en dat is nu na al die jaren gelijk getrokken met de huidige abo die ze al jaren voor namelijk 63,50 + 9 euro spot wordt dus 72,50 en dus zijn de huidige pakketen nog steeds 50 cent duurder dan de oude pakketen inclusief spotify.

Dit is een verloop over 3 jaar waarbij alles gelijk getrokken is of je nu oud of nieuw hebt en heb toch zo al die jaren een voordeel gehad op klanten met een nieuw pakket :)

[Reactie gewijzigd door Noresponse op 17 mei 2019 02:28]

Alleen als bedrijf kun je niet aankloppen bij de ACM om in actie te komen omdat dat bedrijf vindt dat een reclame uiting van een ander ruk is.

Als dat zo was, zou de ACM het behoorlijk druk krijgen.
Als KPN het met 1€ verhoogd, en TMobile met 1,17€ ivm inflatiecorrectie... Dan heb ik liever de verhoging van KPN denk ik...
Vergeet niet dat KPN en Ziggo ook vrolijk elk jaar een inflatiecorrectie erop gooien. In feite gaan KPN en Ziggo 2x per jaar omhoog (1x in januari/februari en nu weer). TMobile maar 1x per jaar een verhoging door...
ziggo heeft zelfs in februarie analoge TV eruit gegooid... Een dienst die ik MOEST afnemen om digitale tv/internet te krijgen, waar ik toendertijd apart 5,00 voor MOEST betalen.... Is mijn pakket nu goedkoper... natuurlijk niet jonguh, komt gewoon 2,50 bij deze maand.

Ik snap die reclame van t-mobile wel, maar dan moeten ze inderdaad niet stiekem zelf "inflatie correctie" toepassen.

OVerigens komen die verhogingen bij ziggo ook steeds na snelheids verhogingen,dus niet onverklaarbaar ofzo.
Het is altijd een combinatie van analoge en digitale basis pakket. En die krijg je nog steeds verplicht. Ze gaven je zelf een gratis ontvanger voor je analoge tv.
Ziggo zegt toch echt wat anders :P

quote uit de mail (naam veranderd natuurlijk)
Analoge tv stopt over vier weken

Beste meneer, mevrouw Themac1983,
Het analoge tv-signaal stopt op 5 februari. We schreven het al: sinds televisie bestaat is er veel veranderd. En ook Ziggo gaat door met vernieuwen om klaar te zijn voor de toekomst. Dus schakel vandaag nog mee naar digitale kabel tv.
Ziggo is bezig met het gefaseerd uitschakelen van het analoge signaal, deze zit dus niet overal meer in het basispakket. Die gratis ontvanger is omdat oudere tv's niet zomaar het digitale signaal kunnen gebruiken. Moderne tv's kunnen dit met de ingebouwde DVB-C tuner wel.
Jep die inflatiecorrectie is wel een tegenvaller. Mijn 50/50 glas abonnement kost voor nieuwe abonnees nog steeds 32,50, terwijl ik zelf inmiddels 33,05 betaal. Da's wel een beetje een smerige actie. Verder weet ik ook dat ze het kunnen maken, want ze zijn hier met glas by far de goedkoopste. Met Ziggo had ik met het laagste abonnement (incl. TV die ik niet gebruik) inmiddels 50+ Euro betaald.

Edit: hogere snelheid hoef ik niet. 50/50 is al aardige overkill :+

[Reactie gewijzigd door ksborg op 16 mei 2019 21:58]

Dat is een goede, daar had ik niet aan gedacht. De prijsontwikkeling per MB van de laatste 5 jaar zou het mooiste vergelijken natuurlijk.
Kostprijs van een mb gaat toch nog steeds omlaag neem ik aan...
Omdat de maximale snelheid omhoog gaat wordt de prijs per Mb inderdaad lager, maar absoluut wordt de prijs van de service hoger. 95% van de klanten merkt geen verschil tussen een 100 Mbit abonnement of een 750 Mbit abonnement.
kostprijs per Mb is dus niet relevant voor de service als geheel. Het is de absolute prijs die afgetikt moet worden.
je kunt beide tegenover elkaar zetten uiteraard. De prijs van een 20Mbit verbinding toen en nu, van een 100Mbit verbinding en van een Gbit verbinding.
Er is geen losse inflatiecorrectie geweest bij Ziggo. Niet in januari/februari, en ook niet eerder of later.
Als je abo 3,50 omhoog gaat komt dat door spotify die KPN eerst voor een nihil prijsje kon aanbieden, zodat spotify enorm groot kon worden in Nederland. KPN bied Spotify aan tegen kostprijs van 9 euro aan.

Ik heb de afgelopen drie jaar spotify en ben van 60 naar 64,50 naar 68,50 en nu ga ik naar 72 euro en dat is nu na al die jaren gelijk getrokken met de huidige abo die ze al jaren voor namelijk 63,50 + 9 euro spot wordt dus 72,50 en dus zijn de huidige pakketen nog steeds 50 cent duurder dan de oude pakketen inclusief spotify.

Dit is een verloop over 3 jaar waarbij alles gelijk getrokken is of je nu oud of nieuw hebt.
Je moet wel gelijkwaardige abonnementen vergelijken hèh...
ik neem uit het bericht aan dat het duurste abo van T mobile 1,17€ omhoog gaat, en alle (dus ook de duurste) van KPN met 1€. Dat is dan nog steeds minder toch? EN hoe duurder dat duurste KPN abonnement is, hoe hoger h et percentuele verschil met de verhoging van TMobile
Kan wel €3,50 zijn voor sommige KPN abbos.
Dit is dus de foute berichtgeving van tweakers. KPN verhoogt de prijzen met minimaal €1 tot €3,50 dit jaar. (Voorgaande jaren niet meegeteld uiteraard.)

Tweakers heeft er zelf nog over geschreven. :? :'( Link:

nieuws: KPN verhoogt prijzen internetabonnementen per 1 juni
Ik mag jouw post helaas geen +je geven, maar ben het met je eens. Dat zou veel beter zijn geweest.
Inflatie correctie is per bedrag. Verschillen de bedragen moet je ze eerst omrekenen naar een gelijk bedrag of de inflatie verhoging terug rekenen naar precentage.
Bedragen van de verhoging betekenen niks in dit geval.
“Pot klaagt ketel aan omdat hij zwart ziet.”

Denk dat Ziggo dit bedoeld met “investeringen”, de extra advocaatkosten voor triviale rechtszaken.

* Keypunchie gaat ook maar zijn advocaat raadplegen, want met een beetje pech is hij de volgende.

[Reactie gewijzigd door Keypunchie op 16 mei 2019 13:41]

Mwah, in dit geval liegt T-Mobile gewoon. Ze noemen het geen prijsverhoging, en denken daarna de concurrent op de radio zwart te kunnen maken.

Ik zit zelf bij T-Mobile, en over die inflatiecorrectie communiceren ze niet eens. Bij Ziggo en anderen krijg je iig nog een brief in de bus nog media aandacht met je prijsverhoging. Niet helemaal netjes imho. In dit geval terecht dat Ziggo ze voor de rechter sleept.

[Reactie gewijzigd door Jeroenneman op 16 mei 2019 13:46]

Ze liegen dus niet, jij moet de factuur/ voorwaarden beter lezen. ;)

Verder idiote actie van Ziggo, zeer kinderachtig van dit bedrijf dat onderhand zo'n beetje "Koning Prijsverhoging" is.

Verder: zo wonderlijk dat het gros van de klanten zich al zo snel neergelegd heeft bij het beleid van Ziggo/KPN.
Ineens vinden we het schijnbaar normaal om prijsverhogingen te slikken (die niet eens direct een inflatiecorrectie zijn, maar vanwege 'toegenomen digitale dienstverlening' of 'sterk gestegen data-verbruik') die met kul-redenen worden gemotiveerd.

De harde waarheid is natuurlijk dat velen zich wel beseffen dat ze vastzitten aan deze partij en het maar zullen moeten slikken omdat er in ons land nog maar weinig alternatieven over zijn.
https://www.t-mobile.nl/k...arieven/inflatiecorrectie
Ieder jaar stijgen de prijzen in Nederland. Dit heet prijsinflatie. Hiermee stijgen ook ónze kosten en dat heeft gevolgen voor onze organisatie. Daarom verhogen wij elk jaar de vaste maandkosten van de meeste abonnementen. Het verhogen van de kosten als gevolg van de prijsinflatie noemen wij inflatiecorrectie.
Ieder jaar stijgen de prijs, is dat zo ?
Als je als T-Mobile en anderen er zelf voor kiest de prijzen te verhogen werkt je dus vrijwillig mee aan die prijsverhoging.
Dat kosten stijgen is niet altijd zo. Als bedrijf zoek je naar efficiënt werken. Het kan dus goed zijn als je dat doet jou kosten naar beneden gaan. Verhoog je de prijzen wil dat zeggen dat je marge toeneemt. Het is dus niet zoals men stelt een automatisme dat prijzen maar moeten blijven stijgen.
Ik heb een mobiel abonnement, hoe wordt de prijsverhoging berekend?
We berekenen inflatiecorrectie over:
het maandbedrag (de vaste afgesproken kosten) van je mobiele abonnement
inclusief de kortingen op het maandbedrag
We berekenen geen inflatiecorrectie over:
aanvullende mobiele diensten zoals Deezer en Videoland
de maandelijkse betaling voor je toestel
kosten buiten je mobiele bundel zoals bellen naar servicenummers
eenmalige tarieven zoals aansluitkosten of het bestellen van een nieuwe simkaart
kortingen die je krijgt over aanvullende diensten, via T-Mobile Samen of T-Mobile Klantvoordeel
De logica ontgaat mij hier. Waarom stijgen de prijzen van videoland en deezer niet automatsich . Hebben deze dan geen last van inflatie zoals t-mobile stelt.
eenmalige tarieven aansluitkosten, bestellen nieuwe simkaart, ook hier waarom stijgen die ook niet, t-mobile stelt immers dat alles duurder wordt ieder jaar.

Punt blijft ze verhogen de prijzen onder het mom van inflatie.

Als je gaat zoeken zie je dat de winst van t-mobile in 2017 toegenomen is. https://www.computable.nl...jgen-tot-421-miljoen.html
2017 winstgroei van 17,6%.
De inflatiecorrectie was dus totaal niet nodig men heeft veel meer winst gehaald.

https://www.nu.nl/economi...icht-stijgen-in-2018.html
2018 winst steeg ondanks dalende omzet.
Hetzelfde verhaal.

Er is voor t-mobile dus totaal geen noodzaak prijzen te verhogen, behalve dat deze het doel hebben om, de winst te verhogen.
Klopt helemaal.
Wat Coax betreft zit je aan Ziggo vast.
Nederlanders klagen véél, maar slikken alles.
Gas duurder, boodschappen BTW verhoging, zorgverzekering ieder jaar omhoog....
Land gaat toch naar de klote.
En Ziggo zegt we investeren blabla...
Nooit iets van gemerkt oud Ubee modem met waardeloze Wi-Fi, dus uit eigen zak een Asus router gekocht.
Zelfde met CI modules allemaal zelf betaald.
Wat voor verbeteringen?
Ik snap dat het gigantisch vervelend is dat zo'n Wi-Fi modem slecht signaal geeft, maar zover ik weet is de eigenaar van het pand zelf verantwoordelijk voor het netwerk na het modem. Ziggo hoeft volgens mij officieel ook helemaal geen modem te leveren waar een router en een Wi-Fi AP in zit. Verder voert Ziggo volgens mij inderdaad niet zoveel verbeteringen door. Ziggo weet gewoon donders goed dat zij op veel plaatsen als enige een acceptabele internetsnelheid kunnen leveren en daar maakt men bij Ziggo helaas goed gebruik van. Ik ben dan ook heel erg blij dat er hier misschien een open glasvezelnetwerk komt zonder vastrecht en met goedkopere maandelijkse tarieven.
Tja, liegen/misleiden, noem het wat je wil.

Als je adverteert met geen prijsverhoging, dan moet je niet aankomen met een inflatiecorrectie. Uiteindelijk komt het er namelijk op neer dat je als consument meer gaat betalen.

Waarom verdedigen mensen dit soort praktijken? Zijn we echt zulke zwakke consumenten geworden dat we het nodig vinden om op te komen voor bedrijven die de consument het liefst zo ver mogelijk uitwringen?
Volgens mij kom ik nergens op voor Ziggo, ik stel alleen dat ze in dit specifieke geval gelijk hebben naar mijn mening.

Ze voeren allemaal prijsverhogingen door. Dat is van allemaal niet netjes.

Maar nog minder netjes vind ik het dan om met het vingertje te wijzen, en te doen alsof je zelf niet meedoet met het spelletje.

Ik vind zowel Ziggo als T-Mobile als KPN schofterig. Nu beter voor je?

Stellen dat iets hetzelfde is omdat het resultaat daarna hetzelfde is slaat echt nergens op, zelden z'n slap argument tegen gekomen.

Stellen dat een ander naampje aan het beestje geven leidt tot een ander eindresultaat slaat echt nergens op, zelden zo'n slap argument tegen gekomen.

[Reactie gewijzigd door Jeroenneman op 16 mei 2019 14:52]

Ik krijg al 5 jaar op een rij zo'n mooie brief van Ziggo in de bus. Ieder jaar weer 2,50 erbij of meer. Mijn abonnement kostte in het begin (5 jaar geleden), zonder extra kortingen, 47,50 per maand. Ik betaal nu voor dezelfde dienst 60 euro. Ja de snelheid is omhoog gegaan, maar dat is altijd al zo geweest dat snelheden omhoog gaan met de jaren. En het verschil tussen het instap en de middelste abonnement wordt kunstmatig erg groot gehouden met een klein prijsverschil.

Ik ben daarom nu ook echt serieus aan het kijken naar een alternatief. Helaas hebben we waar ik woon geen glasvezel en alleen VDSL. Anders was ik al veel eerder weggegaan.
Mijn situatie: Geen glasvezel beschikbaar.
Via Ziggo kan ik tot een 500/50-pakket krijgen (a 84,50 per maand). Het beste dat KPN kan bieden is koper, en dan 132Mbit down, tegen 10Mbit up. Ik heb dan de keus tussen een pakket dat me tot 100Mbit levert (a 62.50 per maand) of een 150Mbit-pakket (a 72,50) maar die snelheid zal ik niet halen.
Het is (eindelijk) beter dan in het verleden, maar voor dat tientje extra ga ik niet met de KPN in zee. Of met t-Mobile, die mijn thuisinternet en TV over datzelfde koperdraadje van KPN moeten doen.

(Overigens, als ik bij Ziggo voor een pakket van 64,50 kiezen, dan is dat nog steeds 2,5 keer sneller dan KPN... en mijn ervaring toen ik een paar jaar terug KPN -> Ziggo deed was dat mijn TV-signaal ook stukken beter werd (vooral de HDTV))
Bij T-mobile zou dat 100Mbit-pakket op (ongeveer) 54,75 uitkomen. Het is een substantieel verschil, maar (mijns inziens) niet voldoende om terug naar koper te willen. En als ik kijk naar 'bang for my buck' is Ziggo toch de winnaar. Dan neem ik die knaak ieder jaar wel voor lief.
Bij t-mobile kan ik allerlei optionele pakketten voor de TV aanschaffen die ik nu (deels) in mijn Ziggo-abonement heb zitten, en als ik dan dingen blijk te missen, kan ik zomaar een (of meer) keer 7,50 per maand meer kwijt zijn.
Het scheelt heel erg per persoon. Ik heb zelf totaal geen behoefte aan 500mbit download. Ik kan makkelijk uit met 100mbit. Ik stream voornamelijk en download af een toe een game via steam, maar wat langer wachten is ook niet erg. TV kijk ik nauwelijks, dus ook daar ligt totaal geen behoefte voor mij. Sterker nog, als ik over stap naar bv T-Mobile, dan kan het zo maar zijn dat ik het zonder TV abonnement doe.
Ik zit in hetzelfde schuitje. Ik ben helemaal klaar met die prijs verhogingen van Vodafone-Ziggo. Ik heb gisteren dan ook een officiele klacht ingedient tegen de nieuwe prijsverhoging van Ziggo (afgelopen Woensdag aangekondigd). Als ze mij de verhoging niet als korting terug geven dan ga ik over naar T-Mobile Glasvezel. Ik twijfel echter nog of ik er dan ook het TV pakket bij neem of in plaats van een TV pakket een NL ziet account.
Zal ik alvast maar een antwoord op jouw klacht geven: overstappen maar...
Even puur mijn eigen ervaring. Hoeft niet representatief voor jullie situatie te zijn, maar kan wellicht de keuze makkelijker maken. Vorig jaar overgestapt van Ziggo 250/25 (geloof ik) naar T-mobile DSL 50/5.

• T-mobile haalt in mijn situatie (powerline op zolder) dezelfde snelheid als Ziggo (ongeveer 36/12)
• Bedrade snelheid beneden is zoals beloofd 50 down
• De 5 up is onzin, is niet gecapped
• T-mobile is veel stabieler dan Ziggo (ondanks verouderde dsl techniek)
• T-mobile decoder heeft minder mogelijkheden maar werkt op normaal niveau in tegenstelling tot Ziggo
• De 50 down is zat voor gelijktijdig tv kijken als internetten.
• Kosten T-mobile behoorlijk lager (dsl)

Grootste frustratie was voor mij die Horizon box, ik weet niet of die 4k box al geleverd wordt maar tot die tijd is Ziggo voor mij überhaupt geen serieuze mogelijkheid.

[Reactie gewijzigd door H-Alien op 16 mei 2019 16:01]

Korting van 2.50? Als je het goed speelt over de telefoon kun je voor komende 6 maanden 50% korting krijgen. Voorwaarde is dat je het met 1 jaar verlengt. Geldt alleen als je langer als een jaar bij ze zit.

Zo betaal ik op dit moment 35 euro (nog 5mnd te gaan). Dit doe ik elk jaar weer

[Reactie gewijzigd door SYQ op 16 mei 2019 17:59]

Hartelijk bedankt voor de tip. Ik heb ze gebeld en dit jaar hoef ik er niet meer over na te denken. Het is geregeld :)
Dan zul je gewoon de overstap naar *DSL moeten maken in plaats van mopperen dat Ziggo ieder jaar duurder wordt. Of (maar dat haal ik niet uit je post) heb jij de pech dat je in een buurt woont waarvan KPN meent "je hebt meer dan 20Mbit, en dus breedband"?
Dat is ook exact waar ik naar aan het kijken ben nu, na de laatste aangekondigde prijsverhoging. Het is alleen onduidelijk wat inderdaad de snelheid gaat zijn bij VSDL, dat is wat me nu nog wat tegenhoudt.
Ik heb alweer sinds jaar en dag online.nl internet only. Geen behoefte aan tv en wat ik wel wil zien kan ik ook online (na)kijken. NPO kan online, Veronica Inside kijk ik na en de Champions League is ook gewoon online te bekijken via Veronica. Als je TV net zoals ik niet zo belangrijk vind dan kan ik het ten zeerste aanraden om kabel tv de deur uit te doen.
Het scheelt heel erg per persoon. Ik heb zelf totaal geen behoefte aan 500mbit download. Ik kan makkelijk uit met 100mbit. Ik stream voornamelijk en download af een toe een game via steam, maar wat langer wachten is ook niet erg. TV kijk ik nauwelijks, dus ook daar ligt totaal geen behoefte voor mij. Sterker nog, als ik over stap naar bv T-Mobile, dan kan het zo maar zijn dat ik het zonder TV abonnement doe.
Zelfde hier, ik heb Tele2 (wat binnenkort T-Mobile is) 60/10 Mbit/s, en ben er erg tevreden mee, ik haal ook ongeveer 60/10 Mbit/s, en betaal maar €27/Mnd voor een heel jaar, als ik Ziggo 50/5 Mbit/s zou nemen, betaal ik de eerste 3 maanden €39,95/Mnd en daarna €48,50/Mnd, dan ben je toch haast gek als je dan voor Ziggo gaat, als 50/60 Mbit voor je meer dan genoeg is, helemaal als je in je eentje of met zijn tweeën bent.
Het scheelt heel erg per persoon. Ik heb zelf totaal geen behoefte aan 500mbit download. Ik kan makkelijk uit met 100mbit. Ik stream voornamelijk en download af een toe een game via steam, maar wat langer wachten is ook niet erg. TV kijk ik nauwelijks, dus ook daar ligt totaal geen behoefte voor mij. Sterker nog, als ik over stap naar bv T-Mobile, dan kan het zo maar zijn dat ik het zonder TV abonnement doe.
Alleen is het tót 100 Mbit, dat kan net zo goed effectief 50 Mbit worden.
Mijn situatie: Geen glasvezel beschikbaar.
Via Ziggo kan ik tot een 500/50-pakket krijgen (a 84,50 per maand). Het beste dat KPN kan bieden is koper, en dan 132Mbit down, tegen 10Mbit up. Ik heb dan de keus tussen een pakket dat me tot 100Mbit levert (a 62.50 per maand) of een 150Mbit-pakket (a 72,50) maar die snelheid zal ik niet halen.
Het is (eindelijk) beter dan in het verleden, maar voor dat tientje extra ga ik niet met de KPN in zee. Of met t-Mobile, die mijn thuisinternet en TV over datzelfde koperdraadje van KPN moeten doen.

(Overigens, als ik bij Ziggo voor een pakket van 64,50 kiezen, dan is dat nog steeds 2,5 keer sneller dan KPN... en mijn ervaring toen ik een paar jaar terug KPN -> Ziggo deed was dat mijn TV-signaal ook stukken beter werd (vooral de HDTV))
Bij T-mobile zou dat 100Mbit-pakket op (ongeveer) 54,75 uitkomen. Het is een substantieel verschil, maar (mijns inziens) niet voldoende om terug naar koper te willen. En als ik kijk naar 'bang for my buck' is Ziggo toch de winnaar. Dan neem ik die knaak ieder jaar wel voor lief.
Bij t-mobile kan ik allerlei optionele pakketten voor de TV aanschaffen die ik nu (deels) in mijn Ziggo-abonement heb zitten, en als ik dan dingen blijk te missen, kan ik zomaar een (of meer) keer 7,50 per maand meer kwijt zijn.
Bij ziggo consument is het 500/40 Mbps en als je via zelf samenstellen tv start kiest, dus zonder interactieve tv, dan kom je op 67,50 per maand uit.

Probleem van xDSL is dat het 'tot' snelheden zijn die afhankelijk zijn van je fysieke afstand waardoor er een grote kans bestaat dat je die 100 Mbps niet gaat halen en ook nooit gaat halen. Nu heb je die 500 Mbps vermoedelijk niet nodig, maar als jij ineens 50 a 60 Mbps krijgt dan is dat toch wel erg mager.

Wie ZZP'er is raad ik aan eens bij Ziggo zakelijk te kijken. Daar ben je niet verplicht tv af te nemen en dan kun je 300/40 afnemen voor 46,50 ex-btw (56,27).
Sinds een paar jaar moeten leveranciers aangeven wat je mag verwachten op je adres. En als je de DSL-check bij Xs4all doet, die geven naast de te verwachten snelheid ook aan dat allerlei pakketten niet haalbaar zijn (want gebrek aan snelheid).
Nu is die indicatie niet meer dan dat... een indicatie, maar het was voor mij dus ook de graadmeter hoe serieus KPN mijn wijk neemt... en nu, na 10 jaar wachten, zijn ze eindelijk zover dat ze meer dan 30 Mbit zeggen te kunnen leveren.
Ik zit op DSL en in mijn geval klopt die indicatie (fourstack) als een bus, maar goed ik kan mazzel hebben :)
Probleem bij xDSL is dat er mensen zijn zoals jij die onzin verkondigen en anderen onnodig bang maken.

Je kunt bij elke provider gewoon een postcode check doen en je krijgt de snelheid te zien die in de praktijk ook haalbaar is op het adres, met afstand tot centrale / straatkast wordt gewoon rekening gehouden. Pakketten zijn inderdaad 'tot' snelheden, maar tijdens de bestelling krijgt je al jaren ALTIJD netjes te zien wat haalbaar is.

Dus wanneer KPN aangeeft dat 132Mbit down mogelijk is. zal Jester-NL ook gewoon 100down/30up krijgen bij zijn 100/10Mbit pakket. Als hij kiest voor een pakket tot 150Mbit, dan krijgt die inderdaad maar 132Mbit down. Denk niet dat dsl providers dit nog duidelijker voor consumenten kunnen maken.

"100Mbps ... nooit gaat halen" - Met Vplus wordt inmiddels 200Mbit geleverd, en voor de mensen met PB komt 400Mbit. Het is geen 500Mbit zoals de kabel, maar dat heeft 95+% van de consumenten ook helemaal niet nodig.
Jeetje wat heftig allemaal ;). Toegegeven; blijkbaar was "100 Mbps nooit halen" te negatief. Als ik even wat adressen check is de laagste 105 Mbps bij 10 Mbps.

Die 200 Mbps met VDSL gaat hoe dan ook via pair bonding. Dat vereist dat er twee koperdraden worden gebruikt. De reden dat je twee koperdraden hebt is dat er vroeger alles voor de zekerheid dubbel werd uitgevoerd. Hoeft echter niet automatisch te betekenen dat iedereen van pair bonding gebruik kan maken. Ook staan niet overal street cabinets die de hogere snelheden mogelijk maken. Dit heeft niks met emoties en meningen te maken, dat zijn gewoon feiten.

Feit dat er specifieke snelheidsinschattingen worden weergegeven bevestigd hetgeen ik in mijn eerdere post heb beschreven; de snelheidsbeperking volgt puur uit de beperking van de techniek waarbij afstand een enorme negatieve impact op de snelheid heeft. Dus zeker iets om rekening mee te houden, maar zoals door jou terecht aangegeven geen verassing meer anno 2019.
die 10Mbit up van KPN is in de praktijk 30Mbit (indien haalbaar op jouw adres, aangezien je up 132Mbit haalt ga ik er even vanuit dat je upload ook 30Mbit moet kunnen halen.

er zijn over het kopernetwerk ook nog wat prijsvechters (o.a. Online, Tele2, NLEx) die goedkoper kunnen leveren dan KPN zelf.
Ik krijg al 5 jaar op een rij zo'n mooie brief van Ziggo in de bus. Ieder jaar weer 2,50 erbij of meer. Mijn abonnement kostte in het begin (5 jaar geleden), zonder extra kortingen, 47,50 per maand. Ik betaal nu voor dezelfde dienst 60 euro. Ja de snelheid is omhoog gegaan, maar dat is altijd al zo geweest dat snelheden omhoog gaan met de jaren. En het verschil tussen het instap en de middelste abonnement wordt kunstmatig erg groot gehouden met een klein prijsverschil.

Ik ben daarom nu ook echt serieus aan het kijken naar een alternatief. Helaas hebben we waar ik woon geen glasvezel en alleen VDSL. Anders was ik al veel eerder weggegaan.
Dat is wel heel selectief oordelen.
Of de snelheid gaat omhoog vanwege de prijsverhoging.
Het is maar net hoe je het geheel nuanceert

Zoals Tmobile in dit geval doet, is gewoon kinderachtig, zelf stil eerder verhogen, en dan 3 maanden later de concullega's zwart maken.
Nee, want internet snelheden zijn al vanaf de begin dagen altijd omhoog gegaan. Anders zaten we nu nog met 56k6. En de prijzen zijn niet vanaf 1990 ieder jaar met 2,50 omhoog gegaan. Anders betaalden we nu nog veel meer dan dat we nu betalen. Maar sinds de overnames door Ziggo en vanaf het moment dat ze de grootste partij zijn geworden, zijn de prijzen echt omhoog geschoten.
(...)Maar sinds de overnames door Ziggo en vanaf het moment dat ze de grootste partij zijn geworden, zijn de prijzen echt omhoog geschoten.
Toen ik een aantal jaar (4 of 5) geleden KPN -> Ziggo deed, ging ik (in eerste instantie) voor een pakket van 80/8. Datzelfde pakket is nu 250/25.
Ik kan me met de beste wil van de wereld niet meer herinneren wat ik toendertijd betaalde, maar laat dat - net als hierboven - 47,50 zijn geweest, dan is de internetsnelheid dik twee en een half keer over de kop gegaan, en de prijs daarvoor met ongeveer een derde gestegen. Zou ik in de supermarkt of de kroeg niet over klagen ;)

Zet ik dat af tegen KPN,wat ik daarvoor had... die hebben jarenlang inflatiecorrecties doorgevoerd van een zelfde orde van grootte, en in de tussentijd konden ze dat koper maar niet beter krijgen (en konden ze niet meer dan 23MBit levereren (op een gecombineerde lijn).
In 2003 waren de Casema snelheden 512/128 [b]kb[b] voor ongeveer 50 euro per maand. Snelheden gaan nou eenmaal omhoog bij Internet en je kunt niet zeggen dat de snelheid verhogingen de prijsverhogingen rechtvaardigen. Deze investeringen zijn al jaren betaald gewoon van de kosten van de abonnementen. Het vervangen van netwerk apparatuur elke paar jaar (welke weer hogere snelheden mogelijk maakt), is gewoon ingecalculeerd.
Als ik een bloemkool in de supermarkt koop die 30% duurder is geworden maar wel twee keer zo groot zou ik niet gelukkig zijn. Ik ga niet opeens meer bloemkool eten en gooi dus veel weg.
Ik had liever nog gewoon 100 mbit gehad en geen prijsverhogingen, maar die keuze is er niet..
Ik zou niet een onmiddellijk naar een versproduct kijken in die vergelijking, maar eerder naar iets als een pak macaroni... dan is het plots praktischer ;)
En volgens mij heb ik in de diverse posts die ik ondertussen heb gedaan ook diverse opties van 100Mbit voorbij zien komen. Ziggo heeft een gat tussen de 50 en de 250, maar dat gat is goed te vullen met koper (nogmaals, zoals in mijn eerdere posts te zien is)
Op mijn adres is koper max 28 mbit down en nog minder up (Als het goed is krijg ik Q4 overigens wel een glasvezel aansluiting :Y) ). Ik vind het heel frustrerend dat er zo vaak op tweakers maar vanuit wordt gegaan dat je een keuze hebt, die heb ik dus eigenlijk niet als ik toch een beetje leuke dingen wil doen online. Ik zie het niet alleen in jou comment, maar ik zie het vaker voorbij komen.

Verder. Een pak macaroni kun je vergelijken met een databundel, je koopt een voorraad, en gebruikt die voor de houdbaarheid is verlopen. Mijn bloemkool is echt relevanter in dit verhaal want daar gooi ik een groot gedeelte van weg, net als alles boven de 150 mbit.
Dus als ik het goed begrijp zijn de snelheden een gunst van de aanbieders ?
Maar waarom forceren ze dan op laag midden en hoog ?

Raar ....

Snelheden staan indirect in combinatie ( niet correlatie ) met de verhogingen.
Men verbruikt wel degelijkmeer data, in 1995 keek ik geen filmpjes, rond 2001 ben ik gaan downloaden, tot 2005 draaide ik geen streamingserver voor mezelf en familie, allemaal dingen die in de loop van de jaren door de investeringen en verbeteringen in het netwerk mogelijk geworden zijn.

Dus strikt gezien betalen we gewoon nog te weinig :+ er zit dus nog rek in .....

[Reactie gewijzigd door FreshMaker op 16 mei 2019 15:03]

Heb precies hetzelfde, begon ook met ong 47.50 en zou nu over de 60 zitten als ik tv niet had opgezegd.
Bij 57 euro ginger 10 euro vanaf en was ik weer onder de 50.
Nu ben ik alweer op 54 plus de aankomende verhoging.

Dat wordt 56.50 voor alleen internet geen tv en bellen.

Zit te ver van de central voor adsl en glasvezel is er niet.

Overstappen kan niet en dat is het meest frustrerende en wat het ook oneerlijk maakt.
Ziggo heeft ook een voordeel pakket:

https://www.ziggo.nl/pakketten/voordeelpakket-tvi/

Terug naar €35 40 en 25mbit down

[Reactie gewijzigd door Brattoes op 16 mei 2019 20:33]

echt gelul...AH en Jumbo doen precies het zelfde met { bij ons is het boodschappen goedkoper }
echt gelul...AH en Jumbo doen precies het zelfde met { bij ons is het boodschappen goedkoper }
Ja, op bepaalde zaken zijn ze inderdaad goedkoper.
Maar pas als je bewust alles gaat berekenen, dus OOK reistijd, kosten vervoer en elk artikel op de juiste plek gaat kopen, kan je goedkoper uit zijn.

Dirk heeft nu al enige tijd blikjes can CocaCola in de aanbieding, maar de groenten en fruit zijn bij Lidl weer voordeliger.
Wasmiddel moet je ( buiten bij Trekpleister ) zeker niet bij de grote 3 halen ( of de 3=1 actie van Dirk weer afwachten - EN de datum controleren, want je koopt meestal tegen de verkoopsdatums aan - Ja, wasmiddelen hebben een houdbaarheidsvoorschrift )
Bij T-Mobile communiceren ze het wel hoor, het staat op de factuur van januari en gewoon in je contract.
En muv inflatie correcties voert T-Mobile geen prijsverhogingen in op lopende contracten en dan alleen voor nieuwe aansluitingen/verleningen dat is toch anders dan nu bij Ziggo en KPN.

En aangezien de '' extra'' verhoging die ziggo en kpn doen op lopende contracten moeten ze je ook apart informeren aangezien je dan het recht hebt om op te zeggen.

En Ziggo en kpn word relatief nog duurder dan hun prijsverhoging want er vallen steeds meer zenders af zonder dat er wat voor terug komt.
Ik heb anders vorig jaar geen brief, email, sms, duivenpost of rooksignaal ontvangen van Vodafone dat mijn abbo kosten met 13 cent werden verhoogd. Zag het pas op mijn bankafschrift de volgende maand. Nergens in de app er iets over kunnen vinden dus maar bellen met de klantenservice die het in eerste instantie ook gewoon niet kon uitleggen.

Kan aan mij liggen, maar ze zijn niet allemaal heilig hoor ;)
het os maar net hoe je de terminologie interpreteerd. Een inflatie correctie is in mijn ogen een percentuele indexatie van de prijs. Alles dus met een vast percentage omhoog (wat T-mobile dus doet).

Door iedereen 1 euro extra te laten betalen betaal je met een goedkoop abonnement relatief meer (percentueel gezien). Dat wordt dan benoemd als een prijs verhoging.

Links of rechtsom: in beide gevallen betaal je als meer... set is dus inderdaad vooral een semantische discussie waar t-mobile het op zou kunnen gooien.
Inflatiecorrectie is helaas contractueel afgedekt. Maar dan nog: elke TELCO hanteert inflatiecorrectie. In mijn geval had ik het met mijnheer Telfort al eens aan de bak gehad. Ik sloot een mobiel abbo af en bij de eerste reke ning was er al een inflatiecorrectie berekend. Na heen en weer gebel wijzen ze gewoon naar het contract en nee... het was geen reden om het abonnement op te zeggen. Maffiapraktijken zijn het.
Maar dan verhoogt toch ook T-Mobile gewoon de prijzen?
Dat is juist waarom T-Mobile wordt aangeklaagd.

T-Mobile claimt in de reclame dat het de prijzen niet verhoogd. Echter als je meer gaat betalen is dat gewoon een verhoging. Het maakt daarbij niet uit of je meer gaat betalen vanwege inflatie, investering of omdat de directeur een nieuwe auto wilt hebben..
Aan de ene kant geef ik je gelijk, het is gewoon een verkapte prijsverhoging. Aan de andere kant 'vergeet' zowel Ziggo als Vodafone te vertellen dat ook deze bedrijven elk jaar inflatiecorrectie toepassen, naast de gebruikelijke prijsverhogingen.

Het is mijn ogen niets anders dan een stok zoeken om T-Mobile ermee te slaan, en natuurlijk... T-Mobile zou hetzelfde doen.
Er is geen losse inflatiecorrectie geweest op mijn Ziggo pakket. Naast de prijsverhoging vorig jaar is mijn pakket niet in kosten gestegen. En voor zover ik weet op geen enkel pakket.
Ik zie dat er een foutje bij mij ingeslopen is. Ziggo voert wel degelijk inflatiecorrectie door, maar doet dat bij één van de halfjaarlijkse prijsverhoging. In de fora van Ziggo wordt hier met regelmaat over genoemd, ook kwam ik deze site tegen: https://www.totaaltv.nl/n...ggo-minder-groot-dan-kpn/
Er is geen halfjaarlijkse prijsverhoging. Het bericht waar je naar linkt is de prijsverhoging van vorig jaar
Er zijn wel halfjaarlijkse prijsverhogingen, Ziggo heeft in de afgelopen jaren meerdere keren per jaar een prijsverhoging gedaan. Er dwaalt hier op tweakers wel een post rond die de data laat zien. Waarschijnlijk kun je dat ook niet terugvinden... Daarnaast is de link voor jouw bedoeld om te laten zien dat er zeer zeker een inflatiecorrectie is.
Ik heb het bericht waar je het over hebt er even bij gezocht. Er is 1x per jaar een prijsverhoging. Ik lees nergens iets over een halfjaarlijkse verhoging.

Verder beweer je dat er naast een prijsverhoging óók nog een inflatiecorrectie is. Die is er niet. Deze is namelijk opgenomen in de prijsverhoging.

Sneek in 'nieuws: Ziggo verhoogt vanaf 1 juli prijzen van abonnementen met on...

[Reactie gewijzigd door henk_dh op 17 mei 2019 00:16]

Zucht... moeilijk he, dat lezen...
Zie je de laatste tijd steeds vaker, ook bij winkelketens voor onze dagelijkse boodschappen.

In reclame 1 is pietje de goedkoopste, in reclame blok 2 is jantje het weer. Althans vinden ze zelf dan

Welke is nou het goedkoopst????

Persoonlijk kijk ik niet naar de goedkoopste winkel, boeit me totaal niet. Als ik maar waar voor mijn geld krijg.
Waar ik woon hebben ze geen Bas van der Heiden bijvoorbeeld, maar door die reclame waar ze me vertellen het goedkoopst te zijn, ga ik echt niet speciaal naar een ander dorp of stad om daar mijn boodschappen te kopen hoor. Wat een onzin allemaal. Die reclame spotjes kosten geld en dit moet weer terug verdient worden over de producten die in de schappen liggen.

Ook het veranderen van de schappen steeds. Snap heus wel waar dat vandaan komt. Lekker zoeken naar je boodschappen in de hoop dat je dan extra spullen mee neemt (waarvoor je vanuit de basis niet voor naar de winkel ging)
Gebruik gewoon een boodschappenlijstje en ga lekker zoeken, en houd je strikt aan dat lijstje :D
Ik ben bij de keten die continu zijn schappen veranderd allang beu en ben hierdoor naar een andere keten gegaan om mijn boodschappen te kopen.

[Reactie gewijzigd door Audione0 op 16 mei 2019 15:26]

Onzin het staat gewoon op de website. Dat staat er al tijden.

https://www.t-mobile.nl/thuis

ttps://www.t-mobile.nl/klantenservice/mobiel/facturen-en-tarieven/inflatiecorrectie

Gewoon je voorwaarden lezen voordat je het afsluit. Ze vermelden dit al minimaal 10 jaar.

[Reactie gewijzigd door computerjunky op 16 mei 2019 15:54]

Ja, en wat heb ik daaraan?

Verhogen ze de prijs nu niet als ik het weet ofzo? Eindresultaat is toch dat ik ieder jaar meer mag gaan betalen?
Doorstrepen had niet gehoeven, hier van ziggo een brief gehad over de prijsverhoging.
Vorige maand nog een snelheids verhoging met de slogan "Gratis sneller internet" en kort erna een brief van Ziggo dat de prijzen 2,50 omhoog gaan.

Tja dacht ik ;)
ja precies dit ik dacht al toen ik een paar maanden die snelheid verhoging kreeg datdie snel zal worden gevolgd door een prijs verhoging dit doen ze altijd en voor niks gaat de zon op!
Oftewel, de snelheidsverhogingen moeten ze aan het eind van het jaar doorgeven, want mensen vergeten blijkbaar dat Ziggo 2 keer per jaar op vaste momenten de prijs verhoogd.
Zoals eerder aangegeven, ook zonder snelheidsverhoging was deze prijs verhoging er gekomen.
Zullen we een zaak starten ivm Misleidende reclame.
En dat jaar op jaar op jaar op jaar ..
Ik heb dan ook maar meteen weer een downgrade gedaan voor 6 maanden om het geld terug te verdienen.

We betalen tenslotte met onze portemonnaie
Ik erger mij wel ontzettend aan de reclame van T-Mobile juist omdat ik bij ze zit en verrast was over de inflatie correctie van 1 januari (Daarvoor schijnbaar altijd bij providers gezeten die dat niet deden). Ik zou ze haast willen Twitteren of ze hun "verhoging" willen terug draaien aangezien ze daar niet aan doen.
Dan ben ik benieuwd bij welke providers jij hebt gezeten aangezien KPN(sinds 2009) en Voda dit namelijk ook gewoon doen alleen dan per 01/10 ipv 01/01.
Voorheen bij Hi nooit prijs omhoog gegaan.

Zat 4 maanden bij T-Mobile (2 jaar contract) door inflatie prijs al 50 cent omhoog. Best raar zit 2 jaar aan iets vast en prijs kan dan omhoog gaan.

24x17,50 word dan plots 4x17,50 en 20x18 algemene voorwaarden gecheckt ze mogen dat gewoon doen.

[Reactie gewijzigd door RobbyTown op 16 mei 2019 14:55]

Tja dat stond toch netjes in je contract
Die (helaas) bijna niemand leest
Tja maar dan moeten mensen ook niet klagen dat ze niet geïnformeerd zijn toch?
Het is wel een beetje gek ik ga iets voor 2 jaar aan en plots gaat de prijs van inflatie omhoog. Hoe kan ik vooraf incalculeren dat ik in de 2 jaar duurder uit ben. Als ik dat kan hoeveel? Dat het na 2 jaar omhoog gaat alle begrip voor. Niet tijdens een net afgesloten contract.

Beetje als een offerte 20 dec aanvraag. In januari laat maken en factuur krijg en plots duurder is door de inflatie :/ .

[Reactie gewijzigd door RobbyTown op 16 mei 2019 17:23]

Je kan naar de CBS site gaan en dan neem je het 10 jaars gemiddelde van de inflatie dan kom je een heel eind.
Je krijgt een offerte op basis van de prijs van nu ook al gaat hij in het nieuwe jaar als ondertussen een prijs veranderd wat conform je contract is dan is het niet raar.
Je kan het vanaf oktober opzoeken wat het gaat zijn als je zelf in december een contract af gaat sluiten.
Ik zit bij Online, al een jaar of 6. Originele prijs abo: 30 euro per maand. (even initiele korting niet meerekenen). Nu heb ik vorig jaar een verdubbeling van mijn bandbreedte aangeschaft van 50/12 naar 100/35 voor slechts 4 euro.

Momenteel betaal ik 32euro voor mijn abo. Het kan prima.
Online is ook een tak van T-Mobile als ik me niet vergis.
Ik heb het even opgezocht en ik zat bij Vodafone thuis glasvezel, echter was dit maar voor 14 maanden dus misschien kwam het daardoor. :Y)
Mijn voor oorlogse Vodafone f&f mobiele abonnement heeft echter nog nooit een inflatie correctie gehad.
Pot verwijt de ketel. Maand terug een "gratis" snelheidsverhoging van Ziggo om een paar weken later de tarieven doodleuk verhoogd te krijgen.

Nou snap ik dat Vodafoneziggo een ander bedrijfsonderdeel is maar toch.
Je had die verhoging ook zonder de snelheidsverhoging gehad, ze verhogen altijd 2 keer per jaar de abbo's (zowel Ziggo als KPN).
Ik snap niet dat mensen niet inzien dat dit compleet los van elkaar staat.
Ik snap niet dat mensen niet inzien dat dit compleet los van elkaar staat.
Je moet niet minder dan twee maanden voordat je "weer" een prijsverhoging doorvoerd roepen dat mensen gratis sneller internet krijgen.
Het lijkt me compleet logisch dan je dan wind vangt. Ook als je zegt dat dat heus echt zweer op mijn moeder niets te maken heeft met die snelheidsverhoging. Want dat veranderd inhoudelijk niets aan het feit dat je netto gewoon meer geld wil hebben van mensen. Welk potje dat geld bij Ziggo naartoe gaat is niet zo relevant.

Mijn maandbedrag is overigens al een jaar ongewijzigd dus wat je zegt is inhoudelijk ook niet helemaal waar maar dat zou ook te maken kunnen hebben met een actief termijncontract.
Ik heb nog wel eens de neiging te dreigen met opzeggen om een retentie aanbiedingen te krijgen maar dan moet ik wel bijtekenen. :Y)

[Reactie gewijzigd door Koffiebarbaar op 16 mei 2019 15:20]

Juist die opzegdreigers zouden ze IMO aan moeten pakken, dat is ook een reden dat Ziggo deze verhogingen door blijft voeren.

https://tweakers.net/nieu...word=prijswijziging+ziggo
De laatste snelheidsverhoging voor die van dit jaar is alweer een tijdje geleden volgens het overzicht, prijsstijging overigens niet.
Juist die opzegdreigers zouden ze IMO aan moeten pakken, dat is ook een reden dat Ziggo deze verhogingen door blijft voeren.
Gelul natuurlijk, dat is een mechanisme dat Ziggo zelf faciliteert en in stand houd en zelfs op aanstuurt door NIETS te doen voor loyale klanten.

Als ze niet een simpele internet check doen en zien ze dat dat er op mijn adres niet veel meer dan 30 megabit ADSL geleverd kan worden en ik dus waarschijnlijk een beetje bluf met mijn huidige 200 megabit vind ik het niet niet mijn probleem.
Kennelijk zijn de marges bij die gasten dusdanig dat ze links en rechts gewoon ongezien mensen kunnen binden op die manier.
Bovendien kan ik dan ook sowieso weer een jaar niet bewegen dus het levert ze zeker wel wat op. Het is niet zo dat ze me gratis internet leveren. Concurrentie is nog altijd gewoon goedkoper.

[Reactie gewijzigd door Koffiebarbaar op 16 mei 2019 15:34]

Wat mij het meest opvalt is dat Ziggo het altijd, elk jaar weer, het heeft over een prijswijziging. waar ook de zoekopdracht @MeNTaL_TO naar verwijst.
Er wordt door de Ziggo marketingafdeling dus bewust gekozen om het geen verhoging te noemen.
Deze 'strategie' geeft een beetje aan hoe dit bedrijf in elkaar zit denk ik ...
Hoezo pot verwijt de ketel? T-mobile geeft in hun reclame aan dat zij niet de prijzen hebben verhoogd in tegenstelling tot ziggo en kpn. Maar dat hebben ze dus wel gedaan, ofwel de reclame is gewoon een complete leugen, en DAT mag niet in Nederland. Dus Ziggo staat zeker in hun recht.
Persoonlijk vind ik het ook niet een nette manier van reclame maken.
De concurrent in het nadeel benoemen is een vorm van zwart maken.

Ook vind ik het slordig van Vodafoneziggo dat ik in de media moet horen dat de prijzen verhoogd gaan worden.
Ook vind ik het slordig van Vodafoneziggo dat ik in de media moet horen dat de prijzen verhoogd gaan worden.
Daar hebben ze gewoon "netjes" een mailing over verstuurd. Wellicht heb je die meteen in de prullenbak/spamfolder gesmeten ;)

Het is leuk dat je meer snelheid erbij krijgt, maar ik vind het niet leuk dat ik dan ook meer moet betalen. Laat me dan zelf de keuze houden om hetzelfde abonnement te behouden zonder snelheid aanpassing.

Het zwart maken via reclame vind ik daarnaast gewoon een zwakke zet. Als je iemand anders zwart moet maken verbloem je alleen maar je eigen onkunde.
Ik kreeg de mail van de prijsverhoging Een paar dagen na de aankondiging in de media.

Blijkbaar is het moeilijk om alle klanten op dezelfde dag te mailen.
dat had ik ook bij kpn, kreeg ruim een week na dat het hier op tweakers stond pas een mail van ze dat de prijs omhoog gaat.
Wellicht geautomatiseerd dat het een paar dagen/weken voor je factuur verzonden wordt?
Daar hebben ze gewoon "netjes" een mailing over verstuurd. Wellicht heb je die meteen in de prullenbak/spamfolder gesmeten
Ziggo heeft die mail na de media aankondiging verstuurd.
Als T-mob inderdaad alléén de inflatie corrigeert en de andere providers om redenen van inflatiecorrectie de "natte vinger"-methode toepassen valt dat nu wel op. ;)
Exact, er gemakshalve vanuit gaande dat T-mobile de huidige praktijk ook langere tijd volhoudt weet je bij hun exact wat er de komende jaren gaat gebeuren, namelijk het door het CBS berekende inflatiepercentage. Een stuk transparanter (een door een externe partij berekende en makkelijk controleerbaar cijfer) dan de concurrentie.

Grote mits zit hem in de gemakshalve aanname, maar ach ik gun ze mijn vertrouwen op dit moment (ervaringen oneindig veel beter dan VodaZiggo, ondanks ouderwetse dsl techniek)
Met die 2,50 verhoging kan je natuurlijk leuk een rechtzaak van een paar ton betalen.

Maar wat hoopt Ziggo concreet te bereiken? Rectificatie reclame, geld van T-Mobile, een boete voor T-Mobile?

Overigens is T-Mobile in het verleden ook niet heel duidelijk geweest in zijn reclame, toen het ging over "'samenwerking''" met Orange.
Nu maar hopen dat ze winnen want anders krijgen we nog een prijsverhoging dit jaar :(
Ik verleng elk jaar en wil gewoon *elk* jaar weer de 6 maanden korting. Heb hier 3 unlimited's op mijn adres en 1 alles-in-1 t-mobile thuis. Krijg dus snelheid upgrade, 200 naar 500.

Betaal nu:

42,50 per maand voor 6 maanden en daarna 62,50. Voor 500/500 Glasvezel met 2 extra TV pakketten erbij (ook door diensten korting)

De Unlimited abbo's betaal ik 23,50 per stuk voor.

Na een jaar verleng ik T-Mobile Thuis gewoon weer en geef aan dat ik de 6 maanden korting weer wil, anders stap ik over. :)

Enige minpunt (vind ik dan) is dat ik op het WBA netwerk zit en niet het ODF. Anders had ik van T-Mobile 750/750 kunnen krijgen plus niks met KPN te maken hebben. Altijd fijn.

[Reactie gewijzigd door slijkie op 16 mei 2019 13:59]

Ik doe dat ook. Overigens als ik je dan nog een tip mag meegeven. Je kan na 9 maanden alweer verlengen, waardoor je maar effectief 3 maanden per jaar de volle prijs betaald. Als je dan ook nog eens verlengd na de maand oktober loop je ook de prijsverhoging mis.

Bij mij vereniging betalen we al vanaf dag één €32,50 (door korting gemid. €29,10 p/m)maar voor 50/50 en zitten inmiddels sinds 2015 bij Thuis, nu bij T-mobile en daarvoor bij Vodafone. Thuis heb ik een 100/100 abonnement voor 36 euro per maand, door de korting is dit maar gemid. 31,20 p/m.Goedkoper dan dit wordt het niet.


Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn


OnePlus 7 Pro (8GB intern) Microsoft Xbox One S All-Digital Edition LG OLED C9 Google Pixel 3a XL FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Politiek en recht

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.